LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SCHEMOS „TUI INVEST LT+“ PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 17 d. Nr. 4-119
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1290 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 25 d. nutarimo Nr. 571 „Dėl Lietuvos Respublikos 2014–2020 metų regioninės pagalbos žemėlapio“ pakeitimo“ 2 punkto ir 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, reikalavimus ir atsižvelgdama į 2013 m. liepos 23 d. Europos Komisijos komunikato Nr. 2013/C 209/01 „2014–2020 m. regioninės valstybės pagalbos gairės“ su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 8 d. Europos Komisijos komunikatu Nr. (2020/C 224/02), nuostatas,
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2021 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 4-119
VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SCHEMA „TUI INVEST LT+“
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Teisinis pagrindas
|
1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972 (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), ir 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972 (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 25 d. nutarimas Nr. 571 „Dėl Lietuvos Respublikos 2014–2020 metų regioninės pagalbos žemėlapio“ ir 2013 m. liepos 23 d. Europos Komisijos komunikatas Nr. 2013/C 209/01 „2014–2020 m. regioninės valstybės pagalbos gairės“ su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 8 d. Europos Komisijos komunikatu Nr. (2020/C 224/02). |
2. |
Taikymo sritis |
2.1. Valstybės pagalbos teikimo schema „TUI Invest LT+“ (toliau –schema) taikoma regioninės investicinės valstybės pagalbos teikimui, siekiant į Lietuvos Respubliką pritraukti tiesioginių užsienio investicijų (toliau – Pagalba). Schema taikoma tik tiems investicijų projektams, kurie atitinka visus Reglamento Nr. 651/2014 I skyriuje numatytus bendruosius ir III skyriuje numatytus specialiuosius 13 ir 14 straipsnių reikalavimus, taikomus regioninei investicinei pagalbai, bei Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimus. 2.2. Schemos įgyvendinimo, administravimo bei Pagalbos teikimo tvarka, kuri atitinka Reglamento Nr. 651/2014 ir Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinama su vidaus rinka, nustatyta Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+“ tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas). 2.3. Teikiama Pagalba turi turėti skatinamąjį poveikį, kaip tai numatyta Reglamento Nr. 651/2014 6 straipsnyje. 2.4. Pagalba neteikiama Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalyje numatytoms įmonėms, kurioms išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame tos pačios valstybės narės suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, taip pat sunkumų patiriančioms įmonėms, kurios susiduria su bent viena iš aplinkybių, nurodytų Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte, išskyrus pagalbos schemas, skirtas tam tikrų gaivalinių nelaimių padarytai žalai atitaisyti, verslo pradžios pagalbos schemas ir regioninės veiklos pagalbos schemas su sąlyga, kad tokiomis schemomis sunkumų patiriančioms įmonėms nesudaromos palankesnės sąlygos nei kitoms įmonėms. Pagal nukrypti leidžiančią nuostatą Reglamentas Nr. 651/2014 taikomas įmonėms, kurios 2019 m. gruodžio 31 d. nepatyrė sunkumų, o 2020 m. sausio 1 d.–2021 m. birželio 30 d. tapo sunkumų patiriančiomis įmonėmis. 2.5. Pagalba neteikiama ir kitais Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–4 dalyse, 13 straipsnyje nustatytais atvejais. |
3. |
Sąvokos |
3.1. Schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnyje, Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnyje, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme apibrėžtas sąvokas. |
4. |
Schemos galiojimo trukmė |
4.1. Schema galioja ir investicijų sutartys su investuotojais, kuriose nustatomos specialios investavimo ir verslo sąlygos, įskaitant Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos įsipareigojimus dėl Pagalbos teikimo pagal Aprašą, pasirašomos ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 dienos. |
5. |
Pagalbos teikimo sąlygos
|
5.1. Pagalba investicijų projektams įgyvendinti turi tenkinti Reglamento Nr. 651/2014 sąlygas, nustatytas Reglamento Nr. 651/2014 5.1.1. Pagalba teikiama investicijų projektams, kuriais: 5.1.1.1. investuojama į materialųjį ir nematerialųjį turtą, susijusį su naujos įmonės kūrimu, esamos įmonės pajėgumo didinimu, įmonės produkcijos įvairinimu, kai įmonė ima gaminti naujus produktus; arba 5.1.1.2. esamos įmonės bendro gamybos proceso esminiu keitimu; arba 5.1.1.3. įsigyjamas turtas, priklausantis įmonei, kuri nutraukė veiklą arba būtų nutraukusi veiklą, jei nebūtų įsigyta, ir kurią įsigyja su pardavėju nesusijęs investuotojas, su sąlyga, kad naujoji veikla, kuri bus vykdoma naudojant įsigytą turtą, nėra tapati ar panaši į tą, kurią įmonė vykdė prieš įsigijimą (toliau – Pradinė investicija). 5.2. Pradinė investicija turi sudaryti ne mažiau kaip 1 448 100 Eur vertės privačių investicijų į naujų ne trumpiau kaip trejus metus išlaikomų darbo vietų steigimą. Šiose darbo vietose turi būti įdarbinta ne mažiau kaip 20 asmenų, o jų atitinkamų metų vidutinis darbo užmokestis turi būti ne mažesnis kaip Lietuvos statistikos departamento skelbiamas savivaldybės, kurioje investuojama, vidutinis mėnesinis darbo užmokestis. |
6. |
Tinkamos išlaidos |
6.1. Pagalbos pagal schemą forma yra subsidija šioms tinkamoms finansuoti išlaidoms: 6.1.1. išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su investicijų projektu, nurodytoms Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnyje: 6.1.1.1. išlaidoms į materialųjį ir nematerialųjį turtą; 6.1.1.2. darbo užmokesčio išlaidoms, susidariusioms dėl pradine investicija sukurtų darbo vietų, apskaičiuotoms per dvejus metus; 6.1.1.3. schemos 6.1.1.1 ir 6.1.1.2 punktuose nurodytų išlaidų deriniui, kai neviršijama schemos 6.1.1.1 arba 6.1.1.2 punkte nurodytų išlaidų suma, atsižvelgiant į tai, kuri yra didesnė; 6.1.2. pagal Reglamentą Nr. 1407/2013: 6.1.2.1. prisijungimo prie inžinerinių tinklų mokesčiui sumokėti; 6.1.2.2. žemės, pastatų, patalpų, įrenginių nuomai sumokėti; 6.1.2.3. įrangos, įrenginių transportavimo paslaugų, susijusių su investicijų projektu, pirkimo išlaidoms. |
7.
|
Pagalbos gavėjai
|
7.1. Pagalba teikiama užsienio fiziniam arba privačiam juridiniam asmeniui ir (arba) jo filialui, kurie atitinka Apraše įtvirtintas pagalbos teikimo sąlygas ir kurių vykdomų investicijų projektų veiklos vieta yra Lietuvos Respublikoje (toliau – pagalbos gavėjas).
7.2. Visi to paties pagalbos gavėjo kontroliuojami subjektai turėtų būti laikomi viena įmone pagal Reglamento Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalyje ir Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytus atvejus.
7.3. Pagalba gali būti teikiama pagalbos gavėjams, veikiantiems visuose ūkio sektoriuose, išskyrus Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio |
8.
|
Pagalbos dydis vienam pagalbos gavėjui |
8.1. Didžiausias pagalbos intensyvumas nustatomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 25 d. nutarime Nr. 571 „Dėl Lietuvos Respublikos 2014–2020 metų regioninės pagalbos žemėlapio“. Pagalbos gavėjui taikomas didžiausias pagalbos intensyvumas nustatomas pagal Aprašo nuostatas.
8.2. Didžiausia pagalbos suma = R × (A + 0,50 × B + 0 × C), kai: R – atitinkamoje vietovėje taikytinas didžiausias pagalbos intensyvumas, nustatytas patvirtintame regioniniame žemėlapyje ir galiojantis pagalbos suteikimo dieną, neįskaitant padidinto pagalbos intensyvumo mažoms ir vidutinėms įmonėms; A – pradinė tinkamų finansuoti išlaidų dalis – 50 mln. Eur, B – tinkamų finansuoti išlaidų dalis – nuo 50 iki 100 mln. Eur ir C – tinkamų finansuoti išlaidų dalis, viršijanti 100 mln. Eur.
8.3. De minimis pagalba teikiama atsižvelgiant į didžiausią pagalbos intensyvumą ir patikrinus, ar ją suteikus nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba ir ar laikomasi Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytų sąlygų. De minimis maksimali pagalbos riba yra 200 000 Eur. Didžiausia pagalbos suma skaičiuojama įtraukus de minimis pagalbą. |
9. |
Stebėsena
|
9.1. Pagalbos suteikimo kontrolė ir stebėsena vykdoma pagal Reglamento Nr. 651/2014 12 straipsnį ir Reglamento Nr. 1407/2013 6 straipsnį.
9.2. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija ar jos įgaliota administruojančioji institucija teikdamos pagalbą turi įsitikinti, kad teikiama pagalba neviršija leistino valstybės pagalbos dydžio, intensyvumo ir kitų valstybės pagalbos teikimo sąlygų, nustatytų atitinkamose valstybės pagalbos schemose.
9.3. Ekonomikos ir inovacijų ministerija arba jos įgaliota administruojanti institucija duomenis apie suteiktą pagalbą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui (toliau – Registras), vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“. Informacija apie suteiktą valstybės pagalbą Registrui pateikiama per 20 darbo dienų nuo priimto sprendimo suteikti valstybės pagalbą įsigaliojimo dienos ir per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo suteikti nereikšmingą (de minimis) pagalbą įsigaliojimo. |
10. |
Valstybės pagalbos sumavimas |
10.1. Pagalba sumuojama pagal Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio ir Reglamento Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatas. |
11. |
Skaidrumo reikalavimai |
11.1. Vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informacija apie suteiktą pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos privalo būti skelbiama Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en. |
12. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
12.1. Informacija ir dokumentai, susiję su pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos. |