JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO
prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui PATVIRTINIMO
2018 m. gegužės 10 d. Nr. 2V-77 (1.4)
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. A1-244 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) įgyvendina Nacionalinės jaunimo politikos 2011-2019 metų plėtros programos priemonę Nr. 1.1.2.13 „Organizuoti metodinės ir informacinės pagalbos teikimą atviriems jaunimo centrams ir erdvėms“ ir siekdamas užtikrinti kokybišką atvirąjį darbą su jaunimu Lietuvoje,
1. Tvirtinu Rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2014 m. birželio 4 d. įsakymą Nr. 2V-93-(1.4) „Dėl rekomendacijų atvirų jaunimo centrų veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. gegužės 10 d.
įsakymu Nr. 2V-77 (1.4)
REKOMEDACIJOS ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMUI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Rekomendacijos atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui (toliau – Rekomendacijos) nustato veiklos kokybės rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių vykdomai veiklai.
2. Rekomenduojama, kad Centras ir Erdvė, vykdydami savo veiklą, vadovautųsi pateiktomis Rekomendacijomis.
3. Jei nenurodyta kitaip, Rekomendacijos yra taikomos bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.
4. Rekomendacijose vartojamos sąvokos:
4.1. atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais.
4.2. atvirasis jaunimo centras (toliau – Centras) – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.3. atviroji jaunimo erdvė (toliau – Erdvė) – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.4. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.
4.5. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro / erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nei vienai jaunimo grupei.
4.7. Jaunimo darbuotojas – Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.
II SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS PLANAVIMAS
6. Centro / Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:
6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;
6.4. pirmiausia atliekamas Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 6 ir 7 Rekomendacijų punktuose), išanalizuojami Centro / Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Centro / Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro / Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro / Erdvės atlikta savianalizė bei su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai bei tikslas.
6.5. atsižvelgiant į Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centro / Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (1 priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centro / Erdvės vadovas derina su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi;
6.6. kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centro / Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei peržiūrimi pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo.
6.7. organizuojami reguliarūs Centro / Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau nei kartą per mėnesį);
6.8. Centro / Erdvės esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centras / Erdvė vadovaujasi Rekomendacijomis. Jų taikymas vertinamas pagal tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Rekomendacijų taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;
6.9. Centro / Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro / Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;
7. Centrui rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:
8. Esant galimybėms ir poreikiui, Centrui rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
9. Erdvei rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:
10. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
III SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
11. Centro / Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis darbuotojams:
11.2. Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro / Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208;
11.3. Centre dirba ne mažiau nei du jaunimo darbuotojai, dirbantys po pilną darbo laiką, skirto vykdyti darbą su jaunimu ir atvirąjį darbo su jaunimu. Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip pusę pilno darbo laiko, skirto vykdyti darbą su jaunimu.
11.5. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan. skirtuose Centro / Erdvės veiklai gerinti;
11.6. administracinį darbą gali atlikti ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro / Erdvės darbuotojas.
12. Centro žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbui su savanoriais:
12.1. Savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centre / Erdvėje, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais.
IV SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Centro / Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:
13.1. darbas su jaunimu atitinka Centro / Erdvės darbo kryptį:
13.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties.
13.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;
13.6. Centro / Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro / Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;
13.7. atvirosios krypties Centro / Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre / Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;
13.8. Centro / Erdvės lankytojai gali būti 14-29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys yra nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims;
13.10. kartu su Centro / Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro vidaus tvarkos taisyklės;
13.12. Centro / Erdvės darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Centras / Erdvė dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio imtinai;
13.13. Centras / Erdvės gali būti uždarytas ne daugiau nei 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas;
13.14. vasaros sezono metu Centro / Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centro / Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro / Erdvės patalpose;
13.15. Centras / Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;
13.16. Centro / Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;
13.17. pagal kompetenciją atvirosios krypties Centras / Erdvė vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose;
13.18. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).
V SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS
14. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šias Rekomendacijas Centro / Erdvės patalpoms:
14.1. Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą.
14.2. Centro / Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro / Erdvės pavadinimu bei darbo laiku;
15. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šią Rekomendaciją Centro / Erdvės vietai:
15.1. Centras / Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro / Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;
15.3. Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis ne trumpesniam nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpiui.
15.4. Centras / Erdvė yra įsikūręs vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;
VI SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI
17. Centro / Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:
17.1. Centras / Erdvė didžiąja dalimi yra išlaikomas iš vietos savivaldos biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Centro / Erdvės darbuotojų darbo užmokestis);
17.2. dalis lėšų, reikalingų Centro / Erdvės veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų.
VII SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS
18. Centro / Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:
18.2. Centras / Erdvė yra pasiekiamas el. paštu, socialinių tinklų pagalba, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;
18.3. viešinant ir pristatant Centro / Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir esant poreikiui yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;
18.4. Centro / Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti Centro / Erdvės veiklos viešinime ir pristatyme;
18.5. bendravimui su jaunimu Centras / Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro / Erdvės veiklą skelbimo būdas;
18.6. jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiai, socialinis darbas su jaunimo gatvėse, susitikimai mokyklose;
VIII SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS
19. Centrų / Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiomis Rekomendacijomis:
19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų Centras / Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, savivaldybės administracijos vaiko teisių apsaugos, socialinės paramos skyriais, seniūnijomis, teritorinėmis darbo biržomis ar jaunimo darbo centrais ir kt.);
19.3. bent kartą per metus Centras / Erdvės dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, bendruomenių pareigūnais, vaiko teisių apsaugos specialistais;
19.4. siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centras / Erdvės bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis,
19.5. Centras / Erdvė dalinasi patirtimi su kitais Centrais / Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;
19.6. siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą / Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centras / Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;
Rekomendacijos atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui
1 priedas
(Atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)
ATVIROJO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS
(ATVIROJO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.
I. BENDRA INFORMACIJA
Atviro jaunimo centro / erdvės pavadinimas |
|
Adresas |
|
Tel. numeris |
|
El. paštas |
|
Interneto puslapis / socialinio tinklo paskyros adresas |
|
Trumpas darbo tikslo / misijos aprašymas |
|
II. VEIKLOS PLANAS
Veiklos sritys |
Tikslas |
Uždaviniai |
Siekiami rezultatai |
Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis) |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichogigiena, mokymasis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Patalpos ir infrastruktūra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Finansinių išteklių valdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Veiklos viešinimas ir pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Bendradarbiavimas ir atstovavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
Veiklos rodikliai
Eil. nr. |
Veiklos rodiklis |
Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||
1. |
Bendras lankytojų skaičius |
|
|
|
2. |
Unikalių lankytojų skaičius * |
|
|
|
3. |
Centro / Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai * |
|
|
|
4. |
Socialiai remtinų lankytojų skaičius |
|
|
|
5. |
Mažiau motyvuotų / mažiau aktyvių / rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius * |
|
|
|
6. |
Jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius |
|
|
|
7. |
Bendras įvykdytų veiklų skaičius * |
|
|
|
8. |
Įgyvendintų projektų skaičius * |
|
|
|
9. |
Taikomi darbo su jaunimu metodai |
|
|
|
10. |
Suorganizuotų Centro viešinimo veiklų skaičius |
|
|
|
11. |
Individualių lankytojų konsultacijų skaičius |
|
|
|
12. |
Susitikimų su tėvais skaičius |
|
|
|
13. |
Vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius |
|
|
|
14. |
Su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius |
|
|
|
15. |
Lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį |
|
|
|
* taikoma atvirajai jaunimo erdvei
Tvirtinama atviro jaunimo centro / erdvės vadovo (-ės): |
|
Data: |
|
Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi: |
|
Data: |
|
Papildomi komentarai: (jei yra) |
|
Papildomi komentarai: (jei yra) |
|
_____________________________________
Atviro jaunimo centro ar erdvės veiklos plano pildymo instrukcija
1. Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Centro / Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.
3. Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Centras / Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus bei kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Centro veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Centro / Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:
Planavimas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su tuo kaip Centras / Erdvė planuoja savo veiklą. Tai apima tiek trumpalaikį (savaitės, mėnesio) tiek ilgalaikį (vienų metų ir ilgesnį) Centro / Erdvės veiklos planavimą. Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip veiklos plano rengimas, veiklos vertinimas, veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas. |
Žmogiškieji ištekliai |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės administracijos, jaunimo darbuotojų ir savanorių bei kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų reikalingų žmogiškiesiems ištekliams paieška. |
Darbo organizavimas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja tokiais Centro / Erdvės veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, teikiamos paslaugos, vykdomas darbas, darbo laikas, lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų reikalingų darbo vykdymui ir paslaugų teikimui paieška. |
Patalpų ir infrastruktūros valdymas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymu. Centro / Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpų ir infrastruktūros įsigijimui, išlaikymui, atnaujinimui paieška. |
Finansinių išteklių valdymas |
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip finansinių srautų planavimas, įvairioms veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas. |
Veiklos viešinimas ir pristatymas
|
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie Centrą / Erdvę ir jo veiklą sklaida. |
Bendradarbiavimas ir atstovavimas
|
Prie šios Centro / Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro / Erdvės bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro / Erdvės veiklomis kaip Centro / Erdvės bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, nepilnamečių reikalų inspektoriais, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, gerosios patirties dalinimasis su kitais centrais / erdvėmis, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi bei bendradarbiavimas su užsienio organizacijomis. |
4. Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Centras / Erdvė pateikia šią informaciją:
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas |
Rezultato pasiekimo rodikliai |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Veiksmai rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl Centras / Erdvė siekia šio rezultato |
šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti tiek kiekybiniai, tiek kokybiniai. Taip pat rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai |
šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias Centras / Erdvė planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje |
šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija |
šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos) atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą |
šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama atlikti veikla ir kada baigiama |
5. Veiklos rodiklių lentelėje centras nusimato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.
1 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kiekybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Patalpos ir infrastruktūra |
Praplėsti AJC sporto infrastruktūrą. AJC lankytojams trūksta galimybių sportuoti (šiuo metu siūlomos 2 veiklos). |
Vykdomų sporto veiklų skaičius |
3 |
4 |
5 |
Nupirkti teniso stalą, 2 raketes, kamuoliukus. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2013 spalis – 2014 spalis |
Nusipirkti stalo futbolo stalą. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2014 spalis – 2015 spalis |
||||||
Susitarti su XX mokykla dėl naudojimosi jų stadionu. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2015 spalis – 2016 spalis |
2 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kokybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai
|
II metai
|
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Darbo organizavimas |
Sukurti lankytojų skaičiavimo sistemą. Šiuo metu lankytojai nėra skaičiuojami. Sistema reikalinga norint įvertinti AJC lankytojų srautą ir kaupti informaciją apie AJC lankytojus. |
Sukurta ir naudojama lankytojų skaičiavimo sistema. |
Išanalizuoti būdai skaičiuoti lankytojus. |
Sukurtas lankytojų skaičiavimo sistemos modelis. |
Parengta metinė lankytojų srautų apžvalga. |
Išanalizuoti lankytojų skaičiavimo būdus. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2013 spalis – 2014 spalis |
Sukurti lankytojų skaičiavimo modelį. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2014 spalis – 2015 spalis |
||||||
Skaičiuoti lankytojus naudojant skaičiavimo sistemą ir parengti metinę lankytojų srautų apžvalgą. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2015 spalis – 2016 spalis |