Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2021 M. BALANDŽIO 22 D. ĮSAKYMO NR. A1-320 „DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ AKREDITUOTAI PAGALBAI NUO NUSIKALSTAMOS VEIKOS NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS TEIKTI POREIKIO NUSTATYMO, ŠIŲ LĖŠŲ PLANAVIMO, PASKIRSTYMO, PERVEDIMO, NAUDOJIMO, ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. birželio 27 d. Nr. A1-430

Vilnius

 

1. Pakeičiu Valstybės biudžeto lėšų akredituotai pagalbai nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikti poreikio nustatymo, šių lėšų planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A1-320 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų akredituotai pagalbai nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikti poreikio nustatymo, šių lėšų planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. birželio 30 d.

 

 

 

Finansų ministrė,

einanti socialinės apsaugos ir

darbo ministro pareigas                                                                                               Gintarė Skaistė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro

2021 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. A1-320

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro

2024 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. A1-430

redakcija)

 

 

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ AKREDITUOTAI PAGALBAI NUO NUSIKALSTAMOS VEIKOS NUKENTĖJUSIEMS ASMENIMS TEIKTI POREIKIO NUSTATYMO, ŠIŲ LĖŠŲ PLANAVIMO, PASKIRSTYMO, PERVEDIMO, NAUDOJIMO, ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės biudžeto lėšų akredituotai pagalbai nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims teikti poreikio nustatymo, šių lėšų planavimo, paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – lėšos), skirtų akredituotai pagalbai nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims (toliau – nukentėjęs asmuo), numatytai Lietuvos Respublikos pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatyme (toliau – akredituota pagalba), teikti, poreikio nustatymo, šių lėšų planavimo, paskirstymo, pervedimo pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims tarnyboms (toliau – pagalbos tarnyba), lėšų akredituotai pagalbai einamaisiais biudžetiniais metais teikti naudojimo sutarčių (toliau – lėšų naudojimo sutartis) sudarymo, lėšų naudojimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką.

2. Lėšų akredituotai pagalbai teikti poreikį ateinančiais biudžetiniais metais nustato Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), atsižvelgdama į:

2.1. Ministerijai nustatytas didžiausias galimas valstybės biudžeto asignavimų sumas, skirtas pagalbos tarnybų teikiamai akredituotai pagalbai nukentėjusiam asmeniui finansuoti;

2.2. Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) parengtą pagalbos tarnybų pateikto lėšų akredituotai pagalbai teikti poreikio suvestinę (nurodomas ateinančiais biudžetiniais metais akredituotą pagalbą teiksiančių pagalbos tarnybų skaičius ir planuojamas akredituotos pagalbos gavėjų skaičius jose, atsižvelgiant į akredituotos pagalbos poreikio patenkinimą praėjusiais biudžetiniais metais).

3. Lėšų naudojimo sutarčių sudarymą, lėšų naudojimą, atsiskaitymą už panaudotas lėšas organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Departamentas.

4. Apraše nurodyti prašymai, dokumentai, informacija Departamentui ir (ar) pagalbos tarnybai gali būti teikiami ir gaunami per Departamento Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinę sistemą (toliau – informacinė sistema) (informacinės sistemos interneto svetainės adresas: https://sopas1.sppd.lt/login) (nesant galimybės tai padaryti per informacinę sistemą arba jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, – elektroniniu paštu sppd@sppd.lt).

Jeigu prašymai, dokumentai, informacija teikiami elektroniniu paštu, jie turi būti pasirašyti įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus (toliau – kvalifikuotas elektroninis parašas).

5. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatyme.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ AKREDITUOTAI PAGALBAI TEIKTI POREIKIO NUSTATYMAS, JŲ PLANAVIMAS, PASKIRSTYMAS, LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS IR LĖŠŲ AKREDITUOTAI PAGALBAI TEIKTI PERVEDIMAS

 

6. Pagalbos tarnybos dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti ateinantiems biudžetiniams metams iki einamųjų metų kovo 1 dienos Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka kreipiasi į Departamentą ir pateikia informaciją apie ateinančiais biudžetiniais metais akredituotą pagalbą teiksiančių pagalbos tarnybų vietų, kuriose bus teikiama pagalba, adresus ir planuojamą akredituotos pagalbos gavėjų skaičių jose, atsižvelgiant į akredituotos pagalbos poreikio patenkinimą praėjusiais biudžetiniais metais.

Pagalbos tarnybos, kurioms einamaisiais metais suteikta teisė teikti akredituotą pagalbą, dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti ateinantiems biudžetiniams metams iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka kreipiasi į Departamentą ir pateikia ateinančiais biudžetiniais metais planuojamą akredituotos pagalbos gavėjų skaičių, nurodydamos šio skaičiaus pagrindimą.

7. Lėšos akredituotai pagalbai teikti pagalbos tarnyboms biudžetiniams metams paskirstomos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo proporcingai, pagal planuojamą akredituotos pagalbos gavėjų skaičių pagalbos tarnybose, vienam akredituotos pagalbos gavėjui pagalbos tarnybose skiriant vidutiniškai ne daugiau nei 3 bazinių socialinių išmokų dydžio lėšų sumą, neviršijant maksimalių valstybės biudžeto asignavimų sumų, skirtų pagalbos tarnybų teikiamai akredituotai pagalbai nukentėjusiam asmeniui finansuoti ir atsižvelgiant į konkrečiai pagalbos tarnybai nustatytą teisės teikti akredituotą pagalbą terminą.

Jei pagalbos tarnybai nustatytas teisės teikti akredituotą pagalbą terminas baigiasi anksčiau nei einamųjų biudžetinių metų gruodžio 31 diena, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo nurodoma, iki kokios datos konkrečiai pagalbos tarnybai skiriamos lėšos akredituotai pagalbai teikti.

Jei pagalbos tarnybos teikiama pagalba socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka akredituojama ne nuo einamųjų biudžetinių metų pradžios, lėšos akredituotai pagalbai teikti pagalbos tarnybai skiriamos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo nuo kitų biudžetinių metų sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos arba iki Departamento direktoriaus ar jo įgalioto Departamento valstybės tarnautojo sprendimo dėl teisės teikti akredituotą pagalbą suteikimo galiojimo pabaigos.

8. Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymas dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo gali būti keičiamas, atsiradus papildomam lėšų poreikiui ar paaiškėjus, kad pagalbos tarnyba lėšų nepanaudos, atsižvelgus į papildomų lėšų poreikį ar nepanaudotų lėšų dydį, ar kai teisė teikti akredituotą pagalbą Pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatyme nustatytais atvejais panaikinama Departamento direktoriaus ar jo įgalioto Departamento valstybės tarnautojo sprendimu.

9. Departamentas per informacinę sistemą organizuoja lėšų naudojimo sutarčių su pagalbos tarnybomis sudarymą socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo nurodytam laikotarpiui ir jas pasirašo per 20 darbo dienų nuo atitinkamų metų, kuriems skirtas finansavimas, išlaidų pagalbos tarnybų veikloms vykdyti sąmatų (toliau – išlaidų sąmata), pateiktų Aprašo 10 punkte nustatyta tvarka, pateikimo Departamentui dienos. Lėšų naudojimo sutartys turi atitikti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte nustatytus reikalavimus, prie lėšų naudojimo sutarčių turi būti pridėtos pagalbos tarnybų parengtos ir su Departamentu suderintos išlaidų sąmatos.

10. Departamentas per 5 darbo dienas nuo socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymo dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo įsigaliojimo dienos prašo pagalbos tarnybų, kurioms skirta lėšų, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio prašymo gavimo dienos pateikti išlaidų sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktą formą. Departamentas, susipažinęs su pagalbos tarnybos pateikta išlaidų sąmata, gali kreiptis į pagalbos tarnybą su prašymu per 2 darbo dienas nuo Departamento kreipimosi patikslinti išlaidų sąmatą ir (ar) pateikti trūkstamą informaciją. Išlaidų sąmata gali būti tikslinama ne daugiau kaip 2 kartus. Išlaidų sąmatos tikslinimo terminai neįskaičiuojami į šiame punkte nustatytą 10 darbo dienų terminą.

Jeigu per šiame punkte nustatytą terminą pagalbos tarnyba nepateikia išlaidų sąmatos arba jos nepatikslina ir (ar) nepašalina jų trūkumų, Departamentas teikia Ministerijai pasiūlymą pakeisti socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymą dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo ir lėšų šiai pagalbos tarnybai neskirti (nurodomas pagalbos tarnybos pavadinimas ir juridinio asmens kodas).

11. Departamentas pagal pagalbos tarnybų pateiktas išlaidų sąmatas kiekvieną ketvirtį lėšų naudojimo sutartyse nustatyta tvarka teikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui mokėjimo paraiškas pervesti lėšas pagalbos tarnyboms akredituotai pagalbai teikti.

 

III SKYRIUS

IŠLAIDŲ SĄMATŲ TIKSLINIMAS

 

12. Pagalbos tarnyba prireikus, bet ne dažniau nei 2 kartus per einamąjį ketvirtį ir likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, turi teisę tikslinti išlaidų sąmatą, nekeisdama socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo atitinkamiems biudžetiniams metams jai skirtos lėšų akredituotai pagalbai teikti sumos, pateikdama Departamentui motyvuotą prašymą tikslinti išlaidų sąmatą (nurodomas pagalbos tarnybos pavadinimas, juridinio asmens kodas, lėšų naudojimo sutarties data, numeris ir išdėstomas motyvuotas prašymas tikslinti išlaidų sąmatą). Kartu pateikiamas ir lyginamasis tikslinamos išlaidų sąmatos variantas ar palyginimas, kaip bus pakeista informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse.

13. Departamentas per 5 darbo dienas išnagrinėja motyvuotą pagalbos tarnybos prašymą tikslinti išlaidų sąmatą, pateiktą Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka ir terminais, ir, pritaręs išlaidų sąmatos pakeitimo projektui, apie tai informuoja pagalbos tarnybą. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas per informacinę sistemą.

14. Jei Departamentas nustato netikslumų pagalbos tarnybos pateiktame išlaidų sąmatos projekte, jis informuoja pagalbos tarnybą apie nustatytus netikslumus ir prašo juos pašalinti, nustatydamas protingą terminą, bet ne ilgesnį nei 5 darbo dienos. Pagalbos tarnybai pašalinus netikslumus ir apie tai informavus Departamentą, jis pritaria išlaidų sąmatos pakeitimo projektui ir apie tai informuoja pagalbos tarnybą.

15. Esant papildomam lėšų poreikiui ar paaiškėjus, kad pagalbos tarnyba lėšų nepanaudos, pagalbos tarnyba Departamentui pateikia motyvuotą prašymą pakeisti lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymą (nurodomas pagalbos tarnybos pavadinimas, juridinio asmens kodas, lėšų naudojimo sutarties data, numeris ir išdėstomas motyvuotas prašymas tikslinti išlaidų sąmatą). Kartu pateikiamas lyginamasis tikslinamos išlaidų sąmatos variantas ar palyginimas, kaip bus pakeista informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse.

16. Departamentas, gavęs motyvuotą pagalbos tarnybos prašymą pakeisti lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymą, nurodytą Aprašo 15 punkte, per 3 darbo dienas pateikia Ministerijai jos nurodytu elektroninio pašto adresu pasiūlymą pakeisti lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymą (nurodomas pagalbos tarnybos pavadinimas, juridinio asmens kodas ir lėšų sumos). Ministerija, per 20 darbo dienų išnagrinėjusi Departamento pateiktą pasiūlymą pakeisti lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymą ir jam pritarusi, parengia socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymo projektą dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo pakeitimo. Jeigu Ministerija nepritaria Departamento pasiūlymui pakeisti lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymą, ji apie tai informuoja Departamentą jo nurodytu elektroninio pašto adresu, nurodydama priežastis.

17. Įsigaliojus socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymui dėl lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymo pagalbos tarnyboms pakeitimo, kuriuo keičiamas lėšų akredituotai pagalbai teikti paskirstymas, Departamentas kreipiasi į pagalbos tarnybą ir nurodo per 5 darbo dienas nuo nurodyto įsakymo įsigaliojimo dienos pateikti jam motyvuotą prašymą patikslinti išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamos išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip bus pakeista informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutės. Departamentui išnagrinėjus pagalbos tarnybos pateiktą motyvuotą prašymą ir pritarus patikslintos išlaidų sąmatos projektui, susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas per informacinę sistemą.

 

IV SKYRIUS

LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ JAS

 

18. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su akredituotos pagalbos teikimo veiklomis ir būtinos joms vykdyti, pagrįstos akredituotos pagalbos teikimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu, išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (pavyzdžiui: darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais) ir akredituotos pagalbos teikimą patvirtinančiais dokumentais (pavyzdžiui: pasiektų veiklos rezultatų ataskaita, pagalbos tarnybos žurnalais, pagalbos priemonių įgyvendinimo planais, mokymų ir (ar) seminarų darbotvarkėmis bei juose dalyvavusių asmenų sąrašais, viešinimo informacija arba jų kopijomis).

19. Pagalbos tarnybos pagal lėšų naudojimo sutartį gautas lėšas akredituotai pagalbai teikti naudoja, vadovaudamosi šiais Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“, (toliau – Klasifikacija) papunkčiais:

19.1. „2.1.1.1.1.1. Darbo užmokestis pinigais“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima pagalbos tarnybos, teikiančios akredituotą pagalbą darbuotojų, kurie įdarbinti pagal darbo sutartis ir kurių pareigybių aprašymuose numatytos funkcijos organizuoti ir teikti akredituotą pagalbą, darbo užmokestį. Prie šių išlaidų taip pat priskiriamos „pasyviojo budėjimo namie“ išlaidos pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 118 straipsnio 4 dalį (ne mažesnė kaip 20 procentų dydžio vidutinio darbo užmokesčio per mėnesį priemoka už kiekvieną budėjimo ne darbovietėje savaitę). Išlaidos darbo užmokesčiui pinigais ir socialinio draudimo įmokoms, nurodytoms Aprašo 19.2 papunktyje, turi sudaryti ne daugiau kaip 80 procentų pagal lėšų naudojimo sutartį skirtų lėšų;

19.2. „2.1.2.1.1.1. Socialinio draudimo įmokos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima socialinio draudimo įmokas, mokamas nuo akredituotą pagalbą teikiančios pagalbos tarnybos darbuotojams, organizuojantiems ir teikiantiems akredituotą pagalbą, apskaičiuoto darbo užmokesčio;

19.3. „2.2.1.1.1.05. Ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima ryšio paslaugų (interneto, telefono, pašto siuntimo ir kitų ryšių paslaugų), ryšio linijos įrengimo išlaidas;

19.4. 2.2.1.1.1.06. Transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo, transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidas, susijusias su nukentėjusio asmens pavėžėjimo arba jo palydėjimo į kitas įstaigas paslaugomis, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

19.5. „2.2.1.1.1.14. Materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima patalpų, skirtų akredituotai pagalbai teikti, nuomos išlaidas;

19.6. 2.2.1.1.1.16. Kvalifikacijos kėlimo išlaidos. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima darbuotojų profesinės kvalifikacijos, įgūdžių, žinių tobulinimo išlaidas. Prie šių išlaidų taip pat priskiriamos išlaidos darbuotojų mokymams ir seminarams rengti, įskaitant išlaidas, skirtas savanorių kvalifikacijai kelti;

19.7. „2.2.1.1.1.17. Ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima akredituotai pagalbai teikti reikalingų konsultantų (psichologo, teisininko) paslaugų teikimo išlaidas;

19.8. „2.2.1.1.1.20. Komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima patalpų ar jų dalies, skirtų akredituotai pagalbai teikti, komunalines (šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo) išlaidas;

19.9. „2.2.1.1.1.23. Viešinimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo, leidybos bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas;

19.10. „2.2.1.1.1.30. Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos“. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos apima akredituotos pagalbos gavėjų laikino apgyvendinimo išlaidas, vertimo, kanceliarinių prekių, reikmenų, ūkinio inventoriaus ir priemonių, reikalingų akredituotai pagalbai teikti, įsigijimo išlaidas, mokesčius bankams už pavedimus ir kitas jų paslaugas, buhalterinės apskaitos paslaugų įsigijimo išlaidas (išskyrus ilgalaikį turtą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė yra 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė);

19.11. „2.7.3.1.1.1. Darbdavių socialinė parama pinigais“. Šiame papunktyje nurodytoms išlaidoms apmokėti skirtos lėšos planuojamos ir naudojamos darbo užmokesčiui nenutrūkstamai mokėti ligos atveju (už pirmas dvi ligos dienas) ir išeitinėms išmokoms mokėti.

20. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

20.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

20.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;

20.3. išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki ataskaitinių kalendorinių metų, einančių prieš einamuosius kalendorinius metus, gruodžio 31 dienos imtinai;

20.4. pagalbos tarnybos skoloms padengti, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su akredituotos pagalbos teikimu, padengti, investicijų projektams finansuoti skirtos išlaidos;

20.5. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pagalbos tarnybai, nuomos pagalbos tarnybos veiklai vykdyti išlaidos;

20.6. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui, tepalams ir remontui;

20.7. kitos tiesiogiai su akredituotos pagalbos tarnybos veikla nesusijusios išlaidos.

21. Pagalbos tarnybos paslaugas ir (ar) prekes akredituotai pagalbai teikti turi įsigyti ne didesnėmis, nei yra įprasta, rinkos kainomis, laikydamosi racionalaus lėšų naudojimo principo, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Pagalbos tarnyba kiekvienam ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 dienos per informacinę sistemą teikia Departamentui atitinkamai ketvirtines ir metinę veiklų įvykdymo ir finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje nustatytas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

22.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis teikiant didėjančia tvarka, už visus einamuosius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą akredituotos pagalbos teikimo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

22.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis teikiant didėjančia tvarka, už visus einamuosius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio didėjimo tvarka, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą akredituotos pagalbos teikimo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

22.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodyta: valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis teikiant didėjančia tvarka, už visus einamuosius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą akredituotos pagalbos teikimo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

22.4. veiklų įvykdymo ataskaita (duomenis teikiant didėjančia tvarka, už visus einamuosius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio didėjimo tvarka, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą akredituotos pagalbos teikimo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus).

23. Pagalbos tarnyba Departamentui teikiamose ketvirtinėje ir metinėje veiklų įvykdymo ataskaitose privalo nurodyti šiuos pagalbos tarnybos veiklos ataskaitinio laikotarpio duomenis didėjimo tvarka:

23.1. užregistruotų nukentėjusių asmenų (savarankiškai besikreipusių asmenų; asmenų, dėl kurių kreipėsi kiti asmenys; asmenų, kuriuos į pagalbos tarnybą nukreipė pirmojo kontakto institucijos) skaičių;

23.2. unikalių (pagalbą gavusių pagalbos tarnyboje nesikartojančių asmenų) nukentėjusių asmenų, kuriems buvo suteikta akredituota pagalba, skaičių, nurodydama jų lytį, kiek iš jų vaikų ir asmenų su negalia;

23.3. nukentėjusių asmenų, kurie atsisakė pasiūlytos akredituotos pagalbos, skaičių;

23.4. nukentėjusių asmenų, gavusių akredituotą pagalbą pagalbos tarnyboje, dalį, skaičiuojamą nuo visų užregistruotų nuo nusikalstamos veikos nukentėjusių asmenų, sutikusių priimti akredituotą pagalbą;

23.5. suteiktų paslaugų skaičių pagal Pagalbos nuo nusikalstamos veikos nukentėjusiems asmenims įstatyme nurodytas pagalbos tarnybos funkcijas;

23.6. vidutinį vienam nukentėjusiam asmeniui suteiktų paslaugų skaičių;

23.7. nusikalstama veika (-os), nuo kurios (-ių) (galimai) nukentėjo asmuo (pavyzdžiui, nusikalstamos veikos pavadinimas).

24. Einamaisiais kalendoriniais metais pagalbos tarnyboms skirtos lėšos akredituotai pagalbai teikti naudojamos iki einamųjų kalendorinių metų gruodžio 31 dienos. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo einamųjų kalendorinių metų sausio 1 dienos iki lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų gruodžio 31 dienos.

25. Pagalbos tarnybos einamaisiais kalendoriniais metais nepanaudotas lėšas akredituotai pagalbai teikti privalo grąžinti Departamentui iki kitų kalendorinių metų, einančių po atskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 dienos, pervesdamas jas į lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Departamento banko sąskaitą.

Jei pagalbos tarnybos einamaisiais kalendoriniais metais nepasiekia lėšų naudojimo sutartyje nurodyto akredituotos pagalbos gavėjų, kuriems jos įsipareigojo suteikti akredituotą pagalbą, skaičiaus, lėšas už nepasiektą akredituotos pagalbos gavėjų skaičių, apskaičiuojamas nepasiektą akredituotos pagalbos gavėjų skaičių dauginant iš 3 bazinių socialinių išmokų dydžio, jos privalo grąžinti Departamentui iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 dienos.

Jei pagalbos tarnybai nustatytas teisės teikti akredituotą pagalbą terminas baigiasi anksčiau nei einamųjų kalendorinių metų gruodžio 31 dieną, lėšas už nepasiektą akredituotos pagalbos gavėjų skaičių, apskaičiuotas šio punkto antrojoje pastraipoje nustatyta tvarka, ji privalo grąžinti Departamentui iki kito mėnesio, einančio po mėnesio, kai pagalbos tarnybai baigiasi terminas teikti akredituotą pagalbą, 5 dienos.

26. Departamentas pagalbos tarnybų grąžintas lėšas grąžina į valstybės iždo sąskaitą iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 10 dienos.

 

 

 

 

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Pagalbos tarnybos privalo užtikrinti, kad akredituotai pagalbai teikti skirtos lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgdamos į lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir lėšų naudojimo sutarčių nuostatas.

28. Ministerijos ir (ar) Departamento prašymu pagalbos tarnyba privalo pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, susijusius su akredituotai pagalbai teikti skirtų lėšų (pa)naudojimu lėšų naudojimo sutarties galiojimo metu ir 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po šios sutarties galiojimo pabaigos.

29. Pagalbos tarnybos atsako už informacijos ir (ar) dokumentų, kuriuos pagalbos tarnybos pateikė Ministerijai ir (ar) Departamentui, teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą.

30. Departamentas koordinuoja ir kontroliuoja sutarčių vykdymą, siekdamas užtikrinti, kad pagalbos tarnyboms skirtos lėšos akredituotai pagalbai teikti būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį. Pagalbos tarnybų veiklos ir lėšų panaudojimo vidaus auditą atlieka Ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

31. Ministerijai ir (ar) Departamentui nustačius, kad akredituotai pagalbai teikti skirtos lėšos naudojamos ar panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį ir (ar) nesilaikant lėšų naudojimo sutarčių, lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, jos grąžinamos Departamentui lėšų naudojimo sutartyse nustatyta tvarka ir terminais arba išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

32. Asmenų duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.

33. Pagalbos tarnybos veiklos dokumentai tvarkomi ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

34. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

__________________