LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL technologinės plėtros priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašo PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 22 d. Nr. V-147

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1036 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros reorganizavimo prijungimo prie Lietuvos mokslo tarybos būdu“, Lietuvos mokslo tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 375 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos nuostatų patvirtinimo“, 9.5 ir 10.5.2 papunkčiais:

1. T v i r t i n u pridedamą Technologinės plėtros priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašą.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2017 m. gegužės 23 d. įsakymą Nr. 2V-154 „Dėl Technologinės plėtros projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (su vėlesnėmis įsakymo redakcijomis).

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                        Gintaras Valinčius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2023 m. kovo 22 d. įsakymu

Nr. V-147

 

 

TECHNOLOGINĖS PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Technologinės plėtros projektų priemonės (toliau – Priemonė) finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato technologinės plėtros projektų rengimo, įgyvendinimo ir administravimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau – Taryba) sąlygas ir tvarką.

2. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo tikslas – skatinti mokslo ir verslo sektorių bendradarbiavimą mokslo ir studijų institucijose gautų žinių pagrindu kuriant ar tobulinant produktus ir skatinti privataus sektoriaus investicijas į mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklas.

3. Pagal Aprašą remiamos veiklos – taikomųjų mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros vykdymas, siekiant sukurti ar tobulinti produktus.

4. Aprašas parengtas atsižvelgiant į:

4.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais ir papildymais, atliktais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972 (toliau – de minimis reglamentas).

4.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimą Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas).

4.3. Tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ patvirtintas Tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrąsias taisykles (toliau – Bendrosios taisyklės).

4.4. Tarybos pirmininko 2018 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. V-43 „Dėl projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Tarybos projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą (toliau – Ekspertinio vertinimo aprašas).

4.5. Tarybos pirmininko 2018 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. V-42 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos ekspertų ir jų veiklos bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ patvirtintas Tarybos ekspertų ir jų veiklos bendrąsias taisykles (toliau – Ekspertų taisyklės).

5Apraše vartojamos sąvokos atitinka de minimis reglamente, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, MTEP etapų klasifikacijos apraše, Bendrosiose taisyklėse ir šiame Apraše vartojamas sąvokas.

6. Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos kaip:

6.1. Finansuojamoji dalis – procentais išreikšta projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, kuri skaičiuojama nuo tinkamomis finansuoti pripažintų projekto vykdymo išlaidų bendros sumos;

6.2. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis – Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka tarp vykdančiosios institucijos ir projekto partnerio (-ių) sudaryta sutartis, kuria vykdančioji institucija ir projekto partneris (-iai) įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti;

6.3. MTEP etapas – MTEP etapų klasifikacijos apraše aprašytos ir sunumeruotos mokslinių tyrimų ir (ar) eksperimentinės plėtros veiklų rūšys pagal atitinkamą veiklų pobūdį ir numatomus veiklos rezultatus;

6.4. Produktas – kaip apibrėžta MTEP etapų klasifikacijos apraše;

6.5. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.;

6.6. Projekto partneris – privatus juridinis asmuo, atitinkantis labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės statusą;

6.7. Tinkamos finansuoti išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios Bendrosiose taisyklėse ir Aprašo II skyriaus trečiajame skirsnyje nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos projekto finansavimo sutarties išlaidų sąmatoje;

6.8. Vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija, kuri yra įtraukta į Švietimo ir mokslo institucijų registrą ir sudaro projekto vykdytojams sąlygas projektą įgyvendinti, teisės aktų nustatyta tvarka administruoja projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas, taip pat atstovauja projekto partneriams.

7. Lėšų skyrimo pagal Aprašą forma yra negrąžintina subsidija (dotacija). Teikiamas finansavimas yra valstybės parama, kuri atitinka nereikšmingos de minimis pagalbos reglamento nuostatas (toliau – de minimis pagalba).

8. Kvietimai teikti paraiškas projektams pagal Priemonę įgyvendinti skelbiami, paraiškų rengimas, teikimas, vertinimas ir atranka atliekami, projektų įgyvendinimas vykdomas vadovaujantis Bendrosiomis taisyklėmis, Ekspertinio vertinimo aprašu, Ekspertų taisyklėmis tiek, kiek jos neprieštarauja šiam Aprašui ir sąlygoms, nustatytoms kvietime teikti paraiškas.

 

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS IR JŲ VYKDYMAS

 

pirmasis skirsnis

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

 

9Vykdančioji institucija paraišką projektui įgyvendinti teikia ir projektą įgyvendina tik su projekto partneriu (-iais).

10. Galimas (tinkamas) projekto partneris yra privatus juridinis asmuo, kuris atitinka šias sąlygas:

10.1. labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – Įmonė);

10.2. Įmonė turi būti įregistruota ne anksčiau kaip 6 mėn. iki paraiškos pateikimo Tarybai dienos;

10.3. Įmonė turi būti vykdžiusi aktyvią veiklą per paskutinius kalendorinius metus, t. y. įmonės grynosios pardavimo pajamos turi būti ne mažesnės kaip 3.000,00 Eur (trys tūkstančiai eurų, 00 euro ct) per paskutinius prieš paraiškos pateikimą ataskaitinius finansinius metus arba per įmonės veiklos laikotarpį, jei ji veikia trumpiau nei metus.

11. Vykdančioji institucija privalo sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį su projekto partneriu (-iais), kurioje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, teisės į projekto rezultatus ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių. Kartu su paraiška galima pateikti tokios sutarties projektą. Tarybos pirmininkui paskyrus finansavimą projektui, prieš pasirašant projekto finansavimo sutartį, turi būti pateikta vykdančiosios institucijos ir partnerio (-ių) pasirašyta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis.

12. Projektui įgyvendinti negali būti skiriamos lėšos pagal Aprašą, jei:

12.1. projekto vadovui ar pagrindiniam tyrėjui taikomi apribojimai svarstyti paraiškas ir įgyvendinti projektus kaip numatyta Bendrosiose taisyklėse ar kituose Tarybos teisės aktuose;

12.2. Įmonei yra iškelta byla dėl bankroto ir (ar) pradėta neteisminė bankroto procedūra, yra likviduojama arba priskiriama sunkumų patiriančios įmonės kategorijai;

12.3. Įmonė yra neįvykdžiusi įsipareigojimų, susijusių su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei Įmonė yra įsipareigojusi sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikoma įvykdžiusi įsipareigojimus;

12.4. Įmonė yra nepateikusi Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinių, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“;

12.5. teikdama (-as, -i) informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraišką arba pasirašant sutartį, pateikia neteisingą ir (ar) žinomai melagingą informaciją, kurią Taryba gali įrodyti visomis teisėtomis ir leistinomis įrodinėjimo priemonėmis;

12.6. Įmonės vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai;

12.7. projekto partneris (kiekvienas atskirai) yra gavęs de minimis pagalbą, kuri, pasibaigus kvietimui teikti paraiškas (administracinės patikros metu ir (arba) prieš Tarybos pirmininkui priimant sprendimą skirti finansavimą projektui) siekia 200.000,00 Eur (du šimtus tūkstančių eurų, 00 euro ct), de minimis sumą sumuojant einamaisiais ir 2 (du) prieš tai ėjusiais finansiniais metais gautą de minimis pagalbą arba galima gauti de minimis pagalbos suma yra mažesnė nei pagal šį Aprašą prašomas finansavimas.

13. Vykdančioji institucija privalo turėti galiojančią teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, valdymo tvarką.

 

ANTRASIS skirsnis

Reikalavimai projektams

 

14. Vykdančioji institucija projektą privalo įgyvendinti su partneriu (-iais), kurio (-ių) biudžeto dalis projekte negali būti mažesnė nei 40 (keturiasdešimt) procentų viso projekto biudžeto. Jei projekte dalyvauja keli partneriai, kiekvieno partnerio biudžeto dalis projekte negali būti mažesnė kaip 15 (penkiolika) procentų viso projekto biudžeto.

15. Projekto aprašyme turi būti pagrįstas turimas MTEP potencialas, kuris turi atitikti MTEP etapų klasifikacijos apraše nustatytą 3 (trečią) ar aukštesnį MTEP etapą, kuriamo produkto naujumas ir (ar) inovatyvumas, projekto veiklų poreikio galutiniam rezultatui pasiekti pagrindimas, galimų rezultato rinkų, konkurencijos sąlygų ir tikslinių vartotojų grupių pagrindimas, rezultatui pasiekti reikalingų išteklių ir projekto įgyvendinimo rizikų valdymo pagrindimas.

16. Projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis nustatomas kvietime teikti paraiškas.

17. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje, arba ne Lietuvos Respublikoje, išskyrus nepatikimų valstybių sąrašą1, jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitenka Lietuvos Respublikai.

18. Projekte numatomas pasiekti rezultatas turi atitikti MTEP etapų klasifikacijos 6 (šeštą –prototipo (bandomosios versijos) kūrimas) arba aukštesnių MTEP etapų veiklos rezultatus.

19. Projekte yra skatinamas doktoranto (-ų) ir (arba) jaunojo mokslininko (-ų), kuriam (-iems) mokslų daktaro laipsnis yra suteiktas ne anksčiau kaip 2 (du) metai nuo paraiškos pateikimo Tarybai dienos (į šį laikotarpį neįskaičiuojamos nėštumo ir gimdymo atostogos, tėvystės atostogos, atostogos vaikui prižiūrėti) ir kurio (-ių) mokslinių tyrimų tematika yra susijusi su projekte kuriamo (tobulinamo) produkto tematika, dalyvavimas.

20. Projekte yra skatinamas numatomo pasiekti rezultato atitikimas aukštesniam, nei Aprašo 18 punkte numatytam minimaliam, MTEP etapui (7-9, septintam, aštuntam arba devintam MTEP etapui).

21. Projekte yra skatinamas partnerio (-ių) didesnis nei šiame Apraše numatytas minimalus įnašas į MTEP veiklas – tokiu atveju partneris (-iai) turi prašyti 10 (dešimt) ir daugiau procentų mažesnės finansuojamosios dalies nei nustatyta Aprašo 31.2 papunktyje (t. y. 70 (septyniasdešimt) procentų ar mažiau nuo tinkamų išlaidų).

22. Už atitiktį Aprašo 19, 20 ir (arba) 21 punktuose nurodytiems projektų paraiškų vertinimo kriterijams skiriami papildomi balai, suteikiantys prioritetą projektų atrankoje.

23. Tarybos pirmininkui priėmus sprendimą skirti finansavimą projektui, Taryba duomenis apie suteiktą de minimis pagalbą ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (2021 m. sausio 6 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 13 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. Nutarimo Nr. 35 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo “ redakcija).

24. Vykdančioji institucija teikia atskiras pasirašytas vykdančiosios institucijos ir partnerio (-ių) ketvirtines ir metines lėšų panaudojimo (finansines) ataskaitas.

25. Vykdančioji institucija, jei vykdo ekonominę veiklą, ir partneris (-iai) MTEP veikloms skirtas išlaidas privalo nurodyti metinėje pelno mokesčio deklaracijoje, kurią teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos uždirbto pelno ir (arba) gautų pajamų apmokestinimo pelno mokesčiu tvarką reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Projekto įgyvendinimo metu sukurta intelektinė nuosavybė 3 (trejus) metus po projekto finansavimo negali būti perduota neatlygintinai kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenims.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

27. Pagal šį Aprašą vykdančiųjų institucijų neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos nuostatos netaikomos.

28. Pagal šį Aprašą partnerio (-ių) ir vykdančiosios institucijos ekonominės veiklos finansavimui taikomos de minimis pagalbos nuostatos, nustatytos de minimis reglamentu. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 200.000,00 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų, 00 ct). Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje2.

29. Didžiausia leistina projekto biudžeto suma, nuo kurios apskaičiuojama Tarybos finansuojama projekto biudžeto dalis, nustatoma kvietime teikti paraiškas.

30. Tarybos finansuojamoji dalis priklauso nuo vykdančiosios institucijos ir projekto partnerio (-ių) veiklos pobūdžio (ekonominė ar neekonominė), projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų Priemonei finansuoti.

31. Didžiausia leistina finansuojamoji dalis gali siekti:

31.1. vykdančiosios institucijos neekonominei veiklai – 100 (vienas šimtas) procentų jų tinkamų išlaidų (ne de minimis pagalba);

31.2. de minimis pagalbos kiekvienam de minimis pagalbos gavėjui finansuojamoji dalis – 80 (aštuoniasdešimt) procentų jo tinkamų išlaidų.

32. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti atitinkamai finansuojama iš vykdančiosios institucijos ir (ar) partnerio (-ių) lėšų. Partneris turi savo lėšomis prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Partnerio (-ių) įnašas gali būti piniginis, taip pat gali būti mokamas kaip darbo užmokestis projekto darbuotojams, įsigyjamos projekto vykdymui reikalingos medžiagos, perkamos paslaugos ir kt.

33. Projekto biudžetas turi būti planuojamas visam projekto laikotarpiui išskaidant jį į projekto etapus pagal kalendorinius metus; į jį įtraukiamos išlaidų rūšys turi būti būtinos, pagrįstos ir tinkamai paskirstytos tik planuojamam projekto rezultatui pasiekti.

34. Lėšos Bendrųjų taisyklių 11.1. papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į Bendrųjų taisyklių 8 punkte, taip pat bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:

34.1. projekto vykdytojas negali turėti kelių darbo sutarčių skirtingoms projekto veikloms tame pačiame projekte arba savanoriško darbo sutarties;

34.2. autorinės arba paslaugų teikimo sutartys negali būti sudaromos su vykdančiąja institucija, partneriu (-iais), ar susijusiomis įmonėmis2 ir visų jų darbuotojais;

34.3. pagrindinių projekto vykdytojų grupėje esant Aprašo 19 punkte nurodytiems asmenims, jų darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 (dvidešimt) valandų per savaitę. Ši nuostata taikoma visam projekto laikotarpiui.

35. MTEP veikloms vykdyti būtinos įrangos įsigijimo išlaidos yra tinkamos, jei planuojama įsigyti įranga nėra viešai prieinama atviros prieigos principu veikiančiose MTEP infrastruktūrose arba viešai prieinamos įrangos pajėgumų nepakanka veiksmingai vykdyti projekto veiklas, arba įrangos panaudojimo galimybės kitaip apribotos. Ekonominę veiklą vykdančiai vykdančiajai institucijai ir projekto partneriui (-iams) finansuojamos tik naujai įsigyto turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos pagal įstaigos patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.

36. Išlaidų pagal paslaugų sutartis tiesioginėms veikloms vykdyti suma negali viršyti 30 (trisdešimt) procentų projekto tiesioginių išlaidų. Įgyvendinant projektą gali būti perkamos tik tos paslaugos, kurios papildo tiesiogines MTEP projekto veiklas ir be jų nebūtų pasiektas projekto rezultatas. Išlaidos pagal paslaugų sutartį gali būti skiriamos vykdančiosios institucijos laboratorijos akreditacijos išlaidoms padengti.

37. Vykdančioji institucija ir projekto partneris (-iai), pirkdami prekes ar paslaugas, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu ji (jis) yra perkančioji organizacija. Jeigu vykdančioji institucija arba partneris (-iai) nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 70.000,00 Eur (septyniasdešimt tūkstančių eurų, 00 euro ct) be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais ir siekiant pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, išlaidų pagrindimą grindžiant mažiausios kainos pasiūlymu. Vykdančioji institucija arba partneris (-iai) gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu prekes pateikti ir (ar) paslaugas suteikti gali mažiau kaip trys tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos. Vykdydama (-as, -i) pirkimus, kurių vertė viršija 70.000,00 Eur (septyniasdešimt tūkstančių eurų, 00 euro ct)  be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais. Pirkimai tarp vykdančiosios institucijos ir partnerio (-ių), iš susijusių įmonių2 ir visų jų darbuotojų negalimi.

38. Vykdančiosios institucijos ir projekto partnerio (-ių) lėšų dalis, skiriama projekto netiesioginėms išlaidoms finansuoti, apmokama taikant fiksuotąją normą, kuri yra lygi 7 (septyniems) procentams nuo visų jos (jo, jų) tinkamų tiesioginių išlaidų.

39. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į ataskaitą įtrauktas nebuvo, yra netinkamos finansuoti išlaidos.

40. Vykdančioji institucija (partneris, -iai), įsigiję ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.

41. Vykdančioji institucija projekto lėšas privalo apskaityti atskirai. Jei iš projekto yra gaunamos pajamos, vykdančioji institucija privalo Tarybai pateikti informaciją (dokumentus), pagrindžiančius pajamų panaudojimą. Leidžiamas tik gautų pajamų reinvestavimas į vykdančiosios institucijos pirmines neekonomines veiklas.

42. Projekto partneris (Įmonė) projekto veiklas savo apskaitoje turi apskaityti kaip išlaidas MTEP darbams bei, teikdami informaciją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, pateikti informaciją ir apie MTEP darbams skirtas išlaidas.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Taryba turi teisę tvarkyti su Aprašo įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Asmens duomenų apsaugos ir naudojimo tvarkos teisinis pagrindas skelbiamas Tarybos interneto svetainėje www.lmt.lt.

44. Duomenys apie de minimis pagalbos schemą saugomi 10 (dešimt) finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal ją buvo suteikta individuali pagalba (vadovaujantis de minimis reglamento 6 straipsnio 4 dalimi).

 

 

 

1Valstybių ar teritorijų, kurių tiekėjai, jų subtiekėjai, ūkio subjektai, kurių pajėgumais yra remiamasi, gamintojai, techninės ar programinės įrangos priežiūrą ir palaikymą vykdantys asmenys ar juos kontroliuojantys asmenys nelaikomi patikimais, sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 30 d. nutarimu Nr. 280 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 13, 14 ir 15 dalių nuostatų įgyvendinimo“.

 

2Ar yra susijusi (-ęs) su kitais subjektais, vykdančioji institucija ar projekto partneris gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybos interneto svetainėje http://www.kt.gov.lt/ .

 

______________

 

part_f85fed3a816f4602b0f04bfa0a649760_end