herbas

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. VASARIO 21 D. SPRENDIMO NR. T-18 „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. rugsėjo 30 d. Nr. T-163

Kalvarija

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 str. 1 d., Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 str. 2 d., Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo Nr. IX‑1675   3, 6, 7, 9, 10, 11, 15, 17, 21 ir 23 straipsnių pakeitimo įstatymu, Kalvarijos savivaldybės taryba   nusprendžia:

 

1Pakeisti Kalvarijos savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. T-18 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo tvirtinimo patvirtinto Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo 2, 29, 31, 36, 41 ir 46 punktus ir išdėstyti juos taip:

 

2. Piniginė socialinė parama Kalvarijos savivaldybėje teikiama vadovaujantis šiais principais:

2.1. bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Piniginės socialinės paramos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, bendrojo naudojimo objektų valdytojų, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

2.2. prieinamumo. Piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams teikiama kuo arčiau jų gyvenamosios vietos užtikrinant informacijos apie piniginę socialinę paramą prieinamumą ir paramos gavimą laiku;

2.3. socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Piniginė socialinė parama teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

2.4. visapusiškumo ir adekvatumo. Piniginė socialinė parama teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu, siekiant užtikrinti, kad kompleksiškai teikiama parama atitiktų minimalius nepasiturinčių gyventojų vartojimo poreikius ir apsaugotų juos nuo skurdo;

2.5. įgalinimo. Teikiant piniginę socialinę paramą, siekiama sudaryti palankias nepasiturinčių gyventojų užimtumo galimybių didinimo sąlygas, taip pat sąlygas, skatinančias juos įsitraukti į visuomenės gyvenimą ir mažinančias ilgalaikę priklausomybę nuo socialinės paramos sistemos;

2.6. lygių galimybių. Piniginė socialinė parama teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.“

 

29. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

29.1. pinigais;

29.2. nepinigine forma (socialinėmis kortelėmis, apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose, vaikų (įvaikių) išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas, neformaliojo švietimo ar užimtumo paslaugų išlaidas, apmokant gydymo, medicininės reabilitacijos, psichosocialinės pagalbos ir kitas su jų sveikatos priežiūra susijusias išlaidas, apmokant išlaidas už socialines paslaugas, teikiamas vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu, apmokant gyvenamosios aplinkos pagerinimo (pritaikymo) išlaidas (pavyzdžiui, baldų, namų apyvokos reikmenų, remontui reikalingų medžiagų įsigijimo ir (ar) darbų atlikimo išlaidas ir kt.), apmokant prekių ar paslaugų įsigijimo išsimokėtinai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius, išlaidas, apmokant kitas išlaidas būtiniesiems asmens (šeimos) poreikiams tenkinti),

29.3. asmenims, kuriems yra teikiamos socialinės priežiūros paslaugos ir patiriantiems socialinę riziką, socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

29.4. asmenims, kuriems yra teikiamos socialinės priežiūros paslaugos, rekomendacijas (3 priedas) ir kitus dokumentus (išankstinės sąskaitos ir kt.), turinčius įtakos socialinės paramos, nurodytos tvarkos aprašo 29 punkte, teikimui, teikia atvejo vadybininkai ar socialiniai darbuotojai, teikiantys socialinės priežiūros paslaugas.“

 

31. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui:

31.1. papildomai skiriama tvarkos aprašo 31.2 punkte nustatyto dydžio socialinė pašalpa, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:

31.1.1. vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba (dirbo) įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą darbo laiką ir jam darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimaliąją mėnesinę algą arba minimalųjį valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;

31.1.2. iki įsidarbinimo šio tvarkos aprašo 31.1 punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Užimtumo tarnyboje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 6 mėnesius iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau, negu nustatyta įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, arba dirbo užimtumo didinimo programoje numatytus darbus;

31.1.3. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;

31.1.4. prašymas-paraiška skirti papildomą socialinės pašalpos dalį įsidarbinus pateiktas ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo įsidarbinimo.

31.2. papildomai socialinė pašalpa skiriama ir mokama už kiekvieną pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu dirbtą mėnesį, bet ne ilgiau kaip už 12 dirbtų mėnesių, ir jos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui sudaro:

31.2.1. pirmą–trečią papildomai mokamos socialinės pašalpos mokėjimo mėnesį – 100 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 6 mėnesius iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio;

31.2.2. ketvirtą–šeštą papildomai mokamos socialinės pašalpos mokėjimo mėnesį – 80 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 6 mėnesius iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio;

31.2.3. šeštą–dvyliktą papildomai mokamos socialinės pašalpos mokėjimo mėnesį – 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 6 mėnesius iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio.“

 

36. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir rekomendavus Seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijai (toliau – Seniūnijos komisija), siūloma, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesius:

36.1. skirti socialinę pašalpą, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra mažesnės kaip 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 6 straipsnio 2 punkte nustatyto reikalavimo;

36.2. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyto reikalavimo;

36.3. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą ne didesnę kaip 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų ir valstybės remiamų pajamų bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui dydžio;

36.4. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

36.5. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

36.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį yra lygios 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio arba bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija 1,1 valstybės remiamų pajamų dydžio, arba apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė už įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka įstatymo 6 straipsnio 2 punkte nustatytą reikalavimą: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenančių asmenų – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio:

36.6.1. 8 straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytus reikalavimus;

36.6.2. gaisro atveju sudegus gyvenamosioms patalpoms;

36.7. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

36.8. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

36.9. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

36.10. skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).“

 

41. Vienkartinės, tikslinės, periodinės, sąlyginės paramos teikimo būdai yra šie:

41.1. pinigais;

41.2. asmenims, gaunantiems socialinės priežiūros paslaugas ar patiriantiems socialinę riziką, rekomendacijas (3 priedas) ir kitus dokumentus (išankstinės sąskaitos ir kt.), turinčius įtakos vienkartinių, tikslinių, periodinių, sąlyginių išmokų teikimui, teikia socialiniai darbuotojai, atvejo vadybininkai ar socialiniai darbuotojai, teikiantys socialinės priežiūros paslaugas;

41.3. derinant jos teikimo formas – nepinigine forma ir pinigais.“

 

46. Sprendimą dėl socialinės paramos, nurodytos tvarkos aprašo 42.1.2, 42.2, 42.3 ir 42.4 punktuose, priima Kalvarijos savivaldybės tarybos patvirtinta komisija (toliau – Komisija), 42.1.1, 42.2.3, 42.4.2 punktuose - Socialinių reikalų skyriaus vedėjas.“

 

2. Pakeisti Kalvarijos savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. T-18 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo tvirtinimo patvirtinto Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo 42.3.1 ir 42.4 papunkčius ir išdėstyti juos taip:

42.3.1. patekus į itin sunkią materialinę padėtį, nukentėjusiems nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) ar kitais atvejais (skurdo, asmens dokumentų sutvarkymo ir pan.), kai asmenys dėl objektyvių priežasčių (neįgalumo, nedarbo ir pan.) negali patenkinti būtiniausių poreikių, – iki 2 bazinių socialinių išmokų. Parama gali būti skiriama du kartus per metus;“

 

42.4. sąlyginė:

42.4.1. asmenims, pasveikusiems nuo priklausomybių ligų ir pateikus gydymo įstaigos pažymą, – iki 2 bazinių socialinių išmokų dydžių;

42.4.2. būsto pritaikymas neįgaliesiems atitinkantis teisės aktų nustatytą tvarką, pagal Būsto pritaikymo žmonėms su negalia komisijos pateiktą, būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimo aktą ir Kalvarijos savivaldybės administracijai pateiktus pagrindžiančius dokumentus ir sąskaitas faktūras. Sąlyginė socialinė parama mokama pagal prašymus gautus iki 2020 m. spalio 1 d.“

 

3.  Papildyti Kalvarijos savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. T-18 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo tvirtinimo patvirtinto Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašą 16.8, 30.3 ir 42.2.3 papunkčiais:

 

16.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją situaciją ir (ar) karantiną, bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos mokėjimas pratęsiamas be atskiro prašymo skirti piniginę socialinę paramą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią paramą, tačiau ne ilgiau negu iki mėnesio, kurį šalyje atšaukiama ekstremalioji situacija ir (ar) karantinas arba sueina jų paskelbimo terminai, pabaigos.“

 

30.3. asmenims, kuriems yra teikiamos socialinės priežiūros paslaugos, rekomendacijas (3 priedas) ir kitus dokumentus (išankstinės sąskaitos ir kt.), turinčius įtakos kompensacijų, nurodytų tvarkos aprašo 30 punkte, teikimui, teikia atvejo vadybininkai ar socialiniai darbuotojai, teikiantys socialinės priežiūros paslaugas.“

 

42.2.3. Kalvarijos savivaldybės vaikams, kuriems nustatytas neįgalumo lygis – iki 10 bazinių socialinių išmokų, Kalvarijos savivaldybės vaikams kuriems nustatyta globa šeimoje – iki 5 bazinių socialinių išmokų. Tikslinė socialinė parama mokama iki 2020 gruodžio 31 d., mokama viena Tikslinė socialinė parama.“

 

4. Pripažinti netekusiu galios Kalvarijos savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. T-16-12 „Dėl Socialinių išmokų teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

Meras                                                                                                                            Vincas Plikaitis

 

Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

REKOMENDACIJA DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO FORMŲ IR BŪDŲ NUSTATYMO

 

_________________ Nr. ____

(data)

 

1. Asmens duomenys:

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas arba gyvenamosios vietos adresas, kai asmuo įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių (nedeklaravusių) asmenų apskaitą

 

Telefono ryšio Nr.

El. pašto adresas

Faktinės gyvenamosios vietos adresas1

Telefono ryšio Nr.

 

El. pašto adresas

 

 

 

1 Nurodomas tik tuo atveju, jeigu asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos arba nėra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių (nedeklaravusių) asmenų apskaitą.

 

 

 

 

 

2. Duomenys apie vaikus:

Eil. Nr.

 

Vardas ir pavardė

Asmens kodas, jo nesant – gimimo data

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Asmenų pateikta nuomonė apie piniginės socialinės paramos panaudojimą teisėtiems interesams užtikrinti, būtiniesiems poreikiams patenkinti:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

4. Rekomenduojamos piniginės socialinės paramos teikimo formos ir būdai

(reikalingą variantą pažymėkite Q):

c  pinigine forma (negali viršyti 50 procentų):

c  nepinigine forma:

c apmokant vaikų (įvaikių) išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas;

c apmokant neformaliojo švietimo ir užimtumo paslaugų išlaidas;

c apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo mokyklose ar dienos centruose išlaidas;

c apmokant gydymo, medicininės reabilitacijos, psichosocialinės pagalbos ir kitas su jų sveikatos priežiūra susijusias išlaidas;

c apmokant gyvenamosios aplinkos pagerinimo (pritaikymo) išlaidas (pavyzdžiui, baldų, namų apyvokos reikmenų, remontui reikalingų medžiagų įsigijimo ir (ar) darbų atlikimo išlaidas ir kt.);

c apmokant prekių ar paslaugų įsigijimo išsimokėtinai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius, išlaidas;

c teikiant socialines paslaugas, vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu;

c išduodant socialines korteles, skirtas pirkti parduotuvėje (išskyrus alkoholio, tabako gaminius ir loterijos bilietus);

c apmokant kitas išlaidas būtiniesiems asmens (šeimos) poreikiams tenkinti.

 

 

6. Išsamus siūlomų piniginės socialinės paramos teikimo formų ir būdų aprašymas:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

7. Rekomendacija teikiama:

 

 

___________________________________________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

 

 

Rekomendaciją užpildžiusio atvejo vadybininko ar socialinio darbuotojo:

 

___________________________________________________________________________

(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)

 

 

 

Asmuo (pažymėkite Q):

c su pateikta rekomendacija susipažinau__________________________________________

(parašas) (vardas ir pavardė)