LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
įsakymas
dėl lietuvos RESPUBLIKOS ūkio ministro 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 4-281 „Dėl Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo IR įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių bei Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2014 m. rugpjūčio 1 d. Nr. 4-519
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. balandžio 29 d. įsakymą Nr. 4-281 „Dėl Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių bei Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRas
įsakymas
Dėl Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo IR įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių bei Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo
taisyklių patvirtinimo
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 112 straipsnio 6 dalimi, 115 straipsnio 2 dalimi, 116 straipsnio 1 dalimi, 37 straipsnio 6 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 16 straipsnio 5 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi ir 19 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 831 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3.1 ir 3.2 papunkčiais, t v i r t i n u pridedamas:
1. Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisykles.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2011 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 4-281
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2014 m. rugpjūčio 1 d. įsakymo
Nr. 4-519 redakcija)
Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo
sudarymo TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reguliuoja valstybės narės piliečių, kitų fizinių asmenų, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis (toliau – fiziniai asmenys), siekiančių įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas ir dirbti bankroto administratoriaus padėjėju Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo Nr. IX-216 (toliau – Įmonių bankroto įstatymas) nustatyta tvarka ir Lietuvos Respublikoje įsteigtų juridinių asmenų, siekiančių įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka, taip pat valstybėje narėje įsteigtų juridinių asmenų ar kitų organizacijų, kurios gali savo vardu įgyti ir turėti teises ir pareigas, būti ieškovais ir atsakovais teisme, taip pat jų padalinių, siekiančių teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas neįsisteigus Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), dokumentų pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, kvalifikacijos egzamino vykdymo tvarką, bankroto administratoriaus ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimų išdavimo, keitimo, galiojimo panaikinimo ar jų dublikatų išdavimo tvarką ir asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.
II SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA
3. Fizinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, Įmonių bankroto valdymo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas) pateikia:
3.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą (1 priedas);
4. Juridinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, Departamentui pateikia prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas).
5. Asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), Departamentui pateikia prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 priedas). Laikoma, kad asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), jeigu jis siekia Lietuvos Respublikoje vienu metu administruoti tik vienos įmonės bankroto procesą.
6. Fizinis asmuo, siekiantis įgyti teisę dirbti bankroto administratoriaus padėjėju, pateikia prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą (4 priedas).
7. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, atvykus į Departamentą, registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai Departamentui arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, ir pasiekiamas adresu www.verslovartai.lt.
8. Taisyklių 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens parašu. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos. Taisyklių 3 ir 6 punktuose nustatytais atvejais kartu su prašymu turi būti pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos kopijos. Jei teikiant prašymą asmeniškai arba prašymą siunčiant registruotu laišku dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos nepateikiamos ir pateikiamos notaro nepatvirtintos dokumento kopijos, notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai pateikiami kvalifikacijos egzamino laikymo dieną, sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino.
9. Prašymas jo gavimo dieną Departamente registruojamas Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Ši diena laikoma prašymo pateikimo Departamentui diena, išskyrus Taisyklių 11 punkte nurodytą atvejį. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami Departamente pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.
10. Departamentas Taisyklėse nurodytus pranešimus ir informaciją prašymą pateikusiam asmeniui pateikia prašyme nurodytu būdu, išskyrus Taisyklių 14.2 papunktyje, 21, 25 ir 41 punktuose nustatytas išimtis.
11. Jeigu prašymas pateiktas nesilaikant teisės aktuose nustatytos tvarkos, yra neišsamus ar netinkamai įformintas, pateikti ne visi kartu su prašymu privalomi pateikti dokumentai, Departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Departamente informuoja prašymą pateikusį asmenį apie informacijos ar dokumentų trūkumą ir nustato protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, per kurį nurodyti trūkumai turi būti pašalinti. Visi vėliau gauti dokumentai jų gavimo Departamente dieną registruojami Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Prašymo pateikimo Departamentui diena laikoma paskutinio tinkamai įforminto dokumento gavimo Departamente diena.
12. Jeigu per Departamento nurodytą terminą nepašalinami Taisyklių 11 punkte nurodyti trūkumai, Departamentas išsiunčia prašymą pateikusiam asmeniui pranešimą apie prašymo atmetimą ir nurodo atmetimo priežastis.
13. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas Departamento valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – Departamento atsakingas darbuotojas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patikrina, ar prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių bankroto įstatyme nustatytus reikalavimus, ir pateikia Departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui (toliau – Departamento direktorius) atitinkamai:
13.1. motyvuotą siūlymą leisti arba neleisti prašymą pateikusiam asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą;
14. Apie Departamento direktoriaus sprendimą dėl leidimo asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 13.1 papunktyje nurodyto siūlymo pateikimo Departamento direktoriui dienos raštu pranešama:
14.1. Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijai (toliau – Komisija), kai prašymą pateikusiam asmeniui leidžiama laikyti kvalifikacijos egzaminą;
III SKYRIUS
KVALIFIKACIJOS EGZAMINAS
15. Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Komisija veikia vadovaudamasi Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 4-107 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Komisijos nuostatai).
16. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 14.1 papunktyje nurodyto Departamento pranešimo gavimo dienos informuoja asmenį apie kvalifikacijos egzamino laikymo datą, vietą ir laiką, nurodo, kad asmuo turi atitinkamai išmanyti Departamento interneto svetainėje skelbiamos Bankroto administratorių atestavimo programos arba Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos temas, pateikia informaciją apie valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą ir kitą svarbią informaciją.
17. Kvalifikacijos egzaminas turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo asmens prašymo pateikimo Departamentui dienos. Asmuo gali laikyti kvalifikacijos egzaminą Komisijos sekretoriui nustačius, kad asmuo sumokėjo valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą.
18. Kvalifikacijos egzaminas laikomas lietuvių kalba, žodžiu, Įmonių bankroto įstatymo ir Komisijos nuostatų nustatyta tvarka. Kvalifikacijos egzamino metu naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir kvalifikacijos egzaminą laikančių asmenų atsakymus. Kvalifikacijos egzaminą laikę asmenys su savo kvalifikacijos egzamino įrašu turi teisę susipažinti raštu pateikę motyvuotą prašymą Departamentui.
19. Asmuo, neišlaikęs kvalifikacijos egzamino arba neatvykęs jo laikyti, gali dar kartą jį laikyti Įmonių bankroto įstatymo 113 straipsnio 1 dalyje nustatytais terminais ir tvarka, pateikęs Departamentui laisvos formos prašymą dar kartą laikyti kvalifikacijos egzaminą. Komisija apie sprendimą leisti asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui praneša per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kvalifikacijos egzamino dienos. Pranešime nurodoma kvalifikacijos egzamino laikymo data, vieta, laikas, informacija apie valstybės rinkliavos už kvalifikacijos egzamino laikymą sumokėjimą ir kita svarbi informacija.
IV SKYRIUS
Bankroto ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO ir Bankroto ADMINISTRATORIAUS padėjėjo PAŽYMĖJIMO
IŠDAVIMO TVARKA
20. Departamento direktorius, o jo laikinai nesant – Departamento direktoriaus funkcijas atliekantis asmuo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu asmuo laikė kvalifikacijos egzaminą, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl bankroto administratoriaus ar bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo (toliau – pažymėjimas) išdavimo ir pasirašo išduodamą pažymėjimą (5 ir 6 priedai).
21. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 20 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie Departamento direktoriaus priimtą sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo. Jei pažymėjimas išduodamas, jo originalas perduodamas asmeniui Taisyklių 3.1 papunktyje nurodytame prašyme nurodytu būdu. Pažymėjimo kopija lieka Departamente.
22. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti asmeniškai, Departamento pranešime nurodomas laikas, kada Departamente išduodami pažymėjimų originalai, taip pat nurodoma, kad pažymėjimas bus išduotas tik sumokėjus valstybės rinkliavą už pažymėjimo išdavimą. Asmuo, atsiimdamas pažymėjimą Departamente, pasirašo Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintos formos pažymėjimų registravimo žurnale (toliau – pažymėjimų registravimo žurnalas), patvirtindamas, kad pažymėjimą gavo. Departamentas, įsitikinęs, kad sumokėta valstybės rinkliava už pažymėjimo išdavimą, išduoda pažymėjimo originalą.
23. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti registruotu laišku, Departamento pranešime nurodoma, kad pažymėjimas bus išsiųstas registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo valstybės rinkliavos už pažymėjimo išdavimą sumokėjimo. Pažymėjimą siunčiant registruotu laišku, Departamento atsakingas darbuotojas pažymėjimų registravimo žurnale nurodo pažymėjimo išsiuntimo datą ir pasirašo žurnale, patvirtindamas, kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo išdavimą.
V SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO DUBLIKATo IŠDAVIMO IR PAŽYMĖJIMO KEITIMO TVARKA
24. Asmuo, praradęs ar sugadinęs pažymėjimo originalą ar pastebėjęs jame netikslumų, Taisyklių 7 punkte nustatyta tvarka pateikia Departamentui prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, nurodo pažymėjimo praradimo ar sugadinimo aplinkybes arba pastebėtus netikslumus, nurodo, kaip pageidauja atsiimti pažymėjimą ar dublikatą (asmeniškai ar registruotu laišku nurodytu adresu) ir, jei prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, sumoka valstybės rinkliavą už pažymėjimo dublikato išdavimą. Jei pažymėjimas yra sugadintas arba jame pastebėti netikslumai, kartu su šiuo prašymu asmuo pateikia ir sugadintą pažymėjimą arba pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto prašymo gavimo dienos patikrina Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (toliau – ĮRBIS) esančius duomenis ir nustatęs, kad asmeniui, prašančiam išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai, teisės aktų nustatyta tvarka buvo išduotas pažymėjimas ir jo galiojimas nepanaikintas, taip pat kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo dublikato išdavimą, kai prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, išduoda atitinkamo pažymėjimo dublikatą arba pakeičia pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai.
VI SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMO TVARKA
26. Sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 1, 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais Departamento direktorius priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas atitinkamai nuo Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 1 punkte nurodyto prašymo arba Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 5 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos.
27. Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 3 punkte nurodytais atvejais Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 3 punkte nurodytos aplinkybės paaiškėjimo kreipiasi į Komisiją ir siūlo panaikinti pažymėjimo galiojimą.
28. Apie Komisijos posėdį, kuriame svarstomas Įmonių bankroto įstatymo 117 straipsnio 2 dalyje nurodytas klausimas, Komisijos sekretorius raštu ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio dienos praneša asmeniui, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimas svarstomas. Į šiame punkte nurodytą Komisijos posėdį gali būti kviečiami ir Departamento atstovai, taip pat turi teisę dalyvauti asmens, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimo klausimas sprendžiamas, įgaliotas atstovas. Šio Komisijos posėdžio metu asmeniui teikiant paaiškinimus naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir asmens pateiktus paaiškinimus.
29. Departamento direktorius, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu buvo svarstomas pažymėjimo galiojimo panaikinimas, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo. Departamento direktorius sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo diena yra pažymėjimo galiojimo panaikinimo diena.
30. Jei Komisija nepritaria Įmonių bankroto įstatymo 117 straipsnio 2 dalyje nurodytam Departamento siūlymui, pažymėjimas nenaikinamas.
31. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priėmimo dienos informuoja asmenį, kuriam išduotas pažymėjimas, išskyrus Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 5 punkte nurodytą atvejį.
32. Informacija apie pažymėjimo panaikinimą (asmens, kurio pažymėjimo galiojimas panaikintas, vardas ir pavardė, pažymėjimo numeris, jo išdavimo data, jo galiojimo panaikinimo data) ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Departamento direktoriaus sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą priėmimo dienos paskelbiama Departamento interneto svetainėje. Departamento interneto svetainėje skelbiamas tęstinis pažymėjimų, kurių galiojimas panaikintas, sąrašas.
VII SKYRIUS
asmenų, teikiančių ĮMONIŲ bankroto ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS,
SĄrašo sudarymO tvarkA
34. Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jo Sąraše nurodyti duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.
35. Sąrašas žymimas raide „B“. Sąrašą sudaro du skyriai:
35.1. I skyrius: fiziniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
35.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
35.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) adresas korespondencijai, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);
35.2. II skyrius: juridiniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
35.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
35.2.4. leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data (jei leidimas teikti bankroto administravimo paslaugas buvo išduotas);
36. Nuo Sąrašo sudarymo pradžios:
36.1. ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo kaupti duomenys apie bankroto administratorius yra laikomi Sąrašo duomenimis;
36.2. asmenys, 2012 m. kovo 1 d. turėję teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, į Sąrašą įrašomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 21, 23, 26, 33, 35, 36, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 111 straipsniu ir trečiuoju1 skirsniu įstatymo 20 straipsnio 2 dalimi, Sąraše nurodant pirmojo, terminuotai galiojusio bankroto administratoriaus pažymėjimo, suteikusio teisę asmeniui teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas ar leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas, galiojusio 2012 m. kovo 1 d., išdavimo datą.
37. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 35.1.2, 35.1.4, 35.2.2 ar 35.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintų duomenų apie įmonės bankroto procesą teikimo ir skelbimo taisyklių nustatyta tvarka.
38. Įmonių bankroto įstatyme nustatytu nuolatiniu kvalifikacijos tobulinimu laikomas fizinio asmens dalyvavimas mokymuose (kursuose, seminaruose) Komisijos patvirtintos Bankroto administratorių atestavimo programos arba Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos temomis ne mažiau kaip 24 valandas per metus (metų pradžia laikoma įrašymo į Sąrašą data).
39. Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, nesuteikiamas.
41. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu ar elektroninėmis priemonėmis praneša asmeniui ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.
42. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) bankroto bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
43. Informacija apie pažymėjimų ar jų dublikatų išdavimą, pažymėjimų galiojimo panaikinimą skelbiama interneto svetainėje www.verslovartai.lt.
44. Taisyklėse Departamentui priskirtus veiksmus gali atlikti tik bankroto administratorių veiklos planiniuose ir neplaniniuose patikrinimuose nedalyvaujantys Departamento valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.
Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir
bankroto administratoriaus padėjėjo
pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto
administravimo paslaugas teikiančių
asmenų sąrašo sudarymo taisyklių
1 priedas
(Prašymo leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą formos pavyzdys)
______________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________________________________
(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)
Įmonių bankroto valdymo departamentui
prie Ūkio ministerijos
PRAŠYMAS
LEISTI LAIKYTI KVALIFIKACIJOS EGZAMINĄ IR IŠDUOTI BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMĄ
20_____m.________________d.
_________________
(vieta)
Aš,___________________________________, prašau leisti man laikyti bankroto administratoriaus kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą.
Patvirtinu, kad aš, _____________________________ (reikalingą pažymėti ):
□ Atitinku nepriekaištingos reputacijos reikalavimą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme;
□ Turiu aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities teisės ar ekonomikos studijų krypties išsilavinimą (teisės ar ekonomikos bakalauro ir teisės ar ekonomikos magistro kvalifikacinį laipsnį) ar teisininko profesinį kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį teisinį universitetinį išsilavinimą) ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□Turiu ne trumpesnį kaip dvejų metų administratoriaus padėjėjo darbo stažą per paskutinius trejus metus ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Turiu ne trumpesnį kaip penkerių metų įmonės vadovo darbo stažą per paskutinius septynerius metus ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Esu teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas advokatu ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Esu teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas antstoliu ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Moku valstybinę lietuvių kalbą;
□ Man Europos Sąjungos teisės aktai suteikia judėjimo Europos Sąjungos valstybėse narėse arba Europos ekonominės erdvės valstybėse teises ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas (taikoma tik asmenims, kurie nėra Lietuvos Respublikos, kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės piliečiai).
PRIDEDAMA:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Informaciją ir pranešimus pageidauju gauti: _______________________________________
(elektroniniu paštu arba paštu)
Bankroto administratoriaus pažymėjimo originalą pageidauju atsiimti: __________________
___________________________________________________________________________
(asmeniškai arba registruotu laišku nurodytu adresu)
________________ _______________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir
bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo
išdavimo ir įmonių bankroto administravimo
paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo
taisyklių
2 priedas
(Prašymo įrašyti į asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašą formos pavyzdys)
___________________________________________________________________________
(juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)
___________________________________________________________________________
(kiti juridinio asmens rekvizitai, nurodyti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje)
Įmonių bankroto valdymo departamentui
prie Ūkio ministerijos
PRAŠYMAS
ĮRAŠYTI Į ASMENŲ, TEIKIANČIŲ ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS, SĄRAŠĄ
20_____m.________________d.
___________________
(vieta)
Aš,________________________________, atstovaudamas (-a)______________________,
(juridinio asmens (toliau – įmonė) atstovo vardas, pavardė) (įmonės pavadinimas)
prašau įrašyti ______________________ į asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo
(įmonės pavadinimas)
paslaugas, sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:
1.___________________________atitinka Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme
(įmonės pavadinimas)
nustatytą nepriekaištingos reputacijos reikalavimą.
2.______________________vadovo pareigas einantis asmuo _______________________
(įmonės pavadinimas) (vardas, pavardė)
turi teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas.
3. Teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas turi šie ____________________
(įmonės pavadinimas)
darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo numerį):
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Informaciją ir pranešimus prašome pateikti: _______________________________________
___________________________________________________________________________
(elektroninio pašto arba pašto adresas, kuriuo norima gauti informaciją)
PRIDEDAMA:
1. Dokumentų, įrodančių vadovo pareigas einančio asmens paskyrimą, kopijos.
2. Dokumentų, įrodančių, kad 3 punkte nurodyti asmenys yra įmonės darbuotojai, kopijos.
3. Įmonės atstovui išduoto įgaliojimo kopija (jeigu prašymą teikia ne įmonės vadovo pareigas einantis asmuo).
_______________________ ___________ _______________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir
bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo
išdavimo ir įmonių bankroto administravimo
paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo
taisyklių
3 priedas
(Prašymo laikinai (vienkartinai) įrašyti į asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašą formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(prašymą teikiančio asmens teisinė forma ir pavadinimas)
________________________________________________________________________________
(kiti asmens rekvizitai, leidžiantys jį identifikuoti, adresas korespondencijai, elektroninio pašto adresas)
Įmonių bankroto valdymo departamentui
prie Ūkio ministerijos
PRAŠYMAS
laikinai (vienkartinai) įrašyti į asmenų, teikiančių Įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašą
20_____m.________________d.
___________________
(vieta)
Aš,_________________________________, atstovaudamas (-a)_____________________,
(atstovo vardas, pavardė) (asmens pavadinimas)
prašau laikinai (vienkartinai) įrašyti____________________ į asmenų, teikiančių įmonių bankroto
(asmens pavadinimas)
administravimo paslaugas, sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:
1. _________________________________ turi kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba
(asmens pavadinimas)
Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduotą pažymėjimą, leidimą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad asmuo, turi teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus.
2. Teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje turi šie ___________________________________ darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo numerį):
(asmens pavadinimas)
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Informaciją ir pranešimus prašome pateikti: ______________________________________
___________________________________________________________________________
(elektroninio pašto arba pašto adresas, kuriuo norima gauti informaciją)
PRIDEDAMA:
3. Kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduoto pažymėjimo, leidimo arba kito dokumento, įrodančio, kad prašymą teikiantis asmuo, turi teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus, kopija.
4. Dokumentų, įrodančių, kad 2 punkte nurodyti fiziniai asmenys yra prašymą teikiančio asmens darbuotojai, kopijos.
______________________ ___________ _______________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir
bankroto administratoriaus padėjėjo
pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto
administravimo paslaugas teikiančių asmenų
sąrašo sudarymo taisyklių
4 priedas
(Prašymo leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą formos pavyzdys)
_______________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė)
_______________________________________________________________________________
(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)
Įmonių bankroto valdymo departamentui
prie Ūkio ministerijos
PRAŠYMAS
leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą
20_____m.________________d.
_________________
(vieta)
Aš,___________________________________, prašau leisti man laikyti bankroto administratoriaus padėjėjo kvalifikacijos egzaminą ir, išlaikius egzaminą, išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą.
Patvirtinu, kad aš, _____________________________ (reikalingą pažymėti ):
□ Atitinku nepriekaištingos reputacijos reikalavimą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme;
□ Turiu aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities teisės ar ekonomikos studijų krypties išsilavinimą (teisės ar ekonomikos bakalauro ir teisės ar ekonomikos magistro kvalifikacinį laipsnį) ar teisininko profesinį kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį teisinį universitetinį išsilavinimą) ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Moku valstybinę lietuvių kalbą;
□ Man Europos Sąjungos teisės aktai suteikia judėjimo Europos Sąjungos valstybėse narėse arba Europos ekonominės erdvės valstybėse teises ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas (taikoma tik asmenims, kurie nėra Lietuvos Respublikos, kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės piliečiai).
PRIDEDAMA:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Informaciją ir pranešimus man prašau siųsti: ______________________________________
(elektroniniu paštu arba paštu)
Pažymėjimo originalą pageidauju atsiimti: ________________________________________
(asmeniškai arba registruotu laišku nurodytu adresu)
_________________ ________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir
bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo
išdavimo ir įmonių bankroto administravimo
paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo
taisyklių
5 priedas
(Bankroto administratoriaus pažymėjimo formos pavyzdys)
Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir
bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo
išdavimo ir įmonių bankroto administravimo
paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo
taisyklių
6 priedas
(Bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo formos pavyzdys)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2011 m. balandžio 29 d. įsakymu
Nr. 4-281
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2014 m. rugpjūčio 1 d. įsakymo
Nr. 4-519 redakcija)
Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reguliuoja valstybės narės piliečių, kitų fizinių asmenų, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis (toliau – fiziniai asmenys), siekiančių įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo (toliau – Įmonių restruktūrizavimo įstatymas) nustatyta tvarka ir Lietuvos Respublikoje įsteigtų juridinių asmenų, siekiančių įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka, taip pat valstybėje narėje įsteigtų juridinių asmenų ar kitų organizacijų, kurios gali savo vardu įgyti ir turėti teises ir pareigas, būti ieškovais ir atsakovais teisme, taip pat jų padalinių, siekiančių teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas neįsisteigus Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), dokumentų pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, kvalifikacijos egzamino vykdymo tvarką, restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų išdavimo, keitimo, galiojimo panaikinimo ar jų dublikatų išdavimo tvarką ir asmenų, teikiančių įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.
II SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA
3. Fizinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, Įmonių bankroto valdymo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas) pateikia:
3.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą (1 priedas);
4. Juridinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, Departamentui pateikia prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas).
5. Asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), Departamentui pateikia prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 priedas). Laikoma, kad asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), jeigu jis siekia Lietuvos Respublikoje vienu metu administruoti tik vienos įmonės restruktūrizavimo procesą.
6. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, atvykus į Departamentą, registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai Departamentui arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, ir pasiekiamas adresu www.verslovartai.lt.
7. Taisyklių 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens parašu. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos. Taisyklių 3 punkte nustatytu atveju kartu su prašymu turi būti pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos kopijos. Jei teikiant prašymą asmeniškai arba prašymą siunčiant registruotu laišku dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos nepateikiamos ir pateikiamos notaro nepatvirtintos dokumento kopijos, notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai pateikiami kvalifikacijos egzamino laikymo dieną, sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino.
8. Prašymas jo gavimo Departamente dieną registruojamas Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Ši diena laikoma prašymo pateikimo Departamente diena, išskyrus Taisyklių 10 punkte nurodytą atvejį. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami Departamente pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.
9. Departamentas Taisyklėse nurodytus pranešimus ir informaciją prašymą pateikusiam asmeniui pateikia prašyme nurodytu būdu, išskyrus Taisyklių 13.2 papunktyje, 20, 24 ir 40 punktuose nustatytas išimtis.
10. Jeigu prašymas pateiktas nesilaikant teisės aktuose nustatytos tvarkos, yra neišsamus ar netinkamai įformintas, pateikti ne visi kartu su prašymu privalomi pateikti dokumentai, Departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Departamente informuoja prašymą pateikusį asmenį apie informacijos ar dokumentų trūkumą ir nustato protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, per kurį nurodyti trūkumai turi būti pašalinti. Visi vėliau gauti dokumentai jų gavimo Departamente dieną registruojami Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Prašymo pateikimo Departamente diena laikoma paskutinio tinkamai įforminto dokumento gavimo Departamente diena.
11. Jeigu per Departamento nurodytą terminą nepašalinami Taisyklių 10 punkte nurodyti trūkumai, Departamentas išsiunčia prašymą pateikusiam asmeniui pranešimą apie prašymo atmetimą ir nurodo atmetimo priežastis.
12. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas Departamento valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – Departamento atsakingas darbuotojas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patikrina, ar prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus reikalavimus, ir pateikia Departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui (toliau – Departamento direktorius) atitinkamai:
12.1. motyvuotą siūlymą leisti arba neleisti prašymą pateikusiam asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą;
13. Apie Departamento direktoriaus sprendimą dėl leidimo asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 12.1 papunktyje nurodyto siūlymo pateikimo Departamento direktoriui dienos raštu pranešama:
13.1. Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijai (toliau – Komisija), kai prašymą pateikusiam asmeniui leidžiama laikyti kvalifikacijos egzaminą;
III SKYRIUS
KVALIFIKACIJOS EGZAMINAS
14. Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Komisija veikia vadovaudamasi Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 4-107 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Komisijos nuostatai).
15. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 13.1 papunktyje nurodyto Departamento pranešimo gavimo dienos informuoja asmenį apie kvalifikacijos egzamino laikymo datą, vietą ir laiką, nurodo, kad asmuo turi išmanyti Departamento interneto svetainėje skelbiamos Restruktūrizavimo administratorių atestavimo programos temas, pateikia informaciją apie valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą ir kitą svarbią informaciją.
16. Kvalifikacijos egzaminas turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo asmens prašymo pateikimo Departamentui dienos. Asmuo gali laikyti kvalifikacijos egzaminą Komisijos sekretoriui nustačius, kad asmuo sumokėjo valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą.
17. Kvalifikacijos egzaminas laikomas lietuvių kalba, žodžiu, Įmonių restruktūrizavimo įstatymo ir Komisijos nuostatų nustatyta tvarka. Kvalifikacijos egzamino metu naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir kvalifikacijos egzaminą laikančių asmenų atsakymus. Kvalifikacijos egzaminą laikę asmenys su savo kvalifikacijos egzamino įrašu turi teisę susipažinti raštu pateikę motyvuotą prašymą Departamentui.
18. Asmuo, neišlaikęs kvalifikacijos egzamino arba neatvykęs jo laikyti, gali dar kartą jį laikyti Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytais terminais ir tvarka, jeigu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu asmuo neišlaikė ar turėjo laikyti, bet nelaikė kvalifikacijos egzamino, protokolo pasirašymo dienos pateikia Komisijai prašymą dar kartą laikyti kvalifikacijos egzaminą. Komisija apie sprendimą leisti asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui praneša per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kvalifikacijos egzamino dienos. Pranešime nurodoma kvalifikacijos egzamino laikymo data, vieta, laikas, informacija apie valstybės rinkliavos už kvalifikacijos egzamino laikymą sumokėjimą ir kita svarbi informacija.
IV SKYRIUS
restruktūrizavimo ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO
IŠDAVIMO TVARKA
19. Departamento direktorius, o jo laikinai nesant - Departamento direktoriaus funkcijas atliekantis asmuo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu asmuo laikė kvalifikacijos egzaminą, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo (toliau – pažymėjimas) išdavimo ir pasirašo išduodamą pažymėjimą (4 priedas).
20. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 19 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie Departamento direktoriaus priimtą sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo. Jei pažymėjimas išduodamas, jo originalas perduodamas asmeniui Taisyklių 3.1 papunktyje nurodytame prašyme nurodytu būdu. Pažymėjimo kopija lieka Departamente.
21. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti asmeniškai, Departamento pranešime nurodomas laikas, kada Departamente išduodami pažymėjimų originalai, taip pat nurodoma, kad pažymėjimas bus išduotas tik sumokėjus valstybės rinkliavą už pažymėjimo išdavimą. Asmuo, atsiimdamas pažymėjimą Departamente, pasirašo Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintos formos pažymėjimų registravimo žurnale (toliau – pažymėjimų registravimo žurnalas), patvirtindamas, kad pažymėjimą gavo. Departamentas, įsitikinęs, kad sumokėta valstybės rinkliava už pažymėjimo išdavimą, išduoda pažymėjimo originalą.
22. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti registruotu laišku, Departamento pranešime nurodoma, kad pažymėjimas bus išsiųstas registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo valstybės rinkliavos už pažymėjimo išdavimą sumokėjimo. Pažymėjimą siunčiant registruotu laišku, Departamento atsakingas darbuotojas pažymėjimų registravimo žurnale nurodo pažymėjimo išsiuntimo datą ir pasirašo žurnale, patvirtindamas, kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo išdavimą ir pateikti Taisyklių 34.1.4 papunktyje nurodyti duomenys.
V SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO DUBLIKATo IŠDAVIMO IR PAŽYMĖJIMO KEITIMO TVARKA
23. Asmuo, praradęs ar sugadinęs pažymėjimo originalą ar pastebėjęs jame netikslumų, Taisyklių 6 punkte nustatyta tvarka pateikia Departamentui prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, nurodo pažymėjimo praradimo ar sugadinimo aplinkybes arba pastebėtus netikslumus, nurodo, kaip pageidauja atsiimti pažymėjimą ar dublikatą (asmeniškai ar registruotu laišku nurodytu adresu) ir, jei prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, sumoka valstybės rinkliavą už pažymėjimo dublikato išdavimą. Jei pažymėjimas yra sugadintas arba jame pastebėti netikslumai, kartu su šiuo prašymu asmuo pateikia ir sugadintą pažymėjimą arba pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto prašymo gavimo dienos patikrina Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (toliau – ĮRBIS) esančius duomenis ir nustatęs, kad asmeniui, prašančiam išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai, teisės aktų nustatyta tvarka buvo išduotas pažymėjimas ir jo galiojimas nepanaikintas, taip pat kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo dublikato išdavimą, kai prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, išduoda atitinkamo pažymėjimo dublikatą arba pakeičia pažymėjimą, kuriame pastebėti netikslumai.
VI SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMO TVARKA
25. Sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 1, 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais Departamento direktorius priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas atitinkamai nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodyto prašymo arba Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytos informacijos gavimo dienos.
26. Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodytu atveju Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodytų aplinkybių paaiškėjimo kreipiasi į Komisiją ir siūlo panaikinti pažymėjimo galiojimą.
27. Apie Komisijos posėdį, kuriame svarstomas Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje nurodytas klausimas, Komisijos sekretorius raštu ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio dienos praneša asmeniui, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimas svarstomas. Į šiame punkte nurodytą Komisijos posėdį gali būti kviečiami ir Departamento atstovai, taip pat turi teisę dalyvauti asmens, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimo klausimas sprendžiamas, įgaliotas atstovas. Šio Komisijos posėdžio metu asmeniui teikiant paaiškinimus naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir asmens pateiktus paaiškinimus.
28. Jei Komisija nepritaria Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje nurodytam Departamento siūlymui, pažymėjimas nenaikinamas.
29. Departamento direktorius, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu buvo svarstomas pažymėjimo galiojimo panaikinimas, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo. Departamento direktorius sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo diena yra pažymėjimo galiojimo panaikinimo diena.
30. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priėmimo dienos informuoja asmenį, kuriam išduotas pažymėjimas, išskyrus Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 5 punkte nurodytą atvejį.
31. Informacija apie pažymėjimo panaikinimą (asmens, kurio pažymėjimo galiojimas panaikintas, vardas ir pavardė, pažymėjimo numeris, jo išdavimo data, jo galiojimo panaikinimo data) ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Departamento direktoriaus sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą priėmimo dienos paskelbiama Departamento interneto svetainėje. Departamento interneto svetainėje skelbiamas tęstinis pažymėjimų, kurių galiojimas panaikintas, sąrašas.
VII SKYRIUS
ĮMONIŲ restruktūrizavimo ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄrašo sudarymO tvarkA
33. Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jo Sąraše nurodyti duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.
34. Sąrašas žymimas raide „R“. Sąrašą sudaro du skyriai:
34.1. I skyrius: fiziniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
34.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
34.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) adresas korespondencijai, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);
34.2. II skyrius: juridiniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:
34.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;
34.2.2. juridinio asmens, teikiančio įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, pavadinimas;
34.2.4. leidimo teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data (jei leidimas teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas buvo išduotas);
35. Nuo Sąrašo sudarymo pradžios:
35.1. ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo kaupti duomenys apie restruktūrizavimo administratorius yra laikomi Sąrašo duomenimis;
35.2. asmenys, iki Sąrašo sudarymo dienos turėję teisę teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, laikomi įrašytais į Sąrašą nuo iki Sąrašo sudarymo dienos galiojusio restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo ar leidimo teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas išdavimo dienos.
36. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 34.1.2, 34.1.4, 34.2.2 ar 34.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintų duomenų apie įmonės bankroto procesą teikimo ir skelbimo taisyklių nustatyta tvarka.
37. Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytu kvalifikacijos tobulinimu laikomas fizinio asmens dalyvavimas mokymuose (kursuose, seminaruose) Komisijos patvirtintos Restruktūrizavimo administratorių atestavimo programos temomis ne mažiau kaip 24 valandas per metus (metų pradžia laikoma įrašymo į Sąrašą data).
38. Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, nesuteikiamas.
40. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu ar elektroninėmis priemonėmis praneša asmeniui ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.
41. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) restruktūrizavimo bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
42. Informacija apie pažymėjimų ar jų dublikatų išdavimą, pažymėjimų galiojimo panaikinimą skelbiama interneto svetainėje www.verslovartai.lt.
43. Taisyklėse Departamentui priskirtus veiksmus gali atlikti tik restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros funkcijų nevykdančių Departamento struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.
Restruktūrizavimo administratoriaus
pažymėjimo išdavimo ir įmonių
restruktūrizavimo administravimo
paslaugas teikiančių asmenų sąrašo
sudarymo taisyklių
1 priedas
(Prašymo leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)
Įmonių bankroto valdymo departamentui
prie Ūkio ministerijos
PRAŠYMAS
leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą
20_____m.________________d.
_________________
(vieta)
Aš,___________________________________, prašau leisti man laikyti restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą.
Patvirtinu, kad aš, _______________________________ (reikalingą pažymėti ):
□ Atitinku nepriekaištingos reputacijos reikalavimą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatyme;
□ Turiu aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Turiu ne trumpesnį kaip 3 metų įmonės vadovo darbo stažą per paskutinius 5 metus ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Turiu 2 metų bankroto administratoriaus darbo stažą ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;
□ Moku valstybinę lietuvių kalbą;
□ Man Europos Sąjungos teisės aktai suteikia judėjimo Europos Sąjungos valstybėse narėse arba Europos ekonominės erdvės valstybėse teises ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas (taikoma tik asmenims, kurie nėra Lietuvos Respublikos, kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės piliečiai).
PRIDEDAMA:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Informaciją ir pranešimus pageidauju gauti: _______________________________________
(elektroniniu paštu arba paštu)
Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo originalą pageidauju atsiimti: __________
___________________________________________________________________________
(asmeniškai arba registruotu laišku nurodytu adresu)
_________________ ________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo
išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo
administravimo paslaugas teikiančių asmenų
sąrašo sudarymo taisyklių
2 priedas
(Prašymo įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)
________________________________________________________________________________
(kiti juridinio asmens rekvizitai, nurodyti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje)
Įmonių bankroto valdymo departamentui
prie Ūkio ministerijos
PRAŠYMAS
įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą
20_____m.________________d.
___________________
(vieta)
Aš, ________________________________, atstovaudamas (-a)______________________,
(juridinio asmens (toliau – įmonė) atstovo vardas, pavardė) (įmonės pavadinimas)
prašau įrašyti _________________________ į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas
(įmonės pavadinimas)
teikiančių asmenų sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:
1. ___________________________ atitinka Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo
(įmonės pavadinimas)
įstatyme nustatytą nepriekaištingos reputacijos reikalavimą.
2. ____________________ vadovo pareigas einantis asmuo _________________________
(įmonės pavadinimas) (vardas, pavardė)
turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas.
3. Teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas turi šie _______________
(įmonės pavadinimas)
darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo numerį):
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Informaciją ir pranešimus prašome pateikti: _______________________________________
_________________________________________________________________________________
(elektroninio pašto arba pašto adresas, kuriuo norima gauti informaciją)
PRIDEDAMA:
5. Dokumentų, įrodančių vadovo pareigas einančio asmens paskyrimą, kopijos.
6. Dokumentų, įrodančių, kad 3 punkte nurodyti asmenys yra įmonės darbuotojai, kopijos.
3. Įmonės atstovui išduoto įgaliojimo kopija (jeigu prašymą teikia ne įmonės vadovo pareigas einantis asmuo).
_______________________ ___________ ______________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo
išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo
administravimo paslaugas teikiančių asmenų
sąrašo sudarymo taisyklių
3 priedas
(Prašymo laikinai (vienkartinai) įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(prašymą teikiančio asmens teisinė forma ir pavadinimas)
________________________________________________________________________________
(kiti asmens rekvizitai, leidžiantys jį identifikuoti, adresas korespondencijai, elektroninio pašto adresas)
Įmonių bankroto valdymo departamentui
prie Ūkio ministerijos
PRAŠYMAS
laikinai (vienkartinai) įrašyti į Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą
20_____m.________________d.
___________________
(vieta)
Aš, ________________________________, atstovaudamas (-a)______________________,
(atstovo vardas, pavardė) (asmens pavadinimas)
prašau laikinai (vienkartinai) įrašyti _____________________________ į įmonių restruktūrizavimo
(asmens pavadinimas)
administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:
1. _________________________________ turi kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba
(asmens pavadinimas)
Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduotą pažymėjimą, leidimą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad asmuo, turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus.
2. Teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje
turi šie _________________________________ darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo
(asmens pavadinimas)
numerį):
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Informaciją ir pranešimus prašome pateikti: _______________________________________
_________________________________________________________________________________
(elektroninio pašto arba pašto adresas, kuriuo norima gauti informaciją)
PRIDEDAMA:
7. Kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduoto pažymėjimo, leidimo arba kito dokumento, įrodančio, kad prašymą teikiantis asmuo, turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus, kopija.
8. Dokumentų, įrodančių, kad 2 punkte nurodyti fiziniai asmenys yra prašymą teikiančio asmens darbuotojai, kopijos.
_______________________ ___________ ______________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)