LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS KULTŪROS ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ DALYVAVIMO EUROPOS SĄJUNGOS PROGRAMOS „KŪRYBIŠKA EUROPA“ PAPROGRAMĖSE „KULTŪRA“ IR „TARPSEKTORINĖ“ PROGRAMOS VALSTYBINIO BENDROJO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. kovo 20 d. Nr. ĮV-259
Vilnius
Siekdamas sudaryti sąlygas Lietuvos kultūros įstaigoms ir organizacijoms dalyvauti Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėse „Kultūra“ ir „Tarpsektorinė“ bei vadovaudamasis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315 kuriuo iš dalies keičiamas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014:
1. T v i r t i n u Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėse „Kultūra“ ir „Tarpsektorinė“ programos valstybinio bendrojo finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2024 m. kovo 20 d. įsakymu Nr. ĮV-259
LIETUVOS KULTŪROS ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ DALYVAVIMO EUROPOS SĄJUNGOS PROGRAMOS „KŪRYBIŠKA EUROPA“ PAPROGRAMĖSE „KULTŪRA“ IR „TARPSEKTORINĖ“ PROGRAMOS VALSTYBINIO BENDROJO FINANSAVIMO TVARKOS APRAšas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėse „Kultūra“ ir „Tarpsektorinė“ programos valstybinio bendrojo finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų vykdomų projektų, gavusių Europos Sąjungos (toliau – ES) programos „Kūrybiška Europa“ paprogramių „Kultūra“ (toliau – paprogramė „Kultūra“) ir „Tarpsektorinė“, išskyrus finansavimo programas „Žiniasklaidos raštingumas“ ir „Žurnalistų partnerystės“ (toliau – paprogramė „Tarpsektorinė“), finansavimą, finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – finansavimas) reikalavimus pareiškėjams, skelbimo apie paraiškų teikimą ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų administracinės atitikties vertinimą ir komisijos siūlymų priėmimą, projektų finansavimo intensyvumą ir dydį, tinkamas finansuoti išlaidas, sutarties sudarymą, finansuojamo projekto vykdymą ir atsiskaitymą už gautą finansavimą, ir projekto vykdymo kontrolę.
2. Projektų finansavimo tikslas – skatinti Lietuvos kultūros įstaigų ir organizacijų veiklos tarptautiškumą dalyvaujant ES programos „Kūrybiška Europa“ paprogramėse „Kultūra“ ir „Tarpsektorinė“.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Europos Sąjungos lėšomis finansuojama platforma – juridiniai asmenys, sudarę platformos įkūrimo ir veikimo principus nustatančią sutartį, susitarimą ar kitą dokumentą, ir įgyvendintys atitinkamas platformos veiklas, kurias koordinuoja juridinis asmuo, pasirašęs sutartį su Europos Komisija dėl tokios platformos finansavimo per paprogrames „Kultūra“ arba „Tarpsektorinė“;
3.2. Europos Sąjungos lėšomis finansuojamos platformos narys – per paprogrames „Kultūra“ arba „Tarpsektorinė“ finansuotai platformai priklausantis juridinis asmuo, kartu su kitais platformos nariais sudaręs platformos įkūrimą ir veikimo principus nustatančią sutartį, susitarimą ar kitą dokumentą, bei įgyvendinantis atitinkamos platformos veiklas;
3.3. Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto bendraorganizatorius – per paprogrames „Kultūra“ arba „Tarpsektorinė“ finansuoto projekto veiklas įgyvendinantis juridinis asmuo, su tokio projekto koordinatoriumi sudaręs sutartį, susitarimą ar kitą dokumentą dėl šio projekto įgyvendinimo;
3.4. Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto arba platformos koordinatorius – per paprogrames „Kultūra“ arba „Tarpsektorinė“ finansuotos platformos narių arba finansuoto projekto bendraorganizatorių veiklą koordinuojantis juridinis asmuo, pasirašęs sutartį su Europos Komisija dėl tokios platformos ar projekto finansavimo;
3.5. Paraiška – Lietuvos kultūros instituto direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su priedais, pareiškėjo Tvarkos apraše nustatyta tvarka teikiamas Lietuvos kultūros institutui, siekiant gauti finansavimą projekto įgyvendinimui;
3.6. Pareiškėjas – paraišką Lietuvos kultūros institutui teikiantis Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto arba platformos koordinatorius, Europos Sąjungos lėšomis finansuojamos platformos narys arba Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto bendraorganizatorius;
3.7. Projektas – per paprogrames „Kultūra“ arba „Tarpsektorinė“ finansuotas projektas arba platforma, kurio (-os) įgyvendinimui siekiama gauti finansavimą Tvarkos apraše nustatyta tvarka;
3.8. Projekto vykdytojas – už projekto įgyvendinimą atsakingas juridinis asmuo, kuriam Tvarkos apraše nustatyta tvarka yra skirtas finansavimas ir su kuriuo Lietuvos kultūros institutas yra sudaręs sutartį;
3.9. Projekto vykdytojo įnašas, partnerių (rėmėjų) įnašas – finansinis įnašas ar įnašas prekėmis arba paslaugomis (be Europos Sąjungos paramos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo;
3.10. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies išlaidas ir vienos paskirties lėšas;
4. Finansavimas projektams teikiamas nepažeidžiant pagalbos reikalavimų, vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014).
Finansavimas pagal Tvarkos aprašą neteikiamas sunkumų patiriantiems subjektams, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies c papunktyje. Finansavimui, teikiamam pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikomas šio reglamento 5 straipsnyje numatytas valstybės pagalbos skaidrumo reikalavimas, 7 straipsnio 1 dalyje numatytas reikalavimas dėl finansavimo intensyvumo bei tinkamų išlaidų skaičiavimo, 7 straipsnio 3 dalyje numatytas reikalavimas dėl valstybės pagalbos diskontavimo, 8 straipsnyje numatytas pagalbos sumavimo reikalavimas ir visi kiti I skyriaus taikytini bendrieji reikalavimai bei 53 straipsnio nuostatos. Pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį teikiama veiklos pagalba. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba.
Vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014 skiriamas finansavimas teikiamas tiesioginių dotacijų būdu. Jeigu valstybės pagalba išmokama keliomis dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo dieną, kaip nustatyta atitinkamai taikomo 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 2022/2473 7 straipsnyje. Sprendimai dėl valstybės pagalbos suteikimo priimami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 galiojimo laikotarpiu.
II SKYRIUS
reikalavimai pareiškėjams
6. Finansavimą pagal teikiamas paraiškas gali gauti juridiniai asmenys, atitinkantys visus šiuos reikalavimus:
6.2. steigimo dokumentuose viena iš veiklos sričių turi būti nurodyta kultūra, menas ar kūrybinės industrijos;
6.3. Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto ar platformos koordinatoriai, Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto bendraorganizatoriai arba Europos Sąjungos lėšomis finansuojamos platformos nariai, kurių vykdomas projektas jau yra finansuotas per vieną iš toliau nurodytų finansavimo programų:
6.3.1. ES programos „Kūrybiška Europa 2014-2020” paprogramės „Kultūra“ finansavimo programą „Europos bendradarbiavimo projektai“;
6.3.2. ES programos „Kūrybiška Europa 2021-2027“ paprogramės „Kultūra“ finansavimo programas „Europos bendradarbiavimo projektai“, „Europos literatūros vertimų sklaida“ arba „Europos platformos kylantiems kūrėjams“;
III SKYRIUS
SKELBIMAS APIE PARAIŠKŲ TEIKIMĄ ir paraiškų teikimo tvarka
7. Informacija apie finansavimą bei kvietimai teikti paraiškas yra skelbiami vieną kartą per metus, ne vėliau kaip iki kovo 1 d. oficialioje Instituto interneto svetainėje, išskyrus 2024 metų kvietimą, kuris skelbiamas iki balandžio 15 d. Paraiškų teikimo terminas negali būti trumpesnis nei 15 (penkiolika) darbo dienų. Kvietimo laikotarpį nustato ir įsakymu patvirtina Instituto direktorius, iki kvietimo laikotarpio pradžios likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms.
8. Skelbime nurodoma:
9. Paraiška turi būti:
9.1. pildoma taip, kad iš joje pateiktų duomenų būtų galima nustatyti 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 2022/2473 6 straipsnio 2 dalyje nurodytą informaciją (pareiškėjo pavadinimą ir dydį, projekto aprašymą, kuriame nurodoma jo pradžios ir pabaigos datos, projekto vykdymo vietą, prašomų tinkamų finansuoti išlaidų sąrašą (išlaidų sąmata prie paraiškos), pagalbos rūšį (dotacija) ir finansavimo sumą, kurios reikia projektui);
9.2. pildoma lietuvių kalba kompiuteriu ir kartu su Tvarkos aprašo 10 punkte nurodytais privalomais priedais pateikiama kaip 1 byla ADOC arba PDF formatu skelbime nurodyto elektroninio pašto adresu;
9.3. pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu (toliau – elektroninis parašas), atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus reikalavimus, arba suformuota tokiu būdu, kuris leidžia paraišką teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti paraiškos autentiškumą. Jeigu paraišką pasirašo ne juridinio asmens vadovas, o jo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėta įgaliojimo ar kito pasirašyti dokumentus suteikiančio teisę dokumento kopija.
10. Teikiant paraišką, kartu turi būti pateikiama:
10.2. jeigu paraišką teikia Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto bendraorganizatorius – tarp jo ir tokio projekto koordinatoriaus sudarytos sutarties, susitarimo ar kito dokumento dėl projekto įgyvendinimo kopija;
10.3. jeigu paraišką teikia Europos Sąjungos lėšomis finansuojamos platformos narys – jo kartu su kitais tokios platformos nariais sudarytos platformos įkūrimą ir veikimo principus nustatančios sutarties, susitarimo ar kito dokumento kopija;
11. Tos pačios projekto veiklų išlaidos Instituto ar kitų finansavimą projektams skiriančių įstaigų ar institucijų lėšomis gali būti finansuojamos tik vieną kartą. Nustačius, kad tos pačios projekto veiklų išlaidos ar jų dalis buvo finansuotos daugiau nei vieną kartą, joms skirtas finansavimas grąžinamas Institutui per sutartyje nustatytą terminą.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS IR
KOMISIJOS SIŪLYMŲ PRIĖMIMAS
12. Institutui pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:
13. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Instituto direktoriaus paskirtas Instituto darbuotojas (toliau – programos koordinatorius) ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skelbime nurodytos paskutinės paraiškų priėmimo dienos.
14. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Tvarkos apraše ir skelbime nustatytų reikalavimų.
15. Paraiškos atmetamos, jeigu:
15.1. pareiškėjas iki paraiškos pateikimo Institutui dienos teisės aktuose nustatyta tvarka neatsiskaitė už anksčiau jam Instituto, Lietuvos kultūros tarybos ir (ar) Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos skirtą finansavimą valstybės biudžeto lėšomis ir negrąžino netinkamai ir (ar) ne pagal paskirtį panaudotų lėšų;
15.2. dėl pareiškėjo yra išduotas vykdomasis Europos Komisijos raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo anksčiau gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;
15.3. pareiškėjas yra sunkumus patirianti įmonė, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies c punkte;
16. Sprendimą dėl paraiškos atmetimo priima Instituto direktorius. Sprendimas įforminamas Instituto direktoriaus įsakymu. Įsakyme turi būti nurodyta paraiškos atmetimo priežastis, teisinis pagrindas ir įsakymo apskundimo tvarka. Pareiškėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio įsakymo priėmimo dienos.
17. Atlikdamas paraiškos administracinės atitikties vertinimą, programos koordinatorius, esant poreikiui ir kilus neaiškumams dėl paraiškos ar kartu su paraiška pateiktų dokumentų, taip pat pareiškėjui nepateikus privalomų priedų, nurodytų Tvarkos aprašo 10 punkte, kreipiasi į pareiškėją, prašydamas per 3 darbo dienas pateikti trūkstamą informaciją ar dokumentus, reikalingus šiam vertinimui atlikti. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamos informacijos ar dokumentų nepateikia, Instituto direktorius priima sprendimą atmesti paraišką jos toliau nevertinant. Sprendimas įforminamas Instituto direktoriaus įsakymu. Įsakyme turi būti nurodyta paraiškos atmetimo priežastis, teisinis pagrindas ir šio įsakymo apskundimo tvarka. Pareiškėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio įsakymo priėmimo dienos.
18. Paraiškas, atitinkančias keliamus administracinius reikalavimus, programos koordinatorius ne vėliau kaip per 25 darbo dienas nuo skelbime nurodytos paskutinės paraiškų priėmimo dienos pateikia Instituto direktoriaus sudarytai komisijai (toliau – Komisija). Komisija, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų jai pateikimo dienos, pateikia savo siūlymus dėl paraiškų finansavimo Instituto direktoriui.
19. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Instituto direktorius, įvertinęs Komisijos siūlymus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų pateikimo dienos. Sprendimas įforminamas Instituto direktoriaus įsakymu. Įsakyme turi būti nurodytas pareiškėjas (-ai), projekto (-ų) pavadinimas (-ai), skiriama (-os) finansavimo suma (-os) ir įsakymo apskundimo tvarka. Instituto direktoriaus įsakymas skelbiamas oficialioje Instituto interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įsakymo priėmimo dienos. Instituto direktoriaus įsakymas dėl projektų finansavimo einamaisiais kalendoriniais metais priimamas ne vėliau kaip iki birželio 1 d., išskyrus 2024 metų Instituto direktoriaus įsakymą dėl projektų finansavimo, kuris priimamas iki liepos 12 d.
20. Komisija sudaroma iš 3 Instituto valstybės tarnautojų, kurių vienas yra paskiriamas Komisijos pirmininku. Komisijos veikla protokoluojama, siūlymai įforminami protokolu. Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, kai juose dalyvauja Komisijos narių dauguma. Komisijos siūlymai priimami visų Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos veiklos ir darbo organizavimo funkcijas atlieka programos koordinatorius, kuris taip pat protokoluoja Komisijos posėdžius.
V SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDIS
21. Projektams, kurie yra užsitikrinę Europos Sąjungos finansavimą per ES programos „Kūrybiška Europa 2014-2020” paprogramės „Kultūra“ finansavimo programą „Europos bendradarbiavimo projektai“, ES programos „Kūrybiška Europa 2021-2027“ paprogramės „Kultūra“ finansavimo programas „Europos bendradarbiavimo projektai“, „Europos literatūros vertimų sklaida“, „Europos platformos kylantiems kūrėjams“, ES programos „Kūrybiška Europa 2021-2027“ paprogramės „Tarpsektorinė“ finansavimo programą „Kūrybinių inovacijų laboratorija“:
21.1. finansuojama iki 90 procentų Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto arba platformos koordinatoriaus išlaidų (be ES paramos), kuriomis prisidedama prie projekto įgyvendinimo;
23. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi, apskaičiuojant valstybės pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą. Tinkamos finansuoti išlaidos patvirtinamos dokumentais, kurie yra aiškūs, tikslūs ir yra atnaujinti.
24. Komisija, pateikdama savo siūlymus dėl paraiškų finansavimo Instituto direktoriui, taip pat pateikia siūlymą dėl didžiausio procentinio dydžio tinkamoms paraiškų išlaidoms finansuoti, atsižvelgiant į šios finansavimo programos projektų finansavimui atitinkamais metais nustatytą valstybės biudžeto asignavimų dydį, kuris nustatomas kultūros ministro. Esant didesniam paraiškų finansavimo poreikiui nei yra numatytas biudžeto asignavimų šiai programai dydis (toliau – asignavimų dydis), Komisija priima siūlymą dėl visų tinkamų finansuoti paraiškų finansavimo sumažinimo vienodu procentiniu dydžiu nuo paraiškose prašomos finansavimo sumos.
25. Su projekto įgyvendinimu tiesiogiai susijusių administravimo išlaidų (projekto vadovo ir darbuotojų atlygio, biuro nuomos ir komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių ir kt.) (toliau – administravimo išlaidos) Instituto administruojamomis lėšomis finansuoti leidžiami dydžiai:
25.1. viešojo sektoriaus subjektams – ne daugiau nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti;
26. Projekto nenumatytų išlaidų dydis negali būti didesnis nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Prireikus nenumatytoms išlaidoms priskirtas išlaidas projektų vykdytojai gali naudoti ir išlaidų sąmatoje numatytoms kitoms išlaidoms padengti tuo atveju, jeigu minėtos išlaidos neviršija Tvarkos apraše nurodytų apribojimų. Projekto nenumatytos išlaidos negali būti naudojamos projekto administravimo išlaidoms padengti.
27. Instituto skirtų lėšų dydis projekto dalyvių maitinimui negali viršyti 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti, išskyrus projektus, kuriuose projekto dalyviai yra vaikai, jaunimas ir (arba) socialinės ir kultūrinės atskirties grupė ir dalyvių yra ne mažiau nei 30. Institutui pareikalavus, projekto vykdytojas privalo pateikti įrodančius dokumentus, kad asmenys priklauso socialinės ir kultūrinės atskirties grupei. Visais atvejais vieno projekto dalyvio maitinimas ar projekto dalyvio maitinimo išlaidų kompensacija negali viršyti 50 procentų sutarties pasirašymo metu galiojančios 1 bazinės socialinės išmokos dydžio.
28. Projekto įgyvendinimo metu atsiskaitymas grynaisiais pinigais galimas skiriant ne daugiau nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti, išskyrus atvejus, kai šio reikalavimo neįmanoma įgyvendinti dėl atsiskaitymo ne grynaisiais pinigais apribojimų, apie kuriuos projekto vykdytojas informuoja Institutą ir Instituto direktorius priima sprendimą netaikyti šio apribojimo.
29. Ilgalaikio materialaus ir (ar) nematerialaus turto įsigijimo išlaidų dydis negali būti didesnis nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Instituto skirtomis lėšomis įsigyjant ilgalaikį materialųjį ir (ar) nematerialųjį turtą, kartu su sutartimi teikiamoje išlaidų sąmatoje turi būti nurodoma šimtaprocentinė ilgalaikio turto vertė ir numatytas jos dalies padengimas Instituto skirtomis lėšomis neviršijant 80 procentų šio turto vertės.
30. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimo Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų pinginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ nuostatomis.
vi skyrius
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
31. Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos yra:
31.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);
31.2. projekto vykdytojo patirtos ir apmokėtos laikotarpiu nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki gruodžio 10 d., bet ne anksčiau nei projekto pradžios data ir ne vėliau nei iki projekto vykdymo laikotarpio, nurodyto finansavimo sutartyje, pabaigos;
31.5. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
32. Lėšos negali būti skiriamos:
32.2. išlaidoms, dėl kurių padidėja projekto įgyvendinimo kaina, tačiau tokiomis išlaidomis projekto vertė nekuriama;
32.3. išlaidoms pagal sutartis su konsultantais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;
32.4. išlaidoms pagal sutartis su trečiaisiais asmenimis – juridiniais ar fiziniais asmenimis, kuriems projekto vykdytojas perveda iš Instituto gautas lėšas projektui įgyvendinti ir perleidžia teises ir pareigas įgyvendinti projektą;
32.5. baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms;
32.6. projektams, kurie yra bendrojo lavinimo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo įstaigų mokymo programų dalis;
32.8. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, tiesiogiai nesusijusiam su projekto įgyvendinimu;
32.9. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusiam administravimui (projekto vadovo ir darbuotojų atlygiui, biuro nuomai ir komunalinėms paslaugoms, ryšių paslaugoms, kanceliarinėms prekėms ir kt.);
32.11. narystės asociacijose mokesčiams apmokėti, jei šios išlaidos tiesiogiai nesusijusios su projekto įgyvendinimu;
VII SKYRIUS
SUTARTIES SUDARYMAS
34. Pareiškėjas, kuriam skirtas finansavimas, ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo Instituto direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pateikia Institutui projekto vykdytojo pasirašytą sutartį ir Instituto direktoriaus įsakymu patvirtintos formos skirtų lėšų detalią išlaidų sąmatą. Sutartį su projekto vykdytoju pasirašo Instituto direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Projekto vykdytojui nepateikus pasirašytos sutarties ir skirtų lėšų detalios išlaidų sąmatos šiame punkte nustatytais terminais ir tvarka, Instituto direktorius priima sprendimą dėl pareiškėjui skirto finansavimo pripažinimo negaliojančiu. Sprendimas įforminamas Instituto direktoriaus įsakymu. Įsakyme turi būti nurodyta tokio sprendimo priežastis, teisinis pagrindas ir įsakymo apskundimo tvarka. Pareiškėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio įsakymo priėmimo dienos.
35. Pasirašant sutartį, skirtų lėšų detali išlaidų sąmata privalo būti iš anksto suderinta su programos koordinatoriumi raštu (el. paštu), laikantis šio Tvarkos aprašo V ir VI skyriuose nustatyto projekto ir atskirų išlaidų finansavimo intensyvumo, dydžių ir kitų reikalavimų. Projekto turinį ir (ar) biudžetą galima keisti tuo atveju, jei laikotarpiu nuo paraiškos pateikimo iki sutarties sudarymo buvo keičiama pareiškėjo finansavimo sutartis su Europos Komisija dėl projekto įgyvendinimo, Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto bendraorganizatoriaus sudaryta sutartis, susitarimas ar kitas dokumentas su projekto koordinatoriumi, Europos Sąjungos lėšomis finansuojamos platformos nario sutartis, susitarimas ar kitas dokumentas su kitais tokios platformos nariais dėl platformos įkūrimo ir veikimo principų. Keičiant paraiškoje numatytą projekto turinį ir (ar) biudžetą projekto vykdytojas privalo kartu pateikti argumentuotą raštišką prašymą dėl projekto pakeitimų ir tokios pakeistos sutarties, susitarimo ar kito dokumento kopiją. Dėl pateikto prašymo sprendimą priima Instituto direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio prašymo gavimo dienos.
36. Pasirašius sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos per sutartyje nustatytus terminus. Kiekvienas projekto vykdytojas privalo turėti atskirą mokėjimo sąskaitą valstybės biudžeto lėšoms, kurią naudojant turi būti užtikrinamas atskirų projektų finansinių operacijų identifikavimas pagal konkretų projektą ir patvirtintą skirtų lėšų detalią išlaidų sąmatą. Finansavimą gavusio projekto išlaidos turi būti apmokamos tik iš šios sąskaitos, išskyrus atvejus, kai jos buvo apmokėtos iš kitos mokėjimo sąskaitos nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki sutarties su Institutu pasirašymo dienos.
37. Lėšos į projekto vykdytojo atskirą mokėjimo sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Šioje mokėjimo sąskaitoje projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.
VIII SKYRIUS
FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ
39. Projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
40. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal skirtų lėšų detalioje išlaidų sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.
41. Projekto vykdytojas per 3 darbo dienas nuo pakeitimo įsigaliojimo privalo informuoti Institutą, jei pakeičiama sutartis su Europos Komisija dėl projekto finansavimo po sutarties su Institutu dėl finansavimo skyrimo pasirašymo ir pateikti tokios pakeistos sutarties kopiją. Jeigu projekto vykdytojas yra Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto bendraorganizatorius, jis privalo per 3 darbo dienas nuo pakeitimo įsigaliojimo informuoti Institutą, jeigu pakeičiama tarp jo ir tokio projekto koordinatoriaus sudaryta sutartis, susitarimas ar kitas dokumentas dėl šio projekto įgyvendinimo po sutarties su Institutu dėl finansavimo skyrimo pasirašymo, ir pateikti tokios pakeistos sutarties, susitarimo ar kito dokumento kopiją. Jeigu projekto vykdytojas yra Europos Sąjungos lėšomis finansuojamos platformos narys, per 3 darbo dienas nuo pakeitimo įsigaliojimo jis privalo informuoti Institutą, jeigu pakeičiama jo kartu su kitais tokios platformos nariais sudaryta platformos įkūrimą ir veikimo principus nustatanti sutartis, susitarimas ar kitas dokumentas po sutarties su Institutu dėl finansavimo skyrimo pasirašymo, ir pateikti tokios pakeistos sutarties, susitarimo ar kito dokumento kopiją.
42. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus skirtų lėšų detalios išlaidų sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su Institutu, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui Instituto skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršija 20 proc.
43. Jeigu skirtumas tarp skirtų pagal pasirašytą su Institutu sutartį ir planuojamų naudoti skirtų lėšų detalios sąmatos straipsnio lėšų viršija 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė nei 100 eurų) arba norima įtraukti naują, arba pašalinti esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti skirtų lėšų detalią išlaidų sąmatą likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų lapkričio 20 d., pateikdamas oficialiu raštu Institutui derinti skirtų lėšų detalios išlaidų sąmatos pakeitimo projektą, kuriame paryškintu formatu pažymimi prašomi pakeitimai. Sprendimą dėl skirtų lėšų detalios išlaidų sąmatos keitimo priima Instituto direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą. Skirtų lėšų detalios išlaidų sąmatos pakeitimai įforminami sutarties pakeitimu, kurį pasirašo abi šalys.
44. Projekto vykdytojas su Institutu atsiskaito sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 20 dienos, pateikdamas Instituto direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą kartu su projekto įvykdymą įrodančia vizualine ar kitokia medžiaga.
45. Ataskaitos, pateiktos vėliau nei per Tvarkos aprašo 44 punkte nustatytus terminus, laikomos pateiktomis pavėlavus ir pareiškėjas vertinamas kaip neatsiskaitęs už gautą valstybinį finansavimą. Projekto vykdytojui vėluojant pateikti ataskaitą daugiau nei du mėnesius nuo sutartyje nustatyto ataskaitos pateikimo termino, Instituto direktorius priima sprendimą dėl vienašališko sutarties, sudarytos su projekto vykdytoju, nutraukimo ir pagal sutartį skirtų lėšų grąžinimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Instituto direktoriaus sprendimo dėl vienašališko sutarties, sudarytos su projekto vykdytoju, nutraukimo. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę penkerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš Instituto.
46. Projekto viešinimo medžiagoje privalo būti nurodoma informacija apie tai, kad projektą finansuoja Institutas. Tokia informacija nurodoma sutartyje nustatyta tvarka.
47. Naujas valstybės finansavimas pareiškėjui negali būti teikiamas tol, kol nebus sugrąžintas jo neteisėtai gautas ir (ar) ne pagal paskirtį panaudotas valstybinis finansavimas.
IX SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ
49. Institutui pateikus argumentuotą reikalavimą, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visų Instituto prašomų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, projekto vykdytojo ar partnerių (rėmėjų) įnašą patvirtinančių dokumentų kopijas ir kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.
50. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo-pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų perdavimo-priėmimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
51. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir (arba) kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
52. Tinkami dokumentai, įrodantys projekto vykdytojo ar partnerių (rėmėjų) įnašą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų raštas arba kitas dokumentas, kuriame aiškiai išreikštas įsipareigojimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Įnašas prekėmis arba paslaugomis išreiškiamas pinigine verte. Visuose įnašą patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, įnašo rūšis, vertė eurais ir įnašo įvykdymo (įmokėjimo) terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).
53. Institutui nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pažeidė Tvarkos aprašo V ir (ar) VI skyriuose nustatytą projekto ir atskirų išlaidų finansavimo intensyvumą, dydžius ar kitus reikalavimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti Institutui jo permokėtas ar pažeidžiant Tvarkos aprašo ar sutarties reikalavimus panaudotas lėšas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Instituto direktoriaus sprendimo pripažinti lėšų panaudojimą neteisėtu ir grąžintinu į valstybės biudžetą. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę penkerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš Instituto.
54. Institutui nustačius, kad projekto vykdytojui buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama valstybės pagalba, projekto vykdytojas privalo jam išmokėtą sumą sugrąžinti savanoriškai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Instituto direktoriaus sprendimo pripažinti suteiktą valstybės pagalbą neteisėta ir (ar) nesuderinama ir grąžintina į valstybės biudžetą, arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnyje nustatyta tvarka. Valstybės pagalba tam pačiam pareiškėjui negali būti teikiama tol, kol nebus sugrąžinta neteisėtai gauta valstybės pagalba.
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
55. Paraiškos ir dokumentai, susiję su finansavimu (paraiškos, įsakymai ir kita) saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
56. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, Instituto saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos ar atitinkamai nuo paskutinio dokumento dėl valstybės pagalbos suteikimo gavimo datos.
57. Paraiškoje nurodomi asmens duomenys (vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, el. pašto adresas, telefono numeris ir kiti kontaktiniai duomenys) yra tvarkomi Instituto, kaip duomenų valdytojo, finansavimo pareiškėjams skyrimo, Instituto direktoriaus sprendimams priimti gavimo bei dokumentų valdymo tikslais. Asmens duomenys tvarkomi siekiant viešojo intereso ir vykdant Instituto taikomus teisės aktų reikalavimus, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 str. 1 d. c ir e punktais. Asmens duomenys saugomi Instituto dokumentacijos plane ir Asmens duomenų tvarkymo Institute tvarkos apraše numatytais terminais.
58. Institutas suteiktą valstybės pagalbą užregistruoja per 20 darbo dienų suteikus pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
59. Instituto direktoriaus įsakymai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais arba Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, arba Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.