LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL PRITARIMŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTO SANITARINĖS APSAUGOS ZONOJE VYKDYTI KITĄ ĮSTATYMŲ LEIDŽIAMĄ VEIKLĄ GAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 21 d. Nr. 1-345/V-2322/22.3-200
Vilnius
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo 53 straipsnio 3 dalimi:
1. Tvirtiname Pritarimų branduolinės energetikos objekto sanitarinės apsaugos zonoje vykdyti kitą įstatymų leidžiamą veiklą gavimo tvarkos aprašą (pridedama) (toliau – Aprašas).
2. Nustatome, kad:
2.1. valstybės įmonė Ignalinos atominė elektrinė iki 2020 m. spalio 26 d. parengia ir patvirtina Pritarimo asmeniui branduolinės energetikos objekto sanitarinės apsaugos zonoje vykdyti kitą įstatymų leidžiamą veiklą, nesusijusią su branduolinės energetikos objektų statyba, eksploatavimu, eksploatavimo nutraukimu ar uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, išdavimo, saugą pagrindžiančio dokumento parengimo, apšvitos dozių vertinimo parengimo, periodinio vertinimo, sustabdyto pritarimo atnaujinimo tvarkos aprašą;
2.2. valstybės įmonė Ignalinos atominė elektrinė iki 2020 m. spalio 26 d. parengia, suderina su Energetikos ministerija ir patvirtina už branduolinę, radiacinę ir fizinę saugą ir avarinės parengties reikalavimų vykdymą branduolinės energetikos objektuose, atsižvelgiant į asmens planuojamą vykdyti kitą įstatymų leidžiamą veiklą, nesusijusią su branduolinės energetikos objektų statyba, eksploatavimu, eksploatavimo nutraukimu ar uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, pagrindžiančio dokumento ir asmens planuojamoje vykdyti kitoje įstatymų leidžiamoje veikloje, nesusijusioje su branduolinės energetikos objektų statyba, eksploatavimu, eksploatavimo nutraukimu ar uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, dalyvaujančių gyventojų, įskaitant rangovų veikloje dalyvaujančius gyventojus, apšvitos dozių vertinimo parengimo paslaugų tarifus;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos energetikos ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2020 m. spalio 21 d.
įsakymu Nr. 1-345/V-2322/22.3-200
PRITARIMŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTO SANITARINĖS APSAUGOS ZONOJE VYKDYTI KITĄ ĮSTATYMŲ LEIDŽIAMĄ VEIKLĄ GAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pritarimų branduolinės energetikos objekto sanitarinės apsaugos zonoje vykdyti kitą įstatymų leidžiamą veiklą gavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato tvarką, kuria vadovaujantis yra gaunami pritarimai vykdyti kitą įstatymų leidžiamą veiklą, kuri yra nesusijusi su branduolinės energetikos objektų statyba, eksploatavimu, eksploatavimo nutraukimu ar uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, branduolinės energetikos objektų sanitarinės apsaugos zonoje (toliau – kita veikla).
2. Asmuo, ketinantis vykdyti kitą veiklą (toliau – asmuo), prisiima atsakomybę dėl galimos rizikos, kad jo veikla gali būti sustabdyta arba nutraukta dėl pasikeitusios radiologinės situacijos branduolinės energetikos objektų sanitarinės apsaugos zonoje, kuri galėtų lemti kitoje veikloje dalyvaujantiems gyventojams leistinos apšvitos dozės viršijimą, arba jo vykdoma kita veikla trukdo užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimą branduolinės energetikos objektuose.
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatyme, Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatyme ir Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatyme.
4. Kitą veiklą galima vykdyti tik gavus visų branduolinės energetikos objekto sanitarinės apsaugos zonoje veiklą vykdančių asmenų, kurių veiklai vykdyti, vadovaujantis Branduolinės saugos įstatymu, išduodamos licencijos ir kurie atsako už branduolinės energetikos objektą, branduolines medžiagas ir (ar) branduolinio kuro ciklo medžiagas, kaip nurodyta licencijoje (toliau – licencijos turėtojas), ir Radiacinės saugos centro (toliau – RSC) pritarimus.
5. Prieš išduodamas pritarimą asmeniui vykdyti kitą veiklą, licencijos turėtojas atlieka vertinimą, ar asmens veikla (įskaitant naudojamą technologiją) nesutrikdys branduolinės energetikos objektų veiklos, netrukdys užtikrinti branduolinės, radiacinės, fizinės saugos ir avarinės parengties reikalavimų ir (ar) vykdyti branduolinės energetikos objektų statybos ir griovimo, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro tvarkymo darbų. Tuo tikslu licencijos turėtojas parengia:
5.1. branduolinę, radiacinę ir fizinę saugą ir avarinės parengties reikalavimų vykdymą branduolinės energetikos objektuose, atsižvelgdamas į asmens planuojamą vykdyti kitą veiklą, pagrindžiantį dokumentą (toliau – saugą pagrindžiantis dokumentas);
6. Pritarimo išdavimo asmeniui vykdyti kitą veiklą, saugą pagrindžiančio dokumento parengimo, apšvitos dozių vertinimo parengimo, periodinio vertinimo, sustabdyto pritarimo atnaujinimo tvarką, suderinęs su Energetikos ministerija, Valstybine atominės energetikos saugos inspekcija (toliau – VATESI) ir RSC, patvirtina licencijos turėtojas ir paskelbia viešai.
7. Licencijos turėtojas tvirtina paslaugų, nurodytų Aprašo 5 punkte, tarifus ir paskelbia juos viešai. Tarifai turi būti pagrįsti licencijos turėtojo teikiamų paslaugų sąnaudomis ir suderinti su Energetikos ministerija.
8. Jeigu asmens planuojama vykdyti kita veikla trukdys branduolinės energetikos objekte užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimą, ir šiems reikalavimams įgyvendinti branduolinės energetikos objekte yra reikalingos priemonės, kurios kompensuotų asmens kitos veiklos poveikį branduolinės energetikos objektui ir leistų užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimą (toliau – kompensavimo priemonės), tokių priemonių įdiegimo išlaidas apmoka asmuo.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ DĖL PRITARIMO VYKDYTI KITĄ VEIKLĄ PATEIKIMAS
9. Asmuo pateikia licencijos turėtojui ir RSC laisvos formos prašymą dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą, kuriame turi būti pateikta informacija apie asmenį – juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, telefono, fakso numeriai ir (arba) elektroninio pašto adresas, jei juridinis asmuo juos turi, arba, jeigu kitą veiklą ketina vykdyti fizinis asmuo, fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, adresas korespondencijai, telefono, fakso numeriai ir (arba) elektroninio pašto adresas, jei fizinis asmuo juos turi. Šiame prašyme turi būti pateiktas asmens planuojamos vykdyti kitos veiklos detalus aprašymas, nurodant:
9.2. planuojamą naudoti technologiją (ar bus naudojami potencialiai pavojingi įrenginiai, ar vykdant veiklą nebus sukurtas pavojingasis objektas ar pavojingojo objekto įrenginys);
9.4. gyventojų, dalyvausiančių kitoje veikloje, įskaitant rangovinių organizacijų veikloje dalyvausiančius gyventojus, skaičių ir informaciją apie darbo branduolinės energetikos objekto (-ų) sanitarinės apsaugos zonoje sąlygas, galinčias turėti įtakos nurodytų gyventojų apšvitai;
9.5. kitos veiklos vietą branduolinės energetikos objekto (-ų) sanitarinės apsaugos zonoje (pateikiamas žemėlapis, planas ar schema, žemės plotas, reikalingas kitai veiklai vykdyti (įskaitant kitoje veikloje dalyvaujančio turto apsaugos zoną);
10. Jeigu kitai veiklai pradėti vykdyti reikės atlikti statybos darbus ar kitus parengiamuosius darbus pasitelkiant rangovus, asmuo prašyme dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą apie šiuos darbus turi pateikti prašymo pateikimo metu turimą informaciją, kurios prašoma Aprašo 9 ir 12 punktuose.
11. Licencijos turėtojas ir RSC turi teisę iš asmens gauti informaciją, reikalingą pritarimui vykdyti kitą veiklą. Licencijos turėtojas ir RSC, gavę informaciją, reikalingą priimti sprendimą dėl pritarimo išdavimo vykdyti kitą veiklą, įstatymų nustatyta tvarka privalo užtikrinti asmens komercinę paslaptį sudarančios informacijos ir (ar) kitos konfidencialios informacijos apsaugą.
12. Asmuo licencijos turėtojui kartu su Aprašo 9 punkte nurodytu prašymu dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą turi pateikti:
12.1. rašytinį įsipareigojimą, kad vykdoma kita veikla, įskaitant rangovų vykdomą veiklą, bus sustabdyta arba nutraukta branduolinės ar radiologinės avarijos branduolinės energetikos objekte atveju ar licencijos turėtojui pateikus rašytinį motyvuotą pranešimą, kad asmens vykdoma kita veikla, įskaitant rangovų vykdomą veiklą, trikdo branduolinės energetikos objekto veiklą ir trukdo užtikrinti branduolinės, radiacinės, fizinės saugos ir avarinės parengties reikalavimų vykdymą, ir nereikš jokių finansinių pretenzijų dėl minėtų priežasčių nulemtų kitos veiklos nuostolių;
12.2. asmens avarinės parengties planą, skirtą gyventojams, dalyvaujantiems asmens vykdomoje kitoje veikloje, ir jo rangovams apsaugoti nuo galimų branduolinės ar radiologinės avarijos branduolinės energetikos objekte (objektuose) padarinių. Šis planas parengiamas vadovaujantis licencijos turėtojo viešai paskelbtomis rekomendacijomis dėl avarinės parengties planų, kuriuos turi pasirengti kitą veiklą branduolinės energetikos objektų sanitarinės apsaugos zonoje vykdantys asmenys, numatant jame ir gyventojų, dalyvaujančių asmens vykdomoje kitoje veikloje, ir jo rangovų apmokymus;
12.3. informaciją apie kitoje veikloje susidarančių atliekų (jei tokios susidarys), šalutinių produktų (jei tokie susidarys) rūšis ir jų sutvarkymo būdus;
12.4. informaciją apie asmens vykdomoje kitoje veikloje galimas pramonines avarijas ir potencialiai galimas ekstremaliąsias situacijas;
12.5. planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą arba atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo informaciją, jei šie dokumentai turi būti parengti asmens planuojamai vykdyti kitai veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu;
13. Asmuo RSC kartu su Aprašo 9 punkte nurodytu prašymu dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą turi pateikti:
13.1. licencijos turėtojo atliktą apšvitos dozių vertinimą, kurį atliekant turi būti:
13.1.1. įvertinamos ir sumuojamos vidinės apšvitos (kaupiamosios efektinės) dozės, gaunamos per vienus metus dėl visų iš branduolinės energetikos objektų į aplinką patenkančių įkvepiamų ir (ar) su maistu patenkančių radionuklidų, ir išorinės apšvitos efektinės dozės, gaunamos dėl ore ir žemės paviršiuje esančių radionuklidų, bei dėl tiesioginės apšvitos nuo branduolinės energetikos objektų. Atliekant vertinimą rekomenduojama taikyti Tarptautinės atominės energijos agentūros parengtoje saugos ataskaitoje „Bendrieji modeliai vertinant radioaktyviųjų medžiagų išmetimo į aplinką poveikį“, Nr. 19, 2001 m. ir Tarptautinės radiologinės saugos komisijos pateiktas tarptautiniu lygiu pripažintas mokslines rekomendacijas dėl radionuklidų sklaidos aplinkoje modelių, naudoti realius, vietovei būdingus radionuklidų sklaidos atmosferoje, hidrosferoje ir litosferoje parametrus;
13.1.2. atsižvelgiama į asmens planuojamos vykdyti kitos veiklos pobūdį (įskaitant rangovinių organizacijų), gyventojų, dalyvausiančių asmens planuojamoje vykdyti kitoje veikloje, darbo sąlygas, galinčias turėti įtakos gyventojų, dalyvausiančių kitoje veikloje, apšvitai (nurodant gyventojų darbo vietą ir trukmę branduolinės energetikos objekto (objektų) sanitarinės apsaugos zonoje, patalpų, kuriose planuojama kita veikla, įtaką gyventojų apšvitai, taip pat papildomas radiacinės saugos priemones, jei tokias priemones numatoma taikyti) ir į toje sanitarinės apsaugos zonoje veiklą vykdančių licencijos turėtojų planuojamus veiklos ir galimo radiologinio poveikio gyventojams pokyčius per visą asmens planuojamos kitos veiklos vykdymo laikotarpį;
14. Asmuo, nusprendęs pakeisti kitos veiklos, kuriai yra gautas licencijos turėtojo ir RSC pritarimas, pobūdį, padidinti jos apimtį (keičiasi asmens deklaruotos sąlygos, kurios buvo deklaruotos teikiant prašymą dėl pritarimo vykdyti kitai veiklai pagal Aprašo 9.1–9.7 papunkčius) ir (ar) nusprendęs imtis naujos papildomos kitos veiklos, turi gauti naują licencijos turėtojo ir RSC pritarimą vykdyti kitą veiklą pagal Apraše nustatytą tvarką.
III SKYRIUS
PRAŠYMO DĖL PRITARIMO VYKDYTI KITĄ VEIKLĄ NAGRINĖJIMAS
15. Licencijos turėtojas, gavęs asmens Aprašo 9 punkte nurodytą prašymą dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą ir visus dokumentus, sprendimą dėl pritarimo (nepritarimo) priima per 90 kalendorinių dienų nuo visų reikalingų dokumentų, nurodytų Aprašo 9 ir 12 punktuose, gavimo dienos. Šiame punkte nurodytas terminas taip pat apima Aprašo 22–24 punktuose nurodytas procedūras. VATESI sprendimas dėl sutikimo licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą priimamas per 20 kalendorinių dienų nuo Aprašo 22 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos.
16. Licencijos turėtojas, gavęs Aprašo 12 punkte, RSC, gavęs Aprašo 13 punkte, VATESI, gavusi Aprašo 22 punkte nurodytus dokumentus, per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos išsiunčia dokumentus pateikusiam asmeniui ar licencijos turėtojui patvirtinimą, kad dokumentai yra gauti. Gavimo patvirtinime privalo būti nurodyta:
17. Jeigu asmuo pateikia ne visus arba netinkamai įformintus dokumentus, nurodytus Aprašo 9 ir 12 punktuose, licencijos turėtojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų, nurodytų Aprašo 9 ir 12 punktuose, gavimo dienos raštu praneša pareiškėjui apie būtinybę pateikti trūkstamus dokumentus arba ištaisyti dokumentų įforminimo trūkumus ir praneša, kad terminas priimti sprendimą dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą skaičiuojamas nuo visų dokumentų, nurodytų Aprašo 9 ir 12 punktuose, gavimo dienos. Licencijos turėtojui nagrinėjant asmens pagal Aprašo 9 punktą pateiktą privalomą informaciją ir (ar) kartu su prašymu pateiktus Aprašo 12 punkte nurodytus dokumentus ir nustačius pateiktos informacijos ir dokumentų trūkumus, licencijos turėtojas informuoja asmenį apie nustatytus trūkumus ir prašo patikslinti ir pateikti trūkstamą informaciją ir dokumentus. Asmeniui per 20 darbo dienų nepateikus licencijos turėtojo prašomos informacijos ir dokumentų, licencijos turėtojas prašymo toliau nenagrinėja ir grąžina asmens sumokėtą įmoką už saugą pagrindžiančio dokumento ir apšvitos dozių vertinimo parengimą ir sumą, atitinkančią valstybės rinkliavą už VATESI sprendimą dėl sutikimo licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą.
18. Jeigu asmuo Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka raštu atsisako įdiegti licencijos turėtojo nurodytas kompensavimo priemones arba per Aprašo 24 punkte nurodytą terminą nepateikia jokio atsakymo, pritarimų išdavimo procedūra nutraukiama, o asmens sumokėtos įmokos negrąžinamos.
19. Licencijos turėtojas per 50 kalendorinių dienų nuo Aprašo 9 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos atlieka asmens planuojamoje vykdyti kitoje veikloje dalyvaujančių gyventojų, įskaitant rangovinių organizacijų veikloje dalyvaujančius gyventojus, apšvitos dozių vertinimą, nurodytą Aprašo 13.1 papunktyje, ir šį vertinimą pateikia asmeniui.
20. RSC pritarimas vykdyti kitą veiklą priimamas per 30 kalendorinių dienų nuo Aprašo 9 ir 13 punktuose nurodytų dokumentų gavimo dienos.
21. Aprašo 9, 12 ir 13 punktuose nurodyti dokumentai privalo būti pasirašyti asmens valdymo organo arba fizinio asmens, jei kitą veiklą numato vykdyti fizinis asmuo, o Aprašo 22 punkte nurodyti dokumentai teikiami VATESI, – pasirašyti licencijos turėtojo valdymo organo. Jei prašymas dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą ir (ar) dokumentai teikiami elektroniniu būdu, dokumentai arba dokumentų paketas turi būti pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Jei teikiamos dokumentų kopijos, jos turi būti patvirtintos teikiančio dokumentą subjekto valdymo organo parašu ir tikrumo žyma. Jei dokumentai ar jų paketas yra pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, laikoma, kad dokumentų kopijos patvirtintos tinkamai. Siekdami įsitikinti dokumento tikrumu, licencijos turėtojas, VATESI ir RSC turi teisę prašyti asmens pateikti dokumento originalą. Įvertinus dokumentą, jo originalas grąžinamas jį pateikusiam subjektui.
22. Licencijos turėtojas VATESI kartu su Aprašo 9 punkte nurodytu asmens prašymu dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą turi pateikti 5.1 papunktyje nurodytą saugą pagrindžiantį dokumentą, kuriame turi būti nurodyta:
22.1. asmens planuojamos vykdyti kitos veiklos galimo poveikio licencijos turėtojo valdomiems branduolinės energetikos objektams vertinimas (pavyzdžiui, turi būti vertinamos asmens planuojamos naudoti pavojingosios medžiagos, potencialiai pavojingi įrenginiai);
22.2. informacija apie tai, kad, esant teigiamam licencijos turėtojo pritarimui asmeniui vykdyti kitą veiklą, į aplinką išmetamų radionuklidų ribinis aktyvumas nelems kitoje veikloje dalyvausiančių gyventojų apribotosios dozės viršijimo;
22.3. informacija, įrodanti, kad licencijos turėtojas įvertino asmens planuojamos vykdyti kitos veiklos įtaką branduolinės energetikos objekto (objektų) avarinei parengčiai ir, jei reikia, numatė priemones, kuriomis tikslins savo avarinės parengties planą, jei išduos pritarimą vykdyti kitą veiklą, taip pat numatė priemones informuoti asmenį apie gresiančią ar įvykusią branduolinę ar radiologinę avariją branduolinės energetikos objekte (objektuose) ir organizuoti ir vykdyti licencijos turėtojo avarinės parengties plane nustatytus veiksmus, skirtus apsaugoti kitoje veikloje dalyvaujančius gyventojus nuo galimų branduolinės ar radiologinės avarijos padarinių;
22.4. išvada, kad asmens planuojama vykdyti kita veikla netrukdys užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimo licencijos turėtojo valdomuose branduolinės energetikos objektuose, o tais atvejais, kai šiems reikalavimams įgyvendinti būtinos kompensavimo priemonės, – jos nurodytos saugą pagrindžiančiame dokumente su preliminariu įgyvendinimo planu;
23. Licencijos turėtojas, gavęs VATESI sutikimą licencijos turėtojo pritarimui kitai asmens veiklai, per 5 darbo dienas raštu kreipiasi į asmenį dėl rašytinio įsipareigojimo per licencijos turėtojo nurodytą terminą įdiegti licencijos turėtojo nurodytas – kompensavimo priemonės, jeigu tokios priemonės nustatytos Aprašo 22 punkte nurodyto vertinimo metu.
24. Asmuo per 5 darbo dienas nuo Aprašo 23 punkte nurodyto licencijos turėtojo pranešimo gavimo dienos privalo pateikti licencijos turėtojui rašytinį įsipareigojimą per licencijos turėtojo nurodytą laikotarpį įdiegti licencijos turėtojo nurodytas kompensavimo priemones. Esant motyvuotam asmens prašymui, licencijos turėtojas gali pratęsti terminą įsipareigojimui pateikti.
25. Licencijos turėtojai apie planuojamus veiklos, susijusios su branduolinės energetikos objektų statyba, eksploatavimo nutraukimu ar uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, ir galimo radiologinio poveikio gyventojams pokyčius informuoja asmenį per visą asmens planuojamos kitos veiklos vykdymo laikotarpį.
26. Licencijos turėtojas turi teisę iš asmens gauti informaciją, reikalingą saugą pagrindžiančiam dokumentui parengti, ir įsitikinti, kad asmens planuojama vykdyti kita veikla licencijos turėtojui netrukdys užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimo branduolinės energetikos objekte, išskyrus įstatymų nustatytais pagrindais neteikiamą informaciją (pavyzdžiui, informaciją, sudarančią komercinę paslaptį).
27. Iš licencijos turėtojo arba asmens neturi būti reikalaujama pateikti dokumentų ir (ar) informacijos, kuriuos jie jau yra pateikę VATESI ar RSC, jei pateikti duomenys ir (ar) informacija nepasikeitė, taip pat kuriuos VATESI ir RSC gali gauti, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu.
IV SKYRIUS
PRITARIMAS, NEPRITARIMAS IR PRITARIMO ATŠAUKIMAS VYKDYTI KITĄ VEIKLĄ
29. Licencijos turėtojas pritarimą asmeniui vykdyti kitą veiklą duoda, kai tenkinamos visos toliau nurodytos sąlygos:
29.1. įvertinęs asmens, vadovaudamasis Aprašo 9 ir 12 punktais, pateiktą informaciją ir vertinimo metu nustatęs, kad asmens planuojama vykdyti kita veikla netrikdys branduolinės energetikos objekto veiklos, netrukdys užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimo licencijos turėtojo valdomuose branduolinės energetikos objektuose ir (ar) vykdyti branduolinės energetikos objektų statybos ir griovimo, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro tvarkymo darbus;
29.2. jei asmuo atitinka Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme investuotojui nustatytus atitikties nacionalinio saugumo interesams vertinimo kriterijus ir nekelia grėsmės nacionalinio saugumo interesams;
30. Jeigu licencijos turėtojas asmens planuojamos vykdyti kitos veiklos galimo poveikio licencijos turėtojo valdomiems branduolinės energetikos objektams vertinimo metu nustato, kad asmens planuojama vykdyti kita veikla trikdys branduolinės energetikos objekto veiklą ir trukdys užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimą licencijos turėtojo valdomuose branduolinės energetikos objektuose ir (ar) vykdyti branduolinės energetikos objektų statybos ir griovimo, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro tvarkymo darbus, nepritaria asmens prašymui vykdyti kitą veiklą. Licencijos turėtojas informuoja asmenį, RSC ir VATESI apie priimtą sprendimą ir pateikia savo sprendimo pagrindimą. Taip pat licencijos turėtojas asmeniui grąžina sumokėtą sumą, atitinkančią valstybės rinkliavą už VATESI sprendimą dėl sutikimo licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą.
31. RSC, įvertinęs pagal Aprašo 13 punktą pateiktus dokumentus ir informaciją, nepritaria numatomai veiklai, jeigu nustatoma, kad gyventojų, planuojančių dalyvauti kitoje veikloje, gaunamos apšvitos dozės gali viršyti apribotąją dozę, nustatytą Lietuvos higienos normoje HN 73:2018 „Pagrindinės radiacinės saugos normos“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. 663 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 73:2018 „Pagrindinės radiacinės saugos normos“ patvirtinimo“, arba apšvitos dozių vertinimas atliktas nesilaikant Aprašo 13 punkte nustatytų reikalavimų.
32. Licencijos turėtojas ir RSC, priimdami sprendimus dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą, gali išduoti pritarimus nustatydami jų galiojimo terminus, kai asmuo Aprašo 9 punkte nurodytame prašyme nurodo, kad veikla bus vykdoma terminuotai, arba juos išduoti neterminuotam laikotarpiui. VATESI, priimdama sprendimą dėl sutikimo licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą, gali išduoti sutikimą nustatydama jo galiojimo terminą, kai asmuo Aprašo 9 punkte nurodytame prašyme nurodo, kad veikla bus vykdoma terminuotai, arba jį išduoti neterminuotam laikotarpiui. Pritarimams vykdyti kitą veiklą ar sutikimo pritarimui vykdyti kitą veiklą galiojimo terminai nustatomi veiklos vykdymo laikui, jeigu asmuo, pateikdamas veiklos aprašymą, nurodo, kad veikla bus vykdoma ribotą laiką.
33. Licencijos turėtojas atlieka periodinį vertinimą ir įsitikina asmens kitos veiklos vykdymo vietoje, kad asmens vykdoma veikla atitinka veiklos pobūdį, veiklos apimtį ir kitas veiklos sąlygas, kurios buvo deklaruotos teikiant prašymą dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą, įdiegtos licencijos turėtojo nurodytas priemones, kurios kompensuotų asmens kitos veiklos poveikį branduolinės energetikos objektams ir leistų užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimą, ir neprieštarauja Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, Apraše ar kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose specialiųjų žemės naudojimo sąlygų nustatymą, branduolinę, radiacinę, fizinę saugą ir avarinę parengtį, nustatytiems reikalavimams, kaip asmuo, vykdantis kitą veiklą, laikosi prisiimtų rašytinių įsipareigojimų, kuriuos davė gaudamas licencijos turėtojo pritarimą vykdyti kitą veiklą. Licencijos turėtojas pirmąjį periodinį vertinimą atlieka per 6 mėnesius nuo veiklos vykdymo pradžios kitos veiklos vykdymo vietoje, o paskesnius periodinius vertinimus atlieka kas trejus metus.
34. VATESI ir RSC kartu su licencijos turėtoju dalyvauja Aprašo 33 punkte nurodytame periodiniame vertinime, pagal kompetenciją tikrindami, ar laikomasi branduolinę ir radiacinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.
35. Licencijos turėtojas sustabdo arba atšaukia pritarimą vykdyti kitą veiklą, o VATESI sustabdo arba atšaukia sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą:
35.1. dėl licencijos turėtojo vykdomos veiklos pokyčių, jeigu asmens kita veikla trikdo branduolinės energetikos objekto veiklą ir trukdo užtikrinti branduolinės, radiacinės, fizinės saugos ir avarinės parengties reikalavimų vykdymą branduolinės energetikos objekte;
36. Licencijos turėtojas, vadovaudamasis Aprašo 35 punktu, sustabdęs pritarimą vykdyti kitą veiklą apie tai informuoja asmenį ir RSC. VATESI, vadovaudamasi Aprašo 35 punktu, atšaukia arba sustabdo sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą ir apie tai informuoja licencijos turėtoją, kuris atitinkamai sustabdo arba atšaukia savo pritarimą vykdyti kitą veiklą ir apie tai informuoja asmenį ir RSC. Jei asmens kita veikla dėl licencijos turėtojo vykdomos veiklos pokyčių ar branduolinės ar radiologinės avarijos branduolinės energetikos objekte yra sustabdoma laikinai, asmuo informuojamas apie tokio sustabdymo trukmę. Jei asmens kita veikla dėl licencijos turėtojo vykdomos veiklos pokyčių negalės būti atnaujinama, asmuo turi kaip galima greičiau nutraukti savo kitą veiklą.
37. Licencijos turėtojas ir RSC sustabdo pritarimus vykdyti kitą veiklą, kol bus pašalinti nustatyti neatitikimai, arba atšaukia pritarimus vykdyti kitą veiklą, o VATESI sustabdo sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą, kol bus pašalinti nustatyti neatitikimai, arba atšaukia sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą, jeigu licencijos turėtojas ir (ar) VATESI ir (ar) RSC nustato arba gaunama informacija, kad:
37.1. asmens faktiškai vykdoma kita veikla neatitinka veiklos pobūdžio, veiklos apimties ar kitų veiklos sąlygų, kurios buvo deklaruotos teikiant prašymus dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą ir prieštarauja Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme ar kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose specialiųjų žemės naudojimo sąlygų nustatymą, branduolinę, radiacinę, fizinę saugą ir avarinę parengtį, nustatytiems reikalavimams;
38. Licencijos turėtojas, gavęs informaciją apie galimus asmens vykdomos kitos veiklos neatitikimus, nurodytus Aprašo 37.1 ir 37.2 papunkčiuose, atlieka neeilinį vertinimą asmens kitos veiklos vykdymo vietoje ir įvertina, ar asmens vykdoma veikla atitinka veiklos pobūdį, veiklos apimtį ir kitas veiklos sąlygas, kurios buvo deklaruotos teikiant prašymą dėl pritarimo vykdyti kitą veiklą, įdiegtos licencijos turėtojo nurodytas priemones, kurios kompensuotų asmens kitos veiklos poveikį branduolinės energetikos objektams ir leistų užtikrinti branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimą, ir neprieštarauja Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, Apraše ar kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose specialiųjų žemės naudojimo sąlygų nustatymą, branduolinę, radiacinę, fizinę saugą ir avarinę parengtį, nustatytiems reikalavimams, kaip asmuo, vykdantis kitą veiklą, laikosi prisiimtų rašytinių įsipareigojimų, kuriuos davė gaudamas licencijos turėtojo pritarimą vykdyti kitą veiklą.
39.VATESI ir RSC kartu su licencijos turėtoju dalyvauja Aprašo 41 punkte nurodytame neeiliniame vertinime, pagal kompetenciją tikrindami, ar laikomasi branduolinę ir radiacinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.
40. Licencijos turėtojas, vadovaudamasis Aprašo 37 punktu, ir RSC, vadovaudamasis Aprašo 37.1 papunkčiu, sustabdę pritarimus vykdyti kitą veiklą apie tai informuoja asmenį. Atsižvelgdami į priežastis, dėl kurių yra sustabdomi pritarimai ir į būtinas įgyvendinti priemones, reikalingas pašalinti pritarimo sustabdymo priežastis, licencijos turėtojas ir RSC nustato protingą terminą, per kurį turi būti pašalintos nurodytos pritarimo sustabdymo priežastys ir kuris negali būti trumpesnis kaip vienas mėnuo. Šis terminas, esant asmens pagristam prašymui, gali būti pratęsiamas netrumpesniam kaip vieno mėnesio terminui. Licencijos turėtojas ir RSC atnaujina pritarimus vykdyti kitą veiklą, kai asmuo pašalina priežastis, dėl kurių buvo sustabdyti pritarimai, ir apie tai praneša licencijos turėtojui ir RSC.
41. Licencijos turėtojas ir RSC sustabdytus pritarimus vykdyti kitą veiklą atšaukia, jeigu priežastys, dėl kurių buvo sustabdyti pritarimai, nėra pašalinamos per licencijos turėtojo ar RSC nurodytą laikotarpį, kuris nustatomas, vadovaujantis Aprašo 40 punktu.
42. VATESI, vadovaudamasi Aprašo 37 punktu, atšaukia arba sustabdo sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą ir apie tai informuoja licencijos turėtoją. VATESI, sustabdydama sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą ir atsižvelgdama į priežastis, dėl kurių yra sustabdomas sutikimas, ir į būtinas įgyvendinti priemones, reikalingas pašalinti sutikimo sustabdymo priežastis, nustato protingą terminą, per kurį turi būti pašalintos nurodytos sutikimo sustabdymo priežastys ir kuris negali būti trumpesnis kaip vienas mėnuo. Šis terminas, esant asmens pagristam prašymui, gali būti pratęsiamas netrumpesniam kaip vieno mėnesio terminui. Licencijos turėtojas, gavęs VATESI sprendimą, atitinkamai sustabdo arba atšaukia savo pritarimą vykdyti kitą veiklą ir apie tai informuoja asmenį. Asmeniui pašalinus priežastis, dėl kurių buvo sustabdytas licencijos turėtojo pritarimas, ir apie tai informavus licencijos turėtoją, licencijos turėtojas informuoja VATESI apie pašalintas VATESI sutikimo licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą sustabdymo priežastis. VATESI, atnaujinusi sustabdytą sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą, apie tai informuoja licencijos turėtoją, kuris atnaujina savo sustabdytą pritarimą vykdyti kitą veiklą ir apie tai informuoja asmenį.
43. Jei licencijos turėtojas ir RSC atšaukia pritarimus vykdyti kitą veiklą, o VATESI atšaukia sutikimą licencijos turėtojo pritarimui vykdyti kitą veiklą, asmuo, norintis toliau vykdyti kitą veiklą, turi iš naujo gauti licencijos turėtojo ir RSC pritarimus pagal Apraše nurodytą tvarką.
44. Visa informacija ir (ar) dokumentai, susiję su licencijos turėtojo ir RSC sprendimais dėl pritarimo asmens planuojamai vykdyti kitai veiklai, VATESI sprendimais dėl sutikimo licencijos turėtojo pritarimui dėl asmens planuojamos vykdyti kitos veiklos, yra laikoma viešai skelbtina, išskyrus tuos atvejus, kai tokia informacija ir (arba) dokumentai negali būti skelbiami įstatymų nurodytais pagrindais.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Licencijos turėtojas ir RSC nuolat atnaujina sąrašą asmenų, ketinančių vykdyti kitą veiklą, kurių kitai veiklai buvo pritarta, o VATESI atnaujina sąrašą sutikimų licencijos turėtojo pritarimams vykdyti kitą veiklą.