VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS R. VALČIŪNŲ IR VILNIAUS R. LAVORIŠKIŲ VIDURINIŲ MOKYKLŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. balandžio 25 d. Nr. T3-136

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo  4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V – 1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T3-96 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“ ir atsižvelgdama į Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos direktoriaus 2014-02-07 prašymą Nr.2.4.-9 bei Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos direktoriaus 2014-03-05 prašymą Nr.D3-22, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatus (1 priedas).

2. Patvirtinti Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos nuostatus (2 priedas).

3. Įgalioti 1 ir 2 punkte nurodytų švietimo įstaigų vadovus pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Pripažinti netekusiais galios nuo 1 ir 2 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:

4.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. liepos 4 d. sprendimo T3-219 5 dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatai.

4.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2009 m. gegužės 22 d. sprendimo Nr. T3-139 3 dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos nuostatai.

 

 

 

Mero pavaduotojas,

pavaduojantis savivaldybės merą                                                                                Česlav Olševski


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2014 m. balandžio 25 d.

sprendimu Nr. T3-136

 

1 priedas

 

VILNIAUS R. VALČIŪNŲ VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Valčiūnų vidurinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Oficialusis mokyklos pavadinimas – Vilniaus r. Valčiūnų vidurinė mokykla; trumpasis mokyklos pavadinimas – Valčiūnų vidurinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 191321910.

3. Mokykla įsteigta 1995-09-01 Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 1995-06-28 sprendimu Nr. 33 „Dėl Valčiūnų pradinės mokyklos reorganizavimo į vidurinę“.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

4.1. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

5. Mokyklos savininkė - Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, LT – 09318 Vilnius. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:

5.1. tvirtina mokyklos nuostatus;

5.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos vadovą;

5.3. priima sprendimą dėl mokyklos buveinės pakeitimo;

5.4. priima sprendimą dėl mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

5.5. priima sprendimą dėl mokyklos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

5.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

6. Mokyklos buveinė – Draugystės g. 17, Valčiūnų k., Juodšilių sen., LT – 13220 Vilniaus r.

7. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla;

7.1. mokyklos tipas – vidurinė mokykla;

7.2. pagrindinė paskirtis – vidurinės mokyklos tipo vidurinė mokykla;

7.3. mokymo kalba – rusų;

7.4. mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi;

7.5. mokykloje vykdomos vidurinio, pagrindinio, pradinio ir priešmokyklinio ugdymo programos; išduodami šie mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: brandos atestatas (arba brandos atestatas su pagyrimu) ir jo priedas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo išsilavinimo pažymėjimas ir kiti pažymėjimai.

8. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo, vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros, vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais mokyklos nuostatais.

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS IR MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

9. Pagrindinė mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas – 85. Pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis vidurinis ugdymas, kodas – 85.31;

10. Kitos veiklos rūšys:

10.1. priešmokyklinis ugdymas, kodas – 85.10.20;

10.2. pradinis ugdymas, kodas – 85.20;

10.3. pagrindinis ugdymas, kodas – 85.31.10.

11. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.

12. Mokyklos veiklos uždaviniai:

12.1. teikti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą mokiniams bei kokybišką priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

12.2. diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį pritaikant mokinių poreikiams, mokymosi stiliams ir galioms, tobulinti gabių mokinių ugdymo sistemą;

12.3. vykdyti prevencines programas prieš smurtą ir rūkymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą, užtikrinant sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką;

12.4. teikti asmeniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei, mokslinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis, taip pat garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą.

13. Vykdydama jai pavestas funkcijas mokykla:

13.1. organizuoja ugdymo procesą pradedant mokslo metus pagal bendrųjų ugdymo planų, patvirtintų Švietimo ir mokslo ministro įsakymu reikalavimus;

13.2. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (-si) būdus ir tempą;

13.3. užtikrina tinkamas mokymo (-si) sąlygas gimtąja kalba ir saugumą ugdymo procese;

13.4. ugdo dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, pagarbą tėvams, mokytojams, gimtajai bei valstybinei kalbai, kultūrai, istorijai, puoselėja rusų ir lietuvių tautines tradicijas ir papročius, atkreipdama ypatingą dėmesį į teises ir pareigas bei atsakomybę šeimai, tautai, visuomenei;

13.5. teikia kokybišką, atitinkantį bendrąjį pradinį, pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą, vykdo priešmokyklinį ugdymą;

13.6. sudaro sąlygas pageidaujantiems mokiniams mokytis savarankišku būdu, pagal individualias programas, ligos (negalios) atveju – namuose;

13.7. atitinkamai pasirengus ir esant reikalui, mokykla gali organizuoti parengiamųjų, išlyginamųjų klasių ar grupių darbą;

13.8. organizuoja neformalųjį švietimą pagal mokinių poreikius, atsižvelgdama į mokyklos galimybes, integruodama jį su bendruoju ugdymu;

13.9. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių ir jaunimo organizacijoms;

13.10.  teikia informacinę, psichologinę, socialinę, specialiąją pedagoginę pagalbą;

13.11. ugdo specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;

13.12. vykdydama vidurinio ugdymo programą, informuoja mokinius ir jų tėvus (globėjus) apie mokyklos teikiamas ugdymo turinio pasirinkimo galimybes ir padeda mokiniams susidaryti individualius ugdymo planus dvejiems metams;

13.13.  kontroliuoja, vengiančiųjų privalomojo iki 16 metų mokymosi, mokinių lankomumą;

13.14. sudaro sąlygas nepamokiniu metu mokyklos nustatyta tvarka naudotis biblioteka, skaitykla, aktų sale, kompiuteriais ir kitais mokyklos ištekliais;

13.15. objektyviai ir nešališkai vertina mokinių mokymosi pasiekimus;

13.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (ar globėjais) sprendžiant mokyklos valdymo, veiklos, ugdymo proceso organizavimo, mokinių ugdymosi klausimus, inicijuoja tėvų (ar globėjų) dalyvavimą mokyklos savivaldoje, teikia informaciją tėvams (ar globėjams) apie ugdymo(si) sąlygas ir mokymo(si) pasiekimus;

13.17. atlieka mokyklos vidaus įsivertinimą;

13.18. vykdo pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimus bei vidurinės mokyklos baigiamuosius brandos egzaminus;

13.19. dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose, ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;

13.20. organizuoja ir vykdo rūkymo ir narkomanijos prevencijai skirtus renginius ir priemones, dalyvauja teisės pažeidimų, mokyklos nelankymo, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevencijoje;

13.21. vykdo vaiko minimalią priežiūrą, padeda jiems įveikti susiformavusį ydingą elgesį, išsiugdyti prasmingo individualaus ir visuomeninio gyvenimo sampratas;

13.22. teikia socialinę paramą, organizuoja nemokamą maitinimą mokiniams pagal Vilniaus rajono savivaldybės tarybos patvirtintą socialinės paramos mokiniams organizavimo ir teikimo tvarką;

13.23.  kuria mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį.

14. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

15. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:

15.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

15.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

15.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

15.4. Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

15.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

15.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

15.7. vykdyti viešuosius pirkimus;

15.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

16. Mokykla, įgyvendindama iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:

16.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;

16.2. švietimo programų vykdymą;

16.3. atvirumą vietos bendruomenei;

16.4. mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

16.5. geros kokybės švietimą.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

17. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

17.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

17.2. direktoriaus patvirtintą mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

17.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba.

18. Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorių konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Vilniaus rajono savivaldybės taryba arba jos įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ir jos įgaliotam asmeniui.

19. Mokyklos direktorius:

19.1. vadovauja mokyklos strateginio ir metinio veiklos bei ugdymo planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui, aiškina mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;

19.2. atsako už informacijos apie švietimą paskelbimą, demokratinį mokyklos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;

19.3. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos įsivertinimo vykdymą ir atsako už mokyklos veiklos rezultatus;

19.4. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius mokyklos bendruomenės santykius;

19.5. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia pavaduotojus ugdymui ir ūkio reikalams, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį ir techninį personalą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

19.6. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

19.7. vadovauja raštinės vedėjo ir bibliotekininko darbui, mokyklos raštvedybai ir archyvo tvarkymui;

19.8. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis;

19.9. inicijuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir juos tvirtina;

19.10. rengia mokyklos darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;

19.11. tvirtina mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

19.12. kartu su Mokyklos taryba nustato mokinių ir darbuotojų skatinimo sistemą;

19.13. kontroliuoja, kad mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;

19.14. stebi, analizuoja, vertina mokyklos veiklą, ugdymo rezultatus;

19.15. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais);

19.16. palaiko ryšius su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos skyriumi, mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;

19.17. prižiūri vaiko minimalios priežiūros vykdymą mokykloje;

19.18. sudaro mokyklos Vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;

19.19. rūpinasi vaikų, kuriems skirtos minimalios priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos jiems teikimo organizavimu;

19.20. organizuoja pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimus ir vidurinės mokyklos baigimo egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;

19.21. rūpinasi mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų, priešgaisrine ir civiline sauga;

19.22. rūpinasi tarptautiniais mokyklos ryšiais;

19.23. atstovauja mokyklai kitose institucijose.

20. Direktorius atsako:

20.1. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

20.2. demokratinį ugdymo įstaigos valdymą;

20.3. mokytojo etikos normų laikymąsi;

20.4. skaidriai priimamus sprendimus;

20.5. bendruomenės narių informavimą;

20.6. pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

20.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

20.8. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

20.9. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi;

20.10. Mokyklos veiklos rezultatus.

21. Mokyklos direktorius turi patariamąjį organą – direkcinę tarybą.

22. Direkcinė taryba – nuolat veikianti mokykloje patariamoji institucija, padedanti direktoriui kolegialiai vadovauti visai mokyklos veiklai, garantuojanti sėkmingą vadovo vaidmenų, įgyvendinančių vadovybės funkcijas, atlikimą.

23. Direktorius yra direkcinės tarybos pirmininkas.

24. Nuolatiniai direkcinės tarybos nariai yra direktoriaus pavaduotojai ugdymui ir ūkio reikalams, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, metodinės tarybos pirmininkas.

25. Į direkcinės tarybos posėdžius kviečiami tie darbuotojai, kurių darbas susijęs su nagrinėjamais klausimais. Direkcinės tarybos nutarimai priimami balsų dauguma. Jie privalomi visiems direkcinės tarybos nariams.

26. Direkcinis pasitarimas dirba pagal mokyklos metinį veiklos planą arba pagal planą, kuris patvirtinamas posėdyje.

27. Direktoriaus patvirtintus direkcinės tarybos nutarimus privalo vykdyti visi mokyklos bendruomenės nariai.

28. Direkcinio pasitarimo nutarimai skelbiami mokytojų kambario skelbimų lentoje, susiję su mokinių veikla – mokyklos skelbimų lentoje. Aptarnaujančio personalo darbuotojus su priimtais nutarimais supažindina direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams.

29. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

29.1. rengia ugdymo planus, organizuoja ugdymo plano, bendrųjų programų vykdymą, pamokų ir neformaliojo švietimo tvarkaraščių sudarymą;

29.2. vadovauja vaikų, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, integravimosi programų įgyvendinimui, organizuoja Vaiko gerovės komisijos darbą, rūpinasi specialiosios pedagoginės-psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;

29.3. teikia pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai;

29.4. stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus;

29.5. rūpinasi mokytojų kvalifikacijos tobulinimu, skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, dalykiškai bendradarbiauti ir atestuotis;

29.6. vadovauja mokyklos metodiniam darbui ir popamokinei veiklai, rengia ugdymo programų, vadovėlių, mokymo priemonių, naujų ugdymo formų ir metodų aptarimus;

29.7. organizuoja mokytojų ir mokinių budėjimą mokykloje;

29.8. vykdo mokinių apskaitą, tvarko mokinių abėcėlinę, išsilavinimo bei pasiekimų pažymėjimų apskaitos knygas;

29.9. pildo statistinius duomenis susijusius su mokytojais bei mokiniais, tvarko mokinių ir mokytojų registrus, sudaro ataskaitas ir teikia jas institucijoms;

29.10. vykdo mokinių teisės pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;

29.11. organizuoja veiklos kokybės įsivertinimo mokykloje atlikimą;

29.12. pildo mokyklos vadovų ir mokytojų darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

29.13. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą;

29.14. pavaduoja direktorių jam nesant mokykloje (ligos atveju, tarnybinių komandiruočių, atostogų metu ir kt.);

29.15. vykdo kitas pareigybių aprašyme numatytas funkcijas.

30. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:

30.1. rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;

30.2. organizuoja aptarnaujančio personalo darbą, užtikrina jo narių pareigybių aprašymų vykdymą;

30.3. rūpinasi mokyklos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių apsauga, jų priežiūra;

30.4. rūpinasi priešgaisrine apsauga, darbų ir civiline sauga, taisyklių bei norminių aktų vykdymu;

30.5. yra materialiai atsakingas asmuo, atsako už mokyklos turtą, prekių bei materialinių vertybių saugumą, jų tvarkingą laikymą, atlieka mokyklos inventorizaciją;

30.6. organizuoja materialinių vertybių bei inventoriaus įsigijimą, vadovauja viešojo pirkimo komisijos darbui;

30.7. atsako už valstybinės vėliavos laikymą, jos iškėlimą bei priežiūrą;

30.8. pildo techninio personalo darbuotojų darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

30.9. vykdo kitas pareigybių aprašyme numatytas funkcijas.

31. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti sudaroma metodinė taryba. Ją sudaro veikiančių mokykloje dalykų ar dalykų sričių metodinių grupių pirmininkai, turintys metodinės veiklos patirties. Metodinė taryba veikia pagal mokyklos direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos nuostatus ir darbo reglamentą. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas.

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

32. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Mokyklos savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja jų nuostatai, kurie yra sudaromi pagal mokyklos nuostatuose nurodytus reikalavimus:

32.1. šių nuostatų projektus rengia atitinkamų savivaldos institucijų pirmininkai;

32.2. bendrieji savivaldos institucijų nuostatų skyriai:

32.2.1. bendroji dalis;

32.2.2. pagrindinė veikla;

32.2.3. funkcijos ir struktūra;

32.2.4. teisės ir pareigos;

32.2.5. vadovavimas;

32.2.6. veiklos organizavimas;

32.2.7. ryšiai;

32.2.8. veiklos priežiūra;

32.2.9. archyvo ir raštvedybos organizavimo tvarka;

32.2.10. turtas, lėšų šaltiniai, jų naudojimo tvarka;

32.2.11. atsakomybė ir/arba atskaitomybė;

32.2.12. nuostatų keitimas, tvirtinimas;

32.2.13. reorganizavimas ir likvidavimas.

33. Suderintus su mokyklos vadovybe, aptartus ir aprobuotus nuostatus atitinkamų savivaldos institucijų posėdžiuose, tvirtina mokyklos direktorius.

34. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto mokyklos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą šiuose nuostatuose, priima sprendimus bei daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą.

35. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.

36. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis (po tris) renkami mokiniai, mokytojai bei tėvai (globėjai, rūpintojai) dvejiems metams. Mokytojus į Mokyklos tarybą atviru balsavimu renka mokytojų taryba, tėvus – visuotinis tėvų susirinkimas. 9-12 klasių mokiniai atviru balsavimu renka savo atstovus į Mokyklos tarybą mokinių susirinkime.

37. Mokyklos tarybos pirmininką atviru balsavimu renka ir atšaukia tarybos nariai. Mokyklos tarybos pirmininku negali būti mokyklos direktorius.

38. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus. Juos inicijuoja mokyklos direktorius arba Mokyklos tarybos pirmininkas.

39. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tarybos narių. Nutarimai (sprendimai) priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

40. Be tarybos narių, į posėdžius gali būti kviečiami su svarstomais klausimais susiję mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai), mokiniai, vietos savivaldos atstovai ir kiti asmenys.

41. Mokyklos tarybos nutarimus (sprendimus), kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams arba Lietuvos Respublikos įstatymams, mokyklos direktorius, steigėjas arba švietimo priežiūrą vykdančios institucijos siūlo svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

42. Mokyklos taryba nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aptaria bei aprobuoja mokyklos nuostatus, darbo tvarkos taisykles, veiklos planą, strateginį, ugdymo planus, nustato ugdymo organizavimo tvarką.

43. Mokyklos taryba priima nutarimą dėl:

43.1. mokslo metų skirstymo trimestrais ar pusmečiais 1-10 klasių mokiniams;

43.2. mokinių atostogų datų (suderinus su steigėju ar jo administracijos švietimo padaliniu);

43.3. klasių dalijimo į grupes;

43.4. pagilinto dalyko mokymo pagal platesnę programą nei bendrojo dalyko programa, pasirenkamųjų dalykų ir dalykų modulių pasiūlos;

43.5. intensyvaus pagrindinio ugdymo programos antro koncentro ir vidurinio ugdymo programos dalykų mokymo;

43.6. laikinųjų grupių sudarymo principų;

43.7. dalyko, kurso ar modulio pakeitimo mokiniui tvarkos;

43.8. neformaliojo švietimo organizavimo būdų ir valandų skyrimo neformaliojo švietimo programoms;

43.9. mokinių pasiekimų mokantys muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietiškumo pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo;

43.10. pagrindinio ugdymo programos pirmųjų metų mokinių adaptacinio laikotarpio trukmės;

43.11. mokinių kultūrinei, pažintinei, sportinei veiklai organizuoti numatytų 10 mokslo dienų bei socialinės veiklos organizavimo principų ir būdų;

43.12. gimtosios kalbos (rusų) brandos egzamino privalomojo laikymo.

44. Mokyklos taryba:

44.1. svarsto mokinių maitinimo bei pavėžėjimo klausimus;

44.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

44.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus, vertina mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;

44.4. skiria atstovus (mokytojus arba tėvus) į pedagogų atestacijos komisiją ir viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;

44.5. kontroliuoja mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą, svarsto mokyklos materialinės bazės gerinimo klausimus;

44.6. gali sustabdyti kitų mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

45. Mokyklos priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams ir teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

46. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi mokykloje dirbantys mokytojai, psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

47. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius, jei jo nėra – Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

48. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia mokyklos direktorius. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą (pusmetį). Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

49. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

50. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

51. Mokytojų taryba:

51.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, svarsto ir analizuoja ugdymo, egzaminų rezultatus, ugdymo planų įgyvendinimą, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą, projektinių darbų vykdymą, mokytojų veiklos planavimo kokybę;

51.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos plano, veiklos kokybės įsivertinimo atlikimo, aptaria ugdymo planų ir bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo pasiekimo klausimus;

51.3. kartu su mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, darbų saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus, skiria daug dėmesio prevencinėms programoms, darbui su mokiniais, turinčiais elgesio ir lankomumo problemų, tvarkaraščio sudarymo problemoms, higieninių reikalavimų vykdymui;

51.4. renka atstovus į Mokyklos tarybą ir Mokytojų atestacijos komisiją;

51.5. priima nutarimus dėl:

51.5.1. mokinių ugdymo pasiekimų ir kėlimo į aukštesnę klasę, leidimo laikyti brandos egzaminus;

51.5.2. galimybės mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo antrosios dalies programą, neturinčiam mokymosi motyvacijos ir neketinančiam mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, tėvams pritarus, nesimokyti vienos užsienio kalbos;

51.5.3. mokinių, lankančių ar baigusių specializuotas valstybines ar savivaldybių meno ar sporto mokyklas, privalomų atitinkamo dalyko pamokų nelankymo ir atsiskaitymo formų;

51.5.4. atleistų nuo kūno kultūros pamokų mokinių užimtumo;

51.5.5. dalykų programų skirtumų likvidavimo ir atsiskaitymo tvarkos;

51.5.6. mokinių mokymosi savarankišku būdu;

51.5.7. projektų tematikos, trukmės, vertinimo būdų, savaitinių pamokų skyrimo darbo vadovui (prireikus ir konsultantams);

51.5.8. mokinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių vertinimo;

51.5.9. mokinių pasiekimų mokantys muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietiškumo pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo;

51.5.10. ugdymo turinio planavimo laikotarpių ir formų;

51.5.11. programų, teminių planų rengimo principų ir tvarkos;

51.5.12. socialinės veiklos organizavimo.

52. Mokykloje veikia mokinių savivaldos institucijos: Mokinių taryba, klasių mokinių komitetai.

53. Mokinių tarybą sudaro demokratiniais principais klasių susirinkimuose išrinkti 5-12 klasių seniūnai bei 9-12 klasių mokiniai – Mokyklos tarybos nariai. Mokinių taryba renkama vieneriems metams. Mokinių tarybai vadovauja mokyklos 5-12 klasių mokinių išrinktas prezidentas.

54. Mokinių taryba kviečiama prireikus, bet ne rečiau, kaip kartą per trimestrą.

55. Mokinių taryba:

55.1. koordinuoja klasių komitetų veiklą, teikia siūlymus dėl mokinių laisvalaikio organizavimo;

55.2. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Mokykloje, žalingų įpročių prevencijos akcijas, mokyklos mikroklimato gerinimo, uniformų įsigijimo ir kitus klausimus;

55.3. priima sprendimus dėl neeilinės mokinių konferencijos (susirinkimo) sušaukimo;

55.4. inicijuoja Mokyklos informacinių mokinių savivaldos stendų apipavidalinimą;

55.5. svarsto ir suderinusi su Mokyklos vadovu tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;

55.6. klasės auklėtojo teikimu svarsto skatinimų ir nuobaudų skyrimo, mokinių lankomumo klausimus ir teikia siūlymus Mokyklos tarybai;

55.7. svarsto mokinių teisių mokykloje ir už mokyklos ribų ginimo klausimus;

55.8. tvirtina mokinių delegacijos sudėtį į rajono (miesto) mokinių konferenciją.

56. Mokinių taryba už savo veiklą atsiskaito ją rinkusiems mokiniams.

57. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasių mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkimuose.

58. Klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasių tėvų susirinkimus ir padeda klasių auklėtojams spręsti ūkinius, klasių renginių organizavimo klausimus, bendradarbiauja su mokytojais, Mokyklos administracija.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

59. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

62. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.

63. Mokyklos lėšos:

63.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

63.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

63.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

63.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

64. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Mokykla gali turėti savo atsiskaitomąją sąskaitą banke. Tai savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos.

66. Mokykla yra paramos gavėja. Paramos lėšos naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir kitais teisės aktais.

67. Mokykla organizuoja supaprastintus viešuosius pirkimus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, mokyklos supaprastintų viešųjų pirkimų nuostatais ir kitais pirkimus reglamentuojančius teisės aktais.

68. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Vieši pranešimai skelbiami mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje.

72. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius.

73. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.

74. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

76. Vieši pranešimai, kuriuos, vadovaujantis šiais Nuostatais ar Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje http://www.valciunai.vilniausr.lm.lt/.

 

__________________________________________

 

 

 

SUDERINTA

Mokyklos tarybos 2014-01-09

posėdžio protokoliniu nutarimu

(Protokolas Nr. 3)


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2014 m. balandžio 25 d.

sprendimu Nr. T3-136

 

2 priedas

 

VILNIAUS R. LAVORIŠKIŲ VIDURINĖS MOKYKLOS

NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Lavoriškių vidurinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, Mokyklos veiklos organizavimą ir valdymą, Mokyklos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas: Vilniaus r. Lavoriškių vidurinė mokykla.

3. Trumpasis mokyklos pavadinimas: Lavoriškių vidurinė mokykla.

4. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 191315448.

5. Mokyklos įsteigimo data – tiksli įsteigimo data nežinoma. Lavoriškėse mokykla pirmą kartą paminėta 1781 metais (istorinis šaltinis: J. Kurčevskio knyga ,,Vilniaus vyskupija“). 1955 m. balandžio 28 d. Naujosios Vilnios rajono darbininkų deputatų Tarybos Vykdomojo komiteto sprendimu Nr. 222 „Dėl Rukainių ir Lavoriškių septynmečių mokyklų reorganizavimo į vidurines mokyklas“ Lavoriškių septynmetė mokykla buvo reorganizuota į Lavoriškių vidurinę mokyklą.

6. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

7. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

8. Mokyklos savininkė – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savininkas), identifikavimo kodas – 111104987, LT-09318, Rinktinės g. 50, Vilnius.

9. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:

9.1. tvirtina Mokyklos nuostatus;

9.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos direktorių;

9.3. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;

9.4. priima sprendimą dėl Mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

9.5. priima sprendimą dėl Mokyklos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo.

9.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

10. Mokyklos buveinė – Vilniaus g. 7, Lavoriškių k., Lavoriškių sen., LT-15232 Vilniaus r.

11. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

12. Mokyklos tipas – vidurinė mokykla.

13. Pagrindinė paskirtis – vidurinės mokyklos tipo vidurinė mokykla.

14. Mokymo kalba – lenkų.

15. Mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

16. Vykdomos švietimo programos – pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programos. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

16.1. Mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

16.2. Pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

16.3. Pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

16.4. Pažymėjimas (baigusiam pagrindinio ugdymo programos I dalį);

16.5. Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

16.6. Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;

16.7. Vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

16.8. Brandos atestatas (arba brandos atestatas su pagyrimu) ir jo priedas.

17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, savo atributiką, sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.

18. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Mokyklos nuostatais.

 

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

 

19. Mokyklos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

20. Mokyklos pagrindinė švietimo veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20.

21. Kitos švietimo veiklos rūšys:

21.1. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

21.2. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

21.3. sportinis ir rekreacinis, kodas 85.51;

21.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

21.5. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

21.6. švietimui būdingą paslaugų veikla, kodas 85.60.

22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

22.2. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

22.3. kita informacinių technologijų ir kompiuterių paslaugų veikla, kodas 62.09;

22.4. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

22.5. ekskursijų organizatorių veikla, kodas 79.12;

22.6. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

22.7. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;

22.8. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, 93.29;

23. Mokyklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

24. Mokyklos veiklos uždaviniai:

24.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;

24.2. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintas bendrąsias arba individualias ugdymo programas, parenkant skirtingus mokymosi būdus ir tempus kiekvienam mokiniui arba mokinių grupei;

24.3. išugdyti kiekvieno mokinio(-ės) vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, išlavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinias apie visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios, valstybinės ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, taip pat šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą;

24.4. skatinti iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti, tėvų pageidavimu puoselėti tikėjimą Dievu;

24.5. suteikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus;

24.6. sudaryti sąlygas mokiniui įgyti demokratijos tradicijas, įkūnijančias pilietinės bei politinės kultūros pagrindus;

24.7. padėti nustatyti gebėjimus jam renkantis profesiją konkurencijos sąlygomis ir perteikti šiuolaikinės technologinės, ekonominės bei verslo kultūros pagrindus;

24.8. bendradarbiauti su šalies ir užsienio mokyklomis;

24.9. dalyvauti projektuose ir programose;

24.10. garantuoti mokinių, mokytojų ir tėvų organizacijų veiklą, jeigu ji neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams.

25. Mokykla atlieka šias funkcijas:

25.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Bendrąsias programas, bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, paiso mokinių poreikių įvairovės derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (si) būdus ir tempą, atsižvelgia į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes;

25.2. užtikrina:

25.2.1. švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

25.2.2. teisę mokytis tikybos ar etikos;

25.2.3. pilietiškumo ugdymą;

25.2.4. mokinių pavėžėjimą, maitinimą;

25.2.5. savivaldos institucijoms galimybę dalyvauti Mokyklos veiklos planavime, valdyme, priežiūroje;

25.2.6. higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo (si) ir darbo aplinką;

25.2.7. tautos bei savo krašto kultūros tęstinumą;

25.2.8. profesinį orientavimą, informavimą ir konsultavimą bei minimalios priežiūros priemones;

25.2.9. įvairių mokymo (si) būdų pasiūlą, kad mokiniai pasiektų nustatytus pasiekimų lygmenis;

25.3. kuria:

25.3.1. darbo sistemą su gabiais mokiniais ir mokiniais, turinčiais mokymosi sunkumų;

25.3.2. Mokyklos biblioteką ir skaityklą kaip informacijos centrą;

25.3.3. ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas;

25.3.4. Mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

25.4. organizuoja:

25.4.1. specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių, pajėgiančių įsisavinti pasirinktas Mokyklos programas, ugdymą klasėse, teikia reikalingą specialiąją pagalbą;

25.4.2. neformalųjį švietimą, integruoja jį su bendruoju ugdymu;

25.4.3. tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu nemokamas bei jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

25.5. inicijuoja socialinę paramą socialiai remtiniems Mokyklos mokiniams;

25.6. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.7. numato ir vykdo nusikalstamumo, narkotinių bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto prieš vaikus prevencijos priemones;

25.8. sudaro palankias sąlygas mokinių tarybos veiklos plėtotei;

25.9. teikia informacinę, specialiąją pedagoginę, socialinę, psichologinę, sveikatos priežiūros pagalbą mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams);

25.10. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą;

25.11. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

25.12. vykdo Mokyklos vidaus įsivertinimą;

25.13. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.14. rengia formaliojo švietimo programas, papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius, tenkinančius šių programų modulius;

25.15. rengia neformaliojo švietimo programas;

25.16. dalyvauja mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose, patikrinimuose teisės aktų nustatyta tvarka;

25.17. dalyvauja įvairiose olimpiadose bei konkursuose, kituose renginiuose, kuriais siekiama mokinių integracijos ir socializacijos, komunikacinių gebėjimų vystymo, juos organizuoja;

25.18. puoselėja gimtąją kalbą, kultūrą, tautos tradicijas;

25.19. bendradarbiauja su rajono, šalies, kitų valstybių ugdymo įstaigomis;

25.20. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

 

26. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

26.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

26.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

26.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

26.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

26.5.

26.6. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

26.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

26.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis, neprieštaraujančiomis Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams;

26.9. vykdyti viešuosius pirkimus.

27. Mokyklos pareigos:

27.1. užtikrinti geros kokybės švietimą;

27.2. vykdyti švietimo programas;

27.3. sudaryti mokymo sutartis ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;

27.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

27.5. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos tobulinimu;

27.6. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

27.7. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

 

28. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

28.1. Mokyklos strateginis planas, patvirtintas Mokyklos direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai ir savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui;

28.2. Mokyklos metinis veiklos planas, patvirtintas Mokyklos direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai;

28.3. Mokyklos ugdymo planas, patvirtintas Mokyklos direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

28.4. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.

28.5. Mokyklos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.

29. Mokyklos direktorius:

29.1. vadovauja Mokyklos strateginio ir metinio veiklos planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

29.2. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

29.3. tvirtina Mokyklos darbuotojų pareigybių aprašymus;

29.4. atsako už informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

29.5. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;

29.6. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

29.7. nustato Mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas;

29.8. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendintas Mokyklos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;

29.9. tvirtina Mokyklos struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

29.10. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;

29.11. tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;

29.12. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

29.13. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

29.14. sudaro komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

29.15. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms vykdyti;

29.16. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.17. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

29.18. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

29.19. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

29.20. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

29.21. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

29.22. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali skirti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

29.23. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis.

30. Direktorius atsako:

30.1. už informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos vidaus įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

30.2. už demokratinį ugdymo įstaigos valdymą;

30.3. už mokytojo etikos normų laikymąsi;

30.4. už skaidriai priimamus sprendimus;

30.5. už bendruomenės narių informavimą;

30.6. už pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;

30.7. už sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

30.8. už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

30.9. už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi;

30.10. už Mokyklos veiklos rezultatus;

30.11. už bendradarbiavimu grįstų santykių užtikrinimą.

31. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti mokykloje veikia mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos.

32. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

33. Metodinę tarybą sudaro Metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas ir jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

34. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

35. Mokyklos metodinė taryba ir metodinės grupės veikia pagal direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos ir metodinių grupių nuostatus.

 

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

 

36. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, klasių tėvų komitetai, Mokyklos tėvų komitetas.

37. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, jungianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos uždaviniams spręsti.

37.1. Mokyklos taryba sudaroma iš 9 narių: 3 mokytojų, 3 tėvų, 3 mokinių ir veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Mokyklos tarybos nuostatus;

37.2. tėvus į Mokyklos tarybą renka Tėvų komitetas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba atviru balsavimu balsų dauguma;

37.3. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius);

37.4. Mokyklos taryba renkama 3 kalendoriniams metams;

37.5. Mokyklos direktorius tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis;

37.6. posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių;

37.7. nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

37.8. tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip tris kartus per metus.

38. Mokyklos taryba:

38.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

38.2. aprobuoja Mokyklos strateginį planą, metinį Mokyklos veiklos planą, Mokyklos ugdymo planą, Mokyklos nuostatus bei kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

38.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

38.4. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

38.5. išklauso Mokyklos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

38.6. teikia siūlymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

38.7. svarsto Mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

38.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

38.9. renka narius į mokyklos Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją;

38.10. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.

39. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

40. Mokyklos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

41. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos formas ir metodus. Ją sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, pagalbos mokinių specialistai ir bibliotekininkas.

42. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.

43. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.

44. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma.

45. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.

46. Mokytojų taryba:

46.1. inicijuoja Mokyklos kaitos procesus;

46.2. formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;

46.3. aptaria aktualius švietimo klausimus;

46.4. dalyvauja planuojant Mokyklos veiklą;

46.5. pritaria ugdymo planui, mokyklos veiklos planui, analizuoja jų realizavimą;

46.6. svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo rezultatus;

46.7. teikia Mokyklos vadovams, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;

46.8. kartu su Mokyklos specialistais sprendžia mokyklos mokinių sveikatos, mokymosi saugos, poilsio ir mitybos klausimus;

46.9. svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

46.10. renka atstovus į Mokyklos tarybą;

46.11. renka narius į mokyklos Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją.

47. Mokykloje veikia tėvų savivaldos institucijos: Mokyklos tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).

48. Mokyklos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Mokyklos tėvų komitetą.

48.1. Mokyklos tėvų komiteto nariai atviru balsavimu renka pirmininką;

48.2. Mokyklos tėvų komiteto susirinkimai yra kviečiami prireikus, bet ne rečiau kaip du kartus per metus.

49. Mokyklos tėvų komitetas gali:

49.1. inicijuoti Mokyklos patalpų remonto darbus;

49.3. teikti siūlymus dėl ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Mokyklos tarybai, Mokytojų tarybai;

49.4. bendradarbiauti su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas ir opiausius Mokyklos gyvenimo klausimus;

49.5. organizuoti tėvų budėjimą Mokyklos renginiuose;

49.8. talkininkauti Mokyklai ieškant rėmėjų;

50. Tėvų komiteto nariai apie savo veiklą informuoja juos rinkusius bendruomenės narius.

51. Klasių tėvų komitetai susideda iš 3 narių, išrinktų klasių tėvų susirinkimuose.

52. Klasės tėvų komitetas:

52.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;

52.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;

52.3. bendradarbiauja su Mokyklos tėvų komitetu, mokytojais, Mokyklos administracija.

53. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.

54. Mokykloje įsteigtos mokinių savivaldos institucijos: Mokinių taryba, Klasių mokinių komitetai.

55. Mokinių tarybą sudaro 5-12 klasių mokiniai (po 1 mokinį iš kiekvienos klasės).

56. Mokinių taryba renkama 3 metams.

57. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Mokyklos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais, rinkimuose gavusiems daugiausia balsų pagal sąrašą arba organizuoti papildomus rinkimus.

58. Mokinių taryba:

58.1. svarsto Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;

58.2. svarsto ir, suderinusi su Mokyklos vadovais, tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;

58.3. teikia siūlymus ugdymo procesui tobulinti;

58.4. koordinuoja klasių komitetų veiklą, teikia siūlymus dėl mokinių laisvalaikio organizavimo;

58.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Mokykloje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;

58.6. svarsto mokinių teisių gynimo klausimus;

58.7. inicijuoja Mokyklos informacinių mokinių savivaldos stendų apipavidalinimą;

58.8. renka mokinių atstovus į Mokyklos tarybą.

59. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant — pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Mokyklos direktoriaus paskirtas mokytojas.

60. Mokinių tarybos pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius renkami balsų dauguma tarybos posėdyje atviro balsavimo metu.

61. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.

61.1. Dėl klasių mokinių komitetų narių skaičiaus sprendžia pačios klasių bendruomenės;

61.2. Klasių mokinių komitetams vadovauja klasių seniūnai, jiems nesant — jų pavaduotojai;

61.3. klasės seniūną ir pavaduotoją renka visi klasės mokiniai atviro balsavimo metu balsų dauguma;

61.4. Klasių mokinių komitetai inicijuoja, kartu su klasių vadovais organizuoja veiklą klasėse, teikia siūlymus Mokinių tarybai.

62. Mokyklos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis.

63. Mokykla, prireikus, gali keisti Mokykloje susiformavusią savivaldos institucijų sistemą.

 

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

 

64. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir mokytojai, atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarką.

 

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

 

67. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nustatyta tvarka.

68. Mokyklos lėšas sudaro:

68.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

68.2. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

68.3. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

69. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

71. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

72. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

73. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, prireikus, teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.

74. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.

75. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.

76. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka ir likviduojama, teisės aktų nustatyta tvarka.

77. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

___________________________

SUDERINTA

Mokyklos tarybos

2014-02-27 posėdžio

Protokoliniu nutarimu

(protokolas Nr. V2-2)