ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ AKREDITAVIMO IR PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖJE

 

2024 m. liepos 30 d. Nr. 01V-E-248

Elektrėnai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 1 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 4 dalies 2 punktu, 5 dalies 5 punktu bei Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u:

1.1. Socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo Elektrėnų savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama);

1.2. Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės kontrolės Elektrėnų savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į g a l i o j u:

2.1. Elektrėnų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Skyrius) organizuoti ir vykdyti socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos akreditavimą bei Elektrėnų savivaldybės teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės kontrolę.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Elektrėnų savivaldybės mero 2023 m. birželio 1 d. potvarkį Nr. 01V – E – 50 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo Elektrėnų savivaldybėje“.

4. P a v e d u:

4.1. Skyriaus vyriausiosioms specialistėms Astai Vitkauskienei, Lastai Baravykienei, Aušrai Falkauskienei vykdyti prašymų ir dokumentų, reikalingų akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti, priėmimą ir vertinimą, atlikti kitas socialinių paslaugų akreditavimo procedūras bei prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 patvirtintu Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 patvirtintu Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų aprašu bei šio įsakymo 1 punktu patvirtintais aprašais ir kitais teisės aktais;

4.2. Skyriaus vedėjai Violetai Šimkūnienei koordinuoti 1 punktu patvirtintų aprašų vykdymą ir atlikti kitas aprašuose priskirtas funkcijas;

4.3. informaciją apie savivaldybės teritorijoje teikiamas akredituotas socialines paslaugas, jų kokybės kontrolę skelbti Savivaldybės interneto svetainėje www.elektrenai.lt.

Šis potvarkis per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo, įteikimo arba pranešimo apie viešojo administravimo subjekto veiksmus (atsisakymą atlikti veiksmus) suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Regionų administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose.

 

 

 

 

Meras                                                                                                             Gediminas Ratkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Elektrėnų savivaldybės mero

2024 m. liepos 30 d. potvarkiu Nr. 01V-E-248

 

 

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS AKREDITAVIMO

ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo Elektrėnų savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje nurodytų juridinių asmenų ar kitų organizacijų, jų padalinių ar fizinių asmenų, pageidaujančių teikti akredituotas socialines paslaugas, (toliau – Pareiškėjas) atitikties nustatytiems socialinių paslaugų teikimo reikalavimams vertinimo ir sprendimų priėmimo procedūras Elektrėnų savivaldybės teritorijoje.

2. Pareiškėjo atitikties nustatytiems socialinių paslaugų teikimo reikalavimams vertinimo procedūras atlieka Savivaldybės mero potvarkiu paskirti Socialinės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) specialistai (toliau – atsakingi specialistai), vadovaudamiesi Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 patvirtintu Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų aprašu (toliau – Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimai), kitais dokumentais bei šiuo Aprašu.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas) bei Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, apibrėžtas sąvokas.

4. Pareiškėjas prašymus leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) akredituotą laikino atokvėpio paslaugą (toliau – prašymas), (Tvarkos aprašo 1 priedas – juridiniai asmenys ir kitos organizacijos, fiziniai asmenys – 3 priedas) ir Tvarkos aprašo 6 ar 8 punktuose nurodytus dokumentus teikia Skyriui el. p.: violeta.simkuniene@elektrenai.lt arba administracija@elektrenai.lt.    

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ VERTINIMO BEI SPRENDIMŲ PRIĖMIMO PROCEDŪROS

 

5. Savivaldybės administracijai gavus Pareiškėjo prašymą, atsakingi specialistai įvertina, ar:

5.1. Pareiškėjas atitinka akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimus, nustatytus Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimuose;

5.2. prašymas užpildytas Tvarkos aprašo 5 ar 7 punktuose nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;

5.3. pateikti visi Tvarkos aprašo 6 ar 8 punktuose nurodyti dokumentai.

6. Atsakingi specialistai, nustatę, kad:

6.1. Pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, Pareiškėjas neatitinka Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimuose nustatytų reikalavimų, apie tai per 10 darbo dienų raštu informuoja Pareiškėją ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti;

6.2. trūksta informacijos dėl patalpų atitikties Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams (jei paslaugoms teikti jos būtinos), gali apžiūrėti patalpas socialinių paslaugų teikimo vietoje.

7. Jei per nustatytą terminą Pareiškėjas trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), atsakingų specialistų siūlymu Savivaldybės mero potvarkiu priimamas sprendimas Pareiškėjo pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai Pareiškėjas per 3 d. d. nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, nurodant procedūros nutraukimo priežastį.        

8. Pareiškėjo ir pateiktų dokumentų atitikties nustatytiems Akredituotų socialinių paslaugų reikalavimams vertinimas vykdomas ir sprendimas dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas priimamas ne ilgiau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo ir visų reikiamų pateikti dokumentų gavimo dienos.

9. Nustačius, kad Pareiškėjas prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus tinkamai įformintus dokumentus, atitinka reikalavimus, nustatytus Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimuose, atsakingo specialisto siūlymu Savivaldybės mero potvarkiu priimamas sprendimas dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas suteikimo. Apie priimtą sprendimą Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, pateikiant sprendimo išrašą arba nuorašą.

10. Pasikeitus prašyme ar jo prieduose pateiktiems duomenims, Pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos raštu informuoja Savivaldybės administraciją, nurodydamas, kuriuos duomenis prašoma patikslinti ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdamas iš naujo užpildytą atitinkamą prašymo priedą.

11. Atsakingas specialistas įveda informaciją apie Pareiškėją, kuriam suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas (įstaigos rekvizitus, fizinio asmens vardą pavardę, gimimo datą, paslaugos teikėjo kontaktus, veiklos adresą, sprendimo priėmimo datą, paslaugos rūšį, paslaugų gavėjų grupes, paslaugos gavėjų skaičių, vietų skaičių ir kitą informaciją, nurodytą Tvarkos aprašo  16 punkte) į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą.        

 

III SKYRIUS

TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTAS SOCIALINES PASLAUGAS PANAIKINIMAS

 

12. Vadovaujantis Tvarkos aprašu, įstatyme numatytais atvejais įstaigų ir fizinių asmenų teisė teikti akredituotas socialines paslaugas mero potvarkiu gali būti panaikinta. Apie priimtą sprendimą Pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, pateikiant sprendimo išrašą arba nuorašą. Sprendimo data suvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą, per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Atsakingi specialistai teikia informaciją ir konsultuoja Pareiškėjus socialinių paslaugų akreditavimo klausimais.

14. Sutartis dėl Socialinių paslaugų išlaidų finansavimo sudaroma tuo atveju, kai socialinių paslaugų teikimas finansuojamas iš valstybės ir / ar Savivaldybės biudžeto lėšų, Pareiškėjo socialinių paslaugų teikimo laikotarpiui. Sutarties projektą rengia Skyriaus darbuotojai, atsakingi už Socialinių paslaugų administravimą.

15. Socialinių paslaugų kokybės kontrolę vykdo Skyriaus atsakingi specialistai Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

16. Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos sprendimai dėl Pareiškėjo pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo bei teisės teikti akredituotas socialines paslaugas suteikimo ar panaikinimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_______________________

 

 

PATVIRTINTA

Elektrėnų savivaldybės mero

2024 m. liepos 30 d. potvarkiu Nr. 01V-E-248

 

 

PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS KONTROLĖS ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugų kokybės kontrolės Elektrėnų savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Elektrėnų savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) Socialinės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje nurodytų juridinių asmenų ar kitų organizacijų, jų padalinių ar fizinių asmenų (toliau – Paslaugų teikėjai), veikiančių Savivaldybės teritorijoje ir teikiančių Savivaldybės gyventojams Socialines paslaugas,  atitikties keliamiems norminiams reikalavimams (toliau – Atitiktis reikalavimams) vertinimo procedūras, akredituotų socialinių paslaugų akreditacijos naikinimo procedūras, mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų fiksavimo ir nustatymo bei konsultavimo tvarką.

2.    Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), kitais teisės aktais.

3Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Akreditavimo tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Paslaugų teikėjų veiklą, susijusią su Socialinių paslaugų teikimu, sąvokas.

 

 

II SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ATITIKTIES KELIAMIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IR AKREDITACIJOS NAIKINIMO PROCEDŪROS

 

4.    Vertinimo procesas – visuma atliekamų priemonių, kurias sudaro vertinimų planavimas, pranešimų apie planuojamą atlikti vertinimą formavimas ir teikimas, informacijos surinkimas, tikrinimas ir vertinimas, rezultatų pateikimas, metodinės pagalbos teikimas, išvadų bei rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimo veikla.

5.    Vertinimo metodai – tai asmenų, įstaigos personalo, paslaugų gavėjų grupinės ir individualios apklausos žodžiu ir / ar raštu, anketavimas, stebėjimas, dokumentų analizė, atvejo analizė ir kita.

6.    Vertinant prevencinių socialinių paslaugų teikimo atitiktį reikalavimams, vertinama atsižvelgiant į Prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo Elektrėnų savivaldybėje tvarkos aprašą, patvirtintą Elektrėnų savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 22 d. sprendimu Nr. VI.TS-18, šį Aprašą ir kitus aktualius teisės aktus.

7.    Vertinant bendrųjų socialinių paslaugų teikimo atitiktį reikalavimams, vertinama  atsižvelgiant į Elektrėnų savivaldybės tarybos patvirtintus aprašus: Maitinimo organizavimo paslaugų teikimo Elektrėnų savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą, patvirtintą 2022 m. rugpjūčio 24 d. sprendimu Nr. VI.TS-192, Transporto paslaugų teikimo tvarkos aprašą, patvirtintą 2024 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. VII.TS-161, šį Aprašą ir kitus aktualius teisės aktus.

8.    Vertinant akredituotų socialinių paslaugų teikimo atitiktį reikalavimams, vertinama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 patvirtintą Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų aprašą, šį Aprašą ir kitus aktualius teisės aktus.

9.    Socialinių paslaugų atitikties reikalavimams vertinimai bei patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

10Planinių vertinimų pirminis tikslas – įvertinti Socialinių paslaugų atitiktį norminiams reikalavimams, įvertinti informaciją apie Paslaugų teikėją, suteikti metodinę pagalbą dėl atitikties reikalavimų taikymo.

11.  Paslaugų teikėjų, teikiančių socialines paslaugas Elektrėnų savivaldybės teritorijoje, atitikties reikalavimams vertinimų planas (toliau – Planas) sudaromas trejiems metams.

12.  Planą ir dokumentų, reikalingų patikrai atlikti, formas tvirtina Skyriaus vedėjas. Į Planą įtraukti Paslaugų teikėjai per 10 d. d. informuojami apie patvirtintą Planą. Patvirtintas Planas skelbiamas Elektrėnų savivaldybės interneto svetainėje www.elektrenai.lt.

13. Išimtiniais atvejais Paslaugų teikėjas gali teikti motyvuotą prašymą atidėti planinį atitikties reikalavimams vertinimą, nurodydamas priežastį ir atidėjimo terminą.

14. Skyrius neatlieka Paslaugos teikėjo planinio atitikties reikalavimams vertinimo, jeigu nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas suteikimo (netaikoma neplaniniams patikrinimams).

15.  Neplaniniai  Paslaugos teikėjo Atitikties reikalavimams vertinimai gali būti atliekami:

15.1. gavus kitos kompetentingos institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti paslaugos teikėjo teikiamų socialinių paslaugų Atitikties reikalavimams vertinimą;

15.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Paslaugos teikėjo veiklos, kuri gali neatitikti socialinėms paslaugoms keliamų Atitikties reikalavimų;

15.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti Atitikties reikalavimų pažeidimai.

16. Skyrius neplaninį Paslaugos teikėjo atitikties reikalavimams vertinimą pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus Paslaugų teikėjo veiksmų ar neveikimo atlieka tik tuo atveju, kai yra Savivaldybės mero ar Administracijos direktoriaus pavedimas dėl konkrečios anoniminiame skunde nurodytos informacijos patikrinimo. Neplaniniai vertinimai atliekami nepranešus numatomam vertinti Paslaugų teikėjui.

17. Neplaninis Paslaugos teikėjo atitikties reikalavimams vertinimas atliekamas Skyriaus iniciatyva, kai Skyriaus vedėjas ar jo įgaliotas asmuo priima sprendimą atlikti šį vertinimą.

18. Planuojant atlikti Paslaugos teikėjo planinį arba neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą atliekami šie veiksmai:

18.1. Skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į socialinių paslaugų teikimo apimtis, paveda vienam ar dviem Skyriaus valstybės tarnautojams (toliau – atsakingi specialistai) atlikti konkretaus Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą;

18.2. atsakingi specialistai, prieš pradėdami Paslaugos teikėjo planinį arba neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą, peržiūri ir analizuoja Administracijos turimą informaciją apie planuojamą vertinti Paslaugos teikėją, pagrindinius dokumentus, nustatytus reikalavimus personalui, patalpoms ir kt.;

18.3. atsakingi specialistai, gavę pavedimą atlikti Paslaugos teikėjo planinį arba neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą, žodžiu suderina su Skyriaus vedėju apsilankymo įstaigoje datą, parengia raštą, adresuotą įstaigai;

18.4. apie numatomą vykdyti planinį Socialinių paslaugų atitikties reikalavimams vertinimą Paslaugos teikėjui pranešama raštu ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki numatomo atlikti vertinimo pradžios. Paslaugos teikėjui siunčiamame rašte nurodoma: kada bus atliekamas vertinimas vietoje, vertinimo tikslas, kokius dokumentus įstaiga privalo pateikti, kita būtina informacija;

18.5. jeigu numatomas Paslaugos teikėjo socialinių paslaugų atitikties reikalavimams vertinimas yra neplaninis, Paslaugos teikėjui atvykus į patikros vietą, įteikiamas raštas, kuriame nurodomas vertinimo tikslas, kokius dokumentus įstaiga privalo pateikti, kita būtina informacija;

19. atliekant planinį ar neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą, Paslaugos teikėjo teikiamų socialinių paslaugų kokybė vertinama visa reikalavimų apimtimi arba sprendime vertinti numatyta apimtimi atliekant šiuos veiksmus:

19.1. atsakingi specialistai, atvykę pas Paslaugos teikėją, privalo prisistatyti, paaiškinti atvykimo tikslą ir, jeigu patikrinimas yra neplaninis, įteikti raštą;

19.2. atsakingi specialistai, atlikdami Paslaugos teikėjo atitikties reikalavimams vertinimą, tikrina, ar Paslaugos teikėjo teikiamos Socialinės paslaugos atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus personalo struktūrai, skaičiui, išsilavinimui, patalpoms ar kt. Atsakingi specialistai, matydami mažareikšmius atitikties reikalavimams pažeidimus, kurie gali būti nedelsiant pašalinami, leidžia Paslaugos teikėjui ištaisyti pažeidimus atsakingų specialistų akivaizdoje arba nustato protingą terminą, numatytą Aprašo 37 punkte. Nustačius mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, kuriems ištaisyti nustatomas terminas, apie tai įrašoma Socialinės paslaugos teikimo kokybės vertinimo pažymoje (toliau – Pažyma);

19.3. atsakingi specialistai, atlikdami Paslaugos teikėjo atitikties reikalavimams vertinimą, turi užpildyti Paslaugos teikėjo vertinimo dėl teikiamos socialinės paslaugos kokybės metu pateiktų / nepateiktų dokumentų sąrašą (toliau – Dokumentų sąrašas), kurį pasirašo kartu su Paslaugos teikėjo atsakingu asmeniu. Jeigu Paslaugos teikėjo atsakingas asmuo pasirašyti atsisako, tuomet šis faktas pažymimas dokumentų sąraše ir pasirašomas atsakingų specialistų. Dokumentų sąrašo kopija paliekama Paslaugos teikėjui.

20. Atsakingi specialistai turi teisę įstaigos pateiktus dokumentus analizuoti ir įvertinti savo darbo vietoje.

21. Atsakingi specialistai, atlikę Paslaugų teikėjo planinį arba neplaninį Socialinių paslaugų atitikties reikalavimams vertinimą, parengia Pažymą per 20 darbo dienų nuo tikrinimo pabaigos. Pažymoje nurodoma: Paslaugų teikėjo, kurioje atliekamas Socialinių paslaugų atitikties norminiams reikalavimams vertinimas, pavadinimas, adresas, kontaktai, tikslas, vertinimo kriterijai, pastabos, rekomendacijos, pažeidimai, išvados ir kt. Pažymos rengimo terminas gali būti ilgesnis, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktos informacijos sudėtingumą, informacijos iš kitų institucijų surinkimą, atsakingų specialistų nedarbingumą ar darbo krūvį. Dėl termino Pažymai rengti pratęsimo atsakingi darbuotojai privalo kreiptis į Skyriaus vedėją ar kitą įgaliotą asmenį.

22. Atlikus pirminį Paslaugų teikėjo vertinimą (toliau – pirminis vertinimas), Pažyma su lydraščiu (toliau – lydraštis), nurodant terminą (ne ilgesnį nei 6 mėn., išskyrus trūkumus, kurie nedaro įtakos paslaugos kokybei), per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti, išsiunčiama Paslaugų teikėjui. Lydraštyje privalo būti nurodyta atsakingų specialistų veiksmų ir priimtų sprendimų apskundimo tvarka, terminai ir Paslaugų teikėjo konsultavimosi galimybės.

23. Skyrius, gavęs Paslaugų teikėjo informaciją apie vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą, įvertina, ar Paslaugų teikėjo veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku.

24. Antrinio vertinimo metu nustačius, kad pašalinti visi pažeidimai, atsakingi specialistai parengia Pažymą, išsiunčia ją Paslaugų teikėjui ir baigia Paslaugų teikėjo vertinimą.

25. Jeigu po atlikto antrinio (toliau – antrinis vertinimas) ir tretinio vertinimo (toliau – tretinis vertinimas) nustatyti pažeidimai nepašalinami, apie juos ne vėliau kaip per 14 darbo dienų informuojamas Paslaugų teikėjo steigėjas. Tuo atveju, kai Paslaugų teikėjo steigėja yra Elektrėnų savivaldybė, informuojamas Savivaldybės meras.

26. Antrinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, atsakingi specialistai parengia Pažymą ir mero potvarkio projektą, kuriuo įpareigoja Paslaugų teikėją per nurodytą terminą pašalinti trūkumus.

27. Pažyma ir mero potvarkis dėl įpareigojimo ištaisyti trūkumus Paslaugų teikėjui išsiunčiami per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

28. Skyrius, gavęs Paslaugų teikėjo informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą, per 14 darbo dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar Paslaugų teikėjo veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku – atlieka tretinį vertinimą.

29. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, atsakingi specialistai parengia Pažymą, suderina su Skyriaus vedėju arba įgaliotu asmeniu ir išsiunčia Paslaugų teikėjui ir baigia socialinių paslaugų Atitikties reikalavimams vertinimą. Šiuo atveju Pažyma privalo būti parengta per 14 darbo dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos.

30. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, atsakingi specialistai parengia Pažymą ir mero potvarkio projektą dėl įstaigos turimos teisės teikti akredituotas socialines paslaugas panaikinimo ir / ar raštą steigėjui dėl Prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų neatitikimo Atitikties reikalavimams su įpareigojimu juos pašalinti per 30 d.

31Nepašalinus prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų Atitikties reikalavimams trūkumų, Administracija gali nutraukti sutartis su paslaugų teikėjais ir gavėjais ir šių paslaugų nefinansuoti.

32Pažyma ir pasirašytas mero potvarkis dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas galiojimo naikinimo išsiunčiamas Paslaugų teikėjui per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

33.  Priėmus sprendimą panaikinti Paslaugų teikėjo teisę teikti akredituotas socialines paslaugas, atsakingas specialistas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja Skyriaus specialistą, administruojantį akredituotų socialinių paslaugų teikimą, apie priimtą sprendimą, kuris per 3 darbo dienas įveda informaciją apie Paslaugų teikėjui panaikintą teisę teikti akredituotas socialines paslaugas į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

34Priėmus sprendimą panaikinti Paslaugų teikėjui teisę teikti akredituotas Socialines paslaugas, Skyrius raštu, pateikdamas mero potvarkio išrašą arba nuorašą, informuoja įstaigos steigėją, jeigu steigėjas yra ne Elektrėnų savivaldybė.

 

III SKYRIUS

MAŽAREIKŠMIAI TEISĖS AKTŲ REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMAI

 

35Mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas – teisės aktų reikalavimų pažeidimas, kuriuo padaryta žala konkrečia teisės norma saugomoms vertybėms yra labai nedidelė.

36Mažareikšmiai teisės aktų pažeidimai vertinimo metu gali būti nustatomi atliekant Paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų Atitikties reikalavimams vertinimą.

37Mažareikšmius teisės aktų (Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, Akredituotų ir kitų teisės aktų, nustatančių reikalavimus socialinėms paslaugoms) pažeidimus galima ištaisyti atsakingų specialistų akivaizdoje ar per nustatą terminą (ne ilgesnį kaip 3 mėn.).

38Nustačius mažareikšmius teisės aktų (Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių reikalavimus socialinėms paslaugoms) reikalavimų pažeidimus, kuriems nustatomas ištaisymo terminas, Pažymoje nurodomas mažareikšmis pažeidimas, jo pašalinimo terminas ir būdas, informavimo apie pašalinimą forma.

39Paslaugų teikėjui per nustatytą terminą pažeidimo nepašalinus, šis pažeidimas netraktuojamas kaip mažareikšmis ir įtraukiamas į vertinimo pažymą kaip pažeidimas. Paslaugų teikėjui neinformavus Skyriaus sutarta forma dėl mažareikšmio pažeidimo pašalinimo, laikoma, kad pažeidimas nepašalintas.

40Skyrius, pagal kompetenciją atlikdamas Paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų Atitikties reikalavimams vertinimą ir nustatęs teisės aktų pažeidimus, imasi teisės aktuose numatytų poveikio priemonių.

41.  Paslaugų teikėjo teisės teikti akredituotas Socialines paslaugas panaikinimas skiriamas kaip kraštutinė priemonė už nepašalintus pažeidimus.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGŲ KONSULTAVIMAS

 

42.  Skyriaus specialistai teikia Paslaugų teikėjams konsultacijas, siekdami padėti jiems laikytis teisės aktų reikalavimų.

43.  Konsultacijos yra teikiamos žodžiu, raštu, elektroniniu paštu, atsakant į paklausimus.

44.  Skyriaus specialistai siųsdami Paslaugų teikėjui raštus privalo nurodyti visas konsultavimosi galimybes.

45.  Skyriaus specialistai konsultaciją nedelsdami gali suteikti žodžiu arba raštu, jeigu klausimas yra aiškiai reglamentuotas teisės aktuose. Kitais atvejais konsultacija suteikiama elektroniniu paštu arba raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Paslaugų teikėjo kreipimosi dienos.

46.  Skyriaus specialistai, suteikę konsultaciją, sprendžia, ar klausimas gali būti aktualus daugumai Paslaugų teikėjų, tokiu atveju, jeigu nusprendžiama, kad klausimas aktualus, organizuoja su Paslaugų teikėjais susitikimą šiems klausimams aptarti.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos sprendimai, susiję su Aprašo reikalavimų vykdymu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

________________________