AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL AKMENĖS RAJONO JAUNIMO IR SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO NAUJA REDAKCIJA
2014 m. rugsėjo 25 d. Nr. T-214(E)
Naujoji Akmenė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 41 straipsnio 2 dalimi, 43 straipsnio 3, 4 dalimis, 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centro direktoriaus 2014 m. rugsėjo 22 d. raštą Nr. S-124, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Pakeisti Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centro nuostatus, patvirtintus Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T-166 „Dėl Akmenės rajono suaugusiųjų mokymo centro pavadinimo ir nuostatų patvirtinimo“ (nauja redakcija Savivaldybės tarybos 2013-10-23 sprendimu Nr. T-194:) 11 punktą, papildyti 16 punktą 16.2.3 papunkčiu, buvusius papunkčius 16.2.3–16.2.8 laikyti atitinkamai 16.2.4.–16.2.9. papunkčiais ir juos išdėstyti taip:
1.1. „11. Pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo suaugusiųjų gimnazija.
1.2. 16. Centro švietimo veiklos rūšys:
16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
2. Patvirtinti Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centro nuostatus nauja redakcija (pridedama).
3. Įpareigoti Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centro direktorę Birutę Baltutienę pasirašyti nuostatus ir pateikti Juridinių asmenų registrui dokumentus dėl registro duomenų pakeitimo.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2013 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T-166
(nauja redakcija
Akmenės rajono Savivaldybės tarybos
2014 m. rugsėjo 25 d. sprendimu Nr. T-214(E)
AKMENĖS RAJONO JAUNIMO IR SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Centro teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Centro oficialus pavadinimas – Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras, sutrumpintas pavadinimas – Jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras arba JSŠC.
3. Mokyklos istorija: Akmenės rajono savivaldybės suaugusiųjų mokymo centras įsteigtas 2004 m. kovo 5 d.; Centras pradėjo veiklą nuo 2004 m. rugsėjo 1 d. Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2003 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. T-100. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 300008466.
6. Savininkas – Akmenės rajono savivaldybė, kodas 188719391, adresas: L.Petravičiaus a. 2, LT-85132 Naujoji Akmenė.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Akmenės rajono savivaldybės taryba. Jos kompetencija:
7.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
10. Pagrindinis tipas – gimnazija (akredituota vidurinio ugdymo programa), kitas tipas-pagrindinė mokykla (pagrindinio ir pradinio ugdymo programa).
11. Pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo suaugusiųjų gimnazija.
13. Mokymosi formos: grupinio mokymosi: kasdienis, neakivaizdinis ir nuotolinis mokymo proceso organizavimo būdai; pavienio mokymosi: individualus, savarankiškas ir nuotolinis mokymo proceso organizavimo būdai.
14. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS , TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
16. Centro švietimo veiklos rūšys:
16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
17. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
18. Centro tikslai:
18.1. Taikyti įvairius mokymo ir mokymosi metodus, kurie palengvina suaugusiesiems įgyti naujų žinių, mokėjimų ir įgūdžių, sudaro galimybę adaptuotis greitai besikeičiančioje darbo bei socialinių santykių aplinkoje.
18.2. Padėti mokymosi motyvacijos stokojantiems paaugliams ir jaunuoliams sėkmingai ugdytis, sudarant sąlygas jų optimaliai saviaktualizacijai, produktyviai bei socialiai prasmingai veiklai.
19. Centro uždaviniai:
20. Vykdydamas jam pavestus uždavinius Centras atlieka šias funkcijas:
20.1. vadovaujasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgia į vietos ir Centro bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
20.2. rengia pradinio, pagrindinio, ir vidurinio ugdymo programas, papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo švietimo ir socialinių įgūdžių ugdymo programas;
20.3. vykdo pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, neformaliojo švietimo ir socialinių įgūdžių ugdymo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
20.4 pagal formalias ir neformalias profesinio mokymo programas organizuoja suaugusiųjų profesinį mokymą;
20.5. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.6. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ir profesinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.7. sudaro palankias jaunimo ir suaugusiųjų ugdymo(si) sąlygas, derina ugdymo turinį, siūlo ir taiko skirtingus mokymo ir mokymosi būdus, mokymo ir mokymosi laiką;
20.8. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios ir vidutinės vaiko priežiūros priemones;
20.10. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
20.11. organizuoja tėvų (globėjų), mokinių pageidavimu papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
20.14. plečia savo veiklą (leidybinė, metodinė, kultūrinė, švietėjiška, darbas su moksleiviais ir kt.), atsižvelgdamas į vietos bendruomenės poreikius ir Centro galimybes;
20.15. tiria ugdymo įstaigų darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, perkvalifikavimo, saviraiškos poreikius ir kuria bei realizuoja kvalifikacines, sociokultūrines, saviraiškos ugdymo programas;
20.18. rengia ir organizuoja pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programas, vykdomas ne Lietuvos Respublikoje;
20.20. kaupia ir sistemina informaciją apie ugdymo naujoves, literatūrą, pedagogų metodinius darbus;
20.21. bendradarbiauja bei sudaro sutartis su kitais socialiniais partneriais, siekdamas suaugusiųjų švietimo, pedagogų kvalifikacijos kėlimo ir tobulinimo paslaugų kokybės ir efektyvumo;
20.22. nagrinėja ir atsako į pedagogų bendruomenės klausimus, prašymus, skundus, pasiūlymus bei ieško efektyvių priemonių problemoms spręsti;
20.26. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
20.27. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
III. CENTRO TEISĖS
22. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
22.6. atlygintinai teikti švietimo viešąsias paslaugas ir turėti specialiųjų programų lėšų, kurios naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Akmenės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;
22.7.susikurti Centro bendruomenės narių teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuojančius dokumentus;
22.8. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;
IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Centro veikla organizuojama pagal:
23.1. direktoriaus patvirtintą Centro strateginį planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba ir Akmenės rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
24. Centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Centro vadovo pareigos:
25.1.organizuoti įstaigos darbą, kad būtų įgyvendinami centro tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
25.4. tvirtinti centro struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
25.5. garantuoti, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
25.6. užtikrinti racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą centro vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą.
25.7. priimti mokinius Akmenės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaryti mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
25.8. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Centro vidaus tvarkos taisyklėse nustatyti mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
25.9. organizuoti ir koordinuoti Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoti ir vertinti Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
25.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdyti, naudoti Centro turtą, lėšas ir jais disponuoti; rūpintis intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrinti jų optimalų valdymą ir naudojimą;
25.15. rūpintis metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaryti jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoti jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25.17. bendradarbiauti su mokinių tėvais (rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
25.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
26. Centro direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Centre, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Centro tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių įgyvendinimą.
27. Centre sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Centro strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Centre, teikia Centro direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
28. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojai. Centro metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Centro metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
29. Metodinių grupių ir Centro metodinės tarybos sudarymo ir vadovavimo principai nustatomi Centro Vidaus tvarkos taisyklėse.
V. CENTRO SAVIVALDA
31. Centro savivaldos institucijų sistemą sudaro Centro taryba, Centro mokytojų taryba, Centro mokinių (seniūnų) taryba, mokinių iki 18 metų tėvų (globėjų) komitetas.
32. Centro taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Centro savivaldos institucija. Taryba telkia Centro mokinių, mokytojų, tėvų (rūpintojų) bei socialinių partnerių bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauti direktoriui teisėtiems Centro interesams.
33. Taryba sudaroma iš Centre nedirbančių mokinių tėvų (rūpintojų), socialinių partnerių atstovų, mokytojų, mokinių. Centro taryba renkama 2 metams iš 9 narių. Kandidatus į Tarybą gali siūlyti visi Centro bendruomenės nariai. Mokytojai renka savo atstovus Mokytojų tarybos posėdyje, mokiniai renka savo atstovus slaptu balsavimu, kiti Tarybos nariai renkami mokinių ir bendruomenės narių siūlymu slaptu balsavimu.
34. Į Tarybą lygiomis dalimis tėvus (rūpintojus) bei socialinius parterius deleguoja mokinių tėvų (globėjų) susirinkimas, mokytojus – Centro mokytojų taryba, mokinius – Centro mokinių (seniūnų) taryba.
35. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Centro direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje.
36. Taryba:
36.2. aprobuoja Centro strateginį planą, Centro metinę veiklos programą, Centro vidaus tvarkos taisykles, kitus Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Centro direktoriaus;
36.3. teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;
36.5. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;
36.6. teikia siūlymus Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
36.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (rūpintojų) savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui;
36.8. teikia siūlymus dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
39. Centro mokytojų taryba (toliau – Mokytojų taryba) – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, skyrių ir kitų padalinių, susijusių su ugdymu, vedėjai, visi Centre dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
41. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
41.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prieš prasidedant mokslo metams, pasibaigus trimestrams, pusmečiams ir mokslo metų pabaigoje;
42. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.
43. Centre nuolat veikia Centro mokinių (seniūnų) taryba (toliau - Seniūnų taryba). Jos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato Centro direktorius. Seniūnų tarybos nariai yra klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Vadovauja pirmininkas. Jį vienų metų laikotarpiui renka slaptu balsavimu visi tuo metu Centre besimokantys mokiniai. Seniūnų taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, dalyvauja rengiant Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Centro direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Centro tarybą.
44. Klasės mokinių tėvų (globėjų) komitetą sudaro visų besimokančių iki 18 metų amžiaus mokinių tėvai (rūpintojai). Komitetui vadovauja susirinkimo išrinktas pirmininkas. Mokinių tėvų (globėjų) komitetas aptaria su klasių vadovais mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, profesinį mokymą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.
VI. MOKINIŲ PRIĖMIMAS, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ
46. Į Jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centrą priimami:
46.1.18 metų ir vyresni asmenys, pageidaujantys įgyti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, siekiantys tobulinti savo turimą kvalifikaciją, norintys įgyti naują specialybę ar persikvalifikuoti.
47. Klasės sudaromos pagal ugdymo organizavimo formas, jos komplektuojamos mokslo metų pradžioje, pildomos bei perkomplektuojamos mokslo metų eigoje.
47.1. Mokinys, pageidaujantis mokytis Centre, pateikia prašymą, turimą išsilavinimą liudijantį dokumentą (mokymosi pasiekimų pažymėjimą, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, iš užsienio atvykęs moksleivis pateikia tos šalies ugdymo įstaigos išduotą išsilavinimo dokumentą), asmens dokumentą ir kitus reikalingus dokumentus.
47.2. Švietimo santykiai tarp mokinių ir Centro įforminami rašytine sutartimi. Sutartyje aptariami Centro ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės.
VII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
48. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
49. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
51. Centras valdo patikėjimo teise jam perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus, Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimais nustatyta tvarka.
52. Centro lėšos:
52.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšos, perduotos Savivaldybės biudžetui, ir Akmenės rajono savivaldybės biudžeto lėšos skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
52.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
54. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
57. Centro nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Akmenės rajono savivaldybės taryba, suderinus su Centro taryba.