NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS
PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. gruodžio 23 d. Nr. BR1-405
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 10 punkto lentelės 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Kvietimo dokumentų derinimas |
Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju kvietimo teikti vietos projektus dokumentus (FSA ir jo (jų) priedus bei kvietimo skelbimą, parengtą pagal pavyzdinę skelbimo formą ir atitinkantį VP administravimo taisyklių 58 punkto reikalavimus) VPS vykdytoja rengia savarankiškai arba gali juos suderinti su Agentūra. Suderinti su Agentūra privaloma, jeigu VPS vykdytoja rengia priemonės ir (ar) veiklos srities, pagal kurią kvietimą teikti vietos projektus organizuoja pirmą kartą, kvietimo teikti vietos projektus dokumentus arba keičia kvietimo teikti vietos projektų dokumentuose tinkamumo sąlygas ir (ar) atrankos kriterijus. Tuo atveju, jeigu teikia derinti Agentūrai kvietimo teikti vietos projektus dokumentus, dokumentai teikiami ir derinami VP administravimo taisyklių IV skyriaus penktame skirsnyje „Kvietimo teikti vietos projektus dokumentų rengimas, derinimas su Agentūra ir tvirtinimas“ nustatyta tvarka. ŽRVVG atveju VPS vykdytojos atsakingas asmuo parengtą (-us) FSA ir jo (jų) priedus bei kvietimo skelbimą, parengtą pagal pavyzdinę skelbimo formą ir atitinkantį ŽRVVG VP administravimo taisyklių 46 punkto reikalavimus, su lydraščiu teikia Agentūrai paštu arba elektroniniu paštu adresu dokumentai@nma.lt. Tuo atveju, jeigu ŽRVVG FSA yra siaurinamas VPS numatytas priemonės / veiklos srities tinkamų paramos gavėjų ratas ir (arba) remiamos veiklos, lydraštyje turi būti pateiktas apribojimo pagrindimas pagal ŽRVVG VP administravimo taisyklių 50.4.1.4 papunktį. Dokumentų pateikimo derinti terminas kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju – ne vėliau kaip 30 darbo dienų iki planuojamos VP paraiškų priėmimo pradžios (jeigu kaimo vietovių ar dvisektorė VVG teikia Agentūrai derinti kvietimo dokumentus). ŽRVVG atveju – ne vėliau kaip 30 darbo dienų iki planuojamos VP paraiškų priėmimo pradžios, kai kvietimo teikti VP dokumentai pateikiami kartu su Lietuvos žuvininkystės sektoriaus VPS atrankos komitete patvirtintais VP atrankos kriterijais, likus ne mažiau kaip 40 darbo dienų iki planuojamos VP paraiškų priėmimo pradžios, kai kvietimo teikti VP dokumentai pateikiami kartu su Lietuvos žuvininkystės sektoriaus VPS atrankos komitete nepatvirtintais VP atrankos kriterijais. ŽVVG atveju, gavus neigiamą Agentūros išvadą dėl FSA / kvietimo skelbimo tinkamumo, derinami dokumentai tikslinami pagal Agentūros pateiktas pastabas. Dokumentų tikslinimo terminas – 5 darbo dienos nuo neigiamos išvados gavimo dienos. Patikslintas (-i) FSA (ir (ar) priedai) / kvietimo skelbimas su lydraščiu teikiami derinti pakartotinai, pateikiant informaciją apie patikslintą kvietimo teikti VP paraiškas laiką. Gavus teigiamą Agentūros išvadą dėl kvietimo teikti VP dokumentų (FSA, kvietimo skelbimo) tinkamumo, atliekamas šio proceso 3-as žingsnis. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju, jeigu VPS vykdytoja derina kvietimo dokumentus su Agentūra, Agentūra, gavusi ir išnagrinėjusi kvietimo teikti vietos projektus dokumentus, pateikia pastabas dėl jų tinkamumo (jei tokių yra). To paties kvietimo teikti vietos projektus dokumentai su Agentūra derinami vieną kartą. VVG gavusi Agentūros pastabas patikslina kvietimo dokumentus pagal pateiktas pastabas. |
1. Agentūros išvada / pastabos; 2. Suderintas (-i) FSA ir priedai; 3. Suderintas kvietimo skelbimas.“ |
2. Pakeičiu 11 punkto lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Informacijos teikimas Agentūrai |
Baigęs visų gautų VP paraiškų registravimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / 3 darbo dienas (ŽRVVG atveju) nuo kvietimo teikti VP skelbimo galiojimo pabaigos VPS vykdytojos atsakingas asmuo pagal Pavyzdinę informacijos apie užregistruotas vietos projektų paraiškas formą (Procedūros aprašo 6 priedas) parengia ir su lydraščiu Agentūrai pateikia informaciją apie užregistruotas VP paraiškas. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP paraiškų atveju toliau atliekami Procedūros aprašo V skyriuje „Vietos projektų paraiškų atrankos vertinimas“ nurodyti proceso žingsniai. ŽRVVG atveju toliau atliekamas VP paraiškos administracinės atitikties vertinimas pagal šio proceso 4 žingsnį. |
Pavyzdinė informacijos apie užregistruotas vietos projektų paraiškas forma (Procedūros aprašo 6 priedas).“ |
3. Pakeičiu 12 punkto lentelės 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Sudaromi VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo rezultatų sąrašai |
VPS vykdytojos atsakingas asmuo, gavęs visas VPS vykdytojos vadovo arba jo įgalioto asmens vertinimo rezultatų patvirtintas bylas, vadovaudamasis VP administravimo taisyklių 90 punktu (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 87 punktu (ŽRVVG atveju), sudaro du VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo rezultatų sąrašus: 1. VP paraiškų, surinkusių ne mažiau kaip 40 balų, sąrašą; 2. VP paraiškų, surinkusių mažiau kaip 40 balų, sąrašą.
Kai kaimo vietovės ar dvisektorės VVG VP yra integruotas arba dvisektoris, laikoma, kad VP pakankamai kokybiškas ir sukurs pakankamą pridėtinę vertę siekiant VPS tikslų, jeigu VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu kiekvienai integruoto arba dvisektorio VP sudėtinei daliai suteikiama ne mažiau kaip po 40 balų. Kiekviena kaimo vietovės ar dvisektorės VVG integruoto arba dvisektorio VP sudėtinė dalis, skirta skirtingoms kvietime teikti VP nurodytoms VPS priemonėms ar jos veiklos sritims įgyvendinti, konkuruoja su visais pagal konkrečią VPS priemonę ar jos veiklos sritį pateiktais VP (įskaitant paprastus VP).
Sąrašai segami į konkretaus kvietimo bendrą dokumentų bylą. |
1. VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo ataskaitos; 2. VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo rezultatų sąrašai.“ |
4. Pakeičiu 12 punkto lentelės 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Priimamas sprendimas dėl pridėtinės vertės (kokybės) sąrašų |
Paraiškų, surinkusių ne mažiau kaip 40 balų, sąrašas perduodamas VPS vykdytojos vadovo (ar jo įgalioto asmens) paskirtam atsakingam asmeniui įvertinti, ar visiems projektams užtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų. Toliau atliekamas šio proceso 13 žingsnis. Paraiškų, surinkusių mažiau kaip 40 balų, sąraše esantys VP laikomi nepakankamai kokybiškais ir nesukuriančiais pakankamai pridėtinės vertės siekiant VPS tikslų. Į šį sąrašą įtrauktų VP paraiškų vertinimas laikomas baigtu. Tokius pareiškėjus VVG / ŽRVVG darbuotojai informuoja VP administravimo taisyklių 92 punkte / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 88 punkte nustatyta tvarka. |
VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo rezultatų sąrašai.“ |
5. Pakeičiu 12 punkto lentelės 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Nustatoma, ar visiems projektams, surinkusiems reikiamą pridėtinės vertės (kokybės) balų skaičių, užtenka kvietimo biudžeto lėšų |
VPS vykdytojos atsakingas asmuo patikrina, ar visoms paraiškoms, surinkusioms ne mažiau kaip 40 balų, sąraše užtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų (patikrinama pagal kvietimo biudžeto lėšas (Eur) atitinkamai priemonei / veiklos sričiai ir paraiškose prašomas paramos sumas Eur)). Jeigu yra gauta kaimo vietovių ar dvisektorės VVG integruotų arba dvisektorių VP, kiekviena integruoto arba dvisektorio VP sudėtinė dalis, skirta skirtingoms kvietime teikti VP nurodytoms VPS priemonėms ar jos veiklos sritims įgyvendinti, konkuruoja su visais pagal konkrečią VPS priemonę ar jos veiklos sritį pateiktais VP (įskaitant paprastus VP). Jeigu visiems VP, surinkusiems reikiamą balų skaičių, užtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų, VP paraiškų atrankos vertinimas laikomas baigtu. Kaimo vietovių ir dvisektorių VVG pareiškėjai apie tai informuojami šio proceso 14 žingsnyje nurodyta tvarka. Jeigu visiems VP, surinkusiems reikiamą balų skaičių, neužtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų, atliekamas šio proceso 15 žingsnis. |
Konkretaus kvietimo biudžetas“. |
6. Pakeičiu 12 punkto lentelės 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Sudaromas preliminarus pirmasis (ir antrasis, kai taikoma) VP prioritetinis sąrašas |
Jeigu visiems projektams, surinkusiems ne mažiau kaip 40 balų, neužtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų, VP paraiškų atrankos vertinimas tęsiamas toliau. VPS vykdytojos atsakingas asmuo vadovaudamasis VP administravimo taisyklių 95.1–95.2 papunkčiuose (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.1–90.2 papunkčiuose (ŽRVVG atveju) pateikta informacija sudaro pirmąjį preliminarų prioritetinį sąrašą: 1. surikiuoja VP paraiškas pirmumo tvarka pagal surinktą balų skaičių – nuo daugiausiai balų surinkusios VP paraiškos iki mažiausiai balų (ne mažiau kaip 40). Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju sąrašas gali būti nesudaromas tuo atveju, jeigu visi projektai, kuriems neužtenka kvietimo biudžeto lėšų, surinko vienodą balų skaičių; 2. nustato pereinamąjį balą (atsižvelgiant į kvietimo biudžeto sumą (Eur) pagal atskiras VPS priemones ar veiklos sritis ir VP paraiškose prašomas paramos sumas (Eur), įvertinama, kiek kvietimo biudžeto lėšomis gali būti paremta daugiausiai balų surinkusių VP paraiškų, t. y. nustatomas mažiausias VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu suteiktas balas, kurį surinkusioms visoms VP paraiškoms užtenka kvietimo biudžeto lėšų). Sąrašas segamas į konkretaus kvietimo bendrą dokumentų bylą. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG pareiškėjams, kuriems užtenka kvietimo biudžeto lėšų (patekusiems į VP prioritetinį sąrašą), išsiunčiamas IP šio proceso 14 žingsnyje aprašyta tvarka.
ŽRVVG atveju ŽRVVG VP atrankos komitetas turi teisę nuspręsti sudaryti preliminarų antrąjį prioritetinį sąrašą pagal antrinius prioritetinius kriterijus, nurodytus ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.3 papunktyje, jei yra keletas to paties kvietimo VP, susirinkusių vienodą balų sumą, tačiau esančių žemiau pereinamojo balo ir daliai tokių VP užtenka kvietimo biudžeto lėšų.
Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju po visų to paties kvietimo metu gautų VP paraiškų atrankos vertinimo VPS vykdytojos darbuotojai siūlo kaimo vietovių ar dvisektorės VPS vykdytojos VP atrankos komitetui išbraukti vietos projektus, kuriems nepakanka kvietimo biudžeto lėšų, iš gautų vietos projektų sąrašo ir toliau neadministruoti arba patvirtinti rezervinių vietos projektų sąrašą. Apie VPS vykdytojos VP atrankos komiteto sprendimą pareiškėjai, kuriems neužteko kvietimo biudžeto lėšų, informuojami VP administravimo taisyklių 98 punkte nustatyta tvarka. ŽRVVG atveju projektai, įvertinti mažesniu nei privalomu mažiausiu balu, kuriems po pirmojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo ir antrojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo (jeigu toks buvo atliekamas) neužtenka kvietimo biudžeto lėšų, įrašomi į rezervinį VP sąrašą, kuris sudaromas ir administruojamas ŽRVVG VP administravimo taisyklių 92–96 punktuose nustatyta tvarka. |
1. Preliminarus pirmasis (ir antrasis) VP prioritetinis sąrašas; 2. Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas).“ |
7. Pakeičiu 24 punkto lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Apie vertinimo rezultatus informuojama Agentūra |
VPS vykdytoja, įvertinusi VP ataskaitą, vadovaudamasi VP administravimo taisyklių 168 punktu (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 157 punktu, informuoja Agentūrą apie vertinimo metu priimtą sprendimą dėl VP ataskaitos tinkamumo. Agentūra neišmoka paramos vietos projekto vykdytojui pagal galutinį mokėjimo prašymą tol, kol VPS vykdytoja nepateikia informacijos, kad vietos projektas yra įgyvendintas ir vietos projekto įgyvendinimo ataskaita įvertinta teigiamai. |
1. Procedūros aprašo 39 priedas.“ |
8. Pakeičiu 1 priedo lentelės 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Informacijos apie visas gautas ir užregistruotas VP paraiškas pateikimas Agentūrai |
užregistravus visas gautas kvietimo paraiškas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas (kaimo vietovių ir dvisektorių VVG atveju) / 3 darbo dienas (ŽRVVG atveju) nuo kvietimo teikti VP skelbimo galiojimo pabaigos“. |
9. Papildau 2 priedą 81 punktu:
„81. VPS vykdytojos vadovo paskirtas atsakingas darbuotojas 1 kartą per mėnesį patikrina informaciją apie paramos gavėjų (fizinių asmenų) bankrotus. Informacija tikrinama Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto puslapyje Fizinių asmenų bankrotas Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba (bankrotodep.lt). Apie atliktą patikrinimą informuojamas vykdytojos vadovas. VPS vykdytoja, nustačiusi, kad paramos gavėjas yra bankrutuojantis fizinis asmuo projekto įgyvendinimo metu, raštu informuoja Agentūrą. Jeigu nustatoma, kad paramos gavėjas yra bankrutuojantis projekto kontrolės laikotarpiu, per 1 d. d. nuo nustatymo dienos kreipiamasi į Agentūrą dėl užsakomos patikros vietoje. Įtarusi pažeidimą, VPS vykdytoja raštu kreipiasi į Agentūrą dėl įtariamo pažeidimo tyrimo.“
10. Pakeičiu 10 priedo II dalies 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Į šios ataskaitos V skyrių „Išvados“ vertintojas įrašo bendrą suteiktų balų skaičių ir VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu priimtą išvadą, ar VP yra kokybiškas ir sukurs pakankamą pridėtinę vertę siekiant VPS tikslų, ar ne. Laikoma, kad VP pakankamai kokybiškas ir sukurs pakankamą pridėtinę vertę siekiant VPS tikslų, jeigu VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu jam suteikiama ne mažiau kaip 40 balų. Vietos projektas, surinkęs mažiau kaip 40 balų, laikomas nepakankamai kokybišku ir nesukuriančiu pakankamai pridėtinės vertės siekiant VPS tikslų. Kaimo vietovių ar dvisektorės VVG integruoto arba dvisektorio VP atveju laikoma, kad jis pakankamai kokybiškas ir sukurs pakankamą pridėtinę vertę siekiant VPS tikslų, jeigu VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu kiekvienos integruoto arba dvisektorio VP sudėtinės dalies atžvilgiu suteikiama ne mažiau kaip po 40 balų.“
11. Pakeičiu 10 priedo III dalį ir ją išdėstau taip:
„III. PROJEKTO ATRANKOS VERTINIMO REZULTATAI:
Eil. Nr. |
Atrankos kriterijus (Įrašomi visi patvirtintame priemonės / veiklos srities, kurios VP vertinamas, FSA 2 skyriuje „Vietos projektų atrankos kriterijai“ nurodyti VP atrankos kriterijai su galimais skirti balais) |
Pareiškėjo paraiškoje pasižymėti atrankos balai |
Atsakymas ir skirti balai (Prie kiekvieno atrankos kriterijaus nurodoma, ar projektas jį atitinka, ar ne, ir vertinimo metu suteiktas pridėtinės vertės (kokybės) balas) |
Pastabos (Nurodoma informacija, kuo remiantis skirtas toks balas) |
|
Pvz. |
Didesnis naujų darbo vietų skaičius:
|
☐ 25 balai – sukuriama 2 ir daugiau darbo vietų ☒ 15 balų – sukuriama daugiau kaip 1 darbo vieta |
☐ 25 balai – sukuriama 2 ir daugiau darbo vietų ☒ 15 balų – sukuriama daugiau kaip 1 darbo vieta |
Pareiškėjas planuoja sukurti 1,5 darbo vietos |
|
1. |
|
☐ …… |
☐ …… |
|
|
n. |
|
☐ …… |
☐ …… |
|
|
Projekto surinktų balų suma: ____ balai“. |
|||||
12. Pakeičiu 11 priedo III dalies lentelės 78 punktą ir jį išdėstau taip:
„78. |
Ar projektą planuojama įgyvendinti ir išlaidas patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu, nurodytu VP administravimo taisyklėse ir FSA? (Patikrinama, ar VP paraiškos 2 dalies „Bendra informacija apie vietos projektą“ 2.9 papunktyje „Planuojamas vietos projekto įgyvendinimo laikotarpis“ nurodytas planuojamas VP įgyvendinimo laikotarpis neviršija VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje nurodyto maksimaliai galimo įgyvendinimo laikotarpio – iki 36 mėn. nuo VP vykdymo sutarties sudarymo dienos arba sprendimo skirti paramą priėmimo dienos (kai vykdymo sutartis nesudaroma). Jeigu priemonės / veiklos srities, pagal kurią pateiktas vertinamas VP, FSA yra nustatytas trumpesnis nei VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje nurodytas maksimalus VP įgyvendinimo laikotarpis, patikrinama, ar jis neviršijamas paraiškoje. Taip pat patikrinama, ar VP paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas planuojamas VP išlaidas planuojama patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu (patikrinama pagal paraiškoje pateiktą išlaidų pagrindimą, kartu su paraiška pateiktus išlaidas pagrindžiančius dokumentus, 3 dalyje „Vietos projekto idėjos aprašymas“ pateiktą aprašymą bei kituose su paraiška pateiktuose dokumentuose, kuriuose nurodytas planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis, pateiktą informaciją). Tinkamas finansuoti VP įgyvendinimo išlaidas turi būti planuojama patirti ne ankščiau kaip nuo VP pateikimo dienos ir ne vėliau kaip iki VP įgyvendinimo tinkamo laikotarpio pabaigos, išskyrus VP bendrąsias išlaidas. VP bendrosios išlaidos gali būti patirtos ne anksčiau kaip 12 (dvylika) mėnesių iki VP paraiškos pateikimo dienos. Vertinant paskesnius nei pirmojo kvietimo VP atsižvelgiama į VP administravimo taisyklių 24.12 papunkčio reikalavimą, kad visos VP įgyvendinimo išlaidos pagal KPP priemonės „LEADER“ veiklos sritį „Parama vietos projektams įgyvendinti pagal VPS“ (kodas 19.2) turi būti patirtos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais ne vėliau kaip iki 2023 m. liepos 1 d., kai įgyvendinamas žvejybos ir akvakultūros vietos projektas, ir ne vėliau kaip iki 2025 m. liepos 1 d., kai įgyvendinamas kaimo vietovių vietos projektas (visais atvejais VP įgyvendinimo išlaidos turi būti patirtos ne vėliau kaip 1 (vienas) mėnuo iki konkrečios VPS įgyvendinimo pabaigos). Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad VP planuojama įgyvendinti ir išlaidas patirti tinkamu finansuoti laikotarpiu, nurodytu VP administravimo taisyklių 24.12 papunktyje ir FSA. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad netinkamu.) Pastabų lauką privaloma užpildyti. |
☐ Taip ☐ Ne“. |
|
14. Papildau 34 priedo I dalį pirmąją pastraipa:
„Pildydamas paramos sutarties / projekto keitimo tikrinimo klausimyną, administratorius atsako į visus I dalies „Klausimai“ klausimus, kurie yra susiję su konkrečiu (-iais) keitimu (-ais). Klausimai, kurie keitimui netaikomi, pašalinami. Taip pat atsako į I dalies „Klausimai“ 17–22 klausimus bei užpildo klausimyno II dalį „Išvados“ ir II dalies 1–3 klausimus. Nurodo savo vardą, pavardę, datą ir klausimyną pasirašo.“
15. Pakeičiu 34 priedo I dalies lentelės 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1. Ar prašymas pateiktas iki paramos sutartyje / paraiškoje nustatyto atitinkamo mokėjimo prašymo termino pabaigos? |
☐ Taip ☐ Ne |
|
Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu prašymas pateiktas iki paramos sutartyje / paraiškoje nustatyto atitinkamo mokėjimo prašymo termino pabaigos, jeigu numatyta taisyklėse.“ |
16. Pakeičiu 38 priedo II dalies lentelės 1.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„1.6. Ar paramos gavėjas apdraudė turtą, kuriam pagal nacionalinius teisės aktus privaloma teisinė registracija (pvz.: Nekilnojamojo turto kadastre ir registre, Transporto priemonių registre ir kt.) ir kuriam įsigyti ar sukurti panaudota parama laikotarpiu nuo mokėjimo prašymo, kuriame prašoma paramos kompensuoti įsigytą ar sukurtą turtą, pateikimo dienos iki vietos projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, o įgyvendinus vietos projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas)? |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a |
|
Žymimas atsakymas „Taip“, jei pagal pateiktus draudimo dokumentus nustatyta, kad turtas buvo apdraustas. Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu pateikti bent trys oficialūs skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštai arba jeigu projekto įgyvendinimo metu ilgalaikio turto įsigyta nebuvo. Turtas, kuriam įsigyti ar sukurti panaudota parama, turi būti apdraustas laikotarpiu nuo mokėjimo prašymo, kuriame prašoma paramos kompensuoti įsigytą ar sukurtą turtą, pateikimo dienos iki vietos projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, o įgyvendinus vietos projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas). Vadovaujamasi Procedūros aprašo 35 priedu „Galutinių / metinių VVG ir ŽRVVG vietos projektų įgyvendinimo ataskaitų vertinimo instrukcija“. |
17. Pakeičiu 38 priedo II dalies lentelės 1.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„1.7. Ar apie įvykusį draudžiamąjį įvykį laiku informuotos VPS vykdytoja ir Agentūra ir paramos lėšomis įsigytas / sukurtas turtas, kuriam padaryta žala, yra atkurtas? |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a |
|
Žymimas atsakymas „Taip“, jei pagal pateiktą informaciją nustatoma, kad apie įvykusį draudžiamąjį įvykį laiku informuotos VPS vykdytoja ir Agentūra ir paramos lėšomis įsigytas / sukurtas turtas, kuriam padaryta žala, yra tinkamai atkurtas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad apie draudžiamąjį (-uosius) įvykį (-ius) nebuvo pranešta Agentūrai ir VPS vykdytojai ir (ar) tinkamai neatkurtas paramos lėšomis įsigytas / sukurtas turtas, kuriam padaryta žala. Įvykus draudžiamajam įvykiui vietos projekto vykdytojas įsipareigojo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų, apie tai raštu pranešti VPS vykdytojai, o ši nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas, apie tai informuoti Agentūrą. Pagal paramos gavėjo projekto įgyvendinimo ataskaitoje pateiktą informaciją / VPS vykdytojos turimą informaciją patikrinama, ar ataskaitiniu laikotarpiu buvo draudiminių įvykių bei ar apie juos buvo pranešta VPS vykdytojai ir Agentūrai VP administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Įvykus draudžiamajam įvykiui, kurio metu sunaikinamas vietos projekto lėšomis įsigytas ar sukurtas turtas, vietos projekto vykdytojas turi vietos projekto įgyvendinimo laikotarpiu atkurti turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir ne blogesnių techninių parametrų. Ar paramos lėšomis įsigytas / sukurtas turtas, kuriam padaryta žala, yra tinkamai atkurtas, atsakoma patikrinus patikros vietoje ataskaitoje pateiktą informaciją (gavęs informaciją apie draudiminį įvykį, administratorius turi inicijuoti užsakomąją patikrą vadovaudamasis Procedūros aprašo 2 priedu „Nuolatiniai bylų administravimo veiksmai“). Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu ataskaitiniu laikotarpiu draudžiamųjų įvykių nebuvo.“ |
18. Pakeičiu 38 priedo II dalies lentelės 3.14 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.14. Ar nepasikeitė su paraiška pateiktoje Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijoje pateikti duomenys? |
☐ Taip ☐ Ne ☐ N/a |
|
Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nepasikeitė su paraiška pateiktoje Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijoje pateikti duomenys, kurie turi įtakos projekto tinkamumui ir kuriuos privaloma išlaikyti iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos, ir (ar) kurie turi įtakos pareiškėjo dydžiui (labai maža, maža, vidutinė įmonė), kai VP administravimo taisyklėse ir FSA, pagal kurį įgyvendintas projektas, nustatyta, kad tinkamumo sąlyga dėl pareiškėjo dydžio turi būti išlaikyta visą projekto įgyvendinimo laikotarpį iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos. Ataskaitoje pateikto atsakymo teisingumas tikrinamas JAR, Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemoje (JADIS), esant poreikiui, gali būti patikrinta www.creditinfo.lt. Fizinių asmenų atveju, ar asmuo užsiima ekonomine veikla, tikrinama Ūkininkų ūkio registre, Valstybinėje mokesčių inspekcijoje (VMI) (dėl veiklos vykdymo pagal individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą). Neturint prieigos prie šių registrų, kreipiamasi į Agentūrą dėl dokumentų, kurie reikalingi, kad būtų galima tinkamai atsakyti į šį klausimą, pateikimo ar į paramos gavėją dėl reikiamos informacijos / dokumentų pateikimo paramos gavėjo savarankiškumui / susietumui nustatyti. Susietumas vertinamas vadovaujantis Procedūros aprašo 42 priedu „Pagrindinės įmonės dydžio, savarankiškumo ir (arba) didžiausios paramos sumos susijusioms įmonėms (jei taikoma pagal priemonių įgyvendinimo taisykles) bei funkcinio nesavarankiškumo nustatymo gairės“ (pildoma Procedūros aprašo 41 priedo „Susietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelės forma“ lentelė). Žymimas atsakymas „N/a“, jeigu paramos gavėjui teikiant paraišką nebuvo taikytas reikalavimas teikti Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją arba paramos gavėjui netaikoma tinkamumo sąlyga dėl pareiškėjo dydžio, kuris turi būti išlaikytas visą projekto įgyvendinimo laikotarpį iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.“ |