MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 26 D. ĮSAKYMO NR. 1B-361 „DĖL IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gruodžio 15 d. Nr. 1B-1026

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymą Nr. 1B-361 „Dėl Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 7 d. nutarimu Nr. 1224 „Dėl Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 27 d. nutarimo
Nr. 1332 „Dėl 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, ir 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, taikymo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“, 23 punktu:“.

2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisykles ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Generalinis direktorius                                                                                    Arūnas Adomėnas


 

PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-361

(Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2016 m. gruodžio 15 d. įsakymo Nr. 1B-1026 redakcija)

 

IMPORTUOJAMŲ NAUDOTŲ transporto priemonių MUITINIO ĮVERTINIMO taisyklės

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja importuojamų naudotų transporto priemonių muitinės vertės nustatymo tvarką ir šiai vertei nustatyti naudojamų muitinio įvertinimo metodų taikymo sąlygas ir ypatybes.

2. Taisyklės taikomos asmenų importuojamų naudotų transporto priemonių, priskiriamų Kombinuotosios nomenklatūros, patvirtintos 1987 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentu (EEB)
Nr. 2658/87 (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 2 tomas, p. 382), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. gruodžio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/2222 (OL 2016 L 336, p. 17), 8701, 8702, 8703, 8704 ir 8711 pozicijoms ir turinčių Taisyklių 3 punkte nurodytas eksploatavimo charakteristikas (toliau – naudotos transporto priemonės), kurioms įforminama išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūra.

3. Taisyklėse naudotomis transporto priemonėmis laikomi automobiliai, nuo kurių eksploatavimo pradžios praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai (arba jų rida iki pateikimo išleidimo į laisvą apyvartą arba laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūrai įforminti buvo didesnė kaip 6 000 km), apgadinti eismo įvykio metu ar dėl kitų priežasčių automobiliai, taip pat kitos transporto priemonės (motociklai, keturračiai motociklai), nusidėvėjusios dėl įprastinio naudojimo, apgadintos eismo įvykio metu ar dėl kitų priežasčių.

4. Taisyklės parengtos remiantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES)
Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p. 1) (toliau – Sąjungos muitinės kodeksas), 70–72 ir 74 straipsniais, 2015 m. lapkričio 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/2447, kuriuo nustatomos išsamios tam tikrų Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, nuostatų įgyvendinimo taisyklės (OL 2015 L 343, p. 558) (toliau – Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo aktas), 127–145 straipsniais, Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 7 d. nutarimu
Nr. 1224 „Dėl Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 27 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, ir 1993 m. liepos 2 d. Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, taikymo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“ (toliau – Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo taisyklės), 23 punktu, taip pat atsižvelgiant į Pasaulio muitinių organizacijos (toliau – PMO) Muitinio įvertinimo techninio komiteto dokumentą „Naudotų transporto priemonių su varikliu vertinimas“ (PMO Muitinio įvertinimo kompendiumas, PMO 2005 m., www.wcoomd.org).

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Taisyklių 4 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

muitinio įvertinimo metodų taikymas

 

6. Importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui taikomi tie patys muitinio įvertinimo principai ir metodai, kaip ir kitų prekių muitiniam įvertinimui. Šių metodų taikymo tvarka nustatyta Sąjungos muitinės kodekso 70–74 straipsniuose ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 127–146 ir 347 straipsniuose.

7. Importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui taikomas sandorio vertės metodas, jeigu įvykdomos Sąjungos muitinės kodekso 70 straipsnio 3 dalyje nurodytos sąlygos. Šiuo atveju naudotų transporto priemonių muitinė vertė yra sandorio vertė, t. y. pinigų suma, sumokėta ar mokėtina už importuojamas naudotas transporto priemones, pridėjus pirkėjui tenkančias Sąjungos muitinės kodekso 71 straipsnyje nurodytas išlaidas, įskaitant importuojamų naudotų transporto priemonių gabenimo iki įvežimo Sąjungos muitų teritoriją vietos, draudimo ir kitas su jų gabenimu susijusias išlaidas.

Importuojamų naudotų transporto priemonių sandorio vertė apskaičiuojama remiantis transporto priemonių pirkimo–pardavimo dokumentais, t. y. sąskaitomis faktūromis (invoice), sutartimis (kontraktais), transporto paslaugų sąskaitomis faktūromis. Jeigu importuojamos naudotos transporto priemonės gabenamos nemokamai arba pirkėjo transportu, transporto išlaidos, kurios įskaitomos į importuojamų naudotų transporto priemonių muitinę vertę, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 138 straipsnio 3 dalimi, apskaičiuojamos remiantis transporto tarifais, paprastai taikomais gabenant prekes tos pačios rūšies transporto priemonėmis.

8. Importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui sandorio vertės metodas netaikomas Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 140 straipsnyje nurodytu atveju, jeigu:

8.1. kyla abejonių, ar deklaruojama naudotų transporto priemonių sandorio vertė lygi visai sumokėtai arba mokėtinai pinigų sumai; arba

8.2. muitiniam tikrinimui pateikti dokumentai, kuriuose nurodyti neišsamūs duomenys arba jų teisingumas kelia abejonių (pvz., pateikti pirkimo–pardavimo sandorio, sudaryto tarp fizinių asmenų, dokumentai, kuriuose nurodyta, kad atsiskaitoma grynaisiais pinigais ir pan.) ir deklaruota importuojamų naudotų transporto priemonių sandorio vertė gerokai skiriasi nuo tapačių ar panašių naudotų transporto priemonių importo kainų, kurios apskaičiuojamos remiantis transporto priemonių rinkos kainomis, nurodytomis Muitinės departamento aprobuotame naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge) (toliau – Naudotų transporto priemonių kainų žinynas (katalogas), ir vadovaujantis Taisyklių 22–24 punktais, o importuotojas nepateikia informacijos (pvz., turto vertintojų ar ekspertų išvadų arba kitų dokumentų), pagrindžiančios deklaruotą sandorio vertę, arba pateiktos informacijos nepakanka deklaruotos sandorio vertės pagrindimui.

9. Jeigu muitinio tikrinimo metu nustatoma, kad yra Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 134 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 140 straipsnio 1 dalimi, apie tai informuojamas importuotojas ir siūloma jam pateikti paaiškinimus ir įrodymus, pagrindžiančius jo deklaruotą muitinę vertę.

Nesant galimybės importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui taikyti sandorio vertės metodo paeiliui taikomi tapačių, panašių prekių sandorio vertės ar dedukcinis metodai.

Sumavimo metodas, kurį taikant importuojamų prekių muitinė vertė apskaičiuojama pagal jų gamybos kaštus, importuojamų naudotų transporto priemonių muitinei vertei nustatyti netaikomas.

10. Jeigu pripažįstama, kad sandorio vertės metodas negali būti taikomas, importuojamų naudotų transporto priemonių muitinė vertė nustatoma vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalies a ir b punktais, jeigu turima duomenų apie tapačių arba panašių naudotų transporto priemonių, parduotų eksportui iš trečiųjų šalių į Sąjungos muitų teritoriją ir eksportuotų tuo pačiu arba maždaug tuo pačiu metu kaip ir transporto priemonės, kurių muitinė vertė turi būti nustatyta, sandorio vertes.

11. Jeigu dėl skirtingo importuojamų naudotų transporto priemonių nusidėvėjimo, jų techninės būklės, papildomai įrengtos įrangos sudėtinga nustatyti, ar importuojamos naudotos transporto priemonės atitinka tapačių ar panašių prekių apibrėžtis, pateiktas Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 1 straipsnio 2 dalyje, tapačių ir panašių prekių muitinio įvertinimo metodai importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui negali būti taikomi. Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalies c punkto nuostatos (dedukcinis muitinio įvertinimo metodas) gali būti taikomos tik įmonių, kurių pagrindinė veikla yra naudotų transporto priemonių prekyba, kai importuotojas pateikia muitinei informaciją (anksčiau įformintas muitinės deklaracijas, transporto priemonių pardavimo Sąjungos muitų teritorijoje sąskaitas faktūras, remonto išlaidų kalkuliacijas, jeigu transporto priemonės buvo remontuojamos, ir pan.) apie importuotų naudotų transporto priemonių pardavimo Sąjungos muitų teritorijoje kainas.

12. Jeigu importuojamų naudotų transporto priemonių muitinės vertės neįmanoma nustatyti pritaikius minėtus muitinio įvertinimo metodus, jų muitinis įvertinimas turi būti atliekamas vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 3 dalimi ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo taisyklių 23 punktu, taikant naudotų transporto priemonių importo kainas, kurios apskaičiuojamos remiantis transporto priemonių rinkos kainomis, nurodytomis Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge), ir vadovaujantis Taisyklių 22–24 punktais.

13. Jeigu atitinkamų transporto priemonių kainos Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge) nepateiktos, importuojamų naudotų transporto priemonių muitinei vertei nustatyti taikomos naudotų transporto priemonių importo kainos apskaičiuotos remiantis Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge) pateiktomis panašių (atitinkamo galingumo, panašių techninių charakteristikų ir senumo) transporto priemonių rinkos kainomis.

14. Jeigu importuojama naudota transporto priemonė yra senesnė ar naujesnė už tos pačios markės ir modelio transporto priemonę, kurios rinkos kaina pateikta Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge), jos rinkos kaina gali būti nustatoma ekstrapoliacijos būdu: apskaičiuojant vieneriems metams tenkantį dviejų pagal savo amžių šiai transporto priemonei artimiausių tos pačios markės ir modelio transporto priemonių importo kainų skirtumą, išreikštą procentais, jį padauginant iš pagal amžių artimiausios transporto priemonės importo kainos, ir priklausomai nuo to, ar ši transporto priemonė senesnė, ar naujesnė, pridedant prie šios kainos arba iš jos atimant. Šiuo būdu gali būti apskaičiuojama ne daugiau kaip trejais metais senesnės arba naujesnės nei kad nurodyta Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge) transporto priemonės rinkos kaina.

1 pavyzdys. Automobilio „Dodge (USA) Avenger R/T“, 211 kW, 2011 m. laidos, rinkos kainos apskaičiavimas.

Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge) tos pačios markės ir modelio automobilių rinkos kainos yra: 2012 m. automobilio – 10 943 Eur, 2013 m. automobilio – 12 384 Eur.

(12 384 - 10 943) / 12 384) x 100 = 11,64 proc.

10 943 Eur - 10 943 Eur x 11,64 / 100 = 9 669,23 Eur.

Ekstrapoliacijos būdu apskaičiuota automobilio „Dodge (USA) Avenger R/T“, 211 kW, 2011 m. laidos, rinkos kaina lygi 9 669,23 Eur.

2 pavyzdys. Automobilio „Hummer (USA) H2 Luxury“, 289 kW, 2011 m. laidos, rinkos kainos apskaičiavimas.

Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge) tos pačios markės ir modelio automobilių rinkos kainos yra: 2009 m. automobilio – 29 220 Eur, 2010 m. automobilio – 32 869 Eur.

((32 869 - 29 220) / 29 220) x 100 = 12,49 proc.

32 869 Eur + 32 869 Eur x 12,49 / 100 = 36 974,34 Eur.

Ekstrapoliacijos būdu apskaičiuota automobilio „Hummer (USA) H2 Luxury“, 289 kW, 2011 m. laidos, rinkos kaina yra 36 974,34 Eur.

15. Jeigu transporto priemonių, pagal savo technines charakteristikas, senumą ir galingumą panašių į importuojamas naudotas transporto priemones, kurių muitinę vertę reikia nustatyti, rinkos kainos Naudotų transporto priemonių kainų žinyne (kataloge) nepateiktos, importuojamų naudotų transporto priemonių muitinė vertė nustatoma remiantis muitinės turimais duomenimis (turto vertintojų arba ekspertų išvadomis, kitais transporto priemonių rinkos kainų katalogais ar kitais duomenimis) ir apskaičiuojama taikant Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalies c punkto bei Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 142 straipsnio nuostatas, t. y. iš tos pačios markės ir modelio transporto priemonės arba į ją panašios transporto priemonės rinkos kainos, priklausomai nuo transporto priemonės senumo pakoreguotos pagal Taisyklių 14 punktą, atimant naudotos transporto priemonės importo kainos elementus, kurie nurodyti Taisyklių 22 ir 23 punktuose ir apskaičiuojami Taisyklių 24 punkto nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

KITI NAUDOTŲ transporto priemonių MUITINIO ĮVERTINIMO ATVEJAI

 

16. Jeigu muitinė apgadintoms importuojamoms naudotoms transporto priemonėms įvertinti netaiko sandorio vertės metodo ir kitų Sąjungos muitinės kodekse nustatytų muitinio įvertinimo metodų, apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitinė vertė gali būti nustatoma remiantis turto vertintojų surašytomis turto vertinimo ataskaitomis, kuriose apskaičiuota apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių rinkos vertė. Turto vertinimo ataskaitos pateikiamos iki apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių išleidimo.

17. Turto vertinimo ataskaitoje, kuri pateikiama apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitinei vertei pagrįsti, rinkos vertė turi būti nustatyta vadovaujantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu, Turto ir verslo vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. 1K-159 „Dėl Turto ir verslo vertinimo metodikos patvirtinimo“, Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarka ir Kelių transporto priemonių vertinimo instrukcija, patvirtintomis bendru Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. 120 ir finansų ministro 2000 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. 101 „Dėl Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarkos ir Kelių transporto priemonių vertinimo instrukcijos patvirtinimo“, ir Taisyklių nuostatomis:

17.1. Turto vertinimo ataskaitose nevertinamos išlaidos, reikalingos importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių (pvz., žibintų, šviesos signalizacijos prietaisų ir kt.), kurios neatitinka transporto priemonių atitikties reikalavimų, nustatytų Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 „Dėl Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių patvirtinimo“, pakeitimui, jeigu šios sudėtinės dalys neturi vizualiai matomų defektų.

17.2. Apskaičiuojant vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių atkūrimo (remonto) kaštus, į juos neįskaitoma išmontuotų importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių (pvz., išmontuotų durų, žibintų ir kt.) vertė ir importuojamų naudotų transporto priemonių sudėtinių dalių defektams, kurie nėra apgadinimų pasekmė, pašalinti reikalingos išlaidos.

Nustatant vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių atkūrimo (remonto) kaštus importuojamų naudotų transporto priemonių turimiems vizualiai nematomiems defektams, kurių neįmanoma nufotografuoti ir identifikuoti importuojamų naudotų transporto priemonių vizualios apžiūros (fizinio tikrinimo) metu, pašalinti reikalingos išlaidos skaičiuojamos (vertinamos) tik tada, jeigu prie turto vertintojų sudarytų importuojamų naudotų transporto priemonių vertinimo ataskaitų pridėti transporto priemonių gamintojų įgaliotų atstovų Lietuvoje arba transporto priemonių remonto įmonių, įtrauktų į Muitinės departamento sudarytą Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašą, dokumentai, kuriuose surašyti duomenys apie nustatytus defektus. Šiuose dokumentuose turi būti nurodyta, kad jie yra skirti turto vertintojams apgadintų transporto priemonių vertės nustatymui.

Apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių tikrinimo dokumentuose, kuriuose nurodomi variklio defektai, turi būti nurodomas tikrinto variklio numeris.

17.3. Vertinamų apgadintų transporto priemonių rinkos vertė iki apgadinimo nustatoma pagal Naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyno (katalogo) duomenis. Jeigu duomenų apie vertinamų transporto priemonių (tos pačios markės ir modelio transporto priemonių) rinkos kainas Naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge) nėra, transporto priemonių rinkos vertė iki apgadinimo nustatoma atsižvelgiant į panašių markių ir modelių naudotų transporto priemonių rinkos kainas, nurodytas Naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge).

Jeigu nėra galimybės apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių rinkos vertės iki apgadinimo nustatyti šiame papunktyje nurodytais būdais, ji nustatoma lyginamosios vertės metodu.

17.4. Jeigu turto vertinimo ataskaitose apskaičiuojama vertinamų apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių likutinė vertė, taikomos tokios koeficientų reikšmės:

17.4.1. automobilio populiarumo apgadintų automobilių rinkoje koeficientas:

17.4.1.1. nuo 1 iki 0,9 – jeigu apgadinta importuojamos naudotos transporto priemonės priekinė dalis arba deformuota jo laikančioji konstrukcija (kėbulo karkasas);

17.4.1.2. 1 – jeigu apgadinta importuojamos naudotos transporto priemonės užpakalinė dalis;

17.4.2. rizikos dėl neįvertintų gedimų bei pakitimų (paklausos) rinkoje koeficientas:

17.4.2.1. nuo 1 iki 0,95 – jeigu yra akivaizdi transmisijos pažeidimų tikimybė;

17.4.2.2. 1 – kitais nei Taisyklių 17.4.2.1 papunktyje nurodytais atvejais.

18. Jeigu nustatant apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitinę vertę naudojamasi turto vertinimo ataskaitos duomenimis, iš turto vertintojų apskaičiuotos importuojamos naudotos transporto priemonės rinkos vertės atimami Taisyklių 22 ir 23 punktuose nurodyti importuojamos naudotos transporto priemonės importo kainos elementai, kurie apskaičiuojami Taisyklių 24 punkto nustatyta tvarka.

19. Išnagrinėjus apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui pateiktus dokumentus, priimamas vienas iš sprendimų:

19.1. apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitine verte laikyti deklaruotą transporto priemonių sandorio vertę, jeigu Taisyklių 18 punkto nustatyta tvarka apskaičiuota jų muitinė vertė pagrindžia deklaruotą sandorio vertę (yra ne mažesnė arba jai artima); arba

19.2. apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių muitine verte laikyti Taisyklių 18 punkto nustatyta tvarka apskaičiuotą importuojamų transporto priemonių muitinę vertę, jeigu ji yra didesnė už deklaruotą apgadintų importuojamų naudotų transporto priemonių sandorio vertę ir nėra šiai vertei artima; arba

19.3. transporto priemonių muitinę vertę nustatyti remiantis naudotų transporto priemonių importo kainomis vadovaujantis Taisyklių 12–15 punktais, jeigu:

19.3.1. muitiniam tikrinimui kartu su importo deklaracija nepateikta turto vertintojo surašyta turto vertinimo ataskaita; arba

19.3.2. muitiniam tikrinimui pateikta turto vertintojo surašyta turto vertinimo ataskaita parengta ne pagal Taisyklių 17 punkto reikalavimus. Nustatęs neatitikimus, muitinės pareigūnas, vadovaudamasis Elektroninės importo deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su importo procedūrų vykdymu, mainų taisyklių, patvirtintų Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-360 „Dėl Elektroninės importo deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su importo procedūrų vykdymu, mainų taisyklių patvirtinimo“, 4.15 papunkčiu, Muitinės deklaracijų apdorojimo sistemoje deklarantui siunčia elektroninį pranešimą „Prašymas atlikti muitinės nurodytus veiksmus“ (IESUPLT), kuriame nurodo muitinio tikrinimo metu rastus neatitikimus (pvz. „Turto vertinimo ataskaitoje rasti neatitikimai: vertinamos išlaidos reikalingos išmontuotų dalių (priekinis bamperis, kapotas) pakeitimui)“.

Jei pateikiama rašytinė deklaracija, muitinės pareigūnas turto vertinimo ataskaitoje deda B grupės spaudą su įrašu „Nepriimta, nes...“, nurodo neatitikimus ir patvirtina tai savo parašu, C grupės asmeninio naudojimo spaudu ir numeruotu muitinės įstaigos antspaudu; arba

19.3.3. jeigu nėra pateikti dokumentai, kuriuose laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūros įforminimo metu būtų užfiksuoti importuojamų naudotų transporto priemonių defektai.

20. Taisyklių 19 punkte nurodyti sprendimai laikomi priimtais išleidus apgadintas importuojamas naudotas transporto priemones į laisvą apyvartą, kai joms įformintos importo deklaracijos 46 langelyje nurodyta muitinės poste nustatyta importuojamos naudotos transporto priemonės muitinė vertė.

21. Įforminant išleidimo į laisvą apyvartą procedūrą naudotoms transporto priemonėms po laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūros, dokumentu, pagrindžiančiu importuojamų naudotų transporto priemonių turimus defektus, gali būti Importuojamos naudotos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, aktas (priedas), surašytas laikinojo įvežimo perdirbti muitinės procedūros įforminimo metu.

Importuojamos naudotos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, aktą deklarantas surašo dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka deklarantui, o kitas pridedamas prie įforminamos importo deklaracijos. Deklarantas privalo prie Importuojamos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, akto pridėti apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės spalvotas fotografijas, kuriose matomi jos defektai. Prie fotografijų turi būti nurodyta apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės markė, identifikavimo numeris ir deklaranto vardas ir pavardė. Fotografijų ir prie jų nurodytų duomenų tikrumas turi būti patvirtintas deklaranto parašu. Importuojamos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, aktą (abu egzempliorius) pasirašo deklarantas. Jeigu atliekamas apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės muitinis tikrinimas, jį atliekantis muitinės pareigūnas turi patikrinti, ar Importuojamos naudotos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, akte nurodyti defektai atitinka importuojamos transporto priemonės defektus. Jeigu nustatoma, kad nurodytieji defektai atitinka apgadintos importuojamos naudotos transporto priemonės defektus, muitinės pareigūnas Importuojamos naudotos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo, akte deda B grupės spaudą su įrašu arba užrašo „Atitinka“, patvirtindamas tai savo parašu, C grupės asmeninio naudojimo spaudu ir numeruotu muitinės įstaigos antspaudu.

 

IV SKYRIUS

NAUDOTŲ transporto priemonių IMPORTO KAINŲ APSKAIČIAVIMAS

 

22. Naudotų transporto priemonių importo kainos apskaičiuojamos remiantis Naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge) pateiktomis atitinkamų naudotų transporto priemonių rinkos kainomis, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 74 straipsnio 2 dalies c punkto ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 142 straipsnio nuostatomis, t. y. taikant dedukcinį muitinio įvertinimo metodą. Apskaičiuojant naudotos transporto priemonės importo kainą, iš Naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge) nurodytos atitinkamos naudotos transporto priemonės rinkos kainos atimama:

22.1. Lietuvoje registruotų įmonių, kurių pagrindinė veikla yra transporto priemonių prekyba, vidutinis pelnas;

22.2. vidutinės išlaidos, susijusios su naudotų transporto priemonių pardavimu Lietuvos rinkoje;

22.3. už į Sąjungos muitų teritoriją importuojamas trečiųjų šalių naudotas transporto priemones nustatyti importo muitai ir Lietuvos Respublikoje nustatyti importo mokesčiai.

23. Tam tikros markės ir modelio bei amžiaus naudotos transporto priemonės importo kaina apskaičiuojama pagal šią formulę:

IKij = RKij - BP - Mpvm - Mim;

čia IKij – tam tikros markės ir modelio bei amžiaus naudotos transporto priemonės importo kaina eurais;

RKij – naudotų transporto priemonių rinkos kainų žinyne (kataloge) nurodyta tam tikros markės ir modelio naudotos transporto priemonės rinkos kaina eurais;

BP – apskaičiuotas vidutinis įmonių, kurių pagrindinė veikla yra transporto priemonių prekyba, veiklos pelnas ir bendrosios išlaidos, susijusios su transporto priemonių pardavimu, eurais;

Mpvm – pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) suma eurais;

Mim – importo muito suma eurais.

24. Naudotos transporto priemonės importo kainos elementai apskaičiuojami tokia tvarka:

24.1. vidutinis įmonių, kurių pagrindinė veikla yra transporto priemonių prekyba, veiklos pelnas ir bendrosios išlaidos, susijusios su transporto priemonių pardavimu, eurais:

BP = RKij x % Pk /100;

čia Pk – įmonių, kurių pagrindinė veikla yra variklinių transporto priemonių pardavimas, bendrojo pelningumo norma, kuri apima įmonių pelną ir bendrąsias išlaidas, nustatoma pagal Lietuvos statistikos departamento apskaičiuoto įmonių, kurių kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių yra G451, bendrojo veiklos pelningumo ataskaitinio laikotarpio duomenis;

24.2. PVM suma eurais apskaičiuojama atitinkamos naudotos transporto priemonės PVM apmokestinamąją vertę padauginus iš Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo nustatyto PVM tarifo:

Mpvm = (RKij - BP) x % PVM / (100 + % PVM);

čia PVM – nustatytas PVM tarifas už importuojamas transporto priemones;

24.3. importo muito suma eurais apskaičiuojama atitinkamos transporto priemonės apmokestinamąją vertę padauginus iš Sąjungos muitų teisės aktų nustatytos importo muito normos, taikomos atitinkamai naudotai transporto priemonei:

Mim = (RKij - BP - Mpvm) x % IM / (100 + % IM);

čia IM – importo muito tarifas, nustatytas už į Sąjungos muitų teritoriją importuojamas naudotas transporto priemones, kilusias iš trečiųjų šalių. Importo muito tarifo normos nustatomos Europos Sąjungos muitų teisės aktuose ir skelbiamos Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje ir oficialiajame Europos Sąjungos integruotojo tarifo (TARIC) tinklalapyje internete adresu: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=lt, ir Lietuvos Respublikos integruotojo tarifo (LITAR) duomenų bazėje adresu: http://litarweb.cust.lt.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Importuojamų naudotų transporto priemonių muitiniam įvertinimui taikant atitinkamų markių ir modelių naudotų transporto priemonių importo kainas, apskaičiuotas vadovaujantis Taisyklių 22–24 punktais, taip pat nustatant transporto priemonių rinkos vertę iki apgadinimo, JAV ir Kanadoje pagamintų transporto priemonių pagaminimo metai laikomi tokias transporto priemones lydinčiuose registracijos dokumentuose nurodyti metai (modelio metai). Kitų transporto priemonių pagaminimo metai nustatomi remiantis šias transporto priemones lydinčiuose registracijos dokumentuose pateikta informacija ir kitais prieinamais informacijos apie transporto priemonių senumą šaltiniais (pvz., remiantis transporto priemonės identifikavimo numeriu (VIN).

26. Taisyklių 24.1 papunktyje nurodytą įmonių, kurių pagrindinė veikla yra variklinių transporto priemonių pardavimas, bendrojo pelningumo normą Muitinės departamentas pateikia teritorinėms muitinėms ir skelbia Lietuvos Respublikos muitinės interneto svetainės www.lrmuitine.lt rubrikoje „Verslui ir privatiems asmenims“ / „Prekių muitinis įvertinimas“.

27. Transporto priemonių remonto įmonės, pageidaujančios atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimus ir surašyti Taisyklių 17.2 papunktyje nurodytus tikrinimo dokumentus, kreipiasi į teritorinę muitinę, kurios veiklos zonoje įmonė vykdo veiklą, su prašymu įtraukti į Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašą ir sudaro sutartis su muitine dėl importuojamų transporto priemonių tikrinimo. Savo prašyme transporto priemonių remonto įmonė turi nurodyti:

27.1. įmonės pavadinimą ir kodą;

27.2. remonto dirbtuvių, kuriose bus atliekamas importuojamų transporto priemonių tikrinimas, adresus;

27.3. transporto priemonių markes, kurių tikrinimui įmonė turi reikiamą įrangą (turi būti nurodoma, kokia įranga bus naudojama vizualiai nematomų defektų tikrinimui);

27.4. įmonės vadovą ir (arba) įmonės darbuotojus, kurie įgalioti tvirtinti importuojamų transporto priemonių tikrinimo protokolus.

28. Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašą Muitinės departamentas skelbia Lietuvos Respublikos muitinės interneto svetainės www.lrmuitine.lt rubrikoje „Verslui ir privatiems asmenims“ / „Prekių muitinis įvertinimas“.

29. Jeigu atliekant muitinį tikrinimą nustatoma, kad transporto priemonių remonto įmonės surašytame importuojamos transporto priemonės tikrinimo protokole nurodyti transporto priemonės defektai neatitinka transporto priemonės turimų defektų, transporto priemonių remonto įmonė išbraukiama iš Transporto priemonių remonto įmonių, kurios gali atlikti importuojamų transporto priemonių tikrinimą, sąrašo.

______________


 

Importuojamų naudotų

transporto priemonių muitinio

įvertinimo taisyklių

priedas

 

Importuojamos transporto priemonės defektų, atsiradusių dėl apgadinimo,

A K T A S

 


(data)

 

____________________ teritorinės muitinės ____________________ poste deklarantas,

 

dalyvaujant turto vertintojui (jeigu jis nedalyvavo – išbraukti)                                                            ,

(vardas, pavardė)

, nustatė               transporto priemonės

(defektų skaičius)                                          (markė, modelis)

pagaminimo metai ___________________, identifikavimo Nr. ,

 

defektus (duomenys apie transporto priemonės defektus pateikti lentelėje).

 

PRIDEDAMA. fotografijų.

 

Deklarantas                                                                Turto vertintojas

 

                (parašas)                                                                   (parašas)

 

   (vardas, pavardė)                                                    (vardas, pavardė)

 

Duomenys apie transporto priemonės defektus

 

Eil.

Nr.

Sunaikintų, sugadintų dalių, detalių pavadinimai

Sugadinimo laipsnis, pobūdis ir plotas

(1)

(2)

(3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Neužpildyta lentelės dalis perbraukiama įstrižai.

 

___________