LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PASLAUGOMS IŠ PATAISOS ĮSTAIGŲ PALEIDŽIAMIEMS (PALEISTIEMS) ASMENIMS TEIKTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021–2023 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 10 d. Nr. A1-1268

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Nediskriminavimo skatinimo 2021–2023 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1256 „Dėl Nediskriminavimo skatinimo 20212023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1 papunktyje nurodytą priemonę, atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Projektų, skirtų socialinės integracijos paslaugoms iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti, atrankos konkurso organizavimo 2021–2023 metais nuostatus.

2. P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Laikinai einantis socialinės apsaugos ir darbo ministro pareigas                              Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1268

 

PROJEKTŲ, SKIRTŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PASLAUGOMS IŠ PATAISOS ĮSTAIGŲ PALEIDŽIAMIEMS (PALEISTIEMS) ASMENIMS TEIKTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021–2023 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, skirtų socialinės integracijos paslaugoms iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti (toliau – projektai), atrankos konkurso organizavimo 2021–2023 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo 2021–2023 metais bendrąsias nuostatas, pareiškėjams teikiamus finansavimo prioritetus ir finansuojamas veiklas, reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms ir projektams, paraiškų teikimo, projektų atrankos ir vertinimo tvarką, konkurso atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšų skyrimo projektams, projektų vykdymo, kontrolės ir finansavimo pratęsimo tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Paraiška pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, užpildyta ir pateikta paraiškos forma.

2.2. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija.

2.3. Projektas – tikslinė pareiškėjo veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – sutartis) su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD).

2.5. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos probacijos įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekse, Iš pataisos įstaigų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-939/1R-324 „Dėl Iš pataisos įstaigų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Konkursą organizuoja Ministerija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4.    Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus socialinės integracijos paslaugoms iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti.

Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas (-i) ir finansuotas (-i) geriausiai įvertintas (-i) projektas (-ai), kurio (kurių) vykdytojas (-ai) teiks socialinės integracijos paslaugas ir (ar) kitą pagalbą iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims.

5. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai). Skelbime nurodoma:

5.1. konkurso tikslas;

5.2. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga (projektų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos);

5.3. informacija apie tai, kad projektai Ministerijai turi būti siunčiami elektroniniu paštu, ir elektroninio pašto adresas, kuriuo turi būti pateikti projektai;

5.4. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;

5.5. nuoroda į Nuostatus;

5.6. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

5.7. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

6. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 100 000  (vienas šimtas tūkstančių) eurų.

Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų.

Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų.

7. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą antriems metams – nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą tretiems metams – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d.

8. Galimas pareiškėjas apibrėžtas Nuostatų 2.2 papunktyje.

9. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 11 punkte numatytos veiklos.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRIORITETAI IR finansuotinos veiklos

 

10.  Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjui, kuris:

10.1.  vienija ne mažiau kaip tris narius ir (ar) yra sudaręs bendradarbiavimo ar partnerystės sutartis su partneriais (nevyriausybinėmis organizacijomis), teikiančiais (galinčiais teikti) kompleksines socialinės integracijos paslaugas iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims;

10.2. pats ir (ar) jo nariai per pastaruosius trejus metus teikė pagalbą asmenims, atliekantiems bausmę pataisos įstaigose ir (ar) išėjusiems iš pataisos įstaigų (atlikusiems terminuoto laisvės atėmimo bausmę ar paleistiems lygtinai);

10.3. turi papildomą finansavimą, užtikrinantį veiklos tęstinumą projektui pasibaigus.

11. Vykdant projektus, finansuojamos šios veiklos:

11.1. individuali pagalba (informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas ir kt.), teikiama iš pataisos įstaigų paleidžiamiems asmenims pataisos įstaigose;

11.2. individuali pagalba (asmens poreikių ir situacijos vertinimas, pagalbos teikimo proceso koordinavimas ir stebėjimas, individualaus pagalbos plano sudarymas), teikiama iš pataisos įstaigos paleistiems asmenims;

11.3. psichologinė, teisinė, sveikatos priežiūros, švietimo pagalba, teikiama ir (ar) organizuojama iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims;

11.4. palydimosios paslaugos teikimas iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims;

11.5. kita pagalba, teikiama ir (ar) organizuojama iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims, atsižvelgiant į individualius jų poreikius, susijusi su ikiteisminiu tyrimu ir teisminiu procesu, darbo paieškomis, įsidarbinant ir (ar) pradėjus dirbti, taip pat pagalba tvarkant asmens dokumentus (pvz., pagalba kreipiantis dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo arba keitimo);

11.6. visuomenės sąmoningumo didinimas ir informavimas (informacijos sklaida žiniasklaidos priemonėmis, socialinės akcijos ir kt.), siekiant formuoti teigiamą požiūrį į iš pataisos įstaigų paleidžiamus (paleistus) asmenis;

11.7.    prevencinė veikla, visuomenės informavimas ir švietimas (darbas su socialinę riziką patiriančiais asmenimis (šeimomis), likusiais be tėvų globos vaikais, jaunimu, priklausomybę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų turinčiais asmenimis);

11.8. projekto partnerių kompetencijos tobulinimas (mokymų, seminarų, supervizijų, kitų renginių ir (ar) veiklų, susijusių su asmenų, paleidžiamų (paleistų) iš pataisos įstaigų, socialine integracija ir (ar) kita pagalba, organizavimas).

12. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), įgyvendindamas projektą, turi vykdyti ne mažiau kaip keturias Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas.

13. Vykdydamas Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas (projekto vykdytojas) užtikrina:

13.1. reikiamą socialinės integracijos paslaugas ir (ar) kitą pagalbą iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikiančių specialistų kvalifikaciją;

13.2. asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymąsi bei iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikiamų socialinės integracijos paslaugų ir (ar) kitos pagalbos konfidencialumą;

13.3. informacijos apie iš pataisos įstaigų paleidžiamus (paleistus) asmenis, kuriems teikiamos socialinės integracijos paslaugos ir (ar) kita pagalba (pvz., asmens duomenų), perdavimą kitiems asmenims tik teisės aktų nustatyta tvarka;

13.4. patalpas, inventorių ir įrangą, reikalingus socialinės integracijos paslaugoms ir (ar) kitai pagalbai iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

14. Projektai aprašomi užpildant paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant jo vardą, pavardę ir pareigas. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu Microsoft Word formatu bei Ministerijai pateikta .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Paraiška ir visi kiti kartu su ja privalomi pateikti dokumentai turi būti pateikti viename .pdf formato ar kito formato, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, faile. Jie gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, kur paraiška ir kiti dokumentai būtų prieinami iki konkurso pabaigos. Jei paraiška ir kartu su ja teikiami dokumentai siunčiami elektroninių ryšių priemonėmis, elektroninio laiško dydis negali viršyti 15 MB.

Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką.

Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, Ministerijai pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

15. Paraiškoje nurodoma:

15.1. projekto pavadinimas;

15.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir (ar) projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);

15.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

15.4. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

15.5. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

15.6. projekto tikslas;

15.7. projekto uždaviniai;

15.8. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

15.9. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

15.10. laukiami rezultatai;

15.11. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (pvz., informacija apie patalpas, kuriose bus vykdomos veiklos, bei apie jų tinkamumą projektui vykdyti, darbuotojų ir savanorių skaičius, telefono linijų skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.);

15.12. projekto veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys);

15.13. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

15.14. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, planuojama vykdymo vieta, atsakingas (-i) vykdytojas (-ai) (juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai) ir kodas (-ai)), kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į veiklas, nurodytas Nuostatų 11 punkte, taip pat nurodoma informacija apie planuojamą projekto viešinimą;

15.15. detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant išlaidų rūšis ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų;

15.16. informacija, patvirtinanti pareiškėjo atitiktį Nuostatų 10 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams, jei pareiškėjas pretenduoja juos atitikti;

15.17. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

16.     Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

16.1. pareiškėjo steigimo dokumento (pvz., nuostatų, įstatų, steigimo sutarties) (religinės bendruomenės ir bendrijos gali pateikti Kanonų teisės kodekso ištrauką, kurioje būtų nurodyta, kad jos gali verstis atitinkama veikla);

16.2.  galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

16.3. projekto vadovo, projekto veiklų vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį); projekto buhalterio (-ų) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (kuriuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (pvz., diplomų, pažymėjimų datos ir numeriai);

16.4.  jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);

16.5. bendradarbiavimo ar partnerystės sutarčių su ne mažiau kaip trimis partneriais (nevyriausybinėmis organizacijomis), teikiančiais (galinčiais teikti) kompleksines socialinės integracijos paslaugas iš pataisos įstaigų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims (jeigu atitinka Nuostatų 10.1 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą);

16.6. ne mažesnę nei trejų metų pagalbos teikimo asmenims, atliekantiems bausmę pataisos įstaigose ir (ar) išėjusiems iš pataisos įstaigų (atlikusiems terminuoto laisvės atėmimo bausmę ar paleistiems lygtinai), patirtį patvirtinančių dokumentų (veiklos ataskaitų ir (ar) pagalbos teikimo minėtiems asmenims sutarčių) (jeigu atitinka Nuostatų 10.2 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą);

16.7. dokumentų, patvirtinančių papildomą finansavimą, užtikrinantį veiklos tęstinumą projektui pasibaigus (finansavimo sutarčių ir (ar) kitos rašytinės informacijos) (jeigu atitinka Nuostatų 10.3 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą);

16.8. pasirašytos Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijos (Nuostatų 2 priedas);

16.9. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

17. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 24.00 val.

18. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos tel. +370 658 59 788, el. p. integracija@socmin.lt. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.

19.     Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad jai suteiktas numeris, paskelbiama SPPD interneto svetainėje per 1 darbo dieną nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).

20.     Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

21.  SPPD per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:

21.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

21.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 24.00 val.;

21.3. paraiška atitinka Nuostatų 15 punkte nustatytus reikalavimus;

21.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

21.5. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų;

21.6. pareiškėjas yra atsiskaitęs už šiais ir ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pagal pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą ir kodą pateiktą informaciją);

21.7. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) yra pasibaigęs Nuostatų 70.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas (informacija pagal pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą ir kodą gaunama iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“);

21.8. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 16 punkte nurodytus dokumentus;

21.9. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų;

21.10. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 6 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

22.  Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 16 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, SPPD elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas pareiškėjui pateikti trūkstamus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

23.  Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai.

24.  Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšų projektams neskiriama, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

24.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

24.2. paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.;

24.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo SPPD nurodymo gavimo dienos nepateikė visų trūkstamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų, patikslinimų;

24.4. paraiška neatitinka Nuostatų 15 punkte nustatytų reikalavimų;

24.5. pareiškėjas yra likviduojamas;

24.6. pareiškėjas nėra atsiskaitęs už šiais ir ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pagal pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą ir kodą pateiktą informaciją);

24.7. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir nėra pasibaigęs Nuostatų 70.5 papunktyje numatytas trejų metų terminas;

24.8. pareiškėjas yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų;

24.9. pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė ar didesnė už Nuostatų 6 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

25. Projekto atitiktis Nuostatų 21 punkte nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 17 punkte nustatyta tvarka.

26.  SPPD turi teisę kreiptis į komisijos sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.

27.  Komisija per 3 darbo dienas nuo komisijos protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia SPPD rekomendacinę išvadą, kurioje nurodo pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą, kodą ir įvertinimą, ar pareiškėjas ir (ar) paraiška atitinka formaliuosius kriterijus. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, įvertinęs komisijos pateiktą rekomendacinę išvadą, priima SPPD.

28.  SPPD elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją apie projektą (-us), kuris (kurie) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), nurodyto (-ų) Nuostatų 21 punkte, nurodo tokio projekto atmetimo priežastį (-is) ir SPPD sprendimo apskundimo tvarką.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

29. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, vertinami ir atrenkami laikantis šio skyriaus Nuostatų 30–47 punktuose nustatytos tvarkos.

30. Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

31. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su nurodytu reglamentu turi būti patvirtinta kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo formos, kuriose apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.

32. Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti Projekto paraiškos vertinimo anketą (Nuostatų 3 priedas), į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

33. Vertintinus projektus SPPD paskirsto ekspertams.

34. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Taisyklių 20 punkte nurodytais pagrindais.

35. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) pateiktą informaciją, nurodydami šio prašymo pagrindus. SPPD elektroninių ryšių priemonėmis nurodo pareiškėjui elektroninių ryšių priemonėmis pateikti patikslintą informaciją ir (ar) dokumentus per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją ir (ar) dokumentus, kurių SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos ir (ar) dokumentų, kurie nebūtų svarbūs vertinant projektą. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą nepatikslina ir (ar) nepateikia informacijos ir (ar) dokumentų, SPPD apie tai informuoja komisiją (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ir (ar) nepateikta informacija ir (ar) dokumentai turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo, jei pareiškėjas nepatikslina ir (ar) nepateikia trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų, komisijos sekretorius pateikia komisijai SPPD siūlymą projektą atmesti. Komisija, įvertinusi SPPD siūlymą bei argumentus, priima sprendimą pritarti arba nepritarti projekto atmetimui.

36. Ekspertas projektus vertina užpildydamas Projekto paraiškos vertinimo anketą (Nuostatų 3 priedas). Projekto paraiškos vertinimo anketoje pateikiamas išsamus kiekvieno balo, skirto eksperto, pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu pareiškėjo prašomas finansavimas mažinamas, turi būti išsamiai pagrįsta (-os) tokio siūlymo priežastis (-ys).

37. Projektai (taip pat ir rezervinių projektų sąraše esantys) reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 45. Privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Projektai, nesurinkę minimalios balų sumos, nefinansuojami.

38. Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo komisijai dienos.

39. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, projektų vertinimo terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 5 darbo dienas.

40. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengia projektų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas dviejų projektą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkį), ją kartu su ekspertų užpildytomis Projekto paraiškos vertinimo anketomis (Nuostatų 3 priedas) ir jų vertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia komisijos sekretoriui ir prašo organizuoti komisijos posėdį.

41. Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų užpildytas Projekto paraiškos vertinimo anketas (Nuostatų 3 priedas) ir vertintas paraiškas (elektronines jų versijas), komisijos sekretorius, suderinęs su komisijos pirmininku, per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

42. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti lėšų sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl lėšų skyrimo.

43. Jeigu Taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais įvertinti projektą paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir (ar) šio eksperto išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos lėšų sumos dydžio sprendžia komisija.

44. Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui skirta lėšų dalis yra mažesnė.

45. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną projektą vertina ne mažiau kaip du komisijos nariai. Projektus komisijos nariams vertinti paskirsto komisijos pirmininkas. Komisijos nariai įvertina projektą ir skiria balus vadovaudamiesi Nuostatų 37 punktu.

46. Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, komisijos narys pakartotinio vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei išlaidos planuojamos ne Nuostatų 11 punkte nurodytoms veikloms.

47. Jei komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, ekspertų užpildytas Projekto paraiškos vertinimo anketas (Nuostatų 3 priedas), vadovaudamasi Nuostatų 46 punktu, nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, ir nurodo siūlomą skirti lėšų sumą.

48. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir prašo pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus.

49.     Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos komisijai elektroninių ryšių priemonėmis patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos priimtą protokolinį sprendimą, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

50. Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo elektroninių ryšių priemonėmis gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte bei projekte numatytus tikslus, taip pat patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatų V skyriuje nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia ir kartu su ekspertų užpildytomis Paraiškų vertinimo anketomis (Nuostatų 3 priedas) perduoda komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę bei ekspertų užpildytas Paraiškų vertinimo anketas (Nuostatų 3 priedas), komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

51. Pareiškėjui per Nuostatų 48 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatų 11 punkte numatytas veiklas bei tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui jam skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

52. Pasiūlymus dėl lėšų skyrimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

53. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui.

54. Ministerijos kanclerio sprendime dėl lėšų skyrimo projektui nurodoma:

54.1.  pagrindas finansuoti projektą arba jo nefinansuoti (teisės aktai, kuriais vadovaujantis skirtas finansavimas konkursui, komisijos posėdžių, kuriuose svarstyti ir priimti komisijos sprendimai dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolų datos ir registracijos numeriai);

54.2.  finansuotinas projektas, nurodant pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą ir kodą, projekto pavadinimą, surinktų balų vidurkį, prašomą skirti lėšų sumą, skiriamą lėšų sumą;

54.3.  nefinansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas;

54.4.  atmestinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus, prašomas skirti sumas (jei projektai atmesti pagal Nuostatų 24 punktą).

55. Sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD sudaroma per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

56. Nesudarius sutarties per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą ar nutraukus sudarytą sutartį, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui.

57. Pareiškėjui nesudarius sutarties per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies skirtų lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, taip pat Nuostatų 49–51 punktuose numatytais atvejais per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos kitam geriausiai įvertintam projektui. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.

58. SPPD raštu informuoja pareiškėją apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastį (-is).

59. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv. lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html), nurodant subjekto, kuriam skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimą, projekto pavadinimą ir projektui skirtą lėšų sumą.

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

60. Komisija sudaroma ir jos darbas organizuojamas Taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka.

61. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, Nuostatais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

62. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

63. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d., projekto vykdytojui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skirtas, iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą antriems metams – nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą tretiems metams – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, pervedimo išrašais) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

64. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik sutartyje ir sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.

65. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

66. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

67.  Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto vykdymo išlaidos:

67.1. projekto administravimo išlaidos (gali sudaryti ne daugiau kaip 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

67.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

67.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

67.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

67.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (susijusios su Nuostatų 11 punkte numatytų veiklų vykdymu):

67.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

67.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

67.2.2.1. ryšio paslaugų (telefono ryšio, fakso ryšio, interneto ryšio, pašto) išlaidos;

67.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (transporto priemonės nuoma, degalai, tepalai, visuomeninio transporto priemonių bilietai);

67.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

67.2.2.4. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos;

67.2.2.5. projekto veiklų vykdytojų kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

67.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (psichologų, psichoterapeutų, teisininkų, konsultantų, socialinių darbuotojų, lektorių) paslaugoms (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 25 (dvidešimt penki) eurai už vieną valandą), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

67.2.2.7. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo), kitos patalpų išlaikymo ir priežiūros išlaidos;

67.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui) įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 69.5 papunktyje;

67.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

68.  Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui (nurodytos Nuostatų 67.1.1, 67.1.2 ir 67.2.1 papunkčiuose), gali sudaryti iki 75 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

69.  Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

69.1. projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

69.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, aplinkos ir teritorijos tvarkymui ir priežiūrai;

69.3. išperkamajai nuomai;

69.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

69.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

69.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

69.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

69.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2020 m. gruodžio 31 d. (imtinai), padengti;

69.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

70.  Norėdamas patikslinti sąmatą, projekto vykdytojas SPPD raštu pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, projekto kodas ir prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas lyginamąjį išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

71.  SPPD projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo jo gavimo SPPD dienos ir apie leidimą tikslinti sąmatą jį informuoja raštu. Prašymai tikslinti sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

72.  Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas), perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

73.  Projekto vykdytojas raštu privalo informuoti SPPD, kad projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas ar sustabdomas, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą ir kodą, projekto kodą, projekto veiklą, kurios vykdymas sustabdomas, ir sustabdymo laikotarpį, arba projekto veiklą, kurios vykdymas nutraukiamas, ir nutraukimo datą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

74.  Projekto vykdytojas privalo:

74.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose turi būti nurodytas suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

74.2. projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą antriesiems metams – ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą tretiesiems metams – ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.;

74.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos SPPD pateikti atitinkamai ketvirtines ir metų finansines ataskaitas pagal SPPD direktoriaus patvirtintas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

74.3.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

74.3.2. valstybės biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

74.3.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma: valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio);

74.4. pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 dienos, o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos pateikti Ketvirčio (metų) projekto veiklos ataskaitą (Nuostatų 4 priedas);

74.5. nepanaudotas projektui einamaisiais metais įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos, jas pervesdamas į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą;

74.6. SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 dienos, jas pervesdamas į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

75.  SPPD konsultuoja pareiškėjus (projektų vykdytojus) projektų administravimo klausimais.

76SPPD direktoriaus nustatyta tvarka tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

77.  SPPD nutraukia sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

77.1. SPPD nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

77.2. SPPD nustato, kad nesilaikoma Taisyklių, Nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų reikalavimų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį;

77.3. vadovaujantis Nuostatų 78 punktu, sutarties vykdymas sustabdomas ir neatnaujinamas;

77.4. paaiškėja, kad Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijoje (Nuostatų 2 priedas) pateikta klaidinanti ir (ar) melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudaręs sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.

78.  SPPD, nustatęs ar turėdamas pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus, sustabdo sutarties vykdymą, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir nurodo jam terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie nustatytų veiklos trūkumų pašalinimą ir apie pasirengimą toliau tinkamai vykdyti Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos apie tai ir apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus neinformuoja SPPD, SPPD vienašališkai nutraukia sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

79.  Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad tikslinė (-ės) projekto grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas negali pažeisti viešosios tvarkos, asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti skyrė Ministerija. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

80.  Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

81.  Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaraciją (Nuostatų 2 priedas), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo saugoti Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti.

82.  Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

83.  Nustatomi projektų įgyvendinimo kriterijai:

83.1. iš pataisos įstaigų paleidžiamų (paleistų) asmenų, kuriems suteiktos konsultacijos ir (ar) metodinė pagalba, skaičius;

83.2. surengtų renginių, susijusių su projekto įgyvendinimu ir jo rezultatų pristatymu, skaičius.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRATĘSIMAS

 

84. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų, einančių po ataskaitinių metų, gruodžio 31 dienos ir ne daugiau nei du kartus, tomis pačiomis Nuostatuose ir sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projektų finansavimą antriesiems metams, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. Pratęsus projektų finansavimą tretiesiems metams, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. Prašydamas pratęsti finansavimą, projekto vykdytojas iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos SPPD pateikia:

84.1. laisvos formos prašymą pratęsti projekto finansavimą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą ir kodą, projekto, kurio finansavimą prašo pratęsti, kodą ir projekto sutarties datą bei numerį;

84.2. Asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytą deklaraciją (Nuostatų 2 priedas);

84.3. patikslintą veiklos planą ir sąmatą, nurodydamas lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų asignavimų, reikalingų projektui įgyvendinti kitais metais;

84.4. pasirašytus patikslintus (jeigu keitėsi) projekto vadovo ir (ar) projekto veiklų vykdytojų gyvenimo aprašymus;

84.5 kitus dokumentus ir (ar) duomenis, kurie keitėsi pateikus projektą, kuriam skirtas finansavimas.

85. Prašymą pratęsti projekto finansavimą svarsto SPPD. SPPD susipažįsta su projekto vykdytojo prašymu pratęsti projekto finansavimą, pridėtais dokumentais, pateiktomis Nuostatų 74.3 ir 74.4 papunkčiuose nurodytomis ataskaitomis, informacija apie įsipareigojimų pagal sutartį su SPPD vykdymą 2020 m. I–III ketvirčiais. Prireikus SPPD gali paprašyti projekto vykdytojo per ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą nuo Nuostatų 84 punkte nurodytos paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą pateikimo termino dienos pateikti papildomus dokumentus arba pateiktų dokumentų originalus. Remdamasis šiais dokumentais, SPPD sprendžia, ar projektas įgyvendintas ir valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir elektroninių ryšių priemonėmis pateikia komisijai motyvuotą siūlymą pratęsti projekto finansavimą ateinantiems kalendoriniams metams.

86. SPPD, gavęs visus Nuostatų 84 ir 85 punktuose nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų nuo Nuostatų 84 punkte nurodytos paskutinės prašymų pratęsti projektų finansavimą pateikimo termino dienos įvertina Nuostatų 74.3 ir 74.4 papunkčiuose nurodytų ataskaitų duomenis, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą turimą su projekto vykdymu susijusią informaciją. Jei SPPD nusprendžia atidėti sprendimo siūlyti komisijai pratęsti konkretaus projekto finansavimą priėmimą, iki bus gautos Nuostatų 74.3 ir 74.4 papunkčiuose nurodytos ataskaitos, sprendimas dėl konkretaus projekto finansavimo pratęsimo ateinantiems kalendoriniams metams priimamas per 10 darbo dienų nuo metinės veiklos ir finansinės ataskaitų gavimo dienos.

87. Jei, vertinant Nuostatų 74.3 ir 74.4 papunkčiuose nurodytas ataskaitas, nustatomos objektyvios priežastys (pvz.: projektas pradėtas įgyvendinti ne nuo metų pradžios; daugumą veiklų suplanuota vykdyti II–IV ketvirčiais; kitos objektyvios priežastys, lėmusios paslaugų poreikį ir jų teikimo rezultatus), dėl kurių projekto vykdytojas per Nuostatų 7 punkte nurodytą laikotarpį nepasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytų rodiklių ir (ar) neįvykdė visų suplanuotų projekto veiklų, SPPD nusprendžia atidėti sprendimo siūlyti komisijai pratęsti šio projekto finansavimą priėmimą, iki bus gautos ir įvertintos metinė veiklos ir finansinė ataskaitos.

88. Jei SPPD neaiški (-ios) priežastis (-ys), dėl kurios (-ių) projekto vykdytojas nepasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytų rodiklių ir (ar) neįvykdė visų suplanuotų projekto veiklų, jis elektroninių ryšių priemonėmis gali kreiptis į projekto vykdytoją, prašydamas per 3 darbo dienas nuo kreipimosi dienos nurodyti objektyvią (-ias) priežastį (-is), dėl kurios (-ių) jis nepasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytų rodiklių ir (ar) neįvykdė visų suplanuotų projekto veiklų, ir pateikti tai pagrindžiančius duomenis ir (ar) dokumentus. SPPD, įvertinęs priežastį (-is), dėl kurios (-ių) projekto vykdytojas nepasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytų rodiklių ir (ar) neįvykdė visų suplanuotų projekto veiklų, tai patvirtinančius duomenis ir (ar) dokumentus ir nustatęs, kad projekto vykdytojas Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje tiems metams nustatytų rodiklių nepasiekė dėl objektyvios (-ių) priežasties (-čių), nusprendžia atidėti sprendimo siūlyti komisijai pratęsti šio projekto finansavimą priėmimą, iki bus gautos ir įvertintos Nuostatų 74.3 ir 74.4 papunkčiuose nurodytos ataskaitos. Gavęs Nuostatų 74.3 ir 74.4 papunkčiuose nurodytas ataskaitas, SPPD nusprendžia siūlyti komisijai pratęsti tokio projekto finansavimą visiems ateinantiems kalendoriniams metams. Projekto vykdytojui per šiame Nuostatų punkte nustatytą terminą nenurodžius priežasties (-čių), dėl kurios (-ių) jis nepasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytų rodiklių ir (ar) neįvykdė visų suplanuotų projekto veiklų, ir (ar) nepateikus tai pagrindžiančių duomenų ir (ar) dokumentų, ir (ar) SPPD nustačius, kad projekto vykdytojo nurodyta (-os) priežastis (-ys), dėl kurios (-ių) jis nepasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytų rodiklių ir (ar) neįvykdė visų suplanuotų projekto veiklų, nelaikytina (-os) objektyvia (-iomis), SPPD priima sprendimą nesiūlyti komisijai pratęsti tokio projekto finansavimą.

89. Jei SPPD vertinant projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą ateinantiems kalendoriniams metams kyla neaiškumų, jis elektroninių ryšių priemonėmis paprašo projekto vykdytoją patikslinti (pateikti) atitinkamą informaciją, nurodydamas formą ir terminą, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 3 darbo dienos, tai informacijai patikslinti (pateikti). Gavęs prašomą informaciją, SPPD ją įvertina ir pateikia komisijai siūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo. Jei projekto vykdytojas per SPPD nustatytą terminą ar jo nustatyta forma nepatikslina (nepateikia) SPPD prašomos informacijos, projekto vykdytojo prašymas toliau nesvarstomas.

90. Projekto finansavimas gali būti pratęsiamas tik nustačius, kad einamaisiais kalendoriniais metais projektas buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų, sutarties reikalavimų ir kad projekto vykdytojas pasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytus rodiklius ir (ar) įvykdė visas suplanuotas projekto veiklas.

91. SPPD, gavęs Ketvirčio (metų) projekto veiklos ataskaitą (Nuostatų 4 priedas) ir nustatęs, kad projekto vykdytojas nepasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytų rodiklių ir (ar) neįvykdė visų suplanuotų projekto veiklų, komisijai pateikia motyvuotą siūlymą nutraukti sutartį, sudarytą ateinantiems kalendoriniams metams (jei sutartis dėl projekto finansavimo ateinančiais kalendoriniais metais jau sudaryta), arba stabdo sutarties sudarymo ateinantiems kalendoriniams metams procesą ir teikia komisijai siūlymą nepratęsti projekto finansavimo ateinantiems kalendoriniams metams (jei sutartis dėl projekto finansavimo ateinančiais kalendoriniais metais dar nesudaryta).

92. Komisija, per 10 darbo dienų įvertinusi SPPD siūlymą, pateiktą vadovaujantis Nuostatų 85–91 punktais, priima protokolinį sprendimą pratęsti projekto finansavimą ateinantiems kalendoriniams metams arba jo nepratęsti, taip pat sprendimą nutraukti sutartį ar panaikinti sprendimą dėl finansavimo skyrimo ateinantiems kalendoriniams metams ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo (valstybės biudžeto lėšų skyrimo) arba nepratęsimo, taip pat siūlymą dėl sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo ateinantiems kalendoriniams metams panaikinimo.

93. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl projekto finansavimo pratęsimo (valstybės biudžeto lėšų skyrimo) arba nepratęsimo, taip pat sprendimą dėl sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo ateinantiems kalendoriniams metams panaikinimo, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

94. Komisijos sekretorius perduoda SPPD patvirtintą Ministerijos kanclerio potvarkio kopiją ir visų protokolinių komisijos sprendimų kopijas per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio priėmimo dienos.

95. Komisijos sekretorius raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis projektų vykdytojus informuoja apie Ministerijos kanclerio sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikdamas Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. Jei projektų vykdytojų prašymai dėl projektų finansavimo pratęsimo ir valstybės biudžeto lėšų skyrimo buvo atmesti ir jiems neskirta valstybės biudžeto lėšų, taip pat jei buvo priimtas Ministerijos kanclerio sprendimas nutraukti sutartį ar panaikinti sprendimą dėl finansavimo skyrimo ateinantiems kalendoriniams metams, nurodoma prašymų netenkinimo ar atmetimo priežastis (-ys).

96. Pratęsus projekto finansavimą ir skyrus valstybės biudžeto lėšų, nauja sutartis arba susitarimas dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo su projekto vykdytoju pasirašoma per 10 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl projekto finansavimo pratęsimo ir valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos. Naujoje sutartyje arba susitarime dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo turi būti numatyta, kad nauja sutartis arba susitarimas dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo įsigalioja nuo ateinančių kalendorinių metų sausio 20 dienos, jei projekto vykdytojas pasiekė tiems kalendoriniams metams Nuostatų 83 punkte ir (ar) projekto paraiškoje nustatytus rodiklius ir (ar) įvykdė visas suplanuotas projekto veiklas.

97. Nesudarius naujos sutarties ar susitarimo dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo per Nuostatų 96 punkte nurodytą terminą ar nutraukus sudarytą sutartį, komisija teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui, nurodydama projekto vykdytojo juridinio asmens pavadinimą, kodą, projekto pavadinimą ir siūlymo motyvus.

98. Pratęsus projektų finansavimą, jie finansuojami, įgyvendinami ir kontroliuojami Nuostatuose nustatyta tvarka.

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

99.  Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

100.                      Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios įvertinus SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis buvo skirti valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus jo paraišką.

101.                      Ministerijos veiksmai ir (ar) neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

102.                      Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (veiklos ar buveinės adreso, telefono ryšio numerio, fakso ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

103.                      Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą lėšų sumą ir pagal SPPD pateiktą formą apibendrintas priemonių (konkursų) įgyvendinimo ataskaitas.

104.                      Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

__________________