HERBASmazas

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PLANO TVIRTINIMO

 

2017 m. spalio 5 d. Nr. O1-1044

Jurbarkas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 26 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 12 d. įsakymo Nr. V-106 „Dėl pasirengimo gripo pandemijai veiksmų plano pagal gripo pandemijos etapus patvirtinimo“ 2 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-501 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“:

 

1. T v i r t i n u Jurbarko rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2009 m. gegužės 5 d. įsakymą Nr. O1-912 „Dėl pasirengimo gripo pandemijai Jurbarko rajone plano“.

3. Įpareigoju Jurbarko rajono savivaldybės administracijos civilinės ir darbo saugos vyriausiąjį specialistą Jurbarko rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planą įtraukti į Jurbarko rajono savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo planą.

4. S k e l b i u šį įsakymą Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                  Vida Rekešienė


 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017-10-05 įsakymu Nr. O1-1044

 

 

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jurbarko rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planas (toliau – planas) yra strateginio planavimo dokumentas, nustatantis gripo pandemijos etapus ir lygius, pasirengimo gripo pandemijai veiksmus.

2. Plane vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatyme ir Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme.

3. Planas reglamentuoja asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų veiksmus.

4. Šis planas yra Jurbarko rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano dalis.

5. Šiame plane vartojamos sąvokos:

5.1. ASPĮ – asmens sveikatos priežiūros įstaigos.

5.2. VSB – Jurbarko rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras.

5.3. NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Tauragės departamento Jurbarko skyrius.

5.4. ESOC – Jurbarko rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centras.

5.5. PSO – Pasaulio sveikatos organizacija.

 

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

6. Gripo pandemija siejama su sergančių asmenų gausa, dideliu sveikatos priežiūros įstaigų darbo krūviu, sutrikdytu kasdieniu gyvenimo ritmu, dideliu ligos komplikacijų ir mirčių skaičiumi.

7. Pagrindinės gripo pandemijos poveikio kryptys:

7.1. sveikatos sektorius – padaugėjus susirgimo atvejų, didėja sveikatos priežiūros įstaigų darbo krūvis, reikia vis daugiau vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, dėl didelio sergamumo gripu sutrinka planinės sveikatos priežiūros pagalbos teikimas;

7.2. paslaugų sektorius – dėl sergančių darbuotojų sutrinka paslaugų sektoriaus veikla, gali būti neužtikrinamas gyvybiškai svarbių paslaugų teikimas gyventojams;

7.3. darbo rinka ir ekonomika – daugėjant sergančių gripu asmenų, sutrinka daugelio pramonės šakų veikla;

7.4. valstybės valdymas – sutrinka valstybės institucijų, savivaldybių funkcijų ir priemonių vykdymas;

7.5. švietimo ir kultūros sektorius – susirgus mokytojams ir mokiniams, nutrūksta arba kurį laiką sutrinka mokymo procesas, ribojami masiniai renginiai, tai veikia ir kultūros sektoriaus veiklą;

7.6. socialinis sektorius – reikia vis daugiau socialinių paslaugų (pagyvenusių, neįgalių asmenų slauga, vaikų priežiūra, padidėjęs socialinės ir finansinės paramos poreikis).

8. Planavimas ir koordinavimas, situacijos stebėjimas ir vertinimas, prevencija ir lokalizavimas, sveikatos sistemos atsakas, visuomenės informavimas ir keitimasis informacija tarp valstybės institucijų vyksta atsižvelgiant į Pasaulio sveikatos organizacijos (toliau – PSO) nustatytus gripo pandemijos etapų apibrėžimus ir yra būtini visais gripo pandemijos etapais. Jie turi būti svarstomi kiekvieną kartą, kai pereinama į kitą etapą.

9. Pasirengimo gripo pandemijai etapai ir lygiai pagal PSO bei Europos ligų kontrolės ir prevencijos centro rekomendacijas dėl pasirengimo gripo pandemijai planų peržiūros (2012 m.):

9.1. tarppandeminis periodas, 1-asis etapas. Naujas gripo viruso potipis nenustatytas. Gripo viruso potipis, sukeliantis sezoninį gripą, plinta tarp žmonių, gali būti nustatomas ir gyvūnams;

9.2. gripo pandemijos pavojaus periodas, 2-asis etapas. Naujo potipio gripo virusas nustatytas žmonėms;

9.3. gripo pandemija, 3-iasis etapas. Naujo potipio gripo viruso sukelti susirgimai sparčiai plinta žmonių populiacijoje;

9.4. pereinamasis laikotarpis, 4-asis etapas. Rizika užsikrėsti naujo potipio viruso sukeltu gripu ir atsako priemonių poreikis mažėja.

10. Dažniausiai pandeminis gripo virusas atsiranda staiga, sergamumas per 2–3 savaites pasiekia aukščiausią lygį, suserga iki 50 proc. populiacijos (rizikos grupių asmenų – net iki 80 proc.). Dėl glaudžių tarptautinių ryšių ir išplėtoto transporto priemonių tinklo pandeminis gripo virusas greitai išplinta visame pasaulyje.

11. Gripo pandemija gali kilti kas 10–50 m. Ją sukelia naujo potipio gripo virusas, kuriam pasaulio gyventojai neturi imuniteto. Gripo pandemiją lemia trys pagrindiniai veiksniai:

11.1. anksčiau tarp žmonių neplitusio naujo potipio gripo viruso atsiradimas;

11.2. naujo potipio gripo viruso plitimas žmonių populiacijoje;

11.3. didelis naujo potipio gripo viruso virulentiškumas (gebėjimas sukelti sunkius susirgimus).

12. Pagal socialinę svarbą, žalą gyventojų sveikatai, ekonominius nuostolius gripas ir ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos pirmauja tarp užkrečiamųjų ligų. Per įprastinį gripo sezoną suserga 5–10 proc. gyventojų. Lietuvoje kasmet registruojama vidutiniškai apie 40 tūkst. gripo ir nuo 200 iki 700 tūkst. ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos atvejų. Gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijos atvejai dažniau serga vaikai (0-17 m.). 2005-2015 m. laikotarpiu Lietuvoje ženkliai keitėsi susirgimų gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis rodikliai: nuo 2005 m. registruojama vis daugiau susirgimo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis atvejų.

13. Gripo epidemija dažniausiai skelbiama, kai sergamumo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis rodiklis yra ne mažesnis kaip 100 atvejų 10 tūkst. gyventojų per savaitę, o klinikinių gripo atvejų skaičius sudaro apie 30 procentų visų registruotų gripo ir ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos atvejų.

14. Lietuvoje kiekvieną gripo sezoną dėl gripo hospitalizuojama 600-4 000 asmenų, dauguma jų – vaikai. Per gripo epidemijas mirtingumas didėja dėl gripo komplikacijų (dažniausiai plaučių uždegimo) ir paūmėjusių kitų lėtinių ligų. PSO duomenimis, dažniausiai per gripo epidemijas miršta vyresnio amžiaus žmonės (80 proc. visų mirčių), o Lietuvoje daugiau kaip 500 tūkst. gyventojų, sulaukusių 65 metų ir vyresnių (tai sudaro apie 15 proc. visų gyventojų). Iš 2005-2014 m. laikotarpiu Lietuvoje nustatytų gripo viruso tipų 86 proc. sudaro A tipo gripo virusas.

15. Skiepijimas nuo gripo yra viena svarbiausių priemonių, mažinančių gripo naštą gyventojų sveikatai bei užkertančių kelią gripo plitimui ir taip mažinančių tiesiogines sveikatos priežiūros ir netiesiogines išlaidas, patiriamas dėl gydymo, nedarbingumo ir slaugymo. Iš įvairiose valstybėse atliktų tyrimų matyti, kad skiepijimas nuo gripo – ekonomiškai efektyvus. Tyrimais nustatyta, kad tarp skiepytų asmenų 34–44 proc. sumažėjo vizitų pas gydytojus, 32–45 proc. – prarastų darbingų darbo dienų ir 25 proc. – antibiotikų, skirtų bakterinėms gripo komplikacijoms gydyti, vartojimas. Tyrimų rezultatai rodo, kad pagyvenusių asmenų, gyvenančių uždaruose kolektyvuose, skiepijimas nuo gripo 33 proc. sumažina hospitalizavimo atvejų, 50 proc. – bendrą jų mirtingumą.

16. Įvairiose Europos valstybėse kasmet nuo gripo pasiskiepija nuo kelių iki maždaug 80 proc. gyventojų. Jurbarko rajono savivaldybėje  nuo sezoninio gripo 2016 m. pasiskiepijo 2 192 gyventojai, 2015 m. – 2 095 gyventojai, 2014 m. – 2 240 gyventojų.

17. Siekiant apsaugoti nuo gripo ir jo sukeliamų komplikacijų, rizikos grupėms priklausančių asmenų skiepijimas sezoninio gripo vakcina yra viena svarbiausių pasirengimo gripo pandemijai priemonių. PSO ir ES Taryba rekomenduoja paskiepyti 75 procentus rizikos grupėms priklausančių asmenų, kuriems gripas pavojingiausias ir dažniausiai komplikuojasi.

18. PSO rekomenduoja paskiepyti nuo sezoninio gripo kuo daugiau nėščiųjų, nes pasiskiepijimas apsaugo nuo gripo komplikacijų tiek pačią nėščiąją, tiek vaisių. Pasiskiepijus nėščiajai, atsparumą gripo virusui įgyja ir naujagimis.

19. ASPĮ, atlikdamos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, turi įvertinti gripo pandemijos pavojų ir etapą bei pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) numatyti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, kai sergančiųjų labai daug, ir priemones asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tęstinumui užtikrinti.

 

III SKYRIUS

PLANO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

20. Plano tikslas – sumažinti gripo pandemijos poveikio mastą ir stiprumą.

21. Plano uždaviniai:

21.1. aspį skiepyti gripo rizikos grupes, organizuoti sveikatos priežiūros specialistų mokymą, racionaliai ir efektyviai propaguoti skiepijimą, visuomenei teikti mokslo įrodymais pagrįstą informaciją per visuomenės informavimo priemones apie skiepijimą nuo gripo siekiant didinti skiepijimo sezoninio gripo skiepais apimtis;

21.2. Nuolat informuoti gyventojus apie asmeninės apsaugos priemonių naudojimą, nes šių priemonių naudojimas yra vienas iš būdų, galinčių apsaugoti nuo infekcijos, ir rengti, reguliariai atnaujinti ir platinti rankų higienos, per orą ir tiesioginio bei netiesioginio kontakto keliu plintančių užkrečiamųjų ligų bendrosios apsaugos rekomendacijas, keliautojams, kurie atvyksta iš gripo paveiktų regionų arba vyksta į juos rekomendacijas, informaciją apie oro, jūrų uostuose, valstybės sienos perėjimo punktuose taikomas priemones, karantino priemonių organizavimą, gyventojų masinių susibūrimų, renginių organizavimo apribojimus ir mokyklų uždarymą. Informacija apie asmeninės apsaugos priemones turi būti skleidžiama įvairiais būdais, kad būtų prieinama įvairioms gyventojų grupėms;

21.3. ASPĮ, atlikdamos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę, turi įvertinti gripo pandemijos pavojų ir etapą bei pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) numatyti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, kai sergančiųjų labai daug, ir priemones asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tęstinumui užtikrinti.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Plano įgyvendinimas iš Lietuvos Respublikos valstybės ir rajono savivaldybės biudžete atitinkamoms institucijoms ir įstaigoms, atsakingoms už Plano priemonių įgyvendinimą, patvirtintų bendrųjų asignavimų.

 

 

V SKYRIUS

GRIPO PANDEMIJOS ETAPŲ ORGANIZACINIŲ PRIEMONIŲ PLANAS

 

Etapas

Veiksmai

Vykdytojai

1

2

3

1-asis etapas.

 

Naujas gripo viruso potipis žmonėms nenustatytas.

Gripo viruso potipis, sukeliantis sezoninį gripą, plinta tarp žmonių ir gali būti nustatomas ir gyvūnams.

 

Planavimas ir koordinavimas

1. Parengti ir reguliariai atnaujinti pasirengimo gripo pandemijai planą, nurodyti institucijas, pagal kompetenciją apibrėžti jų atsakomybę ir funkcijas rengiantis gripo pandemijai ir jos metu.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

2. Koordinuoti savivaldos institucijų bei asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą gripo pandemijai.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

3. Organizuoti stalo pratybas pagal parengtus pasirengimo gripo pandemijai planus, remtis jų rezultatais tobulinant planus ir gerinant pasirengimą gripo pandemijai.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB

4. Numatyti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų personalą, kuris bus mobilizuotas dirbti nustačius naujo gripo viruso potipį šalyje, ir iš anksto reguliariai jį mokyti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ASPĮ

5. Sukaupti būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, atsargas pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintą sąrašą, numatyti jų paskirstymą, atsiradus tokiam poreikiui

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

6. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti ar lokalizuoti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

7. Įvertinti sezoninio gripo poveikį visiems sektoriams, siekiant numatyti papildomų priemonių poreikį gripo pandemijos metu.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

8. Pagal Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktą informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse atitinkamai koreguoti valstybiniame ir administracinių teritorijų pasirengimo gripo pandemijai priemonių planuose numatytas priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

Prevencija ir lokalizavimas

9. Įvertinti pandeminės vakcinos logistikos problemas (vakcinų sandėliavimas, saugojimo sąlygų („šalčio grandinės“) užtikrinimas, paskirstymo pajėgumas, vakcinacijos centrų organizavimas, aprūpinimas personalu).

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

10. Peržiūrėti ir tobulinti teisinę bazę dėl bendrųjų prevencijos priemonių įgyvendinimo ir numatyti reikiamus išteklius.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

Sveikatos sistemos atsakas

11. Patikrinti sveikatos sistemos pasirengimą pagal Pasaulio sveikatos organizacijos pasirengimo gripo pandemijai planavimo kontrolinį sąrašą (WHO /CDS/CSR/GIP/2005.4), nustatyti nacionalinių išteklių trūkumus ir numatyti jų šalinimo priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

12. Svarstyti ir prireikus atnaujinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų – infekcijų kontrolės, ligonių hospitalizacijos, ligonių srautų valdymo ir aprūpinimo personalu rekomendacijas, greitosios medicinos pagalbos skyriui – veiklos, kilus gripo pandemijai, rekomendacijas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

13. Numatyti alternatyvias, sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančias patalpas (mokyklos, viešbučiai ir kt.) papildomai ligonių hospitalizacijai esant dideliam ligonių srautui.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

14. Aprūpinti sveikatos priežiūros įstaigas asmens apsaugos priemonėmis.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

15. Įvertinti medicininių priemonių (vakcinų, antivirusinių vaistų, kitų vaistinių preparatų, asmens apsaugos priemonių ir kt.) poreikį ir numatyti aprūpinimą jomis.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

16. Ne mažiau kaip kartą per metus organizuoti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų mokymus, kaip valdyti susirgimus, sukeltus gripo A(H5N1) viruso, ir pandemiją.

NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

17. Rinkti sergamumo gripu ir ŪVKTI duomenis, vertinti dinamiką.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

18. Įvertinti esamą informacijos teikimą ir užtikrinti, kad jis būtų adekvatus pandemijos metu.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

19. Numatyti, kaip bus teikiama informacija visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms (spaudai, radijui, televizijai, sveikatos priežiūros specialistams, rizikos grupėms) skirtingais pandemijos etapais.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

 

20. Teikti informaciją visuomenei, rizikos grupėms ir žiniasklaidai. Skelbti patikimą informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją ir planuojamas prevencines priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB

2-asis etapas.

 

Naujo potipio gripo virusas žmonėms nenustatytas.

Plintantis gyvūnų gripo viruso potipis kelia žmonėms grėsmę.

Planavimas ir koordinavimas

21. Periodiškai tikrinti ir atnaujinti savivaldybės svarbiausių tarnybų, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus).

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

22. Koordinuoti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą gripo pandemijai.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

23. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą pagal Pasaulio sveikatos organizacijos pasirengimo gripo pandemijai planavimo kontrolinį sąrašą (WHO /CDS/CSR/GIP/2005.4), nustatyti trūkumus ir juos pašalinti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

24. Organizuoti stalo pratybas pagal parengtus pasirengimo gripo pandemijai planus ir remtis jų rezultatais tobulinant planus ir gerinant pasirengimą gripo pandemijai.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

25. Ne mažiau kaip kartą per metus organizuoti pratybas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, greitosios medicinos pagalbos skyriaus darbuotojams, imituojant situaciją, kai nustatomi pavieniai susirgimai, sukelti gripo A(H5N1) viruso, ir gripo pandemija.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ, VSB

26. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti ar lokalizuoti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

27. Vadovautis Europos Komisijos, Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro bei Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijomis ir informacija apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse; atitinkamai koreguoti valstybiniame ir administracinių teritorijų pasirengimo gripo pandemijai priemonių planuose numatytas priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

28. Teikti informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse, asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, įvairioms žinyboms ir žiniasklaidai.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB

Prevencija ir lokalizavimas

29. Kaupti antivirusinių vaistų, vakcinų, asmeninių apsaugos priemonių atsargas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

30. Įvertinti rizikos grupių vakcinacijos nuo pneumokokinės infekcijos poreikį.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

31. Įvertinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų galimybes izoliuoti, gydyti pavienius ligonius, užsikrėtusius nauju gripo viruso potipiu, taikyti priešepidemines priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

32. Įvertinti gebėjimą nustatyti ir valdyti gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų protrūkius asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

33. Skelbti patikimą informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją, gripo pandemijos keliamą grėsmę ir planuojamas prevencines priemones visuomenei, rizikos grupėms ir žiniasklaidai.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

 

3-iasis etapas.

 

Žmonėms nustatytas naujo potipio viruso sukeltas gripas, tačiau neįrodyta, kad šiuo virusu žmogus gali užsikrėsti nuo žmogaus.

 

Planavimas ir koordinavimas

34. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti, ir numatyti jų poreikį.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

35. Sustiprinti gripo epidemiologinę priežiūrą ir protrūkių išaiškinimą žmonių ir gyvūnų populiacijose.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

Prevencija ir lokalizavimas

36. Įvertinti gripo epidemiologinę priežiūrą priemonių tinkamumą, jei būtina, atnaujinti rekomendacijas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ, VSB

37. Užtikrinti sveikatos sektoriaus, kitų žinybų veiklos koordinavimą, nustačius naujo gripo viruso potipio sukeltą gripo atvejį (atvejus).

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ, VSB, ESOC

Sveikatos sistemos atsakas

38. Vertinti pasirengimo gripo pandemijai planus, atkreipiant dėmesį į ligonių srautų valdymą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

39. Užtikrinti gripo kontrolę, siekiant užkirsti kelią hospitalinės infekcijos plitimui.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

40. Parengti visuomenės informavimo ir keitimosi informacija tarp valstybės valdymo ir savivaldybės administracijos planą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

41. Teikti naujausią informaciją apie pasaulinę gripo epidemiologinę situaciją ir ligos pobūdį institucijoms, kurios būtų įtrauktos į pandemijos valdymą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

4-asis etapas.

 

Nustatomi nedideli grupiniai susirgimai, sukelti naujo gripo viruso potipio, tačiau infekcijos plitimas labai ribotas ir tai rodo, kad virusas nėra gerai prisitaikęs žmonių populiacijoje. Europos Sąjungos šalyse narėse žmonės neužsikrėtę, bet didėja infekcijos įvežimo arba pasireiškimo Europos Sąjungos šalyse narėse pavojus.

 

Planavimas ir koordinavimas

42. Patikrinti pasirengimo gripo pandemijai būklę, prireikus pasirengimą tobulinti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

43. Įvertinti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti, ir numatyti jų poreikį.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

44. Sustiprinti gripo epidemiologinę priežiūrą Jurbarko rajone ir rizikos asmenų grupėse

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

45. Nustatyti išteklių poreikį naujo tipo gripo viruso plitimui valdyti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Prevencija ir lokalizavimas

46. Įgyvendinti numatytas priemones. Prireikus taikyti naujas Pasaulio sveikatos organizacijos rekomenduojamas priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

47. Įvertinti pasirengimą operatyviai naudoti turimas antivirusinių vaistų, skirtų gripo gydymui ir profilaktikai, atsargas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

48. Įvertinti prioritetinių grupių, kurių gydymui ir profilaktikai bus naudojami antivirusiniai vaistai nuo gripo, sąrašą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

49. Patikrinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą darbui esant dideliam ligonių srautui. Įvertinti pacientų izoliavimo ir priežiūros galimybes.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

50. Numatyti sveikatos priežiūros įstaigų darbą, esant dideliam darbuotojų trūkumui.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

51. Įvertinti infekcijų kontrolės priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargas asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

52. Informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigas, globos institucijas apie infekcijos kontrolės priemones.

NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

5-asis etapas.

 

Užkratas plinta didesnėse žmonių grupėse, jo paplitimas lokalus, gripo virusas geriau prisitaikęs žmonių populiacijoje. Didelė gripo pandemijos rizika. Lokalizuoti protrūkiai ne Europos valstybėse, bet nepatvirtinta, kad infekcija plinta tarptautiniu mastu. Didėja infekcijos įvežimo arba pasireiškimo Europos Sąjungoje rizika.

 

Planavimas ir koordinavimas

53. Peržiūrėti kiekvienos žinybos turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijos valdymui ar lokalizavimui, ir, jei reikia, juos padidinti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

54. Užtikrinti įstaigų, institucijų ir kitų subjektų, kurių veiklos tęstinumas ir atliekamos funkcijos būtini viešajam saugumui palaikyti ir būtiniesiems visuomenės poreikiams tenkinti, apskričių ir savivaldybių institucijų pasirengimą gripo pandemijai.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

55. Koordinuoti pandeminio gripo viruso plitimą stabdančių priemonių organizavimą ir įvertinti jų veiksmingumą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

56. Tęsti gripo pandemijos periodo 2–4 etape numatytų veiksmų įgyvendinimą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

57. Vykdyti naudojamų gyvybiškai svarbių išteklių stebėseną (medicininių priemonių, vakcinų, žmogiškųjų išteklių ir kt.).

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

Prevencija ir lokalizavimas

58. Planuoti pandeminės gripo vakcinos paskirstymą, pasirengti masiniam žmonių skiepijimui (personalo mokymas, atitinkamų teisės aktų rengimas).

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

59. Apsvarstyti ir esant reikalui koreguoti pandemine gripo vakcina skiepijamų prioritetinių grupių sąrašą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

60. Esant galimybei pradėti skiepyti pandemine gripo vakcina asmenis, priklausančius prioritetinėms grupėms.

ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

61. Visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros darbuotojams pateikti atnaujintą gripo atvejo apibrėžtį, atnaujintus gripo atvejų nustatymo, diagnostikos, gydymo ir infekcijos kontrolės protokolus ir metodikas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM, Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB

62. Asmens sveikatos priežiūros įstaigose vykdyti infekcijos kontrolės priemones pagal Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

63. Patikrinti pasirengimo gripo pandemijai planuose numatytas visų lygių sveikatos sistemos atsako priemones, pasirengimą masinei hospitalizacijai, ligonių izoliacijai ir gydymui.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, VšĮ Jurbarko ligoninė, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

64. Įvertinti turimą informaciją, prireikus ją tobulinti; numatyti visuomenei rūpimus klausimus; informuoti visuomenę apie bendrąsias prevencijos priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

65. Informuoti visuomenę apie priemones, kurios gali būti aktualios pandemijos metu (prioritetų keitimas, judėjimo apribojimas, svarbiausių produktų trūkumas).

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, ESOC, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

6-asis etapas.

 

Stiprėja ir nuolat plinta naujas gripo viruso potipis bendroje populiacijoje. Šis etapas Europos Komisijos papildomai skirstomas į 4 lygius:

1-asis lygis, kai nė vienoje Europos Sąjungos šalyje narėje nėra patvirtintų žmogaus užsikrėtimo pandeminio gripo virusu atvejų.

 

2-asis lygis, kai bent vienoje Europos Sąjungos šalyje narėje yra vienas arba daugiau patvirtintų žmogaus užsikrėtimo pandeminio gripo virusu atvejų.

 

1-ame ir 2- ame lygiuose vykdyti tuos pačius veiksmus

 

Planavimas ir koordinavimas

66. Metodiškai vadovauti sveikatos priežiūros įstaigoms diegiant ir vertinant atsako į gripo pandemiją priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

67. Įvertinti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus valdyti ar lokalizuoti gripo pandemiją, ir, jei reikia, juos padidinti.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

68. Tęsti sustiprintą gripo epidemiologinę priežiūrą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

Prevencija ir lokalizavimas

69. Atnaujinti gripo vakcinų atsargas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

70. Atsižvelgiant į naujas Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas, tikslinti pasirengimo gripo pandemijai programoje numatytas priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

71. Atnaujinti turimas antivirusinių vaistų atsargas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ

72. Organizuoti antivirusinių vaistų paskirstymą, aprūpinimo stebėseną pagal antivirusinių vaistų paskirstymo ir aprūpinimo stebėsenos aprašą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

Sveikatos sistemos atsakas

73. Atsižvelgiant į naujausias Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas nuolat sveikatos priežiūros įstaigoms teikti informaciją apie atnaujintą gripo atvejo apibrėžtį, atvejo valdymo, diagnostikos ir gydymo metodikas.

NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

74. Numatyti būdus teikti medikamentus ir sveikatos priežiūros paslaugas, įsigytus iš valstybės biudžeto lėšų (ar sveikatos draudimo), pacientams ir sveikatos priežiūros įstaigoms.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

75. Vykdyti infekcijos plitimo tarp sergančiųjų asmenų kontrolės priemones, atitinkančias naujausias Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas, mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus naudotis asmeninėmis apsaugos priemonėmis.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

76. Užtikrinti, kad atnaujinti pasirengimo gripo pandemijai planai būtų vykdomi visais sveikatos priežiūros lygiais; parengti naudoti turimus išteklius; užtikrinti greitą gripo pandemijos atsako priemonių taikymą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

77. Atsižvelgiant į Europos Komisijos ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijas įvertinti turimą informaciją ir rengti pranešimus žiniasklaidai, visuomenei, specialistams; nuolat teikti naujausią informaciją apie gripo pandemijos plitimą paveiktose šalyse.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

78. Informuoti visuomenę apie priemones, kurios priklausomai nuo situacijos gali pasikeisti ar būti vykdomos, t. y. sveikatos priežiūros paslaugų teikimo prioritetų nustatymas, gyventojų judėjimo šalyje ir už jos ribų apribojimas, gyvybiškai svarbių produktų trūkumo mažinimas ir kt.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

3-iasis lygis, kai bent vienoje Europos Sąjungos šalyje narėje patvirtintas pandeminio gripo viruso protrūkis.

Vykdyti numatytas ankstesnių lygių priemones

Planavimas ir koordinavimas

 

79. Taikyti ir koordinuoti visas priemones, numatytas Valstybinėje pasirengimo gripo pandemijai programoje ir pasirengimo gripo pandemijai planuose.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

80. Stebėti gripo epidemiologinę situaciją Jurbarko rajono savivaldybės teritorijoje ir šalyje.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

81. Vykdyti pandeminio gripo stebėseną ir įvertinti jo poveikį: sergamumą, mirštamumą, praleistų dėl ligos dienų skaičių, sveikatos priežiūros darbuotojų ir kitų svarbių sričių darbuotojų skaičių, sveikatos priežiūros įstaigų išteklius, lovadienius, priėmimo skyrių apkrovą, alternatyvių sveikatos priežiūros priemonių naudojimo galimybes, lavoninių talpą ir kt.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

82. Įvertinti turimus išteklius, reikalingus gripo pandemijai valdyti, ir numatyti jų poreikį.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

83. Įvertinti gydymo ir atsako priemonių naudojimo mastą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

84. Pandeminiam gripui aktyvėjant ir labiau plintant, koreguoti gripo epidemiologinės priežiūros sistemą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

Prevencija ir lokalizavimas

85. Atsižvelgiant į Europos ligų prevencijos ir kontrolės ir Pasaulio sveikatos organizacijos naujas rekomendacijas taikyti numatytas atsako į gripo pandemiją priemones.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

86. Pakartotinai vertinti antivirusinių vaistų naudojimą, remiantis klinikinių tyrimų ir viruso atsparumo vaistams duomenimis bei rekomendacijomis.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

Sveikatos sistemos atsakas

87. Paveiktose teritorijose taikyti pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) numatytų sveikatos priežiūros bei būtinųjų paslaugų teikimo priemones (nacionaliniu, apskričių lygiu); stebėti sveikatos priežiūros įstaigų būklę; jeigu reikia, keisti skubios pagalbos teikimo sistemą; paskirstyti papildomus žmogiškuosius išteklius; teikti medicinines ir nemedicinines paslaugas pacientams, gydomiems alternatyviose sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančiose patalpose (viešbučiuose, mokyklose ir kt.); teikti psichologinę ir socialinę paramą sveikatos priežiūros darbuotojams, nukentėjusiems asmenims ir bendruomenėms.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

88. Pradėti skiepyti vakcina nuo pandeminio gripo atsižvelgiant į numatytus prioritetus ir vakcinų išteklius.

ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

89. Taikyti visas priemones, numatytas informacijos teikimo plane.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

90. Vertinti informacijos perdavimo rezultatus, siekiant ateityje tobulinti informacijos perdavimą ir būti pasiruošusiems kitam pasirengimo gripo pandemijai etapui.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

4-asis lygis, kai Europos Sąjungos šalyse narėse dideliu mastu išplinta pandeminis gripas.

 

Vykdyti numatytas ankstesnio lygio priemones

Periodas tarp pandemijos bangų.

 

 

 

Planavimas ir koordinavimas

91. Nustatyti papildomų išteklių poreikį galimoms artėjančioms gripo pandemijos bangoms.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

92. Vykdyti sustiprintą pandeminio gripo epidemiologinę priežiūrą, siekiant iš anksto numatyti artėjančią gripo pandemijos bangą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius

Prevencija ir lokalizavimas

93. Teikti siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos ekstremalių situacijų komisijai, Valstybinei gripo pandemijos komisijai dėl gripo pandemijos valdymo priemonių įgyvendinimo.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

94. Pradėti skiepyti anksčiau dėl plane numatytų prioritetų ar kitų priežasčių neskiepytus asmenis.

ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

95. Papildyti medicinines atsargas; atnaujinti ir pristatyti būtinuosius reikmenis.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, ESOC

96. Numatant kitą pandemijos bangą patikrinti ir esant poreikiui atnaujinti pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus).

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

97. Tęsti skiepijimo programą, vadovaujantis planuose numatytais prioritetais ir atsižvelgiant į turimas atsargas.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, ESOC

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

98. Įvertinti informacijos sklaidą, apžvelgti gautą patirtį.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

99. Informuoti visuomenę apie galimą artėjančią kitą pandemijos bangą.

Jurbarko rajono savivaldybės administracija, ASPĮ, NVSC prie SAM Tauragės departamento Jurbarko skyrius, VSB, ESOC

___________________________________