LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTo, SKIRTo lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2025 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatų patvirtinimo
2024 m. rugsėjo 2 d. Nr. A1-577
Vilnius
Vadovaudamasis Lygių galimybių įgyvendinimo 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. A1‑507 „Dėl Lygių galimybių įgyvendinimo 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.2 papunkčiu, siekdamas įgyvendinti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 3 punktą:
1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projekto, skirto lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2025 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2024 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. A1-577
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTo, SKIRTo lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2025 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatai
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projekto, skirto lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2025 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projekto, skirto lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjui, projekto vykdytojui, projekto veiklų vykdytojams, pareiškėjo, projekto vykdytojo įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas1.sppd.lt/login;
2.2. partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose projekto atrankos konkurso nuostatos nereglamentuotos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), atliekanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
6. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti NVO projektą, skirtą šviečiamosioms, advokacinėms ir analitinėms veikloms vykdyti švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse, siekiant šiose srityse vertinant savivaldybių teikiamas paslaugas nustatyti problemas, susijusias su psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimu, mažinti psichosocialinę negalią turinčių asmenų diskriminaciją, plėsti su jais susijusias visuomenės žinias, gerinti supratimą, valdžios atstovų kompetencijas, švelninti stigmą bei neigiamus stereotipus ir prisidėti prie šių asmenų įtraukties.
9. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas vienas NVO projektas, kurio vykdytojai užtikrina šviečiamųjų, advokacinių ir analitinių veiklų, susijusių su psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo problemomis, nustatytomis vertinant savivaldybių teikiamas paslaugas, vykdymą švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse.
II SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūstančių) eurų:
13.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų;
15. Jei Ministerijos kanclerio priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui vykdyti gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintų nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir veiklos, KURIOMS SKIRIAMA VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ
16. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:
16.1. į projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymą tiesiogiai įtrauks ne mažiau kaip 2 (du) partnerius, kurie tiesiogiai prisidės prie projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymo ir su kuriais sudarytos bendradarbiavimo sutartys (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (‑ių) projekto veiklos (-ų) vykdymas);
17. Veiklos, kurioms skiriama valstybės biudžeto lėšų:
17.1. analitinės veiklos, susijusios su psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimu: konkrečių problemų, susijusių su psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimu, švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse nustatymas, vertinant savivaldybių teikiamas paslaugas, ir, jas nustačius, tyrimo (-ų), analizės (‑ių), ataskaitos (-ų), rekomendacijos (-ų) bei analitinės (-ių) apžvalgos (-ų) parengimas ir viešinimas, taip pat vienas psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo problemas šiame papunktyje nurodytose srityse apibendrinantis reprezentatyvus tyrimas arba apklausa;
17.2. šviečiamosios (mokymai, paskaitos, diskusijos) ir informacinių priemonių parengimo veiklos švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse, susijusios su konkrečiomis problemomis, nustatytomis vertinant savivaldybių teikiamas paslaugas ir vykdant analitines veiklas šiose srityse;
17.3. advokacinės veiklos psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo srityje (rekomendacijų dėl konkrečių vykdant analitines veiklas nustatytų psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo problemų parengimas ir pateikimas kompetentingai (‑oms) institucijai (‑oms) ir (ar) įstaigai (-oms), diskusijų organizavimas bei vykdymas kompetentingose institucijose ir (ar) įstaigose).
18. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
18.3. projekto veiklos organizuojamos taip, kad jos būtų prieinamos visiems asmenims, nesvarbu, kokia jų lytis, lyties tapatybė, rasė, tautybė, pilietybė, kalba, kilmė, socialinė padėtis, tikėjimas, religija ar įsitikinimai, pažiūros, amžius, lytinė orientacija, negalia, etninė priklausomybė;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTO VYKDYTOJUI, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS IR PARTNERIAMS
19. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. turi turėti ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo veiklų vykdymo patirtį;
20. Projekto vykdytojas turi atitikti visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus pareiškėjui. Ministerijos kanclerio sprendimu projekto vykdytojui, kuris su konkursą administruojančia įstaiga yra pasirašęs sutartį, turi būti skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti.
21. Projekto veiklų vykdytojas, kuriam numatytas atlyginimas iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų, turi atitikti šiuos reikalavimus:
21.1. turi būti juridinis asmuo, kuris nuolat tiesiogiai vykdo projekto veiklas ir yra atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
24. Skyrus valstybės biudžeto lėšų, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:
24.1. esminius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 46 punkte nustatytos sankcijos:
24.1.1. į projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymą įtraukti ne mažiau kaip 2 (du) partnerius, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą prioritetą;
24.1.2. į projekto veiklų vykdymą įtraukti ne mažiau kaip 500 (penkis šimtus) dalyvių (tas pats asmuo, dalyvavęs keliose projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą), jei pareiškėjas, projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
24.1.3. projekto įgyvendinimo laikotarpiu suorganizuoti ne mažiau nei 5 (penkis) mokymus, ne mažiau nei 5 (penkias) paskaitas ir ne mažiau nei 5 (penkias) diskusijas švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse dirbantiems asmenims, taip pat parengti vieną psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo problemas šiose srityse apibendrinantį reprezentatyvų tyrimą arba apklausą, kaip nurodyta Nuostatų 17.1 papunktyje;
24.1.4. projekto įgyvendinimo laikotarpiu suorganizuoti 1 (vieną) projektą apibendrinantį bei išvadas pristatantį viešą renginį ir parengti ne mažiau kaip 5 (penkias) konkrečių psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo problemų tyrimų, atliktų švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse, vertinant savivaldybių teikiamas paslaugas, analitines apžvalgas bei tyrimų ataskaitas su rekomendacijomis;
24.2. kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
24.2.1. projekto įgyvendinimo laikotarpiu, įvykdžius analitinę veiklą, vykdant veiklą, nurodytą Nuostatų 17.3 papunktyje, kompetentingai (-oms) institucijai (-oms) ir (ar) įstaigai (‑oms) pateikti ne mažiau nei 5 (penkis) pasiūlymus (rekomendacijas) ir kontaktiniu būdu surengti ne mažiau nei 5 (penkias) diskusijas šiems pasiūlymams (rekomendacijoms) pristatyti kompetentingoje (-ose) institucijoje (‑ose) ir (ar) įstaigoje (-ose) (atitinkamose ministerijose);
24.3. kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
24.3.1. užtikrinti, kad, vykdant projekto veiklas, tiek visuomenė, tiek konkrečiose srityse (švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros bei sveikatos apsaugos) dirbantys asmenys būtų informuojami apie šiose srityse esančias psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo problemas, nustatytas vertinant savivaldybių teikiamas paslaugas, ir kad būtų viešinama analitinė (t. y. grįsta faktais ir duomenimis) informacija apie minėtas problemas (analizės, ataskaitos, rekomendacijos bei analitinės apžvalgos ir kt.);
24.3.3. projekto įgyvendinimo laikotarpiu, vykdant visas projekto veiklas, skatinti nediskriminavimą, pagarbą bei toleranciją psichosocialinę negalią turintiems asmenims, mažinti patyčių, stigmatizacijos, neigiamo požiūrio apraiškas, plėsti žinias apie psichosocialinę negalią ir spręsti kitas vertinant savivaldybių teikiamas paslaugas nustatytas psichosocialinę negalią turinčių asmenų teisių užtikrinimo problemas švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros bei sveikatos apsaugos srityse.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS
25. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (suteiktų konsultacijų registracijos žurnalais, renginiuose ar konsultacijose dalyvavusių asmenų registracijos sąrašais, renginių, mokymų, seminarų darbotvarkėmis, mokymų ir (ar) seminarų medžiaga, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
26. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
26.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
26.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);
26.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį įsigijimo išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
26.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte numatyto konkurso tikslo ir Nuostatų 9 punkte numatyto siektino konkurso rezultato siekimu bei visų Nuostatų 18 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
26.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:
26.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);
26.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
26.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
26.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo Lietuvos Respublikos teritorijoje) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju Lietuvos Respublikos teritorijoje) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
26.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje pagal darbo sutartis dirbantiems pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojams);
26.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;
26.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);
26.2.2.6. komunalinių paslaugų (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų, šiukšlių išvežimo paslaugų) įsigijimo išlaidos;
26.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, konsultantų, teisininkų, psichologų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
26.2.2.8. projekto viešinimo išlaidos (lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų įsigijimo išlaidos);
26.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems seminarams ar mokymams, arba apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 28.5 papunktyje;
26.2.2.10. išlaidos kitoms projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
27. Nuostatų 26.1.1 ir 26.2.1 papunkčiuose nurodytos išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
28. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
28.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, taip pat partnerio (-ių) ir (ar) kito (-ų) fizinio (-ių) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) įsiskolinimams padengti ir (ar) investiciniams projektams finansuoti;
28.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidoms padengti;
28.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ar partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
28.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
28.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d., padengti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
29. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą per informacinę sistemą.
31. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 22 punkte nurodytų lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 19 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu. Taip pat pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti dokumentų, įrodančių pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo veiklų vykdymo patirtį (pavyzdžiui, per paskutinius dvejus metus vykdytos informacinės kampanijos lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo tema, atlikti tyrimai, organizuoti mokymai, parengta metodinė informacija lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo tema) ir projekto veiklų vykdytojų ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo veiklų vykdymo patirtį (pavyzdžiui, gyvenimo aprašymas (-ai), darbo ir (arba) paslaugų teikimo sutartis (-ys) (teikiama tik sutarties dalis, pagrindžianti veiklos lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo srityje vykdymo patirtį) ir (arba) pareigybės aprašymas (‑ai)), skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu.
32. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, pareiškėjas paraišką ir taisyklių 22 punkte nurodytus dokumentus vienu elektroniniu laišku pateikia Ministerijai elektroninio pašto adresu nediskriminavimas@socmin.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
34. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos neskiriamos taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. SPPD paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi atlikti per 5 darbo dienas.
35. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 19–22, 29–32 punktuose nustatytų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir finansavimas projektui neskiriamas (išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams, pavyzdžiui, paraiškos datą, rašybos klaidas ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimą bei kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
36. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkamas laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
37. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 38 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
38. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
38.1. projekto atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms ir taisyklių 14 punkte nurodytoms sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomos sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
38.2. projekto atitiktį Nuostatų 16 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;
38.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;
38.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;
38.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojo patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;
38.6. projekto veiklų vykdymo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;
38.7. partnerių sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – partnerių sukuriama pridėtinė vertė neaiški, nepamatuojama; 1–4 – partnerių sukuriama pridėtinė vertė iš dalies aiški, iš dalies pamatuojama; 5 – partnerių sukuriama pridėtinė vertė aiški, pamatuojama;
38.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;
38.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;
38.10. pareiškėjo vykdant projekto veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;
38.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.
39. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 45.
40. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA
45. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio bei metų finansines ataskaitas ir, pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti informaciją apie atitinkamai per pusmetį ir metus pasiektus veiklos rezultatus – projekto veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
45.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro centų tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
45.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro centų tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
45.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro centų tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
45.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:
45.4.1. įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 17 punkte ir su paraiška pateiktame projekto veiklų vykdymo plane;
45.4.2. Nuostatų 24 punkte nurodytų esminių, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;
46. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nepasiekia Nuostatų 24.1 papunktyje nustatytų esminių rodiklių, išskyrus atvejus, kai esminiai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
46.1. jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 16.1 ir 16.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus:
46.1.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 24.1.1–24.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
46.1.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 24.1.1–24.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
46.1.3. nepasiekęs trijų iš Nuostatų 24.1.1–24.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 75 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
46.2. jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 16.1 ir 16.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų:
46.2.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 24.1.1–24.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 35 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
46.2.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 24.1.1–24.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 65 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
46.3. jei projekto vykdytojas neatitiko nė vieno iš Nuostatų 16.1 ir 16.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų:
46.3.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 24.1.1–24.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
48. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytoją ir (ar) partnerius tinkamo valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslais.
49. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu), Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.