LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS KOORDINUOTAI TEIKIAMŲ PASLAUGŲ VAIKAMS NUO GIMIMO IKI 18 METŲ (TURINTIEMS DIDELIŲ IR LABAI DIDELIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ – IKI 21 METŲ) IR VAIKO ATSTOVAMS PAGAL ĮSTATYMĄ KOORDINAVIMUI FINANSUOTI
LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2021 m. vasario11 d. Nr. V-233
Vilnius
Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 1 dalies 39 punktą ir Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą bei vadovaudamasi Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 1 punktu,
t v i r t i n u Specialios tikslinės dotacijos koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) ir vaiko atstovams pagal įstatymą koordinavimui finansuoti lėšų apskaičiavimo metodiką (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto
ministro 2021 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. V-233
SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS KOORDINUOTAI TEIKIAMŲ PASLAUGŲ VAIKAMS NUO GIMIMO IKI 18 METŲ (TURINTIEMS DIDELIŲ IR LABAI DIDELIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ – IKI 21 METŲ) IR VAIKO ATSTOVAMS PAGAL ĮSTATYMĄ KOORDINAVIMUI FINANSUOTI
LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO METODIKA
1. Specialios tikslinės dotacijos koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) ir vaiko atstovams pagal įstatymą koordinavimui finansuoti lėšų apskaičiavimo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) ir vaiko atstovams pagal įstatymą koordinavimui finansuoti (toliau – dotacija) lėšų poreikio apskaičiavimą ir skyrimą savivaldybėms.
2. Dotacijos lėšos skiriamos savivaldybėse koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) (toliau – paslaugos), koordinavimą užtikrinančių savivaldybių administracijų valstybės tarnautojų – tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių (toliau – TBK) darbo užmokesčiui, valstybinio socialinio draudimo įmokoms, kitoms su darbo santykiais susijusioms įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti.
3. TBK darbo užmokestis nustatomas ir mokamas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento kanceliarijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. gruodžio 20 d. nutarimu Nr. XIII-1896 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento kanceliarijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes patvirtinimo“, nuostatomis.
4. Savivaldybėms metams skiriamų dotacijos lėšų poreikis apskaičiuojamas sudėjus lėšas, kurių reikia TBK pareiginei algai ir priedui už tarnybos Lietuvos valstybei stažą mokėti, įvertinus planuojamus tų metų pokyčius dėl stažo pasikeitimo ir TBK tarnybinės veiklos vertinimo.
5. Informaciją, būtiną dotacijos lėšų poreikiui apskaičiuoti, savivaldybės kasmet iki sausio 15 d. pateikia Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Ekonomikos departamento Švietimo ekonomikos skyriui elektroniniu paštu MS Excel formatu pagal Informacijos apie lėšų poreikį tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus pareigybei išlaikyti atitinkamais metais pateikimo formą, nustatytą Metodikos priede.
6. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 4 punkto nuostatas apskaičiuotas savivaldybėms metams skiriamų dotacijos lėšų poreikis yra didesnis už Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintą dotacijos sumą ir nėra galimybių šią sumą padidinti iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bendrųjų asignavimų, savivaldybėms skiriamos dotacijos lėšos proporcingai mažinamos.
7. Atitinkamų metų dotacijos lėšų paskirstymą pagal savivaldybes tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.
8. Savivaldybių atsiskaitymo už dotacijos lėšų panaudojimą Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai tvarką nustato Specialių tikslinių dotacijų (išskyrus kapitalo investicijoms finansuoti) pervedimo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šių lėšų panaudojimą Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-55 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų (išskyrus kapitalo investicijoms finansuoti) pervedimo savivaldybėms ir savivaldybių atsiskaitymo už šių lėšų panaudojimą Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai tvarkos aprašo patvirtinimo“.
9. Paslaugų koordinavimo funkcijai įgyvendinti savivaldybės gali skirti papildomų lėšų iš savivaldybių biudžetų.