Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. LIEPOS 23 D. NUTARIMO NR. 921 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. balandžio 8 d. Nr. 359
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimą Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 29 straipsnio 8 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatus (pridedama).“

2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų 9.11 papunktį ir jį išdėstyti taip:

9.11. atlieka ir koordinuoja darbus, susijusius su laisvųjų ekonominių zonų ir pramonės parkų steigimu ir funkcionavimu Lietuvos Respublikoje, analizuoja ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl laisvųjų ekonominių zonų ir pramonės parkų veiklos gerinimo;“.

3. Šio nutarimo 2 punktas įsigalioja 2015 m. lapkričio 1 dieną.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Evaldas Gustas

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. balandžio 8 d. nutarimo Nr. 359
redakcija)

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos valstybės įstaiga.

Ūkio ministerija formuoja valstybės politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą, o įstatymų nustatytais atvejais – ją įgyvendina ūkio ministrui (toliau – ministras) pavestose valdymo srityse.

2. Ūkio ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir susitarimais, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatais (toliau – Nuostatai).

3. Ūkio ministerija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Ministerijos buveinės adresas: Vilnius, Gedimino pr. 38. Sprendimą dėl ministerijos buveinės pakeitimo priima Vyriausybė.

4. Ūkio ministerija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas). Ministerijos lėšų šaltiniu gali būti kitos teisėtai gautos lėšos.

5. Ūkio ministerijos savininkė yra valstybė. Ūkio ministerijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybė, kuri koordinuoja ministerijos veiklą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia ministerijos nuostatus, sprendžia kitus įstatymuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

6. Ūkio ministerijos vieši pranešimai skelbiami ministerijos interneto svetainėje (www.ukmin.lt) ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II SKYRIUS

ŪKIO MINISTERIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

7. Ūkio ministerijos veiklos tikslai yra:

7.1. formuoti valstybės ūkio politiką – bendrąją ekonominę (makroekonominę), konkurencijos, Europos Sąjungos vidaus rinkos, viešųjų pirkimų, pirkimų, atliekamų perkančiosios organizacijos, veikiančios vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srityje, pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau kartu – viešieji pirkimai), vidaus prekybos (įskaitant alkoholio ir tabako kontrolę), mokėjimų pagal komercines sutartis vėlavimo prevencijos, prekių ir paslaugų reklamos, metrologijos, standartizacijos, akreditacijos, žmogiškųjų išteklių, reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo, – ir organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;

7.2. formuoti konkurencingumo didinimo valstybės politiką – palankios aplinkos verslui kūrimo, smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros, geresnio reglamentavimo (administracinės naštos mažinimo, teisės aktų supaprastinimo, teisinio reguliavimo kokybės gerinimo), verslo priežiūros, įmonių teisės, valstybės valdomų įmonių, valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo, nemokumo, investicijų, eksporto skatinimo, koncesijų, inovacijų, kosmoso, pramonės ir paslaugų plėtros, turizmo, kurortų ir kurortinių teritorijų, – ir organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.

8. Ūkio ministerija, siekdama Nuostatų 7.1 papunktyje nurodyto veiklos tikslo:

8.1. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl ekonomikos plėtros krypčių, dalyvavimo tarptautinėse programose, skatinančiose ūkio plėtrą ir įvairių sričių bendradarbiavimą;

8.2. bendradarbiaudama su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, koordinuoja Lietuvos Respublikos dalyvavimą formuojant Europos Sąjungos politiką bendraisiais vidaus rinkos klausimais;

8.3. bendradarbiaudama su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, pagal kompetenciją atsakingomis už atskiras Europos Sąjungos vidaus rinkos sritis, koordinuoja Europos Sąjungos vidaus rinkos politikos įgyvendinimą Lietuvoje;

8.4. atlieka nacionalinio Europos Sąjungos vidaus rinkos informacinės sistemos koordinatoriaus funkcijas;

8.5. teikia Vyriausybei, valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl Europos Sąjungos vidaus rinkos direktyvų įgyvendinimo Lietuvoje;

8.6. koordinuoja keitimąsi informacija apie techninių reglamentų projektus su Europos Komisija;

8.7. atlieka Europos Sąjungos vidaus rinkos problemų sprendimo tinklo SOLVIT funkcijas Lietuvoje, sprendžiant ūkio subjektams ir piliečiams kylančias problemas, susijusias su Europos Sąjungos vidaus rinkos funkcionavimo trūkumais;

8.8. pagal Europos Sąjungos reikalavimus notifikuoja Europos Komisijai fizinių kliūčių laisvam prekių judėjimui atvejus;

8.9. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl viešųjų pirkimų sistemos tobulinimo ir plėtros, viešųjų pirkimų skaidrumo, efektyvumo didinimo, konkurencijos viešuosiuose pirkimuose skatinimo, palankesnių sąlygų smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams dalyvauti viešuosiuose pirkimuose sudarymo, darniųjų, inovatyvių viešųjų pirkimų skatinimo, perėjimo prie visiškai elektroninių viešųjų pirkimų, viešųjų pirkimų centralizavimo tobulinimo, veiksmingos viešųjų pirkimų kontrolės ir pažeidimų prevencijos, veiksmingo viešųjų pirkimų ginčų proceso;

8.10. nagrinėja perkančiųjų organizacijų, tiekėjų ir asocijuotų verslo struktūrų keliamas viešųjų pirkimų teisinio reguliavimo problemas, analizuoja kitų valstybių patirtį viešųjų pirkimų srityje;

8.11. atlieka Lietuvos Respublikos metrologijos įstatyme išvardytas ministerijai priskirtas funkcijas;

8.12. dalyvauja vertinant verslo subjektų sąnaudas, atsiradusias dėl klimato kaitos;

8.13. analizuoja prekybos įmonių ir tiekėjų ekonominių santykių problemas ir prireikus rengia atitinkamų teisės aktų projektus;

8.14. koordinuoja ne maisto produktų rinkos priežiūrą;

8.15. teikia Vyriausybei ir kitoms institucijoms pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos vidaus prekyboje tobulinimo;

8.16. nustato privalomuosius produktų saugos reikalavimus srityse, kuriose ministerijai priskirta tvirtinti techninius reglamentus ir kitus teisės aktus, nustatančius privalomuosius produktų saugos reikalavimus;

8.17. įgyvendina priemones, mažinančias administracinę naštą ir skatinančias vidaus prekybos plėtrą;

8.18. organizuoja žmogiškųjų išteklių paklausos darbo rinkoje prognostinius tyrimus ir jų rezultatų sklaidą vykdant profesinį orientavimą, apibendrina specialistų pasiūlos ir paklausos darbo rinkoje aktualios ir perspektyvinės analizės rezultatus, teikia išvadas ir pasiūlymus Vyriausybei, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms;

8.19. vadovauja Lietuvos profesijų klasifikatoriaus rengimui ir tvarkymui;

8.20. koordinuoja kompetentingų institucijų, atsakingų už profesinių kvalifikacijų, įgytų užsienyje, pripažinimą Lietuvos Respublikoje, veiklą;

8.21. užtikrina kontaktinės institucijos funkcijų atlikimą reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo srityje;

8.22. koordinuoja laisvą paslaugų teikimą pagal reglamentuojamas profesijas, išankstinių deklaracijų priėmimo procesą, kai paslaugos teikėjas į Lietuvos Respubliką atvyksta teikti laikinai ir vienkartinai paslaugas;

8.23. sudaro ir tvarko reglamentuojamų profesijų sąrašą;

8.24. organizuoja savo reguliuojamos srities darbuotojų tęstinį profesinį mokymą, skatindama įmonių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą;

8.25. dalyvaudama formuojant profesinio mokymo politiką, kartu su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija atlieka Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme nustatytas funkcijas;

8.26. analizuoja Lietuvos pramonės, prekybos, paslaugų, verslo būklę ir raidos tendencijas;

8.27. organizuoja aukštųjų universitetinių mokyklų studentų (magistrantų) ir jų mokslinių vadovų, pasirenkančių darbų temas, susietas su šalies ekonomikos augimu ir konkurencingumo didinimu, skatinimo konkursą, nustato šio konkurso organizavimo tvarką ir sąlygas;

8.28. koordinuoja Europos Sąjungos Tarybos patvirtintų rekomendacijų Lietuvai dėl nacionalinių reformų įgyvendinimą;

8.29. koordinuoja Nacionalinės reformų darbotvarkės rengimą ir įgyvendinimą.

9. Ūkio ministerija, siekdama Nuostatų 7.2 papunktyje nurodyto veiklos tikslo:

9.1. analizuoja verslo sąlygas Lietuvoje, teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl jų gerinimo priemonių;

9.2. dalyvauja užtikrinant viešųjų paslaugų verslui teikimą, bendradarbiauja su savivaldybių institucijomis ir asocijuotomis verslo struktūromis, užtikrinant platų regioninį institucinės paramos verslui tinklą;

9.3. vertina valstybės institucijų ir įstaigų parengtus įstatymų, reguliuojančių ūkinės veiklos licencijavimą, ir licencijavimo taisyklių projektus, teikia dėl jų pastabas ir pasiūlymus;

9.4. bendradarbiauja su verslininkus vienijančiomis organizacijomis, visuomeninėmis patariamosiomis institucijomis ir kitomis suinteresuotomis šalimis, analizuodama ir vertindama verslo sąlygas Lietuvoje, spręsdama smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų problemas;

9.5. koordinuoja Pasaulio banko tyrimo „Doing Business“ ekspertinį vertinimą, apibendrina analizės rezultatus ir teikia Vyriausybei ir kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms išvadas ir pasiūlymus dėl „Doing Business“ Lietuvos indekso gerinimo;

9.6. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl smulkiojo ir vidutinio verslo aplinkos gerinimo, verslumo lygio didinimo, verslo subjektų konkurencingumo augimo skatinimo;

9.7. koordinuoja Europos Sąjungos geresnio reglamentavimo iniciatyvų, skirtų administracinei naštai mažinti, teisės aktams supaprastinti, teisinio reguliavimo kokybei ir verslo sąlygoms gerinti, įgyvendinimą ir apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;

9.8. bendradarbiaudama su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, koordinuoja Lietuvos geresnio reglamentavimo iniciatyvų, skirtų nacionalinei administracinei naštai mažinti, teisinio reguliavimo kokybei ir verslo sąlygoms gerinti, įgyvendinimą;

9.9. inicijuoja biržinių bendrovių valdymo kodekso pakeitimus pagal Europos Komisijos rekomendacijas ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos dokumentus bendrovių valdymo srityje;

9.10. inicijuoja ir koordinuoja teisės aktų bendraisiais valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo klausimais rengimą;

9.11. atlieka ir koordinuoja darbus, susijusius su laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų steigimu ir funkcionavimu Lietuvos Respublikoje, analizuoja ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų veiklos gerinimo;

9.12. atlieka Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje esančios žemės paėmimo visuomenės poreikiams suinteresuotos institucijos funkcijas ir priima sprendimus dėl šioje zonoje esančios privačios žemės įsisavinimo;

9.13. teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms pasiūlymus dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės ir koncesijų;

9.14. koordinuoja Lietuvos nacionalinio koordinacinio centro veiklą įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos sutartį dėl Lietuvos Respublikos prisijungimo prie 2000 m. birželio 27 d. deklaracijos dėl tarptautinių investicijų ir daugiašalių įmonių;

9.15. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl eksporto skatinimo ir verslo tarptautiškumo plėtros, rengia dvišalius prekybinio ir ekonominio Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių bendradarbiavimo komisijų posėdžius ir (arba) juose dalyvauja;

9.16. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos pozicijų Europos Sąjungos prekybos politikos klausimais;

9.17. administruoja importuojamų prekių kvotas, išduoda importo dokumentus;

9.18. vadovauja dvejopo naudojimo prekių ir technologijų eksporto ir karinės įrangos eksporto, importo, tranzito ir tarpininkavimo kontrolės darbams;

9.19. kuria nacionalinę inovacijų sistemą;

9.20. kuria palankią naujų produktų ir procesų kūrimo versle aplinką ir skatina įmonių inovacinę veiklą;

9.21. koordinuoja inovacijų paramos infrastruktūros kūrimą ir plėtrą;

9.22. dalyvauja formuojant nacionalinę mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros politiką;

9.23. įgyvendindama inovacijų plėtros programas, inicijuoja priemones, skatinančias inovacinės, informacinės, vadybinės kompetencijos ugdymą, ir koordinuoja jų vykdymą, prisideda prie bendros europinės mokslinių tyrimų erdvės, žinių ekonomikos kūrimo;

9.24. inicijuoja priemones, skatinančias intelektinės nuosavybės kūrimą ir naudojimą versle, intelektinės nuosavybės teisių apsaugą, ir koordinuoja jų įgyvendinimą;

9.25. inicijuoja priemones, skatinančias verslo ir mokslo bendradarbiavimo plėtrą, ir koordinuoja jų įgyvendinimą, prireikus rengia atitinkamų teisės aktų projektus;

9.26. inicijuoja priemones, skatinančias integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimą ir plėtrą pagal Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros koncepciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. kovo 21 d. nutarimu Nr. 321 „Dėl Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros koncepcijos patvirtinimo“, ir šių slėnių programas, ir koordinuoja jų įgyvendinimą;

9.27. atstovauja valstybei mokslo ir technologijų parkų, technologinių inkubatorių, inovacijų centrų ir kitų inovacijų skatinimo paslaugų teikėjų, kurių valstybės, kaip dalininkės ar savininkės, teises ir pareigas įgyvendina Ūkio ministerija, visuotinio dalininkų susirinkimo ir kolegialių organų veikloje; analizuoja šių įstaigų veiklą, teikia Vyriausybei projektus teisės aktų jos efektyvumo didinimo ir paslaugų kokybės gerinimo klausimais, rengia valstybės interesams atstovauti minėtose įstaigose reikalingus dokumentus arba dalyvauja juos rengiant;

9.28. inicijuoja priemones, skatinančias klasterių kūrimą ir plėtrą, ir koordinuoja jų įgyvendinimą;

9.29. gamybos ir kitos ūkinės veiklos atliekų tvarkymo srityje koordinuoja pramonės įmonių veiksmus diegiant jose susidarančių atliekų tvarkymo pajėgumus;

9.30. organizuoja iš antrinių žaliavų pagamintų produktų viešinimo konkursą, skatindama iš antrinių žaliavų pagamintų produktų rinkų kūrimą;

9.31. organizuoja nacionalinio kokybės vadybos prizo konkursus verslo srityje;

9.32. sudaro sąlygas Lietuvos pramonės įmonėse diegti ir plėtoti naujausias technologijas, leidžiančias mažinti atliekų, taip pat į aplinką išmetamų teršalų poveikį aplinkai;

9.33. teikia Vyriausybei ir kitoms valstybės institucijoms pasiūlymus dėl pramonės apsirūpinimo žaliavomis;

9.34. teikia išvadas ir pasiūlymus dėl kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengtų teisės aktų, susijusių su valstybės cheminių medžiagų ir preparatų valdymo politika, projektų;

9.35. sudaro sąlygas Lietuvos Respublikos pramonės įmonėse diegti ir plėtoti modernias technologijas, leidžiančias gamyboje naudoti atsinaujinančius energijos išteklius, didinti įrenginių energijos vartojimo efektyvumą ir taip prisidėti prie Europos Sąjungos iniciatyvų, didinančių pramonės įmonių konkurencingumą Europos Sąjungoje, įgyvendinimo;

9.36. rengia ir teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybinės reikšmės turizmo, rekreacijos ir kurortų infrastruktūros projektų įgyvendinimo;

9.37. teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl kurortų ir kurortinių teritorijų plėtros.

10. Ūkio ministerija taip pat atlieka šias funkcijas:

10.1. planuoja ir įgyvendina Ūkio ministerijos kompetencijai priskirtas Europos Sąjungos struktūrinės paramos programas ir priemones;

10.2. atstovauja valstybei akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse, įgyvendina viešųjų įstaigų dalininko ar savininko teises ir pareigas, taip pat Vyriausybės pavedimu įgyvendina ministrui pavestose valdymo srityse valstybės įmonių savininko teises ir pareigas;

10.3. atlieka Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų valdymo ir kontrolės sistemos tarpinės institucijos funkcijas;

10.4. koordinuoja ir kontroliuoja valstybės rezervo sudarymą, kaupimą ir tvarkymą, teikia Vyriausybei projektus teisės aktų dėl valstybės rezervo sukaupimo laiko, materialinių išteklių atsargų nomenklatūros, kiekio, valstybės biudžeto asignavimų ir kitų valstybės lėšų skyrimo valstybės rezervui sudaryti, kaupti ir tvarkyti;

10.5. organizuoja ministerijai priskirto valstybės rezervo sudarymą, saugojimą, atnaujinimą, kaupimą ir apskaitą;

10.6. atlieka krizių valdymo, civilinės saugos ir mobilizacijos užduotis;

10.7. rengia Lietuvos Respublikos Seimo priimamų teisės aktų, Vyriausybės nutarimų, sprendimų ir rezoliucijų, kitų teisės aktų ministerijos kompetencijai priskirtais klausimais projektus ir koordinuoja (organizuoja) jų įgyvendinimą;

10.8. rengia ir derina Lietuvos Respublikos pozicijas Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, koordinuoja ministrui pavestose valdymo srityse valstybės institucijų ir įstaigų pozicijų Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais rengimą ir derinimą, taip pat dalyvauja, kai pozicijas rengia kitos institucijos;

10.9. užtikrina efektyvų atstovavimą Lietuvos interesams Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose;

10.10. perkelia į nacionalinę teisę ir įgyvendina Europos Sąjungos teisę (acquis communautaire), vykdo kitus Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus, Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;

10.11. palaiko ryšius su užsienio valstybių institucijomis, užsienio valstybių diplomatinėmis atstovybėmis, bendradarbiauja su Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis ir (arba) dalyvauja jų veikloje;

10.12. Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių atstovavimo Lietuvos Respublikai procedūras, nustatyta tvarka atstovauja Lietuvos Respublikai:

10.12.1. ir vykdo Lietuvos įsipareigojimus pagal tarptautinių neplatinimo režimų (Vasenaro susitarimo, Australijos grupės, Branduolinių tiekėjų grupės) nuostatas;

10.12.2. ir koordinuoja Konvencijos dėl cheminio ginklo kūrimo, gamybos, kaupimo ir panaudojimo uždraudimo bei jo sunaikinimo įgyvendinimą Lietuvoje;

10.12.3. Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijoje;

10.12.4. Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijoje (toliau – NATO) – pramonės plėtros klausimais;

10.12.5. Europos kosmoso agentūroje;

10.12.6. kitose tarptautinėse organizacijose – Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimu;

10.13. teikia Lietuvos įmonėms informaciją apie NATO organizuojamus konkursus, juridiniams asmenims, norintiems dalyvauti NATO skelbiamuose prekių, paslaugų ir darbų įsigijimo konkursuose, išduoda finansinio, techninio, profesinio ir saugumo patikimumo deklaracijas;

10.14. ministrui pavestose valdymo srityse rengia planavimo dokumentus ir dalyvauja juos rengiant, koordinuoja jų įgyvendinimą.

11. Ūkio ministerija atlieka ir kitas teisės aktų jai pavestas funkcijas.

 

III SKYRIUS

ŪKIO MINISTERIJOS TEISĖS

 

12. Ūkio ministerija, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

12.1. gauti iš ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokslo įstaigų ir organizacijų informaciją, būtiną jai pavestoms funkcijoms atlikti;

12.2. iš ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokslo ir mokymo įstaigų ir organizacijų atstovų ir specialistų (suderinusi su jų vadovais), taip pat užsienio specialistų sudaryti komisijas, darbo grupes ir priežiūros komitetus ministerijos funkcijoms atlikti;

12.3. koordinuoti Lietuvos Respublikoje ir užsienyje rengiamas valstybinės svarbos parodas ir muges;

12.4. organizuoti seminarus, konferencijas ir kitus renginius, dalyvauti Lietuvos Respublikoje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, kitose užsienio valstybėse organizuojamuose seminaruose ir konferencijose, mugėse, parodose, prekybos dienose ir kituose renginiuose, skirtuose užsienio investicijoms pritraukti, vidaus ir užsienio prekybai plėtoti;

12.5. dalyvauti Lietuvos Respublikos valstybinių ir vyriausybinių delegacijų, vykstančių į užsienį, darbe, taip pat priimant užsienio valstybines ir vyriausybines delegacijas Lietuvos Respublikoje;

12.6. skelbti informacinę medžiagą užsienio ekonominiuose laikraščiuose ir žurnaluose.

13. Ūkio ministerija turi ir kitų teisės aktų jai suteiktų teisių.

 

IV SKYRIUS

ŪKIO MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

14. Ūkio ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais ministerijos strateginiais ir metiniais veiklos planais, kitais planavimo dokumentais. Ministerijos strateginiai ir metiniai veiklos planai skelbiami ministerijos interneto svetainėje. Ministerijos strateginių ir metinių veiklos planų vykdymą vertina Ūkio ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

15. Ūkio ministerijos veikla reguliuojama ministro tvirtinamais Ūkio ministerijos darbo reglamentu, Vidaus tvarkos taisyklėmis, ministerijos administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), pareigybių aprašymais.

16. Ūkio ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu. Ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Vyriausybės narys.

Pavaduojantysis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje.

17. Ministras yra atsakingas už jam pavestas valdymo sritis, kurias nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymas ir kiti įstatymai. Ministras, vadovaudamas ministerijos veiklai, yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

18. Ministras atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme nustatytas funkcijas.

19. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai, kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui suformuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti.

Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie jo prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

Viceministrų skaičių ministro teikimu tvirtina Vyriausybė. Ministerijoje negali būti daugiau negu 4 viceministrai.

20. Viceministrai nustatytose veiklos srityse atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme nustatytas funkcijas.

21. Laikinai nesant viceministro, visas jo funkcijas arba jų dalį ministro pavedimu atlieka kitas viceministras (viceministrai).

22. Ūkio ministerija turi savo administraciją. Jai vadovauja ministerijos kancleris.

23. Ministerijos kancleris yra karjeros valstybės tarnautojas, ministerijos administracijos vadovas, pavaldus ministrui. Ministerijos kancleris atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme nustatytas funkcijas.

24. Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas jo funkcijas arba jų dalį ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų.

25. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, – ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal kompetenciją priima potvarkius.

26. Ministerijos kancleris saugo ministerijos antspaudą ir atsako už antspaudo naudojimą. Ministras saugoti ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

27. Ūkio ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministrai ir ministerijos kancleris. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai.

Ministerijos kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia kolegijai svarstyti klausimus.

28. Valstybės politikai ministrui pavestose valdymo srityse įgyvendinti ir šios politikos formavimui ir įgyvendinimui aptarnauti teisės aktų nustatyta tvarka gali būti steigiamos įstaigos prie ministerijos. Dalyvauti formuojant valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse ir jai įgyvendinti teisės aktų nustatyta tvarka taip pat gali būti steigiamos Vyriausybės įstaigos.

 

V SKYRIUS

ŪKIO MINISTERIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

29. Ūkio ministerijos finansų kontrolę atlieka ministro paskirti ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai.

30. Ūkio ministerijos vidaus auditą atlieka Ūkio ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

31. Ūkio ministerijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

32. Ministerijos strateginio ir metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka ministras arba ministro sudaryta strateginio planavimo darbo grupė.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Ūkio ministerija gali būti reorganizuojama arba likviduojama.

 

 

 

––––––––––––––––––––