Pagėgių savivaldybės taryba
sprendimas
dėl pagėgių savivaldybės BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2019 m. rugsėjo 26 d. Nr. T-162
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543, Pagėgių savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2014 m. spalio 23 d. sprendimą Nr. T-175 „Dėl Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“.
3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotiems asmenims dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2019 m. rugsėjo 26 d.
sprendimu Nr. T-162
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis.
Taisyklės nustato Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto rengimo, tvirtinimo, tikslinimo, vykdymo ir atskaitomybės tvarką, asignavimų valdytojų teises, pareigas ir atsakomybę.
2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.
3. Savivaldybės biudžetas – Savivaldybės tarybos patvirtintas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.
4. Biudžeto asignavimai – Savivaldybės biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš biudžete sukauptų lėšų pagal pateiktą paraišką savo patvirtintoms programoms finansuoti.
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
6. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Savivaldybės tarybos patvirtintomis ekonominėmis ir socialinėmis programomis, kitais biudžeto rengimą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų programų sąmatų projektais bei šiomis Taisyklėmis, taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principus.
7. Savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Administracijos direktorius) organizuoja biudžeto projekto rengimą pagal patvirtintą tvarkos aprašą.
8. Administracijos direktorius tvirtina Savivaldybės biudžeto programos sąmatos projekto ir duomenų apskaičiavimo, programos sąmatos, asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo naudojamas formas, pažymos apie biudžeto asignavimų pakeitimus, paraiškos biudžeto lėšoms gauti ir kitas su biudžeto sudarymu, vykdymu ir atskaitomybe susijusias formas, jei teisės aktai nenumato kitaip.
9. Savivaldybės biudžeto pajamas gali sudaryti:
9.3. pajamos, gautos už išnuomotą ir (ar) suteiktą naudotis valstybinę žemę bei įstatymu nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;
10. Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetams atitinkamų metų finansiniais rodikliais, prognozuojamomis gauti pajamomis bei atsižvelgiant į praėjusių laikotarpių faktiškai gautų pajamų dinamiką.
11. Valstybės biudžeto dotacijas savivaldybėms paskirsto ir apie tai informuoja Lietuvos Respublikos ministerijos ir kitos institucijos.
12. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos į Savivaldybės biudžetą biudžetiniams metams nustatomos kiekvienai įstaigai pagal jų pateiktų atskirų programų sąmatų projektų duomenis.
13. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš praėjusių metų biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš planuojamo biudžeto pajamų. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos naudojamos pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
14. Biudžeto asignavimų valdytojai Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau – Finansų skyrius) pateikia programų sąmatų projektus Strateginio planavimo ir rodiklių informacinėje sistemoje (toliau - STRAPIS) ir popieriniame variante suformuotus ir pasirašytus sąmatų projektus, kuriuose išlaidos nurodomos pagal finansavimo šaltinius, biudžeto ekonominę klasifikaciją ir biudžeto lėšų poreikio paskaičiavimus.
15. Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius (toliau – Švietimo, kultūros ir sporto skyrius) tikrina mokyklų ugdymo planus, mokytojų darbo krūvio sudarymo teisingumą.
16. Centralizuotas buhalterinės apskaitos skyrius apskaičiuoja lėšų poreikį švietimo įstaigų mokymo reikmėms finansuoti ir pateikia lėšų paskirstymo paskaičiavimus Finansų skyriui.
17. Finansų skyrius analizuoja asignavimų valdytojų pateiktus programų sąmatų projektus ir tikrina, ar projektuose duomenys ir skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai susidariusiems įsiskolinimams padengti.
18. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į Savivaldybės bendras finansines galimybes ir įvertinęs lėšų poreikio apskaičiavimo teisingumą, gali tikslinti (padidinti ar sumažinti) planuojamus biudžeto asignavimus asignavimų valdytojams pagal jų pateiktus programų sąmatų projektus, sistemina duomenis ir rengia Savivaldybės biudžeto projektą.
19. Finansų skyrius parengtą Savivaldybės biudžeto projektą pateikia Administracijos direktoriui, o Administracijos direktorius – Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.
20. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą turi patvirtinti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų atitinkamų metų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo (įstatymo įsigaliojimo datos).
21. Savivaldybės biudžetas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. Sprendime nurodoma:
22. Administracijos direktoriaus rezervas planuojamas ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų sumos. Šio rezervo lėšas skirsto Administracijos direktorius, vadovaudamasis patvirtintu rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašu.
23. Mero fondo dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šio fondo lėšos gali būti naudojamos Savivaldybės tarybos patvirtinta fondo naudojimo tvarka.
24. Savivaldybės administracijos reprezentacinėms išlaidoms biudžeto asignavimai planuojami ne didesni kaip 1 procentas biudžeto asignavimų išlaidoms sumos, patvirtintos atitinkamų metų jos programų sąmatose.
III SKYRIUS
BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS
26. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos atitinkamų metų programų sąmatos.
27. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, kiekvienas asignavimų valdytojas, pagal jam patvirtintus biudžeto asignavimų dydžius, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų sudaro bei patvirtina savo ir jam pavaldžių biudžetinių įstaigų, padalinių ar kitų subjektų programas ir programų sąmatas pagal visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Savivaldybės biudžeto programų sąmatas pasirašo biudžetinių įstaigų vadovai, vyriausias finansininkas ir buhalteris atsakingas už jų sudarymą.
28. Asignavimų valdytojai po vieną egzempliorių patvirtintų programų sąmatų su asignavimų paskirstymu ketvirčiais pagal priemones, valstybės funkcijas, lėšų šaltinius ir ekonominės klasifikacijos kodus, pateikia Finansų skyriui.
29. Asignavimų valdytojai, sudarydami programų sąmatas, turi užtikrinti, kad jų praėjusių metų gruodžio 31 d. likę įsiskolinimai būtų padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojų įsiskolinimai planuojamų metų sausio 1 d. negali būti didesni už buvusius praėjusių metų gruodžio 31 d.
30. Finansų skyrius, atsižvelgęs į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) administruojamų mokesčių paskirstymo ketvirčiais duomenis, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu ir pagal pateiktas asignavimų valdytojų patvirtintas programų sąmatas, sudaro Savivaldybės biudžeto pajamų ir biudžeto asignavimų paskirstymo ketvirčiais finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal programas, asignavimų valdytojus, valstybės funkcijas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją, kurį teikia Administracijos direktoriui tvirtinti.
31. Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planas tvirtinamas Administracijos direktoriaus įsakymu.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS,
ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
33. Administracijos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais biudžeto sudarymą ir vykdymą, organizuoja Savivaldybės biudžeto vykdymą ir administruoja Savivaldybės biudžeto asignavimus.
34. Savivaldybės iždo kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.
35. Savivaldybės iždo buhalterinę apskaitą tvarko Finansų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, kitais apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais bei Pagėgių savivaldybės iždo apskaitos vadovu.
36. Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, pervedami asignavimai kiekvienam asignavimų valdytojui metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų skirtų biudžeto lėšų šiam asignavimų valdytojui. Tokiu atveju lėšos skiriamos tik jų tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti ir įsiskolinimams dengti.
37. Į atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos įmokos, kurios į Valstybinės mokesčių inspekcijos surenkamąsias sąskaitas bei Savivaldybės iždo sąskaitas, į kurias mokėtojai perveda įmokas tiesiogiai, patenka iki gruodžio 31 d. įskaitytinai
38. Savivaldybės biudžeto gautos viršplaninės pajamos (išskyrus viršplanines pajamas, įstatymų nustatyta tvarka skirtas kitų savivaldybių negautoms pajamoms padengti) skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu.
39. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už atliekamas funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, ir pajamas už trumpalaikio bei ilgalaikio materialiojo turto nuomą kaupia atskirose sąskaitose. Šios pajamos įmokamos (pervedamos) į Savivaldybės iždo atitinkamas sąskaitas ne rečiau kaip kartą per mėnesį pagal patvirtintą pažymą.
40. Finansų skyrius, ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus, per 2 darbo dienas pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai duomenis apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitas pervestas lėšas pagal Finansų ministerijos patvirtintą formą.
41. Į atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto panaudotus asignavimus įskaitomos perduotinos lėšos, kurių mokėjimo pavedimų įvykdymo pradžia nustatyta iki gruodžio 31 d. įskaitytinai.
42. Asignavimų valdytojai finansuojami iš Savivaldybės biudžeto, vadovaujantis Administracijos direktoriaus patvirtintu Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planu. Lėšos iš Savivaldybės biudžeto pervedamos asignavimų valdytojams padengti tik toms išlaidoms, kurios numatytos jų patvirtintose programų sąmatose ir yra faktinis poreikis šioms išlaidoms apmokėti.
43. Asignavimų valdytojai per programą „Biudžetas VS“ Finansų skyriui pateikia paraiškas lėšoms gauti iš Savivaldybės iždo . Biudžetinės įstaigos vadovas, vyriausiasis buhalteris (finansininkas) arba centralizuoto buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas bei buhalteris pasirašo teikiamas paraiškas ir yra atsakingi už paraiškose nurodytų duomenų teisingumą. Finansų skyrius gali nepervesti lėšų, jeigu paraiškos netinkamai įformintos arba jeigu paraiškose yra nurodyta didesnė prašomų lėšų suma, negu patvirtinta pagal to ketvirčio programos sąmatą.
44. Jeigu Savivaldybės biudžeto pajamų planas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo planuota ir nepakanka biudžeto apyvartinių lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, Savivaldybės biudžeto asignavimai programoms finansuoti turi būti mažinami biudžeto pajamų plano neįvykdymo procentu (neįvykdymo lygis nustatomas pagal pajamų plano įvykdymo rezultatus mėnesio 1 dieną už praėjusį laikotarpį nuo metų pradžios).
45. Asignavimų valdytojų finansavimas iš Savivaldybės biudžeto, atsižvelgiant į Savivaldybės biudžeto pajamų plano nevykdymą, vykdomas pagal nustatomą prioritetinį išlaidų eiliškumą (45.1–45.4 papunkčiuose nurodytos išlaidos finansuojamos 100 procentų, likusioms reikmėms – proporcingai pagal biudžeto pajamų plano neįvykdymo procentą):
46. Jeigu numatoma, kad nustatytas Savivaldybės biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, Administracijos direktorius gali siūlyti Savivaldybės tarybai keisti ataskaitinių metų biudžete numatytų programų finansavimą (mažinti asignavimus atskiroms programoms ir asignavimų valdytojams).
47. Specialiųjų tikslinių dotacijų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, mokymo reikmėms, valstybės investicijų programoje numatytiems projektams bei kitų dotacijų atskiroms priemonėms finansuoti lėšos asignavimų valdytojams pervedamos atsižvelgiant į faktiškai gautas lėšas iš Valstybės iždo.
48. Asignavimų valdytojai programų išlaidoms padengti pirmiausia naudoja asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į Savivaldybės biudžetą savo įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui pagal teisės aktų nuostatas numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams.
49. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo, visuomenės sveikatos rėmimo ir kitų programų, kurių lėšų panaudojimo apimtis ir tikslinė paskirtis nurodyta atskiruose teisės aktuose, pajamos ir išlaidos planuojamos ir vykdomos vadovaujantis šių teisės aktų nuostatomis arba Savivaldybės tarybos patvirtintomis tvarkomis ar taisyklėmis.
50. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik projektams ir programoms finansuoti pagal sudarytas atitinkamas šių lėšų gavimo ir naudojimo sutartis.
51. Asignavimų valdytojai privalo:
51.1. naudoti skirtus Savivaldybės biudžeto asignavimus vadovaujamos biudžetinės įstaigos programoms vykdyti (paskirstyti juos savo įstaigoms, padaliniams ar kitiems subjektams jų programoms vykdyti);
51.3. nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos biudžetinės įstaigos (savo pavaldžių įstaigų, padalinių ar kitų subjektų) programas, jų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų – išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti, sumų;
51.4. užtikrinti pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus teikiamų ataskaitų ir nustatytų statistinių ataskaitų duomenų teisingumą ir jų pateikimą laiku;
52. Asignavimų valdytojai metų eigoje turi analizuoti programų vykdymo duomenis, išlaidų pasikeitimus, nustatyti netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas (sutaupytas lėšas) ir šią informaciją teikti Finansų skyriui.
53. Asignavimų valdytojai, suderinę su Finansų skyriumi, turi teisę:
53.1. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų (pavaldžių įstaigų, padalinių ar kitų subjektų) patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant bendrųjų asignavimų išlaidoms, išskyrus darbo užmokesčiui, turtui įsigyti sumų;
53.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį (ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos), keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą;
53.3. keisti asignavimų paskirstymą tarp atskirų programos priemonių, nekeisdami bendrų asignavimų programai sumos,
54. Asignavimų valdytojai Pranešimą apie asignavimų keitimą ar ketvirtinį paskirstymą teikia Finansų skyriui. Prašyme turi būti nurodoma konkreti asignavimų priežastis.
55. Biudžeto asignavimų sumos išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija pirmiausia turi būti dengiamas susidaręs kreditinis įsiskolinimas. Nesant įsiskolinimų, sutaupyti biudžeto asignavimai metų pabaigoje gali būti skiriami turtui įsigyti ir investicijų projektams, kuriems numatytos lėšos atitinkamų metų Savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti.
56. Norint keisti asignavimus, Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius suderina su Finansų skyriumi pranešimą apie asignavimų keitimą ir rengia Administracijos direktoriaus įsakymo projektą. Per 5 darbo dienas pateikia Finansų skyriui patikslintas išlaidų sąmatas.
57. Finansų skyrius rengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl einamųjų metų Savivaldybės biudžeto tikslinimo.
58. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą tikslina (keičia) šiais atvejais:
58.1. gavus lėšas iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti;
58.2. dėl Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų institucijų priimtų tam tikrų teisės aktų arba jų pakeitimų;
58.4. dėl metų eigoje nustatytų netekusių tikslinės paskirties biudžeto asignavimų (lėšų ekonomijos) perskirstymo pagal programas ar atskirus asignavimų valdytojus;
58.5. dėl metų eigoje gautų viršplaninių biudžeto pajamų, skiriant jas asignavimų valdytojams papildomų priemonių vykdymui pagal jų gautus prašymus;
59. Finansų skyrius kiekvieną ketvirtį rengia ataskaitinių metų Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo plano ketvirčiais patikslinimą, kurį teikia Administracijos direktoriui tvirtinti.
60. Asignavimų valdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:
60.1. savo programų ir programų sąmatų projektų teisingą sudarymą, lėšų poreikio apskaičiavimą bei kitus Finansų skyriui teikiamus duomenis;
60.2. savalaikį atsiskaitymą su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, paslaugų, prekių ir kitais tiekėjais;
61. Savivaldybės administracijos padaliniai turi suderinti su Finansų skyriumi rengiamų Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus įsakymų projektus, susijusius su Savivaldybės finansiniais įsipareigojimais, biudžetinių įstaigų etatų sąrašų koregavimu (naujų etatų įsteigimu ir pan.), galinčius turėti įtakos patvirtinto biudžeto asignavimams.
62. Savivaldybės administracijos padaliniai, biudžetinės įstaigos privalo pateikti Finansų skyriui prašomą papildomą informaciją (duomenis), reikalingą teisingam Savivaldybės iždo lėšų administravimui.
63. Asignavimų valdytojai metų pabaigoje likusias nepanaudotas biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, grąžina ne vėliau kaip iki ataskaitinių metų gruodžio 31 dienos, pervesdami į Savivaldybės iždo atitinkamas sąskaitas, nurodydami nepanaudotų lėšų tikslinę paskirtį.
64. Finansų skyrius metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas (išskyrus gautas Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų tarptautinių fondų lėšas), nustatytas Savivaldybės biudžetui priimant atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, taip pat lėšas, kurios metų eigoje buvo paskirtos Savivaldybei pagal atskirus Lietuvos Respublikos įstatymus ir Vyriausybės nutarimus, arba panaudotas ne pagal savo tikslinę paskirtį, iki kitų metų sausio 10 dienos privalo grąžinti į valstybės biudžetą – perveda iš Savivaldybės iždo į Valstybės iždą, arba kitoms įstaigoms, iš kurių buvo gautos lėšos.
65. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nuostatas skirdamas biudžeto lėšas subjektui, kuris yra nepavaldi biudžetinė įstaiga arba nebiudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį ( priedas).
66. Savivaldybė gali skolintis Vyriausybės nustatyta tvarka, neviršydama atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų. Savivaldybės administracija paskolas grąžina ir palūkanas moka pagal paskolų sutartyse nurodytas sąlygas.
V SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ATASKAITŲ RINKINIAI
68. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius rengia Finansų skyrius pagal Savivaldybės iždo apskaitos duomenis – į Savivaldybės biudžetą gautas pajamas ir panaudotus biudžeto asignavimus pagal pateiktas asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitas.
69. Savivaldybės biudžeto ataskaitų rinkiniai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos teisių aktų nuostatomis.
70. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia Finansų skyriui biudžeto vykdymo, finansinę ir kitą atskaitomybę Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais, vadovaujantis Finansų ministerijos nurodymais ir pagal jos patvirtintas atskaitomybės formas bei suveda duomenis į Savivaldybės kompiuterinę programą.
71. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų metinį ir ketvirtinius rinkinius sudaro ataskaitos, kurių formos patvirtintos finansų ministro įsakymu, aiškinamasis raštas ir kita reikalinga informacija, ataskaitų rinkinys teikiamas Finansų ministerijai jos nustatytais terminais. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitas pasirašo Administracijos direktorius.
72. Savivaldybės iždo tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius rengia Finansų skyrius pagal Administracijos direktoriaus nustatytą tvarką ir terminus, vadovaujantis Finansų ministerijos patvirtintais viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais, taisyklėmis bei nurodymais ir pagal jos patvirtintas ataskaitų formas.
73. Savivaldybės metinius konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius rengia Finansų skyrius, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis taisyklėmis, nurodymais ir pagal jos patvirtintas atskaitomybės formas. Visi viešojo sektoriaus subjektai privalo suvesti finansinių ataskaitų duomenis į Finansų ministerijos kompiuterinę programą jos nustatyta tvarka ir terminais.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžeto lėšų apskaitos ir atskaitomybės bei Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio duomenų auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2019 m. rugsėjo 26 d.
sprendimu Nr. T-162
priedas
BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO
SUTARTIS
20_ m. .............................d. Nr. ............
Pagėgiai
Pagėgių savivaldybės administracija, įstaigos kodas 188746659, (toliau vadinama Asignavimų valdytoju), atstovaujama Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus...................................................., veikiančio pagal Pagėgių Savivaldybės administracijos nuostatus - ir ............................. (subjekto pavadinimas, kodas), toliau vadinamas lėšų naudotoju, atstovaujamas .............................., sudarė šią sutartį.
I. SUTARTIES OBJEKTAS
1.Vadovaudamasis ..................................................................................................................
(tarybos sprendimas / administracijos direktoriaus įsakymas)
....................................... asignavimų valdytojas įsipareigoja skirti lėšas, lėšų naudotojui šiam tikslui : ................................................................................................................................................, pagal patvirtintą Pagėgių savivaldybės tarybos biudžeto vykdymo programą ....................................................................................“.. .
II. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
3. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS įsipareigoja:
4. Asignavimų valdytojas turi teisę atlikti pagal šią sutartį skirtų lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo vertinimą.
5. LĖŠŲ NAUDOTOJAS įsipareigoja:
5.2. asignavimų valdytojo reikalavimu pateikti jam visą informaciją apie veiklą, kuriai finansuoti skiriamos lėšos ir jos vertinimų kriterijų įvykdymą.
5.3. Pagėgių savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyriui pateikti ataskaitą apie lėšų panaudojimą per 20 dienų nuo programos pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamų metų gruodžio 31 d. Ataskaitą pateikti pagal ekonominę išlaidų paskirtį, pridedant lėšas pateisinančius dokumentus ar jų kopijas. Nepanaudotą lėšų likutį grąžinti į asignavimų valdytojo sąskaitą ne vėliau kaip iki einamų metų gruodžio 20 d.
5.4. nedelsiant raštu pranešti asignavimų valdytojui, kad negali vykdyti veiklos ar ją tęsti netikslinga, ir grąžinti skirtas lėšas į asignavimų valdytojo sąskaitą.
III. SUTARTIES GALIOJIMO TERMINAS IR NUTRAUKIMAS
6. Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki einamų metų gruodžio 31 d. įskaitytinai.
7. Sutartis gali būti nutraukta šalių susitarimu, prieš tai įspėjus kitą šalį prieš 30 kalendorinių dienų.
IV. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS
9. Sutartis laikoma įvykdyta, kai lėšų naudotojas pateikia asignavimų valdytojui šios sutarties 5.3. punkte nurodytą ataskaitą ir suderina ją su asignavimų valdytoju. Biudžeto lėšų panaudota ataskaita yra neatsiejama šios sutarties dalis.
10. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami raštišku šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.
11. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis.
12. Ginčai dėl šios sutarties sprendžiami tarpusavio susitarimu, o nesusitarus – įstatymų nustatyta tvarka.
V.ŠALIŲ REKVIZITAI
ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS Pagėgių savivaldybės administracija, Įstaigos kodas 188746659, Vilniaus g. 9 , LT- 99288 Pagėgiai , A./s. Nr. LT807300010002596276 Swedbank , AB, banko kodas 70112
|
LĖŠŲ NAUDOTOJAS ................................................................... (pavadinimas, kodas, adresas) ................................................................... (A. s. Nr. , tel. el. paštas) |
Administracijos direktorius
________________
A.V.
|
Įstaigos vadovas
________________
A.V.
|
Biudžeto lėšų naudojimo sutarties Nr......
sudarytos 20 m…………………….. d.
priedas
_______________________________________________________________________
(lėšų naudotojo pavadinimas, registracijos kodas)
_________________________________________________________________________
Adresas, telefonas, faksas
BIUDŽETO LĖŠŲ PANAUDOJIMO
ATASKAITA
20... m.......................mėn.....d.
(litais/eurais)
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Skirta lėšų 20_ m. |
Faktiškai panaudota |
Pastaba |
|||||
2 |
8 |
|
|
|
|
Kitos išlaidos
|
|
|
|
2 |
8 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Kitiems einamiesiems tikslams
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso asignavimų
|
x |
|
|
|
....................................................................................
Lėšų naudotojo pavadinimas
................................................... ................................... .............................. ....................
Pareigos parašas vardas, pavardė data
A.V.