Visagino savivaldybės taryba
sprendimas
Dėl visagino savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo, Naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo
2018 m. rugpjūčio 29 d. Nr. TS-149
Visaginas
Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 23, 58, 66 ir 67 straipsnių pakeitimo įstatymo 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2018 m. liepos 27 d. raštą Nr. SR-3365 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 2, 3, 4, 7, 8 ,14, 17 straipsnių ir 5 priedo pakeitimo įstatymo bei mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo įgyvendinimo“, nusprendžia:
1. Patvirtinti Visagino savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Visagino savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimą Nr. TS-209 „Dėl Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Visagino savivaldybės tarybos
2018 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. TS-149
VISAGINO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO
IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visagino savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Visagino savivaldybei skirtų mokymo lėšų ugdymo reikmėms finansuoti paskirstymą, naudojimą ir perskirstymą Visagino savivaldybės mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms, kitiems švietimo teikėjams, Švietimo pagalbos tarnybai, teikiančiai pedagoginę psichologinę pagalbą, Visagino savivaldybės administracijai.
2. Savivaldybei skirtos mokymo lėšos ugdymo reikmėms finansuoti – tai atitinkamiems metams Visagino savivaldybei skiriamos mokymo lėšos:
2.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti – lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Aprašas) 1 priedo 1.1 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
2.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, taip pat mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti) – lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.2 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
2.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti – lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.3 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
2.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) – lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.4 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus;
II SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
3. Tvarkos aprašo 2.1 papunktyje apskaičiuotos lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti gali būti naudojamos:
3.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);
3.3. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;
4. Savivaldybė paskirsto kiekvienai savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklai lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti ir nustato pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičių:
4.1. Šio Tvarkos aprašo 2.1 papunktyje nustatyta tvarka mokyklai apskaičiuojamos lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti atsižvelgiant į mokyklos paskirtį ir mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.
4.2. Mokyklai lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti apskaičiuojamos pagal patvirtintą pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičių, kuris nustatomas atsižvelgiant į mokyklos mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d. Kai mokykloje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi:
4.3. Mokyklai nustatoma ne mažiau kaip 0,5 mokyklos direktoriaus pareigybės atsižvelgiant į mokyklai apskaičiuojamas lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti ir nustatytą mokyklos direktoriaus pareiginę algą.
4.4. Mokyklai direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, neformaliojo švietimo organizatoriaus pareigybės skaičius nustatomas palyginus faktinį lėšų poreikį ir likusią lėšos dalį ugdymo procesui organizuoti ir valdyti (mokyklai priklausančios lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti atėmus mokyklos direktoriaus pareiginę algą).
4.5. Nustatant pareigybių skaičių, taikomas gautų pareigybių vienetų apvalinimas:
4.6. Nustatant pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičių ir skirstant lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti laikomasi nuostatos, kad darbo užmokesčio fondo ir mokytojų (įskaitant klasių kuratoriaus pareigybę) darbo užmokesčio fondo santykis sudarytų ne daugiau kaip 10 procentų.
5. Tvarkos aprašo 2.2 papunktyje apskaičiuotas lėšas savivaldybė paskirsto savivaldybės bendrojo ugdomo, ikimokyklinio ugdymo mokykloms ir Švietimo pagalbos tarnybai taip:
5.1. Lėšos pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.2.1 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus ir skiriamos Švietimo pagalbai tarnybai.
5.2. Mokyklos atsižvelgdamos į mokinių, besimokančių mokyklose ir dėl įgytų ar įgytų sutrikimų turinčių nedidelių, vidutinių arba didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičių suderina su Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriumi mokyklos švietimo pagalbos specialistų, mokytojo padėjėjų ir bibliotekininko pareigybių poreikį ir iki einamųjų metų rugsėjo 15 d. Finansų ir biudžeto skyriui pateikia švietimo pagalbos specialistų, mokytojo padėjėjų ir bibliotekininko pareigybių poreikį ir jiems pagal mokyklos patvirtintą darbo apmokėjimo sistemą nustatytus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus. Lėšos skiriamos atsižvelgiant į bendrą savivaldybei priklausančią lėšų sumą, skirtą švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose, ir faktinį lėšų poreikį.
5.3. Mokyklos, nustatydamos švietimo pagalbos pareigybių skaičių mokyklose, vadovaujasi šiais dokumentais ir jų įgyvendinimo rekomendacijomis:
5.3.1. socialinio pedagogo – Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V-950 „Dėl Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“;
5.3.2. psichologo – Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-663 „Dėl Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
5.3.3. specialiojo pedagogo, logopedo, surdopedagogo, tiflopedagogo – Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1228 „Dėl Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“;
5.3.4. mokytojo padėjėjo, gestų kalbos vertėjo – Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašo patvirtinimo“;
5.4. Lėšos švietimo pagalbai gali būti naudojamos:
5.4.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui;
5.4.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai;
5.4.3. pedagoginės psichologinės tarnybos / švietimo pagalbos tarnybos mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai funkcijoms finansuoti;
6. Lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti paskiriamos mokykloms pasibaigus egzaminų sesijai. Lėšos skiriamos tarybos sprendimu Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriui pateikus Finansų ir biudžeto skyriui informaciją apie faktiškai išmokėtą sumą. Iki pasibaigs egzaminų sesija lėšos paliekamos Visagino savivaldybės administracijos sąskaitoje.
7. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) lėšos paskirstomos neformaliojo švietimo įstaigoms proporcingai mokinių skaičiui pagal Mokinių registrą spalio 1 d.
8. Savivaldybei 2 procentai atitinkamiems metams skirtų lėšų naudojamos šioms mokymo reikmėms tenkinti:
8.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti. Mokymo lėšos mokinių, mokomų namuose, ugdymo planui įgyvendinti yra skiriamos mokykloms atsižvelgiant į mokinių skaičių rugsėjo 1 dieną. Mokykla, suderinusi su Švietimo, kultūros, sporto ir valstybinės kalbos kontrolės skyriumi, pateikia Finansų ir biudžeto skyriui skaičiavimus individualiam mokinio ugdymo planui finansuoti. Tais atvejais, kai mokiniui (mokiniams) mokymas namuose yra paskirtas po rugsėjo 1 dienos, mokykla apie tai raštu informuoja Visagino savivaldybės administraciją pateikdama skaičiavimus individualiam mokinio ugdymo planui finansuoti;
8.2. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
9. Šio tvarkos aprašo 2.2 ir 2.4 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti savivaldybė skiria ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir mokinių skaičių. 2.1 ir 2.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti savivaldybė skiria lėšų pagal poreikį.
10. Šio Tvarkos aprašo 2.5 papunktyje nurodytos visos mokymo lėšos mokykloms paskirstomos:
11. Iš mokymo lėšų mokama:
11.1. privalomos su darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš mokymo lėšų, darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokos, išmokos ir kompensacijos šiems darbuotojams;
11.2. už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems švietimo ir mokslo ministro tvirtinamame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos;
11.3. už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams, taip pat darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;
III SKYRIUS
MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS
12. Švietimo ir mokslo ministerijos perskirstyta (atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.) speciali tikslinė dotacija, skirta ugdymo reikmėms tenkinti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), einamųjų metų ketvirtą ketvirtį perskirstoma savivaldybės mokykloms pagal šiuos kriterijus:
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS