UTENOS APYLINKĖS TEISMO PIRMININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL UTENOS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 30 d. Nr. V-25
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 4 dalimi, 14 straipsniu, Lietuvos Respublikos teismų reorganizavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu:
2. Į p a r e i g o j u:
2.1. teismo administracijos sekretorę Liną Kunčienę:
2.1.1. su šiuo įsakymu ir juo patvirtintais Nuostatais supažindinti Utenos apylinkės teismo darbuotojus.
3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios Utenos apylinkės teismo nuostatus, patvirtintus 2017 m. gruodžio 19 d. teismo pirmininko įsakymu Nr. V-84.
PATVIRTINTA
Utenos apylinkės teismo pirmininko
2018 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. V-25
UTENOS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Utenos apylinkės teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Teismo organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja jo darbo organizavimą.
2. Utenos apylinkės teismas (toliau - Teismas) yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu bylose priimtais sprendimais.
3. Teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu (toliau – Teismų įstatymas), Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, taip pat šiais nuostatais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais, neprieštaraujančiais įstatymams. Teismas, nagrinėdamas bylas, taip pat vadovaujasi oficialiai paskelbtais Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimais ir atsižvelgia į Lietuvos Aukščiausiojo Teismo biuletenyje paskelbtas šio teismo nutartis.
4. Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės sistemą, tvarkantis teismo buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis turtą. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
5. Teismo pavadinimas – Utenos apylinkės teismas. Teismas registruotas Juridinių asmenų registre; juridinio asmens kodas 191449237. Teismo buveinės adresas – J. Basanavičiaus g. 65, LT-28240 Utena, Lietuvos Respublika.
6. Utenos apylinkės teismas susideda iš:
6.1. Utenos apylinkės teismo Utenos rūmų - J. Basanavičiaus g. 65, LT-28240 Utena, Lietuvos Respublika.
6.2. Utenos apylinkės teismo Anykščių rūmų – A. Baranausko a. 10, LT-29132 Anykščiai, Lietuvos Respublika.
6.3. Utenos apylinkės teismo Ignalinos rūmų – Laisvės g. 62, LT-30117 Ignalina, Lietuvos Respublika.
7. Teismas turi savo antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat savo sąskaitą banke.
II. TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ
9. Teismo steigėjas – Lietuvos Respublikos Seimas, jo steigimas ir veiklos teritorija nustatyta įstatymu.
11. Teismas yra pirmoji instancija:
11.1. |
civilinėms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai; |
11.2. |
baudžiamosioms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai; |
11.3. |
administracinių nusižengimų byloms; |
11.4. |
byloms, susijusioms su sprendimų ir nuosprendžių vykdymu. |
Įstatymų nustatytais atvejais Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai priskirtas funkcijas.
III. TEISMO TEISĖS
13. Teismas, įgyvendindamas teisingumą, turi šias teises:
13.1. |
gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti; |
13.2. |
pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėti juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones; |
13.3. |
bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus; |
13.4. |
kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų suteiktas teises. |
IV. TEISMO VALDYMAS, TEISMO PERSONALAS IR TEISMO STRUKTŪRA
14. Utenos apylinkės teismo struktūrą sudaro Anykščių rūmai, Ignalinos rūmai, Molėtų rūmai, Utenos rūmai, Zarasų rūmai ir Visagino rūmai.
15. Teismas susideda iš šio Teismo pirmininko, Teismo pirmininko pavaduotojo, kitų teisėjų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau visi kartu - Teismo personalas).
16. Teismui vadovauja Teismo pirmininkas, kurį skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.
17. Teismo pirmininkas jam paskirtas Teismo valdymo ir administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus, Teismo pirmininkas dalį jam priskirtų Teismo veiklos organizavimo funkcijų gali pavesti atlikti Teismo kancleriui.
18. Nesant Teismo pirmininko, jo pareigas eina tokia tvarka:
19. Teismo pirmininkas:
19.1. |
sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą; |
19.2. |
užtikrina, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų; |
19.3. |
kontroliuoja, kaip laikomasi Teisėjų etikos kodekso reikalavimų; |
19.4. |
tvirtina Teismo vidaus darbo tvarkos taisykles ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą; |
19.5. |
vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka; |
19.6. |
pagal kompetenciją priima įsakymus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą; |
19.7. |
tvirtina Teismo kanclerio pareigybės aprašymą; |
19.8. |
tiria asmenų skundus dėl teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims; |
19.9. |
šalina nustatytus Teismo darbo ir veiklos trūkumus; |
19.10. |
atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą; |
19.11. |
tvirtina Teismo programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, ir atsako už programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, rengimą ir vykdymą; |
19.12. |
kontroliuoja Teismui skirtus asignavimus ir patikėtą turtą; |
19.13. |
nustato teisėjų specializaciją atskirų kategorijų byloms nagrinėti; |
19.14. |
teisės aktų nustatyta tvarka teikia įgaliotoms institucijoms Teismo veiklos (strateginius, trumpalaikius, ilgalaikius) planus, valstybės biudžeto asignavimų poreikio ir valstybės kapitalo investicijų projektus; |
19.15. |
atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas. |
20. Teismo pirmininko pavaduotojas:
20.2. analizuoja jam priskirtoje srityje teisėjų darbo kokybę, proceso operatyvumą, teisėjų darbo krūvius, teikia metodinius patarimus teismų praktikos vienodinimo klausimais ir imasi priemonių siekiant pagerinti minėtus rodiklius bei užtikrinti teisėjų darbo krūvio tolygumą;
20.5. kaip komisijų pirmininkas ar narys dalyvauja administracinės veiklos priežiūros patikrinimuose, konkursuose, Teismo komisijų darbe;
20.6. ruošia duomenis apie civilines, baudžiamąsias ir administracinių nusižengimų bylas, kurių nagrinėjimas Teisme gruodžio 31 d. užsitęsė ilgiau kaip metus, analizuoja užsitęsusio bylų nagrinėjimo priežastis;
20.8. kontroliuoja jam priskirtoje srityje bylų procesinių dokumentų, įvykių registravimą LITEKO sistemoje (registravimo faktą ir terminų laikymąsi), nuasmeninimą ir naudojantis procesinių terminų kontrolės moduliu užtikrina tinkamą bei savalaikį duomenų į informacinę sistemą LITEKO suvedimą;
21. Teisme yra šios pareigybės ir administraciniai padaliniai: Teismo pirmininko patarėjas, Teismo pirmininko padėjėjas (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene), vyriausiasis specialistas (teismo psichologas), teisėjų padėjėjai, Teismo kancleris, Teismo administracijos sekretorius, Teismo posėdžių sekretoriai, Teismo raštinės skyrius, Finansų ir apskaitos skyrius, Archyvo skyrius, Informacinių technologijų skyrius, vertėjai, Ūkio skyrius ir kitas aptarnaujantis personalas.
22. Teismo kancleris yra karjeros valstybės tarnautojas, pavaldus Teismo pirmininkui. Teismo kancleris vadovauja Teismo administracijai ir atlieka šias funkcijas:
22.1. |
koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai; |
22.2. |
organizuoja ir koordinuoja Teismo strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą; |
22.3. |
tvirtina Teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais; |
22.4. |
įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo administracijos padalinių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, taip pat juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas; |
22.5. |
atlieka kitas įstatymų, kitų teisės aktų ir Teismo pirmininko jam pavestas funkcijas. |
23. Kai Teismo kanclerio nėra, visas arba dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, Teismo pirmininkas paveda vienam iš Teismo administracijos padalinių vadovų.
24. Teismo pirmininkas kaip Teismo vadovas arba Teismo kancleris kaip Teismo administracijos vadovas be atskiro pavedimo atstovauja ir Teismo vardu veda visas civilines, administracines ir baudžiamąsias bylas visų rūšių ir lygių teismuose. Kai, vadovaujantis šiais nuostatais, Teismą atstovauja ir bylas Teismo vardu veda Teismo pirmininkas arba Teismo kancleris, laikoma, kad bylą veda pats Teismas kaip juridinis asmuo. Teismą atstovauti pagal pavedimą gali Teismo pirmininko arba Teismo kanclerio įgalioti asmenys.
25. Teismo raštinės skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tvarko Teismo dokumentų valdymą ir statistiką, atlieka kitas jiems priskirtas funkcijas. Už Teismo raštinės skyriaus darbą atsako skyriaus vedėjas.
26. Teismo Archyvo skyriaus darbuotojai atsakingi už Teismo dokumentų kaupimą, saugojimą, jų apskaitą, panaudojimą, paruošimą valstybiniam saugojimui. Už Archyvo skyriaus darbą atsako skyriaus vedėjas.
27. Teismo Finansų ir apskaitos skyriaus darbuotojai pagal kompetenciją rengia ir teikia Teismo pirmininkui tvirtinti apskaitos politiką ir finansų kontrolės taisykles, tvarko Teismo buhalterinę ir materialinių vertybių apskaitą, rengia kitų metų biudžeto projektą, finansines ir kitas ataskaitas, susijusias su Teismo finansine, materialine-ūkine veikla, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Finansų ir apskaitos skyriaus darbuotojai savo veikloje vadovaujasi įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinę apskaitą, ir atsako už Teismo apskaitos politiką ir buhalterinę apskaitą. Už Finansų ir apskaitos skyriaus darbą atsako skyriaus vedėjas.
28. Teismo Informacinių technologijų skyriaus darbuotojai užtikrina Teismo naudojamų informacinių technologijų (Teismo vidinės informacinės sistemos, Lietuvos teismų informacinės sistemos, garso įrašymo sistemos, darbo užmokesčio apskaitos ir kt.) funkcionavimą, saugumą, atnaujinimą ir plėtrą. Už Informacinių technologijų skyriaus darbą atsako skyriaus vedėjas.
29. Už Teismo Ūkio skyriaus darbą atsako skyriaus vedėjas. Ūkio skyriui priklauso kitas aptarnaujantis personalas, kuriam priskiriami pagal darbo sutartis dirbantys tarnautojai, darbininkai ir specialistai, kurie rūpinasi Teismo pastato ir patalpų tinkama būkle, turto apsauga, remontu, rekonstrukcija ir statybos darbais, tinkamų darbo sąlygų Teismo personalui užtikrinimu, Teismo aprūpinimu materialinėmis, organizacinėmis-techninėmis priemonėmis, taip pat atlieka kitus techninius, ūkinius, tvarkos palaikymo darbus, reikalingus tinkamam Teismo funkcionavimui.
30. Įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais, Teisme gali būti ir kiti struktūriniai padaliniai atitinkamoms funkcijoms įgyvendinti.
31. Teismo darbuotojų ir karjeros valstybės tarnautojų statusą, priėmimą į darbą, atsakomybę, darbo užmokesčio, socialines ir kitas garantijas nustato įstatymai ir kiti teisės norminiai aktai.
V. TEISMO PERSONALO ATSAKOMYBĖ
33. Teismo pirmininkas jam priskirtas administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus gali pavesti jas atlikti Teismo pirmininko pavaduotojui, kitiems teisėjams.
34. Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už Teismo organizacinio darbo sritį, kurią jiems paveda Teismo pirmininkas arba nustato įstatymai.
35. Teismo teisėjai atsakingi už bylų nagrinėjimą ir jiems patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais įstatymais ir teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.
VI. TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS
37. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
39. Teismas sudaro biudžeto ir investicijų programų projektus; pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.
40. Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai (išskyrus atvejus, kai Teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai). Teismo centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.
41. Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.
VII. TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
43. Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka Teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.
44. Teismo finansinį ir veiklos išorės auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Valstybės kontrolė.
VIII. TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
47. Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.