herbas

ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO, ĮSISKOLINIMO PADENGIMO IR ATSKAITOMYBĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. gegužės 28 d. Nr. DĮV-611

Šalčininkai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos bei Biudžeto sandaros įstatymais, remdamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 metų gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimo padengimo ir atskaitomybės taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. liepos 8 d. įsakymą Nr. DĮV-1282 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“.

2.2. Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. balandžio 24 d. įsakymą Nr. DĮV-755 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. liepos 8 d. įsakymo Nr. DĮV-1282 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                        Josif Rybak

 

PATVIRTINTA

Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2020 m. gegužės 28 d. įsakymu

Nr. DĮV-611

 

ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO, ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMO IR ATSKAITOMYBĖS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklės nustato Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto rengimo, tvirtinimo, vykdymo ir atskaitomybės procedūras, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų teises ir pareigas.

2. Pagrindinės šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme bei kituose teisės aktuose:

2.1. Savivaldybės biudžetas – savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

2.2. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

2.3. Asignavimai – savivaldybės biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui patvirtintoms programoms finansuoti.

2.4. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai – Savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų Savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai.

2.5. Programos sąmata- dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikaciją yra nurodomos asignavimų sumos programoms vykdyti.

2.6. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti.

2.7. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kurios įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

3. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo teisinis pagrindas:

3.1. Biudžeto sudarymo ir vykdymo teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas, atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės, kiti biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojantys teisės aktai bei Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo;

3.2. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams teisinis pagrindas – patvirtintos programų sąmatos.

4. Savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, atskaitomybės rengimo metu naudojama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija bei finansų ministro patvirtintos formos.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

5. Savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto projektą rengia Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius.

6. Savivaldybės biudžeto pajamos ir išlaidos planuojamos pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus bei Finansų ministerijos prognozuojamus savivaldybių biudžetams finansinius rodiklius, Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas gauti pajamas, biudžetinių įstaigų numatomas gauti pajamas už teikiamas paslaugas ir turto nuomą.

7. Asignavimų valdytojai nustato savo įstaigų programų įgyvendinimo lėšų poreikį ir sudaro programų sąmatų projektus. Programų sąmatų projektai sudaromi pagal finansų ministro įsakymu patvirtintas formas ir Savivaldybės administracijos nustatytais terminais pateikiami Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui. Kartu su programų sąmatų projektais pateikiama įstaigų etatų, kita įstaigų charakteristika, susijusi su asignavimų planavimu.

Asignavimų valdytojai turi planuoti lėšas pagal esamą kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Kartu su programų sąmatų projektais biudžetinės įstaigos pateikia įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodiklius (mokinių, vaikų, klasių, etatų skaičius). Lėšų poreikio skaičiavimai turi būti pateikti pagal biudžeto išlaidų klasifikaciją, kiekvienas išlaidų straipsnis pagrįstas ekonominiais skaičiavimais bei faktinėmis praėjusių metų išlaidomis, kad iš pateikiamų priedų būtų galima matyti, kas ir kaip apskaičiuojama, kokiais norminiais aktais vadovaujamasi.

8. Asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą lėšų poreikio apskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą.

9. Biudžeto projekto pateikimo terminas – lapkričio 1 d.

10. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius tikrina, ar asignavimų valdytojų parengtuose programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai esamiems įsiskolinimams padengti, prireikus patikslina asignavimus (atsižvelgdamas į Savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes). Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius sudaro savivaldybės biudžeto asignavimų poreikio suvestinę ir parengia Savivaldybės biudžeto projektą.

11. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius parengtą savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams.

12. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, apibendrinęs Savivaldybės tarybos komitetų pasiūlymus bei išvadas, parengia patikslintą biudžeto projektą.

13. Savivaldybės administracijos direktorius patikslintą biudžeto projektą teikia svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai.

14. Savivaldybės taryba svarsto biudžeto projektą ir tvirtina biudžetą sprendimu, kuriame nurodoma:

14.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

14.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms, Savivaldybės administracijos padaliniams; asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, turtui įsigyti;

15. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo.

16. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės metinį biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui pateikia patvirtintas savo programų sąmatas pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.

17. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, programų sąmatomis pagal administracijos direktoriaus nustatytas formas, sudaro metų ketvirčiais paskirstymo Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

18. Patvirtintą Savivaldybės biudžetą Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius per 30 darbo dienų pagal Finansų ministro patvirtintas formas pateikia Finansų ministerijai.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

19. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. 

Savivaldybės biudžeto kasos operacijų atlikimą organizuoja Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.

20. Laiku nepatvirtinus Savivaldybės biudžeto, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šio biudžeto asignavimų. Šiuo atveju, kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir lėšos skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos)  bei įsiskolinimams dengti.

21. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, finansavimas iš savivaldybės biudžeto vykdomas Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Jeigu numatoma, kad nustatytas pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, sprendimus dėl šiame biudžete numatytų programų finansavimo tvarkos Savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu priima Savivaldybės taryba.

22. Savivaldybės biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai finansuojami vadovaujantis patvirtintomis asignavimų valdytojų programų sąmatomis pagal pateiktas paraiškas biudžeto asignavimams pervesti. Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas banke mokėjimo pavedimus pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ir Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriaus vedėjas.

23. Gautos viršplaninės pajamos ir nepanaudoti asignavimai skirstomi Savivaldybės tarybos sprendimu.

24. Asignavimų valdytojai privalo nuolat analizuoti savo ir pavaldžių įstaigų sąmatų įvykdymo ataskaitas, nustatyti netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas ir šią informaciją  pateikti Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų  skyriui.

25. Asignavimų valdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

25.1. efektyvų, taupų ir tik pagal patvirtintas programų sąmatas asignavimų naudojimą;

25.2. atsiskaitymą laiku su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais;

25.3. debetinį ir kreditinį įsiskolinimą ir jo mažinimą;

25.4. teisingą buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės rengimą, analizę ir pateikimą laiku pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

26. Asignavimų valdytojai turi teisę vieną kartą per ketvirtį, suderinę su Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriumi biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį ir paskirstymą asignavimų tarp ketvirčių, neviršijant bendrųjų asignavimų išlaidoms, išskyrus darbo užmokesčiui, turtui įsigyti, sumų.

27. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą tikslina šiais atvejais:

27.1. gavus papildomų tikslinės paskirties dotacijų ir kitų lėšų iš valstybės biudžeto;

27.2. paskirstant metų pradžios lėšų likučius;

27.3. gavus asignavimų valdytojų prašymus pakeisti patvirtintų asignavimų paskirtį;

27.4. gavus daugiau nei planuota specialiųjų programų įplaukų.

28. Metams pasibaigus, nepanaudotus biudžeto asignavimų likučius asignavimų valdytojai grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 dienos.

29. Metams pasibaigus, likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, kurios yra nustatytos Savivaldybės biudžetui priimant atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, bei lėšas, kurios per metus buvo skirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus, iki sausio 10 dienos  Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius perveda iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos į valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip.

30. Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos gali būti panaudotos tik Europos Sąjungos finansinės paramos programoms ir projektams bei Europos Sąjungos tiesioginėms išmokoms ir papildomoms nacionalinėms tiesioginėms išmokoms finansuoti.

 

IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ATSKAITOMYBĖ

 

31. Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžetinių įstaigų programų sąmatų vykdymo apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis taisyklėmis bei kitais teisės aktais.

32. Savivaldybės biudžeto įvykdymo ketvirtinių ir metinių aukštesniojo lygio ataskaitų rinkinius rengia Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktomis biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Asignavimų valdytojai sudaro ir Biudžeto ir finansų skyriui pateikia įstaigos žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius.

33. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal Finansų ministro patvirtintas ataskaitų formas .

34. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius pagal asignavimų valdytojų pateiktą žemesniojo lygio biudžeto įvykdymo atskaitomybę sudaro bendrus ketvirtinių ir metinių Savivaldybės biudžeto įvykdymo aukštesniojo lygio biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinius ir LR finansų ministerijos nustatytais terminais bei nustatyta forma pateikia Finansų ministerijai.

35. Savivaldybės biudžeto įvykdymo metinių ataskaitų rinkinį Biudžeto ir finansų skyrius pateikia Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai, kad atliktų auditą. Kartu su Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada biudžeto įvykdymo metinių ataskaitų rinkinys pateikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

36. Asignavimų valdytojai finansinę ir kitą atskaitomybę Biudžeto ir finansų skyriui teikia tokia tvarka ir terminais:

36.1. paraiškos lėšoms gauti pateikiamos prieš 3 dienas iki mokėjimo termino (pirmenybę teikiant darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, mitybai), apmokėjimo terminas 2 dienas.

36.2. mokėtinų sumų ataskaitos forma pateikiamos ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio 13 dienos;

36.3. ketvirtiniai biudžeto įvykdymo ir biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitų rinkiniai, įskaitant savivaldybės iš Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų gautų dotacijų panaudojimo ataskaitą, pateikiami po ataskaitinio ketvirčio iki kito mėnesio 15 dienos;

36.4. metiniai biudžeto įvykdymo ir biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo rinkiniai, aiškinamasis raštas pateikiami iki kitų metų sausio 25 d.

37. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys, kuriam reikalavimus nustato Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas, sudaromas atsižvelgiant į atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu patvirtintus rodiklius, panaudotas savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšas bei perkeltas viršplanines ir nepanaudotas įmokų į biudžetą, nurodytų šio Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies 1 ir 2 punktuose, skirtų programoms finansuoti, sumas.

38. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį savivaldybės Biudžeto ir finansų bei Apskaitos skyriai Finansų ministerijos nustatyta tvarka ir terminais teikia Finansų ministerijai.

39. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį tvirtina Savivaldybės taryba pagal rodiklius, nurodytus taisyklių 14.1 ir 14.2 punktuose.

40. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, Savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

41. Biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina Centralizuotas vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

V. SAVIVALDYBĖS ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMas

42. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami:

42.1. iki metų pradžios atlikti debetinių ir kreditinių skolų inventorizaciją, t. y. su debitoriais ir kreditoriais turi būti pasirašyti skolų tarpusavio suderinimo aktai;

42.2. sudarant programų sąmatas einamiesiems metams, numatyti reikiamus asignavimus praėjusių metų įsiskolinimams dengti neviršijant tiems metams skirtų asignavimų;

42.3. metų pabaigoje iš sutaupytų asignavimų pirmiausia dengti įsiskolinimus. Nesant įsiskolinimų, nepanaudotos sumos gali būti skiriamos turtui įsigyti, valstybės lėšų įgyvendinamiems (įtrauktiems į Valstybės investicijų programą) investicijų projektams finansuoti ir kitoms reikmėms vykdyti.

43. Kai savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai visiems per metus atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams įvykdyti neturi pakankamai lėšų, pirmiausia padengiami anksčiausiai atsiradę įsiskolinimai:

43.1. darbo užmokesčiui ir su darbo santykiais susijusios išlaidos;

43.2. įnašai socialiniam draudimui, gyventojų pajamų mokestis;

43.3. mitybos išlaidos;

43.4. socialinės išmokos;

43.5. išlaidos už elektros energiją, dujas, akmens anglį, malkas, vandenį;

43.6. prekėms, paslaugoms, kitoms išlaidoms ir turtui įsigyti.

44. Asignavimai paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti numatomi rengiant Savivaldybės biudžeto projektą, atsižvelgiant į galiojančias paskolų grąžinimo sutartis.

45. Asignavimų valdytojai gali ne anksčiau kaip likus 7 darbo dienoms iki biudžetinių metų pabaigos skirti lėšų pirmiausia tiems įsiskolinimams, dėl kurių suėjęs apmokėjimo terminas, padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę paramą), nekeisdami patvirtintų programų sąmatų ir neatsižvelgdami į asignavimų paskirstymą pagal funkcijas ir programas.

 

VI. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

46. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kurios įmokamos į Savivaldybės biudžetą.

47. Asignavimų valdytojai teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas ir gautų pajamų naudojimo tvarkas, kuriose būtų nurodytos teikiamų paslaugų rūšys ir kainos, jeigu teisės aktai nenustato kitaip. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigos poreikiams pagal atitinkamas Strateginio veiklos plano programų priemones.

48. Biudžetinė įstaiga rengia asignavimų iš biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatas.

49. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje. Biudžetinės įstaigos šioje sąskaitoje surinktas lėšas perveda į biudžetą 2 kartus per mėnesį 3 ir 18 dienomis arba iš karto, jeigu šios pajamos viršija trys šimtas eurų.

50. Viršplaninėmis biudžetinių įstaigų pajamų įmokomis tikslinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas. Pasibaigus biudžetiniams metams, gali likti lėšų likutis biudžetinės įstaigos atskiroje sąskaitoje, kurioje kaupiamos gautos pajamos už teikiamas paslaugas.

____________________