herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. lapkričio 22 d. Nr. T-231

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies, tenkančios Joniškio rajono savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. lapkričio 22 d. sprendimą Nr. T-203 „Dėl Joniškio rajono mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis

 

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. lapkričio 22 d. sprendimu Nr. T-231

 

 

SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies, tenkančios Joniškio rajono savivaldybei, apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamų Joniškio rajono savivaldybės biudžetui specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų dalies (toliau – Mokymo lėšų dalis) apskaičiavimą ir paskirstymą Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas vykdančioms bei pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniui teikiančioms įstaigoms, ir tų lėšų panaudojimą.

2. Aprašo tikslas – stiprinti švietimo įstaigų finansinį savarankiškumą, finansavimo skaidrumą, optimalų, efektyvų ir ekonomišką asignavimų naudojimą ugdymo reikmėms.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI, APSKAIČIAVIMAS

 

4. Savivaldybei skiriamą Mokymo lėšų dalį sudaro:

4.1. lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti;

4.2. lėšos kitoms ugdymo reikmėms.

5. Lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp švietimo įstaigų sumažinti sudaro 2 procentai, apskaičiuoti nuo švietimo įstaigoms apskaičiuotų lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos.

6. Lėšų kitoms ugdymo reikmėms suma gaunama sudėjus Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, 1 priede nurodytų ugdymo reikmių koeficientų, padaugintų iš pareiginės algos bazinio dydžio (BD) ir iš atitinkamų mokinių skaičiaus, sumas.

7. Lėšos kitoms ugdymo reikmėms skaičiuojamos kitiems biudžetiniams metams pagal einamųjų metų mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, skaičių rugsėjo 1 dieną.

 

III SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ DALIES, TENKANČIOS SAVIVALDYBEI,

PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

8. Savivaldybės administracija vadovaujantis aprašo 5–7 punktais apskaičiuotą Mokymo lėšų dalį, tenkančią savivaldybei, atsižvelgdama į savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės siūlymą, paskirsto savivaldybės ir nevalstybinėms švietimo įstaigoms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas vykdančioms bei pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniui teikiančioms įstaigoms ir pateikia savivaldybės tarybai tvirtinti, tvirtinant arba tikslinant savivaldybės biudžetą.

9. Visos lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp švietimo įstaigų sumažinti paskirstomos ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančioms įstaigoms:

9.1. kurioms, vadovaujantis šių mokyklų savivaldybės administracijai pateiktais rugsėjo 1 dienos arba sausio 1 dienos pedagoginių darbuotojų tarifikacijų sąrašais, nepakanka lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti, kai pedagogams už darbą mokama taikant minimalius pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

9.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, mokiniams mokyti namuose (kai toks mokymas paskiriamas po rugsėjo 1 dienos), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti, atsižvelgus į mokyklos savivaldybės administracijai pateiktą motyvuotą ir finansiškai pagrįstą bei suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi raštą;

9.3. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytas švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

9.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti, atsižvelgus į švietimo įstaigos savivaldybės administracijai pateiktą motyvuotą ir finansiškai pagrįstą bei suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi raštą.

10. Skirtas pagal Aprašo 9 punktą lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos naudoja pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti, ugdymo priemonėms ir paslaugoms įsigyti.

11. Mokymo lėšos kitoms ugdymo reikmėms skiriamos:

11.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

11.2. švietimo pagalbai mokyklose vykdyti;

11.3. pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms;

11.4. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

11.5. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti.

12. Pareigybių skaičius ugdymo procesui organizuoti ir valdyti kiekvienai įstaigai nustatomas atsižvelgiant į bendrai savivaldybės gaunamas lėšas, skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos paskirtį, vykdomas bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo programas, mokinių skaičių. Kai pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi iki 120 mokinių, nustatoma ne mažiau kaip 1 pareigybė; 121–200 mokinių – iki 2 pareigybių; 201–600 mokinių – iki 3 pareigybių; 601 ir daugiau – iki 4 pareigybių. Lėšos gali būti naudojamos:

12.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

12.2. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

12.3. daliai ugdymo proceso organizavimo ir valdymo darbų atlikimo paslaugoms pirkti (pamokų tvarkaraščiui sudaryti ir kitoms tiesiogiai su ugdymo procesu susijusioms paslaugoms).

13. Švietimo pagalbai mokyklose skirtas lėšas ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios švietimo įstaigos naudoja:

13.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų, ugdymo karjerai specialistų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

13.2. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

13.3. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, kad būtų užtikrintas švietimo pagalbos teikimas mokiniui, mokytojui, šeimai ir mokyklai.

14. Joniškio rajono švietimo centro Pedagoginė psichologinė tarnyba jai skirtas mokymo lėšas naudoja:

14.1. specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, neurologo, socialinio pedagogo darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

14.2. paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, pirkti.

15. Mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti lėšos skiriamos vadovaujantis Apmokėjimo už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą, pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą tvarkos aprašu, patvirtintu Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 21 d. sprendimu Nr. T-150 „Dėl Apmokėjimo už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą, pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pasibaigus mokymosi pasiekimų patikrinimams, savivaldybės administracija, vadovaudamasi bendrąjį ugdymą teikiančių švietimo įstaigų, kuriose vyko pasiekimų patikrinimas, pateiktais duomenimis, suskaičiuoja lėšas už brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą ir parengia savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą.

16. Mokymo lėšos, tenkančios formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti, skiriamos savivaldybės tarybos sprendimu konkrečioms neformalųjį ugdymą teikiančioms įstaigoms, atsižvelgus į tose įstaigose besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokinių skaičių, nurodytą Mokinių registre. Lėšos naudojamos neformalųjį ugdymą teikiančios įstaigos vadovo patvirtintoms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas).

17. Mokymo lėšas, apskaičiuotas pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679, 1 priede nurodytus ugdymo reikmių koeficientus, šio aprašo 11.2, 11.3 ir 11.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms finansuoti savivaldybės taryba įstaigoms skiria 100 procentų. Aprašo 11.1 ir 11.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokymo lėšų skiriama pagal poreikį arba finansines galimybes.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į pasikeitusį mokinių ir sąlyginį klasių (grupių) skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., perskirsto specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą ugdymo reikmėms finansuoti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos, tarp švietimo įstaigų.

19. Nepanaudotas per metus mokymo lėšas ugdymo įstaigos grąžina į savivaldybės iždo sąskaitą einamųjų metų gruodžio 31 d., Finansų skyrius – į valstybės biudžeto sąskaitą iki nustatyto termino.

20. Mokymo lėšos naudojamos vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo ugdymo reikmėms tenkinti rekomendacijas, šį aprašą ir pagal asignavimų valdytojo patvirtintas išlaidų sąmatas.

21. Už mokymo lėšų panaudojimą savivaldybės administracija atsiskaito Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

22. Už mokymo lėšų teisingą, tikslingą ir racionalų naudojimą atsakingi švietimo įstaigų vadovai.

23. Aprašo įgyvendinimą ir priežiūrą vykdo savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Aprašas gali būti keičiamas ir (ar) papildomas savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_________________