LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO
INSTRUKCIJOS PATVIRTINIMO
2024 m. rugsėjo 9 d. Nr. KMPF-44(1.15E)
Vilnius
Vadovaudamasi Paraiškų administracinės atitikties vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos kultūros tarybos 2023 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. KMPF-3(1.15 E) „Dėl Paraiškų administracinės atitikties vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2.1 papunkčiu“:
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos kultūros tarybos pirmininko 2023 m. rugsėjo 11 d. įsakymą Nr. KMPF-66(1.15E) „Dėl paraiškų administracinės atitikties vertinimo instrukcijos patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais.
PATVIRTINTA
Lietuvos kultūros tarybos pirmininko
2024 m. rugsėjo 9 d. įsakymu
Nr. KMPF-44(1.15E)
PARAIŠKŲ ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO INSTRUKCIJA
1. Paraiškų administracinės atitikties vertinimo instrukcija (toliau – Instrukcija) nustato paraiškų atitikties Lietuvos kultūros tarybos (toliau – LKT) administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ĮV-1487 „Dėl Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių ir stipendijų kultūros ir meno kūrėjams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Gairės), nustatytiems administraciniams reikalavimams vertinimo tvarką. Ši Instrukcija netaikoma vertinant strateginio finansavimo programų, išskyrus paraiškas teikiamas pagal Gairių 7 priedą, paraiškų administracinę atitiktį.
2. Paraiškų administracinės atitikties vertinimo metu yra nustatoma, ar:
2.1. paraiška yra pateikta kvietime nurodytu būdu. Nustačius, kad paraiška yra pateikta kitu nei kvietime nurodytu būdu, paraiška yra laikoma neatitinkančia administracinių reikalavimų ir yra nesvarstoma.
2.2. paraišką pateikė Gairių 17 punkte ir (ar) Gairių prieduose, reglamentuojančiuose konkrečių LKT administruojamomis lėšomis finansuojamų sričių ar programų finansavimo sąlygas, nustatytus reikalavimus atitinkantis juridinis asmuo. Nustačius, kad paraišką pateikė nustatytų reikalavimų neatitinkantis juridinis asmuo, paraiška yra laikoma neatitinkančia administracinių reikalavimų ir yra nesvarstoma.
2.3. Jei paraišką pateikė juridiniai asmenys, kurie:
2.3.1. yra įgiję bankrutuojančio, ar restruktūrizuojamo, ar reorganizuojamo (kai juridinis asmuo yra naikinamas), ar išregistruoto juridinio asmens statusą, tokia paraiška yra laikoma neatitinkančia administracinių reikalavimų ir yra nesvarstoma vadovaujantis Gairių 18.4 punktu;
2.3.2. dalyvauja reorganizavime (kai juridinio asmens veikla nenutrūksta, jį prijungus prie kito juridinio asmens), ar yra pertvarkomi, tokia paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma, o informacija (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.3.3. turi neįregistruotą teisinį statusą, tokia paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma;
2.3.4. yra įgiję likviduojamo juridinio asmens statusą, duomenys yra tikrinami Juridinių asmenų registre (toliau – JAR). Jei likvidavimą inicijuoja VĮ Registrų centras, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma, o informacija (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams. Papildomai ši informacija patikrinama prieš LKT narių susirinkimo posėdį. Jei juridinis asmuo yra įgijęs juridinio asmens statusą dėl bankroto, paraiška yra nesvarstoma vadovaujantis Gairių 18.4 punktu.
2.4. Paraiška užpildyta lietuvių kalba. Nustačius, kad paraiška yra užpildyta ne lietuvių kalba, paraiška yra laikoma neatitinkančia administracinių reikalavimų ir yra nesvarstoma.
2.5. Teikiant paraišką pagal Gairių 1–6, 8–11, 13–16 priedus, kartu su paraiška yra pateiktas projekto vadovo profesinės veiklos aprašymas, teikiant paraišką pagal Gairių 7 priedą – organizacijos vadovo, projekto vadovo ir kitų svarbiausių organizacijos darbuotojų profesinės veiklos aprašymai. Nustačius, kad profesinės veiklos aprašymas (-ai) nepateiktas (-i) arba pateikta daugiau puslapių nei nurodyta LKT administruojamomis lėšomis finansuojamos srities ar programos finansavimo sąlygose, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams.
2.6. Su paraiška yra pateikti LKT administruojamomis lėšomis finansuojamos srities ar programos finansavimo sąlygose nurodyti privalomi priedai. Nustačius, kad privalomas (-i) priedas (-ai) nepateiktas (-i), pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, sprendimą dėl paraiškos administracinės atitikties priima LKT pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo (-ys), atsižvelgęs į LKT administruojamomis lėšomis finansuojamos srities ar programos finansavimo sąlygas.
2.7. Teikiant paraišką pagal Gairių 7 priedą, yra pateiktas paraiškos priedas „Organizacijos veiklų ir (ar) kūrybinių programų planas“:
2.7.1. Nustačius, kad šis paraiškos priedas pateiktas su techniniais trūkumais (pvz.: informacija išsaugota netinkamu formatu), pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.7.2. Nustačius, kad šis paraiškos priedas pateiktas su trūkumais (pvz.: pateikta nepilna informacija), paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.8. Visi privalomi paraiškos priedai yra pateikti lietuvių kalba arba pridėti jų vertimai į lietuvių kalbą. Nustačius, kad privalomi paraiškos priedai yra pateikti ne lietuvių kalba, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams.
2.9. Teikiant ekonominio pobūdžio projektų paraiškas pagal Gairių 4, 6 ir 14 priedų veiklas, informacija apie suteiktą valstybės pagalbą pagal De minimis reglamentą tikrinama KOTIS registre ir, atsižvelgiant į šiame registre esančius duomenis, paraiška yra arba laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma, arba laikoma neatitinkančia administracinių reikalavimų ir yra nesvarstoma. Esant poreikiui kreipiamasi į pareiškėją papildomų duomenų apie susijusius asmenis pateikimui, nustatant 3 darbo dienų terminą. Jeigu paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma, informacija apie pareiškėjui ir su juo susijusiems asmenims suteiktą valstybės pagalbą pagal De minimis reglamentą perduodama paraišką svarstantiems ekspertams. Informacija KOTIS registre papildomai patikrinama prieš LKT narių susirikinimo posėdį.
2.10. Paraiškos skiltys yra tinkamai užpildytos:
2.10.1. Juridinio asmens pavadinimas, Juridinio asmens kodas, Juridinio asmens teisinė forma – turi būti nurodytas juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens teisinė forma bei juridinio asmens kodas. Pateikti duomenys tikrinami JAR, jeigu patikrinus JAR informacija nesutampa, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška laikoma neatitinkančia administracinių reikalavimų ir yra nesvarstoma;
2.10.2. Juridinio asmens adresas, Adresas korespondencijai, Telefono Nr., El. paštas, Interneto svetainė – turi būti nurodytas bent juridinio asmens adresas arba el. pašto adresas. Jeigu ši informacija nenurodyta, bet paraiškoje yra nurodyti kiti kontaktiniai duomenys (projekto vadovo el. pašto adresas ir pan.), paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma;
2.10.3. Projekto pavadinimas – turi būti nurodytas bent vienas simbolis. Jeigu ši informacija yra nenurodyta, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams. Pareiškėjo ir (arba) LKT darbuotojo iniciatyva gali būti tikslinamos pavadinimo rašybos ar skyrybos klaidos, jeigu paraiškos būsena nėra pakeista į „Priimta“;
2.10.4. Kultūros ar meno sritis ir Posritė ar Programa ir Kultūros ar meno sritis – jeigu paraiška buvo pateikta į LKT lėšomis finansuojamą sritį (pvz. Scenos menai), turi būti nurodyta viena LKT lėšomis finansuojama sritis ir pasirinkta posritė (pvz. teatras), o jeigu paraiška buvo pateikta į LKT lėšomis finansuojamą programą, turi būti nurodyta LKT lėšomis finansuojama programa ir pasirinkta sritis (pvz. muzika). Jeigu ši informacija yra nenurodyta, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu;
2.10.5. Juridinio asmens vadovas, Projekto vadovas, Kontaktinis asmuo – turi būti nurodytas bent vieno asmens vardas, pavardė ir el. pašto adresas. Jeigu ši informacija yra nenurodyta ar nurodyta netinkamai (pvz. nepilnas vardas, netikslus telefono numeris ir pan.), pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.10.6. Projekto įgyvendinimo forma – laukas privalo būti užpildytas, tačiau šios skilties turinys netikrinamas, už jo tinkamumą atsako pareiškėjas;
2.10.7. Numatomi projekto įgyvendinimo terminai – turi būti nurodytos tinkamos projekto (jo etapo, taikoma pareiškėjams teikiantiems paraišką pagal Gairių 6 priedą, 9 priedo 2.1 veiklą ir 13 priedą) įgyvendinimo pradžios ir pabaigos datos. Pareiškėjui nurodžius netinkamas projekto įgyvendinimo pradžios ir (ar) pabaigos datas (paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo pradžios data negali būti vėlesnė nei kvietime nurodyti finansavimo metai, o projekto įgyvendinimo pabaigos data negali būti ir ankstesnė, ir vėlesnė nei kvietime nurodyti finansavimo metai. Teikiantiems paraišką pagal Gairių 6 priedą, 9 priedo 2.1 veiklą ir 13 priedą projekto įgyvendinimo pabaigos data negali būti vėlesnė nei 2 metai, skaičiuojant nuo kvietime nurodytų finansavimo metų.), pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška laikoma neatitinkančia administracinių reikalavimų ir yra nesvarstoma;
2.10.8. Projekto įgyvendinimo vieta (valstybė, miestas), Projekto pristatymas (projekto idėjos aktualumas ir pagrįstumas, kultūrinė ir meninė vertė, tikslinė auditorija, veiklų sklaida ir prieinamumo didinimo priemonės bei veiklų ir rezultatų viešinimas), Projekto tikslas (įgyvendinamomis veiklomis siekiamas rezultatas, jo poveikis ir svarba), Projekto veiklos ir jų pamatuojami rezultatai (planuojamų organizuoti renginių, sukurtų kūrinių, išleistų leidinių ir pan. skaičius); Prašome veiklas ir jų rezultatus nurodyti numeruojant ir atkreipti dėmesį, kad finansavimo skyrimo atveju šiame punkte nurodytos veiklos ir jų siektini rezultatai bus perkelti į pasirašomą dalinio finansavimo sutartį), Numatomi dalyviai, Projekto veiklų kalendorius, Ar renginys/leidinys mokamas/nemokamas (jeigu numatyta pagal projekto pobūdį), Projekto vykdytojo, partnerių, rėmėjų indėlis (finansinis, dalykinis ir pan.), Projekto finansavimo atveju visuomenei pateikiama santrauka (projekto tikslas, siekiamas rezultatas, pagrindiniai dalyviai (autoriai), projekto įgyvendinimo vietovė (-ės), veiklų sklaida ir kita svarbi informacija) – visi šie laukai privalo būti užpildyti, tačiau šių skilčių turinys netikrinamas, už jo tinkamumą atsako pareiškėjas;
2.10.9. Ar planuojama projektą įgyvendinti ilgiau kaip vienus kalendorinius metus (etapais)? (Atsakykite „Taip“, jei dėl projekto specifikos jo įgyvendinimo trukmė, nurodyta 2.2. punkte, yra ilgesnė nei vieni kalendoriniai metai, arba „Ne“, jei projekto įgyvendinimo terminas – vieni kalendoriniai metai, ar trumpesnis) – laukas taikomas pareiškėjams, teikiantiems paraišką pagal Gairių 6 priedą, 9 priedo 2.1 veiklą bei 13 priedą ir privalo būti užpildytas. Jeigu ši informacija yra nenurodyta, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.10.10. Jei projektą planuojama įgyvendinti ilgiau kaip vienus kalendorinius metus (etapais), prašome argumentuoti, tokį poreikį – paraiškos 2.12 punkte pažymėjus „Ne“, šis punktas nepildomas; paraiškos 2.12 punkte pažymėjus „Taip“, šį punktą, taikomą pareiškėjams teikiantiems paraišką pagal Gairių 6 priedą, 9 priedo 2.1 veiklą bei 13 priedą, privaloma užpildyti. Jeigu punktas užpildytas netinkamai, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.10.11. 2025 m. (I etapui) prašoma skirti lėšų suma (nurodykite tik sumą skaičiais), 2026 m. (II etapui) prašoma skirti lėšų suma (nurodykite tik sumą skaičiais) - paraiškos 2.12 punkte pažymėjus „Ne“, šie punktai nepildomi, paraiškos 2.12 punkte pažymėjus „Taip“, šiuos punktus, taikomus pareiškėjams teikiantiems paraišką pagal Gairių 6 priedą, 9 priedo 2.1 veiklą ir 13 priedą, privaloma užpildyti. Paraiškos 2.14 punkte nurodyta lėšų suma turi sutapti su paraiškos sąmatoje nurodyta iš LKT prašoma lėšų suma. Jeigu 2.14. punktas užpildytas netinkamai, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.10.12. Teikiant paraišką pagal Gairių 2 ir 5 priedus, paraiškos 2025 m. prašoma skirti lėšų suma (nurodykite tik sumą skaičiais), 2026 m. prašoma skirti lėšų suma (nurodykite tik sumą skaičiais), 2027 m. prašoma skirti lėšų suma (nurodykite tik sumą skaičiais) punktai turi būti užpildyti. Jeigu punktai užpildyti netinkamai, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams. Paraiškos 2.13 punkte nurodyta suma turi sutapti su paraiškos sąmatoje nurodyta iš LKT prašomas suma. Jei paraiškos 2.13 punktas užpildytas netinkamai, pareiškėjas apie tai informuojamas 1 kartą elektroniniu būdu, nustatant 3 darbo dienų terminą nustatytam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumo per nustatytą terminą arba jį pašalinus netinkamai, paraiška yra laikoma atitinkančia administracinius reikalavimus ir yra svarstoma su nustatytu trūkumu. Informacija apie nustatytą ir nepašalintą trūkumą (administracinė pastaba) perduodama paraišką svarstantiems ekspertams;
2.10.13. Juridinio asmens patirtis – šios skilties turinys netikrinamas, už jo tinkamumą atsako pareiškėjas;
3. Paraiškų administracinės patikros metu nustačius, kad paraiška galimai atitinka Gairių 18.2 papunkčio nuostatas, sprendimą dėl paraiškos atitikimo administraciniams reikalavimams ir tolimesnio jos svarstymo priima LKT pirmininkas.
4. LKT narių susirinkimo sprendimu apribojus vieno pareiškėjo teikiamų paraiškų skaičių, vertinama tik pirmosios (-ųjų) pagal jos (-ų) užregistravimo datą ir laiką pateiktos (-ų) paraiškos (-ų) atitiktis Gairėse nustatytiems administraciniams reikalavimams. Visos kitos to paties pareiškėjo pateiktos paraiškos yra nevertinamos.
5. Nustačius kitus paraiškos trūkumus, kurie nėra aptarti šioje Instrukcijoje, sprendimą dėl paraiškos administracinės atitikties priima LKT pirmininkas, atsižvelgęs į Gaires bei Gairių prieduose nustatytas finansavimo sričių ir programų finansavimo sąlygas.