ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ŠIAULIŲ RAJONO GRUZDŽIŲ AMBULATORIJOS ĮSTATŲ PATVIRTINIMO
2016 m. vasario 10 d. Nr. A-168
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 28 straipsnio 1 punktu bei įgyvendindamas Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 16 d. sprendimą Nr. T-119 „Dėl pavedimo Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriui“:
2. Įgalioju viešosios įstaigos Šiaulių rajono Gruzdžių ambulatorijos direktorių Rimantą Grajauską pasirašyti įsakymo 1 punktu patvirtintus įstatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.
3. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui.
4. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. sausio 21d. įsakymą Nr. A-79 „Dėl Viešosios įstaigos Šiaulių rajono Gruzdžių ambulatorijos įstatų patvirtinimo“.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2016 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. A-168
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ŠIAULIŲ RAJONO GRUZDŽIŲ AMBULATORIJOS ĮSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga Šiaulių rajono Gruzdžių ambulatorija (toliau – Įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau – LNSS) iš savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji sveikatos priežiūros ne pelno įstaiga, ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, teikiantis jos įstatuose numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal Įstaigai suteiktą licenciją.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos standartais, taip pat tarptautiniais ir užsienio šalių standartais, įteisintais Lietuvos Respublikoje nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos medicinos ir higienos normomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais, Viešosios įstaigos Šiaulių rajono Gruzdžių ambulatorijos įstatais (toliau – Įstatai) ir kitais teisės aktais.
5. Įstaigos steigėjas (savininkas) – Šiaulių rajono savivaldybė, kodas 111105174, adresas: Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai. Įstaigos savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba arba Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija).
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VEIKLOS SRITYS
11. Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai: stiprinti Lietuvos gyventojų sveikatą, siekiant sumažinti jų sergamumą, mirtingumą, kokybiškai teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
12. Pagrindiniai Įstaigos veiklos uždaviniai: organizuoti ir teikti nespecializuotas kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas ir specializuotas kvalifikuotas antrinės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas gyventojams.
13. Pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių pagrindinės Įstaigos veiklos sritys yra šios:
13.4. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla (88.10);
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS VALDYMAS
16. Įstaigos vienasmenis valdymo organas – Įstaigos (administracijos) vadovas (direktorius), administracija, kurią sudaro Įstaigos vadovas (direktorius) ir vyriausiasis finansininkas (buhalteris). Įstaigos administracija organizuoja ir valdo Įstaigos veiklą. Administracijos darbo reglamentą tvirtina Įstaigos (administracijos) vadovas.
IV SKYRIUS
SAVININKO TEISES IS PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA, TEISĖS IR PAREIGOS, NAUJŲ DALININKŲ PRIĖMIMAS, SAVININKO (DALININKO) TEISIŲ PERLEIDIMAS
18. Visuotinio dalininkų susirinkimo, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetencija nustatyta Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose.
19. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos rašytiniai sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.
20. Visuotinio dalininkų susirinkimo, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos teises ir pareigas nustato Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas ir kiti teisės aktai.
21. Nauji dalininkai priimami savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu, pakeitus šiuos Įstatus.
22. Savininkas (dalininkas) gali perleisti savo teises kitam asmeniui tik tokiais atvejais ir būdais, kurie numatyti Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo bei kitų įstatymų, reglamentuojančių valstybės ir savivaldybių turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo. Tokiu atveju savininkas priima sprendimą, kuris numato perleidimo būdą ir tvarką, ir atitinkamai pakeičia šiuos Įstatus.
V. SKYRIUS
SAVININKO (DALININKO) ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI TVARKA
24. Savininko (dalininko) įnašai gali būti pinigai, taip pat pagal teisės aktų reikalavimus įvertintas materialusis ir nematerialusis turtas. Pinigai yra pervedami į Įstaigos sąskaitą, o turtas Įstaigai perduodamas surašant perdavimo–priėmimo aktą. Savininko (dalininko) įnašų vertė yra įrašoma Įstaigos dokumentuose, o savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai išduodamas jos įnašų vertę patvirtinantis dokumentas. Už įnašo registravimą atsako Įstaigos vadovas (direktorius).
VI SKYRIUS
ĮSTAIGOS VADOVO SKYRIMO IR ATLEIDIMO TVARKA, JO KOMPETENCIJA
25. Įstaigos vadovas (direktorius) išrenkamas viešo konkurso būdu, kurio nuostatai tvirtinami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Įstaigos vadovas (direktorius) skiriamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Įstaigos vadovo (direktoriaus) kvalifikacija turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.
28. Įstaigos vadovas (direktorius) privalo periodiškai tobulinti vadovavimo Įstaigai gebėjimus. Privalomojo tobulinimosi tvarka nustatyta Sveikatos apsaugos ministro įsakyme.
29. Įstaigos vadovo (direktoriaus) kompetencijai priskiriama:
29.1. organizuoti Įstaigos veiklą ir veikti Įstaigos vardu santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmeninis;
29.6. Įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ar įgalioti kitus asmenis vykdyti Įstaigos vadovui (direktoriui) priskirtas funkcijas;
29.7. nustatyti Įstaigos struktūrą, darbuotojų etatus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti ir nutraukti darbo sutartis su Įstaigos darbuotojais, juos skatinti arba skirti jiems drausmines nuobaudas, tvirtinti darbuotojų pareigines instrukcijas;
29.8. organizuoti viešuosius konkursus filialų bei padalinių vadovų pareigoms eiti ir tvirtinti šių konkursų nuostatus;
29.10. suderinus su Įstaigos Stebėtojų taryba, tvirtinti Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką;
29.15. užtikrinti perduoto pagal panaudos sutartį ir Įstaigos įsigyto turto tinkamą naudojimą bei saugojimą;
29.16. pranešti Steigėjui (Savininkui) ir (arba) savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai apie įvykius, turinčius esminės reikšmės Įstaigos veiklai;
29.17. teikti klausimus svarstyti Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
29.19. atsakyti už informacijos apie Įstaigos veiklą pateikimą visuomenei, viešos informacijos paskelbimą;
30. Su Įstaigos vadovu (direktoriumi) gali būti sudaryta jo visiškos materialinės atsakomybės sutartis vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis. Darbo ginčai tarp Įstaigos vadovo ir Įstaigos nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
ĮSTAIGOS ORGANŲ KOMPETENCIJA, JŲ RINKIMO IR ATŠAUKIMO
TVARKA
32. Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti yra sudaromi patariamieji organai: Stebėtojų taryba, Gydymo taryba ir Slaugos taryba.
33. Stebėtojų taryba sudaroma penkeriems metams iš penkių narių savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu: dviejų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu paskirtų atstovų, vieno Savivaldybės tarybos paskirto tarybos nario, vieno Savivaldybės tarybos paskirto visuomenės atstovo, vieno Įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų deleguoto atstovo.
34. Jei Įstaigoje nėra veikiančios profesinės sąjungos, atstovą deleguoja Įstaigos darbuotojų visuotinis susirinkimas.
35. Į Stebėtojų tarybą negali įeiti asmenys, kurie dirba Įstaigos administracijoje, Valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasose, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.
36. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti iš savo pareigų kadencijai nepasibaigus, apie tai raštu įspėjęs Stebėtojų tarybą ir jį delegavusią instituciją ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų.
37. Stebėtojų tarybos narys gali būti atšauktas iš Stebėtojų tarybos:
37.3. Įstaigos darbuotojų visuotinio susirinkimo išrinktas atstovas – darbuotojų visuotinio susirinkimo nutarimu;
38. Vietoje atsistatydinusio ar atšaukto Stebėtojų tarybos nario jį paskyrę asmenys (institucija) skiria naują narį.
39. Stebėtojų tarybos kompetencija:
40. Stebėtojų tarybos darbo organizavimas:
40.1. Stebėtojų tarybai vadovauja Stebėtojų tarybos pirmininkas, kurį išrenka Stebėtojų tarybos nariai. Išvykusį, atostogaujantį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų Stebėtojų tarybos pirmininką pavaduoja ir atlieka jo funkcijas Stebėtojų tarybos pirmininko pavaduotojas, kurį išrenka Stebėtojų tarybos nariai;
40.2. pagrindinė Stebėtojų tarybos veiklos forma – posėdis. Stebėtojų tarybos posėdį techniškai aptarnauja Įstaigos vadovo (direktoriaus) paskirtas asmuo (Stebėtojų tarybos sekretorius). Posėdžių protokolų antrieji egzemplioriai pateikiami savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
40.3. Stebėtojų tarybos posėdžiai yra atviri. Apie posėdžio vietą ir laiką Stebėtojų tarybos pirmininkas praneša Stebėtojų tarybos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas, pateikdamas numatomų nagrinėti klausimų sąrašą ir medžiagą apie numatytus nagrinėti klausimus;
40.4. Stebėtojų tarybos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Stebėtojų tarybos posėdis šaukiamas Stebėtojų tarybos narių (ne mažiau kaip pusės) reikalavimu arba Įstaigos vadovo (direktoriaus) iniciatyva. Stebėtojų tarybos posėdžių laiką ir vietą nustato Stebėtojų tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į Įstaigos vadovo (direktoriaus) siūlymą;
41. Stebėtojų tarybos pirmininkas:
42. Stebėtojų tarybos narių teisės yra šios:
42.1. kalbėti Stebėtojų tarybos posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;
43. Stebėtojų tarybos narių pareigos yra šios:
43.2. iš anksto pranešti Stebėtojų tarybos pirmininkui, kad dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje;
45. Stebėtojų tarybos nariai atsako už posėdžiuose priimtus sprendimus ir jų padarinius pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus.
46. Stebėtojų taryba baigia savo veiklą savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu patvirtinus naujos kadencijos stebėtojų tarybą arba reorganizavus, pertvarkius ar likvidavus Įstaigą.
48. Įstaigos Gydymo taryba sudaroma trejiems metams iš 3–5 Įstaigos gydytojų, kurie yra renkami bendro Įstaigos gydytojų atstovų susirinkimo metu atviru balsavimu. Gydymo tarybos sudėtis tvirtinama ir atšaukiama Įstaigos vadovo (direktoriaus) įsakymu.
49. Įstaigos Gydymo tarybos kompetencija yra ši:
49.4. siūlyti Įstaigos vadovui (direktoriui) sudaryti Įstaigoje gydytų pacientų mirčių, epidemiologijos klausimų nagrinėjimo ir kitas su asmens sveikatos priežiūra susijusias komisijas;
49.5. teikti siūlymus nustatant Įstaigos struktūrą, teikiamų paslaugų asortimentą, apimtį, specialistų skaičių ir jų darbo krūvį, darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką;
49.8. analizuoti ir inicijuoti gydytojų kvalifikacijos kėlimą, rengti ir teikti Įstaigos vadovui (direktoriui) tvirtinti gydytojų kvalifikacijos kėlimo planus;
50. Gydymo taryba svarstomais klausimais gali teikti Įstaigos administracijai rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus. Jei Įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, Gydymo taryba jį gali pateikti savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.
51. Gydymo tarybos darbo organizavimas:
51.1. Gydymo tarybos posėdį techniškai aptarnauja Įstaigos vadovo (direktoriaus) paskirtas asmuo (Gydymo tarybos sekretorius). Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau 2/3 tarybos narių, o sprendimai priimami, jei surenkama 2/3 dalyvaujančių narių balsų;
51.2. Gydymo tarybos posėdžiai rengiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Gydymo tarybos posėdžius kviečia ir jiems pirmininkauja Įstaigos vadovas (direktorius) arba jo įgaliotas asmuo;
51.3. Gydymo tarybos posėdžiai organizuojami pagal Gydymo tarybos sudarytą planą, kurį vieneriems metams tvirtina Įstaigos vadovas (direktorius);
51.4. apie posėdžio vietą ir laiką Gydymo tarybos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio, pateikiami numatomų nagrinėti klausimų sąrašą ir medžiagą apie numatytus nagrinėti klausimus;
52. Gydymo tarybos narių teisės yra šios:
52.2. kalbėti Gydymo tarybos posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;
53. Gydymo tarybos narių pareigos yra šios:
53.2. iš anksto pranešti Gydymo tarybai pirmininkaujančiam asmeniui, kad dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje;
55. Gydymo tarybos nariai atsako už posėdžiuose priimtus sprendimus ir jų padarinius pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus.
56. Gydymo taryba baigia savo veiklą Įstaigos vadovo (direktoriaus) įsakymu patvirtinus naujos kadencijos Gydymo tarybą arba reorganizavus, pertvarkius ar likvidavus Įstaigą.
58. Įstaigos Slaugos taryba sudaroma trejiems metams iš 3–5 Įstaigos slaugytojų, kurie yra renkami bendro Įstaigos slaugytojų atstovų susirinkimo metu atviru balsavimu. Slaugos tarybos sudėtis tvirtinama ir atšaukiama Įstaigos vadovo (direktoriaus) įsakymu. Slaugos tarybos nariai balsavimu išsirenka pirmininką.
59. Įstaigos Slaugos tarybos kompetencija yra ši:
59.3. teikti siūlymus nustatant Įstaigos struktūrą, teikiamų slaugos paslaugų asortimentą, apimtį, specialistų skaičių ir jų darbo krūvį, slaugos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką;
59.6. analizuoti ir inicijuoti slaugos specialistų kvalifikacijos kėlimą, rengti ir teikti Įstaigos vadovui (direktoriui) tvirtinti slaugos specialistų kvalifikacijos kėlimo planus;
60. Slaugos taryba svarstomais klausimais gali teikti Įstaigos administracijai rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus. Jei Įstaigos administracija su pasiūlymu nesutinka, Slaugos taryba jį gali pateikti savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.
61. Slaugos tarybos darbo organizavimas:
61.1. Slaugos tarybos posėdį techniškai aptarnauja Įstaigos vadovo (direktoriaus) paskirtas asmuo (Slaugos tarybos sekretorius). Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau 2/3 tarybos narių, o sprendimai priimami, jei surenkama 2/3 dalyvaujančių narių balsų;
61.2. Slaugos tarybos posėdžiai rengiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Slaugos tarybos posėdžius kviečia Slaugos tarybos pirmininkas arba Įstaigos vadovas (direktorius).
61.3. Slaugos tarybos posėdžiai organizuojami pagal Slaugos tarybos sudarytą planą, kurį vieneriems metams tvirtina Įstaigos vadovas (direktorius);
61.4. apie posėdžio vietą ir laiką Slaugos tarybos pirmininkas praneša Slaugos tarybos nariams ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas, pateikdamas numatomų nagrinėti klausimų sąrašą ir medžiagą apie numatytus nagrinėti klausimus;
62. Slaugos tarybos narių teisės yra šios:
62.2. kalbėti Slaugos tarybos posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;
63. Slaugos tarybos narių pareigos yra šios:
63.2. iš anksto pranešti Slaugos tarybos pirmininkui, kad dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje;
65. Slaugos tarybos nariai atsako už posėdžiuose priimtus nutarimus ir jų padarinius pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus.
66. Slaugos taryba baigia savo veiklą Įstaigos vadovo (direktoriaus) įsakymu patvirtinus naujos kadencijos Slaugos tarybą arba reorganizavus, pertvarkius ar likvidavus Įstaigą.
67. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų. LNSS viešosios įstaigos medicinos etikos komisijos sudarymo ir veiklos tvarką nustato Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigų medicinos etikos komisijos pavyzdiniai nuostatai.
VIII SKYRIUS
ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS
68. Vykdydama Įstatuose numatytą veiklą, Įstaiga turi teisę:
68.3. pirkti ar kitokiais būdais įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų, kitų norminių teisės aktų ir Įstatų nustatyta tvarka;
68.6. steigti ne pelno organizacijų asociacijas, stoti į jas, tarp jų ir tarptautines, ir dalyvauti jų veikloje;
69. Įstaiga privalo:
69.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;
69.3. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas įsitikinus, kad pacientas turi teisę tokias paslaugas gauti;
69.4. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos Įstaigai išduotoje licencijoje;
69.5. sudaryti Sveikatos priežiūros įstaigų civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą privalomojo draudimo sutartis;
69.6. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atlyginti žalą, padarytą paciento sveikatai teikiant sveikatos priežiūros paslaugas;
69.7. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje. Medicinos gaminiai turi būti įtraukti į Medicinos gaminių registrą, kurio nuostatus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija;
69.8. pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, ambulatorines korteles, kitą medicininę dokumentaciją ir teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;
69.9. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai Įstaiga privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka, kad informacija apie jo sveikatos būklę būtų teikiama;
69.10. nustatyta tvarka vykdyti buhalterinę apskaitą, teikti finansinę-buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
69.12. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka Sveikatos apsaugos ministeriją, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją apie Įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, kitus žalos pacientų sveikatai padarymo atvejus;
IX SKYRIUS
ĮSTAIGOS TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
71. Įstaigos lėšų šaltiniai:
71.1. privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su Valstybine ar teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;
71.7. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų, pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;
72. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu Įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos ir lėšos, gautos iš valstybės ir savivaldybės, laikomos atskiroje Įstaigos sąskaitoje.
73. Įstaigos lėšos skirstomas tokia tvarka:
73.7. Įstaigos darbuotojų vienkartinėms išmokoms, paskatinimo premijoms ir materialinei pagalbai nelaimės atveju.
74. Įstaigos gautos pajamos negali būti skiriamos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.
75. Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip labdara ar parama, turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai ir kitas su Įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.
76. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija turtą Įstaigai perduoda panaudos pagrindu įstatymo ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
77. Įstaigos ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą gali tik raštiškai leidus savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
X SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS KONTROLĖ
79. Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Įstaigos veiklą.
80. Įstaiga, vykdydama asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės užtikrinimo veiklą, organizuoja vidaus medicininį auditą Įstaigos veiklai ir paslaugų kokybei vertinti ir gerinti.
82. Pasibaigus finansiniams metams, Įstaigoje turi būti patikrinta buhalterinė apskaita ir metinių finansinių ataskaitų rinkinys. Tai atlieka auditorius ar auditorių įmonė. Auditoriaus rinkimo tvarką nustato savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
XI SKYRIUS
ĮSTAIGOS FILIALŲ STEIGIMO IR JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA
84. Sprendimus dėl Įstaigos filialų steigimo, jų veiklos nutraukimo (likvidavimo), filialo nuostatų tvirtinimo priima Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija teisės aktų nustatyta tvarka. Įstaigos filialų skaičius neribojamas.
85. Be kitų įstatymų ar Įstaigos vadovo (direktoriaus) nustatytų reikalavimų, nuostatuose turi būti nurodyta filialo:
86. Filialui leidžiama turėti sąskaitas. Filialo turtas ir ūkinės operacijos įtraukiamos į Įstaigos finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, taip pat į atskirą filialo apskaitą bei finansinių ataskaitų rinkinį ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį (jei atsiskaityti už finansavimo panaudojimą numatyta teisės aktuose).
XII SKYRIUS
ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
XIII SKYRIUS
VIEŠŲ pranešimų ir skelbimų paskelbimo tvarka
91. Kai Įstaigos pranešimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“, savivaldybės bei Įstaigos interneto svetainėse.
92. Kiti Įstaigos pranešimai savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir kitiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai, arba elektroninių ryšių priemonėmis. Kai pranešimai savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai siunčiami registruotu laišku, jie siunčiami adresu, kurį savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra nurodžiusi Įstaigai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, o originalai tą pačią dieną išsiunčiami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai.
XIV SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO SAVININKO TEISES IR PAREIGAS IGYVENDINANČIAI INSTITUCIJAI IR
VISUOMENEI TVARKA
94. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos raštišku reikalavimu ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo reikalavimo gavimo dienos Įstaigos dokumentai savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pateikiami susipažinti Įstaigos darbo valandomis Įstaigos buveinėje ar kitoje Įstaigos vadovo nurodytoje vietoje, kurioje dokumentai yra saugomi. Šių dokumentų kopijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai gali būti siunčiamos registruotu laišku adresu, kurį savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra nurodžiusi Įstaigai, arba elektroninių ryšių priemonėmis ar įteikiamos pasirašytinai.
95. Įstaigos dokumentai, jų kopijos ar kita informacija savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pateikiama neatlygintinai.
96. Įstaigos veiklos ataskaita ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos patvirtinimo turi būti pateikta Juridinių asmenų registrui ir paskelbta Įstaigos interneto svetainėje.
97. Kita informacija, kuri pateikiama visuomenei ir kurią nustato savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija skelbiama Įstaigos interneto svetainėje.
XV SKYRIUS
įstatų keitimo tvarka
99. Įstatų keitimo tvarka nesiskiria nuo nurodytosios Viešųjų įstaigų įstatyme ir Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.
100. Paaiškėjus, kad Įstatuose yra nuostatų, prieštaraujančių Viešųjų įstaigų įstatymui ir kitiems įstatymams bei teisės aktams, Įstatai turi būti pakeisti.
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
103. Įstatai ir jų pakeitimai galioja tik juos įregistravus įstatymų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre.