ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. SPALIO 27 D. SPRENDIMO NR. T1-240 „DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. spalio 26 d. Nr. T1-259
Šilalė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu ir 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu, 13 straipsnio 1 dalimi ir 22 straipsniu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, įgyvendindama Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 133 punktą, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Šilalės rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. T1-240 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti 2.16 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„2.16. Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta grupė, kuriai vadovauja Savivaldybės meras ir kurią sudaro Savivaldybės vicemerai, Savivaldybės administracijos direktorius bei jo deleguoti Savivaldybės struktūrinių padalinių atstovai ar vyriausieji specialistai. Į Strateginio planavimo grupės posėdžius gali būti kviečiami, atsižvelgiant į svarstomų klausimų problematiką, Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybei pavaldžių įstaigų ar įmonių atstovai. Strateginio planavimo grupė koordinuoja SVP rengimą, teikia siūlymus dėl SVP keitimo, nustato projektų įgyvendinimo prioritetus, koordinuoja SVP įgyvendinimo stebėsenos procesą;“;
1.2. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.3. Pakeisti 7.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„7.7. lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią susidaryti kliūtims arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams, taip pat visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją;“;
1.4. Pakeisti 7.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„7.8. ateities vertinimo – strateginis valdymas turi būti grindžiamas ateities įžvalgomis, tai yra rengiant planavimo dokumentus turi būti sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities galimybės ir jų įtaka Lietuvai Europos ir pasaulio pokyčių kontekste, o vertinimo rezultatai pateikiami kartu su planavimo dokumentais juos tvirtinantiems strateginio valdymo sistemos dalyviams. Strateginiai tikslai turi būti formuluojami vertinant valstybės pažangos scenarijų įtaką Lietuvai ir atskiroms valstybės veiklos sritims.“;
1.6. Pakeisti 9.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.7. papildyti 9.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.8. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10. Savivaldybės Strateginis plėtros planas – Savivaldybės piliečių, bendruomenės, savivaldos institucijų, socialinių ekonominių partnerių, politinių partijų ir kitų suinteresuotų grupių atstovų susitarimas dėl Savivaldybės ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami strateginio planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. Savivaldybių strateginių plėtros planų įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja savivaldybių merai.“;
1.9. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11. SPP struktūra:
11.1. bendroji informacija – nurodomas SPP planavimo laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija;
11.2. savivaldybės esamos situacijos analizė:
11.2.1. pateikiama savivaldybės pagrindinių vidinių ir išorinių veiksnių analizė, jos pagrindu nustatomos pagrindinės savivaldybės problemos ir esminės jų priežastys;
11.2.2. nurodomos savivaldybės stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės ir įvertinami jų tarpusavio ryšiai;
11.3. savivaldybės plėtros vizija – nurodomas savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SSPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti savivaldybės išskirtinumą;
11.4. savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai;
11.5. priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai;
11.6. finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;
11.7. svarbiausi savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi savivaldybės įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su KRPPl pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;
1.10. Pakeisti 12.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„12.2. SPP projekto rengimas – Savivaldybės SPP parengti Savivaldybės mero potvarkiu paskirtos darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės vicemerai, Savivaldybės administracijos vadovai ir specialistai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių ir organizacijų atstovai, įvairių interesų grupių atstovai. SPP darbo grupės apimtų verslo ir ekonomikos plėtros, žemės ūkio ir kaimo reikalų, laisvalaikio ir turizmo, socialinę, sveikatos apsaugos, švietimo, kultūros, sporto, bendruomenių ir nevyriausybinio sektoriaus reikalų, infrastruktūros, aplinkos apsaugos plėtros bei kitas pagal poreikį sritis. Formuluojama Savivaldybės plėtros vizija ir strateginiai tikslai (prioritetai), tikslai, uždaviniai bei priemonės, nustatomi jų įgyvendinimo vertinimo rodikliai bei reikšmės;“;
1.11. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.12. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:
„28. SVP pateikiama ši informacija:
28.3. planuojami 3 metų asignavimai, skirti savivaldybės plėtros tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;
28.6. savivaldybės valdomų įmonių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime) planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;
1.13. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:
„29. Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai – skyriai, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, kurių vienas iš steigėjų yra Savivaldybė – asignavimų valdytojai rengdami veiklos planus turi naudoti Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintas rekomendacijas ir formas.“;
1.14. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.15. Pakeisti 34.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.16. Pakeisti 45 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.17. Pakeisti 46.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.18. Pakeisti 46.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.19. Pakeisti 50 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.20. Pakeisti 53 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.21. Pakeisti 58 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.