LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2015 M. VASARIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-059

„DĖL 2014–2020 METŲ GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugsėjo 2 d. Nr. 1K-258

Vilnius

 

 

Pakeičiu 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2015 m. vasario12 d. įsakymu Nr. 1K-059 „Dėl 2014–2020 metų grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Institucija, nustačiusi netinkamas finansuoti išlaidas ir (ar) kitas reikalaujamas pagal teisės aktus grąžinti lėšas:

7.1. prieš priimdama sprendimą dėl lėšų grąžinimo per 3 darbo dienas nuo netinkamų finansuoti išlaidų ir (ar) kitų reikalaujamų pagal teisės aktus grąžinti lėšų nustatymo dienos informaciją apie nustatytas netinkamas finansuoti išlaidas ir (ar) kitas reikalaujamas pagal teisės aktus grąžinti lėšas, kurios turės būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, registruoja 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemyje (toliau – SFMIS2014) 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemio naudojimo taisyklių, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministras (toliau – SFMIS2014 taisyklės), nustatyta tvarka, vadovaudamasi Grąžintinų lėšų formos pildymo instrukcija (2 priedas) užpildydama grąžintinų lėšų formą (1 priedas) atskirai pagal kiekvieną grąžintinų lėšų tipą, ES struktūrinį fondą, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonę (kai įgyvendinama jungtinė priemonė), grąžintinų lėšų sąsają su pažeidimu, mokėjimo prašymo (-ų) dalies (-ių), dėl kurios (-ių) nustatytos grąžintinos lėšos, deklaravimo EK požymį ir deklaravimo EK ataskaitinius metus;

7.2. priimdama sprendimą dėl lėšų grąžinimo:

7.2.1. tvirtina grąžintinų lėšų formą SFMIS2014, jeigu yra įdiegtos tokios funkcinės galimybės. Jeigu SFMIS2014 funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, tvirtina popierinę grąžintinų lėšų formą. Sprendimas dėl lėšų grąžinimo turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnyje nustatytus individualiam administraciniam aktui taikomus reikalavimus;

7.2.2. jeigu nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos reikalaujamos pagal teisės aktus grąžinti lėšos yra susijusios su nustatytu pažeidimu, grąžintinų lėšų forma tvirtinama kartu su sprendimo dėl pažeidimo forma, kaip nustatyta Taisyklių 7.2.1 papunktyje ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 318 punkte. Kartu su sprendimu dėl pažeidimo gali būti rengiamos ir tvirtinamos kelios grąžintinų lėšų formos;

7.3. priėmusi sprendimą dėl lėšų grąžinimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo įsigaliojimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja projekto vykdytoją (per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS)) ir ministeriją (nuostata dėl ministerijos informavimo apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo netaikoma tais atvejais, kai veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės (toliau – priemonės) įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu). Tais atvejais, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, institucija informuoja projekto vykdytoją (per DMS), projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytoją, jei projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas, ir vadovaujančiąją instituciją. Sprendimo dėl lėšų grąžinimo įsigaliojimo diena laikoma Taisyklių 7.2.1 arba 7.2.2 papunktyje nurodytų dokumentų patvirtinimo diena. Informuojant projekto vykdytoją per DMS teikiamas pranešimas, kurio formai yra pritarusi 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupė, kurios sudėtį tvirtina finansų ministras (toliau – 2014–2020 darbo grupė), ir sprendimas dėl lėšų grąžinimo. Pranešime nurodoma suma, kurią projekto vykdytojas turi grąžinti, lėšų grąžinimo terminas ir galimi grąžintinų lėšų grąžinimo būdai, nustatyti Taisyklių 13 punkte. Jei sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodyta suma ar jos dalis gali būti grąžinta tik lėšų pervedimo į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą kredito įstaigos sąskaitą būdu arba grąžinant lėšas į Lietuvos Respublikos valstybės iždo (toliau – valstybės iždas) sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos (toliau – lėšų pervedimo būdas), pranešime atskirai nurodoma lėšų pervedimo būdu grąžintina suma.“

2. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Institucija, nustačiusi, kad grąžintinų lėšų formoje nurodytos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir lėšos neturi ir (ar) neturėjo būti grąžinamos:

8.1. jeigu SFMIS2014 užregistruota grąžintinų lėšų forma dar nėra patvirtinta, per 5 darbo dienas nuo fakto, kad grąžintinų lėšų formoje nurodytos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir lėšos neturi būti susigrąžinamos, nustatymo dienos anuliuoja grąžintinų lėšų formą SFMIS2014 atlikdama reikiamus veiksmus SFMIS2014 taisyklėse nustatyta tvarka;

8.2. jeigu grąžintinų lėšų forma patvirtinta ir (ar) projekto vykdytojas ir (ar) ministerija (kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, – projekto vykdytojas ir (ar) projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas, jei projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas, ir vadovaujančioji institucija) informuoti apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo, per 5 darbo dienas nuo fakto, kad grąžintinų lėšų formoje nurodytos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir lėšos neturi būti susigrąžinamos, nustatymo dienos panaikina priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo ir:

8.2.1. jeigu grąžintinos lėšos dar nedeklaruotos EK ir (ar) nėra grąžintos, anuliuoja grąžintinų lėšų formą SFMIS2014 atlikdama reikiamus veiksmus SFMIS2014 taisyklėse nustatyta tvarka;

8.2.2. jeigu grąžintinos lėšos jau buvo deklaruotos EK ir (ar) grąžintos, panaikinusi sprendimą dėl lėšų grąžinimo, per internetinį klaidų ir pasiūlymų registrą (Mantis) kreipiasi į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros SFMIS2014 pagalbos tarnybą dėl tolesnių veiksmų ir informuoja vadovaujančiąją ir tvirtinančiąją institucijas;

8.2.3. apie sprendimo dėl lėšų grąžinimo panaikinimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų grąžinimo panaikinimo dienos informuoja projekto vykdytoją (per DMS) ir ministeriją (nuostata dėl ministerijos informavimo apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo netaikoma tais atvejais, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu). Tais atvejais, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, informuojamas projekto vykdytojas (per DMS) ir projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas, jei projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas, ir vadovaujančioji institucija.“

3. Pakeičiu 10.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2. apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą priėmimo dienos informuoja projekto vykdytoją (per DMS siųsdama pranešimą, kurio formai yra pritarusi 2014–2020 darbo grupė, kartu su sprendimo atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą kopija) ir ministeriją (nuostata dėl ministerijos informavimo apie priimtą sprendimą netaikoma tais atvejais, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu ir kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai). Tais atvejais, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, informuojamas projekto vykdytojas (per DMS) ir projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas, jei projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas.“

4. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Jeigu institucija, įvertinusi projekto vykdytojo pateiktą siūlymą, nurodytą Taisyklių 9 punkte, priima sprendimą neleisti atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo termino arba grąžintinos sumos grąžinti dalimis, ne vėliau kaip per 18 darbo dienų nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo dienos informuoja projekto vykdytoją (per DMS) ir ministeriją (nuostata dėl ministerijos informavimo apie priimtą sprendimą neleisti atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo termino arba grąžintinos sumos grąžinti dalimis netaikoma tais atvejais, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu ir kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai), nurodydama tokio sprendimo priežastis. Tais atvejais, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, informuojamas projekto vykdytojas (per DMS) ir projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas, jei projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas. Sprendimas neleisti atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo termino arba grąžintinos sumos grąžinti dalimis turi atitikti Viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnyje nustatytus individualiam administraciniam aktui taikomus reikalavimus.“

5. Pakeičiu 16.4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.4.1. institucija registruoja SFMIS2014 informaciją apie projekto vykdytojo lėšų grąžinimą pakeičiant finansavimo šaltinius arba lėšų pervedimo būdu Taisyklių 13.2 arba 13.3 papunktyje nustatyta tvarka;“.

6. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Jeigu projekto vykdytojas, kuriam išsiųstas sprendimas dėl lėšų grąžinimo, per sprendime nustatytą terminą lėšų negrąžina, grąžina dalį lėšų arba nepakanka lėšų sumos, išskaičiuotos iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą ar kitą (-us) teikiamą (-us) mokėjimo prašymą (-us) (toliau – skola), institucija:

19.1. per 5 darbo dienas nuo sprendime dėl lėšų grąžinimo arba sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nustatyto termino pabaigos teikia ministerijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, informaciją apie projekto vykdytojo skolą ir (arba) siūlymą perduoti skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, kai taikoma pagal Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisykles. Institucija kartu su siūlymu perduoti projekto vykdytojo skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį teikia ministerijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, informaciją apie apskaičiuotus delspinigius už laikotarpį nuo sprendime dėl lėšų grąžinimo arba sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nustatyto termino pabaigos iki termino, per kurį ministerija arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, turi perduoti projekto vykdytojo skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, pabaigos, kaip nustatyta Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 15.2 papunktyje. Nuostata dėl ministerijos informavimo ir (arba) siūlymo perduoti skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui netaikoma, jeigu priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu;

19.2. jeigu per 30 dienų nuo sprendime dėl lėšų grąžinimo arba sprendime atidėti grąžintinų lėšų grąžinimo terminą nustatyto termino pabaigos projekto vykdytojas pateikia institucijai mokėjimo prašymą, iš kuriuo prašomos apmokėti sumos galima išskaičiuoti skolą ar jos dalį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos apie tai informuoja ministeriją (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma);

19.3. patvirtinusi projekto vykdytojo mokėjimo prašymą, iš kuriuo prašomos apmokėti sumos išskaičiuota skola ar jos dalis, per 3 darbo dienas nuo projekto vykdytojo skolos ar jos dalies išskaičiavimo iš mokėjimo prašyme nurodytos sumos apie tai informuoja projekto vykdytoją (per DMS) ir ministeriją (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma).“

7. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Institucija, gavusi informaciją apie reikalavimo teisės į projekto vykdytojo negrąžintą skolą ar jos dalį perdavimą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, per 3 darbo dienas nuo reikalavimo teisės į projekto vykdytojo negrąžintą skolą ar jos dalį perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui dienos registruoja SFMIS2014 informaciją apie apskaičiuotus ir centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui kartu su skola perduotus delspinigius, kaip nustatyta Taisyklių 19.1 papunktyje, ir atlieka kitus Taisyklėse nustatytus su grąžintinų lėšų administravimu susijusius veiksmus. Jei iki skolos ar jos dalies perdavimo centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui dienos projekto vykdytojas yra grąžinęs dalį skolos, SFMIS2014 registruojama informacija apie apskaičiuotą delspinigių sumą nuo likusios skolos dalies.“

8. Pakeičiu 23.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.1. institucija, gavusi informaciją apie projekto vykdytojo teismui ar kitai kompetentingai institucijai apskųstą sprendimą dėl lėšų grąžinimo, apie tai informuoja ministeriją arba vadovaujančiąją instituciją, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma);“.

9. Pakeičiu 25.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

25.2. jeigu reikalavimo teisę į projekto vykdytojo negrąžintą skolą ar jos dalį perleidus centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui projekto vykdytojas pateikia institucijai mokėjimo prašymą, iš kuriuo prašomos apmokėti sumos galima išskaičiuoti skolą ar jos dalį, institucija apie tai nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos, raštu informuoja centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoją ir ministeriją (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma):

25.2.1. centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas, gavęs informaciją apie institucijai pateiktą mokėjimo prašymą, iš kuriuo prašomos apmokėti sumos galima išskaičiuoti skolą ar jos dalį, stabdo skolos išieškojimą, kaip nustatyta Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėse;

25.2.2. institucija, išskaičiavusi skolą ar jos dalį iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą, per 3 darbo dienas nuo skolos ar jos dalies išskaičiavimo iš mokėjimo prašymo nurodytos sumos apie tai informuoja raštu centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoją, ministeriją (kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, nuostata dėl ministerijos informavimo netaikoma) ir projekto vykdytoją (per DMS);

25.2.3. ministerija, gavusi Taisyklių 25.2.2 papunktyje nurodytą informaciją, per 10 darbo dienų nuo informacijos apie patvirtintą mokėjimo prašymą gavimo dienos arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, per 10 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo patvirtinimo dienos teikia centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui informaciją apie likusią skolos dalį (jeigu tokia yra).“

10. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui iš projekto vykdytojo išieškotą skolą ar jos dalį pervedus į reikalavimo teisių perleidimo sutartyje nurodytą kredito įstaigos sąskaitą, ministerija, institucija arba projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas atlieka su grąžintų lėšų administravimu susijusius veiksmus, nustatytus Taisyklių 16 punkte. Tuo atveju, jeigu projekto vykdytojas grąžina lėšas, kurios perduotos administruoti centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą kredito įstaigos sąskaitą, ministerija arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, ir (arba) asignavimų valdytojas, jei projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, atlieka su grąžintų lėšų administravimu susijusius veiksmus, nustatytus Taisyklių 16 punkte, ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo dienos apie grąžintas lėšas raštu informuoja centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoją ir instituciją (nuostata dėl institucijos informavimo netaikoma, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu). Kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, institucija, gavusi iš projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojo minėtą informaciją, informuoja vadovaujančiąją instituciją. Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas apskaičiuoja delspinigius, jei taikoma pagal Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisykles, už laikotarpį nuo termino, per kurį ministerija arba įgyvendinančioji institucija, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, turi perduoti projekto vykdytojo skolą centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui pagal reikalavimo teisių perleidimo sutartį, pabaigos iki faktinio lėšų ar jų dalies susigrąžinimo dienos. Informaciją apie apskaičiuotus delspinigius centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas raštu persiunčia ministerijai ir (arba) institucijai (įgyvendinant techninės paramos prioritetus, informuojama vadovaujančioji institucija). Institucija gautą informaciją apie apskaičiuotus delspinigius registruoja SFMIS2014 ir atlieka Taisyklėse nustatytus su grąžintinų lėšų administravimu susijusius veiksmus.“

11. Pakeičiu 28.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.2. projekto vykdytojas (per DMS) ir institucija gauna informaciją apie ministerijos arba vadovaujančiosios institucijos, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, suvestus duomenis, nurodytus Taisyklių 28.1 papunktyje. Tais atvejais, kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai ir projekto vykdytojo vadovas nėra asignavimų valdytojas, informuojamas ir projekto vykdytojo lėšų asignavimų valdytojas.“

12. Pakeičiu 35.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

35.3. lėšų perskirstymas tarp projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų šaltinių.“

13. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Institucija, gavusi informaciją iš projekto vykdytojo ir (ar) nustačiusi poreikį koreguoti ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšas, informuoja asignavimų valdytoją, pateikdama dokumentus, kuriais pagrindžiamas nustatytas lėšų koregavimo poreikis.“

14. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Asignavimų valdytojas, gavęs Taisyklių 38 punkte nurodytą informaciją apie lėšų koregavimą, per 5 darbo dienas atlieka koregavimą ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų apskaitoje. Perskirstymas tarp projektui skirto finansavimo šaltinių atliekamas vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse nustatyta tvarka.

15. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Institucija koreguotinas lėšas pagal kiekvieną koregavimo tipą ir būdą registruoja koreguotinų lėšų formoje (3 priedas), pildomoje vadovaujantis Koreguotinų lėšų formos pildymo instrukcija (4 priedas), per 5 darbo dienas nuo poreikio koreguoti lėšas nustatymo dienos.“

16. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

17. Pakeičiu 2 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3.  Bendra informacija apie grąžintinas lėšas, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, pildoma taip:

 

Pildomo lauko pavadinimas

Pildymo instrukcija

Projekto kodas

Nurodomas projekto kodas pagal projekto sutartį arba finansavimo sutartį, kai įgyvendinamos finansinės priemonės (įgyvendinant techninės paramos priemones, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, – pagal SFMIS2014 užregistruotą informaciją) (toliau – sutartis).

Projekto kodas suteikiamas vadovaujantis Priemonių, projektų ir stebėsenos rodiklių kodavimo instrukcija, kuriai pritarė 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupė.

Priemonės kodas

Nurodomas priemonės, pagal kurią, kai įgyvendinama jungtinė priemonė, nustatytos projekto grąžintinos lėšos, kodas.

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, nurodytas sutartyje.

Projekto vykdytojo kodas

Nurodomas projekto vykdytojo kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą. Kai projekto vykdytojas yra užsienio juridinis asmuo, neįregistruotas Juridinių asmenų registre, projekto vykdytojo kodas nenurodomas.

 

Europos Sąjungos struktūrinis fondas

Nurodoma ES struktūrinio fondo pavadinimo santrumpa. Kai įgyvendinami projektai finansuojami:

–    Europos socialinio fondo lėšomis – ESF;

–    Sanglaudos fondo lėšomis – SF;

–    Europos regioninės plėtros fondo lėšomis – ERPF;

–    „Jaunimo užimtumo iniciatyvos“ lėšomis – JUI.

 

Projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinis

Nurodomas projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinis tuo atveju, jeigu pagal sutartį yra numatytos projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšos.

Jeigu sutartyje projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų nėra numatyta, šis laukas nepildomas.

 

Grąžintinų lėšų tipas

Nurodomas grąžintinų lėšų tipas pagal pateiktą sąrašą. Vienoje formoje gali būti pažymėtas tik vienas tipas:

• „Grąžinimas“ – pagal projekto fizinio rodiklio numerį išmokėtos ir kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, išskyrus atvejus, kai techninės paramos priemonės įgyvendinamos visuotinės dotacijos būdu, pripažintos deklaruotinomis EK projekto lėšos (toliau – išmokėtos projekto lėšos), kurias projekto vykdytojas turi grąžinti pagal sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kuris priimamas vadovaujantis teisės aktais, nurodytais Taisyklių 6 punkte, išskyrus avanso grąžinimą, panaikintas lėšas, grąžinamosios subsidijos grąžinamas lėšas ir grąžinimą dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo.

Grąžinimas registruojamas pagal visus sutartyje numatytus projektui skiriamų finansavimo lėšų ir projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų šaltinius (toliau – projekto finansavimo šaltiniai), atsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams. Pagrįstais atvejais, išskyrus atvejus, kai įgyvendinamos finansinės priemonės, lėšų grąžinimą galima registruoti ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius ir (arba) neatsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį, prieš tai gavus tvirtinančiosios institucijos pritarimą. Jei nustatytos netinkamos finansuoti išlaidos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, pagal grąžintinų lėšų tipą „Grąžinimas“ registruojamos ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodomas dokumentas, kuriame pateikiamas tvirtinančiosios institucijos pritarimas, įrašomas šio dokumento numeris (jei taikoma) ir data. Įgyvendinant finansines priemones grąžinimas registruojamas pagal visus projekto finansavimo šaltinius, nurodytus finansavimo sutartyje.

Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai institucija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nelaukdama faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo.

Tuo atveju, kai grąžintinos lėšos yra susijusios su nepripažintomis deklaruotinomis EK išlaidomis, kurios dėl tam tikrų aplinkybių nebus pripažintos deklaruotinomis, tokios grąžintinos lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

• „Panaikintos lėšos“ – išmokėtos projekto lėšos, kurias projekto vykdytojas turės grąžinti pagal institucijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kuris priimamas vadovaujantis teisės aktais, nurodytais Taisyklių 6 punkte:

–   dėl projekto sutarties keitimo, kuriuo mažinama projekto sutartyje nurodyta projektui skirtų finansavimo ir (ar) projekto vykdytojo, ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų suma;

–    priėmus sprendimą nutraukti projekto sutartį;

–   EK nepritarus didelės apimties projektui arba patvirtinus didelės apimties projekto tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, mažesnę už nurodytą didelės apimties projekto sutartyje, nepriklausomam ekspertui neigiamai įvertinus didelės apimties projektą, valstybei narei per nustatytą terminą nepranešus EK apie nepriklausomo eksperto atlikto didelės apimties projekto vertinimo rezultatus arba valstybei narei atšaukus EK pateiktą informaciją apie didelės apimties projektą.

Panaikintos lėšos registruojamos:

–   pagal visus projekto sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams;

–    grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodant sprendimo priėmimo EK datą, numerį ir rašto, su kuriuo institucijoje gautas EK sprendimas, datą ir numerį, tikslinamas sumas pagal sprendimą, kai pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320), 102 straipsnio 4 dalį EK atsisako didelės apimties projektui (-ams) skirti finansavimą ar finansuoti dalį projekto.

Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai priimamas sprendimas dėl lėšų grąžinimo nelaukiant faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo.

 

•    „Grąžinimas dėl investicijų tęstinumo reikalavimų neįvykdymo“ – išmokėtos projekto lėšos, kurias projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei po projekto finansavimo pabaigos neįvykdomi investicijų tęstinumo reikalavimai, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 71 straipsnio 1 dalyje, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), 338 punktą.

Grąžintinos lėšos registruojamos pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams.

Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai lėšos yra grąžintos.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, ir iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams.

·  „Koreguojantis grąžinimas“ – institucijos pripažintos tinkamomis finansuoti ir deklaruoti EK projekto išlaidos, kurios registruojamos SFMIS2014 kaip grąžintinos lėšos:

prieš registruojant sutarties pakeitimą SFMIS2014, kai keičiamas projekto finansavimo šaltinių santykis ir nėra galimybės tvirtinant kitus mokėjimo prašymus įvertinti susidarančio skirtumo tarp pagal keičiamą sutartį numatomų projekto išlaidų pagal finansavimo šaltinius ir pagal mokėjimo prašymus patvirtintų ir apmokėtų sumų (t.y. SFMIS2014 matomo nuokrypio);

− kitais atvejais, kai dėl techninės klaidos (ar kitų priežasčių) turi būti keičiamas projekto vykdytojui išmokėtų lėšų sumos paskirstymas tarp projekto fizinių rodiklių ir (arba) finansavimo šaltinių.

Grąžintinos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai institucija priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

Grąžintinos lėšos turi būti deklaruojamos EK tą patį ataskaitinį laikotarpį, kaip ir mokėjimo prašymas, su kuriuo atkuriama šių grąžintinų lėšų suma sumažinta projekto tinkamų finansuoti ir pripažintų deklaruotinomis EK išlaidų suma. Toks mokėjimo prašymas ir šio tipo grąžintinos lėšos turi būti užregistruoti nurodant tokią pačią išlaidų sumą.

 

•   „Pajamos“ – projekto vykdytojo grąžinamos gautos grynosios pajamos, nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 445 ir 447 punktuose.

Grynosios pajamos registruojamos pagal visus projekto sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius, atsižvelgiant į sutartyje nustatytą skiriamų finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį proporcingai sutartyje numatytiems projekto finansavimo šaltiniams. Pagrįstais atvejais lėšų grąžinimą galima registruoti ne pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius ir (ar) neatsižvelgiant į sutartyje nustatytą projekto finansuojamąją dalį, prieš tai gavus tvirtinančiosios institucijos pritarimą. Registruojant šį grąžintinų lėšų tipą grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ pateikiama nuoroda į Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnį ir 65 straipsnio 8 dalį.

Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nelaukiant faktinio lėšų grąžinimo iš projekto vykdytojo.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas:

–   projektams, kurių bendra vertė iki įvertinant pajamas neviršija 100 000 (šimto tūkstančių) eurų;

–   projektams, kuriems taikoma valstybės pagalba;

–   techninės paramos priemonėms;

–   projektams, apimantiems finansines priemones;

–   apdovanojimams, taip pat grąžinamosioms subsidijoms, kai grąžinamos visos projekto vykdytojui išmokėtos lėšos;

–   projektams, kurių išlaidos finansuojamos taikant fiksuotąsias sumas, fiksuotuosius įkainius, ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas.

Tipas „Pajamos“ mažina tik tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą (nemažina tinkamų finansuoti lėšų), todėl, kai dėl pajamų perskaičiavimo mažėja skiriamų finansavimo lėšų ir paaiškėja, kad jų sumokėta jau per daug, institucijos turi registruoti grąžintinas lėšas, taikydamos grąžintinų lėšų tipą „Grąžinimas“ ir pagrindimo dokumente nurodydamos „Dėl galimybės pakeisti projekto sutartį“.

 

•„Palūkanos, pervedamos iždui“:

–   palūkanos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skirtoms finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (ar) nuo gauto avanso ir kurios, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 253 punktu, negali būti išskaičiuotos iš pagal galutinį mokėjimo prašymą mokėtinos projektui skirto finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalies, todėl turi būti pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo (toliau – valstybės iždas) sąskaitą;

–   palūkanos, pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, kai vadovaujantis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklės), nuostatomis yra priimtas sprendimas, kuriuo leidžiama atidėti lėšų grąžinimo terminą arba grąžintiną sumą grąžinti dalimis mokant palūkanas;

–   palūkanos, pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba. Palūkanos, mokamos, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, apskaičiuojamos Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėse nustatyta tvarka.

Palūkanos, pervedamos valstybės iždui, registruojamos:

–   išskaidant jas pagal ES struktūrinių fondų ir (ar) valstybės biudžeto lėšų šaltinius, nuo kurių buvo sukauptos;

– grąžintinų lėšų formos 5 lauke „Pagrindimas“ nurodant šių grąžintinų lėšų rūšis (pvz., palūkanos, susikaupusios kredito įstaigos sąskaitoje, palūkanos, kai teikiama neteisėta ar netinkamai taikoma valstybės pagalba, ir kt.).

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos projekto vykdytojo turi būti pervestos į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą kredito įstaigos sąskaitą.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas administruojant projektus, apimančius finansines priemones.

 

•„Palūkanos“ – lėšos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skirtoms finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (ar) nuo gauto avanso ir kurios, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 253 punktu, naudojamos projekto vykdytojo galutiniame mokėjimo prašyme nurodytoms išlaidoms apmokėti vietoj valstybės biudžeto lėšų, skirtų projektui bendrai finansuoti, dalies.

Palūkanos registruojamos grąžintinų lėšų formos:

–   4 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (finansavimo šaltinio kodas)“ nurodant bendrą sumą, susikaupusią nuo ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšų;

–    5 lauke „Pagrindimas“ nurodant 4 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (finansavimo šaltinio kodas)“ įregistruotos bendros sumos išskaidymą pagal finansavimo iš ES struktūrinių fondų ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, nuo kurių ši palūkanų suma buvo sukaupta, šaltinius.

Taikant šį tipą, grąžintinos lėšos išskaičiuojamos iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą.

Šios lėšos atskirai nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK (pripažįstama bendra galutiniame mokėjimo prašyme deklaruojamų išlaidų suma).

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas projektams, apimantiems finansines priemones.

 

•„Avanso grąžinimas“ – grąžintinos projekto vykdytojui avansu išmokėtos lėšos.

Avanso grąžinimas registruojamas pagal tuos skirto finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo išmokėtas.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas projektams, apimantiems finansines priemones.

 

•   „Delspinigiai“ – už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas (pagal visus grąžintinų lėšų tipus) dieną susikaupusios lėšos projekto vykdytojui laiku nesugrąžinus sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytos lėšų sumos (išskyrus Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių 11.5 papunktyje nurodytas išimtis).

Delspinigiai registruojami pagal tuos pačius projekto finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo užregistruotos laiku negrąžintos grąžintinos lėšos (išskyrus projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas lėšas).

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

 

•„Grąžinamosios subsidijos grąžinamos lėšos“ – projektui įgyvendinti skiriamos finansavimo lėšos, kurias visas arba jų dalį projekto vykdytojas privalo grąžinti institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, kai grąžintinos lėšos turi būti grąžintos ne dėl nustatytų netinkamų finansuoti išlaidų, bet projektų finansavimo sąlygų apraše ir projekto sutartyje nustatytomis sąlygomis.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

 

Grąžintinų lėšų sąsaja su pažeidimu

Pažymima, ar netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos pagal teisės aktus reikalaujamos grąžinti lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, yra susijusios su pažeidimu. Gali būti pažymėtas tik vienas variantas.

Tuo atveju, jeigu netinkamos finansuoti išlaidos ir (ar) kitos pagal teisės aktus reikalaujamos grąžinti lėšos, kurios turi būti grąžintos institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų grąžinimo, susijusios su nustatytu pažeidimu, turi būti nurodomas pažeidimo unikalus kodas.“

 

18. Pakeičiu 4 priedo 6 punktą ir jį išdėstau taip:

„6. Koreguotinų lėšų formos lentelė pagal kiekvieną koregavimo tipą ir (ar) koregavimo būdą pildoma taip:

 

 

Pildomo lauko pavadinimas

Pildomo lauko eilės numeris

Pildymo instrukcija

Fizinio rodiklio numeris ir pavadinimas

 

1

Nurodomas projekto fizinio rodiklio, pagal kurį yra nustatytos koreguotinos lėšos, numeris ir pavadinimas pagal sutartį.

 

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, nurodomi SFMIS2014 esantys duomenys.

 

Pildoma, jeigu koregavimas atliekamas lėšas perskirstant tarp fizinių rodiklių lėšų.

 

Bendra koreguotinų lėšų suma, Eur

2

Nurodoma bendra koreguotinų lėšų suma eurais pagal projekto fizinio rodiklio numerį.

 

Lėšų mažinimas nurodomas su „–“ ženklu, lėšų didinimas – su „+“ ženklu.

 

Netaikoma, jeigu lėšų koregavimas atliekamas lėšas perskirstant tarp ES ir BF šaltinių ir (arba) tarp projekto vykdytojo ir (ar) partnerio nuosavų lėšų šaltinių.

 

Koreguotina projektui skirtų finansavimo lėšų suma pagal projektui skirto finansavimo šaltinius, iš jų:

Europos Sąjungos struktūrinio fondo lėšos, Eur (finansavimo šaltinio kodas)

3

Nurodoma koreguotinų projektui skirtų finansavimo iš ES struktūrinio fondo lėšų dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį. Įgyvendinant finansines priemones, koreguotinų projektui skirtų finansavimo iš ES struktūrinių fondų lėšų dalis apskaičiuojama vadovaujantis SFMIS2014 duomenimis.

 

Mažinant išmokėtų projektui skirtų finansavimo iš ES struktūrinio fondo lėšų dalį, koreguojamų lėšų suma nurodoma su „–“ ženklu, didinant – su „+“ ženklu.

 

Skliaustuose turi būti įrašomas finansavimo šaltinio kodas.

 

Pasirenkant koregavimo būdą „Perskirstymas tarp projekto vykdytojo įnašo“ šis laukas nepildomas.

 

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, Eur (šaltinio kodas)

4

Nurodoma koreguotinų projektui skirtų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį. Įgyvendinant finansines priemones, koreguotinų projektui skirtų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų dalis apskaičiuojama vadovaujantis SFMIS2014 duomenimis.

 

Mažinant išmokėtų projektui skirtų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų dalį, koreguotinų lėšų suma nurodoma su „–“ ženklu, didinant – su „+“ ženklu.

 

Skliaustuose turi būti įrašomas finansavimo šaltinio kodas.

 

Pasirenkant koregavimo būdą „Perskirstymas tarp projekto vykdytojo įnašo“ šis laukas nepildomas.

 

Kore-guotina projekto vykdyto-jo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų suma,

iš jų

Vie-šo-sios lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, Eur

5

Nurodoma koreguotinų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų iš valstybės biudžeto dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį.

 

Mažinant išmokėtų iš valstybės biudžeto lėšų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų dalį, koreguotinų lėšų suma nurodoma su „–“ ženklu, didinant – su „+“ ženklu.

 

Pasirenkant koregavimo būdą „Perskirstymas tarp finansavimo šaltinių (ES ir BF)“ šis laukas nepildomas.

 

Savivaldybių biudžetų lėšos, Eur

6

Nurodoma koreguotinų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų iš savivaldybių biudžetų dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį.

Mažinant išmokėtų iš savivaldybių biudžeto projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų dalį, koreguotinų lėšų suma nurodoma su „–“ ženklu, didinant – su „+“ ženklu.

 

Pasirenkant koregavimo būdą „Perskirstymas tarp finansavimo šaltinių (ES ir BF)“ šis laukas nepildomas.

 

Kitos viešosios lėšos, Eur

7

Nurodoma koreguotinų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų iš kitų viešųjų lėšų dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį.

 

Mažinant išmokėtų iš kitų viešųjų lėšų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų dalį, koreguotinų lėšų suma nurodoma su „–“ ženklu, didinant – su „+“ ženklu.

 

Pasirenkant koregavimo būdą „Perskirstymas tarp finansavimo šaltinių (ES ir BF)“ šis laukas nepildomas.

 

Pri-va-čios lėšos

Projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšos, Eur

8

Nurodoma koreguotinų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) privačių lėšų dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį.

 

Mažinant išmokėtų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų dalį, koreguotinų lėšų suma nurodoma su „–“ ženklu, didinant – su „+“ ženklu.

 

Pasirenkant koregavimo būdą „Perskirstymas tarp finansavimo šaltinių (ES ir BF)“ šis laukas nepildomas.

 

Kiti lėšų šaltiniai, Eur

9

Nurodoma koreguotinų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) kitų privačių lėšų šaltinių dalis eurais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamąją dalį.

 

Mažinant išmokėtų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) kitų privačių lėšų šaltinių dalį, koreguotinų lėšų suma nurodoma su „–“ ženklu, didinant – su „+“ ženklu.

 

Pasirenkant koregavimo būdą „Perskirstymas tarp finansavimo šaltinių (ES ir BF)“ šis laukas nepildomas.

 

Pagrindimas

10

Nurodoma:

– lėšų koregavimo priežastis (pvz., pakeista sutartyje nustatyta projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamoji dalis, projekto vykdytojui išmokėtos lėšos kitu santykiu ir (ar) iš kitų projekto vykdytojo šaltinių, nei nustatyta projekto sutartyje, išmokėtos lėšos, skirtos projekto išlaidoms pagal kitą fizinio rodiklio numerį finansuoti, ir kt.);

– jei lėšos koreguojamos pasikeitus sutartyje nustatytai projektui skirtų finansavimo iš ES fondų ir valstybės biudžeto lėšų finansuojamajai daliai, įrašoma projekto sutarties pakeitimo, kuriuo keičiama nustatyta finansuojamoji dalis, data;

– dokumentas (pvz., projekto vykdytojo raštas, kuriuo kreipiamasi į instituciją dėl lėšų koregavimo, ar kitas dokumentas), kuriame aprašytas lėšų koregavimo poreikis, įrašomas šio dokumento numeris (jei taikoma) ir data.“

 

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                  Vilius Šapoka