LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KULTŪROS MINISTRO 2015 M. GEGUŽĖS 26 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-333 „DĖL EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ KOORDINAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. birželio 26 d. Nr. ĮV-535
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymą Nr. ĮV‑333 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo Lietuvos Respublikos kultūros ministerijoje taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Europos Sąjungos reikalų koordinavimo Lietuvos Respublikos kultūros ministerijoje taisykles ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. ĮV-333
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2023 m. birželio 26 d. įsakymo Nr. ĮV-535
redakcija)
EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ KOORDINAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOJE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Europos Sąjungos reikalų koordinavimo Lietuvos Respublikos kultūros ministerijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos pozicijų (toliau – pozicija) Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijose nagrinėjamais klausimais rengimą, derinimą, pateikimą ir pristatymą, ES teisės (acquis communautaire) perkėlimą į Lietuvos Respublikos nacionalinę teisę (toliau – nacionalinė teisė) ir įgyvendinimą, pozicijų dėl Europos Sąjungos teisminėse institucijose svarstomų bylų rengimą, derinimą ir pateikimą Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Seimui ir kitoms institucijoms ir Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimų vykdymą bei kitų ES reikalų koordinavimą Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kompetencijai priskiriamose srityse.
2. Taisyklės taikomos tiek, kiek neprieštarauja Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių (toliau – Tarpinstitucinės taisyklės), patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“, nuostatoms.
3. Kultūros ministerija, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimą Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ ir koordinuodama ES reikalų klausimus savo kompetencijos srityje, taip pat vadovaujasi Europos Sąjungos reikalų koordinavimo gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos 2023 m. gegužės 9 d. protokoliniu sprendimu, ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos parengtomis Europos Sąjungos teisės perkėlimo ir įgyvendinimo gairėmis.
II SKYRIUS
ES Dokumentų ir informacijos pateikimo KOORDINAVIMAS
5. Kultūros ministerijos Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė yra ES reikalų koordinavimą Kultūros ministerijoje organizuojantis Kultūros ministerijos administracijos padalinys.
6. Kultūros ministerija gauna ES teisės aktus ir jų projektus, priskirtinus Kultūros ministerijos, kaip įgyvendinančios institucijos kompetencijai, ar kitus ES dokumentus per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą LINESIS (toliau – LINESIS) tiesiogiai elektroniniu paštu ar kitu būdu. ES teisės aktai ir jų projektai, o kiti ES dokumentai – įvertinus jų aktualumą, registruojami Kultūros ministerijos elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje ir nukreipiami vykdymui Kultūros ministerijos dokumentų valdymo ir vizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, o taip pat Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei.
7. Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė koordinuoja savalaikį pozicijų ar kitos informacijos ES klausimais pateikimą, naudojantis LINESIS, Kultūros ministerijos dokumentų valdymo sistema ar elektroniniu paštu. Kultūros ministerijos administracijos padaliniai, pagal kompetenciją atsakingi už ES teisės aktus, jų projektus ar kitus dokumentus, parengia, tinkamai suderina ir pateikia pozicijas, pastabas kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtoms pozicijoms ar kitą prašomą suteikti informaciją pozicijos rengėjų arba šiose Taisyklėse ir Tarpinstitucinėse taisyklėse nustatytais terminais, naudojantis LINESIS arba Kultūros ministerijos elektronine dokumentų valdymo sistema.
III SKYRIUS
POZICIJOS RENGIMAS, DERINIMAS IR PATEIKIMAS
9. Pozicija rengiama LINESIS dėl pasiūlymų priimti ES teisės aktus ir kitų ES dokumentų, svarstomų ES Tarybos darbo grupėse ir komitetuose, ES Tarybos Nuolatinių atstovų komitete (toliau – COREPER), ES Taryboje. Prireikus pozicija rengiama ir klausimais, svarstomais Europos Komisijos komitetuose ir kitų ES institucijų komitetuose, darbo grupėse.
10. Pozicija rengiama pagal Lietuvos Respublikos pozicijos Europos Sąjungos institucijose nagrinėjimais klausimais tipinę struktūrą (toliau – pozicijos tipinė struktūra), esančią Tarpinstitucinių taisyklių 3 priede ir, prireikus, derinama su kitomis valstybės institucijomis ar įstaigomis, vadovaujantis Tarpinstitucinėse taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Pozicija dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą, kurio priėmimui ES Taryba taiko rašytinę procedūrą ir dėl kurios balsuojama raštu, rengiama laisvos formos ir yra perduodama ES Tarybai per LINESIS ir elektroniniu paštu per Lietuvos nuolatinę atstovybę ES.
11. Atsakingo Kultūros ministerijos administracijos padalinio specialistas, gavęs ES teisės aktą, jo projektą, kitos valstybės institucijos ar įstaigos rengiamą poziciją derinimui ar kitą ES dokumentą, kuriam pagal šias ir (ar) Tarpinstitucines taisykles turi būti rengiama pozicija, savarankiškai išnagrinėja gautą dokumentą ir pagal savo kompetenciją parengia poziciją arba pastabas kitos valstybės institucijos ar įstaigos rengiamai pozicijai Tarpinstitucinėse taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais, ir Kultūros ministerijos dokumentų valdymo ir vizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka suderina su tiesioginiu vadovu, kitu pagal kompetenciją atsakingu Kultūros ministerijos administracijos padaliniu ir (ar) pavaldžia įstaiga, Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupe ir Kultūros ministerijos vadovybe, ir pateikia Užsienio reikalų ministerijai ar kitoms valstybės institucijoms ar įstaigoms, naudojantis LINESIS.
12. Prireikus, pozicijos rengėjo prašymu, nurodytais terminais kiti Kultūros ministerijos administracijos padaliniai ir (ar) pavaldžios įstaigos teikia pozicijos rengėjui visą reikalingą informaciją ir kitą medžiagą, susijusią su rengiamos pozicijos sritimi.
13. Pastabas ir pasiūlymus dėl ES Tarybos ir COREPER posėdžio darbotvarkės projekto Užsienio reikalų ministerijai per 1 darbo dieną nuo darbotvarkės projekto pateikimo Kultūros ministerijai datos teikia Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė.
14. Pastabos dėl pasiūlymo priimti ES teisės aktą vertimo ar kito ES dokumento vertimo į lietuvių kalbą ES institucijų padaliniams, atsakingiems už pasiūlymo priimti ES teisės aktą ar kito ES dokumento vertimą, teikiamos Tarpinstitucinėse taisyklėse nustatytais terminais, pastabas pažymint LINESIS. Šias pastabas teikia atsakingas Kultūros ministerijos administracijos padalinio specialistas.
15. Pozicijos dėl ES dokumentų, kurios nėra rengiamos vadovaujantis Tarpinstitucinėmis taisyklėmis, rengiamos ir derinamos Kultūros ministerijos dokumentų valdymo ir vizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir ES institucijoms perduodamos tiesiogiai pozicijos rengėjo, kai dalyvaujama ES institucijų darbo grupių arba komitetų veikloje, arba per kultūros, audiovizualinių reikalų ir autorių teisių atašė Lietuvos nuolatinėje atstovybėje Europos Sąjungoje (toliau – atstovas ES institucijose).
IV SKYRIUS
POZICIjOS svarstymas lietuvos respublikos vyriausybės europos sąjungos komisijoje ir vyriausybėje, pristatymas seimo europos reikalų komitete
16. Profesionalios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė rengia ir Tarpinstitucinėse taisyklėse numatyta tvarka ir terminais teikia medžiagą Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos (toliau – VESK) posėdžiams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarimams ir posėdžiams, Lietuvos Respublikos Seimo Europos reikalų komitetui svarstomais ES klausimais Kultūros ministerijos kompetencijos srityse.
17. VESK posėdžiuose Kultūros ministeriją atstovauja ES reikalų sritį kuruojantis viceministras. VESK posėdyje kartu taip pat dalyvauja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupės specialistas, atsakingas už ES reikalų Kultūros ministerijoje koordinavimą, o prireikus ir (arba) kitas Kultūros ministerijos specialistas, su kurio kuruojama sritimi susijusi VESK posėdyje svarstoma pozicija ar kita medžiaga ES klausimais.
18. Seimo Europos reikalų komitete kultūros ministrui arba viceministrui pristatant apsvarstytą poziciją ES Tarybos posėdyje nagrinėjimais klausimais, kartu taip pat dalyvauja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupės specialistas, atsakingas už ES reikalų Kultūros ministerijoje koordinavimą, o prireikus ir (arba) kitas Kultūros ministerijos specialistas, su kurio kuruojama sritimi susijusi ES Tarybos posėdžiui parengta pozicija.
V SKYRIUS
POZICIjOS PRISTATYMAS ES TARYBOS ir Europos Komisijos DARBO GRUPĖSE IR KOMITETUOSE
19. ES Tarybos ir Europos Komisijos darbo grupių ir komitetų posėdžiuose pagal kompetenciją dalyvauja kultūros ministro įsakymu patvirtinti Kultūros ministerijos specialistai ir (ar) atstovas ES institucijose ir neviršijant įgaliojimų pristato iš anksto suderintą poziciją. Prireikus posėdžiuose taip pat gali dalyvauti Kultūros ministerijai pavaldžių įstaigų ekspertai, jei svarstomas klausimas apima pavaldžių įstaigų kompetencijos sritį.
20. Atstovas ES institucijose arba kompetentingas Kultūros ministerijos specialistas gauna ES Tarybos ar Europos Komisijos darbo grupės ar komiteto posėdžio darbotvarkę ir posėdžio medžiagą iš Lietuvos nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje, Užsienio reikalų ministerijos, Europos Komisijos ar naudojantis LINESIS ir šiuos dokumentus perduoda registruoti Kultūros ministerijos elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje. Prireikus, šią informaciją ir posėdyje numatytus svarstyti klausimus pateikia raštu arba elektronine forma Kultūros ministerijos administracijos padaliniams, suinteresuotoms valstybės institucijoms, suinteresuotiems socialiniams partneriams ir nevyriausybinėms organizacijoms.
21. Atstovas ES institucijose arba, jam negalint atstovauti, kultūros ministro įsakymu patvirtintas Kultūros ministerijos specialistas, dalyvavęs ES Tarybos darbo grupės ar komiteto posėdyje, nedelsdamas po posėdžio bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną elektroniniu paštu pateikia suinteresuotoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, taip pat Užsienio reikalų ministerijai ir Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei trumpą ataskaitą apie esminius posėdžio rezultatus ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio parengia išsamią ataskaitą pagal Tarpinstitucinių taisyklių 6 priede nustatytą Dalyvavimo Europos Sąjungos institucijų, jų darbo grupių ir komitetų posėdžiuose ataskaitos tipinę struktūrą (toliau – ataskaitos tipinė struktūra), ir kartu su posėdyje pateikta svarbia informacija paskelbia LINESIS.
22. Kultūros ministro įsakymu patvirtintas Kultūros ministerijos specialistas arba, jam negalint, atstovas ES institucijose, dalyvavęs ES Komisijos darbo grupių ar komitetų, ar kitų komitetų posėdžiuose, pagal ataskaitos tipinę struktūrą parengia ataskaitą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio ar susitikimo kartu su posėdyje ar susitikime pateikta svarbia informacija paskelbia LINESIS.
23. Kultūros ministerijos specialistas ir (ar) atstovas ES institucijose, dalyvavęs susitikimuose su ES institucijų ir valstybių narių nuolatinių atstovybių darbuotojais, įvertinus aptartų klausimų aktualumą, prireikus parengia laisvos formos ataskaitą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po susitikimo kartu su svarbia svarstyta informacija paskelbia ją LINESIS ir elektroniniu paštu pateikia Užsienio reikalų ministerijai, Lietuvos nuolatinei atstovybei Europos Sąjungoje ir kitoms suinteresuotoms valstybės institucijoms ir (ar) įstaigoms.
24. ES Tarybos darbo grupių ar komitetų, Europos Komisijos darbo grupių ar komitetų ir kitų komitetų posėdžių ataskaita, parengta pagal ataskaitos tipinę struktūrą ir vadovaujantis Kultūros ministerijos dokumentų valdymo ir vizavimo tvarkos aprašu, taip pat laisvos formos ataskaita, parengta iš susitikimų su ES institucijų ir valstybių narių nuolatinių atstovybių darbuotojais aptariant aktualius klausimus, pateikiama atsakingo Kultūros ministerijos administracijos padalinio vadovui, Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei ir, prireikus, pagal kompetenciją kitiems Kultūros ministerijos administracijos padaliniams, naudojantis Kultūros ministerijos elektronine dokumentų valdymo sistema arba elektroniniu paštu.
VI SKYRIUS
ATSTOVAVIMAS ES ŠVIETIMO, JAUNIMO, KULTŪROS ir sporto TARYBOJE ir neformaliuose ES kultūros ministrų susitikimuose
25. ES Švietimo, jaunimo, kultūros ir sporto tarybos (toliau – ES Kultūros Taryba) posėdžiuose bei neformaliuose ES kultūros ministrų susitikimuose, kuriuose svarstomi kultūros, audiovizualinės ir medijų politikos klausimai, Kultūros ministerijos kompetencijos klausimais Vyriausybei atstovauja ir poziciją pristato kultūros ministras arba viceministras, o išimtinais atvejais – Lietuvos nuolatinės atstovybės Europos Sąjungoje vadovas arba jo pavaduotojas.
26. ES Kultūros Tarybos posėdyje dalyvaujančios Lietuvos Respublikos delegacijos sudėtį nustato kultūros ministras arba viceministras.
27. Pasirengimą ES Kultūros Tarybos posėdžiams ir neformaliems ES kultūros ministrų susitikimams ir jų rezultatų pristatymą koordinuoja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė:
27.1. gavus ES Kultūros Tarybos darbotvarkės projektą, ji informaciją dėl numatomų svarstyti klausimų nedelsiant pateikia registruoti Kultūros ministerijos elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje ir persiunčia atsakingiems Kultūros ministerijos administracijos padaliniams, kurie per 1 darbo dieną nuo šios informacijos gavimo datos pateikia savo pastabas ir per 5 darbo dienas pateikia pozicijas dėl ES Kultūros Tarybos darbotvarkėje numatomų svarstyti klausimų, kuriems poziciją rengti būtina;
27.2. prireikus, pateikia pastabas ir pasiūlymus dėl ES Kultūros Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto Užsienio reikalų ministerijai per 1 darbo dieną nuo darbotvarkės projekto pateikimo Kultūros ministerijai datos;
27.3. pagal atsakingų Kultūros ministerijos administracijos padalinių parengtas pozicijas parengia ES Kultūros Tarybos posėdžio medžiagą, svarstomą VESK, Vyriausybės pasitarime, Vyriausybės posėdyje ir Seimo Europos reikalų komitete, ir pateikia ją šioms institucijoms ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki jų posėdžių. ES Kultūros Tarybos posėdžio medžiagą taip pat pateikia ES klausimus koordinuojančiam kultūros viceministrui ir visiems Lietuvos Respublikos delegacijos nariams ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki ES Kultūros Tarybos posėdžio;
27.4. naudojantis LINESIS, kartu su medžiaga VESK posėdžiui pateikia informaciją apie Lietuvos Respublikos delegacijos vadovą;
27.5. pagal ES Tarybos posėdžio ataskaitą parengia informaciją kultūros viceministrui, pristatančiam ES Kultūros Tarybos rezultatus VESK posėdyje;
28. Atstovas ES institucijose, dalyvavęs ES Kultūros Tarybos posėdyje, nedelsdamas po posėdžio bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną elektroniniu paštu pateikia Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei, suinteresuotoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, taip pat Užsienio reikalų ministerijai trumpą ataskaitą apie esminius posėdžio rezultatus ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio parengia išsamią ataskaitą pagal ataskaitos tipinę struktūrą, ir kartu su posėdyje pateikta svarbia informacija paskelbia LINESIS.
29. ES Kultūros tarybos posėdžio ataskaita, parengta pagal ataskaitos tipinę struktūrą, vadovaujantis Kultūros ministerijos dokumentų valdymo ir vizavimo tvarkos aprašu, taip pat pateikiama Kultūros ministerijos vadovybei, Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei ir, prireikus, kitiems Kultūros ministerijos administracijos padaliniams, naudojantis elektroniniu paštu.
VII SKYRIUS
ES TEISĖS AKTŲ PERKĖLIMAS Į NACIONALINĘ TEISĘ IR ĮGYVENDINIMAS
30. Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė koordinuoja ES teisės perkėlimą ir įgyvendinimą:
30.1. per LINESIS gautus ES teisės aktus, už kurių įgyvendinimą atsakinga yra paskirta Kultūros ministerija, per 1 darbo dieną ji perduoda registruoti Kultūros ministerijos dokumentų valdymo ir vizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka, papildomai nurodant ES teisės įgyvendinimo plano parengimo terminą, ir, atsižvelgiant į tai, kuris Kultūros ministerijos administracijos padalinys rengė poziciją dėl ES teisės akto projekto, dalyvavo svarstant ES teisės aktą ES institucijose ar kitus susijusius aspektus, – šį Kultūros ministerijos administracijos padalinį nurodo atsakingu vykdytoju;
30.2 naudojantis LINESIS, Tarpinstitucinėse taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais informuoja Teisingumo ministeriją, kai Kultūros ministerija nesutinka būti atsakinga už ES teisės akto perkėlimą ir įgyvendinimą;
30.3. pagal Kultūros ministerijos administracijos padalinių pateiktą informaciją LINESIS pildo ES teisės perkėlimo ir įgyvendinimo planus;
30.4. atlieka ES teisės aktų perkėlimo ir įgyvendinimo planų vykdymo stebėseną ir kontroliuoja, kad šių planų priemonės būtų įvykdytos per nustatytą terminą;
30.5. pasikeitus teisės akto projekto ar kitos priemonės rengimo būklei, ne vėliau kaip iki kiekvieno kalendorinio mėnesio 28 d. naudojantis LINESIS pateikia Teisingumo ministerijai informaciją apie į ES teisės perkėlimo ir įgyvendinimo planų Kultūros ministerijos kompetencijos srities teisės aktų projektų ir kitų priemonių rengimo būklę;
30.6. prireikus informuoja Kultūros ministerijos vadovybę apie vėluojančias ES teisės perkėlimo ir įgyvendinimo plano priemones, vėlavimo priežastis ir planuojamus vėlavimo šalinimo terminus;
30.7. prireikus rengia informaciją apie vėluojančias ES teisės perkėlimo ir įgyvendinimo plano priemones viceministrui, dalyvaujančiam VESK posėdyje, kuriame svarstoma kasmėnesinė ES teisės įgyvendinimo ataskaita;
30.8. naudojantis LINESIS teikia Teisingumo ministerijai ES direktyvų nuostatas į nacionalinę teisę perkeliančių nacionalinių teisės aktų ar teisės aktų projektų atitikties lenteles (toliau – atitikties lentelės) Tarpinstitucinėse taisyklėse nustatyta tvarka;
30.9. kontroliuoja, kad atitikties lentelės būtų pildomos rengiant, derinant, teikiant Vyriausybei ir Seimui teisės aktų, įgyvendinančių ES teisės aktų nuostatas, projektus, taip pat rengiant kultūros ministro įsakymų, įgyvendinančių ES teisės aktus, projektus;
30.10. užtikrina nuoseklų bendradarbiavimą su valstybės institucijomis ir (ar) įstaigomis, kai jos dalyvauja rengiant ir vykdant ES teisės įgyvendinimo planą;
30.11. naudojantis THEMIS (ES bendra teisės perkėlimo koordinavimo sistema) notifikuoja Europos Komisijai direktyvas perkeliančius Lietuvos Respublikos nacionalinius teisės aktus per 3 darbo dienas po atitinkamo nacionalinio teisės akto paskelbimo Teisės aktų registre;
30.12. pagal kompetenciją Kultūros ministerijos administracijos padaliniams teikia konsultacijas ir pasiūlymus dėl ES teisės įgyvendinimo proceso;
30.13. informuoja raštu arba elektroniniu būdu Teisingumo ministeriją ir Užsienio reikalų ministeriją apie svarbią papildomą informaciją, teikiamą ES institucijoms, susijusią su nagrinėjamais ES teisės aktų projektais ar kitais ES dokumentais, apie Kultūros ministerijos atstovų ES institucijose svarbių susitikimų (kurių metu svarstomi ES institucijų teisės aktų projektai ir kiti ES institucijų dokumentai) su ES institucijų, ES valstybių narių atstovais darbotvarkes, jų klausimus, dalomąją medžiagą ir susirašinėjimą su ES institucijomis ES teisės perkėlimo ir (ar) įgyvendinimo klausimais;
31. Už atskirų ES teisės aktų nuostatų perkėlimą į nacionalinę teisę ir įgyvendinimą pagal kompetenciją atsakingi Kultūros ministerijos administracijos padaliniai:
31.1. užtikrina, kad atitinkamų ES teisės aktų nuostatos būtų perkeltos per šiuose ES teisės aktuose nustatytą terminą;
31.2. užtikrina rengiamų ES teisės įgyvendinimo planų priemonių įtraukimą į Kultūros ministerijos strateginius ar teisėkūros planus, kitus veiklos planavimo dokumentus;
31.3. rengia ES teisės perkėlimo ir įgyvendinimo planus ir užtikrina, kad juose numatytos priemonės būtų įvykdytos laiku ir kokybiškai;
31.4. įvertina poreikį į ES teisės įgyvendinimo procesą įtraukti kitas valstybės institucijas ar įstaigas ir apie tai informuoja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupę, o įtraukus dalyvaujančias institucijas bendradarbiauja su jų atstovais dėl ES teisės akto įgyvendinimo plano rengimo ir įgyvendinimo klausimų;
31.5. įvertinę naują ES teisės aktą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo gavimo datos Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei pateikia argumentus, jei nesutinka būti atsakingais už ES teisės akto perkėlimą ir įgyvendinimą;
31.6. teikia Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei informaciją dėl būtinų nacionalinių ES teisės aktų įgyvendinimo priemonių likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki Teisingumo ministerijos nustatyto 15 darbo dienų termino pabaigos (kai informaciją Teisingumo ministerijai teikia Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė);
31.7. pagal kompetenciją užpildo ES direktyvų nuostatas į nacionalinę teisę perkeliančių nacionalinių teisės aktų ar teisės aktų projektų atitikties lenteles kiekvieno ES direktyvos straipsnio atžvilgiu pagal Tarpinstitucinių taisyklių 7 priede patvirtintą ES teisės aktų ir Lietuvos Respublikos nacionalinių teisės aktų (teisės aktų projektų) atitikties lentelių tipinę struktūrą Tarpinstitucinėse taisyklėse nurodytais terminais, jeigu Teisingumo ministerija nenustato kitų terminų, ir pateikia atitikties lentelę Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei;
31.8. iki kiekvieno kalendorinio mėnesio 25 d. pateikia Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupei informaciją apie numatytų parengti savo kompetencijos srities teisės aktų projektų ir kitų priemonių rengimo būklę;
31.9. jei pagal Tarpinstitucinėse taisyklėse nustatytus terminus vėluojama vykdyti į ES teisės įgyvendinimo planą įtrauktas priemones ar įgyvendinti ES teisės aktą, arba sužinoma apie galimą vėlavimą, apie tai informuoja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupę, nurodant vėlavimo priežastis ir numatytus tolesnius veiksmus;
31.10. per 2 darbo dienas po ES direktyvos nuostatas perkeliančio ir (ar) įgyvendinančio teisės akto paskelbimo Teisės aktų registre, informuoja Profesionalios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupę apie teisės akto paskelbimą ir pateikia šio teisės akto atitikties lentelę;
31.11. rengia atsakymus ES institucijoms dėl nacionalinių teisės aktų atitikties ES teisės reikalavimams ir derina juos su Teisingumo ministerija ir kitomis institucijomis Tarpinstitucinių taisyklių numatytais atvejais ir tvarka. Parengtas atsakymo Europos Komisijai dėl neformalaus paklausimo, oficialaus pranešimo, pagrįstosios nuomonės ar kito dokumento projektas elektroniniu paštu suderinamas su Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupe ir Teisės ir žmogiškųjų išteklių skyriumi, taip pat raštu su Užsienio reikalų ministerija, o prireikus ir su kitomis institucijomis;
31.12. prireikus, laiku atlieka kitus, Tarpinstitucinėse taisyklėse numatytus ir jose nustatytais terminais su ES teisės aktų, patenkančių į Kultūros ministerijos kompetencijos sritį, perkėlimu į nacionalinę teisę ir įgyvendinimu susijusius veiksmus;
VIII SKYRIUS
Kultūros ministerijos dalyvavimas europos sąjungos TEISMINIŲ INSTITUCIJŲ SVARSTOMOSE bylose
33. Už pozicijų dėl ES bylų rengimą, derinimą ir pateikimą ir Europos teisminių institucijų priimtų sprendimų vykdymą Kultūros ministerijos kompetencijos srityje pagal kompetenciją atsakingi Kultūros ministerijos administracijos padaliniai:
33.1. dalyvauja užtikrinant tinkamą Lietuvos Respublikos atstovavimą aiškinant ir taikant ES teisę, taip pat ginant Lietuvos Respublikos teisėtus interesus ir teises ES;
33.3. per 10 darbo dienų nuo atitinkamo dokumento iš Teisingumo ministerijos gavimo dienos (prireikus pasikonsultavus su kitomis suinteresuotomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, viešosiomis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis) pateikia Teisingumo ministerijai nuomonę apie ES bylos aktualumą Lietuvos interesams ir tikslingumą dalyvauti ES byloje ir, kai siūloma dalyvauti, pateikia pagrįstus teisinius ir (ar) faktinius argumentus apie gautos bylos aktualumą Lietuvos interesams, taip pat pateikia kitą būtiną informaciją ir kartu apie tai elektroniniu paštu informuoja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupę;
33.4. vykdo Europos teisminių institucijų priimtus sprendimus arba koordinuoja Kultūros ministerijai pavaldžių įstaigų Europos teisminių institucijų priimtų sprendimų vykdymą ir apie priimtas priemones šiems sprendimams vykdyti informuoja Teisingumo ministeriją, taip pat elektroniniu paštu informuoja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupę.
IX SKYRIUS
KULTŪROS MINISTERIJOS ES REIKALŲ KOORDINAVIMo DARBO grupė
35. Su ES reikalų koordinavimu susijusius strateginius klausimus Kultūros ministerijoje sprendžia Kultūros ministerijos ES reikalų koordinavimo darbo grupė (toliau – Darbo grupė), kurios veiklą organizuoja ir techniškai aptarnauja Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė.
36. Darbo grupė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teisės aktais, tarptautinėmis sutartimis, ES teisės aktais, Kultūros ministerijos darbo reglamentu, Tarpinstitucinėmis taisyklėmis ir šiomis Taisyklėmis.
37. Darbo grupė sudaroma iš Kultūros ministerijos administracijos padalinių, kurių kompetencijai tenka ES nagrinėjami klausimai. Darbo grupės pirmininku skiriamas kultūros viceministras, atsakingas už ES klausimų koordinavimą; pavaduotoju – Kultūros ministerijos kancleris; sekretoriumi – Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupės specialistas, atsakingas už ES reikalų koordinavimą.
39. Darbo grupės funkcijos:
39.1. analizuoti gaunamus, Kultūros ministerijos kompetencijai priskiriamus ES institucijų strateginius dokumentus, ES teisės aktus ar jų projektus, kurių turinys apima kelių Kultūros ministerijos administracijos padalinių kompetenciją;
39.2. priimti sprendimus ir suderinti pozicijas dėl gaunamų ES strateginių dokumentų, ES teisės aktų ar jų projektų turinio ir jų įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje;
39.3. priimti sprendimus dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų, įgyvendinančių ES teisės aktų nuostatas, projektų rengimo;
39.8. priimti sprendimus dėl Kultūros ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, deleguojamų dalyvauti ES institucijų darbo grupių ir komitetų, taip pat atvirojo koordinavimo metodo darbo grupių, įgyvendinančių ES Tarybos darbo plano kultūros srityje prioritetus, veikloje, prireikus svarstyti šių darbo grupių ir komitetų veiklos ataskaitas ir rekomendacijas, priimti sprendimus dėl rekomendacijų įgyvendinimo;
39.9. priimti sprendimus Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai pasirengimo klausimais Kultūros ministerijos kompetencijos srityje;
40. Darbo grupės posėdžiai organizuojami darbo grupės pirmininko kvietimu, ne rečiau kaip du kartus per metus. Prireikus, posėdžiai gali būti organizuojami ES klausimus Kultūros ministerijoje koordinuojančio specialisto prašymu. Į Darbo grupės posėdžius gali būti kviečiami Kultūros ministerijos specialistai ir (ar) Kultūros ministerijai pavaldžių įstaigų vadovai ir ekspertai, jei svarstomas klausimas apima jų kompetencijos sritį, taip pat, prireikus, ir kitų institucijų ir įstaigų atstovai.
41. Darbo grupės posėdžiams pirmininkauja Darbo grupės pirmininkas, o jam nesant – Darbo grupės pirmininko pavaduotojas. Posėdžio metu priimami sprendimai yra priimami bendru Darbo grupės narių sutarimu, o jeigu jo nepavyksta pasiekti – atviru Darbo grupės narių balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas. Posėdyje dalyvaujantys ne Darbo grupės nariai balso teisės neturi. Darbo grupės posėdžiai yra protokoluojami.
42. Darbo grupės pirmininkas:
43. Darbo grupės sekretorius techniškai aptarnauja Darbo grupės veiklą – parengia Darbo grupės posėdžių darbotvarkes ir medžiagą, išsiunčia kvietimus į Darbo grupės posėdį Darbo grupės nariams, protokoluoja Darbo grupės posėdžius ir vykdo kitus Darbo grupės pirmininko pavedimus, susijusius su Darbo grupės veikla.