LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO, LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠO IR LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 14 d. Nr. 10V-1068
Lazdijai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757 „Dėl valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo”, 20 ir 28 punktais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. V-2308 „Dėl būtinųjų savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, stebėsenos rodiklių patvirtinimo” 1.1 papunkčiu, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. V-283 „Dėl valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo”, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V-448 „Dėl savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašų patvirtinimo”:
1. T v i r t i n u:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 28 d. įsakymą Nr. 10V-73 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo ir savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. rugsėjo 14 d.
įsakymu Nr. 10V-1068
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lazdijų rajono savivaldybės švietimo stebėsena (toliau – savivaldybės švietimo stebėsena) yra savivaldybės švietimo stebėsenos subjektų vykdoma nuolatinė švietimo būklės ir kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas bei reikalingų duomenų rinkimas. Ji apima duomenų rinkimą apie švietimą: ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, suaugusiųjų mokymą, neformalųjį vaikų švietimą.
2. Lazdijų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato savivaldybės švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektus, principus, stebėsenos organizavimą ir vykdymą, rodiklius, jų atrankos kriterijus ir tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintu Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašu, patvirtintu Švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. N-2308 „Dėl būtinųjų savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.
4. Savivaldybės švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas savivaldybės švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, informuoti visuomenę apie švietimo būklę.
5. Savivaldybės švietimo stebėsenos uždaviniai:
5.3. analizuoti ir vertinti savivaldybės švietimo būklę bei kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;
7. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai – savivaldybės institucijos, vykdančios švietimo stebėseną:
8. Švietimas stebimas šiais pagrindiniais aspektais:
8.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai, švietimo pasekmės);
8.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, švietimo pagalba);
9. Savivaldybės švietimo stebėsenos principai:
9.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami savivaldybės švietimo būklei vertinti bei savivaldybės švietimo valdymo subjektų sprendimams priimti;
9.2. nešališkumas – savivaldybės švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
II . ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
11. Savivaldybės švietimo stebėsena organizuojama ir vykdoma savivaldybės ir švietimo įstaigos lygmenimis.
12. Savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas apima šias veiklas:
13. Savivaldybės lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.
III. ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR
TVIRTINIMAS
15. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, apibūdinantys švietimo būklę ir kaitą savivaldybės mastu. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
16. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai yra šių grupių:
16.1. Būtinųjų savivaldybių švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo, patvirtinto Švietimo, mokslo ir sporto ministro, rodikliai. Šių rodiklių duomenų šaltinis – Švietimo valdymo informacinė sistema (toliau – ŠVIS);
17. Savivaldybės lygmens pasirenkamųjų švietimo stebėsenos rodiklių atrankos kriterijai:
17.3. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, švietimo būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
18. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai yra vieši, išskyrus atvejus, kai iš pateiktos informacijos galima identifikuoti asmenis ir institucijas ir tai nėra nustatyta teisės aktuose. Vieša informacija prieinama Lazdijų rajono savivaldybės internetinėje svetainėje www.lazdijai.lt.
19. Švietimo įstaigos lygmens stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, parodantys švietimo būklę ir (ar) pokyčių mastą švietimo įstaigoje. Švietimo įstaigos švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina švietimo įstaigos vadovas.
20. Bendrojo ugdymo mokyklų švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro Būtinųjų mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo, patvirtinto Švietimo, mokslo ir sporto ministro, rodikliai ir mokyklos pasirenkamieji švietimo stebėsenos rodikliai. Būtinųjų mokyklos švietimo stebėsenos rodiklių duomenų šaltinis – ŠVIS.
IV. DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
21. Visais savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti renkamais savivaldybės lygmens duomenimis ir informacija disponuoja Savivaldybės administracija.
22. Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną, kai tam nėra tinkamų savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių. Papildomai surinkti duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami vadovaujantis duomenų teikimo sutartimis tarp Savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.
23. Švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus švietimo įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną, kai tam nėra tinkamų švietimo įstaigos švietimo stebėsenos rodiklių. Papildomi surinkti duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami vadovaujantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos administracijos ar jos įgalioto asmens ir duomenų gavėjo.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotai švietimo stebėsenai – kai tam nėra tinkamų savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių – būtinus duomenis ir informaciją teikia susitarimo būdu neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai naudojami ŠVIS prieinami duomenys bei kitų institucijų – Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Nacionalinės švietimo agentūros ir kt. – viešai skelbiami duomenys.
27. Švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo savivaldybės švietimo įstaigose priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. rugsėjo 14 d. įsakymu
Nr. 10V-1068
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVADYBĖS
švietimo stebėsenos rodikliŲ SĄRAŠAS
Lazdijų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus, švietimo rezultatus ar švietimo sistemos stebėjimą.
1. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):
2. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):
2.1. personalo charakteristika:
2.1.1. jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis (skaičius);
2.1.5. bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių) ne žemesniu kaip A2 kalbos mokėjimo lygiu mokančių švietimo srities darbuotojų dalis;
2.2. materialieji ir finansiniai ištekliai:
3. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):
3.1. mokymas ir mokymasis:
3.1.4. mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, skaičius ir dalis;
3.1.5. negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose;
3.2. ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:
3.2.7. naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis;
4. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):
4.1. švietimo rezultatas:
4.1.1. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika);
4.1.2. mokinių pasiskirstymas pagal valstybinių brandos egzaminų (VBE) rezultatus (pasiekimų lygius);
4.1.3. mokinių pasiskirstymas pagal mokyklinių brandos egzaminų (MBE) rezultatus (pasiekimų lygius);
4.2. švietimo pasekmės:
4.2.1. abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose ar profesinėse mokyklose, dalis;
4.2.2. abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas Lietuvos universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose mokyklose, dalis;
5. Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus.
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. rugsėjo 14 d. įsakymu
Nr. 10V-1068
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠAS
TRUMPINIAI:
Eur – euras
ISCED – tarptautinė standartinė švietimo klasifikacija (angl. International Standard Classification of Education)
ISCED 0-3 lygmenys – ISCED 0 (ikimokyklinis ugdymas), ISCED 1 (pradinis ugdymas), ISCED 2 (pagrindinis ugdymas), ISCED 3 (vidurinis ugdymas)
MBE – mokykliniai brandos egzaminai
MR – Mokinių registras
PUPP – pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas
ŠVIS – Švietimo valdymo informacinė sistema
VBE – valstybiniai brandos egzaminai
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Rodiklio aprašas |
Duomenų šaltinis
|
Duomenų rinkimo arba fiksavimo data, dažnumas |
|
ŠVIETIMO KONTEKSTO RODIKLIAI |
|||
|
gimusiųjų skaičius |
0–1 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, skaičius |
Lietuvos statistikos departamentas |
iki sausio 15 d. |
|
INDĖLIO Į ŠVIETIMĄ RODIKLIAI |
|
|
|
|
personalo charakteristika: |
|
|
|
2.1.1. |
jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis (skaičius) |
asmenų, jaunesnių nei 50 metų, bendrojo ugdymo mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, užimančių mokytojų pareigas ir mokančių pagal ISCED 1–3 lygmens programas, skaičius, padalytas iš 50 metų ar vyresnio amžiaus asmenų, šiose mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, užimančių mokytojų pareigas ir mokančių pagal ISCED 1–3 lygmens programas, skaičius |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
2.1.2. |
daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis |
bendrojo ugdymo mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančių pedagoginių darbuotojų, kurių pedagoginio darbo stažas ataskaitinę dieną yra didesnis nei 2 metai, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šiose mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančių visų pedagoginių darbuotojų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
2.1.3. |
aukštos kvalifikacijos (metodininkų. ekspertų) pedagoginių darbuotojų dalis |
bendrojo ugdymo mokyklose metodininko ir eksperto kvalifikacinę kategoriją turinčių pedagoginių darbuotojų, einančių pagrindines pareigas, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų pedagoginių darbuotojų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
2.1.4. |
užsienio kalbų mokymuose dalyvavusių švietimo srities darbuotojų dalis |
švietimo srities darbuotojų, dalyvavusių užsienio kalbų mokymuose skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro švietimo srities darbuotojų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
2.1.5. |
bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių) ne žemesniu kaip A2 kalbos mokėjimo lygiu mokančių švietimo srities darbuotojų dalis |
švietimo srities darbuotojų, mokančių bent vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių) ne žemesniu kaip A2 kalbos mokėjimo lygiu skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro švietimo srities darbuotojų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
2.1.6 |
skaitmeninio raštingumo mokymuose dalyvavusių švietimo srities darbuotojų dalis |
švietimo srities darbuotojų, dalyvavusių skaitmeninio raštingumo mokymuose skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro švietimo srities darbuotojų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
2.1.7. |
švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus |
švietimo įstaigų, kuriose daugiau kaip 12 mėnesių nėra nuolatinio vadovo, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso bendrojo ugdymo mokyklų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
2.2. |
materialieji ir finansiniai ištekliai: |
|
|
|
2.2.1. |
savivaldybės biudžeto išlaidų dalis švietimui |
savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos švietimui (Eur), ir dalis (proc.) nuo bendro savivaldybės biudžeto |
Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyrius |
iki kovo 1 d. |
2.2.2. |
vidutinės vienam besimokančiajam tekusios lėšos |
bendrojo ugdymo mokyklų vidutiniškai vienam (ISCED 0 lygmens) mokiniui tenkančios mokymo ir savivaldybės biudžeto lėšos pagal įstaigas (Eur) |
Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyrius, ŠVIS, MR
|
iki gruodžio 31 d.
|
2.2.3. |
fizinių ir juridinių asmenų skiriamų lėšų švietimui dalis |
fizinių ir juridinių asmenų lėšos, skiriamos švietimui (Eur), ir dalis (proc.) lyginant su savivaldybės biudžeto lėšų, skiriamų švietimui dalimi |
Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius, Biudžeto, finansų ir turto valdymo skyrius |
iki gruodžio 31 d.
|
2.2.4. |
švietimo įstaigų, fizinę aplinką pritaikiusių asmenims su negalia, dalis: |
švietimo įstaigų, fizinę aplinką pritaikiusių asmenims su negalia, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų savivaldybės švietimo įstaigų skaičiaus |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
Gruodžio 31 d. duomenys |
2.2.4.1. |
visiškai pritaikiusių fizinę aplinką |
švietimo įstaigų, visiškai pritaikiusių fizinę aplinką asmenims su negalia, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų savivaldybės švietimo įstaigų skaičiaus |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
Gruodžio 31 d. duomenys |
2.2.4.2. |
iš dalies pritaikiusių fizinę aplinką |
švietimo įstaigų, iš dalies pritaikiusių fizinę aplinką asmenims su negalia, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų savivaldybės švietimo įstaigų skaičiaus |
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius |
Gruodžio 31 d. duomenys |
|
ŠVIETIMO PROCESŲ RODIKLIAI: |
|
|
|
3.1. |
mokymas ir mokymasis: |
|
|
|
3.1.1. |
mokinių, lankančių bendrojo ugdymo mokyklas, skaičius |
mokinių, besimokančių bendrojo ugdymo mokyklose pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, skaičius |
MR, ŠVIS |
iki spalio 15 d. |
3.1.2. |
ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3-5 metų amžiaus vaikų dalis |
3–5 metų vaikų (ISCED 0 lygmens), kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, ugdomų švietimo įstaigose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų (ISCED 0 lygmens), kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.1.3. |
neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis |
bendrojo ugdymo mokyklų mokinių (ISCED 1–3 lygmenys), dalyvavusių neformaliojo vaikų švietimo veiklose mokykloje, neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir kitose neformaliojo vaikų švietimo veiklose už mokyklos ribų, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šių mokyklų mokinių (ISCED 1–3 lygmenys) skaičiaus. Jeigu mokinys dalyvauja keliose neformaliojo vaikų švietimo veiklose, jis skaičiuojamas tik vieną kartą |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.1.4. |
mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, skaičius ir dalis |
mokinių (ISCED 1–3 lygmenys), turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių), bendrojo ugdymo bendrosiose savivaldybės priklausomybės mokyklose ugdomų integruotai (t. y. ugdomų ne specialiose klasėse / grupėse), skaičius einamųjų metų ataskaitinę dieną, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso mokinių (ISCED 1–3 lygmenys) skaičiaus einamųjų kalendorinių metų ataskaitinę dieną |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.1.5. |
negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose |
bendrojo ugdymo bendrosiose mokyklose integruotai ugdomų (t. y. ugdomų ne specialiose klasėse / grupėse) specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) turinčių mokinių, kurie priskirti mokinių, turinčių negalią, grupei, mokomų pagal ISCED 1–3 lygmens programas, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose integruotai ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) mokinių, mokomų pagal ISCED 1–3 lygmens programas, skaičiaus |
ŠVIS, Socialinės paramos ir sveikatos skyrius
|
iki gruodžio 31 d. |
3.1.6. |
švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis |
bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, mokomų pagal tam tikro (ISCED 1–3) lygmens programas, kuriems suteikta švietimo pagalba, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso savivaldybės mokyklų mokinių, mokomų pagal tam tikro (ISCED 1–3) lygmens programas, kuriems tokios pagalbos poreikis nustatytas, skaičiaus |
ŠVIS |
Iki gruodžio 31 d. |
3.1.7. |
vaikų, gyvenančių socialinę riziką patiriančiose šeimose, skaičius |
bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, mokomų pagal tam tikro (ISCED 1–3) lygmens programas, kurie gyvena socialinę riziką patiriančiose šeimose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso savivaldybės mokyklų mokinių, mokomų pagal tam tikro (ISCED 1–3) lygmens programas, skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.1.8. |
besimokančiųjų, kurie gauna socialinę paramą, dalis |
bendrojo ugdymo mokyklų 3–IV gimnazijos klasių mokinių, gaunančių socialinę paramą skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro savivaldybės mokyklų 3–IV gimnazijos klasių mokinių skaičiaus |
Socialinės paramos ir sveikatos skyrius |
Gruodžio 31 d. duomenys |
3.2. |
ugdymo procesų organizavimas ir valdymas: |
|
|
|
3.2.1. |
pedagoginių darbuotojų, dirbančių visu krūviu, dalis |
pedagoginių darbuotojų, dirbančių visu krūviu, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų pedagoginių darbuotojų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.2.2. |
vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
bendrojo ugdymo institucijos grupės savivaldybės priklausomybės mokyklų mokinių (ISCED 1–3 lygmenys) skaičius, padalytas iš šių mokyklų sąlyginių mokytojų pareigybių skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.2.3. |
pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui |
visų pedagoginių darbuotojų darbo krūvių pareigybės vienetais suma, padauginta iš 100 ir padalyta iš visų pedagoginių darbuotojų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.2.4. |
švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius |
švietimo pagalbos specialistų etatinių vienetų skaičius, padalytas iš šių mokyklų mokinių (ISCED 0–3 lygmenys), skaičiaus ir padaugintas iš 100 |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.2.5. |
bendrojo ugdymo mokyklų 1-8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis |
bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 jungtinių bendrojo tipo klasių (ISCED 1–2 lygmens) komplektų, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose esančių 1–8 bendrojo tipo klasių (ISCED 1–2 lygmens) komplektų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.2.6. |
bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis |
bendrojo ugdymo mokyklų tam tikro (ISCED 1–2 ) lygmens bendrojo tipo klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose esančių tam tikro (ISCED 1–2) lygmens bendrojo tipo klasių komplektų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.2.7. |
naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis |
mokyklose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso savivaldybės mokyklose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
3.2.8. |
naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis |
bendrojo ugdymo mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai (ISCED 1 lygmens), skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
4. |
ŠVIETIMO REZULTATŲ RODIKLIAI |
|
|
|
4.1. |
švietimo rezultatas: |
|
|
|
4.1.1. |
PUPP patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika) |
bendrojo ugdymo mokyklose matematikos pagrindinio ugdymo programos dalykų PUPP metu bent pagrindinį pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių mokinių (ISCED 2 lygmens) skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų PUPP patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių (ISCED 2 lygmens) skaičiaus. Bendrojo ugdymo mokyklose lietuvių k. pagrindinio ugdymo programos dalykų PUPP metu bent pagrindinį pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių mokinių (ISCED 2 lygmens) skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų PUPP patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių (ISCED 2 lygmens) skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
4.1.2. |
mokinių pasiskirstymas pagal VBE rezultatus (pasiekimų lygius) |
mokinių, įvertintų VBE nepatenkinamu, patenkinamu, pagrindinių, aukštesniuoju lygiais, skaičius pagal mokomuosius dalykus, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro mokomojo dalyko VBE dalyvavusiųjų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
4.1.3. |
mokinių pasiskirstymas pagal MBE rezultatus (pasiekimų lygius) |
mokinių, įvertintų MBE nepatenkinamu, patenkinamu, pagrindinių, aukštesniuoju lygiais, skaičius pagal mokomuosius dalykus, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro mokomojo dalyko MBE dalyvavusiųjų skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
4.1.4. |
tris ir daugiau VBE išlaikiusių abiturientų dalis |
bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų (ISCED 3 lygmens), kurie einamaisiais metais baigė mokyklą ir išlaikė tris ir daugiau VBE, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių mokyklų abiturientų (ISCED 3 lygmens), kurie einamaisiais mokslo metais baigė mokyklą ir laikė brandos egzaminus, skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
4.2. |
švietimo pasekmės: |
|
|
|
4.2.1. |
abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose ar profesinėse mokyklose, dalis |
abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose ar profesinėse mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų, gavusiųjų brandos atestatą skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
4.2.2. |
abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas Lietuvos universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose mokyklose, dalis |
abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas Lietuvos universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų, gavusiųjų brandos atestatą skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
4.2.3. |
abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas užsienio universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose ar profesinėse mokyklose, dalis |
abiturientų, tęsiančių mokymąsi / studijas užsienio universitetinėse, neuniversitetinėse aukštosiose ar profesinėse mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų, gavusiųjų brandos atestatą skaičiaus |
ŠVIS |
iki gruodžio 31 d. |
__________________________