ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS N – (N+2) METŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. liepos 25 d. Nr. A-1035

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. lapkričio 3 d. sprendimu Nr. T- 374, 16 punktu:

1. T v i r t i n u:

1.1. Šiaulių miesto savivaldybės N – (N+2) metų investicijų programos rengimo tvarkos aprašą (pridedama);

1.2. investicinio projekto aprašymo formą (1 forma) (pridedama);

1.3. N – (N+2) metų Šiaulių miesto savivaldybės investicijų programos formą (2 forma) (pridedama);

1.4. Šiaulių miesto savivaldybės N-ųjų metų ketvirčio investicijų programos įvykdymo ataskaitos formą (3 forma) (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. A-1163 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės administracijos metinės investicijų programos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Antanas Bartulis

 


 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių m. savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017 m. liepos  d.

įsakymu Nr. A-1035

 

 

ŠIAULIŲ miesto Savivaldybės N - (N + 2) METŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS RENGIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės N - (N + 2) metų investicijų programos rengimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) N - (N + 2) metų investicijų programos (toliau – Investicijų programa) rengimo, tvirtinimo ir tikslinimo tvarką bei Investicijų programos lėšų planavimo, naudojimo, tikslinimo, apskaitos ir kontrolės reikalavimus.

2. Aprašas nereglamentuoja:

2.1. investicijų projektų rengimo ir teikimo, kad būtų gautas finansavimas iš Valstybės investicijų programos bei Valstybės investicijų programos lėšų planavimo, naudojimo, tikslinimo, apskaitos ir kontrolės reikalavimų;

2.2. investicijų projektų rengimo ir teikimo Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų ir programų finansavimui gauti bei ES fondų ir programų lėšų planavimo, tikslinimo, naudojimo ir apskaitos reikalavimų.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Šiaulių miesto savivaldybės N - (N + 2) metų investicijų programa (toliau – Investicijų programa) – trimetis Savivaldybės investavimo strategiją nustatantis dokumentas, kuriame nurodomos pagrindinės investavimo kryptys, numatomos lėšos, reikalingos Savivaldybės strateginio veiklos plano programų investicijų projektams įgyvendinti, finansavimo šaltiniai;

3.2. investicijų projektas – dokumentas, finansiškai, ekonomiškai, techniškai ir socialiai pagrindžiantis investavimo tikslus bei kitus rodiklius, nurodantis projektui įgyvendinti reikalingas lėšas bei finansavimo šaltinius ir terminus;

3.3. kapitalo investicijos – investicijos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti;

3.4. Strateginio planavimo grupė (toliau – SPG) – sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, skirta 3 metų trukmės Šiaulių miesto savivaldybės strateginio veiklos plano (SVP) rengimui koordinuoti, sprendimams dėl naujų priemonių įtraukimo į SVP priimti, projektų įgyvendinimo prioritetams nustatyti, metinei SVP įgyvendinimo stebėsenai koordinuoti;

3.5  struktūriniai padaliniai – Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai (Departamentai, į departamentų sudėtį įeinantys ir neįeinantys skyriai, seniūnijos);

3.6. ūkio subjektai – Savivaldybės reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos, įmonės ir organizacijos;

3.7. investicijų projekto vykdytojas –struktūriniai padaliniai ir ūkio subjektai atsakingi  už tam tikro investicijų projekto įgyvendinimą.

4. Investicijų programa yra sudėtinė Savivaldybės strateginio veiklos plano ir biudžeto  dalis.

5. Investicijų programa rengiama:

5.1. vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintais strateginio planavimo dokumentais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais investicijų planavimą, panaudojimą ir kontrolę (apskaitą);

5.2. atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atitinkamų metų valstybės kapitalo investicijų sumas Savivaldybės investicijų projektams finansuoti (įskaitant valstybės biudžeto specialiąsias dotacijas Valstybės investicijų programos numatytiems projektams finansuoti).

6. Investicijų programai finansuoti skiriamos:

6.1. Savivaldybės biudžeto lėšos;

6.2. skolintos lėšos;

6.3. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos;

6.4. kitos Savivaldybės lėšos (tikslinės lėšos, skirtos Savivaldybės tarybos sprendimais, ir kt.);

6.5. valstybės biudžeto lėšos, skirtos Savivaldybės investicijų projektams finansuoti;

6.6. ES lėšos, skirtos paramai;

6.7. fizinių ir juridinių asmenų lėšos.

 

II SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

7. Investicijų programos lėšomis finansuojami visi kapitalo investicijų projektai.

8. Investicijų programos lėšomis negali būti finansuojama:

8.1. palūkanų mokėjimas pagal paskolos ar išperkamosios nuomos sutartį, taip pat skolos grąžinimas ar kitoks Savivaldybės bei Savivaldybės reguliavimo sričiai priskirtų ūkio subjektų įsiskolinimų padengimas (išskyrus įsiskolinimų už atliktus statybos darbus bei išperkamosios nuomos būdu įsigyjamą įrangą pagal investicijų projektus padengimą);

8.2. bet kokių objektų eksploatavimo ir (ar) priežiūros išlaidos;

8.3. bet kokių objektų likvidavimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai tai yra neatsiejama kito projekto, susijusio su kapitalo investicijomis, dalis;

8.4. parkų, miškų, ežerų, paplūdimių ir kitų teritorijų tvarkymas, valymas bei priežiūra, išskyrus atvejus, kai tai yra neatsiejama kito projekto, susijusio su kapitalo investicijomis, dalis;

8.5  miesto gatvių, kelių, aikštelių važiuojamosios dalies ženklinimas, paprastų pėsčiųjų perėjų įrengimas, išskyrus atvejį, kai tai yra sudėtinė kito projekto, susijusio su kapitalo investicijomis (naujų gatvių tiesimu, sankryžų rekonstravimu ir pan.), dalis;

8.6. trumpalaikio turto įsigijimas (išskyrus atvejus, kai įsigyjamas trumpalaikis turtas yra sudėtinė investicijų projekto dalis);

8.7 darbo priemonių įsigijimas – tarp jų kompiuterinės ir programinės įrangos įsigijimas, išskyrus atvejus, kai tokia programinė ar kompiuterinė įranga yra sudėtinė kito projekto, susijusio su kapitalo investicijomis, dalis ir (ar) tiesiogiai panaudojama teikiant viešąsias (švietimo, sveikatos apsaugos ar kitokias) paslaugas;

8.8. konsultacinės paslaugos, išskyrus atvejus, kai tai yra neatsiejama kito projekto, susijusio su kapitalo investicijomis, dalis;

8.9. studijų (analizių) rengimo paslaugos, išskyrus atvejus, kai tokia studija (analizė) yra neatsiejama kapitalo investicijų projekto dalis arba šios studijos (analizės) parengimas yra būtinas kapitalo investicijų projektui pradėti;

8.10. visų rūšių pašalpos, mokesčiai, su darbo santykiais susiję mokėjimai;

8.11. kiti su kapitalo investicijomis nesusiję projektai;

9. Ginčytinais atvejais galutinį sprendimą dėl projekto parengimo kokybės ir įtraukimo į Investicijų programą priima SPG Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento teikimu.

 

III SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ TEIKIMAS IR PROGRAMOS TVIRTINIMAS

 

10. Ūkio subjektai:

10.1. iki kiekvienų metų liepos 1 dienos parengia ir pateikia juos kuruojančiam struktūriniam padaliniui siūlomų įgyvendinti investicijų projektų sąrašą ir aprašymus (1 forma) su oficialiu vadovo raštu;

10.2. privalo atsižvelgti į kuruojančio struktūrinio padalinio pateiktas rekomendacijas bei pastabas ir prireikus patikslinti investicijų projektą.

11. Struktūrinių padalinių vadovai:

11.1. organizuoja jų reguliavimo sričiai priskirtų ūkio subjektų ir struktūrinių padalinių investicijų projektų rengimą ir pirminį vertinimą;

11.2. gali konsultuotis dėl projektų finansinės dalies rengimo, taip pat projektų finansavimo klausimais su struktūrinių padalinių specialistais;

11.3. atsako už investicijų projektų parengimo kokybę.

12. Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai iki kiekvienų metų rugpjūčio 25 dienos parengia ir pateikia Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamentui siūlomų įgyvendinti investicijų projektų sąrašą (2 forma)  ir aprašymus (1 forma) su oficialiu  struktūrinio padalinio vadovo raštu. Siūlomi įgyvendinti projektai turi būti išdėstyti prioriteto tvarka.

13. Dėl investicijų projektų, finansuojamų ES struktūrinių fondų (programų) lėšomis, bendro finansavimo turi būti suderinta (t. y. turi būti vizuotas finansavimui teikiamų projektų sąrašas) su Projektų valdymo skyriumi.

14. Apie kiekvieną investicijų projektą, siūlomą įtraukti į Investicijų programą, pateikiama ši informacija (1 forma):

14.1 projekto pavadinimas, kuris negali būti keičiamas per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį;

14.2. trumpas projekto aprašymas (projekto tikslas, uždaviniai, siektini rezultatai);

14.3. kokioje įgyvendinimo stadijoje yra projektas (ar įvykdyti projektavimo darbai, ar gauti statybos leidimai). Jei projektas yra tęstinis – kokie buvo atlikti darbai ir kiek lėšų buvo panaudota iki planuojamų metų pradžios;

14.4. nurodyta Savivaldybės veiklos plano programa (ir jos numeris), veiklos plano priemonės (papriemonės) kodas, pagal kurią projektas turi būti įgyvendinamas;

14.5. įgyvendinimo terminai (projekto įgyvendinimo pradžios ir pabaigos metai);

14.6. bendra numatoma projekto vertė. Į projekto vertę taip pat turi būti įtrauktos projektavimo išlaidos (kur taikoma), kadangi projektavimas yra projekto dalis (ne atskiras projektas);

14.7. planuojamiems metams prašomas finansavimas iš Investicijų programos lėšų.

15. Finansavimas projektams skiriamas atsižvelgiant į tai:

15.1. ar investicijų projektas finansuojamas ES struktūrinių fondų (programų) lėšomis (ar rengiama (parengta) paraiška ES paramai gauti);

15.2. ar projektas yra tęstinis (ar buvo finansuojamas Savivaldybės lėšomis praėjusiais metais);

15.3. ar projekto investicijos numatytos vykdant Savivaldybės įsipareigojimus pagal sudarytas sutartis;

15.4. ar projektas yra įtrauktas (arba buvo Savivaldybės siūlomas įtraukti) į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą;

15.5. ar įgyvendinus projektą sumažėtų eksploatacinės išlaidos arba būtų sukurtos naujos darbo vietos.

16. Strateginio planavimo ir finansų skyrius parengia bendrą N - (N + 2) metų investicijų programos projektą (2 forma) ir teikia jį svarstymui SPG posėdyje.

 

IV SKYRIUS

KAPITALO INVESTICIJŲ NAUDOJIMAS IR APSKAITA

 

17. Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai ir ūkio subjektai Investicijų programoje numatytas lėšas naudoja tik šioje programoje nurodytiems investicijų projektams įgyvendinti, neviršydami atitinkamam laikotarpiui jiems įgyvendinti numatyto lėšų dydžio.

18. Kiekvieno ketvirčio pabaigoje iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos Apskaitos skyrius pateikia informaciją apie faktiškai per ataskaitinį ketvirtį panaudotus asignavimus projektams įgyvendinti pagal kiekvieną Investicijų programoje numatytą finansavimo šaltinį.

19. Kiekvieno ketvirčio pabaigoje investicijų projektų vykdytojai užpildo tarpinę ataskaitą ( 3 forma) apie faktinį investicijų projektų veiklų įgyvendinimą per ataskaitinį ketvirtį bei neįvykdymo priežastis ir iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos pateikia ją Strateginės plėtros ir ekonomikos departamentui su oficialiu  struktūrinio padalinio vadovo raštu.

20. Tarpinėje ataskaitoje pateikiama informacija apie:

20.1. per ketvirtį įvykdytus investicijų projekto įgyvendinimo darbus (suteiktas paslaugas) ir nurodo konkrečius pasiektus rezultatus ar rodiklius (pvz.: atlikti projektavimo darbai ir pan.);

20.2. investicijų projekto darbus (paslaugas), numatomus įgyvendinti iki metų pabaigos, kurie bus finansuojami iš Investicijų programos lėšų;

21. Tarpinės ataskaitos pildomos panaudotų lėšų kaupimo principu (t. y. atsiskaitant už 3, 6 ir 9 mėnesių bei metinį lėšų panaudojimą).

22. Tuo atveju, jei lėšos nebus panaudotos, investicijų projektų vykdytojai privalo iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos pateikti raštu Strateginio planavimo ir finansų skyriui informaciją apie nepanaudotas lėšas.

23. Galutinę metinę ataskaitą investicijų projektų vykdytojai užpildo ir pateikia Strateginės plėtros ir ekonomikos departamentui raštu ne vėliau kaip iki kitų metų vasario 1 dienos.

24. Galutinėje metinėje ataskaitoje pateikiama informacija apie:

24.1. asignavimus, faktiškai panaudotus projektams pagal kiekvieną Investicijų programoje numatytą finansavimo šaltinį (pagal Aprašo 6 punktą);

24.2. įvykdytus investicijų projektų įgyvendinimo darbus (suteiktas paslaugas), kuriems apmokėti buvo panaudotos Investicijų programos lėšos (pagal Aprašo 24.1 punktą ir nurodoma konkretūs pasiekti rezultatai ar rodikliai (pvz.: atlikti projektavimo darbai ir pan.);

24.3. tuo atveju, jei nebuvo pasiekti planuoti investicijų projektų įgyvendinimo rezultatai, nurodomos rezultato nepasiekimo priežastys;

25. Aprašo 17-22 punktų nuostatų įgyvendinimas neatleidžia asignavimų valdytojų nuo prievolės įprastine tvarka teikti Strateginio planavimo ir finansų skyriui visą su investicijų projektams skirtų asignavimų panaudojimu susijusią informaciją, kaip to reikalauja Lietuvos Respublikos ir Savivaldybės norminiai teisės aktai.

 

V SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROGRAMOS TIKSLINIMAS

 

26. Investicijų programa tikslinama kas ketvirtį ta pačia tvarka, kaip ir tvirtinama.

27. Investicijų projektų vykdytojai informaciją apie poreikį keisti Investicijų programos projektų duomenis teikia Strateginės plėtros ir ekonomikos departamentui.

28. Pasiūlymai dėl Investicijų programoje numatytų investicijų projektų finansavimo patikslinimo ar naujų projektų įtraukimo į Investicijų programą teikiami vadovaujantis Aprašo 14-15 punktų nuostatomis.

29. Strateginio planavimo ir finansų skyrius organizuoja tikslinamos Investicijų programos teikimą SPG.

 

VI SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

30. Aprašas gali būti keičiamas ar naikinamas Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento teikimu, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

31. Tai, kas nereglamentuota šiame Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

 

________________