Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. BALANDŽIO 21 D. NUTARIMO NR. 447 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. lapkričio 20 d. Nr. 1162
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimą Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“:
1. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Kelių naudotojo mokesčio dydžius ir šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarkos aprašą ir 6 punktą išdėstyti taip:
„6. Kelių naudotojai, sumokėję kelių naudotojo mokestį, įgyja teisę važiuoti šiais magistraliniais keliais:
2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais dydžių ir šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarkos aprašą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
3. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą:
3.1. Pakeisti 3 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
3.2. Pakeisti 3.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„3.2. 30 procentų Programos finansavimo lėšų valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra valstybė, valstybės įmonių, savivaldybių ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra savivaldybė, savivaldybių įmonių valdomiems vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, taip pat skoloms (jeigu jų yra) sumokėti ir išlaidoms kompensuoti, kai deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos už praėjusiais finansiniais metais atliktus darbus, kurių vertė neviršijo praėjusiais finansiniais metais planuotų asignavimų;“
3.3. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7. Rezervas skiriamas valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų vietinės reikšmės kelių, nukentėjusių nuo ekstremaliųjų situacijų, skubaus taisymo (remonto) ar rekonstravimo dėl avarijos grėsmės išlaidoms kompensuoti. Ne mažiau kaip 1,5 procento rezervo turi būti skirta Lietuvos automobilių kelių direkcijai nustatytoms funkcijoms atlikti, tai yra Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose.“
3.4. Pakeisti 9.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
3.5. Pakeisti 9.2 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„9.2. mėgėjų sodų teritorijoje savivaldybių institucijų valdomų vietinės reikšmės kelių, kelių statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti, šiems keliams taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti, jeigu savivaldybės institucija skiria ne mažiau kaip 30 procentų, tačiau ne daugiau kaip 50 procentų nuosavų lėšų; valstybės institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, jeigu valstybės institucija skiria ne mažiau kaip 50 procentų nuosavų lėšų, – 50 procentų, kuris paskirstomas:“.
3.6. Pakeisti 9.2.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„9.2.1. mėgėjų sodų teritorijose savivaldybių institucijų valdomų vietinės reikšmės kelių, kelių statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti, šiems keliams taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti, jeigu savivaldybės institucija skiria ne mažiau kaip 30 procentų, tačiau ne daugiau kaip 50 procentų nuosavų lėšų, – 93 procentai;“.
3.7. Pakeisti 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„10. Valstybės ir savivaldybių institucijos, siekiančios gauti finansavimą valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų vietinės reikšmės kelių, nukentėjusių nuo ekstremaliųjų situacijų, skubaus taisymo (remonto) ar rekonstravimo dėl avarijos grėsmės išlaidoms kompensuoti, turi pateikti Lietuvos automobilių kelių direkcijai iki 2019 m. kovo 15 d., nuo 2020 m. – iki kiekvienų metų sausio 2 d. šiuos dokumentus:“.
3.8. Pakeisti 10.1.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
3.9. Pakeisti 10.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
3.10. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12. Lietuvos automobilių kelių direkcija iki 2019 m. kovo 25 d., nuo 2020 m. – iki kiekvienų metų sausio 15 d., įvertinusi gautus prašymus ir kitus dokumentus, sudaro nuo ekstremaliųjų situacijų nukentėjusių valstybės ir savivaldybių institucijų valdomų vietinės reikšmės kelių, kurie buvo skubiai taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti dėl avarijos grėsmės, sąrašą ir jį pateikia Susisiekimo ministerijai.“
3.11. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15. Valstybės ar savivaldybių institucijos, siekiančios gauti finansavimą Aprašo 9.1 papunktyje nurodytiems kelių objektams įgyvendinti, iki 2020 m. sausio 2 d., nuo 2020 m. – nuo einamųjų kalendorinių metų spalio 1 d. iki spalio 31 d. turi pateikti Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai prašymą finansuoti kelių objektus, vedančius į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos (toliau – prašymas dėl finansavimo).“
3.12. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16. Prašyme dėl finansavimo turi būti nurodyta ši informacija:
16.5. kuriamų darbo vietų, kurios bus išlaikomos ne trumpiau kaip trejus metus (36 mėnesius), skaičius:
16.5.1. įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda kelio objektas, kuriam prašoma finansavimo, sąrašas (pavadinimas ir juridinio asmens kodas), pagal kurį tikrinamas faktinis esamų darbo vietų skaičius pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos duomenų bazės informaciją apie apdraustųjų asmenų skaičių prašymo dėl finansavimo pateikimo dieną;
16.7. prašoma finansuoti kelio objekto išlaidų dalis ateinantiems biudžetiniams metams (eurais ir procentais pagal bendrą projekto vertę);
16.8. valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų, numatomų skirti kelio objektui įgyvendinti, dalis (eurais ir procentais pagal bendrą projekto vertę);
16.9. kelio objekto finansavimo tęstinumas, įvertinus, ar praėjusiais biudžetiniais metais kelio objektas buvo finansuojamas iš rezervo, prašymą dėl finansavimo pateikusiai valstybės ar savivaldybės institucijai skirtų valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų, kitų finansavimo lėšų; jeigu kelio objektas buvo finansuojamas praėjusiais biudžetiniais metais, turi būti nurodyta, koks yra projekto įgyvendinimo etapas ir kokie darbai atlikti;
16.10. kelio objekto vieta, atsižvelgiant į tai, ar kelio objektas veda į valstybei svarbaus projekto ar regioninės svarbos projekto statusą turintį objektą ir (arba) teritoriją, kurioje kuriamos darbo vietos (pateikti valstybei svarbaus projekto ar regioninės svarbos projekto aprašymą ir nuorodą į sprendimą, kuriuo atitinkamas statusas buvo suteiktas);
3.13. Papildyti 161 punktu:
„161. Valstybės ar savivaldybės institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo parašu patvirtina, kad:
161.2. kelio objektas, kuriam prašoma finansavimo, nėra finansuojamas ar planuojamas finansuoti iš kitų finansavimo lėšų, išskyrus prašymą dėl finansavimo pateikusiai valstybės ar savivaldybės institucijai skirtas valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšas; jeigu kelio objektas yra finansuojamas iš kitų finansavimo šaltinių, prašymą dėl finansavimo pateikusios valstybės ar savivaldybių institucijos turi užtikrinti, kad:
161.2.1. tų pačių išlaidų nebus prašoma finansuoti iš skirtingų finansavimo šaltinių, siekiant gauti visų jų finansavimą;
3.14. Papildyti 162 punktu:
3.15. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17. Prašymą dėl finansavimo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo galutinės prašymų dėl finansavimo pateikimo dienos, nurodytos Aprašo 15 punkte, įvertina Ekonomikos ir inovacijų ministerija. Ekonomikos ir inovacijų ministerija vertinimo metu turi teisę pateikti klausimus ir (ar) paprašyti valstybės ar savivaldybės institucijos papildomos informacijos dėl jos pateikto prašymo dėl finansavimo. Prašymo dėl finansavimo įvertinimo terminas pratęsiamas tokiam laikotarpiui, kuris yra skiriamas valstybės ar savivaldybių institucijoms atsakyti į klausimus ir (ar) pateikti papildomą informaciją dėl jos pateikto prašymo dėl finansavimo. Prašymą dėl finansavimo Ekonomikos ir inovacijų ministerija vertina pagal šiuos kriterijus:
17.1. Valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų dalis, skirta kelio objektui įgyvendinti (procentais). Didžiausias galimas kriterijaus balas – 10:
17.1.1. Valstybės arba savivaldybių biudžeto lėšų dalis apskaičiuojama pagal formulę:
Y – valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų dalis, skirta kelio objektui įgyvendinti (procentais);
X – valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų dalis, numatoma skirti kelio objektui įgyvendinti(Eur);
P – bendra kelio objekto įgyvendinimo vertė (Eur).
17.1.2. Daugiau balų suteikiama tiems kelių objektams, kuriuose valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų dalis, skirta kelio objektui įgyvendinti, bus didesnė (procentais). Kelių objektai surikiuojami nuo didžiausia valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų dalimi finansuojamų kelių objektų iki mažiausia valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų dalimi finansuojamų kelių objektų.
17.1.3. Pirmiesiems 20 procentų kelių objektų (jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio; atitinkamai ši taisyklė taikoma ir toliau) suteikiama 10 balų, 8 balai suteikiami kitiems 20 procentų kelių objektų ir t. t. 2 balai suteikiami paskutiniams 20 procentų kelių objektų.
17.2. Darbo santykių mokesčių, susijusių su kuriamų darbo vietų, kurios bus išlaikomos ne trumpiau kaip trejus metus (36 mėnesius), skaičiumi, ir bendros kelio objekto įgyvendinimo vertės santykis. Didžiausias galimas kriterijaus balas – 25. Kriterijaus vertinimo tvarka:
17.2.1. Santykis apskaičiuojamas pagal formulę:
Z – darbo santykių mokesčių, susijusių su kuriamų darbo vietų, išlaikomų ne trumpiau kaip trejus metus (36 mėnesius), skaičiumi, ir bendros kelio objekto įgyvendinimo vertės santykis;
KDV – kuriamų darbo vietų skaičius (prašyme dėl finansavimo nurodyto faktinio esamų darbo vietų skaičiaus ir planuojamo sukurti darbo vietų skaičiaus suma);
VDU – vidutinis nagrinėjamos savivaldybės bruto darbo užmokestis (taikomas Lietuvos statistikos departamento patvirtintas paskutinio ketvirčio darbo užmokesčio vidurkis, šalies ūkis be individualių įmonių);
GPM – gyventojų pajamų mokesčio tarifas;
VSD – darbuotojo mokamo valstybinio socialinio draudimo tarifas;
PSD – darbuotojo mokamo privalomojo sveikatos draudimo tarifas;
DS – darbdavio mokamas socialinio draudimo tarifas;
GF – darbdavio mokamo garantinio fondo tarifas;
NPD – neapmokestinamasis pajamų dydis, apskaičiuotas pagal nagrinėjamą VDU;
X – prašomas finansavimas kelio objektui įgyvendinti (Eur).
17.2.2. Daugiau balų suteikiama tiems kelių objektams, kuriuose darbo santykių mokesčių ir bendros kelių objekto įgyvendinimo vertės santykis bus didesnis. Kelių objektai surikiuojami nuo didžiausią įgyvendinimo vertės santykį pasiekiančių kelių objektų iki mažiausią santykį pasiekiančių kelių objektų.
17.2.3. Pirmiesiems 20 procentų kelių objektų (jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio; atitinkamai ši taisyklė taikoma ir toliau) suteikiami 25 balai, 20 balų suteikiama kitiems 20 procentų kelių objektų ir t. t. 5 balai suteikiami paskutiniams 20 procentų kelių objektų.
17.3. Kelio objektas yra tęstinis, tai yra, kelio objektas buvo finansuotas praėjusiais biudžetiniais metais. Kriterijaus balai paskirstomi taip:
17.3.1. 20 balų skiriama kelio objektui, kuris buvo finansuojamas praėjusiais biudžetiniais metais iš rezervo;
17.3.2. 10 balų skiriama kelio objektui, kuris buvo finansuojamas praėjusiais biudžetiniais metais iš prašymą dėl finansavimo pateikusiai valstybės ar savivaldybės institucijai skirtų valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų ar kitų finansavimo lėšų;
17.4. Kelio objekto reikšmė darbo vietų išlaikymui ar kūrimui. Didžiausias galimas kriterijaus balas – 35. Skiriant balus kelių objektams, dėl kurių yra pateikti prašymai dėl finansavimo, kelių objektų reikšmės vertinamos tarpusavyje.
17.5. Prašoma finansuoti kelio objektą, kuris veda į valstybei svarbaus projekto ar regioninės svarbos statusą turintį objektą ir (arba) teritoriją, kurioje kuriamos darbo vietos. Kriterijaus balai paskirstomi taip:
17.5.1. 10 balų skiriama kelio objektui, kuris veda į valstybei svarbaus projekto statusą turintį objektą ir (arba) teritoriją, kurioje kuriamos darbo vietos;
17.5.2. 5 balai skiriami kelio objektui, kuris veda į regioninės svarbos projekto statusą turintį objektą ir (arba) teritoriją, kurioje kuriamos darbo vietos;
3.16. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:
„18. Įvertinusi prašymą dėl finansavimo, Ekonomikos ir inovacijų ministerija priima sprendimą:
18.1. įtraukti prašyme dėl finansavimo nurodytą kelio objektą į kelių objektų sąrašą ir priskirti jam prašymo dėl finansavimo vertinimo metu nustatytą vertinimo balą;
18.2. neįtraukti prašyme dėl finansavimo nurodyto kelio objekto į kelių objektų sąrašą šiais atvejais:
18.2.1. kelio objekto, kurio Aprašo 17.2 papunktyje nurodytas darbo santykių mokesčių, susijusių su kuriamų darbo vietų, kurios bus išlaikomos ne trumpiau kaip trejus metus (36 mėnesius), skaičiumi, ir bendros kelio objekto įgyvendinimo vertės santykis mažesnis kaip 1,2;
18.2.3. valstybės ar savivaldybės institucijai laiku neatsakius į prašymą pateikti informaciją ir (ar) neišsamiai atsakius ir (ar) neatsakius į Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktus klausimus dėl jos pateikto prašymo dėl finansavimo;
18.2.4. jeigu savivaldybių institucijos, pateikusios prašymą dėl finansavimo valstybinės reikšmės keliui, kartu su prašymu dėl finansavimo nepateikia rašytinio Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutikimo prašyti finansavimo valstybinės reikšmės keliui tiesti, taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti.“
3.17. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19. Ekonomikos ir inovacijų ministerija, įvertinusi valstybės ir savivaldybių institucijų pateiktus prašymus dėl finansavimo, sudaro finansuotinų kelių objektų sąrašą, kuriame aukštesnė vieta suteikiama didesnį vertinimo balą prašymo dėl finansavimo vertinimo metu gavusiems kelių objektams. Jeigu prašymų dėl finansavimo vertinimo metu keletas kelių objektų gavo vienodą balų skaičių, aukštesnė vieta kelių objektų sąraše suteikiama kelio objektui, dėl kurio įtraukimo į kelių objektų sąrašą prašymas dėl finansavimo gautas anksčiau.“
3.18. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:
„21. Kelių objektai į kelių objektų sąrašą įtraukiami ir kelių objektų sąrašas tvirtinamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu iki 2020 m. vasario 7 d., nuo 2021 m. – iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 1 d. ir galioja iki gruodžio 31 d. Kelių objektų sąrašas gali būti keičiamas iki planuojamų metų spalio 1 d.“
3.19. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:
„29. Jeigu rezervo poreikis mėgėjų sodų teritorijose savivaldybių institucijų valdomų vietinės reikšmės kelių, kelių statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti, šiems keliams taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti, taip pat valstybės institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti yra mažesnis nei apskaičiuotas pagal Aprašo 25 ir 26 punktuose nurodytą tvarką, likusi rezervo dalis naudojama Aprašo 9.1 papunktyje nurodytiems kelių objektams finansuoti.“
3.20. Papildyti 301 punktu:
„301. Nepanaudotas rezervas gali būti perskirstomas pagal Aprašo 7–29 punktuose nustatytą tvarką. Prašymus dėl lėšų skyrimo iki kiekvienų einamųjų metų rugsėjo 1 d. pateikusioms valstybės ir savivaldybių institucijoms finansavimas skiriamas einamaisiais metais finansuotiems kelių objektams arba naujiems kelių objektams, kurių darbams tęsti ar užbaigti trūksta lėšų. Susisiekimo ministerija parengia Vyriausybės nutarimo dėl rezervo perskirstymo projektą ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka pateikia Vyriausybei iki kiekvienų einamųjų metų rugsėjo 30 d.“
3.21. Pakeisti 31 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„31. Programos finansavimo lėšos, nurodytos Aprašo 3.2 papunktyje, vietinės reikšmės viešiesiems keliams (keliams, jungiantiems rajoninius kelius, gyvenamąsias vietoves, sąvartynus, rekreacijos objektus, lankomus gamtos, kultūros paminklus, taip pat vietinės reikšmės keliams gyvenamosiose vietovėse, jungiamiesiems ir kitiems keliams, nepriskirtiems valstybinės reikšmės keliams) ir vietinės reikšmės vidaus keliams (miškų, nacionalinių parkų, valstybės saugomų teritorijų, pasienio ir kitiems keliams, nepriskirtiems viešiesiems keliams) tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, šių kelių, kelių statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti naudojamos:“.
3.22. Papildyti 31.3 papunkčiu:
„31.3. vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimo Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“ 2.2.1 papunktį, vietinės reikšmės keliams Elektrėnų, Šalčininkų rajono, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Ukmergės rajono ir Vilniaus rajono savivaldybėse – 2 procentai;“.
3.23. Papildyti 31.4 papunkčiu:
3.24. Buvusį 31.3 papunktį laikyti 31.5 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
3.25. Pakeisti 32 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
3.26. Pakeisti 32.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
3.27. Pakeisti 32.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
3.28. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:
„33. Programos finansavimo lėšos, numatytos Aprašo 31.2–31.5 papunkčiuose, paskirstomos Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus įsakymu. Programos finansavimo lėšos, numatytos Aprašo 31.1 papunktyje, paskirstomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministrų nustatyta tvarka. Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal kelių valdytojų pateiktus ir su Lietuvos automobilių kelių direkcija suderintus kelių objektų sąrašus.“
3.29. Pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:
„34. Ne mažiau kaip 58 procentai pagal Aprašo 31.2–31.5 papunkčius skirtų Programos finansavimo lėšų turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti, nuo 2023 metų – vietinės reikšmės keliams tiesti, įregistruotiems vietinės reikšmės keliams rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti; ne mažiau kaip 5 procentai pagal Aprašo 31.2–31.5 papunkčius skirtų lėšų turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.“
4. Nustatyti, kad 2020 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio nutarimo 3 punkte nauja redakcija išdėstyto Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašo 3.2 papunkčio redakcija:
„3.2. 30 procentų Programos finansavimo lėšų valstybės institucijų ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra valstybė, valstybės įmonių, savivaldybių ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra savivaldybė, savivaldybių įmonių valdomiems vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, taip pat skoloms (jeigu jų yra) sumokėti ir išlaidoms kompensuoti, kai deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos už praėjusiais finansiniais metais atliktus darbus, kurių vertė neviršijo praėjusiais finansiniais metais planuotų asignavimų; prie šių lėšų, vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 16 straipsnio 2 dalimi, papildomai turi būti pridėta nepanaudota atitinkamų metų Programos finansavimo lėšų dalis, kuri turi būti ne mažesnė kaip 25 procentai nuo visų nepanaudotų atitinkamų metų Programos finansavimo lėšų.“
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2019 m. lapkričio 20 d. nutarimo
Nr. 1162 redakcija)
MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI VALSTYBINĖS REIKŠMĖS KELIAIS VAŽIUOJANT DIDŽIAGABARITĖMIS IR (AR) SUNKIASVORĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS DYDŽIŲ IR ŠIO MOKESČIO MOKĖJIMO, ADMINISTRAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
1. Už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis motorinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kurių matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamus naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių matmenis (toliau – didžiausieji leidžiamieji matmenys), transporto priemonių valdytojai moka šį mokestį:
Didžiausieji leidžiamieji matmenys viršyti, cm |
Mokesčio dydis, eurais |
||||
aukščio |
pločio |
ilgio |
vienkartinis tarifas, 10 kilometrų |
mėnesio tarifas |
metų tarifas |
– |
10–20 |
– |
1,44 |
168 |
844 |
11–30 |
21–60 |
101–300 |
1,76 |
206 |
1 031 |
31–50 |
61–100 |
301–500 |
2,05 |
246 |
1 245 |
– |
101–145* |
501–750* |
2,40 |
– |
– |
* Automagistralėse ir I kategorijos valstybinės reikšmės keliuose su skiriamąja juosta.
2. Jeigu didžiagabaritės motorinės transporto priemonės ar jų junginio matmenys su kroviniu ar be jo viršija didžiausiuosius leidžiamuosius matmenis daugiau, negu nurodyta 1 punkto lentelėje, taikomas vienkartinis tarifas (M), išreikštas eurais už 10 kilometrų, kuris apskaičiuojamas taip: prie 1 punkto lentelėje nurodyto mokesčio dydžio (K) pridedamas papildomas 0,28 euro mokestis (K1), tai yra už kiekvieną aukščio viršijimą 10 centimetrų (X1), pločio viršijimą 10 centimetrų (X2) ar ilgio viršijimą 1 metru (X3), padaugintas iš koeficiento 1,5: M = K + (K1 × XX × 1,5), kur XX= X1 arba X2, arba X3.
3. Už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kurių ašies (ašių) apkrova su kroviniu ar be jo viršija didžiausiąją leidžiamą naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių ašies (ašių) apkrovą (toliau – didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova), transporto priemonių valdytojai moka šį mokestį:
Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t |
Mokesčio dydis, eurais |
|
vienkartinis tarifas, 10 kilometrų |
mėnesio tarifas |
|
0,6–1,0 |
0,69 |
121 |
1,1–1,5 |
1,39 |
243 |
1,6–2,0 |
2,08 |
364 |
2,1–3,0 |
3,66 |
641 |
3,1–4,0 |
5,90 |
1 033 |
4,1–5,0 |
8,34 |
– |
5,1–6,0 |
10,42 |
– |
6,1–7,0 |
12,51 |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
15,98 |
– |
4. Už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamą naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių masę ir yra didesnė kaip 40 t, o vežant vieną arba kelis kombinuoto vežimo vienetus (puspriekabes, nuimamuosius kėbulus ir konteinerius, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos) magistraliniais keliais ir kitais keliais 50 km spinduliu nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, oro uostų, geležinkelio ir vidaus vandenų stočių teritorijų, kuriose iškraunami ir (arba) pakraunami kombinuoto vežimo vienetai, – 44 t (toliau – didžiausioji leidžiamoji masė), transporto priemonių valdytojai moka šį mokestį:
Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t |
Mokesčio dydis, eurais |
|||
vienkartinio mokesčio už kiekvieną viršytą toną tarifas, 10 kilometrų |
mėnesio tarifas* |
metų tarifas* |
||
1,0–20,0 |
1,15 |
144 |
1 152 |
|
21,0–40,0 |
1,33 |
– |
– |
|
> 40 |
1,73 |
– |
– |
* Taikoma šešių ar daugiau ašių transporto priemonėms, kurias sudaro motorinė transporto priemonė ir priekaba (puspriekabė), kurių ne mažiau kaip penkių ašių ratai yra suporinti, ašies (ašių) apkrova yra ne didesnė už didžiausiąją leidžiamąją ašies (ašių) apkrovą ir masė yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją masę, tačiau ne didesnė kaip 48 tonos.
5. Už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis ar jų junginiais, kurių ašies (ašių) apkrova su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją ašies (ašių) apkrovą, traktorių ir savaeigių mašinų valdytojai moka šį mokestį:
Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t |
Mokesčio dydis, eurais |
|
vienkartinis tarifas, 10 kilometrų |
mėnesio tarifas |
|
0,6–1,0 |
0,23 |
40 |
1,1–1,5 |
0,46 |
81 |
1,6–2,0 |
0,69 |
121 |
2,1–3,0 |
1,22 |
214 |
3,1–4,0 |
1,96 |
344 |
4,1–5,0 |
2,78 |
– |
5,1–6,0 |
3,47 |
– |
6,1–7,0 |
4,17 |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
5,32 |
– |
6. Už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis ar jų junginiais, kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją masę, traktorių ir savaeigių mašinų valdytojai moka šį mokestį:
Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t |
Vienkartinio mokesčio už kiekvieną viršytą toną dydis, |
1,0–20,0 |
0,17 |
21,0–40,0 |
0,21 |
daugiau kaip 40 |
0,34 |
7. Kai viršijami didžiausieji leidžiamieji matmenys, mokestis apskaičiuojamas sumuojant mokesčius už kiekvieno matmens (aukščio, pločio, ilgio) viršijimą. Kai viršijamos didžiausiosios leidžiamosios ašies (ašių) apkrovos, mokestis apskaičiuojamas sumuojant mokesčius už kiekvienos ašies (pavienės, dvigubosios ar trigubosios) didžiausiosios leidžiamosios ašies (ašių) apkrovos viršijimą. Kai viršijama ir didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova, ir didžiausioji leidžiamoji masė, nustatomas tas mokestis, kuris yra didesnis, ir pridedamas prie mokesčio už didžiausiųjų leidžiamųjų matmenų viršijimą. Kai sunkiasvorė motorinė transporto priemonė turi daugiau ašių, nei nustatyta pagal didžiausiuosius leidžiamuosius transporto priemonių matmenis, leidžiamąsias ašies (ašių) apkrovas, didžiausiąją leidžiamąją masę, mokestis skaičiuojamas tik už didžiausiosios leidžiamosios masės (40 tonų, o vežant vieną arba kelis kombinuoto vežimo vienetus (puspriekabes, nuimamuosius kėbulus ir konteinerius, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos) magistraliniais keliais ir kitais keliais 50 km spinduliu nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, oro uostų, geležinkelio ir vidaus vandenų stočių teritorijų, kuriose iškraunami ir (arba) pakraunami kombinuoto vežimo vienetai, – 44 tonų) viršijimą.
8. Mokestis mokamas į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą, nurodant Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko ir Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus patvirtintą įmokos kodą.
9. Mokestį apskaičiuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Lietuvos automobilių kelių direkcija).
10. Vienkartinio mokesčio dydis apskaičiuojamas atsižvelgiant į didžiausiųjų leidžiamų naudojantis keliais transporto priemonės ar jų junginio techninių parametrų viršijimą ir didžiagabaritės ir sunkiasvorės transporto priemonės važiavimo maršruto ilgį pagal kelių žemėlapį.
11. Per klaidą sumokėjus mokestį, jį permokėjus, panaikinus leidimą naudotis valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, kai gali būti sugrąžintas sumokėtas mokestis, transporto priemonės ar jų junginio valdytojo prašymu Lietuvos automobilių kelių direkcija išduoda pažymą, kurioje nurodoma grąžintina mokesčio suma ir jos grąžinimo priežastys. Pažymoje nurodytą sumą pagal transporto priemonės ar jų junginio valdytojo rašytinį prašymą Mokesčio permokos (skirtumo) grąžinimo (įskaitymo) taisyklių, tvirtinamų Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko, nustatyta tvarka grąžina Valstybinė mokesčių inspekcija.