KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

potvarkis

DĖL PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. liepos 15 d. Nr. MV-912

Gargždai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 5 dalies 5 punktu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:

1Tvirtinu Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šį potvarkį skelbti Teisės aktų registre ir Klaipėdos rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Bronius Markauskas

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos rajono savivaldybės mero

2024 m. liepos 15 d. potvarkiu

Nr. MV-912

 

PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Klaipėdos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos (toliau – Socialinės paslaugos) kokybės vertinimo (toliau – Vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens ar Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse, privačiuose ar kituose paslaugų teikėjuose (toliau – Paslaugų teikėjai), kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

2.     Vertinimą vykdo Savivaldybės administracijos Sveikatos ir socialinės apsaugos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.

3.     Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti Paslaugų teikėjų teikiamų socialinių paslaugų kokybę.

4.     Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

5.     Vertinimas apima:

5.1.  Paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kokybės Vertinimą;

5.2.  Socialinių paslaugų teikimo stebėseną;

5.3.  Paslaugų teikėjų konsultavimą;

5.4.  kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

5.5.  išvadų ir rekomendacijų dėl Paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.

6.  Vertinimo metodai – žodžiu ir/ar raštu atliekamos anketinės Paslaugų teikėjo personalo, paslaugų gavėjų grupinės ir individualios apklausos, anketavimas, akredituotos socialinės priežiūros teikimo stebėjimas, dokumentų analizė, atvejo analizė ir kita.

7.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

8.  Vertinimas gali būti planinis ir neplaninis.

9.  Skyrius rengia metinį Paslaugų teikėjų vertinimų planą (toliau – Planas), kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip iki kiekvienų metų liepos 1 d. Patvirtinus Planą Paslaugų teikėjai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuojamos apie patvirtintą Planą.

10.   Planinio Vertinimo metu vertinama Paslaugų teikėjų teikiamų Socialinių paslaugų atitiktis norminiams reikalavimams, teikiama metodinė pagalba dėl atitikties reikalavimų taikymo.

11.   Skyrius, prieš pradėdamas planinį Vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja elektroniniu būdu/raštu Paslaugų teikėją apie numatomą vykdyti Vertinimą ir nurodo Vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos turi pateikti Skyriui, sąrašą.

12.   Išimtiniais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas Paslaugų teikėjo prašymas atidėti planinį Vertinimą.

13.   Skyrius turi teisę iš anksto su Paslaugų teikėjų nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį Vertinimą. Neplaninis Vertinimas atliekamas šiais atvejais:

13.1.    gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Vertinimą;

13.2.    gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie Paslaugų teikėjų galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

13.3.    siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai;

13.4.    Skyriaus motyvuota iniciatyva.

14.  Neplaninis Vertinimas atliekamas nepranešus numatomam vertinti Paslaugų teikėjui.

15.  Paslaugų teikėjo teikiamų Socialinių paslaugų planinis Vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 3 metus.

16.  Planuojant atlikti Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį Vertinimą atliekami šie veiksmai:

16.1.    Skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į Socialinių paslaugų teikimo apimtis, paveda  ne mažiau kaip dviem Skyriaus valstybės tarnautojams ar specialistams, dirbantiems pagal darbo sutartis (toliau - Atsakingi darbuotojai) atlikti konkretaus Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį Vertinimą;

16.2.    Atsakingi darbuotojai prieš pradėdami Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį Vertinimą peržiūri ir analizuoja Savivaldybės administracijos turimą informaciją apie planuojamą vertinti Paslaugų teikėją, nustatytus reikalavimus personalui, patalpoms ir kt.;

16.3.    paruošia raštą, adresuotą Paslaugų teikėjui, kuriame nurodo: kada bus atliekamas planinis Vertinimas vietoje, Vertinimo tikslas, pagrindas, trukmė (preliminari data iki kurios Vertinimas turi būti baigtas), kokius dokumentus privalo pateikti ir kitą būtiną informaciją Vertinimui atlikti;

17.  Skyrius, atlikęs planinį ar neplaninį Vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir vertintam Paslaugų teikėjui elektroniniu paštu pateikia susipažinti pažymą dėl Paslaugų teikėjo teikiamų Socialinių paslaugų kokybės vertinimo (toliau – Pažyma) (Aprašo priedas);

18.  Pažymoje nurodoma: Paslaugų teikėjo pavadinimas, Vertinimo teisinis pagrindas, nurodant, kuris (pirminis, antrinis ar tretinis) Vertinimas, tikslas, laikotarpis, taikyti Vertinimo metodai, išnagrinėtų dokumentų sąrašas, nustatyti trūkumai/ pažeidimai, išvados. Pažymos rengimo terminas gali būti ilgesnis, atsižvelgiant į Vertinimo metu surinktos informacijos apimtis ir sudėtingumą, reikalingos informacijos iš kitų institucijų gavimo terminus. Sprendimą pratęsti Pažymos rengimo ir pateikimo terminą priima Skyriaus vedėjas;

19.  Pirminio Vertinimo metu nustačius pažeidimus, atliekamas antrinis Vertinimas vadovaujantis 16 punktu. Jo metu vertinama, kaip Paslaugų teikėjas pašalino Pirminio Vertinimo metu nustatytus pažeidimus;

20.  Antrinio Vertinimo metu nustačius, kad:

20.1.    pašalinti visi pažeidimai, Atsakingi darbuotojai vadovaudamiesi Aprašo 17-18 punktais parengia Pažymą, išsiunčia ją Paslaugų teikėjui ir baigia Paslaugų teikėjo Vertinimą;

20.2.    neatitikimai teisės aktams ar kiti pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia Pažymą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Paslaugų teikėjo teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo ne ilgiau kaip 6 mėnesiams. Parengtus dokumentus  teikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimo priėmimui.

21.  Pažyma ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo, Paslaugų teikėjui išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo dienos.

22.  Apie nustatytus pažeidimus po atlikto antrinio ir tretinio Vertinimo ne vėliau kaip per 14 darbo dienų informuojamas Paslaugų teikėjas.

23.  Skyrius, gavęs Paslaugų teikėjo informaciją apie antrinio Vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą (po Paslaugų teikėjo turimos teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos, įvertina, ar Paslaugų teikėjo pažeidimų pašalinimo veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku.

24.  Atliekant Paslaugų teikėjo tretinį Vertinimą, kurio metu vertinama, kaip Paslaugų teikėjas pašalino antrinio Vertinimo metu nustatytus pažeidimus, vadovaujamasi Aprašo 17 ir 18 punktais.

25.  Tretinio Vertinimo metu nustačius, kad:

25.1.    visi neatitikimai teisės aktams ar kiti pažeidimai pašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia Pažymą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl Paslaugų teikėjo teisės teisti Socialines paslaugas sustabdymo panaikinimo projektą. Parengtus dokumentus teikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimo priėmimui;

25.2.    neatitikimai teisės aktams ar kiti pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, Atsakingi darbuotojai parengia Pažymą ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Paslaugų teikėjo turimos teisės teikti Socialines paslaugas panaikinimo. Parengtus dokumentus teikia Savivaldybės administracijos direktoriui sprendimo priėmimui. Šiuo atveju, sprendimas privalo būti priimtas per 3 darbo dienas.

26.  Pažyma ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl teisės teikti Socialines paslaugas sustabdymo Paslaugų teikėjui išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo dienos.

27.  Priėmus sprendimą panaikinti Paslaugų teikėjo teisę teikti Socialines paslaugas Atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja Skyriaus specialistą, administruojantį Socialinių paslaugų teikimą, apie priimtą sprendimą. Skyriaus specialistas per 3 darbo dienas įveda informaciją apie Paslaugų teikėjui panaikintą teisę teikti Socialines paslaugas į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

28.  Socialinių paslaugų stebėseną (toliau – Stebėsena) vykdo Skyrius.

29.  Stebėsena vykdoma renkant, analizuojant ir apdorojant informaciją gaunamą iš žiniasklaidos priemonių, paslaugų gavėjų, mokyklų ar kitų įstaigų.

 

III SKYRIUS

PSLAUGŲ TEIKĖJŲ VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS

 

30.     Vidinis veiklos Vertinimas atliekamas Skyriaus reguliavimo sričiai priskirtose biudžetinėse įstaigose ir rekomenduojamas atlikti Paslaugų teikėjams, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

31.     Vidinio veiklos Vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.

32.     Vidinį veiklos Vertinimą organizuoja ir atlieka Paslaugų teikėjas ne rečiau kaip kartą per metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus. Kai Paslaugų teikėjas teikia kelias socialines paslaugas, Vertinimas atliekamas ne mažiau kaip dviem paslaugoms per metus.

33.     Vidinis veiklos Vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus:

33.1.    Socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų ir /arba kitų suinteresuotų asmenų apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų Socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti Socialines paslaugas;

33.2.    darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų Socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant Socialines paslaugas;

33.3.    teikiamų Socialinių paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems Socialinių paslaugų teikimą, Vertinimas;

33.4.    dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems Socialinių paslaugų teikimą, Vertinimas;

33.5.    kitus Paslaugos teikėjo pasirinktus metodus.

34.     Paslaugų teikėjai vidinės veiklos Vertinimo rezultatus pateikia susipažinti Skyriui, atliekant teikiamų Socialinių paslaugų kokybės Vertinimą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35.   Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės mero potvarkiu.

36.   Klaipėdos rajono savivaldybė informaciją apie  Paslaugų tekėjus (Paslaugų teikėjų pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių), ir apie gyventojams jų teritorijose teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia Klaipėdos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.klaipedos-r.lt.

37.   Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.

_______________

 

 

Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros

ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės Klaipėdos rajono

savivaldybėje vertinimo tvarkos aprašo

priedas

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO PAŽYMA

 

 

Paslaugų teikėjo pavadinimas ______________________________________________________________________________________________

 

Vertinimo teisinis pagrindas__________________________________________________________________________________________________

 

Vertinimo tikslas___________________________________________________________________________________________________________

 

Vertinimo laikotarpis_______________________________________________________________________________________________________

 

Pirminis vertinimas, antrinis vertinimas, tretinis vertinimas (pabraukti)

 

Vertinimo rūšis (planinė/neplaninė)__________________________________________________

 

Vertinimo kriterijai:

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos gavėjai

Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių

 

 

Suformuotos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

2.

Paslaugų teikimas

Patvirtintas Paslaugų teikėjo metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės

 

 

Darbuotojai supažindinti su vidaus tvarkos taisyklėmis

 

 

patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai

 

 

Darbuotojai supažindinti su paslaugų teikimo tvarkos aprašu/ais

 

 

Atitinka Socialinių paslaugų kataloge nustatytus kriterijus:

 

 

1

Paslaugų sudėtis

 

2

paslaugos trukmė

 

3

paslaugų gavėjai

 

Reguliariai pildomas lankančių asmenų registracijos žurnalas

 

 

Parengti individualūs darbo su vaiku ir šeimos nariais planai

 

 

Vykdoma vidinė paslaugos teikimo kontrolė (yra dokumentuota)

 

 

Informacija įvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS)*

 

 

Sudarytos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir Paslaugų teikėjo

 

 

3.

Teikiantis paslaugas personalas

Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai

 

 

Sudarytos darbo sutartys

 

 

Patvirtintos darbų saugos instrukcijos

 

 

Sudaryti darbuotojų darbo grafikai

 

 

Darbuotojų išsilavinimas atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus ar rekomendacijas

 

 

Darbuotojai tobulina kvalifikaciją:

 

 

1

Iki 8 val. per metus

2

Nuo 8 val. iki 16 val. per metus

3

16 val. ir daugiau per metus

 

 

Darbuotojai turi ir yra pateikę pažymas iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, kad nėra teisti už nusikaltimus

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais (yra dokumentuota)

 

 

Dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis

 

 

4.

Paslaugų teikimo vieta

Patalpos:

 

 

1

tinkamai apšviestos

 

2

pritaikytos asmenims su negalia

 

3

atitinka priešgaisrinės saugos reikalavimus

 

4

atitinka darbo saugos reikalavimus

 

5

atitinka higienos reikalavimus

 

Paslaugų teikėjas turi ne mažiau nei 2 patalpas

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis:

 

 

1

interneto svetainėje

 

2

spaudoje

 

3

socialiniuose tinkluose

 

4

renginiuose

 

5

informacinėse lentose

 

6.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis

 

 

Teikiant paslaugas bendradarbiaujama su:

 

1

socialinių paslaugų įstaigomis

 

2

sveikatos priežiūros įstaigomis

 

3

bendruomene

 

4

seniūnijomis

 

5

mokyklomis

 

Pasirašytos bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka

 

 

Pasirašyti paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

* Taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms

 

Tikrinti dokumentai: _____________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

Išvados:

_________________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Vertinimą atliko:

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                               (parašas)                                   (vardas, pavardė)

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                               (parašas)                                    (vardas, pavardė)

 

Paslaugų teikėjas įvykdė/neįvykdė rekomendacijas.

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                               (parašas)                                  (vardas, pavardė)

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                               (parašas)                                   (vardas, pavardė)

 

Pakartotinio patikrinimo data ____________