LIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO
PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL asmenų aptarnavimo ir jų PRAŠYMŲ ir SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS aUKŠČIAUSIAJAME TEISME TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2025 m. sausio 15 d. Nr. 1T-6
Vilnius
1. T v i r t i n u Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos Aukščiausiajame Teisme taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (toliau – Teismas) pirmininko 2022 m. balandžio 25 d. įsakymą Nr. 1T-15 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo Lietuvos Aukščiausiajame Teisme taisyklių tvirtinimo“.
3. P a v e d u :
PATVIRTINTA
Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko
2025 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 1T-6
asmenų aptarnavimo ir jų PRAŠYMŲ ir SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS aUKŠČIAUSIAJAME TEISME TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos Aukščiausiajame Teisme (toliau – ir Teismas) taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato asmenų aptarnavimo priimant ir išduodant dokumentus, neprocesinių prašymų ir skundų nagrinėjimo Teisme bendrąją tvarką.
2. Teismo darbuotojai (valstybės tarnautojai ir asmenys, dirbantys pagal darbo sutartis), aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo, vieno langelio principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme nustatytais duomenų išsamumo, tikslumo, teisėtumo, objektyvumo ir pagalbos principais.
3. Atsakingų už Teismo interesantų aptarnavimą darbuotojų atostogų, komandiruočių, kitais nebuvimo tarnyboje atvejais paskiriami kiti (pavaduojantys) darbuotojai ir jiems suteikiami tokie patys įgaliojimai.
4. Teismo darbuotojas nusišalina arba turi būti nušalintas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo, jei yra pareiškėjo ar jo atstovo artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę, arba jei yra kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.
5. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis, išskyrus viešąją informaciją, kuria disponuoja Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymą. Asmuo, pateikęs savo tapatybę patvirtinantį dokumentą ar kitaip ją patvirtinęs Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie save asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, šis pateikia atstovavimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina savo tapatybę.
6. Taisyklėse nustatytais atvejais tvarkant asmens duomenis, asmens duomenų apsauga užtikrinama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.
7. Teismo patalpose aptarnaujamiems asmenims informaciniame stende ir Teismo interneto svetainėje valstybine, anglų ir kitomis Taisyklių 22 punkte nurodytomis užsienio kalbomis skelbiama:
7.1. kalbos, kuriomis asmenys gali teikti Teismui prašymus ir skundus ir gali būti Teisme aptarnaujami, nurodant tomis kalbomis galinčių aptarnauti Teismo darbuotojų vardą, pavardę, pareigas, telefono numerį, darbo vietą ir laiką;
7.2. elektroninio pašto adresas, Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos (toliau – E. pristatymo sistema) Teismo dėžutės duomenys;
8. Asmenys Teisme aptarnaujami:
pirmadieniais–ketvirtadieniais – nuo 8.00 val. iki 17.00 val. (be pietų pertraukos);
penktadieniais – nuo 8.00 val. iki 15.45 val. (be pietų pertraukos).
Asmenų prašymai ir skundai po Teismo darbo dienos laiko priimami:
antradieniais ir ketvirtadieniais iki 17.30 val.
Papildomai asmenų prašymai ir skundai po Teismo darbo valandų priimami tik iš anksto užsiregistravus Teismo raštinės tel. +370 5 261 6466 arba el. paštu lat@teismas.lt ir suderinus asmens aptarnavimo laiką bei vietą. Asmeniui iš anksto registruojantis dėl papildomo prašymų ir skundų padavimo po Teismo darbo valandų, taip pat nurodoma Teismo darbuotojo, aptarnausiančio asmenį, vardas ir pavardė, pareigos ir kontaktinė informacija (telefono numeris, elektroninio pašto adresas, prireikus kitų Teismo naudojamų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar numeriai, kuriais asmenys galėtų kreiptis į šį darbuotoją), jei asmuo nemoka valstybinės kalbos – esant galimybei, ir užsienio kalba (-os), kuria (-iomis) jis bus aptarnaujamas.
II SKYRIUS
ASMENŲ APTARNAVIMAS ATVYKUS Į TEISMĄ
10. Atvykę į Teismą asmenys prašymus ir skundus gali pateikti raštu arba žodžiu. Raštu pateikti prašymai ir skundai yra registruojami. Žodžiu pateikti prašymai ir skundai neregistruojami ir priimami tik tais atvejais, kai juos galima išspręsti tą pačią darbo dieną ir nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijų ir Teismo interesų. Į žodžiu pateiktus prašymus ir skundus atsakymas raštu neteikiamas. Jei žodžiu pateiktas prašymas ir skundas negali būti išnagrinėti tą pačią darbo dieną, asmuo turi pateikti juos raštu.
11. Nemokančiam valstybinės kalbos asmeniui kreipiantis žodžiu į Teismą, turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą, arba vertėjas. Vertėju arba asmeniu, gebančiu išversti prašymą į valstybinę kalbą, savo iniciatyva pasirūpina besikreipiantis į Teismą asmuo. Esant galimybei, vertimu pasirūpina interesantą aptarnaujantis asmuo, jei Teisme yra darbuotojas, suprantantis užsienio kalbą.
12. Teisme asmenys su negalia aptarnaujami (informacija teikiama) jiems prieinamais bendravimo būdais, pvz., lietuvių gestų kalba, lengvai suprantama kalba, Brailio raštu ir kitais būdais. Asmuo su negalia ar jo atstovas pateikia prašymą dėl aptarnavimo (informacijos teikimo būdo) jam prieinamu būdu. Įvertinus asmens su negalia ar jo atstovo prašyme nurodytą aptarnavimo (informacijos teikimo) jam prieinamu būdu poreikį, asmuo su negalia ar jo atstovas informuojamas apie terminą, per kurį jis bus aptarnautas, t. y. prašoma informacija bus parengta ir pateikta. Teismas gali atsisakyti teikti informaciją asmeniui su negalia jo pasirinktu bendravimo būdu, jei organizacinė ar finansinė našta Teismui būtų didesnė už tikėtiną gauti naudą asmeniui su negalia ir tai sukeltų neproporcingą naštą Teismui.
13. Jeigu asmuo žodžiu kreipiasi į Teismą su prašymu ar skundu, kuris nepriskiriamas Teismo kompetencijai, asmenį aptarnaujantis Teismo darbuotojas turi nurodyti, į kurią instituciją, jeigu tokia yra, pareiškėjas turi kreiptis, taip pat nurodyti tos institucijos adresą ir telefono numerį.
14. Jeigu prašymą ar skundą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, asmenį aptarnaujantis Teismo darbuotojas turi teisę jo neaptarnauti ir privalo tuoj pat pranešti apie šio asmens elgesį savo tiesioginiam vadovui. Asmenį aptarnaujančio Teismo darbuotojo tiesioginis vadovas ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu informuoja Teismo kanclerį apie prašymą ar skundą teikiančio asmens elgesį, turintį akivaizdžių teisės pažeidimo požymių, o Teismo kancleris apie tai praneša teisėsaugos institucijoms, pagal kompetenciją tiriančioms atitinkamus teisės pažeidimus.
15. Teismo raštinė:
15.1. priima asmenų prašymus ir skundus, nustato, koks jų pobūdis, patikrina, ar yra pridėti visi nurodyti dokumentai;
15.2. registruoja gautus prašymus ir skundus, išskyrus prašymus, į kuriuos galima atsakyti tą pačią dieną, ir perduoda juos nagrinėti Teismo struktūriniams padaliniams pagal jų kompetenciją; asmens pageidavimu jį informuoja, kada ir kaip (telefonu, paštu ar kita ryšių priemone) jam bus pranešta apie rūpimo klausimo išsprendimą, taip pat teikia informaciją apie prašymo ar skundo eigą;
15.3. teikia informaciją apie Teismo veiklą, konsultuoja Teismo raštinės kompetencijos klausimais, išskyrus atvejus, kai dėl keliamų klausimų kompleksiškumo asmenį turi konsultuoti kiti Teismo darbuotojai, turintys reikiamą kompetenciją;
15.5. vadovaudamasi Taisyklių 34.1–34.5 papunkčiais ar Teismo pirmininko ar jo įgalioto darbuotojo pavedimu grąžina asmeniui prašymus ar skundus;
16. Aptarnaujant asmenis privaloma laikytis Asmenų aptarnavimo teismuose standarto. Asmenų (klientų) aptarnavimo Teisme kokybės vertinimas atliekamas vadovaujantis Teisėjų tarybos patvirtintu Asmenų aptarnavimo kokybės teismuose kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) vertinimo tvarkos aprašu ir Teismų asmenų aptarnavimo kokybės užtikrinimo darbo grupės sprendimu patvirtintomis asmenų aptarnavimo kokybės teismuose kontrolės ir stebėsenos (monitoringo) vertinimo metodikomis.
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS, REGISTRAVIMAS IR PERDAVIMAS NAGRINĖTI
17. Prašymus ir skundus registruoja ir juos perduoda nagrinėti pagal kompetenciją Teismo raštinė, vadovaudamasi šiomis taisyklėmis, Teismo raštinės nuostatais ir kitais šiuos klausimus reglamentuojančiais Teismo vidaus teisės aktais.
18. Prašymus ir skundus raštu gali pateikti tiesiogiai asmuo arba jo atstovas, atvykęs į Teismą, siųsdamas paštu ar elektroniniais ryšiais:
19. Asmenys, tiesiogiai teikiantys prašymus ir skundus, Teisme aptarnaujami Teismo raštinėje šių Taisyklių 8 punkte nustatytu darbo laiku, vadovaujantis Taisyklių II skyriuje nustatytais reikalavimais.
20. Prašymai ir skundai, pateikti raštu tiesiogiai Teismui arba atsiųsti paštu ar elektroniniais ryšiais, registruojami Teismo neprocesinių dokumentų valdymo sistemoje LITEKO2 Gautų neprocesinių dokumentų registre 1P, laikantis teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų. Priėmus prašymą ar skundą, asmens pageidavimu įteikiama, o jeigu prašymas ar skundas gautas paštu arba elektroniniais ryšiais, asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo prašymo ar skundo užregistravimo Teisme asmens nurodytu adresu išsiunčiama Taisyklių priede nustatytos formos pažyma apie priimtus dokumentus arba prašymo ar skundo kopija su registracijos žyma, arba elektroniniais ryšiais asmuo informuojamas apie priimtus dokumentus.
21. Raštu pateikti prašymai ir skundai Teisme nagrinėjami, jei jie yra surašyti valstybine kalba arba yra pridėtas vertimas į lietuvių kalbą, išskyrus Taisyklių 22 ir 23 punktuose nurodytus atvejus, parašyti tvarkingai, suprantamai ir įskaitomai, pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir tikslus adresas arba kiti kontaktiniai duomenys: telefono numeris, elektroninio pašto adresas arba kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar numeriai, kuriais jis pageidautų gauti atsakymą. Jeigu prašyme ar skunde nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, atsakymas teikiamas pagal kitus prašyme ar skunde nurodytus asmens kontaktinius duomenis, jei tokie nurodyti.
22. Prašymus ir skundus raštu galima pateikti anglų, lenkų ir rusų kalbomis be pridėto vertimo į lietuvių kalbą.
23. Tais atvejais, kai ne valstybine kalba surašyti prašymai ar skundai yra lengvai suprantami arba į Teismą kreipiasi užsienio valstybės arba tarptautinė institucija arba organizacija, Teismo pirmininko arba jo įgalioto asmens sprendimu pateiktas prašymas ar skundas gali būti priimamas ir nagrinėjamas bendra tvarka ir be vertimo.
24. Prie prašymo ar skundo pridėti priedai pareiškėjo turi būti sužymėti, sunumeruoti, turi būti sudarytas pridedamų priedų apyrašas, nurodant, kokios formos dokumentai – originalai, nuorašai ar kopijos – pateikiami. Netinkamai pateikti (nesudarytas priedų apyrašas, nesunumeruoti, nesužymėti) priedai, jeigu trūkumų negalima pašalinti vietoje, grąžinami pareiškėjui Taisyklių 35 punkte nustatyta tvarka.
25. Atstovaujamo asmens vardu į Teismą kreipdamasis asmens atstovas prašyme turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus Taisyklių 21 punkte nurodytus kontaktinius duomenis, pagal kuriuos pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą (originalą ar įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją).
26. Teikiant prašymą ar skundą elektroniniais ryšiais, turi būti pateikta pasirašyto prašymo skaitmeninė kopija arba prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus.
27. Neatitinkantys Taisyklių 26 punkto reikalavimų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniais ryšiais, į kuriuos galima atsakyti tą pačią darbo dieną, Teisme neregistruojami, o atsakymams į tokius prašymus mutatis mutandis (su būtinais (atitinkamais) pakeitimais) taikoma Taisyklių 10 punkte nustatyta tvarka.
28. Teismo darbuotojas, jam Teismo suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs asmens prašymą ar skundą, turi ne vėliau kaip artimiausią savo darbo dieną persiųsti jį oficialiu Teismo elektroninio pašto adresu lat@teismas.lt, išskyrus atvejus, kai į prašymą ar skundą pagal kompetenciją gali atsakyti tą pačią dieną.
29. Elektroniniais ryšiais pateikti dokumentai registruojami ir nagrinėjami bendra tvarka, išskyrus Taisyklių 27 punkte nurodytus prašymus ir skundus.
30. Užregistruoti prašymai ir skundai perduodami nagrinėti Teismo struktūriniams padaliniams:
30.1. Teismo pirmininkui adresuoti dokumentai perduodami Teismo pirmininkui. Šie dokumentai Teismo pirmininko rezoliucija pagal kompetenciją gali būti perduodami Teismo Baudžiamųjų arba Civilinių bylų skyriaus pirmininkui ar kitam teisėjui, Teismo kancleriui, Teisės tyrimų grupės vadovui ar kitam Teismo darbuotojui.
30.2. Teismo Baudžiamųjų ar Civilinių bylų skyriaus pirmininkui adresuoti dokumentai perduodami atitinkamo skyriaus pirmininkui. Teismo skyriaus pirmininko rezoliucija šie dokumentai pagal kompetenciją gali būti perduodami atitinkamo skyriaus teisėjui, Teisės tyrimų grupės vyriausiajam patarėjui, kuriam priskirta atitinkamai baudžiamosios ar privatinės teisės sritis, atitinkamo skyriaus pirmininko vyriausiajam patarėjui, Teismo raštinės vedėjui ar kitam Teismo darbuotojui.
30.3. Teismo kancleriui adresuoti dokumentai perduodami Teismo kancleriui. Teismo kanclerio rezoliucija šie dokumentai pagal kompetenciją gali būti perduodami kitiems Teismo darbuotojams.
30.4. Jeigu dokumentas adresuotas kitam atitinkamo Teismo skyriaus teisėjui ar darbuotojui, jis nagrinėjamas Taisyklių 30.2 papunktyje nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ ir SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
32. Prašymas ar skundas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo Teisme datos. Jeigu prašymas ar skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena. Kai įstatymų nustatyta kitaip arba prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu arba kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo jo ir visų reikiamų dokumentų gavimo Teisme datos, Teismas šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Apie pratęstą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą asmuo per 5 darbo dienas informuojamas raštu nurodant prašymo ar skundo nagrinėjimo pratęsimo laiką ir priežastis.
33. Prašymas ar skundas, kuris siunčiamas Teismui tik susipažinti (kopija ar pan.) ir neturi prašymo ar skundo požymių, registruojamas ir perduodamas susipažinti Teismo pirmininkui ar jo įgaliotam asmeniui, tačiau į jį nėra atsakoma, jei Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.
34. Gautas prašymas ar skundas Teismo pirmininko arba jo įgalioto asmens sprendimu paliekamas nenagrinėtas ir per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Teisme pareiškėjui išsiunčiama informacinė pažyma arba raštas (išskyrus Taisyklių 34.1 papunktį), nurodant nenagrinėjimo priežastį ir negrąžinant pareiškėjui dokumentų, kai:
34.3. dokumentas surašytas ne valstybine kalba ir nėra pridėtas vertimas, išskyrus Taisyklių 22 ir 23 punktuose nurodytus atvejus;
34.4. dokumentas yra neargumentuotas, nekonkretus, nesuprantamo ar įžeidžiančio turinio, grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba pateiktas piktnaudžiaujant suteiktomis teisėmis;
34.6. prašymas ar skundas yra kartotinis, t. y. jame nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo ar skundo pagrindą, jis yra tapatus arba iš esmės panašus ir jame nėra įtikinamų argumentų, kad Teismo atsakymas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tokiais atvejais pareiškėjui išaiškinami piktnaudžiavimo teise pateikti prašymą ar skundą padariniai;
34.7. prašymą ar skundą dėl to paties klausimo pradėjo nagrinėti teismas arba dėl prašyme ar skunde keliamo klausimo yra priimtas teismo procesinis sprendimas;
35. Jeigu prašymui ar skundui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti pareiškėjas, ir Teismas tokių duomenų gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Teismas kreipiasi į pareiškėją raštu, prašydamas pateikti papildomą informaciją, ir praneša, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta papildoma informacija. Kai per Teismo nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymas ar skundas paliekamas nenagrinėtas, per 3 darbo dienas nuo Teismo nustatyto termino suėjimo dienos dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Teismas pasilieka grąžinamų dokumentų kopijas.
36. Jeigu prašymas ar skundas atsiųstas ne tuo adresu arba nepriskirtinas Teismo kompetencijai, jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai, pasiliekant dokumento kopiją ir informuojant pareiškėją. Kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą arba skundą, jis per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos grąžinamas pareiškėjui nurodant grąžinimo priežastis. Tuo atveju, kai asmuo kartotinai kreipiasi klausimu, kuris nepriskirtinas Teismo kompetencijai, jam prašymas ar skundas grąžinamas Taisyklių 34.6 papunktyje nurodytu pagrindu. Atsakius į kartotinį prašymą, kitų gautų kartotinių prašymų ar skundų Teismas nenagrinėja ir atsakymų raštu neteikia.
37. Prašymai ar skundai, kuriuose yra informacijos, atskleidžiančios rasinę ar etninę kilmę, politines pažiūras, religinius ar filosofinius įsitikinimus ar narystę profesinėse sąjungose, taip pat susijusios su genetiniais duomenimis, biometriniais duomenimis, siekiant konkrečiai nustatyti fizinio asmens tapatybę, sveikatos duomenis arba duomenis apie fizinio asmens lytinį gyvenimą ar lytinę orientaciją (toliau – specialių kategorijų asmens duomenys), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Teismas per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo kreipiasi į asmenį, prašydamas per nustatytą terminą pateikti sutikimą. Jeigu per nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Taisyklių 36 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo ar skundo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą ar skundą gavimo Teisme.
38. Prašymai ar skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su specialių kategorijų asmens duomenimis, gali būti tvarkomi ir kitais būdais, jeigu atitinka sąlygas, įtvirtintas Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 9 straipsnio 2 dalyje.
V SKYRIUS
ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS ir SKUNDUS RENGIMAS IR TVARKYMAS
40. Į asmenų prašymus ir skundus atsakoma valstybine kalba arba pateikiamas atsakymo vertimas Taisyklių 22 punkte nustatytomis kalbomis.
41. Dėl išnagrinėtų prašymų ir skundų priimti sprendimai įforminami Teismo pirmininko, Baudžiamųjų arba Civilinių bylų skyriaus pirmininko, Teismo kanclerio, Teisės tyrimų grupės vadovo ar jų įgaliotų asmenų atsakymu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu (raštu), atitinkančiu prašymo esmę.
42. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešta tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas ar skundas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Atsakymas, siunčiamas elektroniniu būdu, turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, išskyrus atvejus, kai atsakoma į tokius asmenų prašymus ar skundus, į kuriuos galima atsakyti nedelsiant pagal Taisyklių 10, 27 punktus. Jeigu privati informacija pareiškėjui siunčiama paštu, ji siunčiama registruota pašto siunta arba per E. pristatymo sistemą, arba el. paštu apsaugojus dokumentus slaptažodžiu, arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai.
43. Atsakymas į prašymą ar skundą rengiamas Teismo neprocesinių dokumentų valdymo sistemoje LITEKO2 ir tvarkomas laikantis Teismo pirmininko patvirtintų Teismo dokumentų valdymo tvarkos taisyklių.
VI SKYRIUS
ASMENŲ PRIĖMIMAS
45. Teismo ar skyrių pirmininkai priima asmenis pokalbio Teisme Taisyklių nustatyta tvarka. Asmens ar jo atstovo prašymas būti priimtam pokalbio Teismo, Baudžiamųjų ar Civilinių bylų skyrių pirmininkų kompetencijai priklausančiais klausimais registruojamas, perduodamas nagrinėti, nagrinėjamas ir atsakymas į tokį prašymą rengiamas bendra Taisyklėse nustatyta tvarka, atsižvelgiant į šiame Taisyklių skyriuje nurodytus ypatumus.
46. Prašymas priimti pokalbio turi būti pateikiamas raštu, išskyrus atvejus, kai tai negali būti atlikta dėl objektyvių priežasčių. Jame turi būti nurodyti konkretūs klausimai, dėl kurių kreipiamasi. Jeigu asmuo pageidauja pokalbį fiksuoti vaizdo ar garso fiksavimo įranga, apie tai turi nurodyti prašyme dėl priėmimo pokalbio ir raštu pateikti prašymą Teismo pirmininko patvirtintame Vaizdo ir garso fiksavimo įrangos naudojimo Lietuvos Aukščiausiajame Teisme tvarkos apraše nustatyta tvarka.
47. Išnagrinėjus prašymą priimti pokalbio, atsižvelgiant į keliamų klausimų pobūdį ir kitas reikšmingas aplinkybes, priėmimas gali būti nerengiamas ir į prašyme keliamus klausimus atsakoma raštu. Išnagrinėjus prašymą, asmeniui gali būti pasiūlyta susitikti su kitu Teismo darbuotoju.
48. Jeigu patenkinamas prašymas priimti pokalbio, nurodomas priimantis Teismo, Baudžiamųjų ar Civilinių bylų skyriaus pirmininkas ar kitas darbuotojas, klausimai, dėl kurių priimama pokalbio, paskirta priėmimo data ir laikas. Apie tai prašymą pateikusį asmenį ar jo atstovą informuoja Teismo raštinė.
50. Asmuo, prašantis būti priimtas pokalbio, visais atvejais informuojamas apie tai, kad Teismo, Baudžiamųjų ir Civilinių bylų skyrių pirmininkų laisvės atsakyti į pateiktus klausimus ir bendrauti ribas nustato Lietuvos Respublikos teismų įstatymas bei Teisėjų etikos kodeksas: pagal Teismų įstatymą, Teismo pirmininkas yra atsakingas už administravimo teisme organizavimą ir priežiūrą, asmenų skundus pirmininkas gali tirti tik tiek, kiek jie susiję su teisėjų neprocesiniais veiksmais, nesusijusiais su teisingumo vykdymu; Teismo, Baudžiamųjų ir Civilinių bylų skyriaus pirmininkai negali kištis į bylų nagrinėjimą ir nurodyti kitiems teisėjams, kaip nagrinėti ir spręsti bylas, negali daryti įtakos bylų eigai ir baigčiai, nes taip būtų pažeistas konstitucinis teisėjų nepriklausomumo principas; Teisėjų etikos kodeksas Teismo, Baudžiamųjų ir Civilinių bylų skyriaus pirmininkui, kaip ir bet kuriam kitam teisėjui, draudžia reikšti išankstinę nuomonę nagrinėjamų bylų klausimais, konsultuoti asmenis teisiniais klausimais, svarstyti nagrinėjamą bylą su proceso dalyviais ne teismo proceso metu, pasisakyti apie kitų teisėjų nagrinėjamas bylas.
Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos Aukščiausiajame Teisme taisyklių priedas
(Prašymo ar skundo priėmimo faktą patvirtinančio dokumento forma)
LIETUVOS AUKŠČIAUSIASIS TEISMAS
Biudžetinė įstaiga, Gynėjų g. 6, LT-01109 Vilnius, tel. +370 5 261 6466, el. p. lat@teismas.lt,
elektroninio pristatymo dėžutės adresas 188602032.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188602032.
_____________________________________________
(pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, telefono numeris
_____________________________________________
arba pavadinimas, buveinės adresas, telefono numeris)
PAŽYMA APIE PRIIMTUS dokumentus
_____________ Nr. ___________
(data)
Jūsų prašymas / pareiškimas / skundas dėl ________________________________________
(trumpas turinio apibūdinimas)
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
________________________________________ gautas ____________ Nr. _________________.
(data) (registracijos numeris)
Dokumentą (-us) priėmė
_______________________ ______________ _________________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
________________
(telefono numeris)