PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

ĮSAKYMAS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ TEIKIMO IR ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. gruodžio 12 d. A3-906

Prienai

 

 

 

Vadovaudamasis Prienų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. T3-244 „Dėl Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 21 punktu:

1. T v i r t i n u Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo programų teikimo ir atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. vasario 2 d. įsakymą Nr. (7.7)-A3-2016/061 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo programų teikimo ir atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. N u r o d a u Bendrojo skyriaus sekretorei Inetai Labutienei šio įsakymo 1 punkte nurodytą aprašą paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Egidijus Visockas

 

 

Prienų rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. gruodžio 12 d.

įsakymu Nr. A3-906

 

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ TEIKIMO IR ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programų teikimo ir atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja NVŠ programų teikimo, vertinimo, sprendimų priėmimo procedūras.

2. Neformaliojo vaikų švietimo veikla yra skirta meninę, sportinę ar kitą veiklą pasirinkusių mokinių asmeninėms, socialinėms, edukacinėms ir profesinėms kompetencijoms ugdyti.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Prienų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. T3-244 „Dėl Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu.

 

II SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ PARAIŠKŲ IR KITŲ DOKUMENTŲ TEIKIMO PROCEDŪROS

 

4. Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius (toliau – Švietimo skyrius) kiekvienų metų birželio arba gruodžio mėnesį interneto svetainėje www.prienai.lt skelbia kvietimą teikti NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškas.

5. Neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (biudžetinės įstaigos, asociacijos, nevyriausybinės organizacijos, laisvieji mokytojai) (toliau – NVŠ teikėjas), atitinkantys Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 13–15 punktuose nustatytus reikalavimus, Švietimo skyriui teikia:

5.1. užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas) ir jos elektroninį variantą;

5.2. nuostatų / įstatų, verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos, dokumentų, įrodančių pedagogo kompetencijas, kopijas (pirmą kartą NVŠ programas vertinti teikiantys NVŠ teikėjai ir laisvieji mokytojai);

5.3.  verslo liudijimo, kuriame nustatytas veiklos tęstinumas, kopiją (ne pirmą kartą NVŠ programas vertinti teikiantys laisvieji mokytojai).

6. NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.

7. Švietimo skyrius NVŠ programų paraiškas ir kitus dokumentus teikia NVŠ programų atitikties reikalavimams vertinimo komisijai.

 

III SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

8. NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo tikslas – užtikrinti, kad tikslinės mokinio krepšelio lėšos būtų skirtos Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 16-19 punktuose nustatytus reikalavimus atitinkančioms NVŠ programoms įgyvendinti.

9. NVŠ teikėjo ir programos atitiktį reikalavimams įvertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ teikėjų ir programų atitikties reikalavimams vertinimo komisija (toliau – Komisija).

10. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ ar jo administravimo srityje.

11. Vertindama pateiktų programų atitiktį reikalavimams Komisija laikosi etiškumo, skaidrumo, viešumo principų.

12. NVŠ programų vertinimas įvykdomas per 7 darbo dienas nuo NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškų pateikimo dienos pagal NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo kriterijus (2 priedas).

13. NVŠ programos atitiktis reikalavimams patvirtinama, jeigu NVŠ programa atitinka Aprašo 2 priedo 1.2, 1.4, 2.1, 3, 4.1, 6.1, 6.2, 6.3 papunkčiuose nurodytus kriterijus (įvertinti „Atitinka“) ir iš dalies atitinka ar atitinka likusius kriterijus (įvertinti „Iš dalies atitinka“ ar „Atitinka“). NVŠ programos atitiktis reikalavimams nepatvirtinama, jeigu NVŠ programa neatitinka bent vieno Aprašo 2 priede nurodyto kriterijaus (įvertintas „Neatitinka“)

14. Programą vertinantis Komisijos narys užpildo NVŠ programų atitikties reikalavimams vertinimo formą ir pasirašo.

15. Išsiskyrus Komisijos narių vertinimui, galutinį sprendimą dėl NVŠ programų atitikties reikalavimams priima Komisijos pirmininkas.

16. Galutinis nutarimas dėl NVŠ programų atitikties reikalavimams, ar jų atitikties pratęsimo, fiksuojamas Komisijos posėdžio protokole ir teikiamas Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

IV SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS TVIRTINIMAS

 

17. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos nutarimą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams patvirtinimo.

18. Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Komisijos sprendimu,  gali pratęsti NVŠ programos atitiktį, jeigu laikomasi įsipareigojimų ir nenustatoma pažeidimų dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės.

19. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę panaikinti sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams patvirtinimo šiais atvejais:

19.1. jeigu nustatoma, kad vykdydamas programą NVŠ teikėjas nesilaikė visų NVŠ programos vertinimo metu patvirtintų kriterijų;

19.2. jei NVŠ programos įgyvendinimo stebėsenos metu nustatoma žymių neatitikimų ir (arba) pažeidimų;

19.3. paaiškėjus, kad įgyvendindamas NVŠ programą NVŠ teikėjas pažeidžia Lietuvos Respublikos teisės aktus;

19.4. paaiškėjus, kad NVŠ programos vykdymu pagrįstai skundžiasi ugdytiniai ar jų tėvai (globėjai, rūpintojai).

20. Per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo Savivaldybės administracijos Informacinių technologijų skyriaus specialistas NVŠ programų atitiktį arba neatitikimą reikalavimams pažymi KTPRR.

21. Informacija apie teigiamai įvertintas NVŠ programas paskelbiama Savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.prienai.lt kartu su kvietimu vaikams ir (ar) tėvams (globėjams, rūpintojams) registruoti(s) į vieną pasirinktą NVŠ programą; informacija apie galimybę registruotis į programą taip pat skelbiama NVŠ teikėjo interneto svetainėje; informacija paskleidžiama ir per kitas visuomenės informacijos priemones.

22. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą Neformaliojo vaikų švietimo teikimo sutartį. Švietimo įstatymo nustatyta tvarka per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

 

23. Švietimo skyrius mokinių sąrašus teikia Prienų rajono savivaldybės administracijos Finansų skyriui, kuris apskaičiuoja lėšas pagal mokinių skaičių, programų vykdymo trukmę ir rengia lėšų paskirstymo sprendimo projektą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Lėšos NVŠ teikėjams skiriamos, pervedamos ir naudojamos Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

25. NVŠ teikėjai, norintys nutraukti pradėtos NVŠ programos vykdymą, privalo raštu informuoti Švietimo skyrių ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo NVŠ programos nutraukimo datos Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui pateikti lėšų panaudojimo ataskaitą už NVŠ programos vykdymo laikotarpį.

26. Nutraukęs programą NVŠ teikėjas turi grąžinti nepanaudotas lėšas į sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą.

27.  NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną ir priežiūrą Švietimo skyriaus vedėjo nustatyta tvarka vykdo Švietimo skyriaus specialistai.

–––––––––––––––

 

Prienų rajono savivaldybės

Neformaliojo vaikų švietimo

programų teikimo ir

atitikties reikalavimams

vertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

2.

Kodas

3.

Juridinis statusas

4.

Adresas

5.

Telefono numeris

6.

El. pašto adresas

7.

Interneto svetainės adresas

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

11.

El. pašto adresas

12.

Telefono numeris

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

1)

2)

...

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja /

bendradarbiauja

1)

R

B

2)

R

B

...

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

Iš viso val.:

17.

Programos apimtis ir trukmė

valandas per savaitę

kartus per mėnesį

mėnesių

skaičius

Mažiausia 2 val. per savaitę

Mažiausia 8 val. per mėnesį

Mažiausia 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje)

22. 

Numatomas grupių skaičius

23.

Numatoma paslaugos kaina asmeniui

 

24.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

25.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese)

26.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

27.

Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties;

individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

28.

Patvirtinkite, kad:

vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.)

TAIP

 

Institucijos vadovas /

laisvasis mokytojas

A. V.

__________________________

(vardas, pavardė)

__________________

(parašas)

 

__________________

 

Prienų rajono savivaldybės

Neformaliojo vaikų švietimo

programų teikimo ir

atitikties reikalavimams

vertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO  FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

1.   NVŠ

Programos

tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra.

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais.

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius.

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas).

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais.

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu.

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį.

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa.

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą.

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos.

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime.

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti.

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui.

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais.

6.2. Mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ.

6.3. Kitos teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų.

 

(vertintojo vardas, pavardė)                                                                                         (parašas)