VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS DIREKTORIAUS 2020 M. KOVO 19 D. ĮSAKYMO NR. 2020/8-86 „DĖL EUROPOS INFRASTRUKTŪROS TINKLŲ PRIĖMONĖS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ ENERGETIKOS SEKTORIAUS PROJEKTŲ STANDARTINIŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIES SĄLYGŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gruodžio 7 d. Nr. 2020/8-379
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 1-250 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklių 16 punktu ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros įstatais,
1.Pakeičiu viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros 2020 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 2020/8-86 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės lėšomis finansuojamų energetikos sektoriaus projektų standartinių projekto įgyvendinimo sutarties sąlygų patvirtinimo“ patvirtintas Europos infrastruktūros tinklų priemonės lėšomis finansuojamų energetikos sektoriaus projektų standartines projekto įgyvendinimo sutarties sąlygas ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatau, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo pasirašytos projektų įgyvendinimo sutartys vykdomos pagal pasirašytų projektų įgyvendinimo sutarčių sąlygas.
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos Centrinės projektų
valdymo agentūros direktoriaus
2020 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 2020/86
(2020 m. gruodžio 7 d. įsakymo
Nr. 2020/8-379 redakcija)
EUROPOS INFRASTRUKTŪROS TINKLŲ PRIEMONĖS LĖŠOMIS FINANSUOJAMO ENERGETIKOS SEKTORIAUS PROJEKTO „projekto pavadinimas LIETUVIŲ KALBA (PROJEKTO PAVADINIMAS ANGLŲ KALBA)”
NR. PROJEKTO NUMERIS
ĮGYVENDINIMO SUTARTIS
202__ m. ___________________ Nr. _____________
Vilnius
Vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 15 d. nutarimo Nr. 1102 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje“ 1.4 papunkčiu, Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 1-250 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės),
atsižvelgdamos į tai, kad dėl projekto „Projekto pavadinimas lietuvių kalba (projekto pavadinimas anglų kalba)“ Nr. numeris (toliau – Projektas) finansavimo Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP) lėšomis tarp Inovacijų ir tinklų programų vykdomosios įstaigos (toliau – INEA) ir paramos gavėjo įstaigos pavadinimas nurodyti datą pasirašytas Dotacijos susitarimas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę energetikos srityje Nr. INEA/CEF/__________________ (toliau – Dotacijos susitarimas) Projektui įgyvendinti,
viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA), atstovaujama direktorės pavaduotojos vardas pavardė, veikiančios pagal teisės aktų jai suteiktus įgaliojimus,
ir
įstaigos pavadinimas (toliau – Paramos gavėjas), atstovaujamas pareigos, vardas pavardė, atstovavimo teisinis pagrindas, (toliau CPVA ir Paramos gavėjas kartu – Šalys),
sudaro šią EITP lėšomis finansuojamo energetikos sektoriaus Projekto įgyvendinimo sutartį (toliau – Sutartis).
STANDARTINĖS SUTARTIES SĄLYGOS
1. SUTARTIES DALYKAS
2. BENDROSIOS NUOSTATOS
2.1. Įgyvendindamos Sutartį, Šalys vadovaujasi teisės aktais, nurodytais Dotacijos susitarime ir Taisyklėse, bei kitais Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais su vėlesniais pakeitimais.
2.2. Esant prieštaravimams tarp Dotacijos susitarimo, nacionalinių teisės aktų, reglamentuojančių EITP ir nacionalinio finansavimo administravimą, ir Sutarties – minėtų dokumentų nuostatos turi viršenybę šia eilės tvarka:
2.2.2. nacionaliniai teisės aktai, reglamentuojantys EITP ir nacionalinio finansavimo administravimą;
3. PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS
3.1. Paramos gavėjas įgyvendina Projektą vadovaudamasis Sutarties 2.1 papunktyje nurodytais teisės aktais, Dotacijos susitarimo nuostatomis, užtikrina, kad tinkamai ir laiku būtų atliktos Dotacijos susitarime numatytos veiklos, pasiekti nustatyti tikslai, įvykdyti uždaviniai, tinkamai įgyvendintos Paramos gavėjo pareigos.
3.2. Paramos gavėjas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų dėl Projekto veiksmų Lietuvoje vykdymo užtikrinimo tretiesiems asmenims be rašytinio CPVA sutikimo.
3.3. Paramos gavėjas Projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po Projekto pabaigos be CPVA rašytinio sutikimo negali parduoti ar kitu būdu perleisti turto, kuriam įsigyti ar sukurti, pagerinti skirtos EITP ir bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšos, negali šio turto įkeisti ar kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į jį. Šis turtas ne trumpiau kaip 5 metus po Projekto pabaigos turi būti naudojamas tikslui, kuriam buvo skirtos EITP ir bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšos. Projekto pabaigos data yra laikoma INEA galutinio mokėjimo pervedimo į Dotacijos susitarime nurodytą banko sąskaitą data.
3.4. Įgyvendindamas Projektą, Paramos gavėjas privalo:
3.4.1. per 10 darbo dienų nuo Sutarties įsigaliojimo atidaryti naują sąskaitą ar paskirti banke turimą atskirą Projekto sąskaitą (toliau – Projekto sąskaita) EITP ir bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšoms pervesti, ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Projekto sąskaitos atidarymo ar turimos sąskaitos paskyrimo CPVA pateikti Projekto sąskaitos finansinius rekvizitus, užpildydamas Finansinio identifikavimo formą, kuri skelbiama www.cpva.lt EITP programos skiltyje „Dokumentai“ [Šis reikalavimas gali būti netaikomas, jei Paramos gavėjui taikomas tik išlaidų kompensavimo būdas];
3.4.2. nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas, pranešti CPVA apie Projekto sąskaitos duomenų pasikeitimą pateikdamas atnaujintą Finansinio identifikavimo formą. Jei Paramos gavėjas tinkamai neįvykdo šiame papunktyje nurodytos pareigos ir EITP ir (arba) bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšos yra pervedamos į tą Projekto sąskaitą, kuri buvo nurodyta pagal 3.4.1 papunkčio reikalavimus, toks EITP lėšų pervedimas yra laikomas tinkamu ir visa atsakomybė dėl tokio EITP ir (arba) bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšų pervedimo tenka Paramos gavėjui;
3.4.3. per 1 mėnesį po Sutarties įsigaliojimo elektroniniu laišku informuoti CPVA apie Projekto vadovą ir asmenį, atsakingą už Dotacijos susitarimo ir projekto įgyvendinimo sutarties finansinę dalį;
3.4.4. teisės aktų nustatyta tvarka įtraukti Projekto vykdymo metu sukurtą turtą į Paramos gavėjo apskaitą ir jį įregistruoti teisės aktų nustatyta tvarka;
3.4.5. teikti informaciją apie teisminius ir ikiteisiminius (ikiteisminį tyrimą, išankstinį ginčų nagrinėjimą ne teismo tvarka) procesus, susijusius su Projektu, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo to momento, kai apie tokius procesus Paramos gavėjas sužinojo arba turėjo sužinoti;
3.4.6. ne vėliau kaip su prašymu atlikti galutinį mokėjimą pateikti CPVA Projekto įgyvendinimo metu Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nustatytus reikalavimus atitinkantį statybos užbaigimo aktą (-us) ir Pažymą (-as) dėl turto, kuriam sukurti/rekonstruoti buvo panaudotas EITP ir bendrasis (jei numatytas) finansavimas, apskaitymo, parengtą pagal CPVA patvirtintą formą, kuri skelbiama www.cpva.lt EITP programos skiltyje „Dokumentai“ [taikoma, jei projekte numatyti statybos darbai].
4. PIRKIMAI
4.1. Įgyvendindamas Projektą, Paramos gavėjas:
4.1.1. prekių, paslaugų ar darbų viešuosius pirkimus (toliau – pirkimai) atlieka Paramos gavėjui taikomuose teisės aktuose, t. y., Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir (ar) kituose pirkimus reglamentuojančiuose ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose, nustatyta tvarka ir sąlygomis;
4.1.2. pirkimus vykdo pagal su CPVA suderintą Projekto viešųjų pirkimų grafiką (toliau – VPG), kurio formą tvirtina CPVA ir skelbia www.cpva.lt EITP programos skiltyje „Dokumentai“. Paramos gavėjas raštu pateikia CPVA derinti Projekto VPG ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties įsigaliojimo. Į VPG Paramos gavėjas įtraukia visus pirkimus, kurių sutartys bus pilnai arba iš dalies finansuojamos projekto lėšomis. Į VPG Paramos gavėjas turi įtraukti ir tuos pirkimus, kurie Sutarties pasirašymo dieną yra jau įvykdyti ar vykdomi. Iš Paramos gavėjo gautas VPG / jo pakeitimas turi būti įvertintas ir Paramos gavėjas raštu informuotas apie vertinimo rezultatus per 10 darbo dienų nuo VPG / jo pakeitimo gavimo CPVA dienos. Jei Paramos gavėjui elektroniniu laišku ar raštu buvo teikiamos rekomendacijos dėl VPG / jo pakeitimo tobulinimo, 10 darbo dienų terminas patikrai atlikti skaičiuojamas nuo pakoreguoto VPG/ jo pakeitimo gavimo CPVA dienos.
4.1.3. iš anksto raštu informuoja ir teikia CPVA derinimui VPG keitimą, pateikdamas atnaujintą VPG, esant šioms sąlygoms:
4.1.3.3. keičiasi pirkimo objektas, įtraukiant naują, konkrečiame pirkime nenumatytą prekę, paslaugą ar darbus. Šis papunktis netaikomas, jei įtraukiami papildomi VPG jau numatytų prekių, paslaugų ar darbų kiekiai, kurių įsigijimas neprieštarauja Dotacijos susitarimui ir naujų kiekių įtraukimas nekeičia pirkimo būdo ar pirkimo rūšies (prekės, paslaugos, darbai);
4.1.3.4. keičiasi pasirinktas pirkimo būdas, išskyrus, jei naujas pirkimo būdas galimas visais atvejais;
4.1.3.5. numatomas naujas pirkimas. Netaikoma, kai pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų;
4.1.3.6. keičiasi planuojamo pirkimo suma. Netaikoma, kai vienas pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų ir nesikeičia bendra šiems pirkimams VPG numatyta lėšų suma;
4.2. Pirkimų priežiūrą CPVA vykdo išankstinės pirkimų priežiūros ir (arba) paskesnės pirkimų priežiūros būdais. Atvejai, kai pirkimui taikomas išankstinės priežiūros ir (arba) paskesnės priežiūros būdas, nustatomi vadovaujantis CPVA vidaus procedūrų tvarka.
4.3. Išankstinis ir (arba) paskesnis pirkimo dokumentų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto derinimas neprilygsta pirkimo išlaidų tinkamumo finansuoti įvertinimui.
4.4. Apie išankstinei pirkimų patikrai atrinktus pirkimus CPVA Paramos gavėją informuoja raštu, kuriuo suderina Projekto VPG. Išankstinė pirkimų priežiūra yra skirta galimų pirkimo procedūrų pažeidimų prevencijai ir apima:
4.4.2. pirkimo, kurio dokumentai buvo iš anksto įvertinti, pirkimo-pardavimo sutarties projekto, nustačius laimėtoją, derinimą prieš pirkimo sutarties pasirašymą arba pirkimo sutarties projekto, nustačius laimėtoją, kai pirkimas buvo pradėtas iki projekto VPG įvertinimo ir pirkimo dokumentai nebuvo iš anksto įvertinti CPVA, derinimą prieš pirkimo sutarties pasirašymą. CPVA, vertindama pirkimo sutarties projektą, kartu įvertina ir atliktų pirkimo procedūrų teisėtumą.
4.5. Išankstiniam pirkimo dokumentų įvertinimui, kaip tai numatyta Sutarties 4.4.1 papunktyje, Paramos gavėjas turi pateikti CPVA paskirtam projektų vadovui raštu arba elektroniniu laišku pirkimo dokumentų elektroninę versiją, t. y.:
4.5.1. rinkos konsultacijos dokumentus arba rinkos tyrimo suvestinę (informacija, susijusi su rinkos konsultacijomis ir rekomendacijos rinkos tyrimo turiniui bei pavyzdinė rinkos tyrimo suvestinės forma skelbiama www.cpva.lt EITP programos skiltyje „Dokumentai“). Paramos gavėjas privalo pateikti rinkos tyrimo suvestinę visiems vykdomiems pirkimams, kurių vertė didesnė nei 10 000 Eur be PVM. Rinkos tyrimo suvestinė gali būti neteikiama, jeigu yra atliekama rinkos konsultacija. Atlikus rinkos konsultaciją, CPVA pateikiamas kvietimas dalyvauti rinkos konsultacijoje su visais priedais, tiekėjų pateikti klausimai, pasiūlymai, atsakymai, susitikimo protokolai ir pan. Rinkos konsultacijoje rekomenduojama sudaryti galimybę tiekėjams pateikti nuomonę dėl šių klausimų:
4.5.1.1. pirkimo objekto techninių charakteristikų, būtinų pirkimu siekiamam rezultatui pasiekti, nustatymo;
4.5.1.3. dirbtinai konkurencijos neribojančių, proporcingų ir su pirkimo objektu susijusių kvalifikacijos reikalavimų nustatymo;
4.5.1.4. perkančiosios organizacijos poreikius geriausiai atspindinčių, su pirkimo objektu susijusių ir konkurenciją užtikrinančių vertinimo kriterijų nustatymo;
4.5.1.5. rinkos tendencijas bei perkančiosios organizacijos poreikius atitinkančių kainodaros taisyklių nustatymo;
4.5.2. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau - CVP IS) skiltyje „Vidiniai dokumentai“ įkeltą dokumentą (-us), kuriame (-iuose) užfiksuota kaina arba sąnaudos, kurios bus naudojamos vertinant, ar pasiūlyme nurodyta kaina ar sąnaudos nėra per didelės, nepriimtinos Paramos gavėjui. Šio punkto nuostatos netaikomos, jeigu informaciją apie kainą ar sąnaudas pirkimo vykdytojas pateikia viešai skelbiamuose pirkimo dokumentuose;
4.6. CPVA pirkimo dokumentus vertina įrašydama rekomendacijas dokumente (angl. track changes režimu). Apie išankstinės pirkimų patikros rezultatus CPVA Paramos gavėją informuoja raštu per 15 darbo dienų nuo pirkimo dokumentų gavimo dienos.
4.7. Priėmus sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, prieš pasirašant pirkimo sutartį, Paramos gavėjas CPVA paskirtam projektų vadovui raštu arba elektroniniu laišku turi pateikti:
4.7.1. rinkos konsultacijos dokumentus arba rinkos tyrimo suvestinę kaip nurodyta Sutarties 4.5.1. papunktyje (jei konsultacijos dokumentai arba suvestinė nebuvo pateikta CPVA išankstinio pirkimo dokumentų vertinimo metu);
4.7.2. dokumentą (-us), kuriame (-iuose) užfiksuota pirkimui skirta lėšų suma kaip nurodyta Sutarties 4.5.2. papunktyje (jei toks (-ie) dokumentas (-ai) nebuvo pateiktas (-ti) CPVA išankstinio pirkimo dokumentų vertinimo metu). Jei pirkimui skirta lėšų suma buvo padidinta jau pradėjus pirkimo procedūras, CPVA turi būti pateikta informacija, įrodanti, kad toks pirkimui skirtos lėšų sumos padidinimas yra suderinamas su racionalaus lėšų naudojimo principu;
4.7.4. galutinius paskelbtus (tiekėjams pateiktus) pirkimo dokumentus ir galutinį skelbimą apie pirkimą / kvietimą teikti pasiūlymus (pirkimo dokumentai ir skelbimas apie pirkimą neteikiami, jei jie yra paskelbti CVP IS;
4.7.5. pirkimo dokumentų paaiškinimus ir patikslinimus, jei tokių buvo (pirkimo dokumentų paaiškinimai ir patikslinimai neteikiami, jei jie yra paskelbti CVP IS);
4.7.7. atmestų tiekėjų pasiūlymus, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo (kai pasiūlymai buvo vertinami pagal kainos ar sąnaudų kriterijų) ir visų atmestų tiekėjų pasiūlymus (kai pasiūlymai buvo vertinami pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį), jei tokių buvo;
4.7.9. pirkimo komisijos posėdžių protokolus ar tiekėjų apklausos pažymas, taip pat derybų protokolus, jei buvo vykdomos derybos (dokumentų atskirai teikti nereikia, jei jie įkeliami CVP IS skiltyje „Vidiniai dokumentai“);
4.7.10. Viešųjų pirkimų tarnybos arba kitos kontroliuojančios institucijos (pvz., Valstybės kontrolės, kitos finansinę paramą administruojančios institucijos) išvadą dėl pirkimo procedūrų, jei tokia buvo;
4.7.13. jei vykdytas pirkimas susijęs su nacionaliniu saugumu ir pirkimo dokumentuose buvo keliami reikalavimai, numatyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje bei 47 straipsnio 6 dalyje ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje bei 59 straipsnio 1 dalyje, pateikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimas dėl sandorio neatitikimo nacionalinio saugumo interesams arba kompetentingų institucijų informacija, kurios pagrindu perkančioji organizacija (perkantysis subjektas) priėmė sprendimą (-us) dėl pirkimo objekto grėsmės nacionaliniam saugumui bei tiekėjo (-ų), jo pasitelkiamo (-ų) subtiekėjo (-ų) interesų, galinčių kelti grėsmę nacionaliniam saugumui;
4.7.14. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos pateiktos rekomendacijos dėl sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų, susijusių su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra, ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje bei 47 straipsnio 6 dalyje ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje bei 59 straipsnio 1 dalyje, nurodytų reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo (teikiama, jei pirkimo objektas galimai susijęs su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra);
4.8. Jei projektą administruojančiam CPVA darbuotojui yra suteiktas prisijungimas prie elektroninėmis priemonėmis per CVP IS vykdomo pirkimo, dokumentai, kurie yra elektroninio pirkimo informacijoje CVP IS, CPVA gali būti neteikiami.
4.9. Pirkimo sutarties projektą kartu su kitais nurodytais dokumentais CPVA įvertina vidaus procedūrose nustatyta tvarka ir ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo dokumentų gavimo CPVA dienos apie vertinimo rezultatus raštu informuoja Paramos gavėją. Jei pirkimo sutarties projekto ir atliktų pirkimo procedūrų teisėtumo vertinimo metu CPVA kyla klausimų, dėl kurių kreipiasi į Paramos gavėją, 15 darbo dienų terminas patikrai stabdomas iki kol bus pateikti reikalingi paaiškinimai, dokumentai ir (ar) kita informacija.
4.10. Pasirašytos pirkimo sutarties kopija kartu su sutarties įvykdymo užtikrinimo kopija (jei to reikalaujama pagal pirkimo sutartį), taip pat pirkimo sutarties pakeitimų, jei tokių buvo, kopijos CPVA teikiamos ne vėliau kaip kartu su ataskaita, kurioje deklaruojamos šio pirkimo išlaidos. Jei pirkimo sutarties vykdymo metu buvo pratęstas pirkimo sutarties terminas, CPVA taip pat turi būti pateiktas sutarties įvykdymo užtikrinimo pratęsimas (jei to reikalaujama pagal pirkimo sutartį).
4.11. Paskesnė pirkimų priežiūra yra skirta vykdomo ir (ar) jau įvykusio pirkimo galimų procedūrų pažeidimų nebuvimo įvertinimui.
4.12. Apie paskesnei pirkimų patikrai atrinktus pirkimus CPVA Paramos gavėją informuoja raštu, kuriuo suderina Projekto viešųjų pirkimų grafiką. Dokumentai, kuriuos Paramos gavėjas turi pateikti CPVA pirkimo paskesnei priežiūrai atlikti, nurodyti Sutarties 4.7 (netaikomas 4.7.3. papunktyje numatytas dokumentas) ir 4.10 papunkčiuose. Jei pirkimas buvo vykdytas per viešąją įstaigą CPO LT, Paramos gavėjas turi pateikti tik preliminariosios sutarties pagrindu sudarytą pirkimo sutartį, pagal kurią deklaruojamos ataskaitoje nurodytos išlaidos, bei su pirkimo sutartimi susijusius Sutarties 4.7.10 - 4.7.14 papunkčiuose nurodytus dokumentus.
4.13. CPVA atstovai turi teisę stebėtojų teisėmis dalyvauti Paramos gavėjo pirkimų komisijos posėdžiuose bei susitikimuose su tiekėjais, kurie organizuojami vykdant rinkos konsultacijas. Apie konkrečius pirkimus, kuriuose CPVA planuoja dalyvauti stebėtojo teisėmis, CPVA informuoja Paramos gavėją tvirtinant VPG ir jo pakeitimus, šios Sutarties 4.1.2 - 4.1.3 papunkčiuose nustatyta tvarka. Apie numatomus Paramos gavėjo pirkimų komisijos posėdžius bei susitikimus su tiekėjais (jei tokie numatomi) Paramos gavėjas įsipareigoja pranešti CPVA ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki posėdžio ir (arba) susitikimo dienos.
4.14. Jeigu laimėjusio pasiūlymo išrinkimui buvo naudojamas gyvavimo ciklo sąnaudų metodas ar kitas kriterijus, kurio įgyvendinimą galima užtikrinti tik po Projekto pabaigos (išmokėjus visas Projekto lėšas, pvz., garantinio termino laikotarpis, objekto eksploatacinės išlaidos), CPVA turi teisę po Projekto įgyvendinimo pabaigos, laimėtojo pasiūlyme numatytu tokio kriterijaus įgyvendinimo laikotarpiu, atlikti patikras dėl tinkamo šio kriterijaus vykdymo užtikrinimo.
4.15. Netinkamas 4.14 p. įgyvendinimas bus laikomas finansinės paramos lėšų panaudojimo pažeidimu, kaip tai numatytą Taisyklių 55 p.
4.16. Įsigyjant statinių, kurių statybos vertė viršija 3 mln. eurų be PVM, statybos projektavimo paslaugas ir/arba rangos darbus, rekomenduojama pirkimo dokumentuose reikalauti, kad teikėjas (rangovas) naudotų BIM (statinio informacinis modeliavimas) metodus.
5. ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO EIGĄ
5.1. Paramos gavėjas įsipareigoja:
5.1.1. pasibaigus kiekvienam kalendoriniam mėnesiui, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti CPVA pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą formą parengtą ataskaitą apie Projekto įgyvendinimo eigą, kurią pasibaigus kiekvienam kalendoriniam mėnesiui privalomai teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai [taikoma tik į LRV strateginių projektų sąrašą įtrauktiems projektams];
5.1.2. ne rečiau kaip kas 3 mėnesius pateikti CPVA nustatytos formos ataskaitą (ataskaitos forma skelbiama www.cpva.lt EITP programos skiltyje „Dokumentai“) kartu su veiklos įgyvendinimo pažangą bei pasiektus rodiklius pagrindžiančiais dokumentais, patirtų išlaidų (jei tokių buvo) ir išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais;
5.1.3. ištaisyti CPVA teikiamų ataskaitų ir kitų dokumentų trūkumus, patikslinti, paaiškinti ar papildyti pateiktą informaciją, pateikti papildomus dokumentus per CPVA nustatytą terminą. CPVA nustatytas terminas gali būti pratęstas Šalių sutarimu. Jei Paramos gavėjas nepateikia prašomos informacijos, patirtų išlaidų ir išlaidų apmokėjimo pagrindžiančių dokumentų per nustatytą terminą, CPVA turi teisę atmesti pateiktą ataskaitą ir kitus dokumentus arba sustabdyti jų tikrinimą;
5.2. CPVA įsipareigoja:
5.2.1. patikrinti CPVA teikiamas ataskaitas, deklaruojamų išlaidų tinkamumą bendrai finansuoti EITP ir bendrojo (jei numatytas) finansavimo ir (arba) nuosavo indėlio lėšomis, vadovaujantis susijusių ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, Dotacijos susitarimo ir Sutarties nuostatomis ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tinkamos ataskaitos gavimo dienos ir pateikti Paramos gavėjui išvadą dėl išlaidų tinkamumo. Ataskaitos tikrinimo terminas gali būti stabdomas arba pratęstas, apie tai informuojant Paramos gavėją, jeigu:
5.2.1.1. užfiksuojamas įtarimas dėl pažeidimo ir priimamas sprendimas dėl ataskaitos tikrinimo stabdymo iki sprendimo dėl pažeidimo priėmimo;
5.2.1.2. patikros vietoje metu užfiksuojami neatitikimai ir priimamas sprendimas dėl ataskaitos tikrinimo stabdymo iki bus ištaisyti neatitikimai;
5.2.1.3. atliekamas Dotacijos susitarimo ir (arba) projekto įgyvendinimo sutarties keitimas, kuris turi tiesioginę įtaką į ataskaitą įtrauktoms išlaidoms, iki bus atlikti keitimai;
6. ATASKAITŲ INEA TEIKIMAS IR PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS
6.1. Projekto lėšos Paramos gavėjui mokamos pagal tikslų Dotacijos susitarime nustatytą procentinį EITP ir (arba) bendrojo (jei numatytas) finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų santykį. EITP ir bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšų išmokėjimas Paramos gavėjui iš Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitos vykdomas pagal Taisyklėse numatytą tvarką.
6.2. Visos Projekto tinkamos finansuoti išlaidos turi būti patirtos iki Dotacijos susitarime nustatyto Projekto veiklų įgyvendinimo termino pabaigos ir Paramos gavėjo apmokėtos iki prašymo atlikti galutinį mokėjimą pateikimo INEA dienos. Jeigu išlaidų apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai nebuvo pateikti CPVA kartu su prašymu atlikti galutinį mokėjimą, Paramos gavėjas juos pateikia ne vėliau kaip per 1 d. d. nuo išlaidų apmokėjimo.
6.3. Paramos gavėjas yra atsakingas už tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų atskyrimą. CPVA paprašius, Paramos gavėjas turi pateikti informaciją apie tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų atskyrimą, jei tokios informacijos CPVA negali gauti iš kitų Paramos gavėjo pateiktų dokumentų.
6.4. Atsižvelgus į Dotacijos susitarime nustatytas atsiskaitymo ir apmokėjimo sąlygas, kai atitinkamos projekto lėšos yra pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo INEA projektams atidarytą ar paskirtą sąskaitą, CPVA:
6.4.1. [taikoma, jeigu Dotacijos susitarime numatytas avanso mokėjimas] per 2 darbo dienas nuo informacijos iš Lietuvos Respublikos valstybės iždo apie INEA pervestą projekto avansą gavimo dienos arba projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo, arba nuo 3.4.1 papunktyje nurodytos Finansinio identifikavimo formos pateikimo CPVA, priklausomai nuo to, kuris iš šiame punkte paminėtų įvykių įvyksta vėliau, parengia ir pateikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui informaciją dėl avanso pervedimo į paramos gavėjo sąskaitą;
6.4.2. [taikoma, jeigu Dotacijos susitarime numatytas tarpinis atsiskaitymo už veiklas terminas ir tarpinis mokėjimas] per 2 darbo dienas nuo informacijos iš Lietuvos Respublikos valstybės iždo apie INEA pervestą projekto tarpinį arba galutinį mokėjimą gavimo dienos, parengia ir pateikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui informaciją dėl tarpinio arba galutinio mokėjimo į paramos gavėjo sąskaitą.
6.5. Paramos gavėjas įsipareigoja:
6.5.1. po kiekvieno dotacijos susitarime numatyto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kovo 1 d. pateikti CPVA tikrinti pagal INEA formą (forma skelbiama https://ec.europa.eu/inea/en) parengtą veiklos pažangos ataskaitą (angl. action status report) (toliau – VPA). Jeigu Paramos gavėjas su INEA susitarė dėl kitokio VPA pateikimo termino, apie tai Paramos gavėjas informuoja CPVA, kuri nurodo naujus VPA derinimo terminus;
6.5.2. šios Sutarties 6.5.1 papunktyje nurodytais terminais kartu su VPA pateikti CPVA vertinimui prašymą išmokėti avansą (angl. requests for prie-financing payments) ir susijusius dokumentus, įskaitant avanso garantiją pagal Dotacijos susitarime nurodytus reikalavimus (jei garantija privaloma), kai Paramos gavėjas pagal Dotacijos susitarime nurodytą tvarką planuoja teikti prašymą INEA dėl išankstinio apmokėjimo (avanso);
6.5.3. ne vėliau kaip likus 30 darbo dienų iki Dotacijos susitarime nustatyto termino pabaigos, kai prašymas atlikti tarpinį mokėjimą (angl. interim payments) Dotacijos susitarime nustatyta tvarka turi būti pateiktas INEA, pateikti CPVA vertinimui prašymą atlikti tarpinį mokėjimą ir susijusius dokumentus (patirtų išlaidų ir išlaidų apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus, jei tokie dokumentai CPVA vertinimui nebuvo pateikti su ataskaitomis, teikiamomis CPVA pagal Sutarties 5.1.2 papunktį), įskaitant nepriklausomo audito išvadą su auditoriaus sertifikatu (jeigu toks reikalavimas nustatytas Dotacijos susitarime);
6.5.4. ne vėliau kaip likus 30 darbo dienų iki Dotacijos susitarime nustatyto termino pabaigos, kai prašymas atlikti galutinį mokėjimą (angl. request for payment of the balance) Dotacijos susitarime nustatyta tvarka turi būti pateiktas INEA, pateikti CPVA vertinimui prašymą atlikti galutinį mokėjimą, galutinę ataskaitą (angl. final report) ir susijusius dokumentus, t. y., veiklos įgyvendinimo pažangą, išlaidų patyrimą ir apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus (jei tokie dokumentai CPVA vertinimui nebuvo pateikti su prašymais atlikti tarpinius mokėjimus arba su ataskaitomis, teikiamomis CPVA pagal Sutarties 5.1.2 papunktį), įskaitant nepriklausomo audito išvadą su auditoriaus sertifikatu (jeigu toks reikalavimas nustatytas Dotacijos susitarime);
6.5.5. projekto įgyvendinimo metu užtikrinti tinkamą Projekto buhalterinės apskaitos atskyrimą bendroje įstaigos buhalterinėje apskaitoje. Su Projektu susiję buhalterinės apskaitos įrašai turi būti lengvai atskiriami nuo kitų vykdomų projektų ūkinių operacijų, nepažeidžiant buhalterinės apskaitos tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. Projekto ūkinių operacijų apskaitai tvarkyti rekomenduojama naudoti atskiras sąskaitų plano sąskaitas.
6.5.6. visas išlaidas, susijusias su Projekto įgyvendinimu, patvirtinti apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose susijusiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.
6.5.7. EITP ir nacionalinio finansavimo lėšas naudoti pagal Dotacijos susitarimo III priede pateiktą veiklos biudžeto sąmatą tik Dotacijos susitarime numatytoms veikloms ir pagal Dotacijos susitarimą tinkamoms išlaidoms apmokėti bei administruoti Dotacijos susitarime nustatyta tvarka;
6.5.8. savo lėšomis apmokėti Projekto tinkamas finansuoti išlaidas, kurios pagal Dotacijos susitarimo nuostatas nėra apmokamos EITP ir (arba) bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšomis, ir visas tinkamumo finansuoti reikalavimų neatitinkančias Projekto išlaidas, įskaitant ir tas išlaidas ar jų dalį, kurios viršija Dotacijos susitarimo III priede numatytą biudžeto sąmatą;
6.5.9. gautas EITP lėšas naudoti tik Projekto įgyvendinimo tikslais ir tik Projekto išlaidoms apmokėti.
6.5.10. užtikrinti, kad prašyme INEA atlikti tarpinį arba galutinį mokėjimą pateikta informacija būtų teisinga, deklaruojamos išlaidos faktiškai patirtos ir tinkamos finansuoti EITP lėšomis bei pagrįstos pridedamais dokumentais (kai taikoma);
6.5.11. patikrinti kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes (išskyrus išankstinio apmokėjimo sąskaitą);
6.5.12. užtikrinti, kad patirtos išlaidos nebūtų apmokėtos daugiau nei vieną kartą, o esant tokioms situacijoms, nedelsiant informuoti CPVA bei grąžinti nepagrįstai išmokėtų EITP ir (arba) bendrojo (jei numatytas) lėšų dalį;
6.5.13. jei Projekto įgyvendinimo metu sukuriamas (įsigyjamas, rekonstruojamas turtas ar kitu būdu padidinama turto vertė) turtas, su tuo susijusias išlaidas įtraukti į Projekto vykdymo metu sukurto (arba rekonstruoto) ilgalaikio turto vertę;
6.5.14. CPVA paprašius, per jos nustatytą terminą teikti informaciją, susijusią su EITP ir (arba) bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšų planuojamu patyrimu ir deklaravimu, kitą informaciją, reikalingą tinkamai suplanuoti EITP ir (arba) bendrojo (jei numatytas) finansavimo lėšų poreikį;
6.5.15. projekto lėšoms atidarytoje Projekto sąskaitoje sukauptas palūkanas administruoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka [taikoma, jei Paramos gavėjas yra biudžetinė įstaiga];
6.6. CPVA įsipareigoja:
6.6.1. pritarti tinkamai parengtoms ir, prireikus, patikslintoms VPA ir, jei taikoma, prašymui išmokėti avansą, ir apie tai informuoti Paramos gavėją ir koordinuojančiąją instituciją ne vėliau kaip iki kovo 15 d.
6.6.2. patikrinti Paramos gavėjo CPVA teikiamą prašymą atlikti tarpinį (galutinį) mokėjimą, patirtų išlaidų ir išlaidų apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus ir patvirtinti tinkamas finansuoti išlaidas per 20 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos, bet ne vėliau kaip 10 darbo dienų iki dotacijos susitarime nustatyto termino pabaigos, kai dokumentai dotacijos susitarime nustatyta tvarka turi būti pateikti INEA, išskyrus atvejus, kai Paramos gavėjas vėluoja CPVA pateikti šiame papunktyje nurodytus dokumentus. Tokiu atveju Šalys raštu arba elektroniniu paštu suderina kitą abiem Šalims priimtiną protingą terminą nepažeidžiant Dotacijos susitarime numatytų dokumentų pateikimo INEA terminų
6.6.3. patikrinus 6.5.1 - 6.5.4 papunkčiuose numatytų dokumentų projektus ir nustačius, kad jie parengti tinkamai, pritarti jiems ir apie tai informuoti Paramos gavėją bei pateikti juos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai tvirtinimui (jeigu tai reikalinga);
6.6.4. nustačius 6.5.1 - 6.5.4 papunkčiuose nurodytų dokumentų projektų trūkumus, teikti pastabas Paramos gavėjui, nurodant protingą terminą dokumentams patikslinti ir teikti pakartotiniam tikrinimui.
7. DOTACIJOS SUSITARIMO KEITIMO BEI SUTARTIES KEITIMO IR NUTRAUKIMO TVARKA
Dotacijos susitarimo keitimo tvarka
7.1. Paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, negalima pasiekti Projekte numatytų tikslų pagal Dotacijos susitarime nustatytas sąlygas, Dotacijos susitarimas gali būti keičiamas teisės aktuose ir Dotacijos susitarime nustatyta tvarka ir sąlygomis papildomu Paramos gavėjo ir INEA suderintu susitarimu. Paramos gavėjas nedelsdamas informuoja CPVA apie derinamus Dotacijos susitarimo pakeitimus ir pateikia pakeitimus pagrindžiančius dokumentus.
7.2. Paramos gavėjas pateikia CPVA su INEA suderintų ir pasirašytų Dotacijos susitarimo pakeitimo dokumentų (jeigu jų nepateikia INEA) kopijas per 5 darbo dienas nuo jų pasirašymo. Įvertinusi Dotacijos susitarimo pakeitimus, CPVA pagal poreikį inicijuoja šios Projekto Sutarties pakeitimus vadovaudamasi Sutarties 7.3 p nustatyta tvarka.
Sutarties keitimo ir nutraukimo tvarka
7.3. Sutartis gali būti keičiama:
7.3.1. vienašaliu CPVA sprendimu, kai keičiasi Dotacijos susitarimo, Lietuvos Respublikos ir (arba) ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių reikia keisti Sutartį;
7.4. Sutarties keitimą Šalių susitarimu gali inicijuoti bet kuri Sutarties Šalis, parengdama prašymą raštu ir nurodydama Sutarties keitimo poreikį ir argumentus. Jeigu rašte pateikta informacija nėra pakankama sprendimui dėl prašymo pagrįstumo priimti, Šalis gali prašyti pateikti papildomą informaciją ir (ar) paaiškinimus. Šalies prašymas dėl Sutarties keitimo kitos Šalies turi būti išnagrinėtas ir atsakymas pateiktas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo arba papildomos prašytos informacijos gavimo dienos.
7.5. Sutartis gali būti nutraukiama:
7.7. Keičiantis Šalių rekvizitams, įskaitant adresą, el. pašto adresą, banko sąskaitą, atitinkama Šalis informuoja kitą Šalį per 5 darbo dienas nuo aplinkybių, apie kurias turi būti pranešta, atsiradimo dienos. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.
8. EITP ir bendrojo (jei numatytas) FINANSAVIMO PANAUDOJIMO PAŽEIDIMŲ NUSTATYMAS
8.1. Nustačius pažeidimą, susijusį su pirkimais, kurie atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ar kitų Paramos gavėjui taikomų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis, netinkamų finansuoti išlaidų suma apskaičiuojama vadovaujantis Europos Komisijos 2019 m. gegužės 14 d. sprendimu Nr. 3452, patvirtinančiu gaires, kaip nustatyti finansines pataisas, taikomas Europos Sąjungos finansuojamoms išlaidoms, patirtoms nesilaikant viešojo pirkimo taisyklių (toliau – Gairės), Gairių pagrindu parengta ir CPVA patvirtinta bei teisės aktų nustatyta tvarka paskelbta Gairių taikymo metodika, kuri skelbiama www.cpva.lt EITP programos skiltyje „Dokumentai“.
9. INFORMAVIMO REIKALAVIMAI
9.1. Paramos gavėjas užtikrina, kad visuomenė būtų informuota apie ES ir nacionalinio finansavimo vaidmenį įgyvendinant Projektą.
10. PATIKROS VIETOJE
10.1. CPVA, vadovaudamasi Taisyklėmis, atlieka patikrą Projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje (toliau – patikra vietoje).
10.2. Paramos gavėjas privalo patikrų vietoje metu sudaryti sąlygas CPVA ir (arba) kitų pagal kompetenciją nacionalinių ir (ar) ES institucijų įgaliotiems atstovams atlikti Projekto patikrinimus ar auditus tiek, kiek tai yra susiję su Projekto įgyvendinimu, t. y., gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje bei susipažinti su visa reikiama informacija, įskaitant elektroninius duomenis. Paramos gavėjas turi užtikrinti, kad patikros vietoje metu dalyvautų atsakingi Paramos gavėjo darbuotojai. Tai pat, esant poreikiui, patikroje gali dalyvauti rangovo/prekių tiekėjo/paslaugų teikėjo darbuotojai. Suinteresuotų šalių dalyvavimas gali būti vykdomas pasitelkiant telekomunikacijos priemones.
10.3. CPVA apie patikrą vietoje raštu informuoja Paramos gavėją prieš 3 darbo dienas. Jei, CPVA nuomone, išankstinis Paramos gavėjo informavimas apie planuojamą patikrą vietoje gali turėti neigiamą įtaką patikros vietoje rezultatams, CPVA patikrą vietoje gali atlikti iš anksto neinformavusi Paramos gavėjo.
11. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS
11.1. CPVA ir Paramos gavėjas visus dokumentus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, turi saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
11.2. CPVA ir Paramos gavėjas turi užtikrinti, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims. Su Projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Dotacijos susitarime nustatyta tvarka ne trumpiau kaip 5 metus nuo likučio išmokėjimo dienos. Jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimai nustato ilgesnį dokumentų saugojimo terminą nei Dotacijos susitarimas, šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais.
11.3. Paramos gavėjas turi užtikrinti visų susijusių su Projekto vykdymu bei EITP ir nacionalinio finansavimo lėšomis apmokėtų išlaidas pateisinančių ir įrodančių dokumentų bei tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentų atsekamumą, esant galimybei saugoti juos atskirai nuo kitų ūkinių operacijų dokumentų. Jeigu Paramos gavėjas įgyvendina kelis EITP lėšomis finansuojamus projektus, jis taip pat privalo užtikrinti atskirų projektų ūkinių operacijų ir išlaidų dokumentų atsekamumą bei priskyrimą konkrečiam projektu.
12. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
12.1. Šalys už Sutartyje nustatytų pareigų nevykdymą arba netinkamą vykdymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
12.2. Visus ginčus, susijusius su Sutarties vykdymu, Šalys įsipareigoja pirmiausiai spręsti taikiai derybų būdu. Kilus ginčui, viena iš Šalių raštu išdėsto savo nuomonę kitai Šaliai ir pasiūlo ginčo sprendimą. Gavusi pasiūlymą ginčą spręsti derybų būdu, kita Šalis privalo į jį atsakyti per 10 darbo dienų nuo pasiūlymo ginčą spręsti derybų būdu gavimo dienos. Ginčas turi būti išspręstas per ne ilgesnį nei 20 darbo dienų terminą nuo pirmojo pasiūlymo ginčą spręsti derybų būdu gavimo dienos. Nepavykus susitarti per šį terminą, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
12.3. Šalis neatsako už visišką ar dalinį įsipareigojimų pagal Sutartį neįvykdymą, jeigu ji įrodo, kad įsipareigojimų neįvykdė dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, atsiradusių po Sutarties įsigaliojimo dienos.
12.4. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių sąvoka apibrėžiama ir Šalių teisės, pareigos ir atsakomybė esant šioms aplinkybėms reglamentuojamos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsnyje ir Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
SPECIALIOSIOS SUTARTIES SĄLYGOS
Šalių sutarimu gali būti nustatomos papildomos sąlygos, išimtys iš standartinių sutarties sąlygų, atsižvelgiant į projekto specifiką.
13. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13.1. Sutartis įsigalioja nuo to momento, kai ją pasirašo Sutarties Šalys ir galioja tol, kol Šalys įvykdo visus savo įsipareigojimus pagal šią Sutartį arba Sutartis nutraukiama.
14. ŠALIŲ JURIDINIAI ADRESAI
|
CPVA |
Juridinio asmens kodas |
126125624 |
Adresas |
S. Konarskio g. 13, Vilnius |
Pašto kodas |
03109 |
Telefonas |
8 5 251 4400 |
El. paštas |
info@cpva.lt |
|
Paramos gavėjas |
Juridinio asmens kodas |
|
Adresas |
|
Pašto kodas |
|
Telefonas |
|
El. paštas |
|