ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR BIUDŽETO PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 7 d. Nr. M-391
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo, patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2022 m. birželio 2 d. sprendimu Nr. T-265 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ 10 punktu:
1. T v i r t i n u Šiaulių miesto savivaldybės strateginio veiklos plano ir biudžeto projektų rengimo taisykles (pridedama).
2. L a i k a u netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 16 d. įsakymą Nr. A-358 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto projekto rengimo taisyklių patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės
2023 m. birželio 7 d.
mero potvarkiu Nr. M-391
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR BIUDŽETO PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės Strateginio veiklos plano ir biudžeto projektų rengimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės Strateginio veiklos plano (toliau – SVP) projekto ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžeto) projekto rengimo, svarstymo ir teikimo tvirtinti procedūras ir terminus.
2. SVP ir savivaldybės biudžeto projektus rengia Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir finansų skyrius (toliau – Strateginio planavimo ir finansų skyrius).
3. SVP projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Strateginio valdymo metodika, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašu.
4. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentais, Savivaldybės sutartiniais įsipareigojimais ir Taisyklėmis.
5. SVP projektas yra savivaldybės biudžeto projekto pagrindas. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai SVP programoms įgyvendinti turi atitikti asignavimus, numatytus SVP.
6. SVP ir savivaldybės biudžeto projektams parengti naudojamos Savivaldybės mero (toliau – meras) potvarkiu patvirtintos SVP ir savivaldybės biudžeto projektų rengimo formos.
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ PLANAVIMAS
8. Savivaldybės administracijos skyrių (toliau – skyriai) ir Šiaulių apskaitos centro (toliau – Apskaitos centras) atsakingi darbuotojai iki birželio 15 d. suveda į IS Strapis duomenis apie N-(N+2) metams (toliau tekste - 3 biudžetiniai metai, kur N - pirmieji biudžetiniai metai, N+1 – antrieji biudžetiniai metai ir N+2 – tretieji biudžetiniai metai) prognozuojamas įplaukas į savivaldybės biudžetą (forma PAJ_01):
8.1. Strateginio planavimo ir finansų skyrius – apie nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius, pajamas iš baudų ir konfiskacijos;
8.2. Ekonomikos ir investicijų skyrius – apie dividendų, valstybės rinkliavos už skyriaus išduodamas licencijas verstis licencijuojama veikla išdavimą arba perregistravimą, vietinės rinkliavos už leidimo prekiauti ar teikti paslaugas išdavimą, mokesčio už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą;
8.3. Turto valdymo skyrius – apie pajamas iš negyvenamųjų patalpų, aikštelių nuomos, negyvenamųjų patalpų pardavimo pajamas, apie savivaldybės nuosavybės teise priklausančių butų nuomos pajamas;
8.4. Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyrius – apie pajamas iš žemės realizavimo, valstybės rinkliavos už statybos leidimo išdavimą, leidimo griauti statinį išdavimą, vietinės rinkliavos už vaizdinės (išorinės) komercinės reklamos leidimų išdavimą;
8.5. Miesto ūkio ir aplinkos skyrius – apie mokesčio už aplinkos teršimą, saugotinus medžius, mokesčio už valstybinius gamtos išteklius, vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, valstybės rinkliavos už leidimo išdavimą vežti keleivius, valstybės rinkliavos už žemės ūkio mašinų registraciją ir techninę apžiūrą, valstybės rinkliavos už leidimo išdavimą vežti krovinius didžiagabaritėmis ir sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, vietinės rinkliavos už leidimo atlikti kasinėjimo darbus išdavimą, vietinės rinkliavos už naudojimąsi mokamomis automobilių stovėjimo vietomis, įmokos už infrastruktūros plėtrą ir kt.;
8.6. Civilinės metrikacijos skyrius – apie valstybės rinkliavos už civilinės būklės aktų registravimą, civilinės būklės aktų įrašų pakeitimą ir papildymą ir už dokumentų, patvirtinančių civilinės būklės akto įrašą, išdavimą;
8.7. Projektų valdymo skyrius – apie grįžtamąsias investicijų projektų, finansuojamų Savivaldybės ir Europos Sąjungos, lėšas;
8.8. Apskaitos centras – apie biudžetinių įstaigų įmokas už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose bei pajamas už atsitiktines paslaugas (pagal kiekvieną pajamų rūšį atskirai).
9. Strateginio planavimo ir finansų skyrius iki liepos 30 d. pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai informaciją apie planuojamas surinkti pajamas iš:
10. Strateginio planavimo ir finansų skyrius pagal vyriausybės nustatytą duomenų (informacijos) pateikimo terminą Lietuvos Respublikos Finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija) pateikia informaciją apie planuojamas įplaukas į savivaldybės biudžetą pagal šias pajamų rūšis: Savivaldybės administruojamos pajamos, gautos už išnuomotą valstybės žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius, mokestis už aplinkos teršimą, mokestis už valstybinius gamtos išteklius, angliavandenilių išteklių mokestis, valstybės rinkliavos, vietinės rinkliavos, palūkanos už depozitus, dividendai, pajamos iš baudų ir konfiskuoto turto, kitos neišvardytos pajamos, materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos, išskiriant pajamas už parduotą žemę, taip pat biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas, išskiriant pajamas už patalpų nuomą. Duomenys apie šias pajamas gali būti tikslinami ir pateikiami kartu nurodant tikslinimo priežastis ne vėliau kaip iki nurodyto termino.
III SKYRIUS
SVP DUOMENŲ IR SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ PLANAVIMAS
12. Strateginio planavimo ir finansų skyriaus atsakingi darbuotojai iki gegužės 15 d. IS Strapis atkelia 3 biudžetinių metų SVP projekto formas pildymui.
14. Skyrių ir Apskaitos centro atsakingi darbuotojai iki birželio 1 d. suveda trečiųjų biudžetinių metų bei, esant poreikiui, patikslina pirmųjų ir antrųjų biudžetinių metų Investicijų projektų sąrašo duomenis IS Strapis. Strateginio planavimo ir finansų skyriaus atsakingi darbuotojai iki liepos 1 d. pateikia 3 biudžetinių metų Investicijų projektų sąrašo duomenis svarstyti Strateginio planavimo grupei (toliau – SPG).
15. Atsižvelgdami į SPG priimtą sprendimą, skyrių ir Apskaitos centro atsakingi darbuotojai iki rugpjūčio 1 d. tikslina 3 biudžetinių metų Investicijų projektų sąrašo duomenis IS Strapis.
16. Skyrių atsakingi darbuotojai iki spalio 1 d. IS Strapis suveda SVP trečiųjų biudžetinių metų duomenis ir Savivaldybės biudžeto programų sąmatų projektų duomenis veiklai vykdyti, taip pat pagal tarybos sprendimus patikslina atkeltus visus SVP pirmųjų ir antrųjų biudžetinių metų duomenis.
17. Apskaitos centro atsakingi darbuotojai pagal biudžetinių įstaigų, išskyrus neformaliojo švietimo ir sporto įstaigų, pateiktą informaciją iki spalio 1 d., o neformaliojo švietimo ir sporto įstaigų iki spalio 10 dienos suveda į IS Strapis 3 biudžetinių metų savivaldybės biudžeto programų sąmatų projektų duomenis apie planuojamų savivaldybės biudžeto asignavimų poreikį programų priemonėms vykdyti pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus ir pateikia poreikio apskaičiavimus.
18. Strateginio planavimo ir finansų skyriaus atsakingi darbuotojai iki spalio 20 d. IS Strapis užregistruoja skyrių ir Apskaitos centro biudžetinių įstaigų suvestus duomenis apie planuojamą savivaldybės biudžeto asignavimų poreikį SVP numatytoms programų priemonėms vykdyti.
19. Strateginio planavimo ir finansų skyriaus atsakingi darbuotojai, įvertinę biudžeto pajamų prognozę ir suderinę su SPG, iki lapkričio 1 d. parengia 3 biudžetinių metų maksimalių biudžeto asignavimų prognozę SVP programoms vykdyti ir pateikia skyriams bei biudžetinėms įstaigoms.
20. Skyrių atsakingi darbuotojai iki lapkričio 10 dienos suveda/patikslina 3 biudžetinių metų savivaldybės biudžeto programų sąmatų projektų duomenis į IS Strapis, neviršydami planuojamų maksimalių biudžeto asignavimų sumų.
21. Apskaitos centro atsakingi darbuotojai iki lapkričio 10 d. suveda/patikslina 3 biudžetinių metų savivaldybės biudžeto programų sąmatų projektų duomenis į IS Strapis, neviršydami planuojamų maksimalių biudžeto asignavimo sumų ir pateikia apskaičiavimus, vadovaudamosi „Maksimalių asignavimų, planuojamų skirti iš savivaldybės biudžeto biudžetinėms įstaigoms, apskaičiavimo 20XX metais tvarkos aprašu“ ir „Ugdymo lėšų, planuojamų skirti iš savivaldybės biudžeto neformaliojo švietimo ir sporto įstaigoms, apskaičiavimo ir naudojimo tvarkos aprašu“ patvirtintais mero potvarkiais ir kitais teisės aktais.
22. Skyrių ir biudžetinių įstaigų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų projektų sudarymą ir turi užtikrinti, kad jų praėjusių metų skolos pagal prisiimtus įsipareigojimus būtų numatytos padengti planuojamais metais. Programų sąmatų projektai turi būti sudaryti vadovaujantis biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikacija, piniginiai rodikliai įrašyti eurais (du skaičiai po kablelio).
23. Strateginio planavimo ir finansų skyriaus atsakingi darbuotojai išanalizuoja ir įvertina SVP programų projektų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį kitiems strateginio planavimo dokumentams, prireikus prašo juos tikslinti.
24. Strateginio planavimo ir finansų skyriaus atsakingi darbuotojai tikrina ar programų sąmatų projektuose skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai esamoms skoloms padengti, prireikus tikslina asignavimus (atsižvelgdami ir į savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes) ir įtraukia juos į savivaldybės biudžeto projektą.
IV SKYRIUS
SVP IR SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTŲ SVARSTYMAS
26. Strateginio planavimo ir finansų skyriaus atsakingi darbuotojai iki gruodžio 10 dienos parengia 3 biudžetinių metų SVP ir pirmųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto projektus ir pateikia juos merui.
27. Parengti 3 biudžetinių metų SVP ir pirmųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto projektai likus mėnesiui iki Savivaldybės tarybos posėdžio, kuriame numatomas minėtų projektų tvirtinimas, paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje viešam jo svarstymui.