KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
potvarkis
DĖL PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. liepos 15 d. Nr. MV-912
Gargždai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 5 dalies 5 punktu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:
1. Tvirtinu Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Klaipėdos rajono savivaldybės mero
2024 m. liepos 15 d. potvarkiu
Nr. MV-912
PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Klaipėdos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos (toliau – Socialinės paslaugos) kokybės vertinimo (toliau – Vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens ar Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse, privačiuose ar kituose paslaugų teikėjuose (toliau – Paslaugų teikėjai), kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.
2. Vertinimą vykdo Savivaldybės administracijos Sveikatos ir socialinės apsaugos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.
4. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
5. Vertinimas apima:
6. Vertinimo metodai – žodžiu ir/ar raštu atliekamos anketinės Paslaugų teikėjo personalo, paslaugų gavėjų grupinės ir individualios apklausos, anketavimas, akredituotos socialinės priežiūros teikimo stebėjimas, dokumentų analizė, atvejo analizė ir kita.
II SKYRIUS
VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
9. Skyrius rengia metinį Paslaugų teikėjų vertinimų planą (toliau – Planas), kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip iki kiekvienų metų liepos 1 d. Patvirtinus Planą Paslaugų teikėjai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuojamos apie patvirtintą Planą.
10. Planinio Vertinimo metu vertinama Paslaugų teikėjų teikiamų Socialinių paslaugų atitiktis norminiams reikalavimams, teikiama metodinė pagalba dėl atitikties reikalavimų taikymo.
11. Skyrius, prieš pradėdamas planinį Vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja elektroniniu būdu/raštu Paslaugų teikėją apie numatomą vykdyti Vertinimą ir nurodo Vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos turi pateikti Skyriui, sąrašą.
12. Išimtiniais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas Paslaugų teikėjo prašymas atidėti planinį Vertinimą.
13. Skyrius turi teisę iš anksto su Paslaugų teikėjų nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį Vertinimą. Neplaninis Vertinimas atliekamas šiais atvejais:
13.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Vertinimą;
13.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie Paslaugų teikėjų galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
13.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai;
15. Paslaugų teikėjo teikiamų Socialinių paslaugų planinis Vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 3 metus.
16. Planuojant atlikti Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį Vertinimą atliekami šie veiksmai:
16.1. Skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į Socialinių paslaugų teikimo apimtis, paveda ne mažiau kaip dviem Skyriaus valstybės tarnautojams ar specialistams, dirbantiems pagal darbo sutartis (toliau - Atsakingi darbuotojai) atlikti konkretaus Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį Vertinimą;
16.2. Atsakingi darbuotojai prieš pradėdami Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį Vertinimą peržiūri ir analizuoja Savivaldybės administracijos turimą informaciją apie planuojamą vertinti Paslaugų teikėją, nustatytus reikalavimus personalui, patalpoms ir kt.;
17. Skyrius, atlikęs planinį ar neplaninį Vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir vertintam Paslaugų teikėjui elektroniniu paštu pateikia susipažinti pažymą dėl Paslaugų teikėjo teikiamų Socialinių paslaugų kokybės vertinimo (toliau – Pažyma) (Aprašo priedas);
18. Pažymoje nurodoma: Paslaugų teikėjo pavadinimas, Vertinimo teisinis pagrindas, nurodant, kuris (pirminis, antrinis ar tretinis) Vertinimas, tikslas, laikotarpis, taikyti Vertinimo metodai, išnagrinėtų dokumentų sąrašas, nustatyti trūkumai/ pažeidimai, išvados. Pažymos rengimo terminas gali būti ilgesnis, atsižvelgiant į Vertinimo metu surinktos informacijos apimtis ir sudėtingumą, reikalingos informacijos iš kitų institucijų gavimo terminus. Sprendimą pratęsti Pažymos rengimo ir pateikimo terminą priima Skyriaus vedėjas;
19. Pirminio Vertinimo metu nustačius pažeidimus, atliekamas antrinis Vertinimas vadovaujantis 16 punktu. Jo metu vertinama, kaip Paslaugų teikėjas pašalino Pirminio Vertinimo metu nustatytus pažeidimus;
20. Antrinio Vertinimo metu nustačius, kad:
20.1. pašalinti visi pažeidimai, Atsakingi darbuotojai vadovaudamiesi Aprašo 17-18 punktais parengia Pažymą, išsiunčia ją Paslaugų teikėjui ir baigia Paslaugų teikėjo Vertinimą;
20.2. neatitikimai teisės aktams ar kiti pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia Pažymą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Paslaugų teikėjo teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo ne ilgiau kaip 6 mėnesiams. Parengtus dokumentus teikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimo priėmimui.
21. Pažyma ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo, Paslaugų teikėjui išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo dienos.
22. Apie nustatytus pažeidimus po atlikto antrinio ir tretinio Vertinimo ne vėliau kaip per 14 darbo dienų informuojamas Paslaugų teikėjas.
23. Skyrius, gavęs Paslaugų teikėjo informaciją apie antrinio Vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą (po Paslaugų teikėjo turimos teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos, įvertina, ar Paslaugų teikėjo pažeidimų pašalinimo veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku.
24. Atliekant Paslaugų teikėjo tretinį Vertinimą, kurio metu vertinama, kaip Paslaugų teikėjas pašalino antrinio Vertinimo metu nustatytus pažeidimus, vadovaujamasi Aprašo 17 ir 18 punktais.
25. Tretinio Vertinimo metu nustačius, kad:
25.1. visi neatitikimai teisės aktams ar kiti pažeidimai pašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia Pažymą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl Paslaugų teikėjo teisės teisti Socialines paslaugas sustabdymo panaikinimo projektą. Parengtus dokumentus teikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimo priėmimui;
25.2. neatitikimai teisės aktams ar kiti pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia Pažymą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Paslaugų teikėjo turimos teisės teikti Socialines paslaugas panaikinimo. Parengtus dokumentus teikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimo priėmimui. Šiuo atveju, sprendimas privalo būti priimtas per 3 darbo dienas.
26. Pažyma ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo Paslaugų teikėjui išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo dienos.
27. Priėmus sprendimą panaikinti Paslaugų teikėjo teisę teikti Socialines paslaugas Atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja Skyriaus specialistą, administruojantį Socialinių paslaugų teikimą, apie priimtą sprendimą. Skyriaus specialistas per 3 darbo dienas įveda informaciją apie Paslaugų teikėjui panaikintą teisę teikti Socialines paslaugas į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).
III SKYRIUS
PSLAUGŲ TEIKĖJŲ VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS
30. Vidinis veiklos Vertinimas atliekamas Skyriaus reguliavimo sričiai priskirtose biudžetinėse įstaigose ir rekomenduojamas atlikti Paslaugų teikėjams, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.
31. Vidinio veiklos Vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.
32. Vidinį veiklos Vertinimą organizuoja ir atlieka Paslaugų teikėjas ne rečiau kaip kartą per metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus. Kai Paslaugų teikėjas teikia kelias socialines paslaugas, Vertinimas atliekamas ne mažiau kaip dviem paslaugoms per metus.
33. Vidinis veiklos Vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus:
33.1. Socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų ir /arba kitų suinteresuotų asmenų apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų Socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti Socialines paslaugas;
33.2. darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų Socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant Socialines paslaugas;
33.3. teikiamų Socialinių paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems Socialinių paslaugų teikimą, Vertinimas;
33.4. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems Socialinių paslaugų teikimą, Vertinimas;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės mero potvarkiu.
36. Klaipėdos rajono savivaldybė informaciją apie Paslaugų tekėjus (Paslaugų teikėjų pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių), ir apie gyventojams jų teritorijose teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia Klaipėdos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.klaipedos-r.lt.
37. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.
Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros
ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės Klaipėdos rajono
savivaldybėje vertinimo tvarkos aprašo
priedas
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO PAŽYMA
Paslaugų teikėjo pavadinimas ______________________________________________________________________________________________
Vertinimo teisinis pagrindas__________________________________________________________________________________________________
Vertinimo tikslas___________________________________________________________________________________________________________
Vertinimo laikotarpis_______________________________________________________________________________________________________
Pirminis vertinimas, antrinis vertinimas, tretinis vertinimas (pabraukti)
Vertinimo rūšis (planinė/neplaninė)__________________________________________________
Vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis rekomendacijoms: taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
|
1. |
Paslaugos gavėjai |
Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių |
|
|
|
Suformuotos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga |
|
|
|||
Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis |
|
|
|||
2. |
Paslaugų teikimas |
Patvirtintas Paslaugų teikėjo metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas |
|
|
|
Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės |
|
|
|||
Darbuotojai supažindinti su vidaus tvarkos taisyklėmis |
|
|
|||
patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai |
|
|
|||
Darbuotojai supažindinti su paslaugų teikimo tvarkos aprašu/ais |
|
|
|||
Atitinka Socialinių paslaugų kataloge nustatytus kriterijus: |
|
|
|||
1 |
Paslaugų sudėtis |
|
|||
2 |
paslaugos trukmė |
|
|||
3 |
paslaugų gavėjai |
|
|||
Reguliariai pildomas lankančių asmenų registracijos žurnalas |
|
|
|||
Parengti individualūs darbo su vaiku ir šeimos nariais planai |
|
|
|||
Vykdoma vidinė paslaugos teikimo kontrolė (yra dokumentuota) |
|
|
|||
Informacija įvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS)* |
|
|
|||
Sudarytos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir Paslaugų teikėjo |
|
|
|||
3. |
Teikiantis paslaugas personalas |
Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai |
|
|
|
Sudarytos darbo sutartys |
|
|
|||
Patvirtintos darbų saugos instrukcijos |
|
|
|||
Sudaryti darbuotojų darbo grafikai |
|
|
|||
Darbuotojų išsilavinimas atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus ar rekomendacijas |
|
|
|||
Darbuotojai tobulina kvalifikaciją: |
|
|
|||
1 |
Iki 8 val. per metus |
||||
2 |
Nuo 8 val. iki 16 val. per metus |
||||
3 |
16 val. ir daugiau per metus |
|
|
||
Darbuotojai turi ir yra pateikę pažymas iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, kad nėra teisti už nusikaltimus |
|
|
|||
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais (yra dokumentuota) |
|
|
|||
Dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis |
|
|
|||
4. |
Paslaugų teikimo vieta |
Patalpos: |
|
|
|
1 |
tinkamai apšviestos |
|
|||
2 |
pritaikytos asmenims su negalia |
|
|||
3 |
atitinka priešgaisrinės saugos reikalavimus |
|
|||
4 |
atitinka darbo saugos reikalavimus |
|
|||
5 |
atitinka higienos reikalavimus |
|
|||
Paslaugų teikėjas turi ne mažiau nei 2 patalpas |
|
|
|||
5. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis: |
|
|
|
1 |
interneto svetainėje |
|
|||
2 |
spaudoje |
|
|||
3 |
socialiniuose tinkluose |
|
|||
4 |
renginiuose |
|
|||
5 |
informacinėse lentose |
|
|||
6. |
Bendradarbiavimas |
Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis |
|
|
|
Teikiant paslaugas bendradarbiaujama su: |
|
||||
1 |
socialinių paslaugų įstaigomis |
|
|||
2 |
sveikatos priežiūros įstaigomis |
|
|||
3 |
bendruomene |
|
|||
4 |
seniūnijomis |
|
|||
5 |
mokyklomis |
|
|||
Pasirašytos bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais |
|
||||
7. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka |
|
|
|
Pasirašyti paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo |
|
|
* Taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms
Tikrinti dokumentai: _____________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
Išvados:
_________________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Paslaugų teikėjas įvykdė/neįvykdė rekomendacijas.
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Pakartotinio patikrinimo data ____________