LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL lietuvos respublikos ūkio ministro 2014 m. balandžio 28 d. įsakymo nr. 4-240 „Dėl finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „invest lt+“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2014 m. birželio 23 d. Nr. 4-417

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 4-240 „Dėl Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schema „Invest LT+“ tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                             Evaldas Gustas


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2014 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 4-240

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2014 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 4-417

redakcija)

 

FINANSAVIMO SKYRIMO, ADMINISTRAVIMO IR INVESTICIJŲ SUTARČIŲ ĮGYVENDINIMO PAGAL SCHEMĄ „INVEST LT+“ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. lapkričio 29 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1224/2013 (OL 2013 L 320, p. 22), (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, Priemonės „Invest LT+“ schema, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 4-298 „Dėl priemonės Invest LT+ schemos patvirtinimo“ (toliau – Priemonė).

2. Aprašas nustato finansavimo skyrimo, administravimo sąlygas ir investicijų sutarčių įgyvendinimo tvarką, kuri atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008 ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatas ir yra suderinama su bendrąja rinka.

3. Aprašas reguliuoja finansavimo skyrimą iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos administruojamos Ūkio plėtros ir konkurencingumo didinimo programos dalies lėšų, skirtų uždaviniui „Įsipareigojimų pagal pasirašytas sutartis su investuotojais vykdymas ir naujų investicijų pritraukimo organizavimas“ įgyvendinti.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Administruojančioji institucija viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“.

4.2. Investicijų projektas – projektas, skirtas investicijoms į materialųjį ir (arba) nematerialųjį turtą, susijusį su naujo privataus juridinio asmens ar filialo kūrimu, esamo privataus juridinio asmens plėtra, privataus juridinio asmens ar filialo produkcijos diversifikacija į naujus papildomus produktus, esamo privataus juridinio asmens ar filialo bendro gamybos proceso esminiu pakeitimu.

4.3. Investicijų projektas aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje – investicijų projektas, kai investuotojas, siekdamas pradėti arba toliau plėtoti ir vystyti gaminių, produktų, prekių gamybą ir (arba) apdorojimą, investuoja į esamos gamyklos plėtrą arba įsteigia naują gamyklą.

4.4. Investicijų projektas aukštos pridėtinės vertės paslaugų srityje – investicijų projektas, kai investuotojas, siekdamas pradėti teikti paslaugas arba plėsti jau teikiamas paslaugas, investuoja kurdamas jungtines ar verslo paslaugas, paslaugų centrą, skirtą galutiniams vartotojams, ar regioninę atstovybę (įskaitant prekybos atstovybę) arba investuoja į esamo paslaugų centro ar atstovybės plėtrą.

4.5. Investicijų projekto pabaiga – Ūkio ministerijos ir investuotojo bendru sutarimu nustatytas terminas, nurodytas investicijų sutartyje.

4.6. Investicijų projekto pradžia – Ūkio ministerijos ir investuotojo bendru sutarimu nustatytas terminas, nurodytas investicijų sutartyje.

4.7. Investicijų projekto tiesiogiai sukurtos darbo vietos – su investicijomis susijusios veiklos sukurtos darbo vietos, įskaitant darbo vietas, sukurtas padidėjus dėl investicijų atsiradusių pajėgumų panaudojimo lygiui.

4.8. Investicijų sutartis – Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka su investuotoju (-ais) sudaryta sutartis, kurioje nustatytos specialios investavimo ir verslo sąlygos, įskaitant įsipareigojimus suteikti valstybės pagalbą (toliau – pagalba).

4.9. Paraiška – investuotojo ar jo įgalioto asmens pasirašytas administruojančiosios institucijos patvirtintos formos klausimynas apie investuotoją, investicijų projektą ir planuojamas (jei taikoma) darniąsias investicijas ir papildomi priedai.

4.10. Investuotojas – užsienio privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, atitinkantis Apraše nustatytus reikalavimus.

4.11. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis) – projekto vykdytojo, Ūkio ministerijos ir administruojančiosios institucijos sutartis, kurioje nustatyti projekto vykdytojo įsipareigojimai vykdyti investicijų projektą, Ūkio ministerijos įsipareigojimai pervesti skirtas pagalbos lėšas projekto vykdytojui, administruojančiosios institucijos įsipareigojimai vykdyti investicijų projekto įgyvendinimo ir jo rezultatų kontrolę ir kitos nuostatos.

4.12. Projekto vykdytojas – investuotojo įsteigtas ar valdomas (tiesiogiai ar per susijusias įmones) privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, teisės aktų nustatyta tvarka registruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre, kuriam taikomi Aprašo reikalavimai.

4.13. Rekomendacija – administruojančiosios institucijos Ūkio ministerijai kartu su priedais pateiktas rašytinis dokumentas, kuriame nurodomas rekomenduojamos pagalbos dydis ir kita su investicijų projektu susijusi informacija.

4.14. Specialusis mokymas – privataus juridinio asmens ar jo filialo darbuotojo mokymas, tiesiogiai ir iš esmės susijęs su esamomis ar būsimomis tokio darbuotojo pareigomis, kurios dėl pradinės investicijos yra sukuriamos pagalbą gaunančiame privačiame juridiniame asmenyje ar jo filiale, ir suteikiantis įgūdžių, kurie negali arba gali būti tik nedideliu mastu perkelti į kitus juridinius asmenis arba kitas darbo sritis.

4.15. Tinkamos išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto įgyvendinimu, atitinkančios Apraše išlaidoms nustatytus reikalavimus ir patirtos ne anksčiau nei nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką.

4.16. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos Reglamento Nr. 800/2008 2 straipsnyje, Komisijos Reglamente Nr. 1998/2006, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PAGALBOS TIKSLAI IR REMIAMA VEIKLA

 

5. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo tikslas – valstybės biudžeto lėšomis skatinti pritraukti tiesioginių užsienio investicijų.

6. Pagal Aprašą bus finansuojama veikla, susijusi su tiesioginėmis užsienio investicijomis į didelės pridėtinės vertės gamybos ir (arba) didelės pridėtinės vertės paslaugų verslo pradžią ir plėtrą.

7. Pagal Aprašą pagalba teikiama:

7.1. pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008:

7.1.1investicijų projekto tiesiogiai sukurtų darbo vietų darbo užmokesčiui sumokėti, ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti (inžineriniams tinklams įrengti, pastatų statybai ir kt.) ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;

7.1.2investicijų projekto tiesiogiai sukurtose darbo vietose įdarbintų darbuotojų specialiajam mokymui, susijusiam su investicijų projektu;

7.2. pagal Komisijos reglamentą Nr. 1998/2006:

7.2.1. prisijungimo prie inžinerinių tinklų mokesčiui sumokėti;

7.2.2. žemės, pastatų, patalpų, įrenginių nuomai sumokėti.

8. Išlaidos, nesusijusios su investicijų projektu, nėra finansuojamos.

9. Pagal Aprašą investicijų projektų įgyvendinimo rezultatams matuoti taikomi šie Priemonės įgyvendinimo rodikliai:

9.1. Priemonės produkto rodikliai – įgyvendintų investicijų projektų skaičius;

9.2. Priemonės rezultato rodikliai:

9.2.1.  pritraukta privačių investicijų (investuotojo investuotos nuosavos lėšos, palyginti su visomis investicijų projekto investicijomis);

9.2.2. sukurta su investicijomis susijusių ilgalaikių darbo vietų per visą investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį ir kiekvienais investicijų projekto įgyvendinimo metais.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI INVESTUOTOJAMS IR INVESTICIJŲ PROJEKTAMS

 

10. Investuotojas privalo atitikti šiuos reikalavimus:

10.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 000 000,00 Lt (penkiasdešimt milijonų litų);

10.2. investuotojas ne mažiau nei 5 metus vykdo gamybos arba 3 metus paslaugų veiklą.

11. Investicijų projektas yra tinkamas finansuoti pagal Priemonę, kai:

11.1. įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

11.2. bus įgyvendintas ne ilgiau kaip per 36 mėnesius nuo investicijų projekto pradžios dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką; šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas Sutartyje nustatyta tvarka;

11.3. atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008 2 straipsnio 12 punkte nustatytus reikalavimus;

11.4. atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus.

12.  Investicijų projektas nėra finansuojamas Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 2, 3 dalyse ir Komisijos reglamento 1998/2006 1 straipsnyje nustatytais atvejais.

 

IV SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

13. Administruojančioji institucija konsultuoja investuotoją dėl paraiškos projekto pildymo.

14. Investuotojas dėl investicijų projekto finansavimo kreipiasi į administruojančiąją instituciją ir pateikia paraiškos projektą. Administruojančioji institucija, prireikus, investuotojo paprašo pateikti papildomus dokumentus arba informaciją. Dokumentų arba informacijos pateikimo terminas neturi būti trumpesnis nei 3 darbo dienos.

15. Administruojančioji institucija, įvertinusi, ar investuotojas ir jo paraiškos projektas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, ir pagal kiekybinį ir kokybinį vertinimą (Aprašo 7 ir 8 priedai) nustačiusi investicijų projektui didžiausią galimą pagalbos dydį, informuoja investuotoją apie galimą preliminarų finansavimo dydį.

16. Investuotojas, gavęs iš administruojančios institucijos Aprašo 15 punkte nurodytą informaciją, administruojančiai institucijai pateikia paraišką.

17. Administruojančioji institucija atlieka paraiškos ir investicijų projekto vertinimą pagal Apraše nustatytus reikalavimus. 

18. Jeigu administruojančioji institucija nustato, kad investicijų projektas neatitinka Apraše nustatytų kriterijų, ji investuotojui raštu pateikia motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo teikti rekomendaciją Ūkio ministerijai.

19. Jeigu paraiška atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, administruojančioji institucija Ūkio ministerijai teikia rekomendaciją. Kartu su rekomendacija teikiamas su investuotoju suderintas investicijų sutarties projektas. Administruojančioji institucija yra atsakinga už Ūkio ministerijai pateikiamų dokumentų, rekomendacijos, investicijų sutarties projekto ir Sutarties projekto duomenų tikrumą ir jų atitiktį investuotojo pateiktiems dokumentams ir patikrina, ar investicijų projekto tinkamos išlaidos atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

20. Ūkio ministerija įvertina rekomendaciją ir investicijų sutarties projektą. Esant neaiškumų ar netikslumų, Ūkio ministerija turi teisę kreiptis į administruojančiąją instituciją dėl rekomendacijos ar investicijų sutarties projekto patikslinimo.

21. Ūkio ministerija įvertinusi rekomendaciją ir investicijų sutarties projektą, su investuotoju sudaro investicijų sutartį.

22. Sudarius investicijų sutartį, administruojančioji institucija su Ūkio ministerija ir projekto vykdytoju suderina Sutarties projektą.

23. Prieš suderinant Sutarties projektą, projekto vykdytojas administruojančiai institucijai pateikia:

23.1. užpildytą investicijų projekto biudžeto formą (Aprašo 2 priedas);

23.2. projekto vykdytojo registracijos pažymėjimo kopiją ar kitą dokumentą įrodantį projekto vykdytojo registraciją (pvz. Registrų centro išrašą);

23.3. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą biudžetui arba jo nebuvimą ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondui arba šio įsiskolinimo nebuvimą;

23.4. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV subjekto deklaracija); jei projekto vykdytojas yra didelė įmonė arba nepriklausomai nuo savo statuso investicijų projektą įgyvendina kaip didelė įmonė, reikalavimas pateikti SVV subjekto deklaraciją netaikomas;

23.5. jei projekto vykdytojas yra didelė įmonė, jis administruojančiajai institucijai turi raštu pateikti skatinamojo pagalbos poveikio įrodymus, kad bus laikomasi vieno ar daugiau kriterijų, išvardytų Komisijos reglamento Nr. 800/2008 8 straipsnio 3 dalyje; jeigu nesilaikoma šio Aprašo papunkčio reikalavimų, didelės įmonės investicijų projektas tampa netinkamas finansuoti ir jam finansavimas neskiriamas; reikalavimas pateikti administruojančiajai institucijai skatinamojo pagalbos poveikio įrodymus netaikomas, kai finansavimas projekto vykdytojui teikiamas, vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatomis;

23.6. kitus susijusius dokumentus (jeigu reikalingi).

24. Sutartis sudaroma remiantis administruojančiosios institucijos rekomendacijoje nurodyta informacija apie investicijų projektą. Jeigu, nesant objektyvių priežasčių, Sutartis nepasirašoma per šiame Aprašo punkte nurodytą terminą, investicijų projektas nėra finansuojamas.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI INVESTICIJŲ PROJEKTO IŠLAIDOS

 

25. Investicijų projekto išlaidos turi būti aiškios, pagrįstos ir realios.

26. Prie investicijų projekto tinkamų išlaidų priskiriamos per investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį patirtos, investicijų projektui vykdyti skirtos tinkamos išlaidos (tinkamų išlaidų kategorijos ir reikalavimai nurodyti Aprašo 1 priede), patirtos ne anksčiau nei nuo investicijų projekto pradžios dienos, bet ne anksčiau nei nuo dienos kai administruojančioji institucija gauna paraišką. Išlaidos, patirtos iki Sutarties sudarymo, yra patiriamos investuotojo rizika.

27. Patiriant tinkamas išlaidas, sumokamas pirkimo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra priskirtinas netinkamoms išlaidoms.

 

VI SKYRIUS

PAGALBOS DYDŽIO NUSTATYMAS IR INTENSYVUMAS

 

28. Investuotojas investicijų projektą pradeda įgyvendinti nuosavomis lėšomis. Investuotojo nuosavų lėšų šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo ar tikslinimo metu.

29. Investuotojo finansinis įnašas iš nuosavų lėšų arba kitų gautų lėšų, kurios nefinansuojamos, turi atitikti Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008 13 straipsnio 6 dalies nuostatas.

30. Investicijų projekto tinkamų išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į investicijų projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei keliamus tinkamų išlaidų finansavimo reikalavimus.

31. Pagalbos dydis arba pagalbos intensyvumas nustatomas kaip tinkamų finansuoti išlaidų dalis ir gali siekti dydį, apskaičiuotą vadovaujantis Aprašo 32 punkte nustatyta tvarka, bet neviršija dydžio, numatyto Komisijos reglamente Nr. 800/2008 ir kituose teisės aktuose.

32. Didžiausias galimas pagalbos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

GPD = KIPD + KOPD, kur:

GPD – galimas pagalbos dydis;

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

KOPD – kokybinio vertinimo pagalbos dydis.

33. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje, kur daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

KIPD = ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

ID – investicijų dydis.

34. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės paslaugų srityje ir aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje, kur daugiau nei 70 procentų investicijų projekto vertės sudaro darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

KIPD = DS × 24 × DU × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

DS – darbuotojų skaičius;

DU – vidutinis darbo užmokestis.

35. Jei pagalba neviršija pagalbos sumos, apskaičiuotos remiantis Aprašo 33 ir 34  punktuose nustatytais skaičiavimo būdais, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

KIPD = DS × 24 × DU × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100 + ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

ID – investicijų dydis;

DS – darbuotojų skaičius;

DU – vidutinis darbo užmokestis.

36. Pagalbos intensyvumas tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatomas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 39 straipsnio 2 dalį, Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 2 straipsnį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 24 d. nutarimą Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapio patvirtinimo“.

37. Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigoto Priemonės produkto ir (arba) rezultato rodiklio, Ūkio ministerija turi teisę pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti rodiklių nepasiekimui proporcingą suteikto finansavimo dalį.

38. Atliekant kokybinį investicijų projekto vertinimą, pagalbos dydis investicijų projektams nustatomas vertinant ekonominę investicijų projekto naudą Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai ir ekonomikos augimui, taip pat atsižvelgiama į darniąsias investicijas. Kokybinio vertinimo pagalbos dydis, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktą balų sumą (didžiausia galima balų suma – 100), didinamas arba mažinamas dalimi iki 21,00 procento pagal administruojančiosios institucijos patvirtintas skaičiavimo metodikos nuostatas.

39. Investicijų projektui gali būti skirtas iki 15 000 000,000 Lt (penkiolikos milijonų litų) dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 35,00 procentų pagalbos dalis investicijų projektams paslaugų ir gamybos srityje nuo investicijų sumos, kai daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, ir ne daugiau nei 35,00 procentų pagalbos dalis nuo planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio, kai daugiau nei 70 procentus investicijų projekto vertės sudaro investicijos kuriant darbo vietas.

40. Atsižvelgdamas į administruojančiosios institucijos pasiūlymą ir ekonominės investicijų projekto naudos Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai bei ekonomikos augimui vertinimą, ūkio ministras gali priimti sprendimą padidinti arba sumažinti skiriamos pagalbos dydį.

 

VII SKYRIUS

DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA

 

41. Siekiant prisidėti prie socialinės infrastruktūros gerinimo, darnios plėtros ir kūrybinės pažangos, investicijų projekte gali būti numatytas darniųjų investicijų vykdymas pagal Aprašo 6 priedą. 

42. Darniosios investicijos yra vykdomos laikantis Sutarties nuostatų, taip pat pagal projekto vykdytojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo bendradarbiavimo formas, nustatytas Aprašo 6 priede, ir yra prižiūrimos administruojančiosios institucijos.

43. Darniosios investicijos negali būti vykdomos investuotojo ar su juo susijusiose įmonėse, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, ar įmonėse, kuriose investuotojas yra akcininkas.

44. Darniųjų investicijų naudos gavėjai negali jokia forma ir būdais įsipareigoti projekto vykdytojui kompensuoti gautos naudos.

45. Darniųjų investicijų finansavimo laikotarpis yra nuo investicijų projekto veiklos pradžios iki 5 metų po investicijų projekto įgyvendinimo (investicijų projekto stebėsenos laikotarpis).

46. Sutartyje numatytų darniųjų investicijų investavimo proporcijos per pirmuosius 3 metus nuo investicijų projekto pradžios yra ne mažiau kaip 50,00 procentų, kiti 50,00 procentų investicijų investuojami per likusį numatytą darniųjų investicijų įgyvendinimo laikotarpį.

47. Darniosios investicijos turi būti vykdomos investuotojo lėšomis, kurios skiriamos investicijų projektui, ir joms negali būti skiriama pagalba.

 

VIII SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS

 

48. Investuotojo ir (ar) projekto vykdytojo patirtos išlaidos turi atitikti šias sąlygas:

48.1. Sutartyje nustatytą finansuoti atitinkamą tokių išlaidų kategoriją ir konkrečias išlaidas arba jų dalį;

48.2. išlaidos buvo patirtos, kaip nustatyta Aprašo 26 punkte;

48.3. išlaidos yra faktiškai patirtos, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos atitinkamais dokumentais, kaip nustatyta Aprašo 1 priede;

48.4. tenkinamos visos kitos pagalbos teikimo sąlygos, nustatytos Apraše, Sutartyje ir pagalbos teikimą reguliuojančiuose teisės aktuose.

49. Turtas, sukurtas ar įsigytas iš finansavimo lėšų, privalo likti Lietuvos Respublikos teritorijoje, negali būti pakeista to turto paskirtis, perleista nuosavybės teisė anksčiau nei po penkerių metų didelių įmonių arba trejų metų labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo investicijų projekto įgyvendinimo pabaigos.

50. Projekto vykdytojas Ūkio ministerijos naudai turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant investicijų projektą buvo skirtas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus didelių įmonių arba trejus metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo investicijų projekto įgyvendinimo pabaigos teisės aktų nustatyta tvarka. Ilgalaikis materialusis turtas apdraudžiamas Ūkio ministerijos naudai, atsižvelgiant į skirto finansavimo intensyvumą.

51. Projekto vykdytojas Sutartyje nustatytais terminais administruojančiajai institucijai pateikia šiuos dokumentus (po 2 kopijas):

51.1. investicijų projekto veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 3 priedas) kartu su investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas ir mokėjimą pateisinančiais dokumentais;

51.2. investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitą (Aprašo 4 priedas);

51.3. investicijų projekto atlyginimų apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymą (Aprašo 5 priedas), jeigu numatyta Sutartyje;

51.4. investicijų projekto įvykdymo arba dalinio atsiskaitymo aktą, kaip numatyta Sutartyje.

52. Sutartyje gali būti numatyta pareiga projekto vykdytojui pateikti ir kitus nei Aprašo 51 punkte išvardytus dokumentus.

53. Administruojančioji institucija vertina Aprašo 51 punkte nurodytų dokumentų atitiktį projekto vykdytojo ataskaitose nurodytoms faktinėms išlaidoms, dokumentų atitiktį Aprašo reikalavimams, išlaidas pagrindžiantiems dokumentams, tikrina, ar išlaidos yra patirtos vykdant investicijų projektą.

54. Administruojančioji institucija, tikrindama projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, turi teisę kreiptis į projekto vykdytoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.

55. Administruojančioji institucija Ūkio ministerijai pateikia ataskaitą už projekto vykdytojo panaudotas pagalbos lėšas ir pateikia Aprašo 51 punkte nurodytus dokumentus. Administruojančioji institucija yra atsakinga už pateikiamų duomenų atitiktį kitiems su investicijų projekto vykdymu susijusiems dokumentams. Atsiskaitymo tvarka ir terminai nustatomi Sutartyje.

56. Jei kyla įtarimas, kad projekto vykdytojas nevykdo investicijų projekto, nukrypo nuo investicijų projekto įsipareigojimų, administruojančioji institucija turi teisę investicijų projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš projekto vykdytojo reikalingą informaciją ir investicijų projekto vykdymo dokumentus.

57. Administruojančioji institucija turi teisę inicijuoti finansavimo sustabdymą arba nutraukimą ir siūlyti Ūkio ministerijai priimti sprendimą dėl projekto vykdytojui skirto finansavimo grąžinimo, kai projekto vykdytojas nesilaiko Sutartyje nustatytų esminių sąlygų ar jas pažeidžia.

58. Jei projekto vykdytojas per Sutartyje nustatytą terminą neįgyvendina investicijų projekto, dėl kurio buvo sudaryta Sutartis, jam suteiktos lėšos turi būti grąžintos per Ūkio ministerijos nustatytą laiką, pridėjus Europos Komisijos nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi pagalbos lėšomis dieną nuo Sutartyje nustatytos veiklos pradžios iki pagalbos lėšų grąžinimo dienos, jeigu Sutartyje nenustatyta kitaip.

59. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo administruojančioji institucija ir (arba) Ūkio ministerija negali vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki Sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių administruojančiajai institucijai ir (arba) Ūkio ministerijai, jeigu Sutartyje nenustatyta kitaip.

 

IX SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTO VYKDYTOJO ATSAKOMYBĖ

 

60. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas investicijų projektą, privalo:

60.1. užtikrinti, kad būtų pasiekti investicijų projekto rodikliai;

60.2. naudoti investicijų projektui skirtas lėšas tik su investicijų projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms sumokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti;

60.3. bendradarbiauti su investicijų projektus administruojančios institucijos prižiūrinčiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą su investicijų projektu susijusią informaciją, sudaryti jiems sąlygas apžiūrėti investicijų projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su investicijų projekto vykdymu;

60.4. šalinti mokėjimo prašymų ir investicijų projektų įgyvendinimo trūkumus;

60.5. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pasikeitimų atsiradimų momento, informuoti administruojančiąją instituciją apie visus pakeitimus, susijusius su investicijų projekto įgyvendinimu;

60.6. gavęs Ūkio ministerijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nedelsdamas vykdyti šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių

įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo

1 priedas

 

TINKAMŲ IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI INVESTICIJŲ PROJEKTAMS

 

 

Eil.

Nr.

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Galimi sąnaudas pateisinantys dokumentai

1.

Tinkamos išlaidos kapitalui formuoti:

 

 

1.1.

Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos: įrangos, mašinų, įrengimų ir prietaisų įsigijimas

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos įrangos, mašinų, įrenginių ir prietaisų įsigijimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Įsigyjama įranga, mašinos, įrenginiai ir prietaisai turi būti nauji. Naujas nenaudotas turtas, kurį juridinis asmuo perduoda filialui, yra laikomas nauju turtu. Transporto priemonių ir jų įrangos pirkimo išlaidos yra netinkamos išlaidos.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.2.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: patentų, licencijų įsigijimo išlaidos

Tinkamos finansuoti yra investicijų projektui vykdyti reikalingų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Patentų, licencijų įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.3.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: programinės įrangos įsigijimo išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui reikalingos programinės įrangos įsigijimo išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Programinės įrangos įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kt. su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.4.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: techninio projekto parengimas

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos techninio projekto (pastatų ar inžinerinių tinklų įrengimo) parengimo išlaidos, įskaitant techninio projekto ekspertizę, taip pat techniniam projektui parengti reikalingų topografinių nuotraukų darymą, geodezinių ir geologinių tyrinėjimų darbus. Parengti techniniai projektai yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.5.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Inžineriniai tinklai suprantami, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

 

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.6.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) esminio pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) esminio pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos (pertvarkymas pagal specialius poreikius gali apimti, pavyzdžiui, elektros tinklų, patalpų pertvarų įrengimą). Pastatų, patalpų ir rekonstrukcijos bei esminio pertvarkymo išlaidos taip pat apima vidinių inžinerinių tinklų įrengimą (pastato viduje). Tinkamos išlaidos apima statybos medžiagų ir statybos darbų išlaidas. Pastatų ar patalpų einamasis remontas nėra tinkamos išlaidos. Pastatyti ar pertvarkyti pastatai, patalpos yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, rangos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

2.

Kitos investicijų projekto veiklai tinkamos išlaidos:

 

 

2.1.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: žemės nuoma, įgyvendinat investicijų projektą

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingo žemės sklypo nuomos išlaidos. Nuosavos žemės sklypų ar naudojamų pagal panaudos sutartį žemės sklypų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Žemės nuomos išlaidoms padengti skiriama de minimis pagalba.

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.2.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: pastatų, patalpų nuoma, įgyvendinant investicinį projektą

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų nuomos išlaidos. Nuosavų pastatų ar patalpų arba naudojamų pagal panaudos sutartį pastatų ar patalpų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Patalpų, pastatų nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.3.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo mokestis

Tinkamos yra prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo išlaidos, kai investicijų projektui vykdyti reikia sklypą prijungti prie išorinių magistralinių inžinerinių tinklų. Šių paslaugų pirkimo išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, pripažinimo tinkamais naudoti aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.4.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: tiesioginei investicijų projekto veiklai vykdyti reikalingų įrenginių nuoma

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų įrenginių nuomos išlaidos. Nuosavų įrenginių ar įrenginių, naudojamų pagal panaudos sutartį, nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Įrenginių nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

 

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.5.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: specialiojo mokymo paslaugų pirkimo išlaidos

Specialiojo mokymo išlaidas gali sudaryti šios tinkamos išlaidos: mokytojų, dėstytojų, konsultantų, ekspertų paslaugos pagal autorines sutartis ar pagal paslaugų sutartis; užsienio valstybių mokytojų, dėstytojų, konsultantų, ekspertų, vykdančių specialųjį mokymą pagal susitarimą Lietuvos Respublikoje, kelionių, apgyvendinimo ir maitinimo išlaidos; mokomų darbuotojų komandiruočių išlaidos; mokymui reikalingų medžiagų ir būtinų atsargų, tokių kaip metodinės literatūros, programų įsigijimo, vaizdinių  priemonių, kanceliarinių prekių pirkimo išlaidos; mokymui organizuoti būtinų paslaugų: spausdinimo, skelbimo spaudoje, vertimo, sinchroninio vertimo, pašto paslaugų pirkimo išlaidos;

mokymui naudojamų salių, vaizdo ir garso aparatūros, įrangos nuomos išlaidos.

Reprezentacinės išlaidos nėra tinkamos išlaidos.

 

 

Paslaugų sutartys, autorinės sutartys, veiklos teisinį pagrįstumą pagrindžiantys dokumentai, pirkimo–pardavimo sutartys, nuomos sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai.

Komandiruočių išlaidas pateisinantys dokumentai: juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vadovo įsakymas dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės (skrendant lėktuvu) arba prilygstančios klasės (naudojantis kita transporto priemone), sąskaitos už apgyvendinimo paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodytas nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sąnaudos. Jeigu transporto priemonė priklauso juridiniam asmeniui, įgyvendinančiam investicijų projektą, įsakyme dėl komandiruotės nurodoma transporto priemonės markė ir modelis. Jei vykstama nuosavu ar nuomotu automobiliu, reikalinga automobilio nuomos ar panaudos sutartis; techninio paso kopija. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai: kasos aparato kvitai, kasos išlaidų orderiai, banko išrašai ir pan.

2.6.

Investicijų projekto tiesiogiai sukurtų darbo vietų finansavimas, ne daugiau kaip 2 pirmųjų metų darbo užmokesčio išlaidos

Tinkamos išlaidos (nuo įdarbinimo momento) apima pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, darbo užmokestį (taip pat su darbo santykiais susijusias išmokas), socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą.

Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro priskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Priskaičiuotos tinkamos atostogų išlaidos yra tik už faktiškai investicijų projekte išdirbtą laiką.

Darbo užmokesčio išlaidos pripažįstamos tinkamomis, kai sukurtos darbo vietos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 7 punkto reikalavimus. Darbo vietos turi būti sukurtos per dvejus metus nuo investicijų projekto pabaigos ir išlaikomos ne trumpiau kaip 5 metus didelėse įmonėse ir ne trumpiau kaip 3 metus labai mažose, mažose ir vidutinėse įmonėse nuo investicijų projekto pabaigos. Dėl investicijų projekto turi padidėti bendras investicijų projekto vykdytojo darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu darbuotojų skaičiumi per paskutinius dvylika mėnesių.

Darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Aprašo 5 priedo rekomenduojamą formą teikiama ataskaitinio laikotarpio, nustatyto sutartyje, pabaigoje, taip pat kiti dokumentai (darbo sutartys, pavedimų kopijos, priemokos ir pan.).

 

                                                                                                    ______________________

 

 

Finansavimo skyrimo, administravimo ir

investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal

schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

(Investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

 

(projekto vykdytojas)

 

(investicijų projekto pavadinimas)

 

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA

 

___________

(data)

 

1. Investicijų projekto pasiekti tikslai. (Kokie tikslai ir kokiu lygiu buvo pasiekti? Jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis.)

 

 

2. Investicijų projekto veiklos įgyvendinimas ir pasiekti rezultatai. (Kokios veiklos rūšys buvo įgyvendintos? Kokiu lygiu? Kokių rezultatų buvo pasiekta? Nurodykite investicijų projekto veiklos vykdymo datas. Pridėkite dokumentus, įrodančius investicijų projekto veiklos įgyvendinimą ir pasiektus rezultatus. Jeigu investicijų projekto veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo, arba rezultatas nepasiektas, nurodykite priežastis.)

 

 

 

Investicijų projekto veikla

Investicijų projekto veiklos aprašymas

Planuotas rezultatas (kiekybinis)

Pasiektas rezultatas

(kiekybinis)

1.

 

 

 

2. 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

3. Investicijų projekto įgyvendinimo terminai. (Ar investicijų projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų? Jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis.)

 

 

 

 

 

Investicijų projekto veikla

Planuota veiklos įgyvendinimo data

Faktinė veiklos įgyvendinimo

data

Paaiškinimas, jeigu buvo nukrypta nuo investicijų projekto įgyvendinimo grafiko

1.

 

 

 

2. 

 

 

 

 

4. Investicijų projekto poveikis. (Aprašykite investicijų projekto poveikį kiekybiniu ir kokybiniu aspektu pagal poveikio lygmenį.)

Projekto vykdytojui

 

Atstovaujamam sektoriui, investicijoms, konkurencingumui, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros sričiai, kvalifikuotų ilgalaikių darbo vietų kūrimui ir kt.

 

 

 

 

 

______________________ _________________ ________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)          (parašas)                                  (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių

įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo

5 priedas

 

 

(Investicijų projekto darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymos formos pavyzdys)

___________________________________________________________________

(projekto vykdytojas)

 

___________________________________________________________________

(investicijų projekto pavadinimas)

 

 

 

INVESTICIJŲ PROJEKTO DARBO UŽMOKESČIO APSKAIČIAVIMO IR IŠMOKĖJIMO PAŽYMA

__________

(data)

 

 

Eil. Nr.

Darbuotojo vardas, pavardė

Darbuotojo pareigos

Dirbta mėnesių vykdant projektą

 

 

Mokėjimo pagrindas

 

 

Apskaičiuotas darbo užmokestis (0,00 Lt)

Darbo užmokesčio išmokėjimo dokumento (žiniaraščio, išlaidų orderio ar mokėjimo nurodymo) data ir numeris,

pajamų mokesčio sumokėjimo nurodymo data ir numeris

Pradėjo dirbti projekte  (data)

Baigė dirbti projekte

(data)

Iš viso dirbta mėn.

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą,

vadovo įsakymo data ir numeris

 

Darbo laiko apskaitos žiniaraščio data ir numeris

 

Darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio data ir numeris

Pareiginė alga (pagrindinis darbo užmokestis)

Su darbo santykiais susijusios priemokos ir priedai

Iš viso apskaičiuota mėn. darbo užmokesčio

(10+11)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

X

X

X

X

X

X

 

 

 

 

 

Vidutinis darbo vietų skaičius per ataskaitinį laikotarpį:

 

 

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vadovas                                          (Parašas)                         (Vardas ir pavardė)

 

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vyriausiasis buhalteris                       (Parašas)                      (Vardas ir pavardė)

 

 

Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių

įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo

6 priedas

 

 

DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA

 

 

Eil.

 

Nr.

 

Darniųjų investicijų sritys

 

Darniųjų investicijų veikla

 

Darniųjų investicijų veiklos rezultatų matavimo rodiklis

 

Darniųjų investicijų naudos gavėjai

 

Galimos investuotojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo (-ų) bendradarbiavimo formos

 

 

1.

 

Švietimas, mokslas ir studijos

 

Studijų ir mokymo programų įgyvendinimo finansavimas

 

Įgyvendintų programų skaičius

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius

 

 

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimo sutartis,

praktikos / stažuotės / stipendijų sutartis,

studijų rėmimo sutartis ir (arba) jai prilyginama sutartis,

paslaugų teikimo sutartis,

mokslinių tyrimų sutartis,

finansavimo sutartis

 

 

 

 

 

 

 

 

Stipendijos studentams

 

Gavusių stipendijas studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studentų praktikos organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose

 

Atlikusių praktiką studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studentų stažuočių organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose

 

Stažuotėse dalyvavusių (visą numatytą laikotarpį) studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studentų mobilumo programų finansavimas

 

Įgyvendintų programų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros finansavimas

 

Atliktų mokslinių tyrimų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Užsienio mokslo ir tyrimų bei švietimo vadybos specialistų ir (arba) tyrėjų studijų finansavimas

 

Atvykusių specialistų ar tyrėjų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mokymai, konferencijos ir seminarai, orientuoti į darnios plėtros, kūrybinės pažangos, inovacijų kūrimą

 

Įvykusių mokymų, konferencijų ir seminarų bei jų dalyvių skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inovatyvios veiklos finansavimas

 

Pritraukta privačių investicijų suma inovatyviai veiklai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technologijų perdavimas ar įdiegimas

 

Perduotų ar įdiegtų technologijų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patentų finansavimas

 

Patentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technologijų vystymo ar kūrimo finansavimas

 

Sukurtų ar išvystytų technologijų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Profesinių rengimo centrų steigimas ir plėtra

 

Įsteigtų / išplėstų centrų ar įgyvendintų programų skaičius

 

 

 

 

 

 

2.

 

Socialinė integracija

Socialinės integracijos iniciatyvų skatinimas ir įgyvendinimas: mokymas, konsultavimas, žmogiškųjų išteklių mainai, bendros akcijos ir renginiai įmonių socialinės atsakomybės gerajai patirčiai skleisti

 

Įgyvendintų socialinės integracijos projektų ir jų naudos gavėjų skaičius

 

Pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nuostatas nurodyti juridiniai asmenys, gavę paramos gavėjo statusą ir vykdantys veiklą, susijusią su socialine integracija

Bendradarbiavimo sutartis,

labdaros / paramos sutartis

 

 

 

 

 

Socialinę integraciją skatinančių kampanijų, akcijų (radijo, televizijos laidų, kitų interaktyvių akcijų) rengimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Socialinės integracijos ir įmonių socialinės atsakomybės diegimo pavieniuose sektoriuose ir skirtingo dydžio įmonėse praktinių gairių ir metodinės medžiagos, kuri padėtų įmonėms diegti atsakingos gamybos, atsakingo investavimo principus,

užtikrintų lyčių lygių galimybių veiksmingą įgyvendinimą privačiame sektoriuje, rengimas, taikymas ir kita

 

 

 

 

 

 

3.

 

Socialinė infrastruktūra

Darniųjų investicijų naudos gavėjų socialinės paslaugų infrastruktūros kūrimas arba modernizavimas (techninės dokumentacijos rengimas, statybos, rekonstravimo darbų vykdymas, įrangos įsigijimas) ir kita

 

 

 

Įgyvendintų socialinės infrastruktūros projektų ir jų naudos gavėjų skaičius

Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, kiti juridiniai asmenys

 

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius

Bendradarbiavimo sutartis,

finansavimo sutartis

 

4.

 

Kultūros paveldas

 

Kultūros paveldo išsaugojimo, konservavimo ir švietimo projektų finansavimas

 

Įgyvendintų projektų skaičius

Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos

 

 

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos

Bendradarbiavimo sutartis,

paslaugų teikimo sutartis,

finansavimo sutartis

 

 

________________

 

 

Finansavimo skyrimo, administravimo ir

investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal

schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo

7 priedas

 

Kiekybiniai Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus lyginamasis svoris, proc.

 

Gamyba

 

Paslaugos

Kaupiamoji dalis

Kaupiamoji dalis

1.

Sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius

20

iki 0,14 už 5 darbo vietas

iki 2,8 už 101 darbo vietą

iki 0,094 už 5 darbo vietas

iki 2,8 už 151 darbo vietą

2.

Aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus

20

iki 0,24 už 5 dalies procentus

iki 2,8 už 61 procentą

iki 0,175 už 5 dalies procentus

iki 2,8 už 81 procentą

3.

 

Darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, darbo užmokesčio vidurkį

20

iki 0,28 už 5 dalies procentus

iki 2,8 už 51 procentą

iki 0,175 už 5 dalies procentus viršijant atlyginimų vidurkį 100 procentų

iki 2,8 už 181 procentą

4.

Bendra eksporto dalis (proc.)

20

iki 0,2 už 5 dalies procentus

iki 2,8 už 71 procentą

iki 0,156 už 5 dalies procentus

iki 2,8 už 91 procentą

5.

Investicijų projekto įgyvendinimo vieta:

20

 

 

5.1.

Vilnius, Kaunas, Klaipėda

0

0

5.2.

Kiti miestai ir rajonai

iki 0,924

iki 0,924

5.3.

Rajonai, kuriuose nedarbo lygis viršija Lietuvos Respublikos vidurkį

iki 1,848

iki 1,848

5.4.

Probleminės teritorijos, pripažintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“

 

iki 2,8

iki 2,8

 

________________

 

 

Finansavimo skyrimo, administravimo ir

investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal

schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo

8 priedas

 

KOKYBINIAI Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus lyginamasis svoris, proc.

1.

Produkto inovatyvumas ir projektu naujai įdiegiamų aukštųjų technologijų svarba Lietuvos Respublikos inovacijų vystymui

16

2.

 

Poveikis klasterizacijai

16

3.

 

 

Investuotojo veikloje vykdomų technologinių procesų svarba Lietuvos Respublikos aukštajam mokslui

16

4.

 

 

Investicijų projekto įtaka ilgalaikei Lietuvos Respublikos ūkio plėtrai, konkurencingumui bei visuomenės gerovės didinimui

20

 

5.

 

Eksporto augimo potencialas

16

6.

Veiklos svarba Lietuvos Respublikos ilgalaikėms aukštą pridėtinę vertę kuriančioms prioritetinėms veiklos sritims

16

 

_________________