LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymo nr. 3d-507 „dėl lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2024 m. spalio 14 d. Nr. 3D-723
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 501 punktą ir jį išdėstau taip:
501. Paramos paraiškų pirmumo eilė sudaroma per 30 darbo dienų nuo paramos paraiškų rinkimo laikotarpio pabaigos (į šį terminą įskaičiuojamas paklausimų pareiškėjams laikas ir papildomo vertinimo, atliekamo pagal šių Taisyklių 52 punktą, laikas; į šį terminą neįskaičiuojamas kreipimosi į VI dėl paraiškų finansavimo galimybės ir jo sprendimo gavimo laikas). Sudarius paramos paraiškų pirmumo eilę, ji skelbiama Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje, nurodant paramos paraiškos registracijos numerį ir skirtą atrankos balų skaičių. Paramos paraiškų pirmumo eilėje paramos paraiškos sugrupuojamos į šias dalis: paramos paraiškas, kurioms pagal suteiktus atrankos kriterijų balus, visiškai pakanka žemės ūkio ministro įsakymu skirtos paramos sumos; vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusias paramos paraiškas, kurių daliai užtenka žemės ūkio ministro įsakymu skirtos paramos sumos; paramos paraiškas, kurioms pagal suteiktus atrankos kriterijų balus nepakanka žemės ūkio ministro įsakymu skirtos paramos sumos. Paramos paraiškos, kurioms nesuteiktas privalomasis atrankos kriterijų balų skaičius, į paramos paraiškų pirmumo eilę neįtraukiamos. Jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatyta, kad paramos paraiškų atrankos vertinimas atliekamas po tinkamumo skirti paramą vertinimo, pirmiau atliekamas paramos paraiškų tinkamumo vertinimas. Tuo atveju, jeigu vienu metu prasideda ir vyksta kvietimai teikti paramos paraiškas pagal panašių remiamų veiklų Programos ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023 – 2027 metų strateginio plano (toliau – Strateginis planas) priemones, ir atlikus kvietimų metu priimtų paramos paraiškų atrankos vertinimus nustatoma, kad tas pats pareiškėjas yra pateikęs paramos paraiškas pagal Programos ir Strateginio plano priemones, po pirmumo eilių paskelbimo, Mokėjimo agentūra raštu informuoja pareiškėją ir siūlo pasirinkti vieną Programos arba Strateginio plano priemonę, pagal kurią ketinama įgyvendinti projektą bei per 3 darbo dienas Mokėjimo agentūrai pateikti prašymą išregistruoti antrą paramos paraišką. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus prašomos informacijos Mokėjimo agentūra atmeta paramos paraišką, kurios pateikimas buvo vėlesnis. Mokėjimo agentūra atitinkamai atnaujina kvietimų paramos paraiškų pirmumo eiles.“
2. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:
„65. Jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta, kad parama pagal priemonę mokama nepažeidžiant nereikšmingos (de minimis) pagalbos reikalavimų, parama skiriama vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su visais pakeitimais arba 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, kurio nuostatos taikomos iki 2030 m. gruodžio 31 d. Pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 2 dalies nuostatas, bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, skiriama vienai įmonei (įskaitant ir su šiuo subjektu Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus), negali viršyti 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Pagal Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 2 dalies nuostatas, bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, skiriama vienai įmonei (įskaitant ir su šiuo subjektu Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) negali viršyti 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį. Susijungimų arba įsigijimų atveju, arba kai viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių per paskutinius trejus metus iki paramos skyrimo, turi būti taikomos Reglamento (ES) 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos ir (ar) Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos. Teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba gali būti sumuojama su kita nereikšminga (de minimis) pagalba ir (ar) valstybės pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) 1407/2013 5 straipsnio ir (ar) Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnio nuostatomis. Mokėjimo agentūra, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl suteiktos Valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai) ir kitais teisės aktais patikrina, ar vienai įmonei (ūkio subjektui (pareiškėjui)), įskaitant su ja susijusius ūkio subjektus, pagal priemonės įgyvendinimo taisykles suteikus paramą nebus viršytas didžiausias leidžiamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis. Jei pareiškėjui suteikus apskaičiuotą paramos sumą būtų viršytas didžiausias leidžiamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis, priimant sprendimą dėl paramos suteikimo apskaičiuota paramos suma sumažinama tiek, kad didžiausias leidžiamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis nebūtų viršytas.“
3. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:
„73. Tuo atveju, kai pareiškėjui teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba:
73.1. keliomis dalinėmis išmokomis teikiama parama diskontuojama paramos skyrimo dieną. Diskontuota paramos vertė apskaičiuojama pagal Valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos (eurais) per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiavimą, nurodytą Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“, 3 priede;
73.2. sprendime dėl paramos skyrimo nurodoma skirtos paramos suma ir diskontuota skirtos paramos vertė (kai parama išmokama dalimis);
73.3 priėmus sprendimą pareiškėjui skirti paramą, Mokėjimo agentūra, vadovaudamasi Registro nuostatais, pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą – per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti įsigaliojimo dienos. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pateikti duomenys tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka.“
4. Pakeičiu 176 punktą ir jį išdėstau taip:
„176. Projektų priežiūrai atlikti Mokėjimo agentūra naudojasi paramos gavėjo teikiama informacija bei savo atliktų patikrinimų duomenimis: nagrinėjami paramos gavėjų pateikti mokėjimo prašymai, galutinės projektų įgyvendinimo ataskaitos, užbaigto projekto metinės ataskaitos, projektų patikrų vietoje rezultatai ir kita Mokėjimo agentūros gaunama informacija. Galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti įvertinta per 10 darbo dienų nuo patikros vietoje atlikimo dienos. Užbaigto projekto metinė ataskaita turi būti įvertinta Mokėjimo agentūros nustatyta tvarka iki einamųjų metų gruodžio 31 d. (Į šį terminą neįskaičiuojamas neigiamai įvertintų užbaigto projekto metinių ataskaitų sprendimų dėl sankcijų taikymo / netaikymo priėmimas, kuris negali būti ilgesnis negu 2 mėnesiai nuo užbaigto projekto metinės ataskaitos įvertinimo). Mokėjimo agentūra per 10 darbo dienų nuo galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos arba užbaigto projekto metinės ataskaitos vertinimo pabaigos vertinimo rezultatus paskelbia Informaciniame portale. Paramos gavėjas, pateikęs galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, užbaigto projekto metinę ataskaitą, turi teisę raštu pranešti Mokėjimo agentūrai apie pateiktos ataskaitos ar jos dalies atšaukimą. Atsiėmęs dokumentus ar jų dalį, paramos gavėjas atsiduria tokioje padėtyje, kurioje jis buvo prieš teikdamas dokumentus, todėl paramos gavėjas turi įvertinti, ar atsiėmus dokumentus ar jų dalį, dar liks laiko naujiems dokumentams pateikti (nelikus laiko dokumentams pateikti, dokumentai nebus priimti arba bus taikomos sankcijos). Paramos gavėjas projekto ataskaitos ar jos dalies atsiimti negali tuo atveju, jei Mokėjimo agentūra informuoja apie pateiktos ataskaitos trūkumus, dėl kurių pradedamas pažeidimo tyrimas, planuojamą patikrą vietoje arba per patikrą vietoje Mokėjimo agentūra nustato neatitikimus, dėl kurių pradedamas pažeidimo tyrimas.“
5. Papildau 185.7 papunkčiu:
„185.7. kai perskirstomos paramos lėšos tarp tos pačios paramos projekto išlaidų kategorijos atskirų tinkamų finansuoti išlaidų ir (arba) tarp atskirų paramos projekto išlaidų kategorijų, toks keitimas galimas tik tuo atveju, kai įgyvendinant paramos projektą ir atlikus projekto tinkamų finansuoti išlaidų pirkimus paaiškėja, kad toje pačioje tinkamų finansuoti išlaidų kategorijoje vienų išlaidų poreikis padidėjo, o kitų išlaidų poreikis sumažėjo arba kai padidėjo išlaidų poreikis vienoje konkrečioje tinkamų finansuoti išlaidų kategorijoje bei sumažėjo išlaidų poreikis kitoje konkrečioje tinkamų finansuoti išlaidų kategorijoje. Atliekant keitimą, iš naujo turi būti įvertintas didinamų tinkamų finansuoti išlaidų pagrįstumas.“
6. Pakeičiu 186 punktą ir jį išdėstau taip:
„186. Mokėjimo agentūra, gavusi motyvuotą paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo. Priimdama sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, Mokėjimo agentūra atsižvelgia į tas aplinkybes, kurių paramos gavėjas negalėjo numatyti teikdamas paramos paraišką, ir aplinkybes, nepriklausančias nuo paramos gavėjo, ir įvertina, ar bus pasiekti projekto tikslai ir suplanuoti priežiūros rodikliai (išskyrus atvejus, kai investicijos sutampa su priežiūros rodikliais). Jeigu keičiamos projekto tinkamos finansuoti išlaidos, Mokėjimo agentūra įvertina, ar šie keitimai yra tinkami pagal Taisyklių 185.3 papunktį, ar kiekviena planuojama išlaida yra pagrįsta (vertinamas kiekvienos planuojamos išlaidos būtinumas ir jos kainos dydžio pagrįstumas), taip pat, ar nedidėja paramos sutartyje arba paramos paraiškoje nurodyta paramos suma pagal atitinkamą tinkamų finansuoti išlaidų kategoriją (paramos suma pagal tinkamų finansuoti išlaidų kategorijas gali būti keičiama tik perskirstant paramos lėšas tarp atskirų tinkamų finansuoti išlaidų kategorijų, kaip tai numatyta Taisyklių 185.7 papunktyje).“
7. Papildau 204.8 papunkčiu:
8. Papildau 206.7 papunkčiu: