MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2014 m. rugsėjo 26 d. Nr. 3K-67

Vilnius

 

Vadovaudamasis Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.9 papunkčiu:        

1. T v i r t i n u Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2013 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3K-147.

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,                                                                                             Janas Vidickas

atliekantis direktoriaus funkcijas

 


 

PATVIRTINTA

Migracijos departamento prie Lietuvos

Respublikos vidaus reikalų ministerijos

direktoriaus 2014 m. rugsėjo 26 d.

įsakymu 3K-67

 

MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) darbo tvarką.

2. Migracijos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų ministro įsakymais, Migracijos departamento nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388, kitais teisės aktais ir šiuo Reglamentu.

3. Migracijos departamento veikla grindžiama įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo, vieno langelio, lygiateisiškumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, naujovių ir atvirumo permainoms principais, nustatytais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

VADOVAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS MIGRACIJOS DEPARTAMENTUI

 

4. Migracijos departamentui vadovauja Migracijos departamento direktorius (toliau –direktorius), kurį priima į pareigas ir atleidžia iš jų vidaus reikalų ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas) nustatyta tvarka. Direktorius koordinuoja ir kontroliuoja departamento administracijos padalinių veiklą tiesiogiai ar per direktoriaus pavaduotoją. Laikinai nesant direktoriaus, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas.

5. Direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir už Migracijos departamento darbą atsiskaito vidaus reikalų ministrui ir Migracijos departamentą kuruojančiam vidaus reikalų viceministrui.

6. Direktorius leidžia įsakymus, metodines rekomendacijas ir įsakymais patvirtintus teisės aktus.

7. Direktoriaus įsakymai įforminami direktoriaus blanke, o įsakymais patvirtinti teisės aktai – kaip šių įsakymų priedai.

8. Direktorius arba direktoriaus pavaduotojas atstovauja Migracijos departamentui Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijose, tarptautinėse organizacijose.

9. Direktoriaus pavaduotojas yra tiesiogiai atskaitingas direktoriui. Direktorius vertina jo kompetenciją ir nustato įgaliojimus.

 

III SKYRIUS

MIGRACIJOS DEPARTAMENTO ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRA

 

10. Migracijos departamento didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų pareigybių skaičių, Migracijos departamento administracijos struktūrą tvirtina vidaus reikalų ministras.

11. Migracijos departamento administracijos padaliniai yra skyriai.

12. Migracijos departamento skyriams vadovauja vedėjai, kurie yra tiesiogiai pavaldūs direktoriui. Laikinai nesant skyriaus vedėjo, jo funkcijas atlieka skyriaus vedėjo pavaduotojas. Jeigu pagal patvirtintą Migracijos departamento pareigybių sąrašą skyriuje nėra skyriaus vedėjo pavaduotojo pareigybės, tuomet, nesant skyriaus vedėjo, jo funkcijas atlieka direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.

13. Migracijos departamento skyriai savo veikloje vadovaujasi vidaus reikalų ministro patvirtintais Migracijos departamento nuostatais ir direktoriaus patvirtintais skyrių nuostatais, Migracijos departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai), – direktoriaus patvirtintais pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 „Dėl Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodikos patvirtinimo“. Skyrių vedėjai yra atsakingi už skyriams pavestų funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, direktoriaus rezoliucijų vykdymą.

14. Migracijos departamento Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojas supažindina naujus valstybės tarnautojus ir darbuotojus su Migracijos departamento, skyriaus, kuriame jie dirbs, nuostatais, jų pareigybės aprašymu, vidaus tvarkos taisyklėmis ir šiuo Reglamentu.

 

IV SKYRIUS

DARBO ORGANIZAVIMAS

 

15. Migracijos departamento veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Vidaus reikalų ministerija) strateginiu veiklos, Migracijos departamento veiklos planais, kitais planais.

16. Direktorius kas dvi savaites inicijuoja einamųjų klausimų aptarimą. Pasitarimuose dalyvauja direktoriaus pavaduotojas, skyrių vedėjai. Prireikus į pasitarimus gali būti kviečiami ir kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai. Skyrių vedėjai per pasitarimą informuoja, kaip jų vadovaujami skyriai vykdo pavestas užduotis. Pasitarimus protokoluoja įgaliotas Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojas.

17. Informacija apie Vidaus reikalų ministerijos strateginio veiklos, Migracijos departamento veiklos planų, kitų planų vykdymą teikiama Vidaus reikalų ministerijos Bendrajam departamentui, prireikus – kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms.

 

V SKYRIUS

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS IR TVIRTINIMAS

 

18. Direktorius tvirtina:

18.1. veiklos planus;

18.2. skyrių nuostatus;

18.3. pareigybių sąrašą;

18.4. pareigybių aprašymus;

18.5. dokumentų ir bylų apskaitos dokumentų duomenis.

19. Direktorius pasirašo:

19.1. įsakymus;

19.2. sutartis Migracijos departamento vardu;

19.3. sprendimus dėl:

19.3.1. vaikų Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo pagal Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 16 straipsnį, 17 straipsnio 1 dalį ir 27 straipsnį;

19.3.2. Lietuvos Respublikos pilietybės turėjimo fakto vaikams, nurodytiems  įstatymo 45 straipsnio 10 dalyje;

19.3.3. teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio pažymėjimo išdavimo (keitimo) ar lietuvių kilmę patvirtinančio pažymėjimo išdavimo (keitimo) ir pasirašo išduodamuose pažymėjimuose, arba sprendimus nutraukti dokumentų nagrinėjimą ar neišduoti arba nepakeisti teisės atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio pažymėjimo arba lietuvių kilmę patvirtinančio pažymėjimo arba sprendimus dėl teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio pažymėjimo ar lietuvių kilmę patvirtinančio pažymėjimo išdavimo teisėtumo;

19.3.4. Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo pagal asmenų prašymus, pateiktus 2008 m. liepos 15 d. priimto Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo pakeitimo įstatymo nustatytais pagrindais ir tvarka;

19.3.5. teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo ar įgyvendinimo pagal asmenų prašymus, pateiktus 2008 m. liepos 15 d. priimto Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo nustatytais pagrindais ir tvarka;

19.3.6. prieglobsčio suteikimo (nesuteikimo) užsieniečiams;

19.3.7. užsieniečių išsiuntimo iš Lietuvos Respublikos arba jų grąžinimo į užsienio valstybę;

19.3.8. leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo (neišdavimo) užsieniečiui Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – Įstatymas dėl užsieniečių teisinės padėties) 40 straipsnio 1 dalies 8 punkte nustatytu pagrindu tuo atveju, kai užsieniečio negalima išsiųsti iš Lietuvos Respublikos Įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties nustatyta tvarka;

19.3.9. Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Sąjungoje išdavimo (neišdavimo) užsieniečiui Įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties 53 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytu pagrindu ir pažymos Europos Sąjungos valstybės narės piliečio teisei nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinti išdavimo (neišdavimo) Europos Sąjungos valstybės narės piliečiui Įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties 104 straipsnio 1 dalyje nustatytu tuo pagrindu, kad jis turi teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo nustatyta tvarka, tais atvejais, kai užsieniečiui ar Europos Sąjungos valstybės narės piliečiui nėra išduotas teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimas, teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis pažymėjimas arba lietuvių kilmę patvirtinantis pažymėjimas arba jeigu Migracijos departamentas nėra priėmęs sprendimo dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo arba sprendimą išduoti teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantį pažymėjimą ar lietuvių kilmę patvirtinantį pažymėjimą;

19.3.10. leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje neišdavimo užsieniečiui Įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties 40 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytu pagrindu tais atvejais, kai užsieniečiui nėra išduotas teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimas, teisės atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis pažymėjimas arba jeigu Migracijos departamentas nėra priėmęs sprendimo dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo arba sprendimo išduoti teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantį pažymėjimą;

19.3.11. prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimo nagrinėjimo nutraukimo, kai (nes) nėra pakankamai dokumentų, patvirtinančių, kad asmuo iki 1940 m. birželio 15 d. turėjo Lietuvos Respublikos pilietybę arba yra asmens, iki 1940 m. birželio 15 d. turėjusio Lietuvos Respublikos pilietybę, palikuonis arba kad Lietuvos Respublikos pilietis  gali būti kartu ir kitos valstybės pilietis;

19.4. Migracijos departamento parengtus raštus, siunčiamus kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms;

19.5. Migracijos departamento ieškinius, prašymus (skundus), atskiruosius, apeliacinius ir kasacinius skundus ir kitus procesinius dokumentus;

19.6. kitus teisės aktų priskirtus jam pasirašyti dokumentus.

20. Direktoriaus pavaduotojas, nesant kuruojamų skyrių vedėjų ir skyrių vedėjų pavaduotojų, pasirašo sprendimus pilietybės ir užsieniečių teisinės padėties klausimais.

21. Skyrių vedėjai ir skyrių vedėjų pavaduotojai pasirašo:

21.1. sprendimus skyriaus kompetencijos klausimais;

21.2. raštus bei kitus dokumentus skyriaus kompetencijos klausimais.

22. Skyrių vedėjų ir skyrių vedėjų pavaduotojų pasirašomi sprendimai ir raštai įforminami Migracijos departamento atitinkamo skyriaus blanke.

23. Skyrių vyriausieji specialistai pasirašo informacinio pobūdžio raštus skyriaus kompetencijos klausimais.

24. Skyrių vyriausiųjų specialistų pasirašomi raštai įforminami atitinkamo skyriaus blanke.

25. Direktorius, direktoriaus pavaduotojas, skyrių vedėjai ir skyrių vedėjų pavaduotojai  užtikrina, kad sprendimai būtų pasirašomi / priimami tik pagal teisės aktų nustatyta tvarka įformintus ir užregistruotus dokumentus, taip pat esant visiems sprendimą pagrindžiantiems dokumentams ir įrašams apie atliktus patikrinimus.

 

VI SKYRIUS

DOKUMENTŲ VALDYMO ORGANIZAVIMAS

 

26. Migracijos departamento dokumentacijos planą, dokumentų registrų sąrašą rengia, su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu derina ir direktoriui tvirtinti teikia Bendrųjų reikalų skyrius.

27. Migracijos departamentas rengia elektroninius ir popierinius dokumentus. Visi gaunami ir siunčiami dokumentai registruojami dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS).

28. Ilgai, nuolat saugomi dokumentai arba dokumentai, saugomi asmens bylose, taip pat dokumentai, kurie turi būti siunčiami tik popieriniai, DVS tik registruojami.

29. Elektroniniai dokumentai rengiami DVS ir pasirašomi elektroniniu parašu vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-119 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašu.

30. Parengti popieriniai ir elektroniniai dokumentai registruojami DVS jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną, gauti popieriniai dokumentai skenuojami ir registruojami DVS jų gavimo dieną, gauti elektroniniai dokumentai – registruojami DVS, nurodant, kad dokumentas yra elektroninis, jų gavimo dieną. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami DVS. Neregistruojami gauti reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į DVS, taip pat Migracijos departamento skyrių nurodyti dokumentai, kuriais teikiama papildoma informacija dėl konkrečių asmens bylų.

31. Tokią pat kaip ir parašas rašytiniuose dokumentuose teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu nepasirašyti gauti elektroniniai dokumentai arba gauti Migracijos departamento neatpažįstamais elektroninio parašo formatais pasirašyti elektroniniai dokumentai laikomi nepasirašytais dokumentais. Gavus neatpažįstamo formato elektroninį dokumentą ar elektroninį dokumentą, kurio neįmanoma atidaryti ir apdoroti Migracijos departamento DVS naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis, apie tai elektroniniu paštu pranešama siuntėjui.

32. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, tiesiogiai gavę dokumentus, adresuotus Migracijos departamentui, privalo juos nedelsdami perduoti Bendrųjų reikalų skyriui užregistruoti. Jei dokumentas gautas valstybės tarnautojo ar darbuotojo elektroninio pašto adresu – dokumentas nedelsiant turi būti persiųstas į oficialią Migracijos departamento pašto dėžutę.

33. Dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Prezidentūros, Seimo, Vyriausybės, ministerijų, kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų, užsienio šalių institucijų, tarptautinių organizacijų bei piliečių ir kitų asmenų, Bendrųjų reikalų skyrius priima, patikrina, perkelia į DVS ir, išskyrus dokumentus, adresuotus tiesiogiai skyriams, pateikia direktoriui arba direktoriaus pavaduotojui. Direktorius, direktoriaus pavaduotojas ar skyrių vedėjai, skirdami dokumentą vykdyti, rašo dokumento rezoliuciją DVS. Rezoliucijoje rašoma su dokumentu susijusio pavedimo vykdytojo arba kelių vykdytojų vardas (-ai), pavardė (-ės), pavedimo turinys, jeigu reikia, įvykdymo terminas.

34. Dokumentai su direktoriaus rezoliucija grąžinami į Bendrųjų reikalų skyrių. Skyriaus darbuotojai persiunčia dokumentus vykdytojams. Bendrųjų reikalų skyrius kontroliuoja direktoriaus pavedimų vykdymo terminus.

35. Popieriniai dokumentai su rezoliucija tą pačią darbo dieną grąžinami Bendrųjų reikalų skyriui, kuris šiuos dokumentus perduoda vykdytojams bei kontroliuoja Migracijos departamento vadovybės pavedimų įvykdymo terminus.

36. Vykdytojas dokumentą su direktoriaus rezoliucija gauna per DVS. Visi veiksmai, kuriuos DVS naudotojas iš savo darbo vietos atlieka su dokumentais (užduotimis), yra prilyginami jo parašui.

37. DVS naudotojas, išvykdamas iš Migracijos departamento (atostogos, komandiruotė, kiti atvejai), privalo DVS pažymėti laikiną nebuvimą ir nurodyti jį pavaduojantį asmenį. Nenumatytais atvejais laikiną darbuotojo nebuvimą pažymi DVS administratorius.

38. Kai dokumentą pavesta vykdyti keliems vykdytojams, pirmajam vykdytojui (kuris DVS rezoliucijoje įrašomas pirmuoju) pasirašytinai atiduodamas popierinio dokumento originalas, kiti vykdytojai dokumento skaitmeninę kopiją gauna per DVS.

39. Ne pirmieji vykdytojai, nelaukdami pirmojo vykdytojo priminimo, privalo pagal kompetenciją elektroniniu paštu teikti reikiamą informaciją pirmajam vykdytojui. Už parengto dokumento kokybę atsako visi vykdytojai.

40. Direktoriaus pasirašytus įsakymus, Migracijos departamento vidaus dokumentus registruoja, daugina, tvirtina ir išsiunčia Bendrųjų reikalų skyrius. Direktoriaus pasirašytus įsakymus Bendrųjų reikalų skyrius registruoja jų pasirašymo dieną. Bendrųjų reikalų skyrius nustatyta tvarka direktoriaus pasirašytų ir užregistruotų įsakymų patvirtintas kopijas išdalija gavėjams pagal dokumento rengėjo surašytą paskirstymą.

41. Direktoriaus įsakymų originalai saugomi Bendrųjų reikalų skyriuje ir valstybės tarnautojams bei darbuotojams susipažinti išduodami jiems pasirašius Dokumentų laikino perdavimo naudotis apskaitos žurnale.

42. Bendrųjų reikalų skyrius kontroliuoja, kad siunčiami dokumentai būtų tinkamai įforminti. Dokumentai, parengti nesilaikant Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimų, grąžinami rengėjams. Siunčiamas elektroninis dokumentas turi būti parengtas ir perduodamas taip, kaip reikalaujama Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.

43. Siunčiami popieriniai dokumentai, pasirašomi direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo, skyrių vedėjų, skyrių vedėjų pavaduotojų ar skyrių vyriausiųjų specialistų įforminami atitinkamame blanke, atsižvelgiant į tai, kas pasirašo šį dokumentą. Kartu su pateikiamu pasirašyti siunčiamu dokumentu turi būti pateikiamas ir dokumentą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, skyriaus vedėjo, direktoriaus pavaduotojo, kalbos tvarkytojo nustatyta tvarka vizuotas antrasis dokumento egzempliorius. Jeigu siunčiamas dokumentas yra atsakomasis, jis teikiamas pasirašyti kartu su dokumentu, į kurį atsakoma, ir kitais susijusiais dokumentais. Pasirašyto ir užregistruoto siunčiamo dokumento originalas ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta jo kopija išsiunčiama adresatams per DVS arba paprastu paštu, o patvirtintas vizuotas dokumento egzempliorius (nustatyta tvarka ir dokumento originalas) paliekamas jį rengusiame padalinyje kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu raštvedybos bylai formuoti (išskyrus pateiktus vizuoti teisės aktų projektų originalus, kurie grąžinami iniciatoriui).

44. Jeigu dokumentas bus siunčiamas apibendrintai nurodytiems adresatams pagal atskirą adresatų sąrašą, rengėjas Bendrųjų reikalų skyriui kartu su pasirašytu siunčiamu dokumentu bei adresatų sąrašu turi pateikti tiek siunčiamo dokumento kopijų, kiek yra nurodyta adresatų. Rengėjas kiekvienoje siunčiamo dokumento kopijoje turi įrašyti konkretų adresatą bei prireikus pateikti visų adresatų tikslų adresų sąrašą (kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, fizinių asmenų). Jei dokumentas siunčiamas tik elektroninio ryšio priemonėmis, pateikiamas tik vienas dokumento egzempliorius. 

45. Elektroninio dokumento turinyje parašo rekvizitas įforminamas be parašo, tvirtinimo ar derinimo žymos – be parašo ir datos. Duomenys apie elektroninio dokumento registravimą (elektroninio dokumento data ir registracijos numeris) nurodomi Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158, nustatyta tvarka, nekeičiant elektroninio dokumento turinio ir užpildant elektroninio dokumento metaduomenis (kontekstinę informaciją).

46. Direktoriaus pasirašyti įstaigos teisės aktai (įsakymai veiklos klausimais ir jais tvirtinami nuostatai, taisyklės ir kt., kurie yra atskirai įforminama teisės akto dalis, įsakymai personalo, atostogų ir komandiruočių klausimais) registruojami DVS jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną ir saugomi Bendrųjų reikalų skyriuje. Pasirašytų įsakymų personalo klausimais kopijas nustatyta tvarka į asmens bylas sega Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojas, atsakingas už personalo tvarkymą.

47. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai rengiami, įforminami, registruojami, siunčiami, gaunami, naudojami, dauginami, naikinami, saugomi ir traukiami į apskaitą laikantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintų dokumentų raštvedybą ir įslaptintos informacijos apsaugą, reikalavimų. Užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų paslaptį sudaranti informacija, perduota Lietuvos Respublikai, saugoma ir naudojama Tarptautinių sutarčių įstatymo ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka.

48. Dokumentus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, vadovaudamiesi teisės aktais, tvarko ir į apskaitą įtraukia už įslaptintos informacijos administravimą atsakingi Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai, paskirti direktoriaus įsakymu ir turintys leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

49. Jeigu dokumentas, išskyrus elektroninius dokumentus, siunčiamas tik faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais, pasirašyti teikiamame dokumente viršutinės paraštės dešinėje pusėje nurodoma, kad originalas nebus siunčiamas. Faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gauti dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų galiniais įrenginiais gautas dokumentas.

50. Dokumentai, susiję su užsienio ir tarptautinėmis institucijomis bei organizacijomis, rengiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS DERINTI

 

51. Migracijos departamentas rengia ar dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro, direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Seimo nutarimų, projektus (toliau – teisės aktų projektai).

52. Teisės aktų projektai rengiami vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko ar vidaus reikalų ministro pavedimus (toliau – pavedimas), taip pat direktoriaus ar Migracijos departamento valstybės tarnautojo (toliau – rengėjas) iniciatyva.

53. Teisės aktų projektus paprastai rengia Migracijos departamento skyriai pagal kompetenciją.

54. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės.

55. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ nustatytus reikalavimus.

56. Teisės aktų projektai Migracijos departamente pagal kompetenciją rengiami ir Vidaus reikalų ministerijai teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 291, nustatyta tvarka.

57. Kai teisės akto projektu perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, teisės aktų projektuose Europos Sąjungos teisės aktų nuorodos pateikiamos vadovaujantis Europos Sąjungos teisės aktų nuorodų pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijomis, patvirtintomis Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 106K „Dėl nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijų patvirtinimo“.

58. Rengiant teisės aktų projektus, perkeliančius ir (ar) įgyvendinančius Europos Sąjungos direktyvas ar kitus teisės aktus, kartu parengiamos Vyriausybės nutarimu nustatytos formos direktyvų (kitų Europos Sąjungos teisės aktų) ir Lietuvos Respublikos nacionalinių teisės aktų (teisės aktų projektų) atitikties lentelės (toliau – atitikties lentelė), kurios įvedamos į Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (toliau – LINESIS).

59. Rengėjas teisės akto projekto atitikties lentelę perduoda, kai už teisės akto projekto rengimą atsakingas Migracijos departamentas – Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui, kai už teisės akto projekto rengimą atsakinga Vidaus reikalų ministerija – Vidaus reikalų ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo departamentui, kuris ją įveda į LINESIS. Atitikties lentelės įvedamos į LINESIS:

59.1. kai rengiamas ministro ar kitų valstybės institucijų ir įstaigų vadovų įsakymų projektai – teisės aktų projektų rengimo procese;

59.2. kai rengiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei teiktino teisės akto projektas – kitą darbo dieną po šių projektų išsiuntimo derinti suinteresuotoms institucijoms ir kitą darbo dieną po pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

60. Už atitikties lentelės pateikimą 59 punkte nurodytam padaliniui laikantis įvedimo į LINESIS terminų atsakingi teisės akto projekto rengėjai.

61. Pavedimas parengti teisės akto projektą turi būti įvykdytas per 4 mėnesius nuo jo gavimo, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus laikas.

62. Rengiant teisės akto projektą, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas turi būti atliekamas rengėjo iniciatyva Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, nustatytais atvejais ir tvarka. Rengiant teisės akto projektą, kurio poveikio vertinimas turi būti atliekamas pagal Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką, turi dalyvauti Vidaus reikalų ministerijos Teisės ir vidaus tyrimų departamento (toliau – Teisės ir vidaus tyrimų departamentas) direktoriaus ar jo pavaduotojo paskirtas šio departamento valstybės tarnautojas (tarnautojai). Valstybės tarnautojas paskiriamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka. Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka turi būti gaunamas ministro pritarimas rengti siūlomą teisės akto projektą.

63. Teisės akto projekto rengėjas kartu su projektu parengia ir kitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamente nurodytus dokumentus.

64. Teisės akto projekto rengėjas parengtą teisės akto projektą elektroniniu paštu teikia derinti Migracijos departamento skyriams, su kurių kompetencija jie yra susiję.

65. Skyriai turi pateikti pastabas ir pasiūlymus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos.

66. Rengėjas, įvertinęs gautas pastabas ir pasiūlymus bei patikslinęs projektą pagal juos, teikia teisės akto projektą Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui.

67. Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius ne vėliau kaip per 10 dienų, o kai pateikiamas didelės apimties ir / ar sudėtingas projektas – ne vėliau kaip per 15 dienų nuo gavimo dienos įvertina, ar projektas atitinka galiojančių Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų nuostatas ir teisinės technikos reikalavimus.

Didelės apimties projektas yra toks, kuris susideda iš 5 ir daugiau puslapių. Sudėtingas projektas yra toks, kuriame siūlomas teisinis reguliavimas yra susijęs su žmogaus teisėmis ir laisvėmis, teisės normų kodifikavimu arba įvairių rūšių visuomeninių santykių reguliavimu.

68. Jei Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius turi pastabų ar pasiūlymų, teisės akto projektas grąžinamas rengėjui, kuris pagal gautas pastabas ir pasiūlymus per 3 darbo dienas patikslina teisės akto projektą. Jei teisės akto projektas didelės apimties ir / ar sudėtingas, jis grąžinamas rengėjui, kuris pagal gautas pastabas ir pasiūlymus per 5 darbo dienas patikslina teisės akto projektą, o jeigu pastabų ir pasiūlymų neturi, grąžinamas rengėjui.

69. Teisės akto projektas, rengėjo patikslintas pagal gautas pastabas, teikiamas kalbos tvarkytojui, kuris per 5 darbo dienas vizuoja teisės akto projektą.

70. Teisės akto projektas rengėjo patikslintas pagal gautas pastabas vizuojamas rengėjo, kalbos tvarkytojo, teisės akto projektą rengusio skyriaus vedėjo ir teikiamas Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui vizuoti.

71. Jeigu teisės akto projekte neatsižvelgta (iš dalies atsižvelgta) į pateiktas pastabas ir / arba įrašytos naujos nuostatos, tai teisės akto projektas pakartotinai pateikiamas Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui. Teisės akto projektas įvertinamas Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriuje per 3 darbo dienas, o kai pateikiamas didelės apimties ir / ar sudėtingas projektas – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

72. Jeigu tarp teisės akto projekto rengėjo ir derinančių asmenų kyla nesutarimų dėl rengiamo teisės akto projekto nuostatų, gavus direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo pavedimą per 2 darbo dienas organizuojamas posėdis, siekiant sutarti dėl ginčijamų teisės akto projekto nuostatų.

73. Suderintas teisės akto projektas su rengėjo, skyriaus, kuris rengia teisės akto projektą, vedėjo, kalbos tvarkytojo vizomis teikiamas vizuoti Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui. Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas, o jo nesant – direktoriaus įsakymu paskirtas kitas Migracijos departamento valstybės tarnautojas, vizuoja teisės akto projektą per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos, o jei teisės akto projektas didelės apimties ir / ar sudėtingas – per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos.

74. Teisės akto projektas, vizuotas Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo arba direktoriaus įsakymu paskirto kito to paties skyriaus valstybės tarnautojo, teikiamas vizuoti direktoriaus pavaduotojui ir direktoriui per 2 darbo dienas.

75. Bendrųjų reikalų skyriaus parengtus departamento direktoriaus įsakymų projektus vizuoja rengėjas, kalbos tvarkytojas, skyriaus vedėjas.

76. Bendrųjų reikalų skyriaus parengtus departamento direktoriaus įsakymų dėl valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo, perkėlimo į aukštesnes pareigas, dėl kvalifikacinės klasės suteikimo, darbuotojų paskatinimo, dėl koeficiento nustatymo, pareigybių steigimo vizuoja rengėjas, kalbos tvarkytojas, skyriaus vedėjas, Turto valdymo ir ūkio departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Apskaitos ir finansų skyrius.

77. Įsakymų dėl pareigybių naikinimo, darbuotojų atleidimo iš pareigų, perkėlimo į kitas pareigas dėl pareigybių sąrašo keitimo dėl reorganizavimo, nuobaudų skyrimo projektus vizuoja ir Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas arba direktoriaus įsakymu paskirtas kitas to paties skyriaus valstybės tarnautojas, kuriam pavesta atlikti skyriaus vedėjo funkcijas.

78. Pilietybės reikalų skyriaus valstybės tarnautojo parengtą direktoriaus įsakymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo projektą vizuoja rengėjas, kalbos tvarkytojas, Pilietybės reikalų skyriaus vedėjas, o direktoriaus sprendimų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimais projektus – rengėjas, Pilietybės reikalų skyriaus vedėjas.

79. Vizuodamas projektą, valstybės tarnautojas patvirtina, kad jis yra susipažinęs su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.

80. Rengėjas teikia derinti teisės aktų projektus Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūriniams padaliniams, tarp jų ir Teisės ir vidaus tyrimų departamentui, kai reikia, ir įstaigoms prie Vidaus reikalų ministerijos, su kurių kompetencija jie susiję, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

81. Teisės akto projekto rengėjas vertina gautas Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūrinių padalinių, tarp jų ir Teisės ir vidaus tyrimų departamento, kai jam buvo teiktas derinti, ir įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, pastabas ir pasiūlymus bei prireikus patikslina teisės akto projektą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pastabų ar (ir) pasiūlymų gavimo dienos. Prireikus rengėjas gali kreiptis į Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrių.

82. Suderintas teisės akto projektas vizuojamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

83. Teisės akto projektas su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene derinamas paskelbiant teisės akto projektą Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS) Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

84. Teikiamas derinti suinteresuotoms institucijoms teisės akto projektas vizuojamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

85. Teisės akto projekto rengėjas vizuoto teisės akto projekto Word ir Pdf formatus (ministro ar viceministro vizuotą variantą) elektroniniu paštu persiunčia Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui, kuris teisės akto projektą paskelbia TAIS.

86. Teisės akto projekto rengėjas įvertina ir prireikus patikslina teisės akto projektą pagal suinteresuotų institucijų pastabas ir pasiūlymus. Prireikus teisės akto projekto rengėjas gali kreiptis į Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrių dėl pateiktų suinteresuotų institucijų pastabų ir pasiūlymų įvertinimo.

87. Patikslintas teisės akto projektas vizuojamas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

88. Jeigu teisės akto projekto iš karto suderinti nepavyksta, teisės akto projekto rengėjas parengia derinimo pažymą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus. Prireikus teisės akto projekto rengėjas gali paprašyti Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus valstybės tarnautojo pagalbos rengiant derinimo pažymą.

89. Suderintas teisės akto projektas su lydimaisiais dokumentais, išvardytais Vyriausybės darbo reglamento 24 punkte, vizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

90. Rengėjas teikiamo Vyriausybei teisės akto projekto (ministro ar viceministro vizuoto varianto) Word ir Pdf formatus elektroniniu paštu persiunčia atsakingam Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus valstybės tarnautojui, kuris teisės akto projektą su lydimaisiais dokumentais paskelbia TAIS.

91. Teisės akto projektą, dėl kurio Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, ministerijų atstovų pasitarime, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarime ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdyje pareikšta pastabų ir pasiūlymų, prireikus atitinkamai patikslina ar papildomai suderina su suinteresuotomis institucijomis teisės akto projekto rengėjas, jeigu reikia – kartu su Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriumi Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

92. Teisės akto projektas pakartotinai teikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento ir šio Reglamento nustatyta tvarka.

93. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai vidaus reikalų ministrui teikiami pasirašyti Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

94. Migracijos departamentas pagal kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jam pateiktų derinti Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento ir šio Reglamento nustatyta tvarka.

95. Migracijos departamentui pateiktus derinti Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus nagrinėja Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius kartu su skyriumi pagal kompetenciją.

96. Kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengti teisės aktų projektai išvadoms gauti Migracijos departamentui teikiami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka per TAIS.

97. Migracijos departamento išvadas dėl kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų į TAIS įkelia Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius.

98. Pateiktus Migracijos departamentui derinti Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus direktorius vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų išvadas rengęs Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius ir kitas skyrius pagal kompetenciją, jeigu jam buvo pavesta nagrinėti teisės akto projektą, juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto direktorius turi pastabų ar siūlymų, jį vizuoja su pastaba, kuri atskiru raštu pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.

99. Informaciją, gautą iš Europos Sąjungos institucijų, užsienio valstybių institucijų, įstaigų bei organizacijų, tarptautinių organizacijų ir kitų užsienio subjektų, Europos Sąjungos valstybių narių teisėsaugos atašė nuolatinėse atstovybėse Europos Sąjungoje bei teisėsaugos atašė Lietuvos nuolatinėje atstovybėje Europos Sąjungoje, Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius kaupia, sistemina ir pagal kompetenciją skirsto skyriams.

100. Lietuvos Respublikos pozicijų projektų parengimą organizuoja Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius. Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius prašymą parengti Lietuvos Respublikos pozicijos projektą dėl Europos Sąjungos institucijų teisės aktų projektų ar kitų dokumentų  (toliau – pozicijos projektas) elektroniniu būdu persiunčia pagal kompetenciją skyriams bei atstovams ES institucijų darbo grupėse ir / ar komitetuose. 

Pozicijos projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ patvirtintomis Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklėmis.

101. Skyriai per Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus nustatytą terminą parengia pozicijos projektą ir, suderinę su skyriaus, kuris rengia pozicijos projektą, vedėju ir departamento direktoriaus pavaduotoju, persiunčia jį elektroniniu būdu Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui, kuris pateikia jį derinti Vidaus reikalų ministerijai ir kitoms kompetentingoms institucijoms per LINESIS.

102. Per LINESIS gavus kitų institucijų prašymą suderinti pozicijos projektą, Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius elektroniniu būdu persiunčia pozicijos projektą direktoriaus pavaduotojui ir  kompetentingam skyriui nurodydamas terminą, per kurį skyrius turi pateikti argumentuotą nuomonę dėl pozicijos projekto. Įgaliotas skyriaus, kuris teikia nuomonę, valstybės tarnautojas, suderinęs nuomonę su  skyriaus vedėju ir direktoriaus pavaduotoju, persiunčia ją elektroniniu būdu Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui, kuris užregistruoja ją LINESIS.

 

VIII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

103. Visuomenės informavimą apie Migracijos departamento veiklą užtikrina Bendrųjų reikalų skyrius. Migracijos departamentas informaciją aktualiais departamento veiklos klausimais teikia vadovaudamasis Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės įstaigų įstatymu.

104. Visa informacija iš Migracijos departamento į visuomenės informavimo priemones yra siunčiama per Bendrųjų reikalų skyrių. Bendrųjų reikalų skyrius visuomenės informavimo priemonėms teikia informaciją apie Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklą, taip pat rengia pranešimus aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo direktorius.

105. Visuomenės informavimo priemonėmis išplatinti pranešimai spaudai ir kita informacija privalo atspindėti oficialią Migracijos departamento poziciją.

106. Su visuomenės informavimo priemonėmis bendrauja direktorius, direktoriaus pavaduotojas, Bendrųjų reikalų skyriaus vyriausiasis specialistas, atsakingas už viešuosius ryšius. Direktoriaus pavedimu su visuomenės informavimo priemonėmis pagal savo kompetenciją gali bendrauti kiti Migracijos departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai atstovauti Migracijos departamentui gali pagal savo kompetenciją, taip pat privalo laikytis jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

107. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali rengti ir pristatyti pranešimus Migracijos departamento veiklos klausimais konferencijose, seminaruose ir naudoti Migracijos departamento logotipą.

108. Visa oficiali informacija, susijusi su Migracijos departamento veikla, skelbiama Migracijos departamento interneto tinklalapyje adresu http://www.migracija.lt.

109. Skyrių vedėjai informaciją apie ateinančios savaitės numatomus susitikimus, pasitarimus, vizitus turi pateikti Bendrųjų reikalų skyriaus vyriausiajam specialistui, atsakingam už viešuosius ryšius, kiekvieną ketvirtadienį iki 15 val.

110. Bendrųjų reikalų skyrius apibendrina informaciją, kuri susijusi su Migracijos departamento veikla bei skelbiama per visuomenės informavimo priemones, ir teikia ją direktoriui, direktoriaus pavaduotojui, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

111. Bendrųjų reikalų skyrius organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinę medžiagą, spaudos konferencijose informuoja žurnalistus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su Migracijos departamento veikla, organizuoja valstybės tarnautojų ir darbuotojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

112. Migracijos departamento interneto svetainė administruojama pagal Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480, reikalavimus.

113. Bendrųjų reikalų skyrius nustato pagrindinę Migracijos departamento interneto tinklalapio struktūrą, koordinuoja šio tinklalapio turinį.

 

IX SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMAS, PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

114. Interesantai Migracijos departamente aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisyklių, patvirtintų Migracijos departamento direktoriaus 2007 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 166 „Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos taisyklių patvirtinimo“, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

115. Interesantai prašymus gali pateikti raštu (atvykę į Migracijos departamentą, paštu, per pasiuntinį, elektroniniu paštu) ir žodžiu.

116. Direktorius interesantus priima Migracijos departamente 2 kartus per mėnesį pagal vidaus reikalų ministro patvirtintą grafiką.

117. Interesantų priėmimą Migracijos departamente organizuoja Bendrųjų reikalų skyrius.

118. Pilietybės klausimais interesantus kiekvieną darbo dieną priima Pilietybės reikalų skyriaus valstybės tarnautojai pagal šio skyriaus vedėjo arba skyriaus vedėjo pavaduotojo sudarytą grafiką.

119. Kitų skyrių kompetencijos klausimais besikreipiantys asmenys aptarnaujami Migracijos departamento darbo laiku pagal skyrių vedėjų sudarytą grafiką.

120. Migracijos departamento administracinių paslaugų teikimo aprašymai skelbiami Migracijos departamento interneto tinklalapyje pagal Lietuvos Respublikos administracinių paslaugų teikimo aprašymų rengimo rekomendacijas, patvirtintas vidaus reikalų ministro 2009 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 1V-644 „Dėl Administracinių paslaugų teikimo aprašymų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“.

121. Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai teisės aktų nustatyta tvarka gali naudotis elektroninėmis paslaugomis (informavimas apie Lietuvos Respublikos piliečių asmens dokumentus, Lietuvos Respublikos piliečių asmens dokumentų ir užsieniečiams išduodamų asmens dokumentų bei į asmens tapatybės korteles įrašytų sertifikatų galiojimo laiko pabaigą, dokumentų išdavimo stadiją, galimybė susimokėti valstybės rinkliavą už teikiamas paslaugas, pranešimo apie prarastą asmens dokumentą pateikimas elektroniniu būdu, fizinių ir juridinių asmenų prašymų patvirtinti kvietimą pateikimas elektroniniu būdu, informavimas apie fizinių ir juridinių asmenų prašymų patvirtinti kvietimą atmetimą / patvirtinimą, patvirtinto kvietimo užsieniečiui laikinai atvykti į Lietuvos Respubliką duomenų peržiūra).

122. Valstybės tarnautojas, vykdydamas teisės aktų nuostatas, gali atsisakyti aptarnauti į Migracijos departamento priimamąjį besikreipiantį interesantą, jeigu yra pagrįstų įtarimų, kad jis gali būti apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų arba veiksmu, žodžiu ar raštu rodo nepagarbą Lietuvos valstybei ar savo funkcijas atliekančiam valstybės tarnautojui. Apie atsisakymą aptarnauti interesantą nedelsiant raštu informuojamas direktorius.

 

X SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

123. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes į užsienio valstybes ir Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuojamas Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

124. Direktoriaus išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienio valstybes ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia vidaus reikalų ministras.

125. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų siuntimas į komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje (išskyrus siuntimą į tarnybinę komandiruotę vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje) ir į užsienį įforminamas direktoriaus įsakymu. Siuntimas į tarnybinę komandiruotę vienai darbo dienai įforminamas direktoriaus įsakymu tuo atveju, jeigu įsakymo kopijos reikalauja mokymų organizatoriai.

126. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų siuntimas į tarnybinę komandiruotę vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminamas direktoriaus rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas išvykti iš nuolatinės darbo vietos suderintas.

127. Direktorius, atsižvelgdamas į komandiruotės tikslą, priima sprendimą, ir, jei sprendimas teigiamas, paveda Bendrųjų reikalų skyriui parengti įsakymo dėl komandiruotės projektą (išskyrus atvejus, kai į tarnybinę komandiruotę vykstama vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje).

128. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per tris darbo dienas, o jeigu dalyvauta Europos Sąjungos Tarybos darbo grupėje – per vieną darbo dieną pateikia atlikto pavedimo arba užduoties ataskaitą direktoriui arba direktoriaus pavaduotojui, direktoriaus pavaduotojas – direktoriui, direktorius – vidaus reikalų ministrui, ir avansinę apyskaitą su komandiruotės metu patirtų faktinių išlaidų pagrindimo dokumentais ne vėliau kaip per tris darbo dienas – Turto valdymo ir ūkio departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos.

129. Ataskaitų pateikimo terminus kontroliuoja Bendrųjų reikalų skyrius. Iki kiekvieno mėnesio 5 dienos Bendrųjų reikalų skyrius informuoja direktorių apie nustatytu laiku Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų nepateiktas komandiruotės ataskaitas.

130. Komandiruočių ataskaitas skelbia Bendrųjų reikalų skyrius Migracijos departamento interneto vidiniame tinklalapyje. Jeigu komandiruotė susijusi su dalyvavimu Europos Sąjungos Tarybos ar Europos Komisijos darbo grupėje, ataskaita taip pat įkeliama į LINESIS arba pateikiama Teisės ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriui.

131. Pagal Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo struktūrų susitikimus išlaidų kompensavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 2 d. nutarimu Nr. 680 „Dėl Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo struktūrų susitikimus išlaidų kompensavimo taisyklių patvirtinimo“, Bendrųjų reikalų skyrius parengia ir pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai atskirai dėl kiekvieno susitikime dalyvavusio Migracijos departamento atstovo paraišką (kartu su kitais dokumentais) kompensuoti kelionės išlaidas.

 

XI SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

132. Migracijos departamento archyvą tvarko Bendrųjų reikalų skyrius. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

133. Migracijos departamento archyvas užtikrina dokumentų kaupimą, saugomų dokumentų administravimą, fizinių ir juridinių asmenų galimybę susipažinti su saugomais dokumentais ir juose pateikta informacija teisės aktų nustatyta tvarka.

134. Už skyriuose, taip pat teritorinių policijos migracijos padalinių sudaromų bylų atitinkamų skyrių kompetencijos klausimais saugojimą ir tvarkymą iki jų perdavimo užbaigtų bylų apskaitai tvarkyti atsakingi skyrių vedėjai. Praėjus vieneriems metams nuo bylų užbaigimo, už bylų saugojimą ir tvarkymą atsakingi valstybės tarnautojai ir darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka sutvarko ilgai ir nuolat saugomas bylas, sudaro vienarūšių bylų sąrašus, bylų, kurių saugojimo terminas pratęstas atlikus dokumentų vertės ekspertizę, sąrašus ir teikia juos Bendrųjų reikalų skyriui.

135. Nustatyta tvarka skyriuose sutvarkytos ilgai ir nuolat saugotinos bylos pagal bylų perdavimo aktą per 2 metus nuo bylų užbaigimo iki einamųjų metų kovo 1 dienos perduodamos už užbaigtų bylų apskaitą atsakingam Bendrųjų reikalų skyriui.

136. Pasibaigus trumpai saugomų bylų saugojimo terminui, skyriai, atlikę bylose esančių dokumentų vertės ekspertizę, atrinktas naikinti bylas aktu perduoda Bendrųjų reikalų skyriui įrašyti į bylų naikinimo aktą. Trumpai saugomos bylos, perduotos iš Imigracijos reikalų skyriaus ar atsiųstos iš teritorinių policijos įstaigų migracijos padalinių šio skyriaus kompetencijos klausimais saugoti į Migracijos departamento archyvą, saugomos archyve iki dokumentų saugojimo termino pabaigos. Pasibaigus dokumentų saugojimo terminui, dokumentų vertės ekspertizei atlikti pagal kompetenciją iš Migracijos departamento archyvo trumpai saugomas bylas Imigracijos reikalų skyrius gauna pagal sudarytą sąrašą. Skyriui atlikus dokumentų vertės ekspertizę, Bendrųjų reikalų skyriaus sudarytame bylų sąraše pažymima, kurios bylos naikintinos.

137. Už bylų apskaitą atsakingas Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojas pagal bylų perdavimo aktą priima ilgai ir nuolat saugomas bylas, prieš tai patikrinęs, kaip jos sutvarkytos ir įformintos, sudaro ilgai ir nuolat saugomų bylų apyrašus (jų tęsinius), dokumentų naikinimo aktus, bylų, kurių saugojimo terminas pratęstas atlikus dokumentų vertės ekspertizę, sąrašus, teikia departamento direktoriui tvirtinti nustatyta tvarka sudarytus ir suderintus bylų apskaitos dokumentų duomenis (bylų apyrašų, jų tęsinių, dokumentų naikinimo aktų), bylų, kurių saugojimo terminas pratęstas atlikus dokumentų vertės ekspertizę, sąrašus, vykdo bylų apskaitos kontrolę. 

138. Bylos iš archyvo Migracijos departamento valstybės tarnautojams ar darbuotojams išduodamos pasirašytinai. Atleidžiami iš pareigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai grąžina bylas, paimtas iš archyvo.

 

XII SKYRIUS

ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

139. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas valstybės tarnautojams suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka. Kasmetinės ir tikslinės atostogos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

140. Kasmetinės atostogos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal metų pradžioje sudarytą ir direktoriaus patvirtiną atostogų grafiką.

141. Atostogos suteikiamos direktoriaus įsakymu. Įsakymų projektus rengia Bendrųjų reikalų skyrius.

142. Direktorius atostogų išleidžiamas vidaus reikalų ministro įsakymu.

143. Skyrių vedėjai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų skyrių valstybės tarnautojams ir darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų vykdomi kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų.

144. Kai yra tarnybinė būtinybė, valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti atšaukti iš kasmetinių atostogų tik tuo atveju, kai direktoriui yra pateiktas motyvuotas skyriaus vedėjo ar kito valstybės tarnautojo tarnybinis pranešimas apie esančią tarnybinę būtinybę atšaukti valstybės tarnautoją ar darbuotoją iš kasmetinių atostogų ir yra gautas iš atostogų atšaukiamo asmens rašytinis sutikimas.

 

XIII SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMAS

 

145. Valstybės tarnautojų mokymas organizuojamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

146. Bendrųjų reikalų skyrius rengia valstybės tarnautojų mokymo planą.

147. Bendrųjų reikalų skyrius kasmet iki kovo 1 d. pateikia valstybės tarnautojų mokymo planą, suderintą su direktoriumi, Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą.

148. Bendrųjų reikalų skyrius kasmet iki vasario 1 d. pateikia ataskaitą apie valstybės tarnautojų mokymą praėjusiais metais Valstybės tarnybos departamentui per Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą.

 

XIV SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

149. Valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

150. Darbuotojai skatinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

MIGRACIJOS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

151. Valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Migracijos departamentui padarytą žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

152. Darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už Migracijos departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

153. Įstatymų nustatytais atvejais valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XVI SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DIREKTORIUI, DIREKTORIAUS PAVADUOTOJUI, SKYRIŲ VEDĖJAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

154. Keičiantis direktoriui, direktoriaus pavaduotojui, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai bei dokumentai perduodami pagal perdavimo ir priėmimo aktą.

155. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka perduoti reikalus (nebaigtas vykdyti užduotis, nebaigtus spręsti klausimus), taip pat turimus dokumentus ir bylas, informacinę bei norminę medžiagą, knygas, įgytas už Migracijos departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas, skyriaus vedėjui ar kitam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

156. Keičiantis direktoriui, jei nėra paskirto naujo direktoriaus, reikalai perduodami direktoriaus pavaduotojui.

157. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, reikalai perduodami direktoriaus įsakyme nurodytam valstybės tarnautojui, keičiantis skyriaus vedėjui – vedėjo pavaduotojui arba direktoriaus įsakymu paskirtam kitam valstybės tarnautojui. Paskyrus naują direktorių, direktoriaus pavaduotoją ar skyriaus vedėją, reikalai perduodami naujai paskirtam direktoriui, direktoriaus pavaduotojui ar skyriaus vedėjui.

 

XVII SKYRIUS

ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

158. Migracijos departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir užrašu „Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“.

159. Migracijos departamento antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako direktorius. Nesant direktoriaus, antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako direktoriaus pavaduotojas.

160. Migracijos departamento antspaudas naudojamas, gaminamas, saugomas ir sunaikinamas teisės aktų nustatyta tvarka.

161. Skyriai savo funkcijoms vykdyti taip pat gali turėti skyriaus antspaudus su Lietuvos valstybės herbu. Antspaudą saugo ir teisės aktų nustatyta tvarka jį naudoja skyriaus vedėjas, vedėjo pavaduotojas, nesant skyriaus vedėjo pavaduotojo pareigybės – direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas.

 

XVIII SKYRIUS

TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIOJO RYŠIO TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

162. Migracijos departamento tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ nustatyta tvarka.

163. Tarnybiniai mobiliojo ryšio telefonai naudojami vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka.

 

XIX SKYRIUS

SVEČIŲ PRIĖMIMAS

 

164. Svečių, atvykstančių į Migracijos departamentą, vizitus organizuoja (rengia ir derina su direktoriumi vizitų programas, sąmatas, raštus, kvietimus institucijoms, kurios įtrauktos į vizito programą, užsako viešbučio kambarius, sales susitikimams) Bendrųjų reikalų skyrius.

165. Svečių priėmimo išlaidos padengiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“ nustatyta tvarka.

 

XX SKYRIUS

BUHALTERINĖ APSKAITA

 

166. Migracijos departamento ūkinį finansinį aptarnavimą, piniginių lėšų buhalterinę apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Turto valdymo ir ūkio departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Turto valdymo ir ūkio departamentas).

 

XXI SKYRIUS

VIEŠIEJI PIRKIMAI

 

167. Migracijos departamento viešųjų pirkimų procedūras iki sutarties sudarymo atlieka Turto valdymo ir ūkio departamentas pagal Migracijos departamento direktoriaus įgaliojimą.

 

XXII SKYRIUS

INTERNETO SVETAINĖS TVARKYMAS

 

168. Migracijos departamento interneto svetainė tvarkoma vadovaujantis Migracijos departamento direktoriaus 2014 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. 3K-65 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto ir intraneto svetainių tvarkymo“ nustatyta tvarka.

 

XXIII SKYRIUS

PERSONALO ADMINISTRAVIMAS

 

169. Duomenys apie Migracijos departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus Migracijos departamente tvarkomi sudarant jų asmens bylas ir duomenis tvarkant kompiuterinėse laikmenose ir informacinėse sistemose. 

170. Apie asmens byloje saugomų dokumentų ar nurodytų duomenų pasikeitimus valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo pranešti atsakingam už personalo tvarkymą Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojui per 10 darbo dienų ir pateikti naujų dokumentų kopijas.

171. Asmens bylos saugomos nedegančiose spintose. Prireikus asmens bylą gali paimti:

171.1. Migracijos departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojas ir atsakingas už personalo klausimų tvarkymą Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojas (visų valstybės tarnautojų ir darbuotojų);

171.2. skyriaus vedėjas (savo vadovaujamo skyriaus tarnautojų ir darbuotojų bylas);

171.3. valstybės tarnautojas ar darbuotojas (savo paties bylą).

172. Su asmens byla skyriaus vedėjas, valstybės tarnautojas ar darbuotojas susipažįsta atsakingo už personalo klausimų tvarkymą Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojo kabinete.

173. Atsakingas už personalo klausimų tvarkymą Bendrųjų reikalų skyriaus valstybės tarnautojas duomenis apie valstybės tarnautojus ir darbuotojus įrašo į Valstybės tarnautojų registrą (VATARAS) ir Valstybės tarnybos valdymo informacinę sistemą (VATIS).

 

_______________