KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 m. gegužės 13 d. SPRENDIMO NR. TS-145 „DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. liepos 3 d. Nr. TS-184

Kėdainiai

 

 

Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Kėdainių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 13 d. sprendimu Nr. TS-145 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“:

1. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. Tarybos posėdžiai yra atviri, paprastai vyksta J. Basanavičiaus g. 36, Kėdainiuose.

31.1. Kai yra techninės galimybės, savivaldybės tarybos ir komitetų posėdžiai transliuojami tiesioginiu laiku internetiniu ryšiu, internetinis transliavimo adresas nurodomas savivaldybės interneto svetainėje iki posėdžio likus ne mažiau kaip 5 minutėms. Savivaldybės tarybos posėdis pradedamas transliuoti ir įrašinėti likus 5 min. iki posėdžio pradžios ir baigiamas jam pasibaigus. Posėdžių pertraukos nėra tiesiogiai transliuojamos ir įrašinėjamos.

31.2. Savivaldybės tarybos posėdžių įrašai viešinami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po savivaldybės tarybos posėdžio. Kai dėl techninių trukdžių ar savivaldybės tarybos posėdžiams vykstant ne nuolatinėje savivaldybės tarybos posėdžių vietoje, negalima užtikrinti jų tiesioginio transliavimo, daromas posėdžio garso ir vaizdo įrašas. Savivaldybės tarybos posėdžio metu daromas jo garso ir (ar) vaizdo įrašas, išskyrus Įstatyme nurodytus atvejus, kai įrašai nedaromi. Savivaldybės tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši ir teisės aktų nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose bei skelbiami savivaldybės interneto svetainėje. Už garso ir (ar) vaizdo įrašo saugojimą atsako administracijos direktoriaus paskirtas savivaldybės administracijos tarnautojas.“

2. Pakeisti 47 punktą ir jį išdėstyti taip:

47. Teisė paklausti ir /ar pasisakyti privalo būti suteikta šio reglamento nustatyta tvarka visiems tarybos nariams, kurie buvo pasiruošę kalbėti. Tarybos nariai, kurie buvo pasiruošę kalbėti, bet jiems nebuvo suteiktas žodis, pastabas ir pasiūlymus svarstomais tarybos posėdžio darbotvarkės klausimais pateikia raštu tarybos posėdžio pirmininkui. Šios pastabos ir pasiūlymai pridedami prie tarybos posėdžio protokolo.“

3. Pakeisti 49 punktą ir jį išdėstyti taip:

49. Baigus diskusijas, dėl kiekvieno svarstomo tarybos posėdžio darbotvarkės klausimo balsavimu yra priimamas tarybos sprendimas. Balsavimo pradžią skelbia tarybos posėdžio pirmininkas. Balsuojant replikos ir pastabos dėl balsavimo motyvų neleidžiamos, taip pat negalima daryti jokio poveikio savivaldybės tarybos nario apsisprendimui dėl balsavimo. Pasibaigus balsavimui, savivaldybės tarybos narys gali svarstytu klausimu išsakyti repliką (1 kartą iki 1 minutės).“

4. Pakeisti 61punktą ir jį išdėstyti taip:

61. Tarybos sprendimai priimami tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

Tarybos narys savivaldybės tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti savivaldybės tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu savivaldybės taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Savivaldybės taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami savivaldybės interneto svetainėje ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“

5. Pakeisti 79 punktą ir jį išdėstyti taip:

79. Savivaldybės taryba tvirtina savivaldybės administracijos direktoriaus, jo pavaduotojo (pavaduotojų) ir savivaldybės kontrolieriaus pareigybių aprašymus Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.  Pareigybių aprašymai rengiami Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje pagal pareigybių aprašymų ruošinius.“

6. Pakeisti 80 punktą ir jį išdėstyti taip:

80. Mero ir mero pavaduotojo įgaliojimai nustatyti Vietos savivaldos įstatyme, kituose teisės aktuose ir šiame reglamente. Mero pavaduotojas savo veiklą vykdo mero potvarkiu jam nustatytose veiklos srityse.“

7. Pakeisti 81 punktą ir jį išdėstyti taip:

81. Meras atstovauja pats arba suteikia teisės aktų nustatytos formos įgaliojimus kitiems asmenims atstovauti savivaldybei teisme, bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ar užsienio šalių institucijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis.  Meras ar mero pavaduotojas, kai meras negali eiti pareigų, pasirašo prašymus institucijoms dėl informacijos pateikimo apie asmenis, siekiančius eiti ar einančius pareigas savivaldybės įstaigoje ar įmonėje, kuriuos į pareigas skiria savivaldybės taryba.“

8. Pakeisti 86 punktą ir jį išdėstyti taip:

86. Mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir mero pavedimus. Meras mero pavaduotojo funkcijas nustato mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti. Kai meras negali eiti pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis savivaldybės tarybos narys atlieka mero pareigas, kurios jiems priskirtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 8 dalyje.“

9. Pakeisti 87 punktą ir jį išdėstyti taip:

87. Ypatingomis aplinkybėmis, kai nei meras, nei mero pavaduotojas negali eiti savo pareigų dėl nuo jų nepriklausančių priežasčių, tarybos posėdį šaukia laikinai mero pareigas einantis arba raštiškus įgaliojimus iš 1/3 visų tarybos  narių gavęs tarybos narys reglamento 26 punkte numatyta tvarka.“

10. Pakeisti 89 punktą ir jį išdėstyti taip:

89. Komitetai sudaromi tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, kontroliuoti, kaip laikomasi įstatymų, vykdomi tarybos sprendimai ir mero potvarkiai. Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios paskelbiamos savivaldybės interneto svetainėje. Apie komiteto posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios komiteto pirmininkas arba jo pavedimu tarybos sekretorius raštu (el. paštu ar kitomis ryšio priemonėmis) praneša visiems komiteto nariams ir suinteresuotiems asmenims.

Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti savivaldybėms funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu komitetų posėdžių darbotvarkės gali būti paskelbiamos savivaldybės interneto svetainėje ir apie komiteto posėdžio laiką ir jame svarstytinus klausimus visais šiais atvejais pranešama ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki komiteto posėdžio pradžios.

Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino komiteto posėdis negali vykti komiteto nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, komiteto posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio savivaldybės tarybos komiteto posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų šiame straipsnyje nustatytų reikalavimų ir užtikrinant šiame įstatyme nustatytas savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant komiteto sprendimus, turi būti užtikrintas komiteto nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.“

11. Pakeisti 95 punktą ir jį išdėstyti taip:

95. Kontrolės komiteto pirmininką tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių, skiria taryba. Kontrolės komiteto pirmininkas laikomas paskirtu, kai už jo kandidatūrą tarybos posėdyje balsavo visų tarybos narių dauguma. Jeigu tarybos nariai nepritaria tarybos opozicijos pasiūlytai Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrai, tarybos opozicija tą pačią kandidatūrą gali siūlyti dar kartą. Jei taryba tarybos opozicijos pasiūlytai Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrai nepritaria ir antrą kartą, tarybos opozicija privalo teikti kitą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus.“

12. Pakeisti 98 punktą ir jį išdėstyti taip:

98. Kontrolės komitetas svarsto savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, kurį iki einamųjų metų spalio 1 d. savivaldybės kontrolierius pateikia Kontrolės komitetui. Kontrolės komitetas per 10 darbo dienų teikia pasiūlymus savivaldybės kontrolieriui dėl savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projekto papildymo ir pakeitimo. Savivaldybės kontrolierius turi įvertinti Kontrolės komiteto pateiktus pasiūlymus ir per 5 darbo dienas nuo šių pasiūlymų gavimo turi pateikti Kontrolės komitetui patikslintą savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą bei argumentus. Patikslintą savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą Kontrolės komitetas svarsto posėdyje, kuriame dalyvauja Savivaldybės kontrolierius, ir iki einamųjų metų lapkričio 5 dienos grąžina savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.“

13. Pakeisti 101 punktą ir jį išdėstyti taip:

101. Kiekvienas tarybos narys privalo būti vieno komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) nariu. Tarybos komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 ir ne daugiau nei iš 6 tarybos narių. Tarybos komiteto narių skaičius nustatomas tarybos sprendimu. Kandidatus į komitetų narius siūlo partijos, frakcijos bei koalicijos. Tvirtinant komitetų sudėtį, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo.“

14. Pakeisti 114 punktą ir jį išdėstyti taip:

114. Keli komitetai savo iniciatyva, prieš tai informavę tarybos sekretorių, komitetų pirmininkų susitarimu gali sušaukti bendrą komitetų posėdį. Bendrojo komiteto posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė, bendrąjį komitetą sudarančių, kelių komitetų visų narių. Bendram komitetų posėdžiui pirmininkauja vieno iš komitetų pirmininkas. Bendro komitetų posėdžio sprendimai priimami visų komitetų narių, dalyvaujančių bendrame komitetų posėdyje, balsų dauguma. Bendro komitetų posėdžio rekomendacinį sprendimą ir protokolą pasirašo visų komitetų, sušaukusių bendrą komitetų posėdį, pirmininkai, o jei jų nėra – pavaduotojai.“

15. Pakeisti 120 punktą ir jį išdėstyti taip:

120. Tam tikrais atvejais, jeigu svarstomi klausimai yra susiję su kitų savivaldybės teritorijoje esančių įstaigų ir įmonių tiesiogine veikla, komitetas gali kviesti į komiteto posėdžius atitinkamų įmonių bei įstaigų vadovus ar jų atstovus ir prašyti iš jų paaiškinimų. Komitetas apie klausimų svarstymą ir kvietimą į komiteto posėdį turi pranešti kviečiamiems asmenims ne vėliau kaip prieš 2  darbo dienas iki komiteto posėdžio dienos.“

16. Pakeisti 121 punktą ir jį išdėstyti taip:

121. Komitetai pagal savo kompetenciją turi teisę reikalauti iš savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių vadovų ataskaitinių duomenų ar kitos klausimui nagrinėti reikalingos medžiagos, o savivaldybės administracijos direktorius ir įstaigų bei įmonių vadovai privalo reikalaujamus duomenis pateikti ne vėliau kaip per  3 darbo dienas. Esant poreikiui šis terminas gali būti pratęstas.“

17. Pakeisti 127 punktą ir jį išdėstyti taip:

127. Komisijų nuostatus tvirtina savivaldybės taryba.“

18. Pakeisti 128 punktą ir jį išdėstyti taip:

128. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino komisijos posėdis negali vykti komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio savivaldybės tarybos komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų šiame straipsnyje nustatytų reikalavimų ir užtikrinant šiame įstatyme nustatytas savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.“

19. Pakeisti 130 punktą ir jį išdėstyti taip:

130. Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų kandidatūras iš šių komisijos narių tarybai teikia meras tarybos opozicijos, jeigu ji yra paskelbta, rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių. Meras, gavęs opozicijos rašytinį siūlymą, Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų kandidatūras teikia svarstyti artimiausiam savivaldybės tarybos posėdžiui, kartu su sprendimo projektu, parengtu reglamente nustatyta tvarka. Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkai laikomi paskirti, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių tarybos narių dauguma. Jeigu tarybos nariai nepritaria mero teikiamai tarybos opozicijos pasiūlytai komisijos pirmininko kandidatūrai, meras tą pačią kandidatūrą gali teikti dar kartą. Jei taryba mero teikiamai Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų kandidatūrai nepritaria ir antrąjį kartą, tarybos opozicija privalo siūlyti merui kitą kandidatą į Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkus, o meras šią kandidatūrą privalo teikti tarybai.

Jei tarybos opozicija nėra paskelbta, Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų kandidatūras iš komisijos narių tarybai tvirtinti teikia meras. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija nepasiūlo Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus savivaldybės taryba iš šių komisijų narių skiria mero teikimu.

Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“

20. Pakeisti 131 punktą ir jį išdėstyti taip:

131. Etikos ir Antikorupcijos komisijų įgaliojimai nustatyti Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnyje ir šių komisijų nuostatuose.“

21. Pakeisti 137 punktą ir jį išdėstyti taip:

137. Numatomų svarstyti tarybos posėdyje sprendimų projektai, pasirašyti projekto rengėjo, administracijos direktoriaus (jei projektą teikia administracijos tarnautojai direktoriaus pavedimu), vizuoti Teisės ir personalo skyriaus vedėjo ar šio skyriaus vyriausiojo specialisto,  Bendrojo skyriaus vyriausiojo specialisto (kalbos tvarkytojo), Biudžeto ir finansų skyriaus vedėjo (jeigu sprendimui įgyvendinti reikalingos lėšos), pateikiami tarybos sekretoriui likus ne mažiau kaip 6 darbo dienoms iki tarybos posėdžio, sprendimų projektai registruojami ir ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po registracijos paskelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“

22. Pakeisti 149 punktą ir jį išdėstyti taip:

149. Informacija apie tarybos posėdžių šaukimą skelbiama vietinėje spaudoje ir savivaldybės interneto svetainėje, nurodant tarybos posėdyje svarstytinus klausimus, ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio.“ 

23. Pakeisti 154 punktą ir jį išdėstyti taip:

154. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai nedaromi. Savivaldybės tarybos posėdžių garso ir vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose, ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“

24. Pakeisti 157 punktą ir jį išdėstyti taip:

157. Gyventojams sudaromos sąlygos, susipažinti su tarybos sprendimais. Tarybos sprendimus atitinkamoms valstybės institucijoms, visuomeninėms organizacijoms, įmonėms, įstaigoms bei pareigūnams mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai perduoda ne vėliau kaip per vieną savaitę nuo jų įsigaliojimo dienos.

Tarybos priimti sprendimai taip pat skelbiami savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip 3 darbo dienas po sprendimų priėmimo.“

25. Pakeisti 158 punktą ir jį išdėstyti taip:

158. Tarybos posėdžio protokolas ir paskelbiamas savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po savivaldybės tarybos posėdžio.“

26. Pakeisti 177 punktą ir jį išdėstyti taip:

177. Administracijos direktorius, parengęs biudžeto projektą, sudaro sąlygas jį svarstyti savivaldybės gyventojams, paskelbiant biudžeto projektą savivaldybės interneto svetainėje. Informacija, kad parengtas biudžeto projektas bei yra galimybių su juo susipažinti savivaldybės interneto svetainėje, paskelbiama vietinėje spaudoje. Susipažinimui ir siūlymų teikimui skiriama ne mažiau kaip 10 darbo dienų. Savivaldybės gyventojai ar juridiniai asmenys šiuo laikotarpiu gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl biudžeto projekto administracijai raštu arba elektroniniu paštu.“

27. Pakeisti 178 punktą ir jį išdėstyti taip:

178. Administracijos direktorius, išanalizavęs ir apibendrinęs gautas gyventojų pastabas ir pasiūlymus, savivaldybės biudžeto projektą teikia merui. Savivaldybės biudžeto projektas svarstomas komitetuose Reglamente nustatyta tvarka. Komitetai, frakcijos ir savivaldybės tarybos nariai gali siūlyti didinti Biudžeto projekte numatytas išlaidas arba įtraukti naujų, tik nurodydami šių išlaidų finansavimo šaltinius. Ekonomikos ir biudžeto komitetas, atsižvelgęs į pateiktas gyventojų ir juridinių asmenų pastabas ir pasiūlymus, frakcijų nuomones bei komitetų sprendimus, teikia dėl siūlomo biudžeto išvadą savivaldybės administracijos direktoriui ir tarybai.“

28. Pakeisti 183 punktą ir jį išdėstyti taip:

183. Metinį savivaldybės biudžeto ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį bei savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo ataskaitą rengia savivaldybės administracija įstatymų nustatyta tvarka ir terminais. Taryba, gavusi kontrolieriaus išvadas dėl ataskaitų rinkinių, jas tvirtina.“

29. Pakeisti 185 punktą ir jį išdėstyti taip:

185. Tarybos, komitetų, komisijų posėdžių metu, taip pat, kai tarybos narys siunčiamas tarybos ar mero sprendimu atstovauti savivaldybei, ir kitais savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatytais atvejais, kurie susiję su tarybos nario pareigų atlikimu, tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje.“

30. Pakeisti 195¹ punktą ir jį išdėstyti taip:

1951. Tarybos nariams, išskyrus merą ir mero pavaduotoją, mokamas atlyginimas už laiką, praleistą tarybos, komitetų, komisijų posėdžiuose, taip pat už laiką, praleistą vykdant kitas savivaldybės tarybos nario pareigas. Atlyginimas apskaičiuojamas pagal skelbiamą VMDU dydį, atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką.“

31. Pakeisti 195² punktą ir jį išdėstyti taip:

1952. Tarybos narių atlyginimams už darbą tarybos, komitetų, komisijų posėdžiuose apskaičiuoti tarybos sekretorius kiekvieną mėnesį rengia ir pateikia Apskaitos skyriui darbo laiko apskaitos žiniaraštį.“

32. Pakeisti 201 punktą ir jį išdėstyti taip:

201. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba kiekvienais metais iki liepos 15 dienos parengia ir pateikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo. Ši išvada  registruojama gautų dokumentų registre ir pateikiama tarybos sekretoriui. Savivaldybės administracija rengia sprendimo projektą dėl  pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio ir teikia savivaldybės tarybai svarstyti artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje.“

33. Pakeisti 202 punktą ir jį išdėstyti taip:

202. Savivaldybės kontrolierius kasmet iki balandžio 1 dienos pateikia Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą Kontrolės komitetui, o po apsvarstymo šiame komitete parengia atitinkamą sprendimo projektą. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaita svarstoma artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos ataskaita skelbiama savivaldybės interneto svetainėje.“

34. Pakeisti 209 punktą ir jį išdėstyti taip:

209. Savivaldybės administracijos direktorius apie savo veiklą ne rečiau kaip kartą per metus informuoja savivaldybės gyventojus. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl savivaldybės administracijos direktoriaus ataskaitos, ji ne vėliau kaip per 10 darbo dienų paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje.“

35. Papildyti  XVII skyriumi:

 

 

XVII  SKYRIUS

PASIŪLYMŲ NUSTATYTI AR PANAIKINTI GYVENAMĄSIAS VIETOVES, NUSTATYTI IR KEISTI JŲ TERITORIJŲ RIBAS, SUTEIKTI IR KEISTI PAVADINIMUS GYVENAMOSIOMS VIETOVĖMS TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

210. Iniciatyvos teisę teikti pasiūlymą (-us) nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms (toliau – pasiūlymai) gyvenamųjų vietovių vietos gyventojai, jose veikiantys juridiniai asmenys ir jose esančio nekilnojamojo turto savininkai ir savivaldybės institucijos įgyvendina šiame skyriuje nustatyta tvarka.

211. Gyventojų iniciatyvos teisę teikti šio Reglamento 210 punkte nurodytus pasiūlymus turi ne mažiau kaip 10 procentų atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, gyventojų, turinčių teisę rinkti tarybą. Gyventojai argumentuotus pasiūlymus teikia savivaldybės administracijai, pagrįsdami pasiūlymų aktualumą ir reikalingumą bei pateikdami šiame punkte nurodytą kiekį gyventojų, pritariančių pasiūlymams, parašų. Gyventojai, pritariantys pasiūlymams, pasirašydami turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą.

212. Juridiniai asmenys, veikiantys gyvenamojoje vietovėje, dėl kurios teikiami pasiūlymai, kartu su pasiūlymais turi pateikti atitinkamo savo valdymo organo, kuris pagal atitinkamų juridinių asmenų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, įstatus (nuostatus) yra kompetentingas atstovauti juridiniam asmeniui teikdamas analogiško pobūdžio siūlymus ir kreipimusis, rašytinį kreipimąsi, pasirašytą juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymai turi būti argumentuoti, pagrįstas jų aktualumas ir reikalingumas. Juridiniai asmenys su pasiūlymais savivaldybės administracijai pateikia savo įregistravimo Juridinių asmenų registre išrašo kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat duomenis, kurie pagrįstų, kad juridinis asmuo vykdo veiklą atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, teritorijoje. Taip pat pateikiamas dokumentas dėl juridinio asmens vadovo skyrimo, o jei pasiūlymus pasirašo įgaliotas asmuo – ir įgaliojimas pasirašyti pasiūlymus.

213. Gyvenamojoje vietovėje esančio nekilnojamojo turto savininkai argumentuotus pasiūlymus teikia savivaldybės administracijai, pagrįsdami pasiūlymų aktualumą ir reikalingumą. Gyvenamojoje vietovėje esančio nekilnojamojo turto savininkai kartu su pasiūlymu turi pateikti teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Nekilnojamojo turto registro išrašo kopiją, pagrindžiančią nekilnojamojo turto buvimą atitinkamoje gyvenamojoje vietovėje faktą.

214. Savivaldybės administracijos direktorius pagrįstai manydamas, kad yra tikslinga teikti pasiūlymus, savo įsakymu sudaro darbo grupę iš savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, ir kitų asmenų, kurie yra kompetentingi nagrinėti klausimus, susijusius su gyvenamųjų vietovių nustatymu ir panaikinimu, jų teritorijų ribų nustatymu ir keitimu, pavadinimų gyvenamosioms vietovėms suteikimu ir keitimu, kuri ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo darbo grupės sudarymo dienos pateikia savivaldybės administracijos direktoriui rašytinį įvertinimą, ar pasiūlymai atitinka teisės aktų reikalavimus ir galimybes įgyvendinti šiuos pasiūlymus. Jei nustatomi trūkumai, savivaldybės administracijos direktorius motyvuotu raštu prašo pasiūlymus pateikusių subjektų per 5 darbo dienas pataisyti trūkumus. Jei trūkumai nustatytu laiku nepašalinami, pasiūlymai paliekami nenagrinėti.

215. Savivaldybės taryba pasiūlymų iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 tarybos narių reikalavimu, pateikus savivaldybės tarybai argumentuotus pasiūlymus, kuriuose išdėstoma problemos esmė, pagrindžiama, kodėl pasiūlymai yra aktualūs ir reikalingi.

216. Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs rašytinį darbo grupės įvertinimą, kad pasiūlymai atitinka teisės aktų reikalavimus, savivaldybės interneto svetainėje paskelbia konsultacijos vietą, laiką ir laikotarpį (nuo 1 iki 2 mėnesių), per kurį vietos gyventojai gali susipažinti su Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 651 „Dėl Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, 27.2 papunktyje nurodytais dokumentais ir pareikšti nuomonę apie teikiamus pasiūlymus.

217. Gyventojai nuomonę pareiškia savivaldybės administracijos pateiktuose apklausos lapuose (Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 651 „Dėl Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, 1, 2, 3 priedai).

218. Savivaldybės administracijos direktorius, prireikus organizuoja gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų planų (M 1:10000 ir M 1:50000) parengimą ir suderinimą su Aplinkos ministerija, Susisiekimo ministerija, Nacionaline žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos ir valstybės įmone Registrų centru.

219. Savivaldybės administracijos direktorius atsižvelgdamas į išnagrinėtus pasiūlymus ir gyventojų nuomonę, organizuoja savivaldybės tarybos sprendimo projekto ir aiškinamojo rašto dėl pritarimo pasiūlymams nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms parengimą ir pateikimą savivaldybės tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka.“

36. Nustatyti, kad šio sprendimo 13 punktas įsigalioja 2020 m. lapkričio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Valentinas Tamulis