LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTo, SKIRTo moterų ir vyrų lygias galimybes skatinančioms priemonėms įgyvendinti 2025 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatų patvirtinimo

 

2024 m. rugsėjo 13 d. Nr. A1-611

Vilnius

 

Vadovaudamasis Moterų ir vyrų lygių galimybių 2023–2025 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. A1-51 „Dėl Moterų ir vyrų lygių galimybių 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 11.1 papunkčiu ir siekdamas įgyvendinti Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punktą:

1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projekto, skirto moterų ir vyrų lygias galimybes skatinančioms priemonėms įgyvendinti 2025 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                    Vytautas Šilinskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2024 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-611

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTo, skirto moterų ir vyrų lygias galimybes skatinančioms priemonėms įgyvendinti 2025 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NuostatAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų projekto, skirto moterų ir vyrų lygias galimybes skatinančioms priemonėms įgyvendinti 2025 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projekto, skirto moterų ir vyrų lygias galimybes skatinančioms priemonėms įgyvendinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projekto veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) pasirašymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto (-ų) vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas1.sppd.lt/login.

2.2. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija, kuri turi nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką.

2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės).

4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose konkurso atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos Taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, atliekanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), atliekantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projekto (-ų) finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleris.

8. Konkurso tikslas – įgyvendinant projekto veiklas, šviesti visuomenę moterų atliekamo papildomo neapmokamo priežiūros darbo namuose tema, to priežastimis bei pasekmėmis ir skatinti moterų ekonominę nepriklausomybę.

9. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas projektas, kurio vykdytojas užtikrina informacinių, advokacinių, švietėjiškų ir (ar) analitinių priemonių, kurių paskirtis – šviesti visuomenę moterų atliekamo papildomo neapmokamo priežiūros darbo namuose ir ekonominės moterų nepriklausomybės tema, viešinti faktais ir duomenimis pagrįstą analitinę informaciją, keisti visuomenės požiūrį į moterų neapmokamą priežiūros darbą, įgyvendinimą.

10. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu (-iais).

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki Sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.

12. Projekto veiklų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika.

13. Konkursui numatyta skirti 2025 m. valstybės biudžeto lėšų suma nurodyta Moterų ir vyrų lygių galimybių 2023–2025 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. A1-51 „Dėl Moterų ir vyrų lygių galimybių 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 11.1 papunktyje:

13.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 120 000 (vienas šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų;

13.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų.

14. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 18 punkte nurodytos veiklos.

15. Jei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą įgyvendinti tą pačią priemonę. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintų Nuostatų ir Taisyklių nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir veiklos, KURIOMS SKIRIAMA VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ

 

16. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:

16.1. turi ne mažesnę kaip 2 (dvejų) metų darbo moterų ir vyrų lygių galimybių srityje patirtį;

16.2. projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendins ne mažiau kaip su 1 (vienu) partneriu.

17. Už atitiktį finansavimo prioritetams, vertinant projektus, skiriama papildomų balų (0–5 balai už atitiktį 1 (vienam) prioritetui). Iš viso už atitiktį prioritetams galima gauti 10 (dešimt) balų.

18. Veiklos, kurioms skiriama valstybės biudžeto lėšų:

18.1. informacinių priemonių parengimas ir įgyvendinimas: straipsnių ir (ar) įvairaus pobūdžio publikacijų rengimas ir skelbimas, televizijos klipų, televizijos ir (ar) radijo laidų, tinklalaidžių, reklaminių skydelių kūrimas ir skelbimas, informacinių kampanijų kūrimas, siekiant supažindinti visuomenę su moterų atliekamo papildomo neapmokamo priežiūros darbo namuose problemomis, priežastimis bei pasekmėmis ir jo sąsajomis su moterų ekonomine padėtimi;

18.2. analitinės stebėsenos priemonių įgyvendinimas: tyrimų ir (ar) analizių atlikimas, rekomendacijų rengimas ir viešinimas;

18.3. švietėjiškų priemonių įgyvendinimas: mokymų, diskusijų ar viešųjų renginių moterų atliekamo papildomo neapmokamo darbo namuose tema organizavimas, remiantis mokslo ir praktinėmis žiniomis, gebėjimais, taikomųjų mokslinių tyrimų rezultatais; gebėjimų stiprinimo ir kompetencijų tobulinimo veiklų vykdymas (pvz.: mokymų, konferencijų ir kito formato renginių, skirtų kompetencijoms moterų atliekamo papildomo neapmokamo priežiūros darbo namuose srityje tobulinti, organizavimas);

18.4. advokacinių priemonių įgyvendinimas.

19. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

19.1. įgyvendinant projekto veiklas, turi būti pasiektas Nuostatų 8 punkte nurodytas konkurso tikslas ir Nuostatų 23 punkte nustatyti rodikliai;

19.2. vykdant projekto veiklas, negali būti jokios diskriminacijos.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS IR PARTNERIAMS

 

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi atitikti šiuos reikalavimus:

20.1. turėti ne mažesnę kaip 1 (vienų) metų darbo moterų ir vyrų lygių galimybių srityje patirtį;

20.2. atitikti Taisyklių 29.1, 29.4–29.7 ir 29.12–29.14 papunkčiuose nustatytus formaliuosius kriterijus.

21. Partneris turi atitikti Nuostatų 20 punkte nurodytus reikalavimus, išskyrus pareiškėjui keliamus reikalavimus, nurodytus Taisyklių 29.1, 29.7 ir 29.12 papunkčiuose.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.

23. Įgyvendindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo užtikrinti šių projektų įgyvendinimo rodiklių pasiekimą:

23.1. esminius rodiklius, kurių nepasiekus taikomos Nuostatų 46 punkte nustatytos sankcijos:

23.1.1. įvykdyti bent 1 (vieną) informacinę veiklą – suorganizuoti informacinę kampaniją nacionaliniu mastu, skirtą neapmokamo moterų priežiūros darbo sąsajoms su moterų ekonomine padėtimi parodyti ir visuomenei su to priežastimis ir pasekmėmis supažindinti;

23.1.2. įvykdyti ne mažiau kaip 1 (vieną) analitinę veiklą, nurodytą Nuostatų 18.2 papunktyje, – atlikti tyrimą apie visuomenės nuostatas moterų neapmokamo priežiūros darbo tema;

23.1.3. įvykdyti ne mažiau kaip 1 (vieną) analitinę veiklą, nurodytą Nuostatų 18.2 papunktyje, – atlikti tyrimą apie moterų ir vyrų finansinės nepriklausomybės padėtį, atsižvelgiant į finansinės nepriklausomybės komponentus, šeiminę padėtį, gyvenamąją vietą, amžių ir išsilavinimą;

23.2. projekto įgyvendinimo kiekybinį rodiklį: įvykdyti ne mažiau kaip 1 (vieną) advokacinę veiklą, nurodytą, Nuostatų 18.4 papunktyje, – teikti rekomendacijas, skirtas moterų įtraukimui į darbo rinką didinti, ir priemones, skirtas moterims neapmokamo priežiūros darbo naštai sumažinti, suinteresuotoms institucijoms ir įstaigoms;

23.3. projekto įgyvendinimo kokybinį rodiklį: vykdant projekto veiklas, siekti šviesti visuomenę moterų atliekamo papildomo neapmokamo priežiūros darbo namuose tema, to priežastimis bei pasekmėmis ir skatinti moterų ekonominę nepriklausomybę.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS

 

24. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

25. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (pasiektų veiklos rezultatų ataskaitomis, paslaugų sutartimis, sudarytomis su juridiniais ar fiziniais asmenimis dėl profesinių kompetencijų tobulinimo, ir šių paslaugų suteikimo perdavimo–priėmimo aktais, teikiamų konsultacijų registracijos žurnalais, savitarpio pagalbos grupių dalyvių sąrašais-teikiamos pagalbos fiksavimo dokumentais, mokymų ir (ar) seminarų darbotvarkėmis ir jų medžiaga bei jų dalyvių sąrašais, metodinėmis medžiagomis ir (ar) metodiniais leidiniais, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis kaip rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.

26. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

26.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

26.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje dirbantis pagal darbo sutartį);

26.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

26.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte numatyto konkurso tikslo siekimu, Nuostatų 9 punkte numatyto siektino konkurso rezultato siekimu ir Nuostatų 18 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu):

26.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos:

26.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);

26.2.1.2. partnerio (-ių) darbuotojų darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);

26.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

26.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 (penkiolikos) eurų vienam projekto vykdytojo darbuotojui, nurodytam Nuostatų 26.1.1 ir 26.2.1.1 papunkčiuose, per mėnesį), interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

26.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

26.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);

26.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, organizacijos biurui ar renginiams ir organizacinės technikos nuoma);

26.2.2.5. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo patalpų nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų pareiškėjo, projekto vykdytojo ir skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo išlaidos);

26.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, teisininkų, psichologų) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą, negali būti didesnė kaip 50 (penkiasdešimt) eurų už 1 (vieną) valandą);

26.2.2.7. viešinimo išlaidos (lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių skelbimo, programų transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo, kitos visuomenės informavimo paslaugų išlaidos);

26.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimų, seminarų ir (ar) mokymų pertraukų metu, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 28.5 papunktyje;

26.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (vertimų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių veiklos), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

27. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, nurodytos Nuostatų 26.1.1 ir 26.2.1 papunkčiuose, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

28. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

28.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio ir (ar) kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ir (ar) investiciniams projektams finansuoti;

28.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidoms;

28.3. išperkamosios nuomos išlaidoms;

28.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui, nuomos projekto veiklai vykdyti išlaidoms;

28.5. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigijimo išlaidoms;

28.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms;

28.7. transporto priemonių techninės priežiūros, draudimo, remonto ir tepalų įsigijimo išlaidoms;

28.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat patirtoms ir apmokėtoms iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d.;

28.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

29. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą per SOPAS.

30. Paraiškose pateikiama Taisyklių 21 punkte nurodyta informacija.

31. Pareiškėjas kartu su paraiškomis privalo pateikti Taisyklių 22 punkte nurodytų, lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip nurodyta Taisyklių 18 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu.

32. Pareiškėjas kartu su paraiškomis privalo pateikti:

32.1. jei projektas vykdomas su partneriu (-iais) – sudarytos bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, kopiją;

32.2. dokumento, įrodančio, kad pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi ne mažesnę kaip 1 (vienų) metų darbo moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimo srityje patirtį, kopiją (pvz., veiklos ataskaitą ir (ar) informaciją apie pareiškėjo patirtį, įgytą organizuojant veiklas moterų ir vyrų lygių galimybių srityje (atlikti tyrimai, surengti mokymai, parengta metodinė informacija lyčių lygybės tema);

32.3. dokumento, įrodančio, kad pareiškėjas turi ne mažesnę kaip 2 (dvejų) metų darbo lyčių lygybės užtikrinimo srityje patirtį, kopiją (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 16.1 papunktyje nustatytą prioritetą (pvz., veiklos ataskaitą ir (ar) informaciją apie pareiškėjo patirtį, įgytą organizuojant veiklas moterų ir vyrų lygių galimybių srityje (atlikti tyrimai, surengti mokymai, parengta metodinė informacija lyčių lygybės tema).

33. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 31 ir 32 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas pareiškėjas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia el. paštu lyciu.lygybe@socmin.lt.

34. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi Taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

35. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. SPPD paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi įvertinti per 5 (penkias) darbo dienas.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

36. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

37. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami SOPAS esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 38 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

38. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:

38.1. projekto atitiktį Nuostatų 19 punkte ir Taisyklių 14 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vieno privalomo reikalavimo neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

38.2. projekto atitiktį Nuostatų 16 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;

38.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;

38.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto tikslai, uždaviniai neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – projekto tikslai, uždaviniai iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – projekto tikslai, uždaviniai aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

38.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojo patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;

38.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

38.7. projekto partnerių sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – pridėtinė vertė neaiški, nepamatuojama; 1–4 – pridėtinė vertė iš dalies aiški, iš dalies pamatuojama; 5 – pridėtinė vertė aiški, pamatuojama;

38.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

38.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

38.10. pareiškėjo vykdant veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;

38.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.

39. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 45.

40. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Rezervinių projektų sąraše esantys projektai reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).

41. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą projektą, kuriam įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

42. Komisijos darbas organizuojamas Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

43. Sutartis pasirašoma Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

44. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

45. Projekto vykdytojas privalo:

45.1. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.;

45.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. – atitinkamai pusmečio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal SPPD informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

45.2.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.2.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma: valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.3. veiklų įvykdymo ataskaita (einamųjų kalendorinių metų duomenys teikiami didėjančia tvarka pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį per 1 (vienus) ataskaitinius kalendorinius metus), kurioje turi būti nurodyta:

45.3.1. įgyvendinant projektą vykdytos veiklos (nurodoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslą;

45.3.2. Nuostatų 23.1–23.3 papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

45.3.3. projekto viešinimą.

46. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 23.1 papunktyje nustatytų esminių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

46.1. nepasiekęs 1 (vieno) iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 33 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

46.2. nepasiekęs 2 (dviejų) iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 66 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

46.3. nepasiekęs 3 (trijų) iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Projekto stebėsenos laikotarpis – 5 (penkeri) metai.

48. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo ir projekto įgyvendinimo.

49. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

50. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

51. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu), Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

52. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

53. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

__________________