LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINĘ IR SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLĄ MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO, BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS, IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLĄ MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMĄ KRITERIJŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2024 m. sausio 24 d. Nr. V-78

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 dalimi:

1. T v i r t i n u Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. ISAK-1019 „Dėl Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. N u s t a t a u, kad:

3.1. šis įsakymas įsigalioja 2024 m. spalio 1 d.;

3.2. 2026 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įsakymo 1 punktu patvirtinto Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašo 4.2.7 papunkčio redakcija:

4.2.7. asmenys, ilgiausiai gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje: asmenys, ilgiausiai gyvenantys Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje ir turintys nuosavybės teisę, nuomos sutartį arba gyvenantys giminystės ryšiais susijusio asmens būste, turi pirmumo teisę prieš registruotus asmenis, ilgiausiai gyvenančius Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje ir nepateikiančius nuosavybės, nuomos ar kitų sutarčių, nurodančių teisę gyventi toje teritorijoje;“.

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                        Gintautas Jakštas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. sausio 24 d.

įsakymu Nr. V-78

 

 

PRIĖMIMO Į VALSTYBINĘ IR SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLĄ MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO, BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS, IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLĄ MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMĄ KRITERIJŲ SĄRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašas (toliau – Kriterijų sąrašas) nustato asmenų priėmimo į valstybines ir savivaldybių bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas (toliau kartu – Mokykla) mokytis pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas kriterijus.

2. Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą tvarką nustato savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir Kriterijų sąrašu.

3. Kriterijų sąraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Švietimo įstatyme ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PRIĖMIMO Į bendrąsias BENDROjo ugdymo mokyklas ir ikimokyklinio ugdymo MOKYKLAS (išskyrus mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių) KRITERIJAI

 

4. Priėmimo į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas (išskyrus Kriterijų sąrašo 7–9 punktuose nurodytas mokyklas ir mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių) mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programas kriterijai:

4.1. asmenys, turintys sunkių judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimų, ir vaikai, kurių bent vienas iš tėvų turi sunkių judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimų, kai Mokykla, priskirta savivaldybės teritorijoje pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, nėra pritaikyta judėjimo negalią turintiems asmenims, turi teisę pasirinkti bet kurią kitą savivaldybės bendrojo ugdymo Mokyklą, kuri atitinka jų fizinius poreikius, kartu su vaikais, gyvenančiais Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, ir į ją patekti be eilės;

4.2. asmenys ir jų bent vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, globojamų ar įvaikintų vaikų globėjai, rūpintojai, gyvenamąją vietą deklaravę Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Iš šių asmenų, pageidaujančių mokytis Mokykloje, sudaromos eilės priešmokyklinės ugdymo grupės sraute, klasių srautuose, vadovaujantis šiais kriterijais (kriterijai išdėstyti pagal prioritetą):

4.2.1. pirmumo teise priimami įvaikinti vaikai, globotiniai, rūpintiniai (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu);

4.2.2. pirmumo teise priimami asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;

4.2.3. pirmumo teise priimami asmenys, gyvenamąją vietą deklaravę savivaldybės suteiktame socialiniame būste;

4.2.4. pirmumo teise priimami asmenys, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi pagal pradinio ir (ar) pagrindinio ugdymo programą toje Mokykloje;

4.2.5. pirmumo teise priimami pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje Mokykloje, vaikai;

4.2.6. pirmumo teise priimami darbuotojų, kurie patenka į savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Trūkstamų specialistų pritraukimo į savivaldybės viešąsias ir biudžetines įstaigas programą, vaikai;

4.2.7. asmenys, ilgiausiai gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje;

4.2.8. kai likusių mokymosi vietų yra mažiau nei asmenų, kurie ilgiausiai gyvena Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje su ta pačia registracijos Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje data, pirmumas suteikiamas asmenims, kurie gyvena arčiausiai Mokyklos einant pėsčiomis.

4.3. asmenys, dėl mokymosi vietų trūkumo savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloje, kurios aptarnavimo teritorijoje gyvena, nukreipti į kitą artimiausią savivaldybės mokyklą, vykdančią tą pačią bendrojo ugdymo programą, turinčią laisvų mokymosi vietų, savivaldybės vykdomosios valdžios įgalioto darbuotojo į joje laisvas mokymosi vietas priimami pirmumo teise; asmenys, dėl mokymosi vietų trūkumo valstybinėje mokykloje, kurios aptarnavimo teritorijoje gyvena, nukreipti į kitą valstybinę mokyklą, švietimo, mokslo ir sporto ministro ar jo įgalioto darbuotojo į joje laisvas mokymosi vietas priimami pirmumo teise.

5. Į laisvas mokymosi vietas, likusias priėmus mokinius pagal Mokyklai priskirtą aptarnavimo teritoriją, į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas (išskyrus Kriterijų sąrašo 7–9 punktuose nurodytas mokyklas) mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programas priimami asmenys, gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje po nustatytos prašymų ir kitų dokumentų priėmimo pabaigos datos, ir asmenys, negyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Esant daugiau prašymų nei laisvų mokymosi vietų Mokykloje, eilė sudaroma sumuojant Kriterijų sąrašo 5.1–5.9 papunkčiuose išvardytus kriterijus, kurie yra lygiaverčiai:

5.1. vaikai, kuriuos augina vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) (jeigu kitas yra miręs, teismo pripažintas dingusiu be žinios ar nežinia kur esančiu, teismo pripažintas neveiksniu arba teismo sprendimu apribotos tėvystės teisės);

5.2. vaikai su negalia bei vaikai, kurių vienas arba abu tėvai (globėjai, rūpintojai) yra asmenys su negalia;

5.3. dvynukai, trynukai ir kiti daugiavaisio gimimo asmenys (priimami kartu);

5.4. asmenys iš daugiavaikių šeimų;

5.5. asmenys, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi toje Mokykloje;

5.6. asmenys, kurie mokėsi, buvo ugdomi Mokykloje (buvo sudaryta mokymosi sutartis) ir pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal aukštesnio lygmens programą toje pačioje Mokykloje;

5.7. užsienio valstybių diplomatinio korpuso darbuotojų, dirbančių Lietuvos Respublikoje esančiose diplomatinėse atstovybėse, Lietuvos Respublikos diplomatinio korpuso darbuotojų, sugrįžusių iš darbo užsienyje gyventi į Mokyklai priskirtą aptarnavimo teritoriją, ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos karių, perkeltų gyventi į Mokyklai priskirtą aptarnavimo teritoriją, vaikai;

5.8. reemigrantų vaikai, kurių tėvai buvo deklaravę išvykimą iš Lietuvos, tačiau apsisprendė grįžti gyventi į Lietuvą ir prie savo prašymo pateikė visus reikiamus dokumentus, patvirtinančius, kad jie su savo vaikais buvo išvykę gyventi į užsienį (išsideklaravimo iš Lietuvos pažyma, vaiko mokymosi užsienyje pasiekimų pažyma) ir nuo grįžimo į Lietuvą nesimokė pagal jokią ugdymo programą Lietuvos Respublikos teritorijoje;

5.9. pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje Mokykloje, vaikai;

5.10. kai likusių laisvų vietų yra mažiau nei asmenų, kurie turi vienodą kriterijų skaičių, pirmumas suteikiamas asmenims, kurie gyvena arčiausiai Mokyklos einant pėsčiomis.

6. Asmenys bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą renkasi iš savo deklaruotai gyvenamajai teritorijai priskirtos vienos ar daugiau mokyklų. Priėmimo mokytis pagal vidurinio ugdymo programą kriterijai:

6.1. pirmumo teise priimami asmenys, pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą, baigę joje pagrindinio ugdymo programą;

6.2. jei pageidaujančiųjų mokytis yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, mokytis pirmiausia priimami asmenys, jei jie turėjo teisę šioje mokykloje mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį.

7. Į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą, įgyvendinančią pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir atskirus savitos pedagoginės sistemos elementus, nustatytus švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintoje savitos pedagoginės sistemos sampratoje, asmenys priimami atrankos būdu iš visos savivaldybės teritorijos, atsižvelgiant į motyvacijos mokytis joje įvertinimo rezultatus pagal pateiktą motyvacinį prašymą, vadovaujantis mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) nustatyta tvarka. Į šias mokyklas priimami asmenys, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) supažindinami su pagrindiniais taikomais ugdymo principais, galimais ugdymo pasiekimų ir programų nesutapimais, kitomis svarbiomis ugdymo turinio ir proceso ypatybėmis. Jei prašymų yra daugiau nei laisvų vietų, asmenys į bendrojo ugdymo mokyklą, įgyvendinančią pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir atskirus savitos pedagoginės sistemos elementus, pirmumo teise priimama vadovaujantis Kriterijų sąrašo 56 punktais.

8. Į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą, kuriai aptarnavimo teritorija nustatyta visa savivaldybės teritorija (išskyrus Kriterijų aprašo 7 punkte nurodytas mokyklas), mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį priimami asmenys, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, mokymąsi ir mokymosi pasiekimus (metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi pasiekimų vertinimus).

9. Į savivaldybės kadetų ugdymo gimnaziją, skirtą šalies (regiono) mokiniams, priimami:

9.1. atrankos būdu, vadovaujantis mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) nustatyta tvarka;

9.2. jeigu pateiktų prašymų mokytis yra daugiau nei mokymosi vietų gimnazijoje, pirmumo teise priimami vadovaujantis Kriterijų sąrašo 5 punktu.

 

III SKYRIUS

PRIĖMIMO Į BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS, SKIRTAS MOKINIAMS, DĖL IŠSKIRTINIŲ GABUMŲ TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, KRITERIJAI

 

10. Priėmimo į bendrojo ugdymo mokyklas, skirtas mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis pagal bendrojo ugdymo programas kriterijai:

10.1. į konservatoriją, menų mokyklą, menų gimnaziją, dailės gimnaziją ar kitą mokyklą (išskyrus sporto gimnaziją), vykdančią specializuoto ugdymo krypties programas, priimami asmenys: 

10.1.1. gabūs muzikai, dailei, menui ar kitai mokyklos vykdomai specializuoto ugdymo krypties programai;

10.1.2. atrankos būdu, vadovaujantis mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) nustatyta tvarka;

10.1.3. jei gabių asmenų mokyklos vykdomai specializuoto ugdymo krypties programai yra daugiau nei mokymosi vietų mokykloje, pirmumo teise priimama vadovaujantis Kriterijų sąrašo 5 punktu;

10.2. į sporto gimnaziją, vykdančią specializuoto ugdymo krypties programas, priimami asmenys:

10.2.1. gabūs sportui;

10.2.2. atrankos būdu, vadovaujantis mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) nustatyta tvarka;

10.2.3. turintys sporto medicinos centro išvadą, leidžiančią mokytis sporto gimnazijoje, ir nacionalinės sporto šakos federacijos rekomendaciją;

10.2.4. pasiekę pagal sportininko užimtą vietą arba pasiektą rezultatą varžybose meistriškumo pakopų rodiklius, nustatytus Sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-976 „Dėl Sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų tvirtinimo“, 1 priede, arba viršiję Lietuvos mokinių EUROFITO fizinio pajėgumo testavimo, atlikto pagal Europos Tarybos Ministrų Komiteto 1987 m. gegužės 19 d. patvirtintą rekomendaciją Nr. R(87)9 „Dėl Ministrų Komiteto rekomendacijos šalims narėms dėl EUROFITO fizinio pajėgumo testų“, vieno testo 10 balų rodiklį, likusių testų rodiklių – 7 balų vidurkį;

10.2.5. jei gabių asmenų sportui yra daugiau nei mokymosi vietų mokykloje, pirmumo teise priimama vadovaujantis Kriterijų sąrašo 5 punktu.

 

IV SKYRIUS

PRIĖMIMO Į BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS, SKIRTAS MOKINIAMS, DĖL ĮGIMTŲ AR ĮGYTŲ SUTRIKIMŲ TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, KRITERIJAI

 

11. Priėmimo į specialiąją mokyklą, specialiojo ugdymo centrą, specialiąją mokyklą-daugiafunkcį centrą (toliau – specialioji mokykla) asmenų, kuriems pedagoginė psichologinė tarnyba (ar švietimo pagalbos tarnyba) dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų yra nustačiusi didelius ar labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius, mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo programas, kriterijai:

11.1. į specialiąją mokyklą, skirtą kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams, priimami asmenys, kuriems pedagoginė psichologinė tarnyba (ar švietimo pagalbos tarnyba) yra nustačiusi nežymų, vidutinį ar žymų kalbos neišsivystymą (motorinė alalija, sensorinė alalija, sensomotorinė alalija, dizartrija, anartrija, rinolalija), kalbos netekimą (totalinė, sensorinė, akustinė mneminė, semantinė, dinaminė afazija), žymius rašymo ir skaitymo sutrikimus;

11.2. į specialiąją mokyklą, skirtą intelekto sutrikimą turintiems mokiniams, – asmenys, kuriems pedagoginė psichologinė tarnyba (ar švietimo pagalbos tarnyba) yra nustačiusi:

11.2.1. nežymų, vidutinį, žymų, labai žymų ar nepatikslintą intelekto sutrikimą;

11.2.2. kompleksinę negalią, kurios derinyje yra nežymus, vidutinis, žymus, labai žymus ar nepatikslintas intelekto sutrikimas;

11.2.3. nežymų ar vidutinį intelekto sutrikimą ir elgesio ar (ir) emocijų sutrikimus (prieštaraujančio neklusnumo sutrikimas, elgesio sutrikimas (asocialus elgesys) ar (ir) emocijų sutrikimus (nerimo spektro sutrikimas, nuotaikos spektro sutrikimas);

11.3. į specialiąją mokyklą, skirtą judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams, – asmenys, kuriems fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas ir (ar) gydytojas ortopedas, ir (ar) gydytojas neurologas yra įvertinęs fizinę ir judėjimo būklę ir yra nustatęs:

11.3.1. vidutinius (savarankiškumo įvertinimo indeksas 21–40 balų) ar sunkius judesio ir padėties (savarankiškumo įvertinimo indeksas iki 20 balų) ir (ar) lėtinius neurologinius sutrikimus;

11.3.2. kompleksinę negalią, kurios derinyje yra vidutiniai ar sunkūs judesio ir padėties ir (ar) lėtiniai neurologiniai sutrikimai;

11.4. į specialiąją mokyklą, skirtą regos sutrikimą turintiems mokiniams, – asmenys, kuriems gydytojas oftalmologas yra įvertinęs regėjimo būklę ir yra nustatęs:

11.4.1. vidutinę silpnaregystę (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,3–0,1 (30–10 procentų), žymią silpnaregystę (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,1–0,05 (10–5 procentai), aklumą su regėjimo likučiu (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,04–0,01 (4–1 procentas), praktišką ar visišką aklumą (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,01–1 šviesos, tamsos skyrimas), kurčneregystę;

11.4.2. kompleksinę negalią, kurios derinyje yra vidutinė silpnaregystė, žymi silpnaregystė, aklumas su regėjimo likučiu, praktiškas, visiškas aklumas ar kurčneregystė;

11.5. į specialiąją mokyklą, skirtą klausos sutrikimą turintiems mokiniams, – asmenys, kuriems gydytojas audiologas (otorinolaringologas) yra įvertinęs klausą ir pagal klausos toninę audiogramą yra nustatęs:

11.5.1. vidutinį klausos sutrikimą (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 41–55 decibelai), žymų klausos sutrikimą (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 56–70 decibelų), labai žymų klausos sutrikimą (71–90 decibelų), gilų klausos sutrikimą (kurtumą) (> 90 decibelų), ar kochlearinių implantų naudotojai;

11.5.2. kompleksinę negalią, kurios derinyje yra vidutinis klausos sutrikimas, žymus klausos sutrikimas, labai žymus klausos sutrikimas ar gilus klausos sutrikimas (kurtumas);

11.6. į specialiąją mokyklą, skirtą klausos sutrikimą turintiems mokiniams, – asmenys, kuriems pedagoginė psichologinė tarnyba (ar švietimo pagalbos tarnyba) yra nustačiusi kalbėjimo ar kalbos sutrikimą ir gydytojas neurologas – negrįžtamą kalbos ir kalbėjimo fiziologinių funkcijų sutrikimą, jei tėvai (globėjai, rūpintojai) pageidauja;

11.7. į specialiąją mokyklą, skirtą elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų turintiems mokiniams (toliau – specialioji mokykla), – asmenys, kuriems gydytojo vaikų ir paauglių psichiatras yra nustatęs: elgesio sutrikimus (kodas F 91 pagal TLK-10-AM sisteminį ligų sąrašą (Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtasis pataisytas ir papildytas leidimas, Australijos modifikacija) (toliau – TLK-10-AM); mišrius elgesio ir emocijų sutrikimus (kodas F 92 pagal TLK-10-AM); asmenybės ir elgesio sutrikimus dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (jei šių sutrikimų simptomatikoje vyrauja elgesio sutrikimai arba jie išsivysto, patyrus galvos smegenų traumas) ir lėtinių ligų (kodas F 07 pagal TLK-10-AM); kitus organinius asmenybės ir elgesio sutrikimus dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (kodas F 07.8 pagal TLK-10-AM) ir turi gydytojo vaikų psichiatro rekomendaciją mokytis specialiojoje mokykloje; į specialiąją mokyklą priimami asmenys ne ilgiau kaip 2 mokslo metams, išskyrus atvejus, kai terminas baigiasi sausio–birželio mėnesį, – tokiu atveju mokinys gali baigti mokslo metus mokykloje;

11.8. į specialiąją mokyklą, skirtą įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams, – asmenys, kuriems gydytojas vaikų neurologas arba gydytojas vaikų ir paauglių psichiatras yra nustatęs: vaikystės autizmą, atipišką (netipišką) autizmą, Rett’o sindromą ar kitus įvairiapusius raidos sutrikimus;

11.9. į specialiąją mokyklą, skirtą sveikatos problemų turintiems mokiniams, – sveikatos priežiūros įstaigos gydytojų konsultavimo komisijai rekomendavus, asmenys, sergantys lėtinėmis ligomis, kuriems nustatyta:

11.9.1. jungiamojo audinio ir skeleto-raumenų ligos, įgimtos stuburo ir krūtinės ląstos, kaulų bei raumenų formavimosi ydos, skeleto deformacijos, chromosomų anomalijos, lėtiniai neurologiniai sutrikimai;

11.9.2. įgimtos bei įgytos širdies ydos su širdies nepakankamumo požymiais (tarp jų reumatiniai širdies pažeidimai), artritai (tarp jų reumatiniai artritai), širdies ritmo-laidumo sutrikimai, juvenilinė arterinė hipertenzija, kardiomiopatijos, po širdies operacijų.

 

V SKYRIUS

PRIĖMIMO Į BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS, SKIRTAS MOKINIAMS, DĖL NEPALANKŲ APLINKOS VEIKSNIŲ TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, KRITERIJAI

 

12. Priėmimo į bendrojo ugdymo mokyklas, skirtas mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kriterijai:

12.1. į jaunimo mokyklą priimami 12–16 metų asmenys, stokojantys mokymosi motyvacijos, socialinių įgūdžių, turintys mokymosi sunkumų, linkę į praktinę veiklą ir (ar) niekur nesimokantys;

12.2. į jaunimo namus priimami 12–17 metų asmenys, baigę gydymo ir reabilitacijos kursą nuo priklausomybės psichotropinėms medžiagoms, alkoholiui, arba asmenys, linkę į įvairias priklausomybes nuo psichotropinių medžiagų, alkoholio, lošimų, kitų azartinių žaidimų ir kita ir turintys elgesio ir emocijų sutrikimų, kuriems reikia pagerinti dvasinę savijautą, grąžinti mokymosi motyvaciją, gydytojui neurologui ar vaikų ir paauglių psichiatrui rekomendavus;

12.3. į produktyvaus mokymo mokyklą priimami 15–17 metų asmenys, patiriantys mokymosi sunkumų dėl nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos arba grįžę į švietimo sistemą po iškritimo, norintys socializuotis, pritapti švietimo sistemoje per pasirinktą ir asmeniškai patrauklią praktinę veiklą;

12.4. į sanatorijos mokyklą priimami asmenys, atvykę gydytis į medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigą;

12.5. į ligoninės mokyklą priimami asmenys, atvykę gydytis į stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą, teikiančią medicinos pagalbą, gavę gydančio gydytojo leidimą (suderintą su skyriaus, kuriame gydomas vaikas, vadovu) ir rekomendaciją dėl mokymo proceso organizavimo būdo;

12.6. į vaikų socializacijos centrą priimami asmenys, kuriems yra paskirta vidutinės priežiūros priemonė pagal Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nustatytus pagrindus. Į vaikų socializacijos centrą taip pat gali būti priimami asmenys Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, kai jiems skiriama auklėjamojo poveikio priemonė – atidavimas į specialią auklėjimo įstaigą;

12.7. į nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos mokyklą priimami nepilnamečiai asmenys, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė;

12.8. į tardymo izoliatoriaus ar (ir) pataisos įstaigos suaugusiųjų mokyklą priimami asmenys, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė, gavę tardymo izoliatoriaus ar (ir) pataisos įstaigos vadovo leidimą;

12.9. į lietuvių namus mokytis pagal bendrojo ugdymo programas priimami:

12.9.1. lietuvių kilmės tremtinių, politinių kalinių palikuonys (pirmumo teise);

12.9.2. užsieniečių ir Lietuvos piliečių, atvykusių ar grįžusių nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, vaikai, nemokantys valstybinės kalbos, užsienyje gyvenančių Lietuvos piliečių vaikai, nemokantys valstybinės kalbos;

12.9.3. priėmus visus pageidaujančius mokytis šioje mokykloje asmenis, atitinkančius Kriterijų sąrašo 12.9.1 ir 12.9.2 papunkčiuose nustatytus kriterijus, į laisvas mokymosi vietas priimami asmenų, deklaravusių gyvenamąją vietą savivaldybėje, kurios teritorijoje yra lietuvių namai, vaikai.

 

VI SKYRIUS

PRIĖMIMO Į KLASES, KURIOSE VYKDOMOS TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ PROGRAMOS, IR KLASES, SKIRTAS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ MOKINIAMS, ĮSTEIGTAS BENDROSIOSE BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE, KRITERIJAI

 

13. Į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos tarptautinio bakalaureato klases priimami asmenys, konkurso tvarka įgiję pagrindinį išsilavinimą Lietuvos Respublikos arba užsienio šalių mokyklose. Be stojamųjų egzaminų į tarptautinio bakalaureato klases priimami asmenys, baigę Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo programą (ang. „IB Middle Years programme“) ir turintys Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo sertifikatą (ang. „IB Middle Years Certificate“).

14. Į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos, turinčios rašytinį švietimo, mokslo ir sporto ministro suderinimą, mokyti 11–18 metų (iki 21 metų – turintys specialiųjų ugdymosi poreikių) asmenis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu nuotolinio mokymo klases priimami asmenys, pageidaujantys nuotoliniu būdu tęsti mokymąsi pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, turintys sveikatos, įgimtų, įgytų sutrikimų, pagal pedagoginės psichologinės tarnybos ar švietimo pagalbos tarnybos rekomendaciją ne ilgiau kaip vienus mokslo metus, elgesio sutrikimų, kai elgesio sutrikimai trunka ilgiau nei 6 mėnesius ir yra kitos psichinės būklės simptomų, ar dėl nepalankių aplinkos veiksnių negalintys lankyti bendrojo ugdymo mokyklos, besigydantys namie, medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigoje, stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, teikiančioje medicinos pagalbą, laikinai išvykę į užsienį; 7–18 metų (iki 21 metų – turintys specialiųjų ugdymosi poreikių) nepilnamečiai asmenys, gyvenantys šalies teritorijoje, kurių tėvai (globėjai, rūpintojai) pateikia informaciją iš Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgalioto teritorinio skyriaus, kurio veiklos teritorijoje gyvena šeima, apie tai, kad nebuvo nustatytas (-i) vaiko teisių pažeidimas (-ai), susijęs (-ę) su tėvų (globėjų, rūpintojų), su kuriais jis gyvena, pareigų nevykdymu ar netinkamu jų vykdymu dėl narkotinių (ar psichotropinių) medžiagų, alkoholio vartojimo, smurto ar kitų tėvų (globėjų, rūpintojų), su kuriais vaikas gyvena, veiksmų ar neveikimo, kurie gali turėti įtakos vaiko teisei į mokslą užtikrinti, per pastaruosius dvejus metus nuo tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymo pateikti informaciją gavimo dienos; suaugę asmenys nuotoliniu būdu mokytis pagal suaugusiųjų bendrojo ugdymo programas; dalyvaujantys didelio meistriškumo sportininkių rengimo, tarptautinių dalykinių olimpiadų pasirengimo, tarptautinėse mokinių mobilumo (judumo) ar mainų programose; nepilnametės, esančios nėštumo ir gimdymo atostogose, nepilnamečiai, auginantys savo vaikus; nuolat užsienyje gyvenantys asmenys – mokytis lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos ir geografijos.

15. Į bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo specialiąsias grupes, specialiąsias klases, mokyklose įsteigtus specialiojo ugdymo skyrius priimami asmenys, atitinkantys Kriterijų sąrašo 11 punkte nustatytus kriterijus.

16. Į 16–17 metų dirbančio jaunimo klases priimami nepilnamečiai asmenys, pageidaujantys tęsti nutrauktą mokslą ir dirbti.

17. Į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos jaunimo klasę priimami asmenys, atitinkantys Kriterijų sąrašo 12.1 papunktyje nustatytus kriterijus.

18. Į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos sanatorijos klasę priimami asmenys, atitinkantys Kriterijų sąrašo 12.4 papunktyje nustatytus kriterijus.

19. Į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos ligoninės klasę priimami asmenys, atitinkantys Kriterijų sąrašo 12.5 papunktyje nustatytus kriterijus.

20. Į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos tardymo izoliatoriaus nepilnamečių klasę, pataisos įstaigos nepilnamečių klasę priimami asmenys, atitinkantys Kriterijų sąrašo 12.7 papunktyje nustatytus kriterijus.

21. Į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos tardymo izoliatoriaus suaugusiųjų klasę, pataisos įstaigos suaugusiųjų klasę priimami asmenys, atitinkantys Kriterijų sąrašo 12.8 papunktyje nustatytus kriterijus.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Rekomendacijos priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą tvarkai rengti pateikiamos Kriterijų sąrašo priede.

 

 

________________

 

 

Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės

bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašo

priedas

 

 

REKOMENDACIJOS PRIĖMIMO Į VALSTYBINĘ IR SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLĄ MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO, BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS, IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLĄ MOKYTIS PAGAL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMĄ TVARKAI RENGTI

 

1. Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą tvarką nustato savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašu (toliau – Kriterijų sąrašas).

2. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui) organizuojant priėmimą į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą (toliau – Mokykla) rekomenduojama:

2.1. priėmimą organizuoti dviem etapais. I etapo trukmė – nuo prašymų pateikimo nustatytos datos pradžios iki einamųjų metų birželio 30 dienos; II etapo trukmė – nuo einamųjų metų liepos 1 dienos iki rugpjūčio 20 dienos;

2.2. priskirti mokykloms aptarnavimo teritorijas mokyti asmenis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programas. Prireikus savivaldybės tarybos argumentuotu sprendimu mokytis pagal vidurinio ugdymo programą gali būti priimami asmenys iš visos savivaldybės teritorijos, užtikrinant mokyklų tinklo balansuotumą ir prieinamumą visiems asmenims;

2.3. kiekvienais kalendoriniais metais iki prašymų priėmimo į mokyklą ir kitų dokumentų priėmimo nustatytos pradžios, bet ne vėliau kaip iki gegužės 31 d., vadovaujantis Švietimo įstatymu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, ir Kriterijų sąrašu, mokykloms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse) nustatyti: didžiausią mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute; mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, skaičių ir didžiausią priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių. Jei sudaromos jungtinės klasės, tai nustatyti, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė, ir nurodyti kiekvienos klasės mokinių skaičių;

2.4. jei iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos prašymų mokytis mokykloje skaičius yra didesnis, nei nustatytas iki gegužės 31 d., ne vėliau kaip iki rugpjūčio 31 d. patikslinti mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute, mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, skaičių ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių arba nustatyti, kad mokiniai gali būti nukreipti į kitą, arčiausiai jų deklaruotos gyvenamosios vietos esančią mokyklą, kurioje yra laisvų mokymosi vietų;

2.5. jei eilėse yra daugiau asmenų nei vietų priešmokyklinio ugdymo grupėje (-ėse), klasių srautuose, atsižvelgiant į asmenų, gyvenančių mokyklos aptarnavimo teritorijoje, skaičių, kurių mokykla dėl mokyklos savininko (dalyvių susirinkimo) nustatyto grupių / klasių skaičiaus ar fizinių mokyklos galimybių negali priimti mokytis, priimti šiuos sprendimus: didinti priešmokyklinio ugdymo grupių, klasių skaičių, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą, arba dalies klasių mokinius mokyti antroje pamainoje, arba asmenis nukreipti į kitą, arčiausiai jų deklaruotos gyvenamosios vietos esančią mokyklą, kurioje yra laisvų mokymosi vietų;

2.6. pagal poreikį per mokslo metus tikslinti priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių, klasių skaičių;

2.7. aktualiems, Kriterijų sąraše nenumatytiems atvejams nagrinėti sudaryti Nenumatytų atvejų komisiją iš mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) ir mokyklų atstovų, kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo;

2.8. savivaldybės teritorijos pakraštyje esančioms bendrosioms bendrojo ugdymo mokykloms, tai yra mokykloms, kurių mokiniams mokytis pagal aukštesnio lygmens programą, kurios mokykla nevykdo, yra arčiau kitos savivaldybės bendroji bendrojo ugdymo mokykla ar valstybinė bendroji bendrojo ugdymo mokykla (matuojant atstumą tarp mokyklų), mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucijų (dalyvių susirinkimų) sutarimu aptarnavimo teritoriją nustatyti taip, kad ji sudarytų sąlygas asmenims, gyvenamąją vietą deklaravusiems ir gyvenantiems kitoje savivaldybėje, nei yra mokykla, mokytis arčiausiai gyvenamosios vietovės esančioje mokykloje ir į šias mokyklas priėmimą organizuoti centralizuotai vieno langelio principu;

2.9. asmenų priėmimą į Mokyklą organizuoti centralizuotai vieno langelio principu;

2.10. į kelių savivaldybių sutarčių pagrindu įsteigtas bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas priimti asmenis pagal nustatytą mokyklos aptarnavimo teritoriją ir vadovaujantis šiuo Kriterijų sąrašu.

3. Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą tvarkos apraše rekomenduojama reglamentuoti:

3.1. mokyklų paskirtį, programas, į kurias vykdomas asmenų priėmimas, dokumentus, kuriuos turi pateikti į mokyklą priimami asmenys, nustatyti prašymų ir kitų dokumentų priėmimo vietą, pradžią, pabaigą, prašymų registravimo, asmenų priėmimo per mokslo metus tvarką, priimtų į mokyklą asmenų paskirstymo į klases / grupes tvarką ir kriterijus arba subjektą, kuris nustato priimtų į Mokyklą asmenų paskirstymo į klases tvarką ir kriterijus;

3.2. kad asmenims, pageidaujantiems mokytis mokykloje pagal priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo programas, teikiant prašymą leidžiama pasirinkti ne daugiau kaip tris mokyklas, iš kurių viena turi būti pasirinkta mokykla, aptarnaujanti teritoriją, kurioje vaikas ir jo bent vienas iš tėvų (globėjų rūpintojų), su kuriuo (-iais) jis gyvena, yra deklaravę gyvenamąją vietą ir joje gyvena;

3.3. kad asmuo, pageidaujantis mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, esant galimybei, pagal deklaruotą gyvenamąją vietą galėtų rinktis daugiau kaip vieną mokyklą, t. y. jo gyvenamoji vieta priskirta kelias mokyklas aptarnaujančiai teritorijai;

3.4. kad priėmimo į mokyklas metu paaiškėjus gyvenamosios vietos deklaravimo pažeidimams (pvz., kai deklaruojama vieta nėra gyvenamosios patalpos, kuriose nėra užtikrinamos sąlygos mokytis, ar vienoje vietoje deklaruota daugiau skirtingų šeimų asmenų ir tuo deklaruotu adresu negyvena ir t. t.), tų asmenų į mokyklas nepriimti pagal nurodytą deklaruotą gyvenamąją vietą ir juos nukreipti į mokyklas, kurioms priskirta aptarnavimo teritorija pagal jų faktiškai gyvenamąją vietą ar perkelti į laukiančiųjų į laisvas vietas eilę, pažeidimus fiksuojant savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) nustatyta tvarka;

3.5. kad priėmimą į priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo programas vykdo mokyklos vadovas ir priėmimo komisija;

3.6. kuriuo žemėlapiu vadovaujamasi matuojant atstumą iki mokyklos pėsčiomis;

3.7. kad, tėvams (globėjams, rūpintojams) ar asmeniui pageidaujant, Kriterijų sąrašo 12 punkte nenumatytais atvejais sprendimą dėl asmens, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymo specialiojoje mokykloje, bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos specialiojoje klasėje, specialiojo ugdymo skyriuje, profesinio mokymo įstaigos specialiojo ugdymo skyriuje priima mokyklos vadovas, išanalizavęs pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) rekomendaciją ir suderinęs su valstybinės mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (dalyvių susirinkimu), savivaldybės mokyklos – savivaldybės vykdomąja institucija ar jo įgaliotu asmeniu.

 

 

___________________