VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2017 M. SAUSIO 4 D.
ĮSAKYMO
NR. 1S-6 „DĖL ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ TEISENOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOJE  BEI VIEŠOJO INTERESO GYNIMO TVARKOS APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2019 m. birželio 11 d. Nr. 1S-89

Vilnius

 

Vadovaudamasi Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1517 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 26.3 punktu ir atsižvelgdama į Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2019 m. kovo 14 d. įsakymą Nr. 1S-44 „Dėl rekomendacijų, pateiktų administracinės teisenos ir viešojo intereso gynimo valdymo vidaus audito 2019 m. kovo 12 d. ataskaitoje Nr. VA-1, įgyvendinimo priemonių planas“:

1. P a k e i č i u Administracinių nusižengimų teisenos Viešųjų pirkimų tarnyboje bei viešojo intereso gynimo tvarkos aprašą, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. 1S-6, ir išdėstau jį nauja redakciją (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. 1S-100 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. sausio 4 d. įsakymo Nr. 1S-6 „Dėl administracinių nusižengimų teisenos viešųjų pirkimų tarnyboje bei viešojo intereso gynimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

2.2. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2018 m. balandžio 3 d. įsakymą Nr. 1S-43 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. sausio 4 d. įsakymo Nr. 1S-6 „Dėl administracinių nusižengimų teisenos viešųjų pirkimų tarnyboje bei viešojo intereso gynimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. P a v e d u Administravimo skyriaus vyriausiajai specialistei Linai Bareikytei naudojantis Elektronine dokumentų valdymo sistema su šiuo įsakymu supažindinti Viešųjų pirkimų tarnybos Prevencijos ir skelbimų skyriaus, Priežiūros skyriaus, Metodinės pagalbos skyriaus ir Rizikų valdymo skyriaus vedėjus, Teisės skyriaus valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį.

 

 

 

 

Direktorė                                                                                                                                 Diana Vilytė  

 

 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 

2017 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. 1S-6

(2019 m. birželio 11 d. įsakymo

Nr. 1S-89 redakcija)

 

 

ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ TEISENOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOJE BEI VIEŠOJO INTERESO GYNIMO TVARKOS APRAŠAS   

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Administracinių nusižengimų teisenos Viešųjų pirkimų tarnyboje bei viešojo intereso gynimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja administracinių nusižengimų teisenos pradžią, administracinių nusižengimų tyrimą, tyrimo pabaigą, administracinio nusižengimo protokolų surašymą, administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimo Viešųjų pirkimų tarnyboje (toliau – Tarnyba) tvarką, administracinių nusižengimų bylų tvarkymo reikalavimus, taip pat nustato teisės kreiptis į teismą dėl viešojo intereso gynimo pareiškiant ieškinį įgyvendinimo tvarką.

2.       Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu (toliau – ANK), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu (toliau – Pirkimų įstatymas), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymu (toliau – Koncesijų įstatymas), Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymu, Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr.741 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimo Nr. 277 „Dėl įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“  (toliau – Energijos išteklių pirkimo taisyklės) ir kitais teisės aktais.

 

II. ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ TYRIMAS, 

PROTOKOLŲ IR NUTARIMŲ DĖL ADMINISTRACINIŲ NUSIŽEGIMŲ,

KAI PROTOKOLAS NESURAŠOMAS, SURAŠYMAS

 

3. Tarnybos valstybės tarnautojai pagal savo kompetenciją parengę  perkančiosios organizacijos arba perkančiojo subjekto (toliau kartu – pirkimo vykdytojas) veiklos tikrinimo ataskaitą, vertinimo išvadą ar kitą dokumentą su nustatytais viešųjų pirkimų tvarkos, pirkimų tvarkos, koncesijų suteikimo tvarkos, energijos išteklių pirkimo tvarkos ar viešojo pirkimo-pardavimo bei pirkimo sutarčių sudarymo ir vykdymo tvarkos pažeidimais (toliau – pažeidimai) per Tarnybos vidaus administravimo informacinę sistemą (toliau – VAIS) perduoda Tarnybos Teisės skyriui (toliau – TS) patraukimo administracinėn atsakomybėn ir (ar) kreipimosi į teismą dėl viešojo intereso gynimo pareiškiant ieškinį klausimui spręsti.

4. Jei Tarnybos valstybės tarnautojas, parengęs vertinimo išvadą ar tikrinimo ataskaitą, šią medžiagą tolesniam tyrimui perduoda teisėsaugos institucijoms, vertinimo išvada ar tikrinimo ataskaita, su nustatytais pažeidimais, šių Taisyklių 3 punkte nustatyta tvarka TS perduodama gavus nutarimą atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą dėl nusikalstamos veikos ar nutarimą nutraukti baudžiamąjį procesą.

5. TS vedėjas gavęs Išvadą, Ataskaitą, taip pat medžiagą iš teisėsaugos institucijų, kuriose nustatyti administracinio nusižengimo požymiai, nuspręsta nutraukti ikiteisminį tyrimą ar baudžiamąją bylą, paskiria TS valstybės tarnautoją atlikti administracinio nusižengimo tyrimą dėl galimai padarytų administracinių nusižengimų, numatytų ANK 175, 184, 515 straipsniuose.

6. Dėl administracinių nusižengimų, numatytų ANK 505, 507 straipsniuose, administracinio nusižengimo tyrimas pradedamas gavus Tarnybos valstybės tarnautojo tarnybinį pranešimą, kuriame pranešama apie kliudymą Tarnybos valstybės tarnautojams įgyvendinti jiems suteiktas teises ar pareigas, teisėtų jų reikalavimų ar nurodymų nevykdymą ar Tarnybos valstybės tarnautojo garbės ir orumo įžeidimą (toliau – Tarnybinis pranešimas).

7. Teisė vertinti Tarnybos administracinių padalinių ar kitų kompetentingų institucijų perduotą medžiagą su nustatytais pažeidimais, kurios turinį sudaro įslaptinta informacija, taip pat surašyti administracinių nusižengimų protokolus šios medžiagos pagrindu suteikiama TS valstybės tarnautojams, turintiems Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą leidimą ar suteiktą teisę dirbti ar susipažinti su atitinkamos slaptumo žymos įslaptinta informacija.

8. TS valstybės tarnautojas administracinio nusižengimo tyrimą atlieka vadovaudamasis ANK XXIX−XXX skyrių nuostatomis.

9. Tais atvejais, kai TS valstybės tarnautojas nustato, jog administracinių nusižengimų teisena neturėtų būti pradėta, o pradėtoji turėtų būti nutraukta, Vidaus dokumentų suvestinėje, esančioje vidiniame failų serveryje (Uosyje) nurodomi tokio sprendimo motyvai.

10. TS valstybės tarnautojas, spręsdamas dėl administracinės atsakomybės taikymo, įvertina konkretaus administracinio nusižengimo padarymo aplinkybes. Administracinė atsakomybė netaikoma, jeigu nustatomos 10.4 ir 10.5 papunkčiuose nurodytos aplinkybės ir bent viena kita 10 punkte nurodyta aplinkybė:

10.1. pirkimo vykdytojas įvykdė Išvadoje ar (ir) Ataskaitoje nustatytus Tarnybos įpareigojimus;

10.2. pažeidimai padaryti vykdant mažos vertės pirkimo procedūras ir (arba) vykdant viešojo pirkimo sutartis sudarytas atlikus mažos vertės pirkimus;

10.3. padaryti pažeidimai yra formalaus pobūdžio;

10.4. padaryti pažeidimai neturėjo reikšmės tiekėjų galimybėms pateikti pasiūlymus pirkime;

10.5. nustatyti pažeidimai neturi įtakos pirkimo rezultatams;

10.6. pažeidimų padarymą pagrindžiantys motyvai (argumentai) yra nepakankami ir (arba) reikalaujantys specialių žinių siekiant įrodyti nustatytų pažeidimų padarymą administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo metu;

10.7. Tarnybos pozicija, kuria grindžiami pažeidimai, nebuvo viešai paskelbta (nepateikta vieša konsultacija, informacinis pranešimas, gairės ar kita).

11.   Jeigu pradėjus administracinio nusižengimo teiseną nustatoma, kad padaryta veika turi nusikalstamos veikos požymių, TS valstybės tarnautojas surašo motyvuotą nutarimą (kuris išdėstomas siunčiamo rašto forma) ir kartu su surinkta medžiaga perduoda ikiteisminio tyrimo institucijai ar prokurorui.

12. Nustatęs, kad asmenų padarytose veikose yra ANK 175, 184, 505, 507 ar 515 straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų sudėčių požymių visuma ir nėra kitų kliūčių administracinei atsakomybei taikyti, TS valstybės tarnautojas surašo administracinio nusižengimo protokolą arba priima nutarimą dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas.

13. Administracinių nusižengimų protokolai ir nutarimai dėl administracinių nusižengimų, kai protokolas nesurašomas, surašomi ANK XXXI skyriuje nustatyta tvarka ne vėliau nei per 6 (šešis) mėnesius nuo vertinimo išvados ar tikrinimo ataskaitos pateikimo TS valstybės tarnautojui dienos per VAIS.

14. TS valstybės tarnautojas, surašęs administracinio nusižengimo protokolą, kuriame yra įrašytas administracinis nurodymas, yra atsakingas už administracinio nurodymo vykdymo kontrolę.

 

III. ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ BYLŲ NAGRINĖJIMAS

NE TEISMO TVARKA

 

15. Administracinių nusižengimų bylas nagrinėja Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas.

16. Administracinio nusižengimo protokolą surašęs TS valstybės tarnautojas parengia administracinio nusižengimo bylai nagrinėti būtinus dokumentus, nutarimo administracinio nusižengimo byloje projektą ir ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas iki numatytos administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo dienos pateikia juos administracinio nusižengimo bylą nagrinėsiančiam asmeniui.

17. Nutarimai administracinių nusižengimų bylose priimami, skundžiami ir vykdomi ANK nustatyta tvarka.

18. Gavęs skundą dėl Tarnybos priimto nutarimo, TS valstybės tarnautojas, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas, kartu su byla persiunčia skundą Vilniaus miesto apylinkės teismui elektroninių ryšių priemonėmis. Nesant galimybės perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, siunčia paštu arba organizuoja įteikimą teismui.

 

IV. ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ PROTOKOLŲ, NUTARIMŲ DĖL ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ, KAI PROTOKOLAS NESURAŠOMAS, NUTARIMŲ ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ BYLOSE

REGISTRAVIMAS IR TVARKYMAS

 

19. TS valstybės tarnautojai, atlikę atitinkamus veiksmus, registruoja administracinius nusižengimus, pildo administracinių nusižengimų protokolus, nutarimus dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, nutarimus administracinio nusižengimo byloje Administracinių nusižengimų registre (toliau – AN registras) vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų registro įstatymu ir Administracinių nusižengimų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 28 d. nutarimu Nr. 1278 „Dėl Administracinių nusižengimų registro reorganizavimo ir administracinių nusižengimų registro nuostatų patvirtinimo“.

20. Administracinių nusižengimų teisenos apskaitą veda TS valstybės tarnautojai elektronine forma.

21. TS valstybės tarnautojai, surašę administracinio nusižengimo protokolus ar nutarimus dėl administracinių nusižengimų, kai protokolas nesurašomas, tvarko informaciją Tarnybos interneto svetainėje. TS valstybės tarnautojas, surašęs administracinio nusižengimo protokolą ar nutarimą dėl administracinių nusižengimų, kai protokolas nesurašomas, nuasmenintą informaciją apie patrauktų administracinėn atsakomybėn asmenų pažeidimus (jiems įvykdžius administracinius nurodymus) ar jų atžvilgiu priimtus ir įsiteisėjusius nutarimus administracinių nusižengimų bylose turi suvesti Tarnybos interneto svetainėje ir išsiųsti pranešimą administracinėn atsakomybėn patraukto asmens darbdaviui ne vėliau kaip 5 (penkias) darbo dienas nuo administracinio nurodymo įvykdymo arba nutarimo administracinio nusižengimo byloje įsiteisėjimo dienos.

 

V. Viešojo intereso gynimas kreipiantis Į TEISMĄ DĖL

VIEŠOJO PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARTIES PRIPAŽINIMO NEGALIOJANČIA IR (AR) ALTERNATYVIŲ SANKCIJŲ TAIKYMO

 

22. Tarnyba turi teisę kreiptis į teismą dėl viešojo pirkimo-pardavimo sutarties bei pirkimo sutarties (toliau kiekviena atskirai – pirkimo sutartis) pripažinimo negaliojančia ir (ar) alternatyvių sankcijų taikymo šio Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose nustatytais atvejais.

23. TS valstybės tarnautojas, kuriam pavesta atlikti administracinio nusižengimo tyrimą, įvertinęs šio Aprašo 2 punkte nurodytų teisės aktų ir kitų su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatų pažeidimų reikšmę asmenų, jų grupių, valstybės ir visuomenės teisėms bei teisėtiems interesams bei atsižvelgdamas į  Teismų praktiką ir tikimybę laimėti teisminę bylą, priima sprendimą kreiptis į teismą dėl pirkimo sutarties pripažinimo negaliojančia ir (ar) alternatyvių sankcijų taikymo tokiais atvejais, kai:

23.1. pirkimo sutarties vertė didesnė nei Viešųjų pirkimų įstatyme, Pirkimų įstatyme, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, numatyta mažos vertės pirkimo riba;

23.2.  šio Aprašo 2 punkte nurodytų teisės aktų ir kitų su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatų pažeidimai lėmė ar galėjo lemti, kad lėšos buvo panaudotos neracionaliai;

23.3.  šio Aprašo 2 punkte nurodytų teisės aktų ir kitų su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatų pažeidimai turėjo ar galėjo turėti įtakos pirkimo rezultatams;

23.4. vertinimo išvadoje ar tikrinimo atskaitoje Tarnyba konstatuoja, kad vykdant pirkimo procedūras buvo ar galėjo būti dirbtinai sumažinta konkurencija;

23.5. vertinimo išvadoje ar tikrinimo atskaitoje Tarnyba konstatuoja, kad buvo atlikti sutarties pakeitimai, kurie pagal Aprašo 2 punkte nurodytų teisės aktų nuostatas laikytini esminiais pakeitimais.

24. TS valstybės tarnautojas, įvertinęs Aprašo 23 punkte numatytas aplinkybes ir nustatęs, kad yra pagrindas kreiptis į teismą dėl pirkimo sutarties pripažinimo negaliojančia ir (ar) alternatyvių sankcijų taikymo, pažymi tai Vidaus dokumentų suvestinėje, esančioje vidiniame failų serveryje (Uosyje)  ir savo siūlymą teikia TS vedėjui. Galutinį sprendimą kreiptis į teismą priima TS vedėjas, suderinęs su TS kuruojančiu Tarnybos direktoriaus pavaduotoju ir Tarnybos direktoriumi.

25. Tarnybos direktorius arba TS vedėjas gali pavesti TS valstybės tarnautojui parengti ieškinį ir kitus Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse numatytus dokumentus bei dalyvauti bylos nagrinėjime ir nesant TS valstybės tarnautojo siūlymo.

26. Gavus kitų institucijų, fizinių ar juridinių asmenų paklausimus dėl Tarnybos kreipimosi į teismą dėl pirkimo sutarčių pripažinimo negaliojančiomis ir (ar) alternatyvių sankcijų taikymo, atsakymą rengia TS vedėjo paskirtas TS valstybės tarnautojas.  Atsakyme nurodoma, kad Tarnyba kreipėsi ar kreipsis į teismą arba motyvuotai atsakoma, kodėl nuspręsta nepasinaudoti šio Aprašo 2 punkte nurodytų įstatymų suteikta teise (priklausomai nuo to, koks sprendimas yra priimtas).

27. Tarnybai priėmus sprendimą kreiptis į teismą dėl pirkimo sutarties pripažinimo negaliojančia ir (ar) alternatyvių sankcijų taikymo, ieškinys teismui teikiamas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse nustatyta tvarka ir terminais.

28. Teismui patenkinus Tarnybos ieškinį dėl viešojo intereso gynimo ir paskyrus alternatyvią sankciją - baudą,  TS valstybės tarnautojas surašęs ieškinį teismui, yra atsakingas už baudos vykdymo kontrolę.

________________________