ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ, SKIRTŲ ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS IR GATVĖMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI IR SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. kovo 13 d. Nr. T1-82
Šilalė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų Šilalės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T1-96 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų Šilalės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.
PATVIRTINTA
Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. kovo 13 d. sprendimu
Nr. T1-82
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ, SKIRTŲ ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS IR GATVĖMS TIESTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI IR SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų Šilalės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – KPPP) finansavimo lėšų Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti naudojimą, administravimą, apskaitą ir kontrolę.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Kelių priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Kelių techniniu reglamentu 1.01:2008 „Automobilių keliai“ ir Statybos techniniu reglamentu 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai“ ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA
3. KPPP finansavimo lėšos naudojamos pagal lėšų paskirstymo darbo grupės, sudarytos Savivaldybės mero potvarkiu (toliau – darbo grupė) parengtus ir Savivaldybės tarybos patvirtintus objektų sąrašus, suderintus su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – LAKD). Darbo grupę sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos specialistai. Darbo grupės darbe gali būti kviečiami dalyvauti Savivaldybės administracijos vadovai, seniūnijų seniūnai, Šilalės rajono policijos komisariato, VĮ „Kelių priežiūra“, UAB „Šilalės vandenys“, UAB „Šilalės šilumos tinklai“ ir kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų atstovai.
4. Visi juridiniai ir fiziniai asmenys prašymus dėl Savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo (toliau – prašymai) teikia seniūnijoms (teritoriniu principu) arba Savivaldybės administracijos Investicijų ir statybos skyriui. Prašymai ateinantiems metams priimami iki einamųjų metų lapkričio 15 d. Savivaldybės administracijos seniūnijos, įvertinusios visus prašymus ir juos išnagrinėjusios išplėstinėse seniūnaičių sueigose, iki gruodžio 15 d. prioriteto tvarka pateikia Šilalės miesto ir rajono gatvių įrengimo, rekonstrukcijos ir remonto eiliškumo sąrašą (toliau – eiliškumo sąrašas) Savivaldybės administracijai. Pasiūlymuose nurodomas objektų eiliškumas, vieta, darbų apimtys ir prioritetų eiliškumą pagrindžiantys duomenys: kelio atkarpoje, esančių sodybų ir gyventojų skaičius, kelio/gatvės reikšmė, matmenys ir būklė. Savivaldybės administracija iš seniūnijų gautus eiliškumo sąrašus pateikia darbo grupei. Seniūnijoms nepateikus eiliškumo sąrašų laiku, darbo grupė pasilieka sau teisę objektų sąrašą sudaryti savo nuožiūra.
6. Savivaldybės tarybos patvirtintas eiliškumo sąrašas privalo būti paskelbtas Savivaldybės internetinėje svetainėje www.silale.lt, už informacijos paskelbimą atsakingas Investicijų ir statybos skyriaus vedėjas.
7. Savivaldybės administracijos Investicijų ir statybos skyrius organizuoja darbo grupės darbą ir pateikia darbo grupei preliminarų sąrašą objektų, finansuojamų iš KPPP lėšų, atitinkamai pagal praėjusiais metais šiai programai skirtų lėšų sumą. Gavus LAKD kvietimą pasirašyti finansavimo sutartį dėl KPPP finansavimo lėšų skyrimo, per vieną mėnesį parengiamas objektų sąrašas dėl lėšų paskirstymo, kuris teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
8. Darbo grupė, rengdama objektų sąrašą, kuriame numatomi darbai ir lėšos iš KPPP finansavimo programos bei Savivaldybės biudžeto, vadovaujasi LAKD direktoriaus ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymais, tikslais ir uždaviniais, nustatytais Savivaldybės tarybos strateginiame plėtros plane, eiliškumo sąrašu bei kitais teisės aktais. Prioritetas teikiamas žvyruotų gatvių ar kelių asfaltavimui bei naujų gatvių ar kelių įrengimui, kuriuose įrengti vandentiekio ir nuotekų tinklai, asfaltuotų gatvių kapitaliniam remontui, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, projektams, įgyvendinamiems Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis.
9. KPPP finansavimo lėšos, skirtos LAKD direktoriaus įsakymais, Savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, gali būti naudojamos:
9.1. ne mažiau kaip 58 procentų skirtų lėšų turi būti naudojama kapitalo investicijoms į vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimą, rekonstravimą, kapitalinį remontą;
9.2. ne mažiau kaip 5 procentai skirtų lėšų turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms vietinės reikšmės keliuose (gatvėse) finansuoti;
9.3. ne mažiau kaip 2 procentai skirtų lėšų turi būti naudojamos Savivaldybės valdomų vietinės reikšmės kelių teisinei registracijai būtinoms procedūroms, kol bus įregistruota 100 procentų Savivaldybės valdomų vietinės reikšmės kelių;
III SKYRIUS
DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS IR ATSISKAITYMO KONTROLĖ
11. Papildomai gautos KPPP finansavimo lėšos naudojamos pagal darbo grupės parengtą ir Savivaldybės tarybos patvirtintą objektų sąrašą. Objektų sąrašo projektą parengia Savivaldybės administracijos Investicijų ir statybos skyrius.
12. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo pasirašo finansavimo sutartį su LAKD.
13. Savivaldybės administracija arba Administracijos direktoriaus įsakymu įgaliotas Investicijų ir statybos skyriaus darbuotojas atsako už Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų panaudojimą, vykdo projektų, sąmatų ir techninių dokumentų rengimą, atsako už darbų kokybės kontrolę, techninę priežiūrą, objektų pripažinimą tinkamais naudoti ir organizuoja viešųjų pirkimų konkursus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
14. Pasibaigus ketvirčiui (iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos), Savivaldybės administracijos Finansų skyrius parengia ir pateikia LAKD KPPP finansavimo lėšų išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, o pasibaigus metams, Investicijų ir statybos skyrius (iki kitų metų kovo 1 d.) – ataskaitas (pagal LAKD pateiktą formą) apie atliktus darbus ir Programos finansavimo lėšų panaudojimą.
15. Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai (jų nesant – seniūnų pavaduotojai ar kiti įgalioti seniūnijų darbuotojai) atsako už efektyvų KPPP lėšų panaudojimą seniūnijose, tvarko apskaitos žurnalus, pasirašo (vizuoja) atliktų darbų ir suteiktų paslaugų aktus (forma F2). Atliktų darbų ir išlaidų apmokėjimo pažymas (forma F2 ir F3) pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius, jo nesant – administracijos direktoriaus pavaduotojas.
16. Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius, vadovaudamasis rangos sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais bei rangovų (tiekėjų) atsiskaitymo dokumentais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko KPPP lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia LAKD programos lėšų išlaidų sąmatą ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Savivaldybės administracijos Investicijų ir statybos skyrius organizuoja svarbių valstybei vietinės reikšmės kelių ir gatvių tikslinio finansavimo objektų derinimą su LAKD, projektų, sąmatų ir techninių dokumentų parengimą, techninės priežiūros atlikimą, atliktų darbų priėmimą, komisijų sudarymą dėl statybos užbaigimo.