VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. o3e-314 „Dėl Valstybės reguliuojamOS gamtinių dujų PERDAVIMO veiklos pajamų ir KAINŲ NUSTATYMO METODIKos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2021 m. gruodžio 29 d. Nr. O3E-1783

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 9 straipsnio 3  dalimi, 2017 m. kovo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/460, kuriuo nustatomas suderintos gamtinių dujų perdavimo tarifų struktūros tinklo kodeksas, 2014 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 312/2014, kuriuo nustatomas dujų perdavimo tinklų balansavimo kodeksas, bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Rinkos plėtros ir stebėsenos skyriaus 2021 m. gruodžio 23 d. pažymą Nr. O5E-1611 „Dėl naudojimosi AB „Amber Grid“ gamtinių dujų perdavimo sistema taisyklių, AB „Amber Grid“ gamtinių dujų perdavimo sistemos balansavimo taisyklių pakeitimo projektų derinimo ir dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2018 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodiką, patvirtintą Tarybos 2018 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika):

1.1. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Operatorius sistemos naudotojams taikomą paros disbalanso mokestį ir balansavimo neutralumo mokestį nustato vadovaudamasis Operatoriaus parengtomis ir Tarybos suderintomis balansavimo taisyklėmis.“

1.2.      Pakeisti 17.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.2. perdavimo sistemos disbalanso neutralumo mokesčio dedamoji (CNC) už t-1 metus, skaičiuojamas pagal Metodikos 44 punktą, Eur;“

1.3.      Pakeisti 18 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„Reguliavimo sąskaita reguliavimo periodo metams (P) apskaičiuojama pagal (11) formulę:

 

P = PQ – CNC – Pkal. + CG+ Cx – C∆INO; Eur                                                                          (11)

 

čia:

PQ – perdavimo paslaugos pajamų nuokrypis už t-1 metus, skaičiuojamas pagal (10) formulę, Eur;

CNC – perdavimo sistemos disbalanso neutralumo mokesčio dedamosios už t-1 metus, skaičiuojamas pagal Metodikos 44 punktą, Eur;

Pkal. – faktinės t-1 laikotarpio grynosios pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, Eur;

CG – investicijų grąžos neatitiktis, apskaičiuojama pagal Metodikos 19−25 punktus;

Cx – Metodikos 14.1 punkte nurodytų sąnaudų nuokrypiai bei kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, Eur;

C∆INO sąnaudų nuokrypiai dėl energetikos inovacijų įgyvendinimo, įvertinamos pagal Metodikos 252 punktą, Eur.

1.4.      Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. Operatorius mokėdamas ir gaudamas paros disbalanso mokesčius, einamosios paros mokesčius, balansavimo veiksmų mokesčius, apskaičiuotus vadovaujantis Operatoriaus balansavimo taisyklių, suderintų Tarybos, nuostatomis ir kitus su jo vykdoma balansavimo veikla, kuri laikoma perdavimo sistemos operatoriaus veikla, vykdoma laikantis Balansavimo tinklo kodekse nustatytų įpareigojimų, susijusius mokesčius, negauna pelno ir nepatiria nuostolio, t. y. vadovaujasi neutralumo principu.

1.5.      Pakeisti 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Nustatant disbalanso neutralumo mokesčio dedamąją CNC, į ją yra įtraukiamos tik tos Operatoriaus su balansavimo veikla susijusios pajamos ir sąnaudos, kurios nėra padengiamos mėnesiniu neutralumo mokesčiu, kurį arba moka sistemos naudotojai, arba kuris jiems yra mokamas, vadovaujantis Operatoriaus balansavimo taisyklėmis, suderintomis Tarybos.“

1.6.      Pakeisti 44 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

44. Disbalanso neutralumo mokesčio dedamoji CNC atitinkamiems reguliavimo periodo metams (t+1) yra lygi:“

1.7.      Pripažinti 45 punktą netekusiu galios.

1.8.      Pakeisti 46 punktą ir jį išdėstyti taip:

46. Tvirtinant ar koreguojant Operatoriaus pajamų viršutines ribas taikoma ši neutralumo mokesčio dedamosios tvarka:

46.1. balansavimo neutralumo mokesčio dedamoji nustatoma ir koreguojama kasmet, atsižvelgiant į Operatoriaus prognozuojamas balansavimo veiklos pajamas ir sąnaudas ir praėjusių laikotarpių faktinį balansavimo veiklos rezultatą;

46.2. Operatorius sistemos naudotojams taiko ir skelbia neutralumo mokesčių bendros sumos duomenis bent tuo pačiu dažnumu, kuriuo sistemos naudotojams išrašomos atitinkamų mokesčių sąskaitos faktūros, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį.“

1.9. Pakeisti Metodikos 2 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2022 m. kovo 1 d.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                 Renatas Pocius

 

 

Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo

veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos

2 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

__________________DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI RIBAI KOREGUOTI

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Rodiklis

Vnt.

Perdavimo veikla

I

II__

III_

IV

V

I

20__

20__

20__

20__

20__

20__

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

I.1*

Qt

Prognozuotas bazinis gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

MWh, (MWh/ parą, metus)

 

 

 

 

 

 

I.2

Qtf

Faktinis t+1ųjų metų gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

„-“

 

 

 

 

 

 

II.1*

It

VKI pokytis, įvertinus efektyvumą, naudojamas ateinančių metų OPEX(be DU) skaičiavimui

proc.

 

 

 

 

 

 

II.2*

OPEX (be DU)t

nustatytas OPEX(be DU)t

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

II.3**

OPEX

faktinis OPEX(be DU)f

„-“

 

 

 

 

 

 

 

(be DU)f

 

 

 

 

 

 

 

 

III.1*

OPEX (PROJ)t

Nustatytas OPEX(PROJ)t

Eur

 

 

 

 

 

 

III.2**

OPEX (PROJ)f

Faktinis OPEX(PROJ)f

Eur

 

 

 

 

 

 

IV.1*

ΔDUt

Nustatytas (prognozuotas) ΔDUt įvertinus efektyvumą naudojamas ateinančių metų OPEX (DU) nustatyti

proc.

 

 

 

 

 

 

IV.2*

OPEX(DU)t

Nustatytas (prognozuotas) OPEX(DU)

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IV.2**

OPEX(DU)f

Faktinis OPEX(DU)f

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IV.4**

ΔDUtf

Faktinis (patikslintas) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

proc.

 

 

 

 

 

 

IV.5**

OPEX(DU)tf

Skaičiuotina OPEX(DU)tf reikšmė pagal faktinį (patikslintą ) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

V.1*

CLt

Technologinės sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

V.2**

CLf

Technologinės sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VI.1*

CDAt

Nusidėvėjimo sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VI.2**

CDAf

Nusidėvėjimo sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII.1*

CT

Mokesčių sąnaudos, nustatytos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VII.2**

CTf

Mokesčių sąnaudos, faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.1*

CNC

Perdavimo sistemos disbalanso neutralumo mokesčio dedamoji

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII. 2**

Pkal

Faktinės t-1 laikotarpio pajamos, gautos dėl perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.3*

Pprogn., t-1

Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), prognozuotos

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.4**

Pfakt., t-1

Pajamos (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), faktinės

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII. 5

PQ

Pajamų (už ilgalaikes ir trumpalaikes paslaugas), skirtumas

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

VIII.6

PQ - CNC - Pkal

Nuokrypiai dėl pajamų nuokrypio, disbalanso neutralumo mokesčio dedamosios ir perduodamų gamtinių dujų iš trečiosios šalies į trečiąją šalį kaloringumo skirtumo, kaupiami reguliavimo sąskaitoje

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.1*

WACC

Nustatyta investicijų grąžos norma t-aisiais metais

proc.

 

 

 

 

 

 

IX.2*

RAB

Licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertė

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.3*

ROIt

Investicijų grąža, nustatyta

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.4**

ROIf

Investicijų grąža, faktinė

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.5

ROI(f-t)

Investicijų grąžos skirtumas

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.1*

OPEX
nustatyt.

OPEX(be DU)t + OPEX(DU)t

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.2**

OPEX faktinis

OPEX(be DU)f + OPEX(DU)f

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

IX.3***

G1+2,
G3–5

OPEX nustatyt.OPEX faktinis

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

 

IX.4***

 

Dydis, kuriuo koreguojama pajamų viršutinė riba dėl einamojo reguliavimo periodo

tūkst. Eur

x

x

x

 

x

 

IX.5*

 

Investicijų grąžos neatitiktis dėl praeito reguliavimo periodo

tūkst. Eur

 

 

x

x

x

 

IX.6

CG

Investicijų grąžos neatitiktis iš viso (dėl einamojo ir praeito regul. periodų)

tūkst. Eur

 

 

x

 

x

 

X.1

Cx

Kiti reikšmingi sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi reikšmingos įtakos Operatoriaus veiklai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

X.2

CINO

Sąnaudos skirtos energetikos inovacijoms

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

XI.1

P

Nuokrypiai, kaupiami reguliavimo sąskaitoje, iš viso (PQ - CNC - Pkal + CG + Cx)

 

 

 

 

 

 

 

XI.1*

Spso + ROIpso

Pajamų lygis (be reguliavimo sąskaitos), nustatytas

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

XI.2*

Ppso, t

Pajamų lygis (įvertinus reguliavimo sąskaitą), nustatytas (Spso+ ROIpso + P)

tūkst. Eur

 

 

 

 

 

 

*Pradedama pildyti antriesiems reguliavimo periodo metams. Skaičiuojant sąnaudas antriesiems reguliavimo periodo metams įvertinamas skirtumas tarp praėjusio reguliavimo periodo nustatytų ir faktinių OPEX ir ROI.

** Pradedama pildyti tretiesiems reguliavimo periodo metais turint faktinius (patikslintus) pirmųjų metų duomenis ir pildant prognozuojamus duomenis tretiesiems metams.

*** Pradedama pildyti ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams, turint faktinius pirmųjų ir antrųjų metų duomenis, skaičiuojant IX.3 ir IX.4 eilučių rezultatus.

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

 

______________