KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL savivaldybės biudžeto sudarymo IR VYKDYMO ORGANIZAVIMO, asignavimų administravimo IR ATSKAITOMYBĖS tvarkos aprašo patvirtinimo
2023 m. gegužės 4 d. Nr. T11-128
Gargždai
Klaipėdos rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi, 31 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo” 35 punktu, n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Klaipėdos rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo organizavimo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedamas).
2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 25 d. sprendimą Nr. T11-285 „Dėl savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo organizavimo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais vėlesniais jo pakeitimais.
PATVIRTINTA
Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos
2023 m. gegužės 4 d. sprendimu Nr. T11-128
KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO ORGANIZAVIMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klaipėdos rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo organizavimo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Savivaldybės biudžeto sudarymo, keitimo, vykdymo, atskaitomybės, vertinimo ir kontrolės nuostatas, procedūras.
2. Pagrindinės sąvokos:
2.1. Savivaldybės biudžetas - Savivaldybės tarybos tvirtinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.
2.2. Asignavimai – Savivaldybės biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti skirta lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Savivaldybės administracijos Biudžeto ir ekonomikos skyriui (toliau – Biudžeto ir ekonomikos skyrius) patvirtintoms programoms finansuoti.
2.3. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.
2.4. Savivaldybių biudžeto asignavimų valdytojai - savivaldybių biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje – administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).
2.5. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų gautos pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, teikiamas paslaugas (išskyrus paslaugas, už kurias mokama valstybės rinkliava ir žyminis mokestis), kurios įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.
2.6. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano dalis, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti.
2.7. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikaciją yra nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.
2.8. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti arba tiesioginis biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų išlaidų ir įsigyjamo turto apmokėjimas iš savivaldybės iždo sąskaitos.
2.9. Ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija (toliau – ekonominė klasifikacija) – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme vartojamas sąvokas.
4. Savivaldybės biudžeto (toliau – biudžeto) sudarymo ir vykdymo metodikos klausimus tiek, kiek jų nenustato įstatymai ir Vyriausybės nutarimai, nustato Finansų ministerija.
5. Biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų biudžeto patvirtinimo ir patikslinimo.
6. Biudžeto pajamų ir asignavimų ekonominę ir funkcinę klasifikaciją nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.
II SKYRIUS
BIUDŽETO SUDARYMAS IR KEITIMAS
9. Biudžeto balanso rodiklis valdomas taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnyje.
10. Biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais finansiniais rodikliais, Savivaldybės tarybos patvirtintu strateginiu veiklos planu, socialinėmis, ekonominėmis programomis, taip pat biudžeto asignavimų valdytojų, kitų subjektų programomis ir jų sąmatų projektais.
12. Biudžeto pajamos planuojamos pagal Seimo patvirtintus finansinius rodiklius, Finansų ministerijos numatomas pajamas savivaldybės teritorijoje, ministerijų ir valstybės institucijų pranešimus apie planuojamas dotacijų sumas, asignavimų valdytojų pateiktus skaičiavimus apie numatomas gauti pajamas.
13. Biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių kitų subjektų vadovai atsakingi už teisingą programų ir jų sąmatų sudarymą, reikiamų asignavimų numatymą esantiems įsiskolinimams už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.
14. Biudžeto asignavimų valdytojai programų sąmatų projektus sudaro ir pateikia biudžeto planavimo ir apskaitos informacinėje sistemoje.
15. Biudžeto projekte turi būti numatyta:
15.3. bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas pagal asignavimų valdytojus, programas, valstybės funkcijas ir finansavimo šaltinius;
16. Parengtą biudžeto projektą Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka Meras teikia Savivaldybės tarybai. Biudžeto projektas svarstomas Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka.
17. Biudžetą Savivaldybės taryba patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo.
18. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir ekonomikos skyrius (toliau – Biudžeto ir ekonomikos skyrius) teisės aktą apie patvirtintą biudžetą dokumentų valdymo sistemoje pateikia asignavimų valdytojams susipažinti.
19. Biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi biudžete patvirtintais asignavimų dydžiais, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo, sudaro ir patvirtina savo ir pavaldžių įstaigų programų sąmatas pagal programas, priemones, lėšų šaltinius, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos kodus ir programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto apskaitos informacinę sistemą. Patvirtintas programų sąmatas su pridėtais įstaigų tinklo, etatų, kontingentų rodikliais bei išlaidų dydį pagrindžiančiais skaičiavimais per dokumentų valdymo sistemą pateikia Biudžeto ir ekonomikos skyriui. Asignavimų valdytojai asignavimus planuoja ketvirčiais, įvertinę lėšų poreikį darbo užmokesčiui, prekėms ir paslaugoms, socialinėms išmokoms, subsidijoms, kompensacijoms, investicijoms ir kreditiniam įsiskolinimui padengti.
20. Biudžeto ir ekonomikos skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu, jo pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų pateiktomis programų sąmatomis pagal Mero patvirtintas formas sudaro metų ketvirčiais paskirstytą biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą), kurį tvirtina Meras. Pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas per 30 darbo dienų nuo patvirtinimo Meras biudžetą pateikia Finansų ministerijai.
21. Biudžetas Savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:
21.2. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ir tikslinės lėšos;
21.4. biudžetas vykdomas ir, atsiradus papildomam asignavimų poreikiui, paskirstomos gautos viršplaninės pajamos;
22. Asignavimų valdytojai prašymus per dokumentų valdymo sistemą dėl bendrų biudžeto asignavimų ir asignavimų darbo užmokesčiui didinimo arba mažinimo pateikia iki einamo mėnesio 5 dienos. Prašymuose turi būti nurodyta programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, pakeitimo priežastys ir kam numatoma lėšas panaudoti, pateikti išsamūs paaiškinimai ir skaičiavimai. Prašymo forma tvirtinama Mero potvarkiu.
23. Savivaldybės tarybos sprendimo projektus dėl biudžeto tikslinimo rengia ir su priimtais teisės aktais asignavimų valdytojus supažindina Biudžeto ir ekonomikos skyrius.
24. Biudžeto ir ekonomikos skyriaus atsakingas darbuotojas biudžeto apskaitos informacinėje sistemoje patikrina asignavimų valdytojų suvestų asignavimų tikslinimo duomenų teisingumą ir juos patvirtina.
25. Asignavimų valdytojai prašymus dėl ketvirtinio biudžeto asignavimų paskirstymo, asignavimų paskirstymo pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų ir asignavimų darbo užmokesčiui, pakeitimo pateikia ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį iki einamo mėnesio 25 dienos, o metų pabaigoje, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki ketvirčio pabaigos Biudžeto ir ekonomikos skyriui per biudžeto apskaitos informacinę sistemą. Prašymuose turi būti nurodyta programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, pakeitimo priežastys.
26. Biudžeto ir ekonomikos skyriaus atsakingas darbuotojas biudžeto apskaitos informacinėje sistemoje patikrina asignavimų valdytojų pateiktų prašymų dėl ketvirtinio biudžeto asignavimų paskirstymo, asignavimų paskirstymo pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų ir asignavimų darbo užmokesčiui, pakeitimo teisingumą ir juos patvirtina.
III SKYRIUS
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS
27. Biudžetinių įstaigų pajamos įskaitomos į biudžetą. Biudžetinių įstaigų pajamų planas tvirtinamas atitinkamų metų biudžete. Asignavimų valdytojai kartu su biudžeto programų sąmatomis teikia ir programų, vykdomų iš biudžetinių įstaigų pajamų, sąmatų projektus. Sąmatų projektai sudaromi pagal funkcinę ir ekonominę biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikaciją.
28. Biudžetinių įstaigų pajamoms priskiriamos gautos įmokos už:
28.7. išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose (mokestis už vaikų mokymą neformalaus ugdymo įstaigose, mokestis už vaikų maitinimą švietimo įstaigose, mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir kt.);
31. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) nepriskiriamos biudžetinių įstaigų pajamoms ir naudojamos už šių asmenų suteiktas paslaugas sumokėti.
32. Biudžetinės įstaigos vykdomoms programoms finansuoti pirmiausia naudoja asignavimus, gautus iš biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą pajamų, o tik po to – biudžeto lėšas.
34. Jei pajamų už teikiamas paslaugas gaunama daugiau nei planuota, Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti tikslinamas įmokų ir asignavimų planas. Visais atvejais išlaidos negali viršyti pajamų.
35. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje. Į savivaldybės iždo sąskaitą jas perveda ne rečiau kaip kartą per mėnesį arba per 5 darbo dienas, jeigu šios pajamos viršija 1000 (tūkstantį) eurų arba jei yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programoms, finansuojamoms iš biudžetinių įstaigų pajamų išlaidoms apmokėti, o baigiantis ketvirčiui – paskutinę ketvirčio darbo dieną.
36. Asignavimų valdytojai, pervedę biudžetinių įstaigų pajamas į biudžetą, teikia mokėjimo paraiškas lėšoms gauti.
IV SKYRIUS
BIUDŽETO APYVARTINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
38. Biudžeto apyvartinės lėšos (toliau – apyvartos lėšos) sudaromos iš biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų.
39. Apyvartines lėšas sudaro:
39.2. pasibaigus metams likusios nepanaudotos biudžetinių įstaigų į iždo sąskaitą pervestos pajamos;
39.3. pasibaigus metams likusios nepanaudotos Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;
40. Biudžeto lėšos, gautos už praėjusius metus iki einamųjų metų sausio 10 d., įskaitomos į apyvartines lėšas.
41. Apyvartinės lėšos naudojamos:
41.1. biudžetinių įstaigų į biudžetą įmokėtų, bet praėjusiais metais nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;
41.2. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų, nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;
42. Apyvartinės lėšos biudžeto lėšų stygiui dengti skiriamos ir naudojamos:
V SKYRIUS
BIUDŽETO VYKDYMAS
44. Biudžeto pajamų ir išlaidų apskaitą biudžeto apskaitos informacinėje sistemoje veda, patvirtintų biudžete programų finansavimą ir jo kontrolę vykdo Biudžeto ir ekonomikos skyrius.
45. Meras per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pagal finansų ministro patvirtintą formą pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai duomenis apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitas pervestas lėšas. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis. Savivaldybių biudžetams priskirtus mokesčius, kitas įmokas ir rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės iždo sąskaitas per suderintus su Meru terminus.
46. Pajamos už valstybinės žemės nuomą kaupiamos surenkamojoje sąskaitoje. Į savivaldybės iždo sąskaitą jos pervedamos vieną kartą per mėnesį – paskutinę einamojo mėnesio darbo dieną. Jeigu valstybinės žemės nuompinigių surenkamojoje sąskaitoje sukaupiama daugiau kaip 30 tūkst. eurų, šios lėšos į savivaldybės iždo sąskaitą pervedamos kitą darbo dieną.
47. Biudžeto asignavimų valdytojai iš biudžeto finansuojami, vadovaujantis Mero patvirtintu išlaidų sąrašu, pagal biudžeto apskaitos informacinėje sistemoje asignavimų valdytojų Biudžeto ir ekonomikos skyriui pateiktas gautinų lėšų paraiškas (toliau – paraiškas):
47.1. paraiškos planuotoms biudžeto lėšoms gauti pildomos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, išlaidas pagrindžiančiais dokumentais ir atsižvelgiant į vieną trečiąją dalį ketvirčiui planuotų asignavimų;
47.2. paraiškose turi būti nurodyta prašoma pervesti biudžeto lėšų suma, paskirstyta pagal programas, priemones, finansavimo šaltinius, išlaidų funkcinę ir ekonominę klasifikaciją;
47.3. paraiškos dėl lėšų darbams, prekėms ir paslaugoms pervedimo gali būti pateikiamos ne dažniau kaip kartą per savaitę;
48. Biudžeto ir ekonomikos skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jei jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, jei jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui numatytas išlaidas.
49. Biudžeto asignavimai pagal pateiktas paraiškas pervedami ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo jų pateikimo Biudžeto ir ekonomikos skyriui. Šis paraiškų apmokėjimo terminas netaikomas, kai finansavimas vykdomas aprašo 60 punkte nurodyta tvarka. Gautas lėšas asignavimų valdytojai privalo naudoti tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.
50. Asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas patikrina (tai patvirtina savo parašu), mokėjimo nurodymus pagal jų duomenis parengia ir už jų teisingumą atsako Biudžeto ir ekonomikos skyriaus atsakingas darbuotojas.
51. Mokėjimo nurodymus pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius (direktorių pavaduojantis valstybės tarnautojas) ir Biudžeto ir ekonomikos skyriaus vedėjas (vedėją pavaduojantis valstybės tarnautojas).
52. Paskolos bankams grąžinamos ir palūkanos už paskolas mokamos pagal prie paskolos sutarčių pridedamus paskolų grąžinimo ir palūkanų mokėjimo grafikus bei bankų pranešimus.
53. Asignavimai iš biudžeto pervedami tik toms išlaidoms, kurios numatytos patvirtintose programose ir programų sąmatose.
54. Biudžeto lėšos darbams, prekėms ir paslaugoms asignavimų valdytojams pervedamos atsižvelgiant į biudžeto pajamų plano vykdymą per ataskaitinį laikotarpį.
55. Metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų biudžeto lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose numatytiems įsipareigojimams vykdyti.
56. Biudžeto asignavimų valdytojai privalo analizuoti savo ir pavaldžių įstaigų programų sąmatų įvykdymo apyskaitinius duomenis. Nustatę netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas, asignavimų valdytojai turi apie tai raštu informuoti Merą.
57. Prie netekusių tikslinės paskirties asignavimų priskiriama:
58. Dėl 57.2. punkte nurodytų priežasčių asignavimai keičiami, gavus Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos arba Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus vadovo išvadas.
59. Biudžeto viršplaninės pajamos ir netekę paskirties asignavimai skirstomi Savivaldybės tarybos sprendimais ir naudojami kreditiniam įsiskolinimui apmokėti, projektams, remiamiems Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis, finansuoti, einamaisiais metais biudžete patvirtintoms programoms ir priemonėms finansuoti. Išlaidų ekonomija, Savivaldybės tarybos sprendimu pakeitus asignavimų paskirtį, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti skiriama turtui įsigyti ir investicijų projektams finansuoti.
60. Jeigu nevykdomas biudžeto pajamų planas, finansavimas iš biudžeto skiriamas pagal šiuos prioritetus:
61. 60 punkto nuostata netaikoma finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, iš valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.
62. Metams pasibaigus, asignavimų valdytojų sąskaitose esančios nepanaudotos biudžeto lėšos programoms finansuoti, grąžinamos į savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 7 dienos.
63. Biudžeto ir ekonomikos skyrius metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, nustatytas biudžetui Lietuvos Respublikos Seimo priimtame atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme, ir lėšas, kurios per metus buvo paskirtos biudžetui pagal atskirus įstatymus, Vyriausybės nutarimus, ministrų ir kitų valstybės institucijų vadovų įsakymus arba panaudotas ne pagal paskirtį, grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos.
VI SKYRIUS
BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ
64. Asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir ataskaitų sudarymo taisykles.
65. Asignavimų valdytojai biudžeto vykdymo atskaitomybę Biudžeto ir ekonomikos skyriui teikia Mero nustatyta tvarka ir terminais.
66. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys rengiamas pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas savivaldybių biudžeto vykdymo suvestines ataskaitų formas ir savivaldybių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisykles.
67. Viešojo sektoriaus subjektai teikia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.
68. Biudžeto ir ekonomikos skyrius:
68.1. remdamasis biudžeto apskaitos duomenimis ir asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais, rengia konsoliduotųjų savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų metinį ir ketvirtinius rinkinius, nustatytais terminais juos teikia Finansų ministerijai ir skelbia savivaldybės interneto svetainėje;
68.2. iš Valstybinės mokesčių inspekcijos gavus ataskaitą apie biudžeto pajamų vykdymą pagal pajamų rūšis, kas mėnesį paruošia ir pateikia Savivaldybės vadovams informaciją apie biudžeto pajamų plano vykdymą;
VII SKYRIUS
BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ IR VERTINIMAS
70. Biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių subjektų programų vykdymą vertina Centralizuotas vidaus audito skyrius.
71. Biudžeto vykdymo, biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų vykdymo, biudžeto apskaitos ir atskaitomybės auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Tvarkos aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.