Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. liepos 25 d. Nr. V-580

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 3 punktu ir 8 straipsniu, Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“:

1.    Tvirtinu Lietuvos kalėjimų tarnybos teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažįstu netekusiu galios Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2017 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. V-560 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Pavedu:

3.1. Lietuvos kalėjimų tarnybos (toliau – LKT) Imuniteto ir vidaus tyrimų skyriaus viršininkui kontroliuoti šiuo įsakymu patvirtinto aprašo vykdymą;

3.2. LKT Dokumentų valdymo skyriui su šiuo įsakymu dokumentų valdymo sistemos priemonėmis supažindinti LKT administracijos padalinių vadovus bei paskelbti jį LKT interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus funkcijas                                                                              Mindaugas Kairys

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriaus 2023 m. liepos 25 d.

įsakymu Nr. V-580

 

LIETUVOS KALĖJIMŲ TARNYBOS

TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kalėjimų tarnybos teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos kalėjimų tarnyboje (toliau – LKT) rengiamų teisės aktų projektų (taip pat Aprašo III skyriuje numatytų teisės aktų) antikorupcinio vertinimo procedūros atlikimo tvarką ir jos dalyvių parinkimą bei yra skirtas galimoms neigiamoms teisės aktų įgyvendinimo pasekmėms išvengti ir priimamų teisės aktų kokybei gerinti.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (toliau – Korupcijos prevencijos įstatymas) 5 straipsnio 2 dalies 3 punktu ir 8 straipsniu, Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Teisės akto projekto rengėjas (toliau – rengėjas) – teisės akto projektą tiesiogiai rengiantis LKT darbuotojas (pareigūnas, valstybės tarnautojas, darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, kolegialus rengėjas);

3.2. Teisės akto projekto vertintojas (toliau – vertintojas) – LKT darbuotojas, atliekantis teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą. Vertintojas yra LKT direktoriaus įsakymu įgaliotas šios tarnybos darbuotojas arba LKT darbuotojas, kuriam ši funkcija pavesta (deleguota) vadovaujantis pareigybės aprašymu;

3.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Korupcijos prevencijos įstatyme ir Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėse.

4. Vertintojas negali vertinti savo ir (ar) kolegialaus rengėjo, kurio narys jis yra ar buvo, parengto teisės akto ar jo projekto.

 

II SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS IR ĮFORMINIMAS

 

5. LKT vertinami visi norminių teisės aktų, reguliuojančių visuomeninius santykius, nurodytus Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, projektai.

6. Nėra vertinami tie teisės aktų projektai, kuriais siūlomi tik redakcinio pobūdžio anksčiau priimtų teisės aktų pakeitimai (papildymai), nekeičiantys teisinio reguliavimo esmės.

7. LKT parengti norminių teisės aktų projektai vertintojui pateikiami dokumentų valdymo sistemos priemonėmis. Jei vertintojui pateikiamas teisės akto projektas, nurodytas Aprašo 6 punkte, šis jį vizuoja su pastaba, kad projektas nevertintinas, ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos grąžina rengėjui.

8. Rengėjas teisės akto projektą vertintojui pateikia prieš teikdamas pasirašyti LKT direktoriui ir tik tada, kai šis projektas dokumentų valdymo sistemos priemonėmis yra suderintas su kitais reikiamais LKT administracijos padaliniais ar darbuotojais, jeigu reikia, – ir kitomis valstybės institucijomis. Pateikiant vertinti teisės akto projektą parengiamas Teikimas teisės akto ar jo projekto antikorupciniam vertinimui (priedas) atlikti, prie kurio pridedamas ir vertintinas teisės akto projektas.

9. Vertintojas atlieka teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, vadovaudamasis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių reikalavimais, ir ne vėliau kaip per 11 darbo dienų nuo Teikimo teisės akto projekto antikorupciniam vertinimui atlikti gavimo dienos parengia bei rengėjui pateikia teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažymą (toliau – Pažyma).

10. Gavęs motyvuotą vertintojo prašymą, LKT direktorius (ar jį pavaduojantis asmuo) vertinimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms.

11. Vertintojas turi teisę iš LKT darbuotojų gauti vertinamo teisės akto projekto ir su juo susijusių teisės aktų lydimąją medžiagą, taip pat rengėjo paaiškinimus dėl teisės akto projekto turinio, rengimo iniciatyvos ir procedūros bei kitą informaciją ir (ar) dokumentus, jei be jų neįmanoma atlikti vertinimo.

12. Jei vertintojas nusprendžia atlikti teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, parengta ir LKT direktoriaus vizuota Pažyma pridedama kaip lydimasis teisės akto projekto dokumentas ir paskelbiama Teisės aktų informacinėje sistemoje.

13. Teisės akto projekto vertinimo ar derinimo su kitomis valstybės institucijomis metu dėl objektyvių priežasčių atsiradus esminių nuostatų pakeitimų (papildymų), kurie anksčiau nebuvo vertinami, rengėjas pateikia šį teisės akto projektą vertintojui pakartotiniam antikorupciniam vertinimui atlikti. Pakartotinis vertinimas atliekamas Aprašo 9–11 punktuose nustatyta tvarka.

14. Rengėjas patikslina teisės akto projektą pagal vertintojo Pažymoje nurodytus to teisės akto projekto trūkumus ir pateiktas pastabas (pasiūlymus) arba, jei su vertintojo pateiktomis pastabomis (pasiūlymais) nesutinka, atitinkamoje Pažymos skiltyje nurodo savo argumentus, taip pat pateikia vertintojui Pažymą ir patikslintą teisės akto projektą.

15. Vertintojas atitinkamoje Pažymos skiltyje pažymi, ar rengėjo pataisymai yra pakankami, kad būtų mažinama korupcijos atsiradimo rizika. Nuostatas, dėl kurių atlikti pataisymai, vertintojo nuomone, yra nepakankami, bei konkrečius jų vertinimo kriterijus vertintojas nurodo Pažymos preambulėje.

16. Vertintojo ir rengėjo užpildyta Pažyma kartu su teisės akto projektu pateikiama LKT direktoriui.

17. Jei teisės akto projekte trūkumų nenustatoma, vertintojas parengia Pažymą ir kartu su teisės akto projektu ją pateikia LKT direktoriui.

18. LKT direktorius, kilus abejonių, ar teisės akto normos nesudaro prielaidų ar sąlygų korupcijai pasireikšti (atsirasti), gali pavesti atlikti LKT galiojančio norminio teisės akto antikorupcinį vertinimą.

19. Atliekant teisės akto antikorupcinį vertinimą taikomos Aprašo 9–11 punktų nuostatos, o parengta Pažyma pateikiama LKT direktoriui.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Aprašo nuostatos yra privalomos rengėjams ir vertintojams, taip pat Pažymoje nurodytiems subjektams.

21. Rengėjai, vertintojai ir Pažymoje nurodyti subjektai už Aprašo nuostatų nevykdymą ar netinkamą vykdymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Visos parengtos Pažymos skelbiamos Teisės aktų informacinėje sistemoje ir LKT svetainėje.

 

 

____________________

 

 

part_e30527107c9b4f6fb4610fa715cf520d_end