CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS

 

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖl CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2005 M. lapkričio 2 D. ĮSAKYMO NR. 4R-210 „DĖL ORLAIVIŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS PROGRAMOS TVIRTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

 

2014 m. lapkričio 11 d. Nr. 4R-152

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas 2003 m. lapkričio 20 d. Europos Komisijos reglamento (EB) Nr. 2042/2003 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ (OL 2003 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 7 tomas, p. 541) I priedo M dalies M.A.302 punkto reikalavimus, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. liepos 5 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 593/2012 (OL 2012 L 176, p 38),         

p a k e i č i u Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2005 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. 4R-210 „Dėl orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Išdėstau 2 punktą taip:

2. Šios taisyklės nustato orlaivio techninės priežiūros programos tikrinimo, tvirtinimo ir pakeitimų tvirtinimo tvarką“.

2. Išdėstau 3 punktą taip:

„3. Kiekvieno orlaivio techninė priežiūra turi būti organizuojama ir atliekama pagal Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) patvirtintą orlaivio techninės priežiūros programą (toliau – programa / TPP), kuri periodiškai turi būti peržiūrima ir atitinkamai atnaujinama“.

3. Išdėstau 4 punktą taip:

„4. Techninės priežiūros programa rengiama pagal:

4.1. CAA parengtus nurodymus (taisykles, direktyvas ir kt.);

4.2. Tinkamumo skraidyti tęstinumo nurodymus, kurie yra:

4.2.1. parengti orlaivio / komponento tipo pažymėjimo, orlaivio riboto galiojimo tipo pažymėjimo, papildomo orlaivio / komponento tipo pažymėjimo, esminio remonto projekto patvirtinimo, taikant Europos techninio standarto specifikaciją (ETSO), išduoto leidimo ar kito atitinkamo patvirtinimo, kurie buvo išduoti pagal 2012 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 748/2012 „Dėl orlaivio tinkamumo skraidyti sertifikavimo, orlaivio ir su juo susijusių gaminių, dalių bei prietaisų aplinkosaugos sertifikavimo, taip pat projektavimo ir gamybinių organizacijų sertifikavimą įgyvendinančių taisyklių“ (OL 2012 L 224, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas (ES) Nr. 748/2012) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. sausio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 69/2014, ir jo I priedą (toliau – 21 dalis), turėtojų ir;

4.2.2. įtraukti į Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 I priedo 21 dalies 21A.90B arba 21A.431B punkte nurodytas sertifikavimo specifikacijas (jei taikoma);

4.3. Orlaivio naudotojo arba nepertraukiamąjį tinkamumą skraidyti užtikrinančios organizacijos siūlomus papildomus ar alternatyvius nurodymus, kai jie patvirtinti pagal M dalies M.A.302 punktą, išskyrus M dalies M.A.302(e) punkte nurodytų su sauga susijusių užduočių atlikimo dažnumą, kurį galima padidinti, jei atliekama tinkama peržiūra pagal M dalies M.A.302(g) punkto nuostatas ir tik kai taikomas tiesioginis techninės priežiūros programos patvirtinimas“.

4. Išdėstau 5 punktą taip:

„5. Orlaivio TPP turi būti rengiama atsižvelgiant į konkretaus orlaivio konfigūraciją, atitinkamas naudojimo sąlygas bei skrydžių pobūdį ir nurodant visas taikomas orlaivio techninės priežiūros užduotis ir jų atlikimo periodus pagal šių taisyklių 4 punkto reikalavimus“.

5. Išdėstau 6.15 papunktį taip:

„6.15. komponentų kapitalinio remonto ir / arba keitimo naujais arba suremontuotais komponentais terminai“.

6. Išdėstau 8 punktą taip:

„8. Orlaivio naudotojas ar tinkamumo skraidyti tęstinumą užtikrinanti pagal M dalies G poskyrį patvirtinta tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacija (toliau – TSTVO) periodiškai, bent kartą per metus, turi peržiūrėti techninės priežiūros programą ir kai būtina, iš dalies ją keisti, kad, programa ir toliau būtų veiksminga, atsižvelgiant į:

8.1. orlaivio naudojimo ir techninės priežiūros patirtį;

8.2. CAA nurodymus;

8.3. orlaivio / komponento tipo pažymėjimo ir (ar) papildomo orlaivio / komponento tipo pažymėjimo turėtojų duomenis bei kitų tokius duomenis pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 I priedą (21 dalį) skelbiančių organizacijų naujus ir (arba) pakeistus techninės priežiūros nurodymus“.

7. Išdėstau 9.1.4 papunktį taip:

„9.1.4. tai yra nurodyta orlaivio gamintojo techninės priežiūros planavimo dokumentuose (toliau – MPD) ar orlaivio techninės priežiūros peržiūros grupės pranešime (toliau – MRB pranešimas)“.

8. Išdėstau 9.2.1 papunktį taip:

„9.2.1. orlaivio programa yra pagrįsta Pirmosios arba Antrosios techninės priežiūros valdymo grupės principais („MSG-1, MSG-2 logic“) ir apima techninės priežiūros darbus, atliekamus tiksliai nurodytu laiku arba pagal būklę“.

9. Išdėstau 10 punktą taip:

„10. Orlaivio naudotojas, norėdamas gauti programos patvirtinimą, prieš 60 dienų iki numatomo orlaivio naudojimo pradžios arba prieš 30 dienų iki programos pakeitimų tvirtinimo privalo:

10.1. pateikti CAA prašymą dėl programos patvirtinimo;

10.2. pateikti CAA 2 (du) programos egzempliorius;

10.3. pateikti CAA visus dokumentus, kuriais remiantis buvo rengiama programa (MRB pranešimas, MPD, korozijos prevencijos kontrolės programa, techninės priežiūros sertifikavimo reikalavimai, naudojimo laiko apribojimai ir kt.);

10.4. pateikti CAA kiekvieno TPP nurodyto orlaivio tipo specifikaciją, tinkamumo skraidyti direktyvų sąrašą, modifikacijų ir remontų sąrašą, techninės priežiūros darbų ir riboto galiojimo komponentų sąrašą.

10.5. sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą už orlaivio techninės priežiūros programos tvirtinimą“.

10. Išdėstau 11 punktą taip:

„11. CAA patvirtintos programos pakeitimai, atitinkantys CAA direktoriaus 2006 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 4R-31 „Dėl Tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijų patvirtinimo ir jų nuolatinės priežiūros pagal M dalies reikalavimus taisyklių, Tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos vadovo tvirtinimo taisyklių ir Techninės priežiūros sutarčių tvirtinimo taisyklių patvirtinimo“ reikalavimus  gali būti patvirtinti pagal M dalies G poskyrį patvirtintos TSTVO, kuri užtikrina orlaivio tinkamumo skraidyti tęstinumą ir turi CAA patvirtintą netiesioginio techninės priežiūros programos tvirtinimo procedūrą“.

11. Išdėstau 19 punktą taip:

„19. Patikrinęs programą ir, jei joje buvę anksčiau nustatyti neatitikimai yra ištaisyti, įgaliotasis CAA darbuotojas formos 4 dalyje įrašo rekomendaciją tvirtinti programą ir tai patvirtina parašu. Po to abu programos egzemplioriai teikiami tvirtinti CAA direktoriui kartu su užpildyta forma“.

12. Išdėstau 20 punktą taip:

„20. Patvirtinus programą, vienas jo egzempliorius paliekamas saugoti CAA Orlaivių skyriuje, kitas perduodamas orlaivio naudotojui. Užpildyta patikrinimo forma kartu su prašymu patvirtinti programą įsegama į CAA saugomą Orlaivio techninės priežiūros programos bylą“.

13. Išdėstau 21 punktą taip:

„21. Norėdamas papildyti ar pakeisti TPP, orlaivio naudotojas privalo pateikti CAA prašymą patvirtinti programos reviziją ir atspausdintas revizuojamas programos dalis (2 egzempliorius). TPP revizijos tvirtinamos pagal šių taisyklių 11–20 punktuose nurodytą tvarką“.

 

 

 

Laikinai einantis direktoriaus pareigas                                            Joris Gintilas