Mažeikių rajono SAVIVALDYBĖS taryba
SPRENDIMAS
DĖL MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS
2015 M. VASARIO 27 D. SPRENDIMO NR. T1-61 „DĖL MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. balandžio 29 d. Nr. T1-107
Mažeikiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Mažeikių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Mažeikių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T1-61 „Dėl Mažeikių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, atskirus punktus ir papunkčius:
1.1. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2. Pakeisti 48 punktą ir jį išdėstyti taip:
„48. Tarybos narys privalo nusišalinti, kai jo dalyvavimas rengiant, svarstant ir priimant sprendimo projektą galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
48.1. Jei Tarybos narys turi dalyvauti Tarybos sprendimo (aptarimo), susijusio su savo (ar artimo asmens) privačiais interesais, rengime, svarstyme ar priėmime, jis privalo:
48.1.1. informuoti Merą ir (ar) Tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja sprendimo rengime, svarstyme ar priėmime, apie esamą interesų konfliktą ir nurodyti jį keliančias aplinkybes;
48.1.3. pareiškus apie nusišalinimą nedalyvauti klausimo dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) svarstyme, o jeigu pareikštas nusišalinimas priimamas, nedalyvauti toliau interesų konfliktą keliančio klausimo svarstyme (nedalyvavimo sąvoka apima ir išėjimą iš patalpos);
48.2. Tarybos, komiteto ar komisijos posėdyje dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) balsuojama, rezultatai pažymimi posėdžio protokole. Tarybos nariams iki Tarybos posėdžio raštu pareiškus apie nusišalinimą svarstant konkrečius sprendimų projektus, gali būti parengtas ir įtrauktas į posėdžio darbotvarkę Tarybos sprendimo projektas dėl Tarybos narių nusišalinimų priėmimo (nepriėmimo).“.
1.3. Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:
„49. Mero ar Tarybos nario pareikštas nusišalinimas gali būti nepriimtas tik išskirtiniais atvejais, motyvuotu sprendimu, vadovaujantis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais. Apie nusišalinimo nepriėmimą turi būti paskelbta savivaldybės interneto svetainėje ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis per Privačių interesų deklaracijų informacinė sistemą pateikti Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai. Kai sprendimas susijęs su daugumos Tarybos narių privačiais interesais, sprendimas, jeigu įmanoma, turi būti išskaidomas į dalis, dėl kiekvienos dalies balsuojama atskirai. Tarybos narys privalo nusišalinti nuo tos sprendimo dalies, kuri gali sukelti interesų konfliktą. Kai tokio sprendimo neįmanoma išskaidyti į dalis ir daugumai Tarybos narių nusišalinus sprendimo priimti būtų neįmanoma, Tarybos nariai balsų dauguma gali nuspręsti dalyvauti tolesnėje procedūroje ir klausimą spręsti iš esmės.“.
1.4. Pakeisti 131.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.5. Pakeisti 51 punktą ir jį išdėstyti taip:
„51. Slaptai balsuojama skiriant Mero pavaduotoją (-us), Savivaldybės administracijos direktorių, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoją (-us), sprendžiant Mero nušalinimo nuo pareigų, nepasitikėjimo Mero pavaduotoju (-ais), Savivaldybės administracijos direktoriumi, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (-ais) klausimus. Slaptas balsavimas, kai to pageidauja daugiau nei pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Administracinės komisijos pirmininkas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas (-i) nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Administracinės komisijos pirmininku, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininkas klausimas (-ai).“.
1.6. Pakeisti 70 punktą ir jį išdėstyti taip:
„70. Slaptą balsavimą galima vykdyti ir naudojant elektroninę sistemą. Tokiu būdu slaptai nebalsuojama skiriant Mero pavaduotoją (-us), Savivaldybės administracijos direktorių, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoją (-us), sprendžiant nepasitikėjimo Mero pavaduotoju (-ais), Savivaldybės administracijos direktoriumi, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (-ais) klausimas (-us), taip pat kai slaptu balsavimu sprendžiami Kontrolės komiteto pirmininko, jo pavaduotojo, Administracinės komisijos pirmininko, Antikorupcinės komisijos pirmininko, Etikos komisijos pirmininko, skyrimo ar nepasitikėjimo jais klausimai.“.
1.7. Pakeisti 180 punktą ir jį išdėstyti taip:
„180. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro nuolatines Administracinę komisiją, Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Įstatymų nustatytais atvejais ar Tarybos sprendimu tos kadencijos laikotarpiui gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės komisijos. Sudarydama komisiją Taryba pirmiausia nustato komisijos narių skaičių ir tvirtina komisijos veiklos nuostatus.“.
1.8. Pakeisti 104.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„104.1. Kasmet pirmame pusmetyje Tarybai teikiamos Mero ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ataskaitos už praėjusius metus, dėl jų priimami sprendimai. Prieš išklausant ataskaitas Tarybos posėdyje, jos pateikiamos komitetams. Savivaldybės administracijos direktorius savo veiklos ataskaitą turi pateikti Merui iki balandžio 1 d, o apie savo veiklą informuoti savivaldybės gyventojus iki birželio 30 d..“.
1.9. Pakeisti 134 punktą ir jį išdėstyti taip:
„134. Meras Reglamento 104 punkte nustatyta tvarka ne rečiau kaip kartą per metus atsiskaito Tarybai už savo veiklą, taip pat rengia ir pateikia rinkėjams ir visai Savivaldybės bendruomenei Savivaldybės veiklos ataskaitą. Į savivaldybės veiklos ataskaitą įeina: Tarybos ataskaita, Mero ataskaita ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ataskaita.“
1.10. Pakeisti 182 punktą ir jį išdėstyti taip:
„182. Taryba Administracinės komisijos, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Mero teikimu skiria iš Tarybos narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras Meras teikia Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu. Tą pačią kandidatūrą Tarybos mažuma (opozicija) gali siūlyti du kartus. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų ar Tarybos mažumos (opozicijos) pasiūlyti Tarybos nariai du kartus balsuojant neskiriami pirmininkais, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Taryba skiria Mero teikimu, iš mažumos (opozicijos) narių. Etikos komisijos pirmininko pavaduotojo ir Antikorupcinės komisijos pirmininko pavaduotojų kandidatūras iš komisijos narių Tarybai tvirtinti teikia Meras.“.
1.11. Pakeisti 183 punktą ir jį išdėstyti taip:
„183. Administracinės komisijos, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą. Etikos komisijos, Antikorupcijos komisijos ir pagal kitų įstatymų nuostatas komisijų protokolai saugomi teisės aktuose nustatytą laiką, o Tarybos sprendimais sudarytų nuolatinių komisijų protokolai – iki Tarybos kadencijos pabaigos, jeigu komisijų nuostatuose nenustatyta kitaip.“.
1.12. Pakeisti 230.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„230.1. Informacijos pateikimo prašymai popieriniu arba skaitmeniniu formatu teikiami tiesiogiai Tarybos sekretoriui. Elektroniniai laiškai Tarybos sekretoriui siunčiami adresu info@mazeikiai.lt. Elektroniniais ryšiais teikiami prašymai turi būti skenuoti (Tarybos nario parašas privalo būti įskaitomas) arba pasirašyti elektroniniu parašu. Tarybos sekretorius, nustatęs, kad prašymas parengtas pagal Reglamento reikalavimus, adresuotas pagal kompetenciją 215 punkte įvardintiems subjektams, jį registruoja ir perduoda atitinkamos institucijos vadovui elektroniniu būdu. Jeigu prašymas parengtas ne pagal Reglamente nustatytą tvarką, Tarybos sekretorius jį grąžina prašymą rengusiam teikėjui (-ams) per ne ilgesnį kaip 4 darbo dienų terminą kartu su Tarybos sekretoriaus blanke surašytu paaiškinimu, kuris pateikiamas tokiu pat, kaip pateikimo, būdu (popieriniu arba skaitmeniniu). Kai Tarybos sekretoriaus laikinai nėra (atostogų, komandiruočių ar ligos metu), taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, tokį paaiškinimą surašo jį pavaduojantis asmuo. Kilus ginčui dėl Tarybos nario prašymo atitikimo Reglamento reikalavimams, Tarybos narys tokį prašymą asmeniškai pateikia Merui dėl rezoliucijos.“.
1.13. Pakeisti 230.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.14. Pakeisti 243 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.15. Pakeisti 251 punktą ir jį išdėstyti taip:
„251. Raštvedybą, susijusią su gyventojų priėmimu ir iš jų gautais prašymais, tvarko Savivaldybės administracijos skyrius, įgyvendinantis dokumentų valdymo organizavimą ir kontrolę, teisės aktais nustatyta tvarka. Gaunamų dokumentų registre registruojami Tarybai, Merui, jo pavaduotojui (-ams), Tarybos komitetams, Administracinei komisijai, Etikos komisijai, Antikorupcinei komisijai, Savivaldybės visuomeninei administracinių ginčų komisijai adresuoti rinkėjų laiškai ir asmenų prašymai. Atsakymų į gautus dokumentus, ant kurių yra Mero rezoliucija „parengti atsakymą“, kopijos pateikiamos Tarybos sekretoriui.“.
3. Nustatyti, kad sprendimo punktuose įrašai, susiję su Administracine komisija turi juridinę galią iki 2016 m. gruodžio 31 d.