LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, PREKYBOS MUGIŲ, KONKURSŲ, ORGANIZAVIMO IR DALYVAVIMO JUOSE FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. balandžio 1 d. Nr. 3D-248

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsniu ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.2 papunkčiu:

t v i r t i n u Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų, organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                              Virginija Baltraitienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2015 m. balandžio 1 d.

įsakymu Nr. 3D- 248   

 

ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, PREKYBOS MUGIŲ, KONKURSŲ ORGANIZAVIMO IR DALYVAVIMO JUOSE FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms, konkursams organizuoti ir dalyvauti šiuose renginiuose, taip pat dalyvavimo šiuose renginiuose organizavimo (toliau – pagalba) tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 193, p. 1) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 702/2014 ), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo nereikšmingai (de minimis) pagalbai (OL 2013 L  352, p. 1) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 1407/2013), 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo nereikšmingai (de minimis) pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje (OL 2014 L 190, p. 45) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 717/2014), Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu ir atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo  taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – bendrosios administravimo taisyklės).

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Galutinis pagalbos gavėjasžemės ūkio sektoriaus (kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 702/2014 2 straipsnio, 3 punkte), žuvininkystės ir akvakultūros sektoriaus (kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio, 1 dalies a punkte) įmonė, vykdanti pirminę žemės ūkio produktų, žuvininkystės produktų (toliau – žemės ūkio produktai) gamybos, perdirbimo ir prekybos veiklą, žemės ūkio parodų, prekybos mugių ir konkursų dalyvė.

3.2. Pareiškėjas – žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimu užsiimantis juridinis asmuo, teikiantis Žemės ūkio ministerijai (toliau – Ministerija) Žemės ūkio parodų, prekybos mugių ir konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo paraišką.

3.3. Žemės ūkio parodų, prekybos mugių ir konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo paraiška (toliau – paraiška) – šių taisyklių priede nustatytos formos dokumentas, kurį Ministerijai pateikia pareiškėjas, siekdamas gauti lėšų žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms ir konkursams organizuoti ir dalyvauti šiuose renginiuose.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (ES) Nr. 702/2014, reglamente (ES) Nr. 717/2014, reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

II. Pagrindiniai finansavimo principai

 

5. Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo šiuose renginiuose finansavimo tikslai:

5.1. skatinti žemės ūkio ir maisto produktų pardavimo rinkų plėtrą;

5.2. informuoti plačiąją visuomenę apie žemės ūkio ir maisto produktus.

6. Valstybės pagalba žemės ūkio parodoms, mugėms, konkursams organizuoti ir dalyvauti šiuose renginiuose (toliau – valstybės pagalba) ir nereikšminga (de minimis) pagalba žemės ūkio parodoms, mugėms, konkursams organizuoti ir dalyvauti šiuose renginiuose (toliau – nereikšminga pagalba) pagal šias taisykles teikiama šioms žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose veiklos sritims:

6.1. tarptautinės reikšmės žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms ir konkursams organizuoti ir dalyvauti juose;

6.2. respublikinės ir regioninės reikšmės žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms ir konkursams organizuoti ir dalyvauti juose;

6.3. leidinių leidybai ir leidybos organizavimui, skirtiems žemės ūkio ir maisto produktų pardavimų skatinimui, kuriais siekiama geriau informuoti plačiąją visuomenę apie žemės ūkio produktus. Leidiniuose neturi būti minima konkreti įmonė, prekės pavadinimas ar kilmė, išskyrus:

6.3.1. reglamento (ES) Nr. 702/2014 20 straipsnio 2 dalyje a punkte nurodytas kokybės sistemas, jei tos nuorodos tiksliai atitinka Europos Sąjungos saugomas nuorodas;

6.3.2. reglamento (ES) Nr. 702/2014 20 straipsnio 2 dalies b ir c punktuose nurodytas kokybės sistemas, jei tos nuorodos yra šalutinės.

7. Galutinis pagalbos gavėjas privalo:

7.1. atitikti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių apibrėžtis, nustatytas reglamento (ES) Nr. 702/2014 I priede (netaikoma nereikšmingos pagalbos atveju), kurioms pagalba yra teikiama natūra, kaip subsidijuojamos paslaugos, ir negali apimti tiesioginių išmokų pinigais;

7.2. būti nepatiriantis sunkumų (netaikoma nereikšmingos pagalbos atveju), kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 702/2014 2 straipsnio 14 punkte arba Komisijos komunikate – Bendrijos gairėse dėl pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2);

7.3. nebūti gavęs neteisėtos pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta nesuderinama su bendrąja rinka, arba būti sugrąžinęs visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

8. Galutiniams pagalbos gavėjams pagalba teikiama:

8.1. valstybės pagalba žemės ūkio sektoriaus įmonėms teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 702/2014;

8.2. nereikšminga (de minimis) pagalba žuvininkystės ir akvakultūros sektoriaus įmonėms teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 717/2014;

8.3. nereikšminga (de minimis) pagalba maisto pramonės įmonėms teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 1407/2013.

9. Pareiškėjas įsipareigoja:

9.1. gautas pagalbos lėšas panaudoti galutiniams pagalbos gavėjams subsidijuojamoms paslaugoms teikti (t. y. visą gautą naudą perleisti galutiniams pagalbos gavėjams). Pareiškėjas atsako už reikalavimo įgyvendinimą;

9.2. užtikrinti, kad galutiniai pagalbos gavėjai atitiks šių taisyklių 7 punkte jiems keliamus reikalavimus;

9.3. nebūti gavęs ir nesiekti paramos iš kitų nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos (toliau – ES) programų išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti;

9.4. neturėti mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas); neturėti skolų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui.

9.5. gavęs finansinę paramą ir vykdydamas 6.2 ir 6.3 papunkčiuose veiklas, įvardyti Ministeriją kaip vieną iš rėmėjų (taikoma taisyklių 6.2 ir 6.3 papunkčiuose nurodytoms veiklos sritims). Anonsuojant renginį leidiniuose ar žiniasklaidos priemonėse, turi būti anonsuojamas Ministerijos logotipas. Renginio metu taip pat turi būti išdėliota ministerijos atributika (vėliavos, lankstinukai ir kt.):

9.5.1. Renginio organizatorius, norintis iš Ministerijos gauti paramą organizuojamam renginiui, kreipdamasis į Ministeriją dėl paramos skyrimo, įsipareigoja Ministeriją įvardyti kaip renginio organizatorę, rėmėją, partnerę ir (arba) globėją ir nurodo, kokiomis priemonėmis Ministerija bus viešinama.

9.5.2. Visuose renginiuose, kuriuos finansiškai remia Ministerija, turi būti naudojamas Ministerijos logotipas su nuoroda „Renginio organizatorė, rėmėja, partnerė ir (arba) globėja – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija“ (toliau – logotipas su nuoroda). Jo stilius ir dydis turi atitikti Ministerijos firminio stiliaus knygoje nurodytus Ministerijos ženklo naudojimo reikalavimus, todėl renginio organizatorius visos renginio atributikos, kurioje bus skelbiamas logotipas su nuoroda, projektus bei visuomenės informavimo priemonėse numatytų skelbti renginio anonsų projektus privalo derinti su už renginio rėmimą ir organizavimą atsakingų Ministerijos padalinių atstovais ir Žemės ūkio ministerijos Visuomenės informavimo skyriumi.

9.5.3. Logotipas su nuoroda dedamas į informacinį stendą, kuris turi būti pakabintas ar pastatytas gerai matomoje renginio vietoje. Jeigu Ministerija yra ne vienintelė renginio organizatorė ir (arba) rėmėja, greta jos logotipo su nuoroda į stendą gali būti dedami ir kitų renginio organizatorių ir rėmėjų logotipai.

9.5.4. Lietuvoje ir užsienyje organizuojamose tarptautinėse žemės ūkio ir maisto pramonės parodose už Ministerijos administruojamas lėšas įrengiamose reprezentatyviose Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų ekspozicijose turi būti naudojamas Ministerijos logotipas su užrašu „Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija“ lietuvių ir kitomis užsienio kalbomis.

9.5.5. Logotipas su nuoroda taip pat turi būti naudojamas:

9.5.5.1. renginio atributikoje (kvietimuose, programose, plakatuose);

9.5.5.2. demonstruojamas renginį pristatančiose (anonsuojančiose) visuomenės informavimo priemonėse – spaudoje, televizijoje, internete. Jeigu apie renginį skelbiama radijo stotyse, Ministerija, kaip renginio organizatorė, rėmėja, partnerė ir (arba) globėja, turi būti įvardijama žodžiu.

10. Pagalba teikiama iš valstybės biudžeto lėšų.

11. Tinkamos finansuoti yra šios išlaidos:

11.1. pagal 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodytas veiklos sritis:

11.1.1. dalyvavimo mokesčiai;

11.1.2. kelionės išlaidos ir gyvūnų vežimo išlaidos;

11.1.3. išlaidos leidiniams ir interneto svetainėms, kuriuose skelbiama apie renginį;

11.1.4. parodoms skirtų patalpų bei stendų nuomos ir jų sumontavimo ir išmontavimo išlaidos;

11.1.5. išlaidos simboliniams prizams, jei vienam konkurso nugalėtojui skirto vieno prizo vertė siekia iki 1000 Eur;

11.2. pagal 6.3 papunktyje nurodytą veiklos sritį išlaidos leidinių leidybai ir leidybos organizavimui – spausdintiniams ir elektroniniams leidiniams, interneto svetainėms ir elektroninės žiniasklaidos, radijo ar televizijos programų intarpams, kuriais siekiama pateikti faktinę informaciją apie galutinius pagalbos gavėjus iš atitinkamo regiono arba gaminančius atitinkamą produktą, su sąlyga, kad informacija yra neutrali ir kad visiems galutiniams pagalbos gavėjams suteiktos lygios galimybės būti paminėtiems taip skelbiant informaciją.

12. Finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų 6 punkte numatytoms veiklos sritims.

13. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos 10 punkte nurodytos išlaidos:

13.1. būtinos žemės ūkio parodoms, prekybos mugėms, konkursams organizuoti ir dalyvauti juose, leidinių, kuriais skatinamas žemės ūkio produktų pardavimas ir siekiama geriau informuoti, leidybai ir numatytos paraiškoje ir (arba) pagalbos sutartyje;

13.2. padarytos einamaisiais metais nuo sprendimo dėl pagalbos teikimo priėmimo, t. y. nuo Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkio dėl pagalbos skyrimo priemonėms įgyvendinti įsigaliojimo dienos iki priemonės, tiesiogiai susijusios su šių taisyklių 6 punkte nurodytomis veiklos sritimis, įgyvendinimo pabaigos, nurodytos paraiškoje;

13.3. neviršijančios paraiškoje ir (arba) pagalbos sutartyje numatytos sumos;

13.4. pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintomis kopijomis;

13.5. skirtos prekių, paslaugų, darbų pirkimams atlikti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;

13.6. pripažįstamos tinkamomis simboliniams prizams finansuoti, bet tik tuo atveju, jeigu prizai buvo faktiškai įteikti ir pateiktas jų įteikimo įrodymas.

14. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai:

14.1. jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas;

14.2. pareiškėjo – PVM mokėtojo veikla, kuriai organizuoti teikiama pagalba pagal šias taisykles, nėra laikoma ekonomine veikla ir už įsigytas šiai veiklai reikalingas prekes ar paslaugas pareiškėjas negalės susigrąžinti PVM.

15. Jeigu PVM pripažįstama tinkama finansuoti išlaida, pareiškėjas įsipareigoja nesiekti susigrąžinti PVM iš valstybės biudžeto.

16. Pagalba, kuri skiriama taisyklių 6 punkte nurodytoms veiklos sritims finansuoti turi atitikti pagalbos dydžio ir kaupimo reikalavimus:

16.1. teikiant valstybės pagalbą, galutiniai pagalbos gavėjai turi atitikti reglamento (ES) Nr. 702/2014 8 straipsnio reikalavimus;

16.2. teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, galutiniai pagalbos gavėjai turi atitikti reglamento (ES) 717/2014 1 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio ir 5 straipsnio reikalavimus ir  reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalies, 3 straipsnio ir 5 straipsnio reikalavimus.

 

III. PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

17. Paraiškos pagal šių taisyklių priede nurodytą formą priimamos, nagrinėjamos ir lėšos skiriamos vadovaujantis bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir šiomis taisyklėmis. Paraiškas priima Ministerija.

18. Ministerija iki kiekvienų metų I ketvirčio pabaigos Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt paskelbia apie paraiškų priėmimą. Paraiškose turi būti nurodoma ši informacija: paraišką teikiančio ūkio subjekto pavadinimas ir dydis, projekto arba veiklos aprašymas (įskaitant jo pradžios ir pabaigos datas), projekto arba veiklos vykdymo vieta, tinkamų finansuoti išlaidų sąrašas, pagalbos rūšis ir projektui arba veiklai vykdyti reikalinga pagalbos suma). Tais atvejais kai pareiškėjas nėra galutinis pagalbos gavėjas, o teikia bendrą paraišką už galutinius pagalbos gavėjus – pridedama visų galutinių pagalbos gavėjų paraiškų kopijos. 

19. Pareiškėjai, norintys vykdyti veiklą, susijusią su šių taisyklių 6 punkte nurodytomis veiklos sritimis, Ministerijai pateikia paraišką (priedas). Kartu su paraiška Ministerijai turi būti pateikta:

19.1. pareiškėjo veiklos nuostatų (įstatų) arba kitų veiklą reglamentuojančių dokumentų patvirtintos kopijos;

19.2. kita papildoma informacija, susijusi su paraiškoje numatytomis veiklomis (renginio organizavimo ir dalyvavimo jame koncepcija, pristatoma produkcija ir pan.), Ministerijai paprašius ir reikalingą svarstant pateiktas paraiškas.

20. Pareiškėjai, teikiantys paraišką nereikšmingos pagalbos lėšoms gauti:

20.1. vadovaudamiesi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatų 11 punktu ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklių patvirtinimo“, patikrina informaciją apie visą per einamuosius ir dvejus ankstesnius galutinių pagalbos gavėjų mokestinius metus gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą, ar bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma neviršija leidžiamo nereikšmingos (de minimis)pagalbos dydžio. Jei galutiniam pagalbos gavėjui suteikus apskaičiuotą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį būtų viršijama bendra leistina nereikšmingos pagalbos suma, negali būti suteikiama net ta nereikšmingos pagalbos dalis, kuri šios sumos neviršija;

20.2. gavę informaciją apie skirtą pagalbos lėšų sumą iš Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) per 5 darbo dienas raštu informuoja galutinius pagalbos gavėjus apie sprendimą neskirti  nereikšmingos pagalbos;

20.3. vadovaudamiesi Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dėl nereikšmingos pagalbos skyrimo galutiniams pagalbos gavėjams priėmimo pateikia Suteiktos valstybės pagalbos registrui informaciją apie galutiniams pagalbos gavėjams suteiktą nereikšmingą pagalbą.

21. Pareiškėjai atsako už taisyklių 9 punkte nurodytų reikalavimų vykdymą. Tais atvejais, kai pagalba teikiama vadovaujantis reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 ir reglamentu (ES) Nr.717/2014, galutiniai pagalbos gavėjai papildomai pateikia:

21.1. informaciją, kuri reikalinga siekiant įvertinti galutinio pagalbos gavėjo atitiktį atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje pateiktai „vienos įmonės“ apibrėžčiai;

21.2. jei galutinis pagalbos gavėjas vykdo veiklą keliuose sektoriuose, – informaciją, reikalingą siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalyje ir 5 straipsnio 1 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 5 straipsnio 1 ir 2 dalyse;

21.3. jei galutinis pagalbos gavėjas yra arba buvo reorganizuotas, – informaciją, reikalingą siekiant užtikrinti, kad nebūtų pažeistos pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta atitinkamai reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 8 ir 9 dalyse.

22. Pareiškėjas po paraiškos užregistravimo turi teisę raštu pranešti Ministerijai apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką kvietimo teikti paraiškas metu.

23. Pirminį gautų paraiškų vertinimą atlieka už žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose veiklos koordinavimą atsakingas Ministerijos padalinys (toliau – sekretoriatas), kuris, gavęs paraišką, patikrina, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai.

24. Sekretoriatas, įvertinęs paraiškas, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę, kurią pateikia svarstyti Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitetui (toliau – Priemonių atrankos komitetas), sudarytam Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34 „Dėl Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“.

25. Priemonių atrankos komitetas vertina paraiškas pagal šiuos kriterijus:

25.1. ar numatoma įgyvendinti priemonė atitinka šiose taisyklėse nustatytus žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose veiklos finansavimo tikslus ir veiklos sritis;

25.2. ar numatoma įgyvendinti priemonė skirta galutiniams pagalbos gavėjams, atitinkantiems reikalavimus nurodytiems šių taisyklių 7 punkte;

25.3. prašomos pagalbos pagrįstumą;

25.4. ar pareiškėjas turi tinkamų pajėgumų paraiškoje nurodytai priemonei vykdyti;

25.5. projektų išlaidų tinkamumą:

25.5.1. ar tinkamos (kaip nurodyta šių taisyklių 12 punkte) priemonei numatytos išlaidos;

25.5.2. ar priemonei numatytos išlaidos pagrįstos, racionalios ir priemonei įgyvendinti būtinos planuojamos išlaidos.

26. Sekretoriatas ar Priemonių atrankos komitetas turi teisę prašyti papildomų dokumentų ir (arba) informacijos. Pareiškėjui per 3 darbo dienas nepateikus papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, paraiška baigiama vertinti pagal turimus duomenis.

27. Priemonių atrankos komitetas, įvertinęs paraiškas pagal šių taisyklių 25 punkte nustatytus kriterijus, atsižvelgdamas į einamaisiais metais žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose priemonei skirtas lėšas, gali siūlyti skirti visą prašomą pagalbos sumą priemonei įgyvendinti, ją sumažinti ar pagalbos neskirti.

28. Jeigu priemonė atitinka šių taisyklių 25 punkte nurodytus kriterijus, tačiau pareiškėjas prašo didesnės pagalbos sumos priemonei įgyvendinti, negu Ministerija turi galimybę skirti, Priemonių atrankos komitetas gali pasiūlyti pareiškėjui įgyvendinti priemonę už mažesnę lėšų sumą.

29. Priemonių atrankos komitetas, vadovaudamasis Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34, gali priimti ir kitus sprendimus (siūlymus dėl avanso mokėjimo, dėl pagalbos nutraukimo ar sumažinimo ir kt.). Tais atvejais, kai pagalbą priemonei įgyvendinti siūloma sumažinti ar prašoma pakoreguoti, ar papildyti paraiškoje pateiktus duomenis, pareiškėjas patikslina paraišką.

30. Galutinį sprendimą dėl pagalbos skyrimo priemonei įgyvendinti, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima Žemės ūkio ministerijos kancleris, išleisdamas potvarkį. Priėmus sprendimą skirti pagalbą priemonei įgyvendinti, pareiškėjas tampa priemonės vykdytoju.

31. Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintas sprendimas dėl pagalbos skyrimo priemonei įgyvendinti, Priemonių atrankos komiteto posėdžių protokolai, priemonės vykdytojų paraiškų kopijos yra perduodami Agentūros Tiesioginės paramos departamento Nacionalinės paramos skyriui raštu ir el. paštu nacparama@nma.lt.

 

IV. LĖŠŲ SKYRIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

32. Gavusi taisyklių 31 punkte nurodytus dokumentus, Agentūra:

32.1. per 5 darbo dienas informuoja priemonės vykdytoją apie skirtą lėšų sumą; 

32.2. vadovaudamasi bendrosiomis administravimo taisyklėmis, su priemonės vykdytoju sudaro lėšų skyrimo sutartį (toliau – sutartis) ir priemonės vykdytojui perveda 50 proc. sutartyje numatytos sumos, jei Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo nenumatyta kitaip (taikoma pagalbos gavėjams, kuriems pagalba skirta taisyklių 6.1 papunktyje nurodytoms veiklos sritims). 

32.3. Jeigu Agentūra negali atlikti taisyklių 32 punkte nustatytų veiksmų dėl paraiškose ir (arba) Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų ir šiems netikslumams ištaisyti reikia laiko, minėtame taisyklių punkte nustatytus veiksmus ji atlieka iš Ministerijos gavusi patikslintus duomenis dėl pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų.

33. Priemonės vykdytojams lėšos išmokamos taikant išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą, kaip numatyta bendrosiose administravimo taisyklėse.

34. Priemonės vykdytojams atsiskaitant už patirtas išlaidas, galimas 20 proc. išlaidų nukrypimas pagal paraiškoje nurodytas atskiras išlaidų rūšis, neviršijant Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų skyrimo priemonei įgyvendinti numatytos bendros sumos.

35. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. negalimas ir išlaidos, nenumatytos taisyklėse, sutartyje ir (arba) paraiškoje, nefinansuojamos.

36. Priemonės vykdytojai, įgyvendinę priemonę, atsiskaito už patirtas išlaidas ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 15 d. (išskyrus lapkričio mėnesį įgyvendintas priemones, kurias įgyvendinantys priemonės vykdytojai atsiskaito už patirtas išlaidas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d., ir gruodžio mėnesį įgyvendinamas priemones, kurias įgyvendinantys priemonės vykdytojai atsiskaito už patirtas išlaidas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 12 d.), jei sutartyje nenumatyta kitaip, ir (jei sutartis sudaroma) pateikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kurio forma tvirtinama Agentūros nustatyta tvarka ir skelbiama interneto tinklalapyje adresu www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami ir tikrinami vadovaujantis bendrosiose administravimo taisyklėse ir šiose taisyklėse nustatyta tvarka. Pateikdamas mokėjimo prašymą, priemonės vykdytojas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą priemonę ir gautą avansą. Kartu su mokėjimo prašymu pateikia:

36.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

36.2. informaciją apie priemonės vertinimo kriterijų įgyvendinimo rezultatus, t. y., kokios nuveiktos veiklos, pasiekti rezultatai, kiek ir kokių juose dalyvavo dalyvių.

37. Agentūra, norėdama išmokėti avansą ar likusią pagalbos sumą priemonės vykdytojui, atsiskaičiusiam už įgyvendintas priemones, užsako lėšas ir išmoka jas bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

38. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir kartu su mokėjimo prašymu pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, ar mokėjimo prašymui tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia priemonės vykdytojui paklausimą dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Jei per Agentūros nustatytą laiką priemonės vykdytojas nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

39. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami arba klaidinga informacija, gali būti atliekama patikra vietoje.

40. Mokėjimo prašymo pateikimo terminą dėl objektyvių, nuo priemonės vykdytojo nepriklausančių aplinkybių Agentūra gali pratęsti. Šiuo atveju priemonės vykdytojas iki taisyklių 36 punkte nustatyto termino turi pateikti Agentūrai prašymą dėl mokėjimo prašymo ir pridedamų dokumentų pateikimo termino pratęsimo, jį pagrindžiant atitinkamais dokumentais, liudijančiais nuo priemonės vykdytojo nepriklausančių aplinkybių buvimą. Jei Agentūra prašymui pritaria, apie tai ji informuoja priemonės vykdytoją raštu. Jei Agentūra nepritaria prašymui, apie tai priemonės vykdytoją informuoja raštu, nurodydama priežastis. 

41. Jeigu, įvertinus mokėjimo prašymą, nustatoma, kad avansu išmokėta suma didesnė negu priemonės vykdytojas padarė tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą priemonės vykdytojas privalo grąžinti.

42. Priemonės įgyvendinimo pažeidimai nustatomi ir grąžintinos lėšos administruojamos vadovaujantis bendrosiomis administravimo taisyklėmis.

43. Priemonės vykdytojas, norėdamas pakeisti neesminę sutarties sąlygą (pvz., keičiasi priemonės vykdytojo rekvizitai, sąskaita banke arba kredito unijoje ir kt.), kuri neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo priemonei įgyvendinti, informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimas pakeisti arba papildyti sutarties sąlygas, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia patvirtinimo dokumentus. Jei Agentūra sutarties pakeitimams pritaria, apie tai ji raštu informuoja priemonės vykdytoją ir pakeičia sutartį. Jei Agentūra nepritaria prašomiems sutarties pakeitimams, apie tai priemonės vykdytoją informuoja raštu, nurodydama priežastis.

44. Agentūra ataskaitas teikia Ministerijai bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

45. Išmokėjus priemonės vykdytojams lėšas, Agentūra iki einamųjų metų gruodžio 31 d. teikia Ministerijai el. paštu prekyba@zum.lt informaciją, nurodytą taisyklių 36.2 papunktyje.

 

V. LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

46. Už skirtų lėšų panaudojimą atsako priemonės vykdytojas.

47. Už paraiškoje ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs pareiškėjas. Priemonės vykdytojas privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal šias taisykles skyrimo galutiniams pagalbos gavėjams dienos ir ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo paskutinio mokėjimo prašymo užregistravimo datos, saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

48. Prireikus, Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka patikrą vietoje. Priemonės vykdytojas privalo leisti Agentūros darbuotojams atlikti patikras.

49. Sutartyje arba paraiškoje numatytų priemonių patikrą vietoje gali atlikti ir Ministerijos atsakingi darbuotojai.

50. Priemonės vykdytojas yra atsakingas už informavimą apie vykdomą priemonę, nurodydamas, kad priemonę finansuoja Ministerija.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Už informavimą pagalbos teikimo klausimais, paraiškų priėmimą, vertinimą, Priemonių atrankos komiteto posėdžių organizavimą, sprendimų dėl pagalbos skyrimo priemonei įgyvendinti priėmimą potvarkių dėl pagalbos skyrimo priemonėms įgyvendinti rengimą, informacijos apie priemonių vertinimo kriterijus kaupimą yra atsakinga Ministerija.

52. Už sutarčių sudarymą, lėšų užsakymą ir išmokėjimą priemonių vykdytojams, lėšų apskaitą, jų panaudojimo kontrolę pagal taisykles atsako Agentūra.

53. Kiti šiose taisyklėse nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais.

______________

 

Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo taisyklių priedas

 

(Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo paraiška)

____________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai

 

Žemės ūkio parodų, prekybos mugių, konkursų organizavimo ir dalyvavimo juose finansavimo paraiška

 

____________ Nr. _______

(data)

___________________

(sudarymo vieta)

 

1. Pareiškėjo duomenys

 

Rekvizitai

Pareiškėjo pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Įmonės kodas

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

 

 

El. p. adresas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

Pažymėti tinkamą

□ PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: _________________

□ ne PVM mokėtojas

Jei PVM mokėtojas:

Patvirtinu, kad pagal priemonę prašoma lėšų ne ekonominei veiklai vykdyti ir už šiai veiklai organizuoti įsigytas prekes ir paslaugas PVM susigrąžinti negalėsiu

□ Taip

 

□ Ne

Sutinku visą man siunčiamą informaciją gauti el. paštu

□ Taip

 

□ Ne

 

2. Priemonės aprašymas

 

Prašome iš valstybės biudžeto lėšų skirti lėšų respublikinės / tarptautinės reikšmės žemės ūkio parodoms, prekybos mugės, konkursams organizuoti ir dalyvauti juose / leidinių leidybai ir leidybos organizavimo veiklos priemonei įgyvendinti

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

(priemonės pavadinimas)

 

Priemonės aprašymas (galutiniai pagalbos gavėjai prie kiekvieno nurodant reglamentą kuriuo vadovaujamasi prašant lėšų), priemonės įgyvendinimo tikslas, numatomas ekonominis, socialinis, kultūrinis poveikis žemės ūkiui, kaimo plėtrai, aplinkai ir pan.) (iki pusės puslapio arba iki 1 600 spaudos ženklų):

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

 

Renginio organizavimo detali programa (nurodoma tiksli renginio data, laikas, vieta, pranešėjai), priemonės vertinimo kriterijai (kiek numatoma suorganizuoti renginių ir kiek juose dalyvaus dalyvių) (iki 1 lapo arba 3 200 spaudos ženklų)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3. Pareiškėjo pajėgumai numatytai priemonei įgyvendinti

 

Trumpai aprašykite patirtį vykdant panašias priemones (parodas, muges ir kitus renginius) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. Duomenys apie priemonę

 

Bendra priemonės vertė su PVM, Eur (bendra priemonės vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis)

 

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

 

Prašoma pagalbos suma

su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

 

Pagalbos dydis, proc.

(procentas skaičiuojamas nuo bendros

tinkamų finansuoti išlaidų sumos)

 

Planuojama priemonės įgyvendinimo pradžia

20..... m. ...................... d.

Planuojama priemonės įgyvendinimo pabaiga

20..... m. ...................... d.

Veiklos sritis (-ys), kuriai (-ioms) prašoma pagalbos (pažymėti tinkamą (-us):

respublikinėms žemės ūkio parodoms, mugėms, konkursams organizuoti ir dalyvauti jose.

tarptautinėms žemės ūkio parodoms, mugėms, konkursams organizuoti ir dalyvauti jose.

leidinių leidybai ir leidybos organizavimui.

 

 

 

5. Priemonės tinkamų išlaidų sąrašas

 

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas (nurodyti pagal taisyklių 10 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas)

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

Prašoma pagalbos suma su PVM / be PVM, Eur (reikiamą pabraukti)

Išlaidų paskirstymas pagal ketvirčius, Eur

Pagrindimas

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Pareiškėjo deklaracija

 

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

2. Vykdysiu taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

3. Prašoma lėšų suma yra mažiausia priemonei įgyvendinti reikalinga suma.

4. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas).

5. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neskolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui.

6. Juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, nėra iškeltos bylos dėl bankroto, jis nėra likviduojamas.

7. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, gautas lėšas panaudos galutiniams pagalbos gavėjams subsidijuojamoms paslaugoms teikti (t. y., visą gautą naudą perleis galutiniams pagalbos gavėjams).

8. Įsipareigoju užtikrinti, kad galutiniai pagalbos gavėjai atitiks taisyklėse jiems keliamus reikalavimus.

8. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

9. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nesieks susigrąžinti PVM iš valstybės biudžeto, jei PVM pripažįstamas tinkama finansuoti išlaida.

10. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, vykdys taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

11. Bendradarbiausiu su priemonės įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teiksiu jiems visą prašomą informaciją, sudarysiu sąlygas tikrinti priemonės vykdymą vietoje, susipažinti su dokumentais, susijusiais su priemonės įgyvendinimu, leisiu asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje.

12. Teiksiu papildomą informaciją ir dokumentus, susijusius su priemonės įgyvendinimu, taisyklių ir (arba) Ministerijos ar Agentūros nustatytais terminais.

13. Įsipareigoju gavęs paramą įvardinti Žemės ūkio ministeriją, kaip vieną iš rėmėjų ir įtraukti ją į viešinimo akcijas anonsuojant renginį vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-839 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos viešinimo organizuojamų renginių metu tvarkos aprašo“ (neprivaloma taisyklių 6.1 punkte nurodytoms veiklos sritims).

14. Gavęs Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl lėšų avanso (jo dalies) ar lėšų (jų dalies) ir (arba) permokėto lėšų avanso ar permokėtų lėšų grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, grąžins Agentūrai išmokėtą lėšų avansą (jų dalį) ar lėšas (jų dalį) ir (arba) permokėtą lėšų avansą ar lėšas.

15. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nėra gavęs ir nesieks paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų toms pačioms išlaidoms, numatytoms paraiškoje pagal taisykles, finansuoti.

16. Sutinku, kad informacija apie juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, numatomas gauti ir (arba) skirtas (gautas) lėšas bus viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduota audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos interesus.

17. Nurodyta atsiskaitomoji sąskaita priklauso man ir prisiimu visą atsakomybę dėl nuostolių, kurie gali atsirasti klaidingai nurodžius sąskaitos numerį.

18. Įsipareigoju iki taisyklėse nurodytos datos ir taisyklėse nustatytomis sąlygomis įgyvendinti priemonę ir pateikti Agentūrai mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus.

 

_____________________                     ___________                     ____________________

(pareiškėjo finansininkas)                           (parašas)                               (vardas, pavardė)

 

_____________________                     ___________                     ____________________

(pareiškėjo vadovo ar jo                             (parašas)                               (vardas, pavardė)

įgalioto asmens pareigų

pavadinimas)